Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 267, komentářů celkem: 429602, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 446 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116506814
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Ignorace učení Písma.
Vloženo Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 10:31:35 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal oko

Může být člověk křesťanem a přitom nesoudit věci spravedlivě, ale naopak předpojatě?


Jsem člověk poměrně tolerantví, ale snad jako každý jsem citlivý na to, když se mně někdo posmívá. A navíc neoprávněně.
Toník s Willym si zde notovali, jak oni jsou dobří a jak je oko se svou vírou vedle.

Toníkův výrok ..." Přitom o jistotě soudu se v písmu nikde nepíše "... mě docela dostal.
To že mají být znalí křesťané?

Už jsem zde slyšel mnoho nesmyslů, ale tento snad patří mezi největší. Vždyť jsem zde tyto verše už mnohokrát uváděl!


Je to úmyslná lež (ale proč vlastně?), nebo jen neznalost?



Uvádím tedy znovu verše Písma o jistotě toho, že všichni půjdeme na Kristův soud.

(Žd 9,27-28)
A jako je lidem uloženo jednou zemřít, a potom přijde soud,

tak byl i Kristus jednou obětován, aby vzal na sebe hříchy mnohých, a těm, kdo ho očekávají, se podruhé ukáže bez hříchu, aby je spasil.


(1 Pt 4,17)
Přišel totiž čas, aby soud začal od Božího domu. A jestliže začíná nejdříve od nás, jaký bude konec těch, kdo nejsou povolní Božímu evangeliu?

(Ju 1,14-15)
A o nich také prorokoval sedmý od Adama, Enoch, když řekl: "Hle, Pán přichází s desetitisíci svých svatých,
aby vykonal soud nade všemi lidmi a usvědčil všechny, kteří mezi nimi byli bezbožní, za všechny skutky jejich bezbožnosti, které bezbožně napáchali, i za všechny hrubosti, které proti němu vyslovili bezbožní hříšníci ."

(Ř 14,10-12)
Ty pak, proč soudíš svého bratra? Anebo ty, proč pohrdáš svým bratrem? Všichni se přece postavíme před Kristovou soudnou stolicí.
Vždyť je napsáno: "Jakože jsem živ, praví Pán, skloní se přede mnou každé koleno a každý jazyk vzdá chválu Bohu."
A tak každý z nás bude sám za sebe skládat účet Bohu.

(2 Kor 5,10)
My všichni se přece musíme ukázat před Kristovou soudnou stolicí, aby každý dostal odplatu za to, co dělal v těle, podle toho, co vykonal, ať už to bylo dobré nebo zlé.




Je tu snad ještě někdo, kdo pochybuje o tom, že Písmo učí o jistotě našeho soudu?

Milí bratři, slušelo by vám více pokory a pozornosti k tomu, co skutečně Písmo učí.
Nežít v bohorové jistotě "již spasených borců", kteří si osobují právo poučovat druhé. Pak jsou z toho jen nesmysly, které méně znalé mohou docela zmást.

(Jk 3,1)
Nebuďte mnozí učiteli, bratři moji; víte, že budeme mít přísnější soud.


Podobná témata

Katolicismus

"Ignorace učení Písma." | Přihlásit/Vytvořit účet | 57 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 16:41:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
(Žd 9,27-28)
A jako je lidem uloženo jednou zemřít, a potom přijde soud,
tak byl i Kristus jednou obětován, aby vzal na sebe hříchy mnohých, a těm, kdo ho očekávají, se podruhé ukáže bez hříchu, aby je spasil.
Z toho nevyplývá, že tam budou souzeni i ti spasení.

(1 Pt 4,17)
Přišel totiž čas, aby soud začal od Božího domu. A jestliže začíná nejdříve od nás, jaký bude konec těch, kdo nejsou povolní Božímu evangeliu?
Tomu rozumím tak, že ten SOUD je to, co se děje teď a tady, ne po smrti apod.

(2 Kor 5,10)
My všichni se přece musíme ukázat před Kristovou soudnou stolicí, aby každý dostal odplatu za to, co dělal v těle, podle toho, co vykonal, ať už to bylo dobré nebo zlé.
(Ř 14,10-12)
Ty pak, proč soudíš svého bratra? Anebo ty, proč pohrdáš svým bratrem? Všichni se přece postavíme před Kristovou soudnou stolicí.
Opět z textu nevyplývá, že před tou soudnou stolicí budou křesťané souzeni. Třeba si tam pouze přijdou pro potvrzení o udělené milosti, protože
(J 3,17-19)
Vždyť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby svět soudil, ale aby skrze něj byl svět spasen. Kdo v něho věří, není souzen. Kdo nevěří, již je odsouzen, neboť neuvěřil ve jméno jednorozeného Syna Božího. Soud pak je v tom, že světlo přišlo na svět, ale lidé si zamilovali více tmu než světlo, protože jejich skutky byly zlé.



Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 17:42:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Stando,

na tvoji úvodní otázku:"Může být člověk křesťanem a přitom nesoudit věci spravedlivě, ale naopak předpojatě," ti odpovím příběhem, který jsem kdysi četl od Tomáše Halíka. Píše o tom, jak byl za bolševika vyslýchán na policii. Oni se mu pořád snažili ukázat, že věřit v Boha a všechny ty křesťanské (katolické) "opičárny" je nesmysl. Když je opakovaně ujistil, že v Boha věří, měl mu jeden z vyslýchajících říci:"Ale to je jen váš subjektivní názor." Pan Halík mu odpověděl, že je mu líto, ale že jiné než subjektivní názory nemá.

My všichni nesoudíme objektivně a jsme ve svých soudech předpojatí a nespravedliví. Je to způsobeno velkým množstvím faktorů od osobního charakteru, přes vzdělání (myslím informovanost), výchovu, sociální prostředí, kde žijeme, až po kulturní kontext naší doby. Nemyslím, že Toník či Willy úmyslně lžou. Pouze se na Písmo dívají optikou své víry, což ale děláš i ty a samozřejmě i já. Je samozřejmě pravdou, že naše vědomosti ohledně Písma a tradice nejsou stejné. V porovnání s vámi třemi mám drobnou výhodu v tom, že sobě i druhým s klidným vědomím připouštím, že moje víra je nejednou v rozporu s textem Písma a nemalou částí tradice. I když mám tedy menší potřebu včítat do textu něco, aby ten nebyl v rozporu s mou vírou, není to pražádná záruka toho, že moje čtení je nějak objektivnější. Ty třeba jaksi podvědomě text filtruješ, protože vycházíš z víry a předpokladu, že Bible není v rozporu s naukou ŘKC. Já zase vycházím z předpokladu, že nauka ŘKC může být v rozporu s Biblí a tradicí, někteří tu pak zastávají předpoklad, že nauka ŘKC je v rozporu.

Samo Písmo nám tu moc nepomáhá, protože není ve své nauce jednotné. Vzpomínám si na debaty ohledně svobodné vůle a předurčení. Zastánce kteréhokoli z těchto názorů je postaven před situaci, kdy musí tu či onu pasáž okecávat a hodně čarovat se slovy. Já jakožto zastánce univerzální spásy nemám v tomto problém a nemusím nic okecávat, abych rozpor mezi temito dvěma přístupy nějak zarovnal, ale pokud bych se chtěl tvářit, že univerzalismus byl vlastní všem pisatelům Bible, byl bych na tom stejně. V Písmu jsou prostě a jednoduše pasáže, které učí o nějakém věčném zatracení, byť podle mě většinově spíš ve smyslu zániku (zničení) než nějakého věčného trápení.  

A totéž platí o vašem sporu ohledně soudů, tj. jejich počtu a druzích a naší potenciální účasti. Předpokládám, že kluci se ozvou sami, ale já ti za sebe povídám, že ani jedna z těch pasáží není v rozporu s tím, co říkají oni. No pokud se neozvou, vysvětlím to já:-) Nápovědou ti může být ta 20. kapitola knihy Zjevení, ze které citoval Toník. Záleží na tom, jaký význam dáš slovu mrtvý. Buď to vezmeš jako zemřelý, který nebyl zabit pro svůj odpor k šelmě, nebo jako mrtvý ve smyslu ne znovuzrozený, živý v Kristu. Toník si zřejmě do verše 20,4 vkládá všechny znovuzrozené (není to tam, odporuje to textu, ale lze to "domyslet" na základě jiných pasáží Písma). 



Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 22:32:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko nemohu s tebou souhlasit a teď nejde o to, že ty jsi katolík a já ne, ale o skutečnost. Uniká ti jedna věc v Písmu a to, že budou dvě zmrtvýchvstání. Tady je to první

1 Korintským 15:51  Aj, tajemství vám pravím: Ne všickni zajisté zesneme, ale všickni proměněni budeme, hned pojednou, v okamžení, k zatroubení poslednímu.
52  Neboť zatroubí, a mrtví vstanou neporušitelní, a my proměněni budeme.
53  Musí zajisté toto porušitelné tělo obléci neporušitelnost, a smrtelné toto obléci nesmrtelnost.
54  A když porušitelné toto tělo obleče neporušitelnost, a smrtelné toto obleče nesmrtelnost, tehdy se naplní řeč, kteráž napsána jest: Pohlcena jest smrt v vítězství.
55  Kde jest, ó smrti, osten tvůj? Kde jest, ó peklo, vítězství tvé?
56  Osten pak smrti jestiť hřích, a moc hřícha jest Zákon.
57  Ale Bohu díka, kterýž dal nám vítězství skrze Pána našeho Jezukrista.
58  Protož, bratří moji milí, stálí buďte a nepohnutelní, rozhojňujíce se v díle Páně vždycky, vědouce, že práce vaše není daremná v Pánu.

Tady je už rozhodnuto kdo dostane nové tělo a bude s Kristem a o soudu není ani zmínka a platí i

Zjevení Janovo 20:6  Blahoslavený a svatý, kdož má díl v prvním vzkříšení. Nad těmiť ta druhá smrt nemá moci, ale budou kněží Boží a Kristovi, a kralovati s ním budou tisíc let.

A tady je to druhé a soud, který se týká jen bezbožných

Zjevení Janovo 20:7  A když se vyplní tisíc let, propuštěn bude satanáš z žaláře svého.
8  I vyjde, aby svodil národy, kteříž jsou na čtyřech stranách země, Goga a Magoga, a aby je shromáždil k boji, kterýchžto počet jest jako písku mořského.
9  I vstoupili na širokost země a obklíčili stany svatých, i to město milé, ale sstoupil oheň od Boha s nebe a spálil je.
10  A ďábel, kterýž je svodil, uvržen jest do jezera ohně a síry, kdež jest i šelma, i falešný prorok, a budouť mučeni dnem i nocí na věky věků.
11  I viděl jsem trůn veliký bílý, a sedícího na něm, před jehož tváří utekla země i nebe, a místo jim není nalezeno.
12  I viděl jsem mrtvé, malé i veliké, stojící před obličejem Božím, a knihy otevříny jsou. A jiné knihy také jsou otevříny, to jest knihy života, i souzeni jsou mrtví podle toho, jakž psáno bylo v knihách, totiž podle skutků svých.
13  A vydalo moře mrtvé, kteříž byli v něm, tolikéž smrt i peklo vydali ty, kteříž v nich byli, i souzeni jsou jeden každý podle skutků svých.
14  Smrt pak a peklo uvrženi jsou do jezera ohnivého, a toť jest smrt druhá.
15  I ten, kdož není nalezen v knihách života, uvržen jest do jezera ohnivého.

Já vím, že mnoho lidí to vidí obrazně, duchovně a nevím jak ještě, ale je třeba rozlišovat, kdy se mluví obrazně, kdy duchovně a kdy doslova. Pavel ani Jan to necucali z prstu, to se snad shodneme.
rastan



Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 23:06:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj oko.

  Mrzí mne, že jsi ten příspěvek vzal jako posměch. Uvedl jsem ho tak, aby ses zamyslel nad tím co píšeš.

  Chytil jsi se velice dobře a mnohem silněji, než jsem čekal, dokonce jsi mi obětoval zvláštní článek! Ale to, čeho jsem chtěl dosáhnout se mi nepovedlo: Nezamyslel ses nad tím, co píšeš ani trochu. Tak zkusím napovědět.


  V bibli jsou docela jasné verše o tom, kdo bude spasen, jednoznačné. To pro tebe není jistota spasení, nechápu proč: Nenajdeš ani jeden verš, který by mluvil o tom, že člověk který má víru ke spasení nebude spasen.

  V bibli jsou docela jasné verše o soudu, je jednoznačné, že každého čeká smrt, soud mrtvých a rozsudek: ohnivé jezero. Ta slova jsou tak jednoznačná, jako slova o spasení, nejde se jim vyhnout. Přesto je na mnoha místech napsáno, jak se soudu mrtvých a druhé smrti vyhnout a o některých lidech že na soud mrtvých nepůjdou a proč.

 
  A pro tebe je soud mrtvých jistý a spasení nejisté.

  Nedochází mi tvoje logika, někde ti v ní něco chybí. Jak jsi přišel na to, že soud mrtvých je pro tebe jistý a spasení je pro tebe nejisté a ještě to spojuješ s biblí? Podle jakého klíče si vybíráš co v písmu platí a co neplatí? Proč neplatí všechno?

  Pokud v písmu není spasení, tak v něm tuplem není soud a celé písmo je jen snůška rozplizlých slov, které nemají žádný reálný význam, může si je každý vykládat jak chce a vybírat si co chce. Ale tak to není: Slova, věty a knihy v písmu mají význam a obsah, který se dá přečíst.

  Toník

P.S.

  Jinak se mi moc líbí tvoje otázky, které kladeš, a věty co píšeš, jsou velmi dobré a trefné. Třeba:

Milí bratři, slušelo by vám více pokory a pozornosti k tomu, co skutečně Písmo učí.

Kéž bychom se takové věci dočkali.

Nebo třeba:

Nejde účelově vytrhávat věty z Písma, pokud takto vytržená věta dostane význam, který odporuje jinému místu Písma.

To je věta! Kéž by ses těmito větami řídil až zase přijde na modly, den odpočinku, skály z lidí a mnohé další věci, které odporují desítkám míst z písma.

 



Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 08. říjen 2010 @ 07:05:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko přeji ti hezký den

dovolím si použít tvá slova .... jak najednou zní paradoxně  .... z pohledu tvého pohrdnutí vírou jiného bratra ( tvé oblíbené přirovnání: že prý jen šumař na pěší zóně)



oko:  "jako každý jsem citlivý na to, když se mně někdo posmívá. A navíc neoprávněně"

Může být člověk křesťanem a přitom nesoudit věci spravedlivě, ale naopak předpojatě?

Je to úmyslná lež (ale proč vlastně?), nebo jen neznalost?

milí bratři slušelo by vám více pokory a pozornosti k tomu, co skutečně učí Písmo ... nežít v bohorové jistote jistote borců
(borců že pouze budeš spasen, když se staneš členen je jediné svaté kc ... viz slova oka ... ale i samozřejmě papeže, viď)


neodpovídej .... nemá to význam nějak reagovat.... to my dva nevyřešíme ....

šumař na pěší zóně  rive












Re: Ignorace učení Písma. (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 08. říjen 2010 @ 18:50:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Kdo v Něho věří, není souzen, kdo nevěří, již je odsouzen, nebot neuveril ve jméno Jednorozeného Syna Božího - Jan 3,18.

Není možné stavět epištoly proti jasné zprávě evangelia. Naopak. Na epištoly je třeba se dívat jen a pouze z pohledu evangelia, nikdy ne naopak.

Kde epistoly hovori o soudu nad krestany, o soudne stolice Kristove, nema na mysli nic jineho nez oddeleni zrna od plev, kozlů od ovecek. Pekne je to ukazano ma scence na tomto videu:

http://bohu-a.svetu.cz/5189-video-to-je-ale-nespravedlnost.html




Stránka vygenerována za: 0.41 sekundy