Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 157, komentářů celkem: 429683, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 426 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116560985
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Mnohoženství a SZ - Re: Dekonverze od křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 21. leden 2019 @ 17:50:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/


Kolik je skutečně veršů, které by ukazovaly tento motiv pro mnohoženství?

  Nevím, asi žádné v takto přímé spojitosti. Neznám takové.


Osobně jsem v tom spíše viděl vliv doby a toleranci ze strany Hospodina.

  Jestli ti rozumím: Tehdy tedy Hospodin toleroval mnohoženství, ale teď už ho netoleruje? Pokud ano, kdy a čím se tolerance Boha změnila?


I když je to pouze dedukce - jak jinak rozumíš tomu, že ti dva jsou jeden? Věříš tomu slovu tak, jak jej Pán vyslovil? Nebo to znamená, že nejsou jeden a ten muž se v jedno může spojit s další ženou? 

  To už jsou jen dohady, ptal jsem se na přímé slovo - myslím, že ani v NZ není mnohoženství odsouzené jako něco "špatného".

  Ano, já jednoznačně chápu, že původní záměr je 1 muž+ 1 žena. Ano, chápu to slovo tak, jak je vyslovené. Znamená to, že jsou jeden. Což ovšem nijak neznamená, že by se nemohl spojit ten muž s další ženou - takový zákaz či technická nemožnost v tom není.


A třeba nám to dá Pán jednou poznat a až budeme staří a změní se u nás zákony třeba vlivem posilujícího Islámu, tak si nějakou mladou ženu jakou druhou manželku pojmeme. Já bych to jaké správné nevnímal. Ty ano?

  Islám nevnímám jako správný, ani to, aby někdo dělal něco pod vlivem Islámu. Ironie, úkrok stranou? Nesouvisí s tématem.

  Aby sis nevykládal nevyslovené: Já osobně jsem mezi těmi více jak 95% lidí, kteří chtějí žít nadosmrti v pevném svazku s jednou ženou, vždy jsem to tak měl a od počátku hledal (ještě jako nekřesťan) a budu to tak mít i nadále (už se stalo za mnoho let manželství poměrně dost věcí na to, abych věděl, co chci a co ne). Pokud tedy píši o tomto tématu, není to osobní požadavek/touha, sice teoretizuji, ale zase o něčem, co jsem poměrně řešil v souvislosti s jinými tématy.


  Zas někdy jindy pokračování, jsme na konečné.

  Toník


| Nadřazený

Jenom dodržovat SZ přikázání by na spasení nestačilo - Re: Dekonverze od křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 22. leden 2019 @ 07:45:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Zajímavá myšlenka. A co tedy Bůh nařídil tím přikázáním hned na začátku Zákona


  "Miluj Hospodina, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou silou."

  Jinou lásku, než skutečnou? 

  Když pak čteš Davida, žalmy, proroky, kde Bůh mluví, tak je přeci zjevné, že jde o skutečnou lásku, skutečný cit srdce, ne nějakou vypočítavost či strach nebo jiná motivace.



  Ještě se vrátím k té tvé úvaze:

Proto bych řekl, že NZ je mnohem přísnější, že jenom dodržovat SZ přikázání by na spasení tak jako tak (bez Ježíše) nestačilo.

  Důkaz sporem: Pokud by člověk dodržoval byť jen to první přikázání Zákona, potřeboval by spasení?

  Pokud by člověk miloval Boha celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou silou, na co by mu bylo spasení? Z čeho by takový člověk potřeboval zachránit?

  Jestli dokážeš smysluplně odpovědět, nebude pro mne ta úvaha o dodržování SZ přikázání ke spasení nesmyslná ;-)

  Toník


| Nadřazený

Mnohoženství a SZ - Re: Dekonverze od křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 22. leden 2019 @ 07:46:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ještě k té myšlence:

1. Nebo že lidem bez milosti bylo povoleno to, co lidem pod milostí není.

a

2. Osobně jsem v tom spíše viděl vliv doby a toleranci ze strany Hospodina.

Napsal jsi k tomu ještě:

Předpokládám, že se změnila tím, že s Pánem Ježíšem přišla na zemi Boží milost v míře do té doby nevídané.

  S tou poslední větou jednoznačný souhlas. V Ježíši přišla na zem záchrana od hříchu a je jasné, že lidi, co tu záchranu ze hříchu přijali a žijí, se podle toho chovají.

  Mne jde o tu toleranci "před tím, než přišel Ježíš" a zda je ta tolerance jiná, než nyní.

  Například u toho rozvodu, o kterém tolik píšeš.

  Zákon upravuje situaci pro speciální případ (nevím zda je to nevěra, nebo zatajení věcí?): "Jestliže si muž vezme ženu, bude jejím manželem, ale pak se stane, že nenalezne milost v jeho očích, protože u ní našel nějakou hanebnost, napíše jí rozlukový lístek, dá jí ho a propustí ji ze svého domu." Nevím, zda je v Zákoně dovoleno propustit manželku "jen tak", bez důvodu. (Tím pokoušeli farizeové Ježíše).

  Ježíš řekl: "Každý, kdo propouští svou ženu, kromě případu smilstva, uvádí ji do cizoložství, a kdo by se s propuštěnou oženil, cizoloží." Je otázka: Je to jiná norma? Nebo to "protože u ní našel nějakou hanebnost" znamená "cizoložství" a Ježíš jen popisuje, o co v Zákoně jde?

  Rozumíš mi? Rozvod je stejně špatný pod Zákonem, bez Zákona i pod milostí. Nevěra je stejně špatná pod Zákonem, bez Zákona i pod milostí. Nerozumím tomu přikázání Zákona tak, že by "dovolovalo rozvod", jen právně upravuje situaci rozvodu v konkrétním připadu.


Beru to jako Zákon pro život Izraelského národa ve své době. Ne jako absolutní indikátor toho, co hřích ještě není a co už je. Píše se snad v SZ něco zásadně jiného? 

  Přesně tak: To, že Zákon upravuje některé věci běžného života tehdejší společnosti neznamená, že by daná věc "nebyla hřích", že by "nebyla špatná", "byla v pořádku", "byla dovolená", že by Bůh "více toleroval". Neznamená to, že by "pod Zákonem" byla jiná morální norma, než pod milostí.

  Jiná věc je, že si to tak lidi vykládají. ;-)

  Toník








| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 4.35 sekundy