Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 554 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116487204
přístupů od 17. 10. 2001

Intimity: Neomylní heretici
Vloženo Sobota, 20. únor 2010 @ 19:57:44 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal ivanp

Pápežská neomylnosť

Je mimo jakoukoliv pochybnost,

že papež se může mýlit i ve věcech víry.

Dělá to, když učí hereze podle svého soudu.

Po pravdě řečeno, mnoho papežů učilo hereze.

                                                                                                                                                   Papež Hadrián VI 1523.

Prohlášení papeže Hadriána VI. jde ještě dál. Pakliže mnoho papežů bylo heretiky, potom máme další důvod proč nemůže existovat "nepřerušená linie apoštolské posloupnosti" zpět k Petrovi! Kromě důkazu, že člověk není neomylný, propagování hereze je smrtelným hříchem v římsko katolické teologii. Jejím okamžitým důsledkem, jak učí "kód kanonického zákona," je automatická exkomunikace.2 Heretik popřel víru a ocitl se mimo církev. Heretický papež tudíž není ani členem církve, natož její hlavou! Tím, pochopitelně nemůže být článkem apoštolské autority k následnému papeži. A přesto papežský seznam zahrnuje mnoho heretiků, kteří byli odsouzeni sněmem, nebo jinými papeži. Není divu, že teorie apoštolské posloupnosti a papežské neomylnosti byla navrhnuta mnoho set let po Petrově smrti! Bylo to v době, kdy se papežové hnali za větší mocí, počali poroučet monarchům a celým národům, kdy potřebovali ospravedlnit jejich arogantní a utlačující imperialismus. Už sice prohlásili že jsou "Bohem na zemi," a "Vikáři Krista," ale to nestačilo. A tak, z nutnosti počali prosazovat také svou neomylnost.

 

KOŘENY NEOMYLNOSTI.

Králové a císaři se kdysi prohlašovali za bohy, ale jejich lesk a sláva bledla, jak tak bojovali mezi sebou, a jejich poddaní začali žádat více svobody. Co scházelo byl neomylný zástupce božstva na zemi, ke kterému by se civilní vládci obraceli v případě sporu. Papežové počali tuto potřebu vyplňovat a ve třináctém století už byli svrchovanou autoritou přes celou Evropu. Vedoucí historik 19. století napsal, že tento druh autoritářství produkuje despotismus:

Katolická církev vyvinula nepřátelský a podezřívavý postoj vůči principům politické, intelektuální a náboženské svobody a nezávislost posouzení. Tím se ideálem církve stalo univerzální impérium moci a útisku, kde duchovní autorita je podporovaná sekulární zbraní a potlačuje každé hnutí, které se jí nelíbí. Proto jsme nemohli nezmínit se o velmi černé stránce v historii papežství. (Ignaz von Dollinger: The Pope and the Council," 1869)3


Takový případ nastal, když papež Klement IX. (1700-21) stvrdil krále Filipa V Španělského a krátce po tom, krále Karla III Německého - oba dva těmi stejnými privileji včetně vysoce ceněnou Křižáckou Bulu. Výsledek byl takový, že Karel bojoval s Filipem o korunu, kterou papež daroval zřejmě jemu. Klement dokonce potvrdil dva zcela různé kandidáty pro stejné biskupství!Jeden by si pomyslel, že něco takového je dostatečným důkazem toho, že papež není neomylný. A přesto biskupové v obhajobě případu Karla III, podle současného pozorovatele "prohlašovali papežskou neomylnost a tvrdili, že každý Křesťan je povinen následovat poslední prohlášení papeže a slepě jej uposlechnout, aniž by se ptal na důvody, které přiměly papeže k jeho rozhodnutí". (D.Antonio Gavio:"Master Key to Popery", 1773)4 Taková je nelogická a nebiblická - ale absolutní a neomylná papežská autorita, která byla dlouho vyžadovaná papeži a která se stala dogmatem při Vatikánu I. Papež Pius IX přinutil sněm aby toto dogma schválil (1846-78) Dokonce prohlásil podřízení se papeži jako požadavek spásy:

"Pakliže kdokoliv prohlásí, že požehnaný Apoštol Petr nebyl ustaven princem nad všemi apoštoly a viditelnou hlavou celé církve vítězné, nebo že on to obdržel pouze jako čestnou hodnost a ne skutečnou a pravou jurisdikci (nad celou církví), nechť je prokletý." (Exkomunikován a tím zatracen).

Téměř o 300 let dříve, v roce 1591, jezuita kardinál Robert Bellarmine, jehož věrnost k papeži byla absolutní, prohlásil že cokoliv Římský papež poručí, musí být uposlechnuto bez ohledu na to, jak zlé či směšné to je. Pochopitelně, nebyl schopen ukázat ani biblickou, logickou či tradiční podporu pro takové extrémní tvrzení, které odstraňuje individuální morální odpovědnost vůči Bohu, která je tak jasně učena v Písmu a rozeznávaná v každém svědomí!

Petr Olivi, františkánský kněz, byl jedním z prvních, který se pokusil zavést papežskou neomylnost. Jeho motiv byl vyloženě sobecký. Papež Mikuláš III. (1277-80) favorizoval Františkány deklarací, že "zřeknutí se majetku, je jednou z cest ke spáse." (August Bernhard Hasler, "How the Pope Became Infallible", 1981).5 Římský Katolicismus dávno učil spásu skrze skutky, a učí tak podnes.Jelikož si přál, aby papežovo rozhodnutí v jeho prospěch a prospěch Františkánů vůbec bylo nenapadnutelné, Olivi navrhnul, že taková papežská prohlášení jsou neomylná. Papež může žít ten nejhříšnější život, vraždit konkurenci, plundrovat města, pobíjet jejich obyvatele (jak mnoho papežů dělalo), popírat Krista svými hnusnými činy. A přesto, když učiní prohlášení k církvi ohledně víry a mravů, bude pod vedením Svatého Ducha v takovém rozsahu, že cokoliv prohlásí, bude neomylné. Oliviho překvapující návrh byl radikální změnou církevní tradice. Do té doby pouze několik papežů se odvážilo prohlásit se za neomylné, i když pokušení přijmout takovou pošetilost je velmi silné zvláště pro ty, kteří jsou tolik uctíváni. Katolický teolog Hans

DÍLO ĎÁBLA.

Teorie Oliviho byla brzy odsouzená papežem, který se chtěl pomstít Františkánům. Papež Jan XXII (1316-34) měl svůj vlastní, také sobecký důvod pro to, aby odsoudil papežskou neomylnost. Kdyby to bývali nepřinesli Františkáni, možná, že by tento nápad přijmul jako užitečný. Ale Jan nenáviděl Františkány za to, že přijali slib chudoby, který vlastně odsoudil jeho luxusní životní styl! Shromáždil obrovské bohatství "ohlupováním chudých, prodejem prebend, prodejem odpustků a dispenzací.7 Jan XXII zlostně odsoudil jako herezi jak františkánský způsob života, tak i jeho schválení Mikulášem III.

Aby ospravedlnil kontradikci jiného papeže, Jan vypracoval svou Bulu "Qui quorundam" (1324) dogmatické prohlášení doktríny k celé církvi a tím neomylné z dnešního pohledu. V té Jan XXII. odsoudil doktrínu papežské neomylnosti jako"dílo ďábla..." Přesto že byl uznáván jako vzorný příklad svrchovaného heretika, Jan pokračoval ve svém "svatém úřadu" dalších 18 zlých let, a jeho jméno zůstává beze studu na oficiálním seznamu vikářů Krista! Tento papež je popsaný jedním katolickým historikem jako "plný hrabivosti a lakoty, více světský nežli pasák prostitutek, a se smíchem plným sžíravé zlovůle a škodolibosti." (De Rosa).8 A přesto je důležitým článkem v údajné apoštolské posloupnosti zpět k Petrovi, na jehož legitimitě závisí i legitimita Papeže Jana Pavla II dnes.

PAPEŽ - HERETIK HERETIKŮ.

Předchůdce Jana XXII, Klement V, rozdal celý poklad svým příbuzným a zanechal po sobě prázdné truhlice. Tento stav "léčil" nový papež se skutečnou pomstou. Za určitou cenu prodával cokoliv včetně odpouštění hříchů, a věčné spásy. A tak ten zlatý kalich, který žena na zvířeti drží v ruce, se brzy zaplnil nečistým bohatstvím pomocí hnusných prostředků přesně tak, jak to Jan ve své vizi viděl!

Jan XXII vydal seznam zločinů a velkých hříchů s individuální cenou za každý, za kterou on - Vikář Krista - bude odpouštět hříšníkům každý z nich. Seznam nevynechal nic - od vraždy a pirátství k incestu, cizoložství i sodomie. Čím bohatší jeden byl, tím více mohl hřešit - čím více Katolíků hřešilo, tím bohatším se stávala církev..... Mnoho z bohatství takto získaného, bylo použité na Janovu vášeň pro války. Jeden z jeho současníků napsal: Krev, kterou on prolil, by zabarvila vody v jezeru Konstance, a těla zabitých by jej přemostila od břehu k břehu.." (De Rosa).9

Nejmilejší doktrína Jana XXII byla - jako mnoha dnešních populárních kazatelů a evangelistů na rádiu a TV - že Kristus a Jeho apoštolové byli mužové velkého bohatství. A tak to také vyhlásil v papežské bule "Cum inter nonnulos." (1323) Popřít toto dogma byla hereze trestaná smrtí! Jan požadoval, aby světská moc upálila na hranici Františkány, kteří se zavázali slibem chudoby. Ti, kteří odmítli, byli exkomunikováni. Během jeho pontifikátu předal 114 Františkánů Inquizici, aby je upálila na hranici za herezi života v chudobě tak, jako žil Kristus.

A tak se stalo oficiálním dogmatem to, že Kristus a jeho učedníci byli značně bohatí, a že všichni Křesťané mají být bohatí také - dogma, odsouzené dalšími papeži. A tak papežští heretikové a jejich odsuzování jeden druhého, jsou částí historie papežů, historie, které se Katolíci musejí poctivě postavit tváří v tvář. A právě tak Protestanté, kteří obdivují papeže Jana Pavla II si musejí připomenout, že místo, které zaujímá a speciální autorita, na kterou si činí nárok, přišla k němu skrze dlouhou řadu kriminálníků a heretiků, které on a jeho církev stále ctí jako Vikáře Krista. SVATÝ HERETIK.

Miliony Katolíků, kterým je historická pravda skryta, pohlížejí na papeže Jana XXII jako na vyjímečně "svatého" muže. Nebyl upřednostněn - nad všechny papeže "Naší Paní z Hory Karmel?" Věnovala mu jedno ze svých řídkých osobních zjevení! Jan přísahal, že se mu zjevila Marie, a dala mu "Veliký Slib." Spočíval v tom, že sama osobně zajde do Očistce v sobotu po jejich smrti, a vezme do nebe všechny ty, kteří, pakliže splnili určité podmínky, zemřeli oblečeni do jejího hnědého škapulíře. Ve víře v tuto "Sabatýnskou Privilej," která byla potvrzena dalšími papeži, nesčetné miliony Katolíků začali nosit (a stále ještě nosí) hnědý škapulíř "Naší Paní z Hory Karmel," jako lístek do nebe!

Papež XXII byl nakonec prohlášený za heretika císařem Luisem Bavorským, který ho sesadil a nastolil jiného papeže na jeho místo. Ale tato "čistka" způsobila císaři nepříjemné rozpaky když, krátce po nastolení, se na scéně objevila papežova žena! Císař rychle rozhodnul, že Jan XXII nakonec nebyl tak špatný, protože, jak De Rosa sarkasticky poznamenal: Jan sice - jako většina papežů - měl nelegitimní potomky, ale "alespoň nikdy nezhřešil hříchem sňatku!" Takový sarkasmus, pocházející od katolického historika, by se mohl zdát s počátku nefair, ale je plně oprávněný! Dnešní "Kód Kanonického Zákona," Canon 1394, poukazuje na manželství kněze za skandální hřích, ale už nemá tak tvrdá slova pro kněze, kteří jsou velmi často obviněni z pedofilie, z držení si milenky, homosexuality a podobně.

Potom, co byl znovu ustaven jako papež, heretické výroky Jana XXII se staly tak neuvěřitelné, že pouze smrt ho zachránila před dalším sesazením. A přesto zůstává na dlouhém seznamu zástupců Krista na zemi, skrze které také Jan Pavel II dostal svou autoritu.. V roce 896 papež Štefan VII (891-96) nechal vykopat tělo předešlého papeže Formosuse (891-6), osm měsíců po pohřbu. Mrtvolu oblekli do papežského obleku a posadili na trůn v místnosti sněmu. Mrtvý papež byl "souzen" a shledán vinný tím, že korunoval na císaře jednoho z nemanželských potomků Karla I Velikého (Charlemagne). Ve skutečnosti bylo mnoho papežů, kteří byli nemanželskými syny papežů. Tím se staly jejich nároky na Petrův trůn zcela nelegitimní, a tudíž neschopní předat svým následovníkům apoštolskou autoritu...

Když papež Štefan VII mrtvolu papeže Formosuse odsoudil, nařídil aby z ní odstranili šaty, a aby odsekli tři prsty pravé ruky, které se používají k žehnání, zbytek mrtvoly nechal vyhodit ven davu, který ji vláčel po ulicích Říma a potom ji hodil do Tiberu. Teprve rybáři mu dali slušný pohřeb. Papež Štefan VII pak prohlásil veškeré Formususovy dekrety za neplatné, čímž udělal ten nejvážnější problém, který straší Římsko Katolickou církev dodnes... Formosus pochopitelně ustanovil mnoho kněží a biskupů, kteří dále posvětili další, kteří potom udělali totéž. Tím zůstala neřešitelná situace týkající se otázky, kteří kněží a biskupové jsou v linii těch, které ustavil Formosus, a tím zůstali bez skutečné apoštolské autority. A co s těmi, kteří byli ustaveni jinými heretickými papeži? A co se skutečností, že Formosus také zůstává na oficiálním seznamu vikářů Krista právě tak, jako papež jehož tělo exhumoval a posmrtně odsoudil? ... Papež Sergius III souhlasil se Štefanem VII v prohlášení že všechny dekrety heretických papežů jsou neplatné - což pochopitelně je jediný logický čin, protože heretikové podléhali okamžité exkomunikaci. Ve svém "Cum ex Apostolatus officio", papež Pavel IV prohlásil "z množství papežské moci, že všechny činy heretických papežů byly anulovány. Potom ovšem toto neomylné prohlášení ponechává apoštolskou posloupnost v ruinách.... SNĚMY NAD PAPEŽI.

Papež Honorius (625-38) byl odsouzen jako heretik, šestým Ekumenickým Sněmem (678-87) .. Po staletí každý nový papež musel přísahat, že Honorius byl heretikem a že sněm jednal správně v tom, že ho odsoudil! A přesto zůstává na oficiálním seznamu Petrových následovníků! Akce šestého Ekumenického Sněmu, schválená následujícími papeži, se považovala za silný důkaz, že papež není neomylný. A přesto, houževnatý despotický papež Pius IX, pomocí nátlaku, vyhrůžek a manipulování, prosadil schválení papežské neomylnosti Prvním Vatikánským Sněmem v r. 1870! KONTRADIKCE, KONTRADIKCE.

Dvě osoby, které mají rozdílné názory, nemohou mít obě pravdu. A přece papežové udělali z toho téměř notorický zvyk, protiřečit si v hlavních otázkách a problémech. Agapetus (535-6) spálil kletbu, kterou Bonifác II (530-2) slavnostně vydal proti papeži jménem Dioscorus (530). Dioscorus je považovaný za anti-papeže, ale Agapetus, který byl na jeho straně, je na seznamu jako pravý papež! Hadrián II (867-72) vyhlásil, že světské sňatky byly platné; Pius VII (1800-23) je prohlásil za neplatné. Oba dva jsou v seznamu jako právoplatní papežové. Mikuláš V (1447-55) anuloval všechno to, co nařídil Eugenius IV (1431-47) Dokumenty, procesy, dekrety a zásahy proti Sněmu Basilejskému "jako by nikdy neexistovaly." (Dollinger).10 Přesto oba dva jsou na seznamu vikářů Krista.

21 července 1773, papež Klement XIV vydal dekret, který potlačoval Jezuity, papež Pius VII vydal dekret na obnovení Jezuitů v srpnu 1814. Eugenius odsoudil Janu z Arku (1412-31) aby byla upálena na hranici jako čarodějnice a heretik. Pius X , prohlásil Janu za blaženou a papež Benedikt XV (1914-22) Janu vyhlásil jako svatořečenou v r. 1920. V dnešní katedrále Notre Dame jednou z nejpopulárnějších svatých je "Svatá Jana z Arku" se stovkami svíček "národní hrdinkou". Jak mohl "neomylný" papež odsoudit svatou na hranici jako čarodějnici a heretika? Ovšem Eugenius IV je na seznamu legitimních, údajně neomylných nástupců Petra.Historie konkluzivně popírá jak apoštolskou posloupnost a papežskou neomylnost, kterou odmítlo mnoho papežů, na příklad Vigilius (537-55), Klement IV (1265-8), Řehoř XI (1370-8), Hadrián VI (1522-3), Pavel IV (1555-9), a dokonce Innocent III, (1198-1216). který vládl Evropě železnou rukou. Proč tedy byl papež Pius IX tak rozhodnutý zvěčnit tento zřejmý podvod, jako oficiální dogma? Byl pro to speciální důvod: Papežská neomylnost měla být poslední berličkou, která, jak Pius IX doufal, podpoří rozpadající se strukturu Římsko Katolické dominace nad vládami světa a jejich občany. Aby toto dogma - pro vždy - ustavil, svolal papež Pius IX První Vatikánský Sněm v prosinci 1869.


výber z knihy ,,Žena jedoucí na šelme,, (Dave Hunt)

ivanp



v

Podobná témata

Katolicismus

"Neomylní heretici" | Přihlásit/Vytvořit účet | 27 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Neomylní heretici (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Neděle, 21. únor 2010 @ 07:34:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teď zrovna vyšla nějaká kniha od chlápka co napsal Šifru mistra Leonarda. Určitě se ti bude líbit jestli je tam také taková pěkná sbírka lží. Svatým otcem Hadrianem který se vyjadřuje soudobým novinářským slangem počínaje a konče svatou Janou. Myslím si že její mučednická smrt byla součástí Božího plánu na záchranu Francie. Tak jako položili svůj život za naši víru všichni mučedníci od apoštolů až dodneška. Nikomu ze svatých není dáno aby si užíval světskou slávu a bohatství. Francouzský král který byl slaboch a zbabělec se změnil přesně ve chvíli kdy zemřela. Biskup který jí poslal na hranici byl exkomunikován z církve. Jestli jsi věřící tak bys měl na první pohled poznat že knihu kterou cituješ věřící nepsal.



Re: Neomylní heretici (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Neděle, 21. únor 2010 @ 09:35:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Keby boli papeži iba hretikmi s tým by sa ešte dalo bojovať ,ale oni sú niečo ďaleko horšie:

Pápež Štefan VI. (885 - 895) vyhlasuje: „Pápeži sú, ako Ježiš, počatí od svojich matiek zatienením ducha svätého, všetci pápeži sú akýsi druh bohočlovekov, aby tým lepšie mohli zastávať úrad prostredníkov medzi bohom a ľuďmi; im teda nech je daná všetka moc na nebi i na zemi."


Pápež Štefan VI. (885 - 895) vyhlasuje: „Pápeži sú, ako Ježiš, počatí od svojich matiek zatienením ducha svätého, všetci pápeži sú akýsi druh bohočlovekov, aby tým lepšie mohli zastávať úrad prostredníkov medzi bohom a ľuďmi; im teda nech je daná všetka moc na nebi i na zemi."

A týmito „sprostredkovateľmi medzi bohom a ľuďmi", námestníkmi Kristovými, okrem niekoľkých málo svetlejších zjavov, stávali sa nie ľudia, ale beštie, ktoré sa neštítili žiadnych zločinov a nachádzali zaľúbenie v najväčších hanebnostiach. Krvismilníci a neviestkári, pološialení lotri, nad vyčíňaním ktorých otriasa sa človek hrôzou a priam fyzickým odporom. Uveďme si aspoň pár perličiek z týchto slávnych čias rímskokatolíckej cirkvi.

 
Štefan VII. (896 - 897) dal vyniesť mŕtvolu svojho predchodcu Formosa z hrobky, obliecť do slávnostného rúcha a posadiť pred cirkevný súd. Nato bol Formos vyhlásený za nepravého pápeža, jeho svätenia i dekréty za neplatné. Potom mŕtvole odťali tri prsty, ktorými pápež žehná, a rozkladajúce sa telo vláčili rímskymi ulicami a vrhli do Tibery. Táto hanebnosť vzbudila všeobecnú vzburu, pri ktorej pápeža Štefana VI. zajali, uvrhli do žalára a tam uškrtili...

V tých časoch začína v Ríme známe obdobie, nazývané „vládou neviestok". Samotný pápežský dejepisec, kardinál Baronius, ktorý ako mohol tak zakrýval hanebnosti pápežov, píše:

„V tomto storočí bolo vidieť ohavnosť a spustlosť v chráme a svätyni Pána. Na stolici Petrovej sedeli najbezbožnejší ľudia, nie pápeži, ale netvory. Povoľné a nehanebné neviestky v Ríme všetko ovládali a svojich milencov a súložníkov na stolicu Petrovu dosadzovali!"

 
Sergius III. (904 - 911) sa stal pápežom z vôle rímskej krásavice Marozie, súložnice mocného markrabeta Adalberta z Toskány.

- Po smrti Sergia povýšili Marozia a jej sestra Theodora na pápeža milenca Anastázia, ktorý však „sprostredkovával styk medzi bohom a ľuďmi" len necelé tri roky (911 až 913).

- Po ňom sa stal pápežom iný milenec Marozie, Lando, ktorý sa však tešil zo svojej moci ledva pol roka.

- Potom sa stal pápežom Ján X. (914 - 928), ktorého Marozia, keď sa ho nabažila, dala vo väzení zahrdúsiť.

- Aj jeho nástupca Lev VI. bol o niekoľko mesiacov po svojom nastúpení na „stolec sv. Petra" zavraždený.

- V roku 931 mala Marozia ešte toľko vplyvu, že pomohla k tiare svojmu 25-ročnému synovi, ktorého mala s pápežom Sergiom III. Pápežoval pod menom Ján XI. (931 až 933). Za jeho vlády vraždy a násilnosti zapĺňali celý Rím. Neskôr zahynul na otravu.

 
Roku 956 sa stal pápežom 18 - ročný Ján XII., úžasný roztopašník a márnotratník, ktorý, aby si pomohol k peniazom, predával biskupstvá a cirkevné úrady. Pápežský palác premenil na hárem, kostoly na tančiarne. „Žiadna počestná žena," hovorí o tejto dobe jeho vlády kremonský biskup Luitprand, „sa neodvážila na ulicu, pretože Ján prznil všetko: dievčatá, vydaté ženy a vdovy aj na hroboch svätých apoštolov..."

Čo vyvádzal tento „svätý otec" bolo predsa len priveľa a preto cisár Otto I. zvolal synodu biskupov, aby ho súdila a zosadila. Pri vyšetrovaní vyšli najavo doslova strašné veci: Ján XII. svätil diakonov aj v koniarni, 10-ročného chlapca za peniaze urobil biskupom, svojho kmotra dal oslepiť a kardinála poddiakona Jána vykastrovať, vypaľoval domy a nehanebne sa rúhal. Synoda nakoniec tohto „svätého otca" - Jána XII. zosadila a za pápeža zvolili Leva VIII. Ale milenky pomohli Jánovi naspät. Lev VIII. utiekol a Ján XII. dal niektorých biskupov, ktorí boli proti nemu, zmrzačiť. Onedlho však jeho samého zabil manžel, ktorému zviedol ženu. Pápeža Jána XIII. (965 - 972) Rimania zahnali pre jeho bezhraničnú panovačnosť. Jána XIV. v r. 984 otrávil protipápež Bonifác VII. „Zástupcu Krista" na zemi Jána XVI. jeho súper pápež Gregor V. (996 - 999) zajal a hrozne zmrzačil. Vypálili mu oči, odrezali nos a uši, vytrhli jazyk, posadili obrátene na osla a vozili ulicami Ríma...

 
Iný beťár, Benedikt IX. (1033 - 1044), sa stal pápežom dokonca v 12 rokoch. Jeho otec gróf Alberich mu zaobstaral pápežstvo za peniaze. Mladý pápež ho v 23 rokoch predal Gregorovi VI. za 1500 libier striebra. Boli to ale počestní muži, tí pápeži, nemyslíte? Sú hodní našej úcty? Je hodný našej úcty ich úrad?

Gregor VII (1073 - 1085) vyhlásil celý svet za jemu podriadený. Zaviedol celibát, aby kňazov odviedol od svetskej spoločnosti. Jemu sa musel pokoriť aj nemecký cisár Henrich IV. Po Gregorovi prišlo niekoľko mocných pápežov, pred ktorými sa triasli panovníci. Cisár Fridrich II. sa pre neposlušnosť dostal do kliatby a roku 1245 ho otrávili hostiou. Určite sa tak stalo z lásky k blížnemu svojmu a väčšiu slávu Božiu.

Bonifác VIII. (1294 - 1303) žil s vydatou ženou a súčasne aj s jej dcérou, okrem toho zneužíval svoje pážatá na neprirodzený styk. Keď ho francúzsky kráľ, ktorého chcel pokoriť, zajal, zošalel a rozbil si hlavu o múr.

Ján XXII. (1316 - 1334) stanovil sadzbu na odpúšťanie hriechov, ktorej výnos bol mimoriadny. Napriek tomu, že minul obrovské peniaze s neviestkami, zanechal po sebe 33 miliónov dukátov!

Urban VI. (1378 - 1389) bol ukrutný tyran. Päť kardinálov, ktorí za neho nehlasovali ako aj niekoľkých prelátov dal mučiť, potom niektorých zašiť do vreca a hodiť do mora, iných dal upáliť alebo stať. - Bola to názorná ukážka 10 božích prikázaní v cirkevnom prevedení.

Jána XXIII. (1410 - 1415), ktorý zvolal Kostnický snem, tento snem súdil a odsúdil. 37 svedkov dokázalo, že pápež sa nielenže dopúšťal zločinov cudzoložstva, krvismilstva, sodomie, svätokupectva, lupičstva a vraždy, ale že okolo 300 mníšok zneužil a za odmenu ich urobil abatyšami. Mal v Bologni hárem s 200 prostitútkami. Okrem toho to bol morský lúpežník.

Martin V. (1417 - 1431) posielal krížové výpravy proti husitom, a keď sa všetky stretli s neúspechom, tak sa rozzúril, že ho ranila mŕtvica.

Eugen IV. (1431 - 1447) bol synom pápeža Gregora XII. (1405 - 1415) a jednej mníšky. Keď sa dozvedel o chystanom sprisahaní proti nemu, dal mnícha Mária kruto mučiť a mäso z neho trhať žeravými kliešťami. Roku 1439 zvolili na bazilejskom sneme za pápeža savojského vojvodu Amadeusa, opáta kláštora v Ripuile. Keď mu to poslovia prišli oznámiť, našli ho opitého.

Pápež Kalixtus III. (1455 - 1458) rozdával miesta v cirkvi svojim príbuzným. Tak strašne ho nenávideli, že keď zomrel, žiadny kardinál ani biskup mu nešiel na pohreb.

Sixtus IV. (1471 - 1484) bol márnotratník a opilec. Mal syna so svojou sestrou a nemravné zneužíval svojich dvoch synov. V Ríme založil nevestince, ktoré mu vynášali ročne 20 000 dukátov. Za peniaze povoľoval aj sodomské hriechy. - Už ste pochopili, prečo sa hovorí, že cirkev je ochrankyňou morálky?

Innocent VIII. (1484 - 1492), keď sa stal pápežom, mal už 16 detí. Stanovil nové sadzby za hriechy.

Alexander VI. (1492 - 1503) je jedným z najpovestnejších nemravníkov sveta. Podplatil kardinálov, a tak sa stal pápežom. Mal niekoľko detí. Syna Cesara menoval za kardinála. Iný jeho syn si zobral dcéru francúzskeho kráľa Karia VIII. Od sultána Bajazeta prijal 300 000 dukátov za otrávenie jeho brata Džema, ktorý bol zajatý v boji a dostal sa do rúk pápeža. Úmyselne strašil sultána, že jeho brat ho pripraví o vládu a za jeho vraždu vyinkasoval peknú odmenu. Krvismilnil so svojou dcérou Lukréciou. Nakoniec zomrel na otravu. Bola to len taká neštastná náhoda. Pozval k sebe jedného kardinála, ktorého chcel otráviť. Sluha však omylom podal víno s jedom pápežovi. - Ceremoniár tohto námestníka Kristovho, Burhard, opísal vo svojom denníku zvrhlosti, ktoré sa diali na pápežskom dvore:

„Pred pápežom, jeho dcérou a synmi tancovali nahé kurtizány a vymýšľali najväčšie zmyselné výstrednosti. Lukrécia, pápežova dcéra a milenka zároveň, vybavovala bežne aj cirkevné záležitosti pápežského úradu a zvolávala aj kardinálov.

Bolo to snáď najslávnejšie obdobie „svätej" rímskej cirkvi."

Plus III. (1503) bol vraj dobrý muž; chcel vraj odstrániť nádheru a smilstvo z cirkvi, ale otrávili ho. Kardináli prišli na to, že človek s takýmito zásadami sa medzi nich jednoducho nehodí.

Július II. (1503 - 1513) sa stal pápežom lesťou a úplatkami. Bol viac vojakom než duchovným. Štval stále talianske kniežatá do vojen. Zomrel na syfilitídu a syfilitikom bol aj jeho nástupca Lev X. (1513 - 1521), ktorý si vydržiaval 30 dvorných dám a vysmieval sa viere. Aj jeho otrávili. Počas jeho nemravného panovania vystúpil Luther so svojou reformou.

Hadrián VI. (1522 - 1523) vyhlásil, že reformátori ako Luther, získavajú pôdu, pretože kňazi nerestné žijú a to že sa musí zmeniť. Kardináli ho za to dali otráviť.

Pavol III. (1534 - 1540) sa stal kardinálom počas vlády Alexandra VI., ktorému zašantročil svoju peknú sestru. Svoju vlastnú matku i sestru otrávil.

Július XL (1550 - 1555) usporadúval zábavy vo vatikánskych záhradách, pri ktorých všetci účastníci, muži aj ženy sa vyzliekli do naha a tancovali a naháňali po záhradách.

Pius IV. (1559 - 1565) lákal do Vatikánu šľachtické ženy a získaval ich za veľké peniaze. Keď ich zneužil, dal ich natiahnuť na škripec, aby peniaze zase vrátili. Pri jednej hostine vypil 12 džbánov vína, zvalil sa pod stôl a zomrel, ranený mŕtvicou. Počas neho bolo prekliate protestanstvo.

Pius V. (1566 - 1572) viedol prísny život, jedol len zeleninu, pil vodu a nosil pichľavý plášť na nahom tele. To všetko by sa dalo povedať, že bola jeho súkromná vec. Horšie ale bolo to, že sadisticky, kruto prenasledoval tzv. kacírov - tisíce ich bolo počas jeho vlády zavraždených. Vy neviete, kto to je kacír? - Každý, kto si dovolí mat iný názor ako pápež. Darmo si profesor teológie, darmo si kardinál. Neskôr ho vyhlásili za svätého.

 
Gregor XIII. (1572 - 1585), keď sa cez bartolomejskú noc vo Francúzsku zavraždilo 30 000 tzv. kacírov, t.j. iných kresťanov, ktorí tak isto verili v Ježiša Krista, len „neverili pápežovi", dal slúžiť slávnu omšu a spieval „Te Deum".

Sixtus V. (1585 - 1590) sa rád díval na šibenice a dával ľudí bez milosti popravovať. Nakoniec ho samotní Jezuiti otrávili, pretože bol ich nepriateľom. - Ako vidíte aj jezuiti boli vždy veľmi „zbožní".

Innocenta X. (1644 - 1655) ovládala jeho milenka Olympia. Tá riadila cirkev, predávala úrady, rušila kláštory a zaberala ich majetok.

Lev XII. (1823 - 1829) bol pôžitkár a sveták. V rámci šírenia cirkevnej vzdelanosti obnovil zákaz čítania biblie. Pre istotu zakázal aj očkovanie, čo tam po nejakej medicíne.

Gregor XVI. (1831 - 1846) bol notorický opilec. So svojou milenkou, ženou holiča, mal 7 detí.

A tak ďalej........

Autor: Jaroslav Motyčka, 1922
Původ kultu uctívání Marie
http://tajne.ueuo.com/tdj19.php#k08

Zjevování Panny Marie a postoj Bible
http://tajne.ueuo.com/tdj19.php#k06

Richard M. Bennett: Mária, biblická pravda a oficiálna rímskokatolícka tradícia
http://nkz.reformace.cz/?p=4&pp=topic&string=31.5&id=00000041

Jezuitské modlářství
http://tajne.ueuo.com/tdj19.php#k07

Jim Tetlow: Správy s nebes
http://zjevenimarie.sweb.cz/

Obrazy, ikony jako prostředek k uctívání
http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=5201&mode=&order=0&thold=0

Katolicke modlarstvo
http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=5119&mode=&order=0&thold=0

Žiadosť o výmaz z registra cirkvi
http://ondera.blog.sme.sk/c/134175/Ziadost-o-vymaz-z-registra-cirkvi.html

Prečo Mária plače
http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=6387&mode=&order=0&thold=0

Sú rímski katolíci krestania?
http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=3359&mode=&order=0&thold=0

Biblia, absolútny základ pravdy a rímskokatolícka autorita
http://nkz.reformace.cz/?p=4&pp=topic&string=31.5&id=00000040#ch7

Boj jezuitů proti valdenským v Itálii
http://tajne.ueuo.com/tdj07.php#k01

Mediální propaganda katolicismu
http://tajne.ueuo.com/tdj49.php#k02

Jezuitské náboženství - obludný systém okultismu
http://tajne.ueuo.com/tdj19.php#k09

Fašismus a Vatikán
http://tajne.ueuo.com/tdj34.php#k09

Lateránská dohoda
http://tajne.ueuo.com/tdj34.php#k08

Gestapo a Tovaryšstvo Ježíšovo
http://tajne.ueuo.com/tdj40.php#k00

Mediální propaganda katolicismu
http://tajne.ueuo.com/tdj49.php#k02

Alberto Rivera: The force (sila)
http://www.knihy.own.cz/J.%20T.%20C.-SILA.pdf

Svědectví Charlotte, bývale jeptišky (sestra bola za odvahu prehovorit pravdu zabita )
http://www.knihy.own.cz/Charlotte-Svedectvijeptisky.pdf

Nové dogmatické učenie rímskych katolíkov prijaté II. Vatikánskym koncilom
http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=4779&mode=&order=0&thold=0

Zednáři ve Vatikánu
http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=4854&mode=&order=0&thold=0

audio:

Mp3 audio: Dave Hunt - Ako sa vyhnut odkloneniu od biblickej viery
http://nkz.reformace.cz/kazne/2000/Dave%20Hunt%20-%202000-04-30-nedela.mp3

Mp3 audio - Dave Hunt: Volanie k reformacii
http://nkz.reformace.cz/kazne/2000/Dave%20Hunt%20-%202000-04-29-sobota2.mp3

MP3 audio: Richard Bennett: Mária, biblicka pravda a oficiálna rímskokatolícka tradícia
http://nkz.reformace.cz/kazne/2000/Richard%20Bennett%202000_08_31.mp3



Re: Neomylní heretici (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 23. únor 2010 @ 08:56:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...katolicizmus sa vo svojej podstate nezmenil...zmenil sa len vplyv ktorý má na dnešný svet...žiadny katolícky snem, biskup, pápež nevyslovil ľútosť nad hriechami minulosti...nikto sa nikdy nikomu neospravedlnil za prehrešky minulosti, preto je katolicizmus stále ten istý, bez zmeny...vďaka Bohu za to, že katolicizmus dnes nedisponuje takou reálnou politickou silou ako v stredoveku...vďaka Bohu že máme neomylné Slovo a že ,,neomylnosť cirkvi a pápeža,, dokázala a vyvrátila história aj Slovo...

ivanp



Re: Neomylní heretici (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Úterý, 23. únor 2010 @ 15:53:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Keď niekto v manželskej hádke namiesto argumentov začne urážať rodičov, či starých rodičov, a vyťahovať ich staré hriechy na svetlo voči manželskému partnerovi, tomu sa hovorí primitivizmus. Tento článok nášho "KC-milovného" ivanp je presne analóg uvedeného... Namiesto vecnej argumentácie na báze prítomnosti sa zameriava na vadnú milulosť - samozrejme len svojho protivníka. No ale inak som povzbudený tým, že ľudia naň príliš nereagujú, zrejme vedia kto je autor, a teda z akej dielne to všetko je... Prv než zareagujem asdpoň na niektoré streštené myšlienky /normálne, vecné tu sotva nájdsť.../, pokúsim sa posvietiť na vec normálnymi ľudskými očami. Nerobím si nárok na neomylnosť, je to môj pohľad.

Autor pranieuje skutočnosť v učení KC, podľa ktorej  naozaj KC verí, že 1. Cirkev ako celok je neomylná vo veciach viery a mravov, 2. pápež ako predstaviteľ Cirkvi je neomylný vo veciach viery a mravov - za určitých okolností: ak hovorí oficiálne ako predstaviteľ Cirkvi, autorotatívne, a teda nie ako súkromná osoba. Ide teda o veľmi zriedkavé prípady, na ktoré sa neomylnosť pápeža vzťahuje.

Pokiaľ ide o Cirkev, tak by veriaci mal veriaci ktorejkoľbvek Cirkvi pochopiť nasledujúcu logiku zásad, ktoré vyplývajú z faktu, že Boh v Kristovi prišiel nasvet, aby"vydal svedectvo pravde". Inak povedané, prišiel presne kvôli tomu, aby v tomto svete bolo čosi, kde ten, kto hľadá pravdu, ju mohol neomylne nájsť. Podľa nás je to práve - Cirkev... /P9smo Kristus nenaapísal. To vzniklov Cirkvi, a ona ho považuje za podstatnú časť tejto pravdy, to je jasné.../

Takže máme tu 1. princíp: Kristus prišiel oznámiť nám pravdu ohľadom Boha a toho podstatného, čo súvisí s našou spásou, aby tí, ktorí pravdu o tom najpodstatnejšom hľadajú, našli ju...

2. Je zrejmé /na základe Písma/, že aj za týmto účelom založil svoju Cirkev, by túto Jeho pravdu ohlasovala, a v tejto Cirkvi ustanovil  službu apoštolov, aby títo boli zodpovední za vernosť tejto pravde, a jej správne ohlasovanie. Na čele apoštolov, ako jeden z nich, ale so zodpovednosťou za ich jednotu bol postavený prvý z nich - Peter. Z toho vyplýva teda, že Cirkev, spoločenstvo Kristom založené pod vedením apoštolov na čele s Petrom, má byť nositeľom Kristovej pravdy, ktorú nám odovzdal. Po apoštoloch to prirodzene prešlo na biskupov, medzi ktorými službu "prvého" tradične prevzal biskup mesta Ríma... Tomuto spoločenstvu logicky by nemala chýbať Kristova pravda, Ním ohlasovaná, pretože inak by  vlastne Kristus nesplnil svoje poslanie, a všetko jeho dielo by vyšlo nazmar. Práve preto, aby sa to nestalo, a nespočívalo to na ľudoch, ktorí sú aj slabí, aj hriešni, aj nerozumní, aj všeličo popletú, tomuto svojmu spoločenstvu vedeného /na zemi/ nástupcami apoštolov sľúbil prítomnosť samého seba "Ja som s vami ... až doskončenia sveta"/ a Ducha Svätého /"ktorý vás vyučí všetkej pravde".../. Jednoducho Kristovi určite záleží, aby sa pravda, Kristom ohlasovaná, nestratila v ľudskom spoločenstve, a jej nositeľom má byť podľa Jeho vôle Cirkev Kristova postaená na apoštoloch.

3. A už nie sme daleko od cieľa, pretože čo znamená byť nositeľom Kristovej pravdy? To je vlastne tá neomylnosť vo veciach viery a mravov. Cirkev predsa ako celok s nemôže pomýliť podstatne, ale pozor: vo svojom oficiálnom učení, keď ide naozaj o učenie Krista, a nie o rozličné "žabomyšie spory" politického charakteru, ktorých bolo v histórii dosť. Ak nejaký pápež, nedôstojne možno aj zvolený /napr. príliš mladý, boli takí.../ nerozvážne čosi kdesi povie, to predsa nie je oficiálne učenie Cirkvi. Ba aj keby to dal na papier...  Cirkev ako celok neomylne nesie v sebe pravdu Kristovu. A pápež nie je nič iné ako predstaviteľ celeje Cirkvi, a teda ak On niečo vyhlasuje "ex cathedra", t.j oficiálne ako najvyší pastier Cirkvi a v mene celej Cirkvi po dlhom, dôkladnom skúmaní s mnohými učiteľmi, biskupmi, špecialistami nejakú vec viery, či mravov, a on to teraz vyhlasuje ako oficiálne  učenie Cirkvi, a každý to vie, že to tak je, to je už iná vec. To je vtedy vec viery. Neomylnosť pápeža nie je teda nič iné, ako osobitný prápad neomylnosti Cirkvi.
===
No k tomu poznámku: Takto rozmýšľame teraz "po"... No nie vždy takto v Cirkvi rozmýšľali. Cirkv je naozaj ako stále vyrastajúci strom z pôvodného "horčičného semiačka". Malé dieťa tak nerozmýšľa ako skúsený dospelák. Cirkev dozrieva stále pod vedeím Ducha ... Mnohé veci v Cirkvi dozreli až po skúsenosti. Formulovali sa až neskôr, ked sa vykryštalizovalo určité vedomie. Predtým skutočnosť ako taká existovala, no nebola proste formulovaná. Narážam na to, že ešte v stredoveku niektorí pápeži /aj mnohí iní biskupi/ boli proti myšlienke neomylnosti. Prečo? Zrejme vtedy ten pojem ako to chápať nebol formulovaný... Ak si napr. vtedy to predstavovali niektorí presne tak ako to často myslí ivanp, či Rudinec, ako by všetko, čo niekedy pápež vyhlási z kancľa, že my chápeme ako neomylné, tak to je práve ten omyl... Až uvažovaním nad históriou spásy, pôsbenia Boha v dejinách, faktom Božieho zjavenia, nad Písmom a pod.,  ľudia prišli na princípy ako napr.  že spása nie je zo skutkov, ale z viery /sv. Pavol/. Inak je zaujímavé analyzovať ako sa postupne v spisoch biblických chronologicky zaradených stále dochádza k plnšiemu chápaniu... Nie je zaujímavé, že napr. hoci Kristus hovorí "Chodte do celého sveta a ohlasujte všetkým...", a v Skutkoch /teda po mnohých rokoch po Kristovi/ Boh musel navodiť Petrovi osobitný zážitok, aby prijali phanov do Cirkvi... Alebo tiež zážitok s tými zvieratami, aby vôbec zrušili tie starté predpisy o jedlách.... Zrejme preto musel Kristus doslova "stvoriť" Pavla, aby sa prerazila iná, ako konzervatívna židovská línia, ktorá by bola ohromnou brzdou kresťanstva...

No ale tento proces prehlbovania chápania viery sa predsa neskončil. Ved aj myšlienka napísať  niečo nebola hneď. A až ked bolo niečo napísané, až po stáročiach z toho Cirkev urobila Nový zákon... Nie je to zaujímavé?... A protestanti dokonca po 1500 rokoch objavili princíp "Sola Scriptuira" ako čosi - podľa nich - revolučné, nové a pravdivé, a katolíkom sa pritom vytýka, že prijali ako články viery niečo, čo tiež sa nedá nájsť priamo v Písme, a to urobili dokonca v prvých 7 storočiach...

Jednoducho, Cirkev neformulovala dogmu o neomylnosti hneď, ale fakticky vystupovalôa  autoritatívne vedomá si, že to, čo napr. oficiálne schválila na konciloch vo veciych viery, že to bolo presne to učenie Cirkvi, na ktoré sa vzťahujú slová "Čo zviažete na zemi, bude zviazané i v nebi..." A zaväzuje to všetkých ostatných rešpektovať to: "Kto vás počúva, mňa počúva"... To bolo praktické chápanie neomylnosti. Takto sa postupne ako mozaika skladali jednotlivé autoritatívne schválené články viery, ktoré teraz drvivá vúčšina kresťanských cirkví prijala. No treba si uvedomiť, že vtedy to vôbec  nebolo všetko tak jasné, ako si myslíme dnes. Ale ak by nebola napr. autoritatívne schválila kánon Písma, doteraz by sa Písmo menilo ako šaty... To isté  platí o božstve kristovom o Svätej Trojici a pod. To by každý rok ktosi vyšiel s novou teóriou... Cirekv sa modlila, stretávala, vypočuula charizmatických svätcov svopje doby, u ktorých dôverovala, že cez nich hovorí Duch Svätý /Atanáz, Bazil Gregorovia, Auigustín a pod./, a po dlehj dobe diskussií /desaťročia, ba stáročia/ a skseností v živote mnohé schválila /kánon Písmo, modlitby za zosnulých, úcta k P. Márii, k svätým, možnosť modlitieb k Bohu aj na ich príhovor, ozdobovanie kostolov ikonami a pod./

Aj myšlienka dogmatickej teológie sa vykryštalizovala postupne ako potreba doby. Presne v tomto rámci je aj formulovaná dogma o neomylnosti Cirkvi a pápeža... Teda skutočnosť sama v histórii predbiehala jej dogmatickú formuláciu. Podstatná je skutoťčnosť, a nie to, kedy sa to formulovalo. To, že pápež v stredoveku si nebol vedomý neomylnosti, to dokazuje, že bol ako vtedajší teológ "mimo". No nebol mimo ako vtedajší pápež. Bol platný, pretože vtedy v Cirkvi táto dodgma proste nedozrela. Takisto pravda o nepoškvrnenom počatí a i. dozrievali dlho na tom "strome Cirkvi". Zrejme boli "v chládku" a Cirkev na tieto pravdy nebola hne´d zrelá pochopiť ich.

A ak by ste študovali dejiny ktorejkoľvek cirkvi, nazdávate sa vari, že by ste tam neobjavili tiež určitý vývoj? A niekedy prevratné zmeny? A tie ostatné cirkvi vari ohlasujú niečo, o čom nie sú si istí, že je Kristova pravda?... Nemajú teda vedomie neomylnosti presne v tom zmysle ako KC, lebn to tak neformulujú?... Nie je vari každý zakladateľ novej cirkvi presvedčený, že on objavil čosi naozaj pravdivé, a že tí pred ním sa mýlia, ke´d ostávajú vysvetľovať veci po starom?... Psychológia je u ľudí rovnaká. V KC sme vo viere presvedčení, že KC učí pravdu, lebo ten "ľudský aparát" v nej kontuinuálne pokračuje z apoštolských čias legitímne presne podľa vôle Krista /hoci zaťažená hriešnosťou ľudí, no to na veci podstatne nemení, lebo Kristus nikdy nesľúbil, že apoštoli nezlyhajú, a ke´d naozaj zlyhali - a dosť - aj napriek tomu ich nezrušil.../. Ten "ľudský aparát" to je apoštolské zriadenie Krista na čele s Petrom, a pocňnich teda ich následníctvo v osobe platných biskupov zjednotených s Petrom a pod jeho vedením. Chyby Petra , či pápeža nie sú dôvodom zrušiť túto službu v Cirkvi. To je len dôvod na zmenu, pokánie, reformu  a pod. No nie svojvoľnú od samozvancov, ale v ňrámci Cirkvi... Logika zrušiť  nejaké Kristov zradenie len kvôli chybám konkríéétnych nositelov tohto zriadfenia - to naozaj nijako nevyplýva z kontextu logiky Písma. To by mal pochopiť každý, a preto nevymýšľať takéto logické konštrukcie...




Stránka vygenerována za: 0.41 sekundy