Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 266, komentářů celkem: 429601, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 428 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116505798
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Gene Robinson - biskup a gay, V oku bouře
Vloženo Sobota, 10. duben 2010 @ 22:18:39 CEST Vložil: Stepan

Etika poslal ssns

Jméno Gene Robinson bude většině lidí dobře známé. Když byl tento ke své homosexualitě se hlásící a s partnerem žijíci kněz vysvěcen na biskupa, strhla se bouře protestů. Doneslo se mi, že se do češtiny chystá překlad jeho knihy In the Eye of the Storm. Následující tedy berte jako upoutávku a současně námět k zamyšlení nad otázkou vztahu nás křesťanů k homosexuálně orientovaným bratrům a sestrám.



Název knihy

Jak jsem už uvedl, anglický název zní In the Eye of the Storm. Netuším, pod jakým názvem by kniha měla vyjít v čeština, ale měl-li bych ho volit já, pak bych zvolil prostý překlad V oku bouře. Každý hurikán či obecně otáčivá bouře má přibližně ve svém středu tzv. oko nebo oko bouře. Je to oblast bezvětří, nad kterou je jasná obloha, obloha relativního klidu. A právě tento fyzikální jev vedl k volbě názvu knihy. Autor k tomu píše:

Jeden kněz mi přinesl kaligrafii: "Bůh někdy bouři utiší (uklidní) a někdy Bůh ponechá bouři řádit a uklidní své děti." O pár dní později jsem od jiného kněze ze své diocéze obdržel satelitní fotografii pořízenou vysoko nad obrovským hurikánem nad Atlantikem. Uprostřed této hrozivé a zuřivé bouře byl nepatrný bod modrého klidu. A právě tam jsem se pokoušel být od okamžiku, kdy se můj život změnil. Ale faktem zůstává, že nemohu žít v oku bouře sám. Nemohu se tam sám dostat a ani tam setrvat. Jen Bůh mě může do tohoto místa míru přenést a udržet mě tam.

Něco málo o autorovi

Sám autor se vyjadřuje k tomu, že po jeho zvolení biskupem New Hampshire v roce 2003 ho překvapilo, že začal být tiskem, veřejností a dokonce v rámci anglikánského společenství (byl zvolen biskupem Episkopální církve, která je součástí anglikánského společenství) prezentován a chápán jako jednorozměrná bytost. Najednou nikoho příliš nezajímalo, co dělal celých těch 56 let života - byl prostě gayem a někým, o němž lze mluvit jen v souvislosti s otázkou začlenění gayů, lesbiček, bisexuálů a transsexuálů do církve.

G. Robinson se narodil v květnu 1947 v Kentucky, USA. v chudé rolnické rodině. Po dosažení bakalářského titulu na univerzitě v Tennessee (studoval interdisciplinární obor American Studies) pokračoval studiem teologie v New York City. Záhy po dokončení se seznámil se svojí budoucí ženou Izabelou. Když spolu chodili asi měsíc, svěřil se jí s nejistotou ohledně své sexuální orientace. Až do svatby se Robinson, který si byl stále více vědom své homosexulity, obával, aby v budoucnu nezpůsobil své nastávající velkou bolest. Po vzájemné debatě se rozhodli, že to zkusí a v roce 1972 se vzali. Během maželství se jim narodily dvě dcery (Jamee - 1977 a Ella 1981). Robinson byl vysvěcen na kněze a v rámci své služby se věnoval například práci ve prospěch nakažených virem HIV v Africe. Svůj domov rodina nalezla v New Hampshire, odkud pocházela jeho žena. Vedle práce v církvi spolu s manželkou založil malý rodinný podnik - dětský tábor.

S manželkou se po vzájemné dohodě rozvedli. Nadále zůstavají přáteli a třeba jeho starší dcera mu byla velkou pomocí v době, kdy se vlivem jeho zvolení biskupem strhla již vzpomínaná bouře. Svého dnešního partnera poznal v roce 1987 a když bylo v New Hampshire uzákoněno registrované partnerství, uzavřeli ho v červnu 2008 na úřadě a svazek byl následně požehnán církví v kostele.

Přelomový okamžik nastal v roce 2003, kdy byl 7.6. poměrně neočekávaně zvolen ve druhém kole biskupem. Podle stanov Episkopální církve ke svému zvolení potřeboval hlas 39 zástupců kléru a 83 zástupců laiků. Obdržel 58 a 96. Vzhledem k pobouření, které tato volba vyvolala ve světě, ale hlavně v rámci samotné Episkopální církve, byl akt zpochybněn, což podle stanov dané církve vyžadovalo, aby byla volba potvrzena jednak orgánem dohlížejícím na dodržení předpisů volby a jednak novým hlasováním na centrální úrovni. Po potvrzení formální a právní stránky došlo k hlasování. Zástupci laiků hlasovali ve prospěch potvrzení volby (63 pro, 13 se zdrželo, 32 proti) stejně jako zástupci kléru (65-12-31). Před hlasováním vystoupila s podporou svého otce mladší Ella, která přečetla dopis od jeho bývalé ženy.

Robinson se stal terčem často opravdu nevybíravé kritiky ze strany mnohých z nás, křesťanů. Bylo mu vyhrožováno smrtí či alespoň oblíbeným peklem. Objevilo se dokonce nařčení ze sexuálního obtěžování (harašení). Při prošetřování se ukázalo, že šlo o poplácání po zádech a stisknutí ruky. Farník, který obvinění původně vznesl, odmítl podat formální obvinění a omluvil se za podle něj nevhodný a zcela neadekvátní výraz obtěžování. Mnozí z nás křesťanů se pokoušeli v Robinsnově životě najít cokoli, co by vedlo k jeho nevysvěcení. Jediné, co se podařilo vypátrat, bylo obvinění, že webové stránky Outright.com, které Robinson podporoval, měly obsahovat odkaz na jiné stránky, které zase měly obsahovat odkazy na velké množství pornografických stránek.

Robinson byl nakonec v listopadu 2003 vysvěcen na biskupa za mimořádných bezpečnostních opatření. Sám měl například neprůstřelnou vestu. Jeho svěcení se zúčastnilo celkem 48 biskupů.

Myslím, že bychom si měli jméno Gene Robinson dobře pamatovat, protože až se většina křesťanstva probere ze své homofobie tak, jak se naši předkové probrali ze svého poblouznění, že Písmo např. jednoznačně schvaluje a podporuje otrokářství, zejména pak černochů, bude v církevních dějinách uváděno hned vedle Charlese Spurgeona, Johna Wesleye, Charlese Finneye a dalších.

V oku bouře

Pokud by někdo očekával nějakou analýzu toho, co Bible opravdu říká ve vztahu k homosexualitě, bude zklamán. Autor se jen stručně věnuje dvěma z oněch sedmi "oblíbených" pasáží, a to sice Lv 18,22 a Lv 20,13. Autor nám tu vypráví o svém vztahu k Bohu. Pro mě byla až omračující slova plná pochopení a odpuštění na adresu i těch nejvulgárnějších oponentů. Otázkám vztahu homosexuality a Evangelia se pochopitelně věnuje.

Rodiče věří tradičnímu názoru, že homosexuálové jsou nemorální, nemocní, zkažení a svedení - dokud jejich milované dítě nepřijde a neřekne:"Mami, tati, já jsem gay."

Před pár lety jsem pomáhal založit organizaci pro homosexuální a transsexuální zvídavé lidi mezi 12 a 21 lety. Jednoho se diskuze stočila k otázkám Boha. A ačkoli ani jedno z těchto dětí nebylo vychováno v křesťanské rodině, všechny věděly, jak se na ně Bůh dívá. Knihu Leviticus by v Bibli nenašly, ani kdyby to byla otázka života a smrti - pravděpodobně ani nikdy o Leviticu neslyšely - ale všichni znali slovo "ohavnost" (abomination) a mysleli si, že takto na ně Bůh pohlíží.

Ve vztahu k homosexulitě tedy autor ukazuje, jaké škody svým přístupem k homosexulitě pácháme, kolik zla a utrpení druhých tím způsobujeme. Kniha však není ani zdaleka monotématická. Zaujal mě komentář jednoho známého, který zastával (zastává) tradiční pohled na homosexualitu a homosexuální páry:"Chvílemi jsem se v té knize úplně ztratil. Dlouho jsem nečetl něco, co by tak pěkně vystihovalo podstatu Evangelia. Ale pak se objevila nějaká ta pasáž o gayích a to pro mě vždy bylo jako rána mezi oči. Říkal jsem ji, jak může někdo, kdo tak trefně a pěkně mluví o svém vztahu s Bohem, spát s chlapem. Proč něžije tak, jak by podle nás měl, tj. s ženou nebo v celibátu? Něco je tu v nepořádku a já se začínám obávat, že to může být moje interpretace Písma."

Závěr

Ať už si o tématu homosexuality myslí kdokoli cokoli, rozhodně tuto knihu doporučuji. Jednak umožní za tou karikaturou "biskup gay" vidět skutečného vícerozměrného člověka a jednak snad povede k otázce, jak je to vlastně s tou nálepkou "ohavnost", které se mimochodem z textu Leviticu absolutně nemůže vztahovat na ženy - lesbičky, ve světle Evangelia doopravdy.

Podobná témata

Etika

"Gene Robinson - biskup a gay, V oku bouře" | Přihlásit/Vytvořit účet | 116 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Gene Robinson - biskup a gay, V oku bouře (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 10. duben 2010 @ 23:03:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prosím tě, znáš nějakého homosexuála osobně ?



Re: Gene Robinson - biskup a gay, V oku bouře (Skóre: 1)
Vložil: Momonka v Sobota, 10. duben 2010 @ 23:49:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V textu Leviticu třeba ne, ale zde ano: "...a proto je Bůh vydal v žádostech jejich srdce nečistotě, aby navzájem zneuctívali svá těla, ty kteří zaměnili Boží pravdu za lež... proto je Bůh vydal hanebným vášním; neboť i jejich ženy zaměnily přirozené obcování za to, které je proti přirozenosti. A podobně i muži opustili přirozené obcování se ženou a ve své touze se rozpálili k sobě navzájem, takže muži páchají nestydatost s muži a sami na sobě dostávají nutnou odplatu za ten svůj blud..." (Řím 1:24-27)

"I stvořil Bůh člověka k obrazu svému, k obrazu Božímu stvořil jej, muže a ženu stvořil je." (Gn 1:27)

A teď nová, rozšířená, moderní verze: muže a muže stvořil je, ženu a ženu stvořil je, a požehnal jim Bůh, a řekl jim Bůh: Ploďtež se a rozmnožujte se... I pomýlil se Bůh řka: povědět chtěl jsem "užívejte si".

Divím se ti, ssns...




Re: Gene Robinson - biskup a gay, V oku bouře (Skóre: 1)
Vložil: DobroMan v Neděle, 11. duben 2010 @ 01:46:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doufám že si autor nedělá srandu .. "protože až se většina křesťanstva probere ze své homofobie tak, jak se naši předkové probrali ze svého poblouznění, že Písmo např. jednoznačně schvaluje a podporuje otrokářství, zejména pak černochů.." NO TO SNAD ANI NEMYSLÍTE!!!

Hezký pokus infikovat evangelium a Boží stvoření odporností jako je homosexualita,  v písmu popsána jako "zženstilost-slabost, nečistota, převrácenost, ohavnost a celkové minutí se cíle/hřích! "

Rozebírat další aspekty jako jsou porušení či vytvoření smlouvy aktem "porneia-probodení" ( Exodus 21:6)prokletí a následku takovéto ohavnosti doufám není "minimálně bible znalému" a věřícímu potřeba... 
 
Sodoma a Gomorah se Hospodinu jistě líbila a nejednalo se o ohavné obcování, ale asi o nedostatek porozumění a ekumeny s převráceností a špatné pochopení manželské smlouvy z Boží strany..

Spojitost s duchovní bytostí - démonem raději nebudu ani zminovat, protoze asi neodpovídá autorovo verzi evangelia a pojetí lásky tak, aby jsme náhodou gaye poukázáním na jejich převrácenost nepoškodili na dušičce,nezpůsobili jim utrpení..

Mat 19:3-8 , I Kor 6:16 , Deut 22:15-29 , Gal 5:19, 21 ..

Kdokoliv ale říká, že homosexualita není hřích , dělá evangelium falešným a jeho slovo v nás není (I Jan 1:9-10)



Re: Gene Robinson - biskup a gay, V oku bouře (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Neděle, 11. duben 2010 @ 08:23:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Homosexualitanení jenom hříchem, ale také vzpourou od Boha! Takový člověk neměl a nikdy nebude míti společenství s Bohem! Měl by být okamžitě exkomunikován.



Re: Gene Robinson - biskup a gay, V oku bouře (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Neděle, 11. duben 2010 @ 10:10:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V Slove Božom sú uvedené prísne podmienky,ktoré musí splňať kresťan,ktorý sa chce stať biskupom.

1 Timoteovi 3:2  Tedy biskup musí byť bez úhony, muž jednej ženy, triezvy, rozumný, slušného chovania, pohostinný, schopný učiť,
3  nie pijan vína, nie bitkár, nie žiadostivý mrzkého zisku, ale prívetivý, nesvárlivý, nie milujúci peniaz,
4  ale taký, ktorý dobre spravuje svoj dom a deti má v podriadenosti s celou počestnosťou.
5  Ale ak niekto nevie spravovať svoj vlastný dom, ako sa potom bude starať o cirkev Božiu?!
6  Nie novák, aby nadujúc sa neupadol v odsúdenie diablovo.
7  Ale musí mať aj dobré svedoctvo od tých vonku, aby neupadnul do pohanenia a do smečky diablovej.

Ak som morálnym slabochom nemôžem takúto funkciu vykonávať.

Matúš 18:7  Beda svetu pre pohoršenia. Lebo pohoršenia musia prijsť, ale beda človekovi, skrze ktorého prichádza pohoršenie.






Re: Gene Robinson - biskup a gay, V oku bouře (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 11. duben 2010 @ 10:11:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že se zde nerozlišují dva naprosto základní pojmy: Homosexuální sklony a homosexuální chování.

Zatímco samotné homosexuální sklony ještě nemusejí být nutně hříšné (zde mohou být různé příčiny - např. následek hříchu předků (tehdy je potřeba uzdravení rodových kořenů), může to být také následek hříchů vlastních. Mohou zde být také jen příčiny biologické ( zaplavení mozku vysokou hladinou hormonů v prenatálním období).
Homosexuální sklony samotné tedy ještě jdou ovládat vůlí (jako každá jiná špatnost), podobně jako třeba pedofilie, nebo sadismus. Jsou lidé s homosexuálními sklony, kteří nikdy v životě neměli homosexuální styk. Protože přijímají, že něco takového, i když k tomu mají sklony, se protiví Božímu řádu.


Naproti tomu homosexuální chování je naprosto jednoznačně podle Písma ohavností, hříchem. A to hříchem proti vlastnímu tělu, které má přece být chrámem Ducha svatého!
Homosexuální svazek je jalový, nepřináší plody. Takové lidi tedy nediskriminuje společnost, ale už samotná příroda, Boží zákony.



Re: Gene Robinson - biskup a gay, V oku bouře (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Neděle, 11. duben 2010 @ 15:54:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nazdar, ssns!

Človek chápavého srdca ako ty, je schopný pochopiť mnoho vecí, a neodsúdiť človeka, aj keď zlyháva, pretože každý máme skúsenosť aj s vlastným zlyhaním. Tá snaha o pochopenie a neodsudzovanie človeka ako človeka je dobrá. Ale treba si zase uvedomiť, že ak by sme tento postoj chceli aplikkovať aj na samotný skutok, ktorý je svojou podstatou zlý, tak sa môžeme nebadane odstať na scestie až padnúť do morálneho bahna. A myslím, ssns, že práve táto "dobra", "zhovievavosť" na nesprávnom mieste /myslím, že v článku si prejavil k tomu sklony.../ sú aj príčinou toho, prečo sa morálny stav tradične kresťanských krajín tak zmenil, ako sa zmenil. Pretože presne takto sa začalo príliš s pochopením pozerať na všetko:

- na nahotu, aj na verejnosti, fo filmoch, v reklame, všade,
- potom aj na sex pred manželstvom, aj mimo manželstva,  na "chudákov" mužov, ktorí "to" potrebujú, a potom aj dievčatá a ženy...,
- a tiež aj na nešťastných v manželstve, ktorí sa musia rozísť, ale aj tretíkrát zosobášiť...
- Takto sa s pochopením začalo pozerať aj na matky, ktoré "chuderky" predsa nemohli si "to ponechať...
- A napokon aj na "chudákov" trpiacich, ktorí predsa majú právo na dôstojnú smrť a trpieť nemusia.

A pokiaľ viem, to ospravedlňovali všetko sami kresťania na základe kresťanskej lásky a súcitu... Ale už sa črtajú aj ďalšie hranice: pretože zrejme viete, že už tu boli a stále sú ppokusy ospravedldniť a zlegalizovať aj pedofiliu, dokonca zručiť akékoľvek registrovanie a kontrolu spolužitia, nech si žije akto s kým chce, v akomkoľvek počte a jedno s akým pohlavím, či v akom veku... Sú strany, čo sa tým pokúšali ísť do volieb. Teda z tohto kontextu si tereba uvedodmiť, že sa to nezastaví pri homosexualite. Napokon čo bude z takej spoločnosti?...

Pozitívny Boží zákon sme dostali, a máme ho zapísaný v Písme práve preto, aby sme sa tak ľahko pre spomenutú ľudskú slabosť a sklon pomýliť sa a ospravedlniť zlo  nepomýlili, ale mali jasno... V prípade homosexuality aj sama príroda a zloženie a vzájomná kompabilita našich orgánov hovorí, čo je prirodzené, a čo nie. Ak to ešte naznačuje Boh cez svoje Zjavenie, tam netreba špekulovať, a nazvať veci pravým menom. Isteže ľudsky môžem pochopiť aj homosexuála, ako pochopím prostitútku, či nedočkavých a dezorientovaných pubíkov, že sa nevedeli ovládať. Ale akonáhle začínam už nazývať veci, ktoré sú vo svojej podstate hriešne inak, dopúšťam sa pododbného zločinu, ako keď na fľašku s jedom napíšem liek utešujúci bolesť. Hriech tohto typu /spojené s telom / naozaj často utišuje, ukája túžbu tela, no či to naozaj je liek, to sotva sa dá povedať. Myslím, že najmúdrejšie je držať sa v prípade najasností Božieho zjavenia, a určite neuškodíme spoločnosti ako celku, hoci  jednotlivcom, výnimkám sa to môže zdať ťažké. Napokon, ak niekto pácha to, čo sa podľa Božieho zákona považuje za hriešne, nikto mu nemôže zabrániť v dnešnej demokratickej spoločnosti...

Nevidím však dôvod, prečo ospravedlňovať určitý vážnyy hriech u človeka inými čnosťami, či dobročinnosťou, a najmä prečo dávať ľudí tohto typu v Cirkvi na piedestál. Veď ak biskup nie je vzorom, potom kto ním môže byť?... Iná vec je, ak by niekto  stane takýmto služobníkom Božím nedopatrením /zatají, a počase sa to prezradí ako v prípade škandálov s kňazmi a pastormi.../, no po prezradení sa takýto ľudia odstaránia, či patrične potrestajú. Ale s jasným poznaním stavu zvoliť za biskupa cirkvi človeka, o ktorom je to verejne známe, a ktorý sa dokonca aj priznáva k homosexuálnej praktike, to mi pripadá, ako keby v KC vysvätili verejného pedofila, alebo u protestatov za pastora človeka, ktorý by sa verejne chválil, že okrem ženy má ešte milenku...

Teda: Ľudsky pochopiť - to je jedna vec, ale Cirkev má tak vyberaať služobníkov, aby boli pre veriacich príkladom, a nie už na začiatku pohoršením, t.j. zlým príkladom, aspoň nakoľke je to ľudsky možné... Preto si myslím, že Robinon sa nestane nikdy niajkým pozitívnym priekopníkom v histórii Cirkvi. Skôr si myslím naopak, že sa stane  svedectvom morálnej dekadencie Cirkvi v našom storočí...



Re: Gene Robinson - biskup a gay, V oku bouře (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Neděle, 11. duben 2010 @ 20:21:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
ssns ma samozrejme pravdu skoro ve vsem, co tu napsal, ale zaroven je jasny, ze ho budete kamenovat, protoze to se holt prorokum stava. Jezis v Matousove evangeliu (23:30-32) velmi pekne ukazuje, ze vase deti se za vas budou jednou stydet stejne jako vy se stydite za antisemity a otrokare v dejinach svych cirkvi.

Ale Buh nas jednou vsechny rozsoudi podle ovoce, ktere vydame!

Aviaf



Re: Gene Robinson - biskup a gay, V oku bouře (Skóre: 1)
Vložil: Momonka v Neděle, 11. duben 2010 @ 21:59:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě jeden příklad, kam až to hadí plémě může zajít:

Už jsem slyšela od nějakých chlípných anglikánských teploušů komentář k Mk 14:51-52: Ježíš byl gay...

Z toho je mi fakt smutno, co smutno, z toho je mi na blití. Pánové, ssns a Aviaf, nechápu vás a ani nemám zájem pochopit:-( Mějte se.



Re: Gene Robinson - biskup a gay, V oku bouře (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 12. duben 2010 @ 09:14:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná že ti samí lidé budou za chvíli otevřeně propagovat věci jako je pedofilie, sex s mrtvolami a zvířaty a černá magie jestli Pánbůh dopustí a my k tomu přispějeme svou zlobou a lhostejností. Jejich nepřítelem a cílem útoku a nenávisti není jen katolík nebo evangelík ale každý člověk dobré vůle, všechno co není zlé a ošklivé a zejména Bůh a Panna Maria. Diskuze o tom jak nebo proč to mysleli a jak na to přišli je zbytečná. Tady může pomoct jen modlitba, půst almužna a četba Písma, popřípadě vložení rukou a pomoc biskupa nebo osoby jím pověřené.

Na druhou stranu je vidět že si Duch Svatý vždycky najde svou cestičku a každé sebehorší zlo přinese i nějaké nezamýšlené dobro. Mám takový pocit že díky tomuhle pánovi a jeho příznivcům skončilo církevní schizma na západě v Anglii a na jihu v Austrálii o něco dřív. Po mnoha staletích slavíme plnou jednotu v Kristu a všechno dobré a krásné co anglikáni světu a Bohu přinesli je také oficiálně i naše a zůstane zachováno pro dobro všech. Je možné že by byli raději mlčeli kdyby byli věděli že se stane právě tohle. Ekumenismus a vzájemná láska a úcta mezi křesťany je jedna z věcí kterou satanisti a zlí lidé všech světových názorů strašlivě nenávidí a která je děsí a dohání k zoufalství.

Kdyby Bůh dopustil a moje dítě se pošpinilo sodomií tak bych jednal podobně jako kdyby  spáchalo vraždu. Ať už by to bylo na narozeném člověku nebo ještě předtím. Stál bych při něm, modlil se za ně a snažil se přivést k pokání a přiznání ale nešel bych bojovat za legalizaci vraždy a nesnažil se to přikázání zamlčet a odstranit. Vím o čem mluvím, znám osobně dva takové lidi na kterých mi záleží, i když nejsou příbuzní a modlím se za jejich uzdravení, odpuštění a spásu.

Člověk s podobnými sklony může žít v celibátu a pak mu není co vytknout. Další možnost je svoje sklony příležitostně realizovat nebo s někým trvale žít a prosit za odpuštění. Podobně jako když někdo příležitostně smilní nebo žije dlouhodobě s osobou opačného pohlaví bez řádného sňatku před Bohem. Nic z toho nedává důvod k tomu aby se někdo postavil proti Bohu a církvi a otevřeně se snažil ublížit nebo chtěl aby uznala to co je zlé. Stejně jako když třeba lžeme a krademe. Nic dobrého nás nenutí k tomu abychom požadovali po církvi aby začala uznávat lež a zatracovala pravdu. Zajímavé je jak se nejrůznější „odborníci“ pečlivě vyhýbají nějaké vědecké definici bisexuality. Jak moc je vrozená, přirozená a jestli působí najednou nebo v nějakých periodách.




Re: Gene Robinson - biskup a gay, V oku bouře (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 12. duben 2010 @ 11:09:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj ssns.
Knihu jsem nečetl, anglicky čtu dost mizerně, řecky ani hebrejsky neumím.

..."A jediná rada, kterou jim dáváš je: potlačte, eliminujte zcela svoji sexulitu"...

V této věci jsi mi neporozuměl.
Nikoli potlačovat sexualitu, ale sublimovat, nasměrovat správným směrem.
Cokoli potlačovat je chybou. Silné spřežení je třeba řídit silnou rukou, aby jelo směrem, kterým chceme. Nikoli se s ním přetlačovat. Nikdo není tak silný, aby takto zvítězil.

Nasměrování lze dosáhnout různými způsoby, podle osobnosti každého člověka. Nasměrování jze zvolit. Sexualitu je možno sublimovat jak do duchovní oblasti (podobně, jak to dělají lidé v celibátu). Existuje plodnost tělesná i plodnost duchovní.
Tělesnou sexualitu je možno také nasměrovat podle přirozeného řádu. Jsou případy bývalých homosexuálů, kteří dneska žijí v manželském svazku se ženou a mají děti. Já osobně znám i případ obrácený. Muž, žijící v normálním manželství se dvěma dětmi, "objevil" svou homosexualitu, rozvedl se a dneska žije v homosexuálním vztahu.

Byla - li jeho homosexualita vrozenou po celý život, jakým způsobem "urobil" své dvě děti? Neuvedomujeme si asi dostatečně, že člověk je neustále formován událostmi života a deformován hříchem. Homosexuální sklon já osobně tedy považuji za takovou deformaci osobnosti, za ovoce hříchu. Věřím, že pokání a obrácení ke kristu je pravým lékem, cestou k odstranění takové deformace.

Tvoje ohlédnutí za pěknou ženou nemusí být nutně hříchem. Pokud je tvé srdce čisté, můžeš obdivovat krásu cizí ženy a děkovat Bohu, že ti dal schopnost takovou krásu vnímat. Ovšem s čistým srdcem ji nebudeš vidět jen jako jakýsi sexuální objekt, ale v komlexnosti, v harmonii ducha, i její duše, jako krásnou bytost, Boží stvoření.

..."NZ mluví i o nějakých trestech pro homosexuály - muže (u žen ani náhodou"...

Bůh stvořil člověka jako muže a ženu. Není lepšího vynálezu pro vytvoření společenství. Bůh mohl klidně zvolit pro člověka i jiný způsob rozmnožování, třeba dělením, jako jednoduché organismy. Ale my jsme stvořeni k životu ve společenství. Být mužem, nebo ženou, nám dává určité směřování do živora, určitou roli - v naprosté rovnosti důstojnosti muže a ženy. Domnívám se však, že v Božích očích je z hlediska hříšnosti zcela lhostejno, zda je člověk mužem, nebo ženou - určitě jejich hříšnost posuzuje stejně.

My se usilujeme pojmenovat jednání, co je dobře a co špatně.
Ale tak to vždycky není. Nejdůležitější je postoj lidského srdce, jednání je pak až ovocem tohoto postoje. I homosexuální jednání je až ovocem pokřiveného lidského srdce.  A já jsem přesvědčen, že lidské srdce lze vyléčit. Známe na to výborného lékaře - Ježíše Krista.

Toto platí i o orálním sexu. Je pravdou, že si církev historicky prošla jakýmsi vývojem, kdy misionáři kdysi manželům doporučovali třeba "misionářskou polohu" při sexu. Ale můžeš si všimnout, že církev manželům nenahlíží do ložnic. Žádná z papežských encyklik nepředepisuje sexuální praktiky. Bohu i církvi stačí jedno: aby manželé spolu žili v lásce, úctě a věrnosti, aby jejich sexuální život byl společně prožitou radostí a aby ze sobeckých důvodů neodmítali dar plození.
Proto se církev z těchto důvodů nevyjadřuje ani k orálnímu sexu, mohu ti tedy sdělit jen svůj osobní názor na tuto věc.
 
Hřích vychází z lidského srdce.
Pokud manželé zvolí výhradně orální sex bez vážného důvodu jako způsob zabránění početí, je takový postoj k sexualitě nutně hříšný (jako každá jiná umělá antikoncepce, jako koitus interuptus), protože záměrně ze sobeckých důvodů vylučuje plodivý rozměr manželského vztahu. Pokud ovšem tento hříšný postoj v manželství není a manželé se nebrání přijmout dítě od Boha - orální sex volí jen pro obohacení v rámci předehry, či v rámci přirozeného řízení rodičovství (ne v každém manželství je únosné, aby žena rodila rok po roku) - pak na žádné praktice nevidím nic hříšného, děje - li se se vzájemným souhlasem, přispívá ke kvalitě jejich lásky a není zdravotně závadná.



Re: Sexuální orientace je krásným Božím darem (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 12. duben 2010 @ 12:53:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen stručně dodávám, že vrozenou sexuální erientaci (i homosexuální) považuji jako krásný Boží dar ke vzájemnému obdarovávání partnerů (i k  plození dětí).

Kolik hudebních skladeb, básní, knih atd. ní bylo inspirováno!? Lze vůbec žít bez lásky, bez tohoto věčného hledání? :-)



Trocha tapetování po ránu neuškodí, ne? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 14. duben 2010 @ 19:05:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Operace "Změna pohlaví" a homosexualita: http://bohu-a.svetu.cz/20785-operace-zmena-pohlavi-a-homosexualita.html



Stránka vygenerována za: 0.73 sekundy