Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 553 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486661
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti?
Vloženo Neděle, 26. září 2010 @ 19:48:17 CEST Vložil: Stepan

Dotazy čtenářů poslal Momonka

A je to tu zas... Přátelé, jak kdo rozumíte následujícím veršům?

Tedy navrátiv se Mojžíš k Hospodinu, řekl: Prosím, zhřešilť jest lid ten hříchem velikým; nebo udělali sobě bohy zlaté. Nyní pak neb odpusť hřích jejich, a pakli nic, vymaž mne, prosím, z knihy své, kteroužs psal. I řekl Hospodin Mojžíšovi: Kdo zhřešil proti mně, toho vymaži z knihy své. (Ex 32:31-33)

Kdo svítězí, tenť bude odín rouchem bílým; a nikoliť nevymaži jména jeho z knihy života, ale vyznámť jméno jeho před oblíčejem Otce svého i před anděly jeho. (Zj 3:5)

Osvědčujiť pak každému, kdož by slyšel slova proroctví knihy této, jestliže by kdo přidal k těmto věcem, žeť jemu přidá Bůh ran napsaných v knize této. A jestliže by kdo ujal od slov proroctví tohoto, odejmeť Bůh díl jeho z knihy života, a z města svatého, a z těch věcí, kteréž jsou napsány v knize této. (Zj 22:18-19)

I ten, kdož není nalezen v knize života zapsán, uvržen jest do jezera ohnivého. (Zj 20:15)



Podobná témata

Dotazy čtenářů

"Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 92 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 26. září 2010 @ 20:05:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
každý si může být jist svou spásou podle míry své víry. Vše se točí kolem důvěry v Boží slovo.



Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 27. září 2010 @ 13:30:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
  • Lukáš  11:4    |  A odpusť nám naše hříchy, neboť i my odpouštíme každému, kdo se proviňuje proti nám. A nevydej nás do pokušení .“
  • Jan  20:23    |  Komu odpustíte hříchy, tomu jsou odpuštěny, komu je neodpustíte, tomu odpuštěny nejsou.“
  • Skutky apoštolů  3:19    |  Proto čiňte pokání a obraťte se, aby byly smazány vaše hříchy



Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 27. září 2010 @ 14:30:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
  • Židům  10:26    |  Jestliže svévolně hřešíme i potom, když jsme už poznali pravdu, nemůžeme počítat s žádnou obětí za hříchy,



Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pondělí, 27. září 2010 @ 17:58:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Římanům. kap. 11:
16  Je-li první chléb zasvěcen, je svatý všechen chléb; je-li kořen svatý, jsou svaté i větve.
17  Jestliže však některé větve byly vylomeny a ty, planá oliva, jsi byl naroubován na jejich místo a bereš sílu z kořene ušlechtilé olivy,
18  nevynášej se nad ty větve! Začneš-li se vynášet, vzpomeň si, že ty neneseš kořen, nýbrž kořen nese tebe!
19  Řekneš snad: Ty větve byly vylomeny, abych já byl naroubován.
20  Dobře. Byly vylomeny pro svou nevěru, ty však stojíš vírou. Nepovyšuj se, ale boj se!
21  Jestliže Bůh neušetřil přirozených větví, tím spíše neušetří tebe!
22  Považ dobrotu i přísnost Boží: přísnost k těm, kteří odpadli, avšak dobrotu Boží k tobě, budeš-li se jeho dobroty držet. Jinak i ty budeš vyťat,
23  oni však, nesetrvají-li v nevěře, budou naroubováni, neboť Bůh má moc naroubovat je znovu.

Ono to odpadnutí může i jiné, než si ho ti, co jsou jisti sami sebou, představují! Člověk může mít odpadlé, pokrytecké srdce i jako člen nějaké té denominace, hrdě se nazývající církev! Ale Ferům, Leonetům a jim podobným to nikdy nevysvětlíš. :-(

Chodil jsem před lety do sboru, kde začali pod vlivem jednoho kazatele tvrdit, že Ananiáš a Safira byli spaseni, vždyť byli členové církve! Prostě stačí, když jsi v církvi, a můžeš klidně hřešit, stejně budeš spasen!

Doufám, že je zde dost těch, kterým je naprosto jasné, proč mezi takové už raději nechodím...

Matouš, kap. 13:
36  Potom opustil zástupy a vešel do domu. Učedníci za ním přišli a řekli mu: „Vylož nám to podobenství o pleveli na poli!“
37  On jim odpověděl: „Rozsévač, který rozsívá dobré semeno, je Syn člověka
38  a pole je tento svět. Dobré semeno, to jsou synové království, plevel jsou synové toho zlého;
39  nepřítel, který jej nasel, je ďábel. Žeň je skonání věku a ženci jsou andělé.
40  Tak jako se tedy sbírá plevel a pálí ohněm, tak bude i při skonání věku.
41  Syn člověka pošle své anděly, ti vyberou z jeho království každé pohoršení a každého, kdo se dopouští nepravosti,
42  a hodí je do ohnivé pece; tam bude pláč a skřípění zubů.
43  Tehdy spravedliví zazáří jako slunce v království svého Otce. Kdo má uši, slyš!“









Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Pondělí, 27. září 2010 @ 19:56:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můj pohled je deformovaný profesně.

Před založením světa Bůh už měl databázi se všemi lidmi, je to těžko pochopitelné pro nás lidi, ale co je pro Boha nemožné?
Záleží na člověku, zda Bůh ho vymaže z databáze nebo ne. Jinak nevím o žádných dvou knihách a nechápu, kde Willy přišel na takovou kombinaci, která nedává ani smysl. Když jsme zapsáni v té první knize proč nějaké dopisování do druhé?

Efezským 1:3  Požehnaný Bůh a Otec Pána našeho Jezukrista, kterýž požehnal nám všelikým požehnáním duchovním v nebeských věcech v Kristu.
4  Jakož vyvolil nás v něm před ustanovením světa k tomu, abychom byli svatí a neposkvrnění před obličejem jeho v lásce,

Teď jsem nahrál zastáncům predestinace, ale nikdo to na čele nemá napsáno ani předepsáno, pouze Bůh už dopředu ví kdo zůstane věrný a kdo ne. My to nevíme.
rastan



Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 27. září 2010 @ 22:18:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpovědnost za svůj život. Ve SZ je pojem spasení chápán jako plnění Božích ustanovení resp. poslouchání Boha. V „den Hospodinův“ bude život zúčtován a ten kdo plnil to co měl a žil pro Hospodina bude s ním „na věky“ a ten kdo činil zlé, konal modloslužbu apod. bude navěky zatracen. Princip rovné šance platí ovšem i ve SZ . Z Písem SZ také víme, že nikdo nemůže být odsouzen za hříchy svého otce, matky, příbuzných k věčné smrti 2 Par.25:4  „Ale jejich syny neusmrtil, neboť je napsáno v Zákoně, v Knize Mojžíšově, že Hospodin přikázal: „Otcové nezemřou za syny a synové nezemřou za otce, nýbrž každý zemře za svůj hřích.“. Jinými slovy : To co se týká spásy pro věčnost se týká každého osobně s osobní odpovědností  viz. Ez. 18:14 – 23….. bude jednat podle mých řádů a řídit se mými nařízeními, ten pro nepravost svého otce nezemře, jistě bude žít…….« Bude-li syn jednat podle práva a spravedlnosti, dbát na všechna má nařízení a plnit je, jistě bude žít.  Duše, která hřeší, ta umře; syn nebude pykat za nepravost otcovu a otec nebude pykat za nepravost synovu; spravedlnost zůstane na spravedlivém a zvůle zůstane na svévolníkovi. Kdyby se svévolník odvrátil ode všech svých hříchů, jichž se dopouštěl, a dbal by na všechna má nařízení a jednal podle práva a spravedlnosti, jistě bude žít, nezemře…… Což si libuji v smrti svévolníka? Je výrok Panovníka Hospodina. Zdalipak nechci, aby se odvrátil od svých cest a byl živ?

Bůh je Bohem života, je jeho dárcem a nemá zájem na tom, abychom preferovali cestu věčné smrti ve svých životech. V NZ jde o přijetí či nepřijetí oběti Pána Ježíše na Golgotě a víry či nevíry v zástupnou smírčí oběť Kristovu.

Vymazání z knihy života zásadně souvisí s předcházejícím .

1. Vymazání budou …..
Lidé, kteří nikdy nepřijali Boží milost v Kristu Ježíši a neznovuzrodili se . Ve Zj. 20:12  Viděl jsem mrtvé, mocné i prosté, jak stojí před trůnem, a byly otevřeny knihy. Ještě jedna kniha byla otevřena, kniha života. A mrtví byli souzeni podle svých činů zapsaných v těch knihách“. Takže otázka, zda budu na věčnosti s Bohem je řešeno v „Knize života“. Kdo nebude nalezen v „Knize života“ bude odsouzen a jeho místo bude v „hořícím jezeru“ (Gehena). Protože je Bůh spravedlivý, bude soudit podle jejich skutků a věřím, že budou v pekle velké rozdíly v postavení a stupni utrpení.

2.Zůstanou v Knize života ……
Lidé, kteří uvěřili a stali se Božími dětmi ( bez rozdílu do které církve podle jména patří)  Zj 21:10 -12A řekl mi: „Nezapečeťuj knihu se slovy tohoto proroctví: čas je blízko.  Kdo křivdí, ať křivdí dál, kdo je pošpiněn, ať zůstane ve špíně – kdo je spravedlivý, ať zůstane spravedlivý, kdo je svatý, ať setrvá ve svatosti. Hle, přijdu brzo, a má odplata se mnou; odplatím každému podle toho, jak jednal. I znovuzrození budou souzeni , ovšem ne k odsouzení do Geheny, ale za to jak zde žili  nebo nežili pro Pána, bude každému odplaceno jak zde jednal. 

Ve Zj.3: 5 čteme „Kdo zvítězí, bude oděn bělostným rouchem a jeho jméno nevymažu z knihy života, nýbrž přiznám se k němu před svým Otcem a před jeho anděly“. Mám zato, že Bůh je dárce života, nepřeje nikomu smrt, která nebyla v původním stvořitelském díle

       Každý kdo se narodí je zapsán do „Knihy života“, ale může z ní být vymazán v případě nepřijetí zástupné oběti Kristovi !





Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: karkulka (pradavnapravda@email.cz) v Úterý, 28. září 2010 @ 08:59:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Onehdy jsem napsal, že jisté je jen to, že nic není jisté. Po hlubší úvaze jsem však dospěl k poznání, že jsem se mýlil. Vždyť pokud budu trvat na tom, že jistota neexistuje, popřu tím své vlastní tvrzení. Tento paradox je ostatně znám třeba z úvahy o pravdivosti a lži. Tedy, pokud není opravdu nic jisté, nemůže být jisté ani to, že nic není jisté. Proto něco jisté být musí. Nikdo však neví, co to je. A to jisté je.:-) 
Zdá se mi to, nebo slyším až sem vaše skandování   "...karkulka na hrad, karkulka na hrad, karku..." :-)))))



Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 28. září 2010 @ 16:43:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Ano ,jsme si velmi a směle jisti,že si můžeme být spásou jisti.Horší by bylo ,kdyby o někom platilo ,že by si jist nebyl ! AMEN.



Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: McMartyn_ v Úterý, 28. září 2010 @ 20:26:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdo svítězí, tenť bude odín rouchem bílým; a nikoliť nevymaži jména jeho z knihy života, ale vyznámť jméno jeho před oblíčejem Otce svého i před anděly jeho. (Zj 3:5)
Vyjádřím se k tomuto verši - jestli už to v tomto duchu někdo napsal, tak se omlouvám.
Aby Duch svatý co nejvíc přiblížil situaci a stav sedmi sborů, používá vždy nějaký příměr typický pro dané město. U Sard je to mimo jiné "Kniha života". Šlo o seznamy lidí žijících v daném městě. Po své smrti byl dotyčný z knihy vymazán. Toto místo se často používá pro potvrzení toho, že jednou spasený člověk může odpadnout, protože ho Kristus vymaže ze své knihy. Ale smysl je přesně opačný!
Kniha Pána Ježíše není jako ta ze Sard. Na to chtěl dát Duch svatý důraz. V přenesení se tam píše : jeho jméno po jeho smrti nevymažu z knihy života, tak jako to máte ve zvyku vy sardští. Ten kdo je jednou nově narozen z Ducha Božího, nemůže přece zemřít. Druhá smrt na něj nemá. A proto ani nemůže být po své smrti vymazán z knihy života. Je to verš, který mluví o jistotě křesťana i po smrti, ne naopak.



Re: Jsme si jisti, že si můžeme být spásou jisti? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 29. září 2010 @ 12:23:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem si jist tím že máme být jako děti, milovat Boha i bližního a dělat to co nám říká. Kupodivu se nezmiŇuje Bůh o tom že nevejde ten kdo neporovná všechny citáty z celého Písma a nevyluští tajenku. Nemáme v domě svých rodičů ZBYTEČNĚ sahat na špinavé věci tak jak nám říkají ale když řeknou umyj nádobí a vysypej koš tak to máme udělat. A nechytat je za slovo a nerozumovat o tom jestli nás kvůli zdánlivému rozporu zabijí nebo vyhodí na ulici.
Moje odpověď na otázku v nadpisu zní ano a ne. Jsem si jist tím že Kristova oběť stačí (přestože si přeje abychom vzali svůj kříž a následovali ho) a že máme naději na spásu a pokoj věčný.



Stránka vygenerována za: 0.55 sekundy