Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 420 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463576
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení:
Vloženo Pátek, 01. prosinec 2000 @ 09:51:51 CET Vložil: Bolek

Kritika bludů poslal baruk

O Koránu

Vzhledem k tomu, že se často dostává na přetřes Bible a kdekdo se k ní vyjadřuje. Dovolím si nyní i já učinit určitou exkurzi Koránem, který je svatým textem muslimů. Zásadní rozdíl v pochopení mezi Biblí a Koránem vidím v tom, že zatímco Bible je jak Boží slovo, tak i lidské. Korán je pouze Boží slovo, jak tvrdí muslimové. Korán má být Boží promluvou k lidem. Allahova řeč má být bez chyb a omylů. Tato exkurze si dává za cíl zamyslet se nad inspirovaností Koránu.

Hned na úvod vznáším jednu otázku. Kdo byl prvním muslimem? Byl to Mohamed, Mojžíš, někteří z Egypťanů, byl to Abraham, nebo Adam, který jako první člověk přijal slova Allaha?

Mohamed – „A toto mi bylo nařízeno a já první jsem z těch, kdož do vůle Jeho se odevzdali.“ (súra 6:163)
Mojžíš – „A když se vzpamatoval, zvolal: „Sláva Tobě, kajícně jsem se k Tobě obrátil a nyní jsem první z věřících!“ (súra 7:143)
Egypťané – a toužíme jedině, aby nám Pán náš odpustil viny naše, vždyť my k prvním věřícím patříme!“ (súra 26:51)
Abraham – „Abraham nebyl ani židem, ani křesťanem, avšak byl hanífem odevzdaným do vůle Boží; a nepatřil mezi modloslužebníky.“ (súra 3:67)
Adam – „Adam přijal pak od Pána svého slova a On mu odpustil, vždyť On odpouštějící je i slitovný.“ (súra 2:37)

1. Korán tvrdí, že Mohamed byl prvním věřícím muslimem.
2. Jak Korán, tak islámské zdroje kážou, že věřící muslimové existovali ještě před Mohamedovým narozením a během Mohamedova celého života, ještě před jeho údajným povoláním k víře a úřadu proroka, tedy Mohamed nemohl být prvním pravověrným věřícím.
3. Korán také tvrdí, že Mojžíš byl prvním věřícím muslimem. Ale to je zjevný rozpor. Navíc, Abraham je nazvaný také věřícím a Abraham žil přece dlouho předtím než Mohamed a Mojžíš.
4. Poslední tvrzení, že Mojžíš byl prvním muslimem, je také v přímém protikladu s pasážemi, které zmiňují osoby během Mojžíšova času, kteří také věřili. Například Egypťan (súra 40), který věděl o existenci božích poslů, jako je Josef.
5. Nakonec súra 26 popírá súru 40, protože podle ní byli faraónovi kouzelníci prvními věřícími muslimy.

Kdo byl tedy prvním muslimem? Zdá se, že se to z Koránu nedozvíme.

Mohl by mít Allah syna, nebo ne?

Súra 39:4 nám říká – „Kdyby si byl Bůh přál mít děti, byl by si věru vybral podle libosti z těch, které stvořil. Sláva Jemu – On Bůh je jediný, vše podmaňující.“
Súra 6:101 naproti tomu říká – „Tvůrce nebes a země jak by mohl mít děti, když nemá družku žádnou a Sám stvořil všechny věci a o všem je vševědoucí.“

Jak je to tedy, mohl by mít Allah syna, nebo ne? Z Koránu se to nedozvíme.

Je Allah jediný stvořitel, nebo jeden z mnoha?

Súra 6:102 říká – „Takový je Bůh, Pán váš! A není božstva jiného kromě Něho, stvořitele věcí všech! Uctívejte tedy Jeho, vždyť On věru ochráncem je všeho!“
Súra 23:14 říká naproti tomu – „A potom jsme mu v druhém stvoření vzniknout dali. Požehnán buď Bůh, nejlepší ze stvořitelů!“

Tak kolik stvořitelů podle Koránu vlastně je? Jeden, nebo více? Opět se to z Koránu nedozvíme.

Jaký bude konec křesťanů podle Koránu? Ani na to není jednoznačná odpověď.

Súra 5:69 říká – „Věru ti, kdož uvěřili, a ti, kdož vyznávají židovství, a sabejci a křesťané – vůbec ti, kdož uvěřili v Boha a v den poslední a dobré skutky konali, ti nemusí mít strach a nebudou zarmouceni.“

Naproti tomu:

Súra 3:85 říká – „Kdo touží po jiném náboženství než po islámu, nebude to od něho přijato a v životě budoucím bude mezi těmi, kdož ztrátu utrpí.“

Jak to tedy s křesťany bude? Z Koránu se to znovu nedozvíme.

Je Korán sepsán v ukázkové, spisovné arabštině?

Tady tu myšlenku jsem si sám nevymyslel, je to Korán, který s ní vyrukoval:

Súra 16:103 říká – „Víme dobře, že nevěřící hovoří: 'Vždyť jej to učí smrtelník nějaký!' Však jazyk toho, na nějž narážku činí, je cizí, zatímco tento Korán je v jasném jazyce arabském.“
Súra 41:44 „Kdybychom je byli učinili Koránem cizojazyčným, věru by byli řekli: 'Pročpak nám nebyly učiněny verše jeho srozumitelnými? Je to cizojazyčné, či arabské?' …“
Súra 26:195 „A je ve zřetelném jazyce arabském sesláno.“

Je to pravda? Nikoliv! V Koránu je více než 100 slov, která mají prokazatelně jiný jazykový původ, než je arabský jazyk. Terminologie slov Koránu zcela evidentně čerpala mimo jiné ze syrského jazyka, hebrejštiny, řečtiny a mnoha dalších jazyků. Jako příklad uvedu:

كَاهِنٍ [kaahin] súra 69:42 ze khn', syrského jazyka „kněz“, ve smyslu pohanský věštec
الْمَسِيحُ [masiihu] súra 3:45 z mšh', Syrsky Kristus, analogické k aramejskému משׁיח [mašiach]
رَبِّكُمْ [rabbikum] súra 5:68 z rbn', Syrsky „učitel, doktor“
بِالْقِسْطَاسِ [bialqistasi] súra 26:182, původem řecké slovo znamenající „rovnováhu“
التَّوْرَاﺓ [Al Tarat] súra 3:3, původem hebrejské slovo ve významu zákon; srovnej hebrejské תוֹרה [Tora]

To je jenom několik příkladů z mnoha. Jak je to tedy? Je Korán sepsán v ukázkové, spisovné arabštině, nebo ne? V tomto si opět Korán protiřečí.

Nyní zodpovím všechny nejasnosti, které jsem vznesl.

Pokud se z Koránu nedozvíme, kdo byl prvním věřícím, Bible nám na to odpovídá jednoznačně. Byl to Adam. V Bibli se dočítáme, že s ním Bůh vedl rozhovor. (počáteční kapitoly biblické knihy Genesis)
Mohl by mít Bůh syna, nebo ne? Z Bible se dozvídáme, že spása v Ježíši Kristu, je spása v Božím Synu. (Jan 3:16)
Kolik je v Bibli zmíněno stvořitelů? Pouze jeden, který stvořil všechno prostřednictvím Ježíše, svého Syna. (Židům 1:2)
Jak to bude s námi křesťany? Pokud vytrváme ve svém vyznání, potom máme i naději pro budoucí soud. (2 Timoteovi 2:12)

Jak je sepsána Bible?

Je sepsán Starý Zákon ve spisovné hebrejštině a Nový zákon ve spisovné řečtině? Myslím si, že odpověď je jedna z mnoha zásadních rozdílů mezi křesťanstvím a islámem. My křesťané chápeme, že Bible je Boží slovo stejně tak jako lidské slovo. Boží slovo díky poselství, které je nám darováno od Boha a lidské slovo, protože to poselství zaznamenávali lidé. Lidé, kteří mají určité vzdělání, slovní zásobu, a také různý niterný vztah s Bohem. Proto zůstávám zcela klidný, i když se dozvídám o chybách v Bibli. Je to dáno tím, že Bibli sepisoval velký počet věřících. Věřící, kteří měli rozdílné vzdělání a to se mohlo také projevit při zápisu ve Svatých textech Bible. Dokonce jsem slyšel i neoficiální názor k poslední knize Bible, ke knize Zjevení. Podle této teze tam byly úmyslně zapsány gramatické chyby (namísto nominativu akuzativ atd.), aby čtenář nečetl tuto knihu příliš rychle a povrchně. Ale naopak, aby ho uvažování o gramatických chybách vedlo i k uvažování o Božím poselství.

Smí se biblické poselství překládat do jiného jazyka, není to znehodnocování Božího slova? Když byli první učedníci shromážděni v Jeruzalémě a byl seslán Duch svatý, začali všichni učedníci mluvit různými jazyky. Cizími jazyky všech obyvatel Jeruzaléma. (Skutky 2:6) Každý z cizinců tomu rozuměl. Proto je přípustné, nebo dokonce nutné, abychom překládali Boží slovo, Bibli do všech poznatelných jazyků. Není to znehodnocování Božího slova. Boží slovo, zůstane nezměněno, i když je vysloveno v hebrejském, nebo v českém jazyce.

Tyto a další body mě vedou k důvěře v Bibli, jakožto díla jak živého Boha, tak i člověka. Rovněž tak k odmítnutí Koránu, svatého textu muslimů.


"" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.16 sekundy