Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 553 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116487005
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dekonverze od křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 16. leden 2019 @ 21:30:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se za vstup do vaší diskuze.
Mk 10:2  Tu přišli farizeové a zkoušeli ho: ptali se ho, je-li muži dovoleno propustit manželku.
3  Odpověděl jim: "Co vám ustanovil Mojžíš?"
4  Řekli: "Mojžíš dovolil napsat rozlukový lístek a propustit."《

Nevím, zda se to nezdá jenom mně, ale ten dotaz (zkouška) farizeů na Jezisovu znalost Tory ohledně rozvodu manželství se mi jeví hodně zvláštní. Jakoby sami neznali Mošeho přikázání nebo o tom Mošeho příkazu pochybovali. Byl by to hodně naivní dotaz i pro obyčejného Žida vyučeného Mošeho Toře v rabínské ješivě, natožpak pro rebeho. Ale ještě zvláštnější je Ježíšův dotaz v odpovědi jim: 'Co vám ustanovil ...'. Jakoby se od Židů Ježíš svým původem distancoval, jakoby nebyl ani Žid a ustanovení Tory byla pro tamty, ale ne pro něho. No a ještě zvláštnější je ta následná odpověď farizejů: 'Mojžíś dovolil ...'. Ale přitom je jasné, že o dovolení rozvodu nešlo, ale o přikázání napsat rozvodový doklad z manželství propouštěné ženě. Moše totiž rozvod neustanovil, ale ustanovil podmínky a náležitosti rozvodu. Propouštění manželek bylo už před Torou tak jako svatba. A u svatby zase je stanovena ketuba.

Hodně zvláštní. Jakoby v tom příběhu evangelistovi nešlo ani tak o to přikázání, jako spíše o naučení křesťanských čtenářů.

Proč je stanoveno, že manželé v českých zemích obdrží oddací list a po rozvodu rozhodnutí soudu?


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dekonverze od křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 17. leden 2019 @ 07:47:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Počítám fakt blbě?

  Ano. Jde ještě o věk, proto jsem posílal ty grafy.

  Ti muži zahynuli většinou ve věku 16-50 let, kdežto ty ženy zahynuly průměrně bez ohledu na věk, jako civilní oběti. V produktivním věku mimo dětství a stáří tak mohly být poměry 2x horší, zahynout 16 mužů a jen 4 ženy, tedy průměrný poměr 54:34.

  V některých místech (Drážďany) zahynuli snad skoro všichni, jinde zase zahynulo málo lidí. Takže se ty poměry dost lišily místně. A zůstala místa, kde v produktivním věku nebyli muži téměř vůbec.

  Předpokládám, že podobné to bylo za jakéhokoliv vraždění: Když bývaly bitvy, bylo to třeba 50 na 30 tisíc lidí a z obou armád na konci zůstalo. pár procent. Často se tak mohlo stát, že v kmenových válkách jednoduše muži nebyli vůbec.


Ono některé věci ze SZ jsou tak trochu záhada. 

  Co je na tomto záhada? 

 V SZ je popsaných mnoho historických událostí, mnoho životů lidí. Mnohoženství se vyskytuje na více místech. Pokud vím, není nikde morálně hodnoceno, nějak negativně, je to tak? Že se vyskytne nějaký jeden jev, který je zjevně negativní a není hodnocen, to by se dalo přejít, odvysvětlit. Ale když je taková věc mnohokrát popsaná a není negativně hodnocená ani jednou, tak už by to bylo divné vynechání. Když se v SZ řeší "kdejaká drobnost", tak by se snad řešila takováto věc, která není drobnost.


Ježíš sice o mnohoženství nemluvil, ale logicky z té druhé části vyplývá, že jedna žena je pro jednoho muže. 

  Přesně tak: To místo o mnohoženství neříká vůbec nic. A vyplývá z něj, že v původním stvoření platí 1 muž + 1 žena.


  Z aktuální situace v ČR je mnohoženství také nesmysl - prakticky je nějakých řádově 2-4% lidí, kteří by něco takového chtěli (a to by ještě bylo potřeba rozebrat důvody - mnozí možná z nouze, z hecu...). Jenže Čechy a Morava prodělaly několik období návratu k Bohu, osvobození od hříchu k původnímu záměru. A to se může promítat i do života lidí v následujících generacích.


Spíše si myslím, že to Bůh zabudoval jako přirozenost pro všechny lidi. 

  Je to možné. Klidně připouštím. A i aktuální statistiky na to ukazují.

  Život je ale poměrně hodně přizpůsobivý, je možné, že ve společnosti s jinými podmínkami by ty poměry vypadaly hodně jinak. 



Podobně ve SZ je řada nařízení zabíjet jiné národy, hříšníky (byť na konkrétní podnět, ne jako pravidlo), nicméně v NZ máme i nepřátele 'milovat', nastavit druhou tvář, nechat i košili...

  Stejně tak je v SZ řada nařízení chovat se korektně vůči cizincům (a jako Cizinec to musím vědět ;-) viz Lev 19,34.


Proto bych řekl, že NZ je mnohem přísnější, že jenom dodržovat SZ přikázání by na spasení tak jako tak (bez Ježíše) nestačilo. 

  Podle mne nesmyslná nelogická úvaha, která vychází z nějakého tisíckrát vyvráceného omylu lidí z náboženství že spasení by se mohlo dosáhnout snahou lidí. Úvaha, která je cizí logice písma. Nevím, že by existoval na světě jediný člověk, který by dosáhnul spasení dodržováním SZ přikázání a podobná myšlenka je zcela cizí písmu i realitě.

  Navíc: K čemu by bylo spasení člověku, který by dodržoval Boží přikázání? Kdyby člověk dodržoval první přikázání Zákona, žádné spasení by nepotřeboval.

  Spasení je právě pro lidi, kteří Boží přikázání nedodržují, nezvládnou, a to už i jen to první přikázání Zákona. Protože je život člověka narušený, potřebuje spasení (i k tomu, aby žil Boží přikázání). Pokud je život člověka narušený, není schopen dodržovat Boží přikázání. Spasení nutně potřebuje.

  Toník


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 3.55 sekundy