Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 229, komentářů celkem: 429545, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 433 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116466180
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Niekoľko poznámok k Márii...
Vloženo Úterý, 18. květen 2010 @ 18:53:57 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal ivanp

"Keď anjel vošiel k nej, povedal: Buď pozdravená, milosťou obdarená, Pán s Tebou. Blahoslavená medzi ženami!" (Lukáš 1:28) Anjel jej povedal: "Neboj sa, Mária, lebo si našla milosť u Boha" (Lukáš 1:30).

Musíme byť opatrní, aby sme z týchto výrokov nevyvodzovali viac, ako znamenajú. Neznamenajú, že Mária je najdokonalejšou osobou, aká sa kedy narodila, Bohom obľúbenou osobou, ani to, že bola postavená do nejakej svätej pozície." "Milosťou obdarená doslovne znamená, že bola významným spôsobom obdarená požehnaniami, ktoré jej Boh dal. To, čo ju urobilo milosťou obdarenou bolo, že si ju Boh vybral, aby sa stala matkou Mesiáša. 


Keby sme to chceli povedať inými slovami, Boh jej dal veľké požehnanie, že ju vybral za Kristovu matku. Preto povedal anjel: "požehnaná si medzi ženami". Mária je jedinou ženou, ktorá je matkou Spasiteľa sveta a z tohto dôvodu dostala väčšie požehnanie než ostatné ženy. Avšak všimnite si opäť, že skutočnosť, že bola požehnaná znamená, že dostala niečo od Boha, a nie to, že by bola osobne viac svätá než ostatní alebo že by bola v určitom osobitnom svätom postavení.

Pouvažujme o vyhlásení: "požehnaná si medzi ženami" z inej perspektívy. Prečo povedal "medzi ženami", prečo nie "medzi mužmi a ženami" alebo "medzi všetkými ľuďmi"? Ak by "požehnaný" znamenalo, že Boh vybral Máriu, zvláštnym spôsobom ju posvätil a postavil do osobitnej, svätej pozície, potom by mal anjel povedať: "požehnaná si medzi všetkými ľuďmi" (t.j. "si svätejšia" alebo "vo vyššom postavení než ostatné ľudstvo"). Avšak Gabriel povedal "požehnaná si medzi ženami", pretože požehnanie, ktoré dostala od Boha, priamo súvisí s tým, že je ženou. "Ajhľa, počneš, porodíš Syna a dáš mu meno Ježiš. Bude veľký..." (Lukáš 1:31-33). Zo všetkých žien žiadna iná nebola a ani nebude požehnaná Bohom, aby počala Spasiteľa sveta.


Keď sa Jozef prebudil zo sna, urobil, ako mu prikázal anjel Pánov: prijal svoju ženu, neobcoval s ňou, kým neporodila syna, a dal Mu meno Ježiš. Mt 1...

Jozef potom prijal Máriu za svoju manželku (verš 24). Všimnite si, že verš 25 venuje osobitnú pozornosť skutočnosti, že Jozef "s ňou neobcoval, kým neporodila Syna." Nemôže byť teda pochýb o tom, že Ježiš NIE JE Jozefovým synom. "Nezišli sa skôr", než boli zosobášení (verš 18) a nemali žiaden sexuálny styk dovtedy, kým sa nenarodil Ježiš. Avšak toto vyvoláva zaujímavú otázku: "Ostala Mária pannou po Ježišovom narodení?"

Text, ktorý sme práve prečítali, hovorí len toľko, že Jozef "... neobcoval s ňou (nepoznal ju)" a že "nezišli sa spolu" a tiež že "s ňou neobcoval, kým neporodila syna". V tomto verši "kým" znamená, že potom, čo porodila syna, mala s Jozefom sexuálny vzťah.

To však neznamená, že sa Mária stala nejakým spôsobom nečistou alebo hriešnou. Sexuálne vzťahy v zákonnom manželstve sú dobré a čisté; nerobia muža ani ženu nečistými alebo hriešnymi (pozrite List Hebrejom 13:4, Matúš 19:4-6). Nový zákon učí, že manželia a manželky majú voči sebe manželské povinnosti (1. list Korinťanom 7:1-5).


Ale ako to, že matka môjho Pána prišla ku mne?Lk 1, 43...

Alžbeta pokračovala vo svojom pozdrave "Ale ako to, že matka môjho Pána prišla ku mne? Lebo, hľa, len čo mi zaznel v ušiach hlas tvojho pozdravu, radostne pohlo sa mi v živote nemluvniatko" (verše 43-44). Pravdepodobne by bolo správne na tomto mieste zdôrazniť, že slová "matka môjho Pána" nemajú byť chápané ako "matka Boha". Nikde v Písme nie je Mária nazvaná "matka Boha". Niekto si môže myslieť, že nakoľko je Ježiš Boh (Boh - pozrite Ján 1:1) a Mária je Jeho matkou, musí byť Mária "Božou matkou". Avšak Ježiš nezačal svoju existenciu, keď bol počatý v Márii. Existoval už pred svojím fyzickým narodením, resp. počatím (Ján 1:1). Mária nie je "matkou Boha", nakoľko Božstvo je večné. Mária bola použitá Bohom, aby poskytla fyzické telo, v ktorom bude žiť Božstvo (Syn Boží). Z toho vidíme, že "matka môjho Pána" nie je to isté ako "matka Boha".


Kto je moja matka a kto sú moji bratia? Ukázal rukou na svojich učeníkov a riekol: Ajhľa, moja matka a moji bratia. Lebo každý, kto činí vôľu môjho Otca, ktorý je v nebesiach, je mi bratom, aj sestrou aj matkou." (Matúš 12:46-50).

Aj keď Ježiš týmto výrokom nemieni zaprieť alebo odmietnuť svoju matku a bratov, jasne hovorí, že nemajú zvláštne postavenie ani osobitnú autoritu. Neboli odlišní od kohokoľvek iného. Ich duchovný vzťah s ním bol založený na konaní vôle Otca na nebesiach. Keď Mária konala Otcovu vôľu, jej vzťah s Bohom a jej postavenie bolo také isté, ako všetkých ostatných ľudí, ktorí poslúchali Boha.

Keď prišiel Ježiš do Nazareta, svojho chlapčenského domova, ľudia v Neho neverili. Pretože poznali Jeho fyzickú rodinu (Jozefa, Máriu, jeho bratov a sestry), odmietli veriť, že by mohol byť zvláštnym Božím Prorokom alebo Mesiášom (Matúš 13:54-56, Marek 6:3). Niečo podobné je opísané i v Jánovi 6:42. Je potrebné poznamenať, že na Ježišovej rodine nebolo nič zvláštne. Napríklad: Mária nevyzerala odlišne od iných ľudí (nežiarila ani nemala svätožiaru, ako je často zobrazovaná). Ľudia z Nazaretu videli Ježišovu obyčajnú, fyzickú rodinu a preto bolo pre nich ťažké uveriť, že Ježiš by mohol pochádzať od Boha.

Podľa Ježišových slov každý veriaci v neho má rovnaké postavenie ako Mária, čo vylučuje mimoriadne postavenie Márie vo vsťahu k Ježišovi, pretože ...Každý...aj ty a ja...je jeho matkou...

výber z prednášky
ivanp


Podobná témata

Katolicismus

"Niekoľko poznámok k Márii..." | Přihlásit/Vytvořit účet | 81 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
Vložil: kurCZak v Úterý, 18. květen 2010 @ 19:53:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
LOL, tady ta úvaha je scestná... dyť je to jednoduché jak facka a nechápu, proč to mnozí reforomování neumí příjmout....  Ježíš je Bůh, Maria
Ježíše porodila a byla jeho matkou, takže Marii klidně můžeme nazvat Boharodičku a Matkou Boží. Ať se to komukoli líbí nebo ne...



Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 18. květen 2010 @ 20:08:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ivanp a jeho evergreen tisíckrát na stejné téma:-)

Smiř se s tím, že Bůh se na svět nerodí každý den a to dělá z Marie někoho zcela výjimečného.



Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 18. květen 2010 @ 20:48:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...Boh nemá matku...Boh sa nemôže narodiť, vzniknúť, Boh sa môže iba vteliť...Mária prepožičala svoje telo na vtelenie Boha, nie na jeho narodenie...to iba jehovisti tvrdia že Ježiš bol stvorený...
katolíci potrebujú bohorodičku aby ju mohli dať na úroveň Boha čo je modloslužba...

ivanp




Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 19. květen 2010 @ 13:55:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můj názor je ten že archanděl Gabriel není liberální právník aby při oslovení Panny Marie vyčerpal všechny možné eventuality a udělal z toho mnohastránkový elaborát který by stejně šel obejít. To že se jí dostalo většího požehnání mezi ženami můžeme chápat i v rámci celého lidstva. Žena je také člověk. Dokonce i podle našich "emancipovaných" zákonů. Moje paní kdysi odmítla feministky s tím že se jako člověk spokojí s lidskými právy a žádná jiná nepotřebuje. Když říkáme o Kristu že je Král králů tak obvykle také nejmenujeme i královny, prince a princezny. Otázku zrození a vtělení jste si zodpověděl sám. Kým neporodila syna. O tom kde a jak se má Mesiáš NARODIT a co se přitom stane se píše na mnoha místech Bible. Tomu odpovídá i oslovení svaté Alžběty. Předpokládám že by neříkala Pane a s takovou úctou hnedtak někomu. Krom toho viz. archanděl Gabriel. Také nebyla díky Bohu liberální právník. To že neměla svatá rodina zvláštní postavení ve společnosti bylo a je pro mnohé kamenem úrazu. Tesařův syn který se narodil ve chlívku místo v rodině a v obydlí krále nebo učence. Co bychom asi říkali my kdyby nám přišel říct řemeslníkův mladý syn z obce Stadice (kolébka Přemyslova rodu) že jsme plemeno zmijí které předejdou celníci a nevěstky. Zajímavé je že právě tihle lidé spolu se samaritány a pohany uvěřili snáz než znalci písma a bratři a setry z vlastní rodiny. Představa že bychom byli matkou Páně my a zároveň Jeho a naše Matka ne mi připadá úplně absurdní. A vytržené z kontextu. Když přišli pokrevní příbuzní za Ježíšem tak mám z té situace takový pocit že se ho ti kteří ho na ně upozornili snažili přinejmenším vyrušit a možná i umlčet. Poukázat na nízký původ po světské stránce. Postavit pozemskou rodinu nad Boží dílo.
Každopádně bych Vám chtěl poděkovat za slušnou a věcnou argumentaci, i když mám jiný názor než Vy. To že někdo nemá k Panně Marii tak blízký vztah jako někdo jiný ještě neznamená že musí být snadno zaměnitelný s diabolickým maniakem plným nenávisti a urážek.




Re: Niekoľko poznámok k Márii... (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 19. květen 2010 @ 20:47:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...písmo treba vykladať písmom...ak ktokoľvek nazve Máriu inak ako písmo, vždy je riziko že to nebude presné.....uznám svoj omyl len vtedy ak v písme bude pripísaný Márii titul ,,bohorodička,,...


Speciálně tedy pro Ivana...


(L 1,41-43)
A jakmile Alžběta uslyšela Mariin pozdrav, stalo se, že děťátko v jejím lůnu poskočilo a Alžběta byla naplněna Duchem Svatým.
Tehdy hlasitě zvolala: "Požehnaná jsi mezi ženami a požehnaný plod tvého lůna!
Ale proč je mi dáno, že matka mého Pána přišla ke mně?



Alžběta nazývá Marii v Písmu MATKOU SVÉHO PÁNA - tedy MATKOU BOHA.
Máš snad jiné Písmo, než my?



Narození není počátek existence! Jen příchod na svět. (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Pátek, 21. květen 2010 @ 23:05:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dnes se vám narodil Spasitel, Kristus Pán, v městě Davidově. (Lukáš 2:11)

Kdo se toho dne narodil (opakuji: narodil, ne vznikl)? Kolik jich bylo? (:-)) Kým byl(-i)? Komu se narodil(-i)?

Jsem toho názoru, že při bránění pravdy Písma může někdy člověk nedopatřením "vylít s vaničkou i dítě" ...

luterán
www.luterani.cz




Stránka vygenerována za: 0.46 sekundy