Pravdivost, poctivost, upřímnost - Re: Dekonverze od k (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 02. březen 2019 @ 23:12:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Cizinec: Pokud jde o veřejný život, jsem pro maximální míru svobody - jestli chce někdo být nevěrný svojí ženě, ať si je. Jestli chce někdo fetovat, ať si fetuje.
Myslivec: Hypoteticky. Pokud by vaše žena cizoložila a vaše dítě fetovalo. Taky byste jim pro maximalní svobodu řekl, klidně, ať si??
Cizinec: NE.
Cizinec Nerozlišuji lidi na "vlastní" a "cizí", tak jak jste si to pro vaše účely rozlišil vy.
Myslivec: U cizích ať si, u vlastnīch ne! Jste to Vy co pro své účely rozlišuje na vlastní a cizí!!
|
| NadřazenýPravdivost, poctivost, upřímnost - Re: Dekonverze od k (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 03. březen 2019 @ 08:44:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Myslivec: U cizích ať si, u vlastnīch ne! Jste to Vy co pro své účely rozlišuje na vlastní a cizí!!
Zajímavá domyšlenka, myslivče.
Tak ještě jednou pro vás, polopatě a tučně, abyste si všiml: "Ať si" bych neřekl ani vlastním, ani cizím.
"Ať si, ... ale za svoje" jsem napsal zde v diskuzi na Wollkův dotaz ohledně legalizace mnohoženství světem a moje následné chování. Vyjadřoval jsem tím můj postoj k zákonům světa, tedy že moje chování se neřídí zákony světa, že není moje role řešit, co si svět dělá a můj limit je odpovědnost každého za jeho jednání.
Pokud se například někdo rozvádí, tak ať - ale ať se rozvádí na jeho náklady. Ať on platí následně děti, které opustil a škodu, kterou tím způsobil. Ať on platí psychology. Pokud se někdo přežírá a má dva metráky, tak ať: Ale ať on platí následnou péči a škodu, kterou si tím způsobil.
Znovu zopakuji polopatě ještě pro vás jednou: Zákony či jiná právní ujednání světa jsou věc světa - dokud nenutí nevinné nezůčastněné osoby podílet se na hříchu (například tím, že nutí všechny lidi platit potraty, že nutí všechny platit jídlo přežíračům, nebo že nutí všechny lidi platit rozvody a jejich náklady i následky).
Ještě pro pořádek, abyste si zase něco nepřevrátil: Nijak mi nevadí platit škodu hříchu někoho druhého - pokud je platba za druhého, "oběť za druhého" dobrovolná, svobodná, ze srdce. Pokud je nucená (a v případě světa násilím nucená), je to principielně morálně špatně a nikdy to nemůže vést k dobrým výsledkům, jen k dalšímu a dalšímu řetězu zla a násilí.
Ve stejném příspěvku jsem také jasně vyjádřil, že hřích není morálně v pořádku.
Pokud by tedy někdo četl, co píšu a chtěl by pochopit, mohl by pochopit že pokud řeším svět a jeho zákony a zákazy pouze do míry do jaké zasahuje do života lidem, neznamená to, že chování světa schvaluji.
Hezký den.
Cizinec. |
]
Pravdivost, poctivost, upřímnost - Re: Dekonverze od k (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 03. březen 2019 @ 09:35:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Cizinec: Pokud jde o veřejný život, jsem pro maximální míru svobody - jestli chce někdo být nevěrný svojí ženě, ať si je. Jestli chce někdo fetovat, ať si fetuje.
Cizinec: Tak ještě jednou pro vás, polopatě a tučně, abyste si všiml: "Ať si" bych neřekl ani vlastním, ani cizím.
Myslivec: Změnil jste názor?
|
]
]
Pravdivost, poctivost, upřímnost - Re: Dekonverze od k (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 04. březen 2019 @ 05:50:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, těžko se nepodílet, pokud stát nutí lidi do financování zla násilím. K tomu nepodílení cesta samozřejmě je: Přestat zlo financovat. Pokud vím, je to jedna z věcí, kterou udělal v poslední době například Trump. (Za což taky sklidil velkou kritiku dobrolidí, kterým to extra vadilo)
Je amorální takový systém spolufinancovat, stejně jako je amorální ho vytvářet, podporovat.
Není amorální ze strany oběti, když zloděj okrade oběť a ukradené použije na zlo - těžko vinit oběť z toho, že se spolupodílela na zlu toho zloděje - to platí jak v případě císaře, tak našeho státu.
Potraty v Čechách spolufinancují jak ti, kteří s nimi souhlasí, tak ti, co nesouhlasí - to je amorální, zlý stav, ale není logické z amorality vinit ty, co nesouhlasí, ale ty, co ten systém vyrobili a udržují, podporují.
Toník |
]
Pravdivost, poctivost, upřímnost - Re: Dekonverze od k (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 04. březen 2019 @ 07:06:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec Pokud jde o veřejný život, jsem pro maximální míru svobody - jestli chce někdo být nevěrný svojí ženě, ať si je. Jestli chce někdo fetovat, ať si fetuje. Jestli chce někdo ničit svůj život přežíráním, ať si ho ničí.
Cizinec Potraty v Čechách spolufinancují jak ti, kteří s nimi souhlasí, tak ti, co nesouhlasí - to je amorální, zlý stav, ale není logické z amorality vinit ty, co nesouhlasí, ale ty, co ten systém vyrobili a udržují, podporují.
Myslivec: Pokud jde o veřejný život, jste PRO v rámci vašeho pojetí maximální svobody prohlásit? Když chce žena dítě potratit, ať si.. Jestli chce někdo potraty spolufinancovat z kapes nás všech, ať si.
|
]
Pravdivost, poctivost, upřímnost - Re: Dekonverze od k (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. březen 2019 @ 06:33:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Myslivec: Pokud jde o veřejný život, jste PRO v rámci vašeho pojetí maximální svobody prohlásit? Když chce žena dítě potratit, ať si.. Jestli chce někdo potraty spolufinancovat z kapes nás všech, ať si.
Ne.
Psal jsem to již dříve: Limitem je škoda druhému. V rámci politické svobody a zákonů by tedy neměla být možnost vraždit, krást, činit násilí druhému a podobě.
Bylo ta tato spekulace:
Zapomeň na to, že jsme zmínil Islám - to mne jen napadlo, jako nejpravděpodobnější možnost, jak by zákony naší země v dohledné době mohly legalizovat mnohoženství. Klidně sis mohl představit, že by to bylo tak, že by lidé v Česku dospěli k závěru, že mnohoženství je fajn a vyhrála by politická hnutí, která by to měla v programu. Změnilo by to něco na Tvém pohledu, Tvé odpovědi?
Svou odpovědí jsem chtěl vyjádřit, že morální normy světa nejsou to, co určuje mé chování a mé morální hodnoty a že ve světě jsem pro takovou svobodu každého, jakou pro sebe chce.
Hezký den. Cizinec. |
]
Pravdivost, poctivost, upřímnost - Re: Dekonverze od k (Skóre: 1) Vložil: Melissokomos (Melissokomos@volny.cz) v Středa, 06. březen 2019 @ 03:30:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, není třeba obviňovat oběť. Na krádeži byť by byla "legální" není nic morálního a na tom nenechat se okrádat není nic nemorálního. Vnímáš to nějak podobně? Jenže vyžaduje to odvahu dovést tuto úvahu v praktickém životě do důsledku (občanská neposlušnost) a postavit se vůči násilí nenásilím. A takový postoj se dost špatně zaujímá, dokud jsem ještě připoután k majetku. Dejte císaři, co je císařovo. V odpovědi je skryta otázka, otázka je odpovědí. Je to vnitřní zákon Boží v člověku, tj. svědomí, jenž je nejvyšším arbitrem našeho konání bez ohledu na společenský názor, přijatelnost, konvence, to všecko co je do člověka vtloukáno od útlého dětství jako nezpochybnitelné. |
]
Pravdivost, poctivost, upřímnost - Re: Dekonverze od k (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. březen 2019 @ 06:39:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Vnímáš to nějak podobně?
Ano, vnímám to podobně.
Jenže vyžaduje to odvahu dovést tuto úvahu v praktickém životě do důsledku (občanská neposlušnost) a postavit se vůči násilí nenásilím.
Ve smyslu neplatit daně? To asi ne.
Nebo si z daní odečíst svou část za potraty a tu nezaplatit? To by šlo. (Jenže když to člověk udělá, tak tu odečtenou část za potraty stát vezme rychlé záchrance a potraty bude dělat stejně ;-)
Neplatit veřejnoprávní televizi, rozhlas a její propagandu? To dělá dost lidí a je to v podstatě beztrestné, i když nezákonné.
Jak to prakticky realizovat? Nevím.
Neměl jsem nikdy konflikt svědomí z toho, že z mnou zaplaceného zdravotního pojištění platím několik tisíc korun ročně na potraty... Měl by ho člověk mít?
Toník
|
]
Pravdivost, poctivost, upřímnost - Re: Dekonverze od k (Skóre: 1) Vložil: Melissokomos (Melissokomos@volny.cz) v Sobota, 09. březen 2019 @ 03:48:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Asi nejde jen o potraty, ale o špatné nastavení systému celkově. Co náklady na zbrojení, různé "osvětové" programy ve školství, sociální systém a dávky vůbec atd...?
Ten konflikt je o míře citlivosti. A míra citlivosti je ovlivněna tím, že některé věci máme tendenci brát automaticky jako samozřejmost, danost a nepřemýšlíme o nich. Z toho pak plynou zkratkovité závěry. Jak se svědomí probouzí, pak ožívají i tyto "mrtvé" oblasti.
Je to kontroverzní téma a dal jsem to tu k zamyšlení pro hloubavější jedince. Proto jsem se ptal co je "císařovo" a kdo o tom rozhoduje. Císař, Bůh, občan? Nechci (a neumím) dát jednoduchou odpověď.
Pronásledování prvních křesťanů je historický fakt. Jaké byly důvody? Dlouho jsem tak nějak automaticky předpokládal a pře(d)jímal, že to byly důvody náboženské. Jenže pak mi to docvaklo. Koho by v Římské říši zajímal nějaký další bůh a jeho syn? Římané byly díky svému panteonu v náboženské oblasti velmi tolerantní. Zato měli nulovou toleranci k občanské neposlušnosti. Důvody tedy musely být společenské - politické. O co přesně šlo? Souvisí to nějak s tématem, které jsem nakousl? :) |
]
|
|