Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 431 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116473397
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Nechme každého, ať věří v Boha podle svého
Vloženo Čtvrtek, 07. leden 2010 @ 20:17:17 CET Vložil: Stepan

Ekumenismus poslal op

     Věřící člověk má zpravidla tendenci podělit se o svůj život z víry s lidmi podobně založenými, případně informovat o své víře lidi nevěřící. To je jistě chvályhodné, pokud však to nepřeroste ve vytváření psychického nátlaku na druhého stran víry. Někteří lidé tak trochu trpí bludem mesiánství. Mají stále, zpravidla v dobré víře, tendenci někoho obracet na svou víru, kterou považují za jedině pravou. Výsledky jejich snah však bývají většinou buď žádné nebo opačné, než očekávali. To tyto samozvané misionáře někdy trápí, jindy dohání k agresivitě. Příčinou toho je u nich podle mého názoru nedostatek lásky. Ta však by v jednání věřícího člověka měla být vždy na prvním místě, neboť v ní se prakticky projevuje jeho víra. Čím více se vytrácí láska, tím více víra nabírá na fanatismu. Jde-li o lásku, jsme podle mého názoru povinni obětovat vše, a to i svou víru. Zní to možná tvrdě, ale lepší žádná víra než víra fanatická.  


     Náboženství se podle mého názoru musí především žít. Náš život - to je nejpatrnější demonstrace naší víry. Nějaké psychagogické (psychicky podmaňující) slovní přesvědčování o nějaké náboženské pravdě je podle mého názoru kontraproduktivní, neboť může v přesvědčovaném vzbudit jím nezaviněný doživotní odpor k jakémukoli náboženství. Víra se nedá nadiktovat ani naučit. Pokud k tomu existují mocenské prostředky a je vůle je použít, lze nejvýše někoho donutit, aby vnějšími úkony dával najevo svou příslušnost k nějaké konfesi, jinému případně vytvořit podmínky, aby tak činil z prospěchu. To však jsou jen vnější klamná zdání víry. Stejně tak považuji za velmi nešťastné někoho nutit ke změně konfese. I když se to někdy povede, přinucený v nové konfesi šťastný těžko bude, ve své původní ztratí místo, nakonec případně ztratí jakoukoli víru v Boha.
  
  Náboženství není pouze nějaká nauka, kterou když člověk zvládne, stane se věřícím. Náboženství je podle mého soudu především těžko vyslovitelný interaktivní vztah s trancendentem, zpravidla zosobněném v bytí, které nazýváme Bůh. O Bohu říkáme, že je nekonečný. Pokud to tak je, pak je i nekonečný počet způsobů, jak žít v interakci s Bohem. Každý člověk je originál. Každý tedy má svou originální cestu k Bohu, ať již v nějakém náboženském sboru či jako sólista. Náboženství nelze bez nebezpečí používat jako ideologii ani církev jako politickou sílu. To nutně vede k postupné deformaci náboženství až k jeho opuštění a postupné sekulazizaci církevní hierarchie až k jejímu praktickému zesvětštění, jak jsem toho svědky v historii křesťanství.

   Namísto proselytismu se raději snažme poznat krásu jiných náboženství, jiných konfesí, hledat to, co je nám společné a tolerovat to, co se nám jeví jako rozdílné. Je-li někdo křesťan, ať je dobrým křestanem, je-li někdo žid, ať je dobrým židem, je-li někdo parsista, ať je dobrým parsistou, je-li někdo muslim, ať je dobrý muslim etc. Je totiž jen jeden Bůh nás všech a v něm se všichni jednou sejdeme. Vystupujeme k němu jako na vrcholek vysoké hory, který se ztrácí v oblacích. Každý z nás volí takovou cestu, která je pro nás nejschůdnější, avšak všichni máme stejný cíl, v němž se nakonec shledáme. Cesta je jen prostředek, cílem je Bůh. A právě tento cíl je určující i pro naši cestu. A po nechť nás všechny provází náš společný jediný Bůh.

Podobná témata

Ekumenismus

"Nechme každého, ať věří v Boha podle svého" | Přihlásit/Vytvořit účet | 46 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nechme každého, ať věří v Boha podle svého (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Pátek, 08. leden 2010 @ 07:17:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krásná New Age terminologie... avšak v rozporu s písmem a slovem Boha živého

Jan 14:6  Ježíš mu odpověděl: "Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne.


Lukáš 21:12  Ale před tím vším na vás vztáhnou ruce a budou vás pronásledovat; budou vás vydávat synagógám na soud a do vězení a vodit před krále a vládce pro mé jméno.

Lukáš 21:17  A všichni vás budou nenávidět pro mé jméno.


1 Janův 5:12  Kdo má Syna, má život; kdo nemá Syna Božího, nemá život.


Vladik



Re: Nechme každého, ať věří v Boha podle svého (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 08. leden 2010 @ 07:23:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můj Bůh není cosi ale Kdosi. Nesedí zahalen na vrcholku hory. Kdekoliv se sejdou alespoň dva nebo tři lidé v Jeho Jménu tak je tam s nimi. Dává nám k jídlu své Tělo a k pití svou Krev. Ukazovat na něho celým svým srdcem i životem je svatou povinností každého křesťana. Ježíš i naše církev chce abychom se denně modlili za celý svět a nikoho přitom nevynechávali.

Ó náš Ježíši,

odpusť nám naše hříchy,

uchraň nás pekelného ohně

přiveď do Nebe všechny duše

zvláště ty které Tvého Milosrdenství nejvíce potřebují.

Tuhle modlitbu nám dala Panna Maria ve Fatimě.




Re: Nechme každého, ať věří v Boha podle svého (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 08. leden 2010 @ 09:08:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Milý ope.

  S první půlkou článku mohu 100% souhlasit. Jedno z nejhorších znásilnění člověka, které může být, je když jeden člověk nutí jiného věřit, co věří sám, ať už násilím fyzickým nebo psychickým. A to platí i pro křesťany.

  S tou druhou půlkou nesouhlasím. Šel jsem v životě po dvou známých velkých cestách, jedna vede do jednoho velikého města od nás na jih a ta druhá Cesta vede k Bohu. Z toho, jak jsem si spočítal svůj život a náklady, vážně pochybuju, že bych po té první cestě k Bohu došel, nanejvýš bych tak skončil v tom pozemském městě a tam toho o té Cestě mnoho neví, jak je vidět ze všech příspěvků těch, kteří k tomu městu patří.

  Takže já jsem křesťanům vděčný, že mi ukázali tu Cestu k Bohu a řekli mi o záchraně od hříchu a smrti k věčnému životu, i když si se mnou křesťané za ten rok, co mi svědčili o Ježíši Kristu a jeho moci, užili asi tak, jako si teď užíváme s některými tady.


  Jsem rád, když si lidé vysvětlují komu a co věří a proč. Rád si tyhle příspěvky čtu a rád si s lidmi o jejich víře povídám a píšu. Nejsem pro "mlčenlivou neprůhlednou tajemnou víru", kdy člověk neví, co vlastně za životem druhého člověka stojí a ovládá ho.



Re: Nechme každého, ať věří v Boha podle svého (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pátek, 08. leden 2010 @ 13:11:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ope,
Křesťanství není náboženství.  Náboženství je marnost nad marnost.



Re: Nechme každého, ať věří v Boha podle svého (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 08. leden 2010 @ 21:19:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
malé schéma , cvičení v myšlení.

Víra, náboženství a církev je jako trojice věcí:

jako duch, duše a tělo,

jako člověk, jeho oblečení a jeho dům.

Víra je jádrem, projevuje se v systému (náboženství) a to potřebuje dům (církev), ve kterém bude bydlet a se projevovat

Víra je jádrem podobně jako duch člověka v něm, a člověk má duši, která hýbe tělem a myslí a cítí a potřebuje obydlí pro duši a ducha a to je tělo.

Tedy : víra uvnitř náboženství a to je uvnitř církve (obklopeno církví),

víra jako duch v náboženství, kteréžto náboženství je pro tu víru duší a bydlí v těle v církvi.

Cvičení:

Víra sama o sobě je vnitřní záležitostí a nemá-li oporu v systému (v náboženství), je zranitelná a nemá kde bydlet (v církvi, ve společenství, kromě osobní podpory hrstky přátel nebo rodiny a v tom případě je to náhrada za širší dům – církev).

Náboženství bez víry je spíše spolkem, ale s nějakou ideou (třeba v pokrok),

církev bez náboženství je spolek lidí se stejným zaměřením (vyhovuje to i pro New Age),

církev bez víry je skoro nemožná.




Re: Nechme každého, ať věří v Boha podle svého (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Sobota, 09. leden 2010 @ 09:24:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč nám tu kážeš když to sám nemáš rád ? To tě ten mesiánský blud tolik pálí ? :o)



Re: Nechme každého, ať věří v Boha podle svého (Skóre: 1)
Vložil: otto v Sobota, 09. leden 2010 @ 18:19:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidím to podobně, ale chtěl bych se zeptat na tři věci:

Přikládáte nějakou váhu historické pravdivosti různých náboženství? V různých svatých knihách se obvykle dočteme, že Bůh nějak jednal či něco sděloval. Myslíte, že se jedná opravdu o Boží činy a slova? Třeba křesťanství je celkem nemyslitelné, pokud se učedníci nesetkali se vzkříšeným Ježíšem atp.

Domníváte se, že nějaké náboženství je objektivně nejlepší, tj. že nejvěrněji hovoří o Bohu?

Vy sám jste křesťan. Jak se vyrovnáváte s tím, že právě slovní přesvědčování o pravdivosti křesťanské zvěsti je často opakovaný pokyn v Bibli? Nařídil to svým učedníkům Ježíš a oni v tom pokračovali. K témuž myslím vyzýval i Mohamed.



Re: Nechme každého, ať věří v Boha podle svého (Skóre: 1)
Vložil: kvidas v Sobota, 09. leden 2010 @ 21:19:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Tě Ope,

myslím, že ti zcela rozumím, co jsi chtěl vyjádřit.
Je to tak..
Víra není o skutcích a rozumu, ale o osobním vztahu k Bohu, k lidem a k sobě samému..
Pokud člověk nemá lásku ke své rodině, k sobě samému,
ke svému partnerovi/partnerce, tak může těžko kázat Lásku.

Vnímání Boha je o cestě návratu k prvopočátku existence, před existencí času a hmoty... jednotě
z které vše vzešlo a vše se v ní snaží znovu vrátit...
To pojidlo a nutkání po jednotě se nazývá Láska a tou je Bůh...
Je již jen příkazem rozumu, jak tuto lásku či princyp budem nazývat.
Jestli se jedná o Boha,Jehovu, Alláha, Tao či Universum...

Jak již bylo psáno :
____________________________
BIBLE
____________________________

13. kapitola Pavlova Prvního listu Korintským - Kdybych mluvil jazyky lidskými i andělskými, ale lásku bych neměl, jsem jenom dunící kov a zvučící zvon. Kdybych měl dar proroctví, rozuměl všem tajemstvím a obsáhl všechno poznání, ano kdybych měl tak velikou víru, že bych hory přenášel, ale lásku bych neměl, nic nejsem. A kdybych rozdal všecko, co mám, ano kdybych vydal sám sebe k upálení, ale lásku bych neměl, nic mi to neprospěje. Láska je trpělivá, laskavá, nezávidí, láska se nevychloubá a není domýšlivá. Láska nejedná nečestně, nehledá svůj prospěch, nedá se vydráždit, nepočítá křivdy. Nemá radost ze špatnosti, ale vždycky se raduje z pravdy. Ať se děje cokoliv, láska vydrží, láska věří, láska má naději, láska vytrvá. Láska nikdy nezanikne. Proroctví - to pomine; jazyky - ty ustanou; poznání - to bude překonáno. Vždyť naše poznání je jen částečné, i naše prorokování je jen částečné; až přijde plnost, tehdy to, co je částečné, bude překonáno. Dokud jsem byl dítě, mluvil jsem jako dítě, smýšlel jsem jako dítě, usuzoval jsem jako dítě; když jsem se stal mužem, překonal jsem to, co je dětinské. Nyní vidíme jako v zrcadle, jen v hádance, potom však uzříme tváří v tvář. Nyní poznávám částečně, ale potom poznám plně, jako Bůh zná mne. A tak zůstává víra, naděje, láska - ale největší z té trojice je láska.

1. Jan 4/7-8
Milujme jedni druhé, milovaní – vždyť láska je z Boha. Každý, kdo miluje, se narodil z Boha a zná Boha.
Kdo nemiluje, nezná Boha – vždyť Bůh je láska.

____________________________
KORÁN
____________________________

2:256
Nebudiž žádného donucování v náboženství! A již bylo jasné rozlišeno správné vedení od bloudění!
Ten, kdo nevěří v Tághúta a věří v Boha, ten uchopil se rukojeti spolehlivé, jež nikdy se neutrhne.
A Bůh je slyšící, vševědoucí.

3:20
"A jestliže se s tebou hádají, rci: Odevzdal jsem se do vůle Boží, stejně jako ti, kdož mne následují." A zeptej se těch,
jimž dostalo se Písma, a lidu neučeného: „Odevzdáváte se do vůle Boží?" A jestliže se odevzdají do vůle Boží,
pak budou vedeni cestou správnou, avšak jestliže se odvrátí, vždyť tobě přísluší jen předání poselství.
A Bůh jasně zří služebníky Své."

30:21, viz 42:11 a 2:228
"A patří k Jeho znamením, že vám z vás samých manželky stvořil, abyste u nich klid nalezli.
A vložil mezi vás lásku a dobro - a věru jsou v tom znamení pro lidi přemýšlivé."

2:287
Ony jsou pro vás oděvem a vy jste oděvem pro ně.

10:99
Kdyby byl Pán tvůj chtěl, věru by byli všichni, kdož na zemi jsou, vesměs uvěřili. Chceš snad donutit lidi, aby se stali věřícími?"

____________________________
I-ŤIN
____________________________

5 jang : S upřímným a laskavým srdcem mizejí otázky a pochyby - je to velmi příznivé znamení.
Upřímnost a laskavost jsou vlastnosti, které mají velkou moc.
Jakmile je pozitivní síla dostatečně vyvážena, docházi člověk na konec velké Cesty a sjednocuje se s božským principem.
V jeho srdci je upřímnost a láska, takže je to velmi příznivé znamení. Laskavé srdce je plné vrozeného dobra.
Je-li vždy a všude přítomno, připadá člověku myriáda věcí jako jeden celek a všichni lidé jsou pro něho jako jedna rodina.
Každé slovo, každý čin přispívá blahu ostatních. Mysl toho, jenž poznal Tao, je také plna vrozené laskavosti a dokáže ovlivnit ostatní.
Takový člověk má neobyčejnou sílu - je jako vítr foukající do věcí, které se jeho silou nadnášejí a poletují vzduchem.
Je to dosažení stavu, kdy má člověk schopnost pozitivně působit na lidi, aniž by si musel vypůjčit moc od druhých.



Re: Nechme každého, ať věří v Boha podle svého (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Pondělí, 11. leden 2010 @ 19:18:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ope, přiznám se, že jsem nečetl všechny komentáře a tak pokud se opakuji tak se omlouvám. Druhá věc, všem tady tykám a oni mně a nehodlám dělat výjimku, nebylo by to fér k ostatním.

Pokud k Bohu vedou všechny cesty pak nerozumím několika věcem
1) proč Ježíš Kristus - Bůh (nemám jasno z tvých příspěvků zda je Bohem) umíral pro jedno učení, jednu skupinu lidí
2) pokud věřím Bibli, že Bůj je ten samý ve SZ a NZ, proč Izrael dostal příkaz vyhubit původní Kanaanejské národy
3) proč Ježíš Kristus říká Židům slova

"Jan 8:21  I řekl jim opět Ježíš: Já jdu, a hledati budete mne, a v hříchu vašem zemřete. Kam já jdu, vy nemůžete přijíti.
22  I pravili Židé: Zdali se sám zabije, že praví: Kam já jdu, vy nemůžete přijíti?
23  I řekl jim: Vy z důlu jste, já s hůry jsem. Vy jste z tohoto světa, já nejsem z světa tohoto.
24  Protož jsem řekl vám: Že zemřete v hříších svých. Nebo jestliže nebudete věřiti, že já jsem, zemřete v hříších vašich.
25  I řekli jemu: Kdo jsi ty? I řekl jim Ježíš: To, což hned s počátku pravím vám.
26  Mnohoť mám o vás mluviti a souditi, ale ten, kterýž mne poslal, pravdomluvný jest, a já, což jsem slyšel od něho, to mluvím na světě.
27  A oni neporozuměli, že by o Bohu Otci pravil jim."

4) pokud všechna náboženství mají usilovat o jednotu, proč slova Kristova

"Matouš 10:34  Nedomnívejte se, že bych přišel pokoj dáti na zemi. Nepřišelť jsem, abych pokoj uvedl, ale meč.
35  Přišelť jsem zajisté, abych rozdělil člověka proti otci jeho, a dceru proti mateři její, a nevěstu proti svegruši její.
36  A nepřátelé člověka budou domácí jeho.
37  Kdo miluje otce neb matku více nežli mne, neníť mne hoden; a kdož miluje syna nebo dceru více nežli mne, neníť mne hoden.
38  A kdož nebéře kříže svého a nenásleduje mne, neníť mne hoden."

Jinak, tady někdo to označil za propagaci New Age, což souhlasím. Bůh nás ujišťuje o jedné cestě, jedné víře, jednom křtu a soudu. Vím, každý to může vztáhnout na to svoje, ale Bible má jednu výsadu a to prorocký rozměr, to u jiných náboženství jaksi chybí.
rastan




Re: Nechme každého, ať věří v Boha podle svého (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Úterý, 12. leden 2010 @ 10:25:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rád by som vedel, milý ope, ak by si Pána Boh naozaj želal, aby kresťania nechali žiť každého podľa svojho náboženstva a aby sa  nesnažili nijako do toho zasahovať /myslím len v slobode, morálne a s citom.../, načo potom všetko to Jeho úsilie počas celej histérie, pri ktorom

- vytvoril osobitný vyvolený národ práve s cieľom, aby cez tento národ obnovil vieru v pravého Bohav celom ľudstve...
- v tomto národe vzbudzoval prorokov a osobitne pripravoval na príchod Mesiáša skoro celé dvetisícročie...
- osobne prišiel v Kristovi a definitívne doplnil svoje zjavenie, ktoré začal cez prorokov, a stálo hoto veľmi veľa: utrpenie a smrť svojho Syna v Jeho ľudskej prirodzenosti...
- vytvoril nový, duchovný "Izrael" zo svojich učeníkov, Cirkev, postavil na jej čelo apoštolov, ktorým sa osobitne venoval, aby ich osobitne poslal do sveta ohlasovať Evanjelium o spáse v Kristovi...
- dal im osobitný príkaz "Choďte a učte všetky národy..."
atď.

Naozaj sa nazdávate, že to bolo pre parádu?...







Re: Nechme každého, ať věří v Boha podle svého (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 12. leden 2010 @ 12:14:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý bratře Ope,

nu též myslím, že je potřebné především  praktické a upřímné svědectví a následování - místo  mnoha (většinou prázdných , zákonických či  fanatických) slov.



Stránka vygenerována za: 0.38 sekundy