Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 425 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116467635
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Oko za oko, zub za zub
Vloženo Středa, 21. duben 2010 @ 07:57:44 CEST Vložil: Stepan

Dotazy čtenářů poslal Momonka

Vážení, jak se díváte na trest smrti? 


Je trest smrti v souladu s Božím slovem? 

Jste pro zavedení trestu smrti u nás?

Podobná témata

Dotazy čtenářů

"Oko za oko, zub za zub" | Přihlásit/Vytvořit účet | 233 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Oko za oko, zub za zub (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 21. duben 2010 @ 09:02:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...nie som za zavedenie trestu smrti, ale som za to, aby odsúdený namiesto trestu smrti mal povinnosť do konca života pracovať a tak aspoň čiastočne nahrádzať škody ktoré spôsobil.
ivanp



Re: Oko za oko, zub za zub (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 21. duben 2010 @ 10:36:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím,
místo, které jste vybrala se chápe již moc dlouho špatně, tady není řeč o trestu, ale o soudu, jsou to práva soudná, nebo-li pro soudce, jak mají soudit, neboli výrok soudu musí být vyvážený, v žádném případě to neznamená, že když mi někdo vypichne oko, tak mu má být taktéž vypíchnuté oko. Takhle to chápou nevěřící, ale není tomu tak.
 leonet



Re: Oko za oko, zub za zub (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 21. duben 2010 @ 11:01:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Vzhledem k tomu, že trest smrti ustanovil Bůh, jsem pro trest smrti. Ježíš nepřišel Zákon zrušit, a my víme, že nebyl určen pro spravedlivého, ale pro hříšníky (1. Timoteovi 1,8):

8 Víme, že zákon je dobrý, když ho někdo užívá správně
9 a je si vědom, že zákon není určen pro spravedlivého, nýbrž pro lidi zlé a neposlušné, bezbožné a hříšníky, pro lidi bohaprázdné a světské, pro ty, kdo vztáhnou ruku proti otci a matce, pro vrahy,
10 smilníky, zvrhlíky, únosce, lháře, křivopřísežníky, a co se ještě příčí zdravému učení
11 podle evangelia slávy požehnaného Boha, které mi bylo svěřeno.


K trestu smrti tedy já říkám svoje amen...






Re: Oko za oko, zub za zub (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Středa, 21. duben 2010 @ 12:21:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem proti trestu smrti i proti přiměřené obraně. Sám jsem zažil, že do mě mlátili 3 - 5 chlapů najednou. Já jsem jen ležel na zemi a modlil jsem se. Už jsem si myslel, že je to můj konec. A nakonec ;-) jsem vstal téměř nezraněn.

Kdysi na toto téma napsal zajímavý článek Mudr. Roman Joch na stránkách Konzervativní strany, zajímavý pohled, ale nesouhlasím. Jsem napravený kovboj.



Re: Oko za oko, zub za zub (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 21. duben 2010 @ 12:22:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Trest smrti ustanovil na ochranu lidského života sám Hospodin a Ježíš vzal ještě ten samý den do Ráje lotra který uznal že si ho zasloužil. Tomu odpovídá i středověké pojetí. Naši předkové se snažili aby odsouzenec zemřel jako kajícník smířený s Bohem i s lidmi. V případě neúmyslného justičního omylu předpokládali že zemře jako mučedník a že mu to Bůh započítá k dobru že trpěl nevinně a jim že to odpustí. Z toho plyne že z biblického hlediska nemám námitky.
Druhá věc je do jaké míry důvěřuji našim současným lidským systémům. Tomu našemu tak zhruba do konce Rakouska-Uherska a možná ještě chvíli potom ze setrvačnosti. Systému USA a GB ještě pořád.



Re: Oko za oko, zub za zub (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 21. duben 2010 @ 13:30:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Těžká otázka - přiznám se, že nevím.

Ochrana společnosti před zlem je nutná, ale zvolit formu ochrany u těch nejtěžších zločinců není jednoduché. Každopádně by vždy mělo jít o doživotní izolaci s povinností odsouzených se o sebe postarat a uhradit náklady státu i dalších škod druhým poškozeným.

Myslím, že bych v ČR vyhradila těžkým zločincům část  dobře izolovaného území od ostatních lidí - a ať si tam dotyční sami žijí jak chtějí - s povinnými odvody peněz na výše uvedené náklady a škody. Tam nechť si zločinci  udělají vlastní samosprávu všetně obživy atd. a dožijí tam  po svém  (místo trestu smrti, který mi přijde přece jen krutý).




Re: Oko za oko, zub za zub (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Středa, 21. duben 2010 @ 16:19:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Říkám  jednoznačné ANO trestu smrti



Nemáme právo... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 21. duben 2010 @ 17:50:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Osobně se domnívám, že Ježíš Kristus nám morální právo trestat druhé smrti vzal svou obětí...

Podrobněji ve článcích zde:
http://bohu-a.svetu.cz/o-trestu-smrti/042010/



Re: Oko za oko, zub za zub (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Středa, 21. duben 2010 @ 18:01:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S trestem smrti nesouhlasím. Pokud by ale v dané zemi existoval, v žádném případě by ho neměl vykonávat věřící člověk!



Re: Oko za oko, zub za zub (Skóre: 1)
Vložil: Momonka v Středa, 21. duben 2010 @ 21:54:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já také s trestem smrti nesouhlasím, ačkoliv se přiznám bez mučení, že když občas něco zaslechnu ve zprávách, tak bych...
Dále však nesouhlasím s podmínkami, v jakých si muklové žijou dnes - to pak není vězení, ale internát! Za naše peníze se koukají na telku a baští řízky. Nevím, jaký režim mají vrazi, ale humanismus je dnes všudypřítomný, věznici nevýjimaje. Jenže s tím já ani vy nic nenaděláme.

Bůh říká: "Má je pomsta, já odplatím." (5M 32:35)

Ještě jsem si vzpomněla, jak jeden nevěřící člověk, s nímž jsme se kdysi s manželem bavili, namítl proti křesťanství toto:
Představte si, že někdo zabije člověka, dostane trest smrti, ale předtím učiní pokání a Bůh mu tu vraždu odpustí. Já to vidím jako nespravedlivé, protože připravil rodinu o blízkého člověka a nakonec ještě půjde do nebe. A co si má počít ta nebohá manželka, děti...?

Už si nepamatuji, co jsme mu na to přesně řekli, jen vím, že mě tím tak trochu střelil. Dnes bych reagovala jinak. Žádný zlý skutek nezůstane bez pomsty, si myslím. Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá.



Re: Oko za oko, zub za zub (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Středa, 21. duben 2010 @ 23:03:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Ale keď prišla plnosť času, poslal Boh svojho Syna... aby tých, ktorí boli daní pod zákon, vykúpil."

Koho nazýva Pán Ježiš vrahom? O kom apoštol Ján píše, že je vrah?
Znamená to, že som oprávnená súhlasiť napríklad s trestom smrti brata, ktorý ma nenávidí?
A aké mám právo rozhodnúť o smrti hriešnika ovládaného zatemnenou mysľou? Nie je taký človek tak či tak mŕtvy v svojich hriechoch? Tak ho pošleme aj na fyzickú smrť? My, ktorí sme milosťou Božou vytrhnutí z moci tmy? 

Svet rozhoduje o smrti, súc ponorený v tme. Myslím, že Boh nás nevykúpil spod zákona preto, aby sme schvaľovali trest smrti. Nesúhlasím s ním. Ak ho niekde schvália a uskutočňujú,  Boh to dopustil a vie o každom jednom odsúdencovi - ale nie je aj dnes deň MILOSTI? Máme uskutočňovať zákon alebo zvestovať evanjelium?



Re: Oko za oko, zub za zub (Skóre: 1)
Vložil: noire v Čtvrtek, 22. duben 2010 @ 00:07:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Osobně si myslím, že právo odsouzení ke ztrátě hrdla patří státu (císaři), nikoli církvi a křesťanům. Křesťané a církev nemůže legálně najít odpovědnost za udržení státu a pořádku v něj, protože její úloha je kázat evangelium, a ne řešit jak má být kdo odsouzen za nějaký zločin. Pokud se církev motá do světské spravedlnosti, zavání to nesením cizího jha. Ještě aby nedošlo k nedorozumnění; určitě se mají křesťané zajímat o to, co se děje v politice, aby mohli nést modlitby, prosby a přímluvy za v moci postavené. Rozhodně je dobré, když mohou být křesťané mezi úředníky, aby zajišťovali právo sirotkům a vdovám, a vůbec všem bezbranným vůči státní moci. Mohou také bránit prosazování různých okrajových skupin, jako jsou různé gayské nátlakové skupiny, protože v tomhle ohledu mnozí nekřesťané nerozeznají pravici od levice. Na druhou stranu nést odpovědnost za rozhodnutí státních orgánů, jestli popravovat zločince nebo nepopravovat, křesťané rozhodně nemusí.

Martin Č.



Re: Oko za oko, zub za zub (Skóre: 1)
Vložil: baraba (vavicek@seznam.cz) v Čtvrtek, 22. duben 2010 @ 10:16:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Přestoupení Zákona vede ke smrti...



Re: Oko za oko, zub za zub (Skóre: 1)
Vložil: baraba (vavicek@seznam.cz) v Čtvrtek, 22. duben 2010 @ 10:18:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Člověk jako takový není schopen život vytvořit a tudíž nemá žádné práho ho odnímat.



Re: Oko za oko, zub za zub (Skóre: 1)
Vložil: baraba (vavicek@seznam.cz) v Čtvrtek, 22. duben 2010 @ 10:35:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Člověk jako takový není schopen život vytvořit a tudíž nemá žádné právo ho odnímat.



Boží Milostí jsme sapeni, (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 22. duben 2010 @ 20:38:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
ne Boží Spravedlnosti! Boží Spravedlnosti jsme naopak odsouzeni...

Nelze jednemi usty zadat Spravedlnost pro druhe, ale Milost pro sebe sama...



Re: Oko za oko, zub za zub (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 23. duben 2010 @ 10:49:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Nechápu, co tady vlastně řešíme:

1. Mojžíšova 9,6  Kdo prolije krev člověka, toho krev bude člověkem prolita, neboť člověka Bůh učinil, aby byl obrazem Božím.

Kdo je proti Božímu ustanovení (danému všem, ještě před Zákonem), staví se na stranu Satana a jeho falešnému humanismu... :-(






Re: Oko za oko, zub za zub (Skóre: 1)
Vložil: baraba (vavicek@seznam.cz) v Pátek, 23. duben 2010 @ 15:47:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Mrtvého  nezměníš...


Oko za  oko-ne víc

Zub za zub-ne víc


Život za život-Ježíše...



Re: Oko za oko, zub za zub (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 23. duben 2010 @ 18:50:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re: Ale ty jsi vedle, kam se hrabe jedle! Já jakožto kristovec NEJSEM pod Zákonem!
A prave proto nemas pravo podle tohoto Zakona trestat druhe, rozumis uz? Krestan neni moralne zpusobily podle Zakona Trestat, kdyz sam je podle toho sameho zakona Odsouzen, ale zachranen omilostnen ne pro sve skutky, ale pro nezaslouzenou, ale Nevinnym draze zaplacenou milost...

re: Aby mohla být dávána milost, musí se nejprve vyžadovat spravedlnost! To je smysl a účel zákona:

Jestlize jsi ty prijal nezaslouzenou milost, pak neni na tobe vyzadovat spravedlnost. Pletes se Panu Bohu do Jobu.

23„S královstvím nebeským je to tak, jako když se jeden král rozhodl vyžádat účty od svých služebníků.
24Když začal účtovat, přivedli mu jednoho, který mu byl dlužen mnoho tisíc hřiven.
25Protože mu je nemohl vrátit, rozkázal ho pán prodat i s ženou a dětmi a se vším, co měl, a nahradit ztrátu.
26Tu mu ten služebník padl k nohám a na kolenou prosil: ‚Měj se mnou strpení, a všecko ti vrátím!‘
27Pán se ustrnul nad oním služebníkem, propustil ho a dluh mu odpustil.
28Sotva však ten služebník vyšel, potkal jednoho ze svých spoluslužebníků, který mu byl dlužen sto denárů; chytil ho za krk a křičel: ‚Zaplať mi, co jsi dlužen!‘
29Jeho spoluslužebník mu padl k nohám a prosil ho: ‚Měj se mnou strpení, a zaplatím ti to!‘
30On však nechtěl, ale šel a dal ho do vězení, dokud nezaplatí dluh.
31Když jeho spoluslužebníci viděli, co se přihodilo, velice se zarmoutili; šli a oznámili svému pánu všecko, co se stalo.
32Tu ho pán zavolal a řekl mu: ‚Služebníku zlý, celý tvůj dluh jsem ti odpustil, když jsi mě prosil;
33neměl ses také ty smilovat nad svým spoluslužebníkem, jako jsem se já smiloval nad tebou?‘
34A rozhněval se jeho pán a dal ho do vězení, dokud nezaplatí celý dluh. –
35Tak bude jednat s vámi i můj nebeský Otec, jestliže ze srdce neodpustíte každý svému bratru.“

Vsimni si: Onen sluzebnik neudelal nic nezakonneho, naopak, prosazoval, aby se zakon uplatnil! Jenomze: Nebyl pro to moralne zpusobily!¨

Proto: Kdo jsi BEZ hrichu, prvni hod kamenem!
Neboli jinak receno: Mas - li sam hrich a pritom hazis kameni po druhem, hazis kameni sam sobe k odsouzeni... Jezis nam VZAL moralni zpusobilost trestat druhe na hrdle.

Nesudte, abyste nebyli souzeni, nebot jakym soudem soudite, takovym budete souzeni...
Vsimni si: Ne sudte spravedlive, abyjste sami byli souzeni spravedlive, ale nesudte vubec, abyjste sami vubec nebyli souzeni. Proc? protoze sami jste odsouzeni! Jses - li odsouzen a prijmes - li nezaslouzenou milost, pak nejsi moralne zpusobily odsuzovat druhe...

Kde veri v Jeho Jmeno, neni souzen... Ne ze je souzeny spravedlive, ale NENI souzen...

Podrobneji zde: http://bohu-a.svetu.cz/18991-o-trestu-smrti-ii-konkretni-biblicka-mista.html



O trestu smrti II - konkrétní biblická místa (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 23. duben 2010 @ 19:11:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
V předchozím článku o trestu smrti jsem se pokusil tak trošku obecně nastínit, proč z biblického hlediska nelze, podle mého názoru, souhlasit s trestem smrti. Dnes se podívejme na konkrétní biblické příběhy a podobenství, které o daném problému hovoří...
Tu k němu zákoníci a farizeové přivedou ženu, přistiženou při cizoložství; postaví ji doprostřed a řeknou mu: Mistře, tato žena byla přistižena při činu jako cizoložnice. V zákoně nám Mojžíš přikázal takové kamenovat. Co říkáš ty?" Tou otázkou ho zkoušeli, aby ho mohli obžalovat. Ježíš se sklonil a psal prstem po zemi. Když však na něj nepřestávali naléhat, zvedl se a řekl: "Kdo z vás je bez hříchu, první hoď na ni kamenem!" A opět se sklonil a psal po zemi. Když to uslyšeli, vytráceli se jeden po druhém, starší nejprve, až zůstal sám s tou ženou, která stála před ním. Ježíš se zvedl a řekl jí: "Ženo, kde jsou ti, kdo na tebe žalovali? Nikdo tě neodsoudil?" Ona řekla: "Nikdo, Pane." Ježíš řekl: "Ani já tě neodsuzuji. Jdi a už nehřeš!"  Z evangelia Janova, 8. kapitola.
Toto je asi nejznámější místo, kde Ježíš zcela zřetelně a jasně vzal hříšníkům morální právo kamenovat cizoložnici. Proč, to jsme si vysvětlili v předešlém článečku. A uvidíme to i z dalších biblických míst. S touto zcela jasnou Ježíšovou řečí jakoby se někteří křesťané nehodlali smířit. Tak hledají únikové východy. Prý to Ježíš ani tak moc nemyslel, neboť se potřeboval dostat z pasti, kterou na něj narafičili farizeové. Tato námitka by mohla mít úspěch, kdyby však i na jiných biblických místech nebyl princip - Kdo hřeší, nemá morální právo odsuzovat, nechce li být sám odsouzen - nebyl zjeven. Pojďme se tedy podívat dále:
"S královstvím nebeským je to tak, jako když se jeden král rozhodl vyžádat účty od svých služebníků. Když začal účtovat, přivedli mu jednoho, který mu byl dlužen mnoho tisíc hřiven. Protože mu je nemohl vrátit, rozkázal ho pán prodat i s ženou a dětmi a se vším, co měl, a nahradit ztrátu. Tu mu ten služebník padl k nohám a na kolenou prosil: ‚Měj se mnou strpení, a všecko ti vrátím!‘ Pán se ustrnul nad oním služebníkem, propustil ho a dluh mu odpustil. Sotva však ten služebník vyšel, potkal jednoho ze svých spoluslužebníků, který mu byl dlužen sto denárů; chytil ho za krk a křičel: ‚Zaplať mi, co jsi dlužen!‘ Jeho spoluslužebník mu padl k nohám a prosil ho: ‚Měj se mnou strpení, a zaplatím ti to!‘ On však nechtěl, ale šel a dal ho do vězení, dokud nezaplatí dluh. Když jeho spoluslužebníci viděli, co se přihodilo, velice se zarmoutili; šli a oznámili svému pánu všecko, co se stalo. Tu ho pán zavolal a řekl mu: ‚Služebníku zlý, celý tvůj dluh jsem ti odpustil, když jsi mě prosil; neměl ses také ty smilovat nad svým spoluslužebníkem, jako jsem se já smiloval nad tebou?‘ A rozhněval se jeho pán a dal ho do vězení, dokud nezaplatí celý dluh. Z Matoušova evangelia, 18. kapitola...
Všimněme si, že onen služebník neudělal nic protizákonného. Dlužník mu dlužil jeho peníze, peníze, na které má nárok. Tudíž jednal v souladu se spravedlností. Ale - Nelze chtít  Milost pro sebe a spravedlnost pro druhého. Přijmaná Milost člověka mění, proměňuje jeho charakter, přichází s velkou vděčností. Jestliže ona vděčnost nepřichází, tak kde je ta přijmutá vděčnost? Pro doplnění: Onen dluh, který měl zaplatit, to byl služebníkův život. Zaplatit CELÝ dluh znamená přijít o život, protože život, to je ten dluh, o který se tu jedná...
Kdo v Krista věří, není souzen. Jan 3, 18... Nesuďte, abyste nebyli souzeni. Neboť jakým soudem soudíte, takovým budete souzeni, a jakou měrou měříte, takovou Bůh naměří vám.  Matouš 7, 1.
Všimněme si: Kristus neříká: Suďte spravedlivě, abyste sami byli souzeni sporavedlivě. Ale nesuďte vůbec, abyste sami nebyli souzeni. Zde slovo Soud znamená v biblickém kontextu něco trošku jiného. Slovo soud v Bibli neznamená soudní jednání, kde by se zjišťovala vinna či nevinna, ale přímo vynesení rozsudku, odsouzení. Jinými slovy: Neodsuzuj druhého, abys sám nebyl odsouzen. Neboť jaký metr naměříš druhému - přísný, mírnmý, žádný - takový ti bude naměřen. Měříš li metrem trestu smrti, myslíš si, že vyváznéš sám z toho metru? Naše spása, jak píše Jan v třetí kapitole, 18 verši, není v tom, že bychom byli souzeni spravedlivě, ale v tom, že nebudeme souzeni vůbec. Spravedlivým soudem bychom totiž byli odsouzeni. Před spravedlivým Božím Sloudem žádná z nás neobstojí. Kdo si to myslí, ten nepotřebuje Krista jako svého mesiáše. Neboť to byl Kristus, který se nechal odsoudit na našem místě, Kristus, který se nechal na svou hlavu spustit Boží hněv a Boží Spravedlnost, která byla namířena proti nám.
Neboť jestliže odpustíte lidem jejich přestoupení, i vám odpustí váš nebeský Otec... Matouš 6, 14...
Vysvětleme si nejdříve, co to znamená odpuštění. Někdy mám pocit, že to zaměňujeme za odříkání nějaké větičky, bez praktického obsahu. Ano, odpouštím ti, říkáme, ale nezapomenu ti to nikdy. Odpouštím ti, ale zaplať mi škodu. Odpouštím ti, ale marš do vězení. Odpouštím ti, ale chci, abys byl oběšen. Co je to za lacinou slovní hříčku? Forma bez obsahu, maska na tváři, Kristus něco takového nazval pokrytectvím. Nebot to, co tvrdíme, by mělo být v souladu s tím, jak jednáme. 
Anebo si snad křesťané myslí, že tímto smyslem odpouští Bůh? Ano, odpouštím ti, ale do pekla stejně půjdeš? Ano, odpouštím ti, ale přesto se budeš věčně smažit? Ano, odpouštím ti, ale stejně tě zabiju? 
Takováto Milost ani není milostí, takovéto odpuštění ani není odpuštěním.
Jak chceme, aby bylo naloženo s námi, tak ve všem jednejme s druhými (Luk 6, 31).Zdroj: http://bohu-a.svetu.cz/18991-o-trestu-smrti-ii-konkretni-biblicka-mista.html



O trestu smrti potřetí... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 23. duben 2010 @ 19:12:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Již potřetí jsem se rozhodl napsat malé zamyšlení nad tématem trestu smrti a postoje, jaký zaujímá Boží Slovo. Už z tohoto je vidět, jak velký důraz na tuto otázku kladu. Zcela jistě je na mém místě zamyslet se nad tím, jestli můj vlastní důraz na tento námět je sám o sobě biblický, či  ne, nezveličuji jej.
Nechci však zamlčovat, že v Písmu kromě míst, která svědčí proti trestu smrti, jsou i místa, která jakoby na první pohled svědčila pro. Takže bych rád prošel i tato místa  a zamyslel se nad nimi. Možná že  podle Vašich reakcí se ještě k tomuto článečku v budoucnu vrátím a doplním jej...
1)  Kdo prolije krev člověka, toho krev bude člověkem prolita, neboť člověka Bůh učinil, aby byl obrazem Božím... Gen 9,6
Tento Boží příkaz není součástí Mojžíšova zákona. Byl dán Noemu a jeho potomkům. Tato skutečnost dává tomuto verši o něco větší váhu, neboť Mojžíšův zákon, Mojžíšova smlouva byla nahrazena Smlouvou v Kristu. Avšak podívejme se na širší kontexttohoto místa. Bůh se obrací na Noeo a jeho potomky. To znamená, na veškeré současné lidstvo. Tedy né pouze na Boží lid. Dává zde minimální pravidlo lidského spolužití, že lidský život je posvátný, je hoden ochrany. Podrobil tedy vešleré lidstvo po tento příkaz. Ale... ... Jak jsme si probírali v minulých článcích, nám, křesťanům, ale i všem lidem, kteří si uvědomujísvou hříšnost, nám Ježíš Kristus vzal morální právo jej vykonat. To neznamená, že si vrahové nezaslouží smrt, to neznamená,že trest smrtije nespravedlivý.To pouze znamená, že i my všichni jsme právě týmto zákonem odsouzeni k smrti. Protože, i my jsme vrahové. Jak jsme si ukázali v článku "Hněv jako vražda."Každý z nás již zabil, minimálně ve své duši, ve svém hněvu avnitřním člověku. To, že se tak nestalo na venek, je jednak dílem našeho pokrytectví a jednak Boží Milostí. Kdyby nad námi, tzv. nevrahy, nestála Boží Milost, již bychom zavražfili. Není to tedy naše zásluha, že se počítáme mezi nevrahy, je to Boží Milost. Nezasloužená Boží Milost. A ten, kdo sám přijal Nezaslouženou milost, ten nemá právo odsuzovat druhé.
2) vydejte toho člověka satanu ke zkáze těla, aby duch mohl být zachráněn v den Páně. 1 kor 5,5
Ve sboru v Korintu se vykytnul takový problém. Někdo z věřících žil s manželkou svého otce a církev to nechávalo zcela chladným. Proto Apoštol Pavel ve svém prvním listu do Korintu uvedl i tato káravá slova. Vydat satanu ke zkáze těla, to nám na prví poslech zní jako výzvu k zabití tohoto člověka. Ale. Středem Písma není apoštol Pavel, ale Ježíš Kristus. Všechny Pavlovi výrky by se tedy měly vykládat ve světle Kristových slov, nikdy ne naopak, jinak můžeme dojít ke špatným závěrům. Jestliže položíme tento verš ke Kristovým slovům typu "Kdo jsi bez hříchu, první hoď kamenem", můžeme zcela určitě vyloučit, že by nás tu Duch Svatý naváděl k zabití onoho bratra. O co tu tedy jde? Jde o to, že církev, to je králoství nebeské. Králoství Boží.  Řecké slovo Kráslotví se dá přeložit i jako "vláda." Boží králoství tedy není nic jiného než vláda Pána Boha. Králoství Boží je tam, kde se lidé podrobují Boží vůli. Když nám nevládne Bůh, otročímenašemu tělu, otročíme Satanu. Výzva Ducha Svatého skrze Pavla tedy jde tímto směrem: Vylučte jej z církve, vylučte jej z Božího Králsotví. Co přijmete na zemi, bdue přijato i na nebi a co odmítnete na zemi, bude odmítnuto i na nebi, zaslibue Pán Ježíš Kristus církvi. Vyloučením člena sboru z církve jej odevzdáváme zpět pod vládu Satanovu. Ale stále necháváme prostor pro Boží milost. Pro to, aby Bůh přiveld hříšníka k pokání a skrte pokání zpět pod Boží vládu a do králoství nebeského.
3) Případ Ananiáš a Safira
Tento případ je popsán ve Skutků, 5. kapitole. Nebudu jej zde citovat, je delší. V podstatě jde o to, že apoštol Pavel v prorockém daru odhalil zločin tohoto manželského páru, zločin proti Duchu Svatému a v okamžiku tohoto odhalení se oba manželé skácejí mrtvi k apoštolovým nohou. To považují zastánci trestu smrti za silný argument. Ale.. To ale spočívá v tom, že v tomto příběhu není napsáno, že by je zabil apoštol Petr. Že by nějaký křesťan vztáhnul na Ně ruku. Nebyl to rozsudek vykonaný lidskými rukami, ale rukou Boží. Apoštol Petr jenom oznámil rozsudek tomuto manželskému páru. On je ani neodsoudil, ani je nezabil. Dejme opět slovo apoštolu Pavlovi:
Nechtějte sami odplácet, milovaní, ale nechte místo pro Boží soud, neboť je psáno: ‚Mně patří pomsta, já odplatím, praví Pán.‘ Římanům 12, 19.
Apoštol Petr sám neodplácel, naopak, v souladu se slovy Apoštola Pavla nechal místo pro Boží Soud, neboť Pán řekl: Má je pomsta, já odplatím!
4) Každý ať se podřizuje vládní moci, neboť není moci, leč od Boha. Ty, které jsou, jsou zřízeny od Boha, takže ten, kdo se staví proti vládnoucí moci, vzpírá se Božímu řádu. Kdo se takto vzpírá, přivolává na sebe soud. Vládcové nejsou přece hrozbou tomu, kdo jedná dobře, nýbrž tomu, kdo jedná zle. Chceš, aby ses nemusel bát vládnoucí moci? Jednej dobře, a dostane se ti od ní pochvaly. Vždyť je Božím služebníkem k tvému dobru. Jednáš-li však špatně, máš proč se bát, neboť nenese meč nadarmo; je Božím služebníkem, vykonavatelem trestu nad tím, kdo činí zlo. Římanům 13, od 1. verše...
Toto místo v Bibli má hodně společného s bodem 1. Je třeba si uvědomit, v jaké době tento dopis Pavel psal. V té době vládnul císař Nero. Krutý a šílený panovník, který házel křesťany psům. Vládní moc, kterou zde Pavel popisuje, je tedy mocí Pohanskou. Světskou. Právě toho světa, kterému dal Bůh onen příkaz popsaný v bodě 1). Neznamená to tedy popis toho, jak by se měla chovat moc vykonávaná křesťany. Naopak, vzpomeňme si, co jsme si tu už společně řekli: Apoštol Pavel není středem Písma, tím je Kristus. A výroky Pavla se musí měřit sloy Ježíše Krista.
Jak má tedy jednat křesťan? Moc vykonávaná křesťany? Tento popis nalezneme v Učení na hoře. Ale, takhle se nám jednat jaksi nechce, že... Proč? Protože máme malou víru. Protože nevěříme, že nás Bůh při toto jednání podepře a požehná nám. A proto my, křesťané, utíkáme a kroutíme slovy tak, abychom se mohli před svým svědomím vymluvit a na Učení na hoře tolik nedbat...
S přáním Božího požehnání, VM...Zdroj: http://bohu-a.svetu.cz/19076-o-trestu-smrti-potreti.html



Re: Oko za oko, zub za zub (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pátek, 23. duben 2010 @ 22:54:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1. Jestli někdo opravdu někomu úmyslně vzal život, který mu nedal, patří mu stejná odplata

2. Ano

3. Ano



Odpůrcům trestu smrti (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Sobota, 24. duben 2010 @ 10:24:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Není co řešit! Kdo se staví proti spravedlivému Božímu rozhodnutí, stává se přítelem tohoto (nespravedlivého) světa, a nepřítelem Boha!

1. Mojžíšova 9,6  Kdo prolije krev člověka, toho krev bude člověkem prolita, neboť člověka Bůh učinil, aby byl obrazem Božím.

Změnil nás snad Ježíš svým příchodem k nějakému jinému obrazu? Nikoliv! Proto má být ten, kdo zavraždil, popraven! V tomto ohledu se nic nezměnilo...

Amen, amen, a amen!





Re: Oko za oko, zub za zub (Skóre: 1)
Vložil: nula v Sobota, 24. duben 2010 @ 23:14:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Vážení, jak se díváte na trest smrti?--Jako na jeden z projevů jednání lidského společenství

--Je trest smrti v souladu s Božím slovem?--

Samozřejmě např.

Šest dní se bude pracovat, ale sedmého dne budete mít slavnost odpočinutí, Hospodinův svatý den odpočinku; kdo by v ten den dělal nějakou práci, zemře.  Ex 35,2


--Jste pro zavedení trestu smrti u nás?--

Nejsem,už kvůli možnosti justičního omylu



Re: Oko za oko, zub za zub (Skóre: 1)
Vložil: nula v Sobota, 24. duben 2010 @ 23:14:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Vážení, jak se díváte na trest smrti?--Jako na jeden z projevů jednání lidského společenství

--Je trest smrti v souladu s Božím slovem?--

Samozřejmě např.

Šest dní se bude pracovat, ale sedmého dne budete mít slavnost odpočinutí, Hospodinův svatý den odpočinku; kdo by v ten den dělal nějakou práci, zemře.  Ex 35,2


--Jste pro zavedení trestu smrti u nás?--

Nejsem,už kvůli možnosti justičního omylu



Re: Oko za oko, zub za zub (Skóre: 1)
Vložil: nula v Sobota, 24. duben 2010 @ 23:15:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Vážení, jak se díváte na trest smrti?--Jako na jeden z projevů jednání lidského společenství

--Je trest smrti v souladu s Božím slovem?--

Samozřejmě např.

Šest dní se bude pracovat, ale sedmého dne budete mít slavnost odpočinutí, Hospodinův svatý den odpočinku; kdo by v ten den dělal nějakou práci, zemře.  Ex 35,2


--Jste pro zavedení trestu smrti u nás?--

Nejsem,už kvůli možnosti justičního omylu



Re: Oko za oko, zub za zub (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pondělí, 26. duben 2010 @ 16:42:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz



Stránka vygenerována za: 1.28 sekundy