Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 277 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116536682
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni.
Vloženo Středa, 27. říjen 2010 @ 23:23:43 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal leonet

Řím. 5,1: Když jsme tedy byli ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista.

Řím. 6,19: Pro slabost vašeho těla to říkám po lidsku: Jako jste propůjčili své údy za otroky nečistotě a nepravosti k činění nepravosti, tak nyní předložte své údy za otroky spravedlnosti k posvěcení.

Řím. 8,23
: A nejen to, ale i my, kteří máme prvotiny Ducha, sami v sobě sténáme, očekávajíce synovství, tj. vykoupení svého těla.

Budete-li zkoumat Písmo, měli byste dospět k takovým závěrům, hovořím ke znovuzrozeným křesťanům; Spravedlnost, nebo chcete-li ospravedlnění, se týká minulosti, posvěcení probíhá v přítomnosti a vykoupení je naše budoucnost. To představuje veškerou moc, jakou naše bytost potřebuje. Ve chvíli, kdy se Pán Ježíš stává naši moudrostí, tyto tři pojmy jsou v ní obsaženy.

Viz 1 Korint. 1,30: Vy však jste z něho v Kristu Ježíši, jenž se nám stal moudrostí od Boha, spravedlností, posvěcením i vykoupením.

První verš 5 kapitoly Římanům uzavírá oddíl, kdy Pavel hovoří o našich hříších v množném čísle. Tyto hříchy byly smazány krvi Ježíše Krista na Golgotě. A tak nám Pavel může klidně napsat: Když jste byli ospravedlněni z víry, máte pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista. Proč? Protože ten dlužní úpis se záznamem vašich hříchů byl smazán. Neexistuje. Byl odstraněn.

Tady mnozí ztroskotají ve víře, neboť tato i jiná slova apoštola Pavla nepřijmou jako slovo Boží. A tak nedosáhnou na „pokoj s Bohem“. Jiní se nechávají zviklat různě jinak hovořícím učením své denominace, nebo že nelze za života dosáhnout „pokoje s Bohem“, a konečně tady si dosaďte své důvody, proč jste nedosáhli „pokoj s Bohem“.

Od 12 verše 5 kapitoly najednou Pavel přechází od množného čísla slova hřích, k jednotnému číslu.
Proto jako skrze jednoho člověka vešel do světa hřích a skrze hřích smrt, tak se také smrt rozšířila na všechny lidi, protože všichni zhřešili.

Jak jsem již doložil, hříchy byly odstraněny, smazány, a proto Pavel přechází od našich hříchů k hříchu v nás. Z dalších jeho slov vyplývá, že to co nás nutí hřešit je hřích v nás.

Jak zdolat moc hříchu v nás?

Řím. 6,12-13: Ať tedy hřích nevládne ve vašem smrtelném těle, tak abyste poslouchali jeho žádosti, ani nepropůjčujte hříchu své údy za nástroje nepravosti, ale vydejte sami sebe Bohu jako ti, kteří byli mrtvi, a ožili, a své údy vydejte Bohu za nástroje spravedlnosti.

Toto vydání svých údů za nástroje spravedlnosti Pavel nazývá posvěcení.

Sedmá a osmá kapitola Římanům ukazuje jaký je rozdíl mezi tělesným posvěcením a duchovním posvěcením.

Posvěcení v životě normálního křesťana začíná ve chvíli, kdy si uvědomí jeho potřebu. Má sice „pokoj s Bohem“, ale stále znovu páchá hříchy a neví si rady sám se sebou, přestože má „pokoj s Bohem“, neprožívá „Boží pokoj“. A tak většinou končí stejně jako Pavel v 7 kapitole 24:

Já nešťastný člověk! Kdo mne vysvobodí z těla této smrti?

Víme, že můžeme zarmucovat a uhašovat Ducha Svatého v nás. V takovém případě nemůžeme prožívat „Boží pokoj“. A tak je duchovní posvěcení jediný způsob, jak žít normální křesťanský život. Posvěcení se tak týká našeho přítomného života.

Zopakuji:

Ospravedlnění se týká našeho ducha, jinak bychom nemohli mít pokoj s Bohem.

Posvěcení se týká naší duše, neboli duševního života. Jen když žijeme posvěcený život, prožíváme Boží pokoj.

A konečně se dostaneme k vykoupení, které se týká našeho těla.

Všichni víme, že jsme ještě neobdrželi oslavené duchovní tělo s atributy, jak se píše v 15 kapitole 1 Korintským. Tak je jasné, že se jedná o budoucí událost.

Někdo mi tady namítne, ale i naše vykoupení je již jisté, ano, souhlasím, ale toto nechci v této chvíli rozebírat.
Nebuďte toliko posluchači slova, ale i činiteli.


"Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni." | Přihlásit/Vytvořit účet | 79 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: flame v Pátek, 29. říjen 2010 @ 09:52:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hele, tak by mě zajímalo jaký je rozdíl mezi tělesným a duchovním posvěcením.



Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 29. říjen 2010 @ 17:50:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Tanec medzi črepinami.avi"...



Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 29. říjen 2010 @ 18:00:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Spravedlnost, nebo chcete-li ospravedlnění, se týká minulosti, posvěcení probíhá v přítomnosti a vykoupení je naše budoucnost."...

Já nevím, jak to máte vy, už "spasení",
ale my katolíci jsme zdarma ospravedlňováni (v minulosti a přítomnosti)  Boží milostí právě skrze Kristovo vykoupení (Ř 3,24). Plného ospravedlnění však dosáhneme až na Kristově soudu po naší smrti a tím budeme také zároveň spaseni.


Vykoupení je tedy už i naše minulost,
protože jen skrze Kristovu výkupnou oběť jsme se mohli znovuzrodit z vody a z Ducha v Kristově křtu do důstojnosi dětí Božích.

 Naše budoucnost pak je věčné spasení v Kristu.



Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 29. říjen 2010 @ 18:53:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
     Díky za článek.



Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Neděle, 31. říjen 2010 @ 03:05:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Mne se ten clanek taky dost libi a chtel jsem se zeptat, nakolik je to inspirovano tim Watchmanem Nee? Stejne jako on pouzivas to rozliseni v Rimanum podel hrichu v pluralu a v singularu. A na konci clanku je formulace "normalni krestansky zivot", coz je nazev jedne jeho prace. Tak me to brnklo do voka, jestli ta uvaha je jim inspirovana...?

Ja, jakozto to metodista, jsem se k tomu posveceni dostal pres Johna Wesleyho a momentalne to tema prozkoumavam.

Aviaf



Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 31. říjen 2010 @ 10:06:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ahpj leonete,

díky za článek. Kéž přinese užitek alespoň něterým jeho čtenářům/posluchačům. Amen.

willy



Re: Ospravedlněni, posvěceni a vykoupeni. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 03. listopad 2010 @ 07:02:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zopakuji:

Ospravedlnění se týká našeho ducha, jinak bychom nemohli mít pokoj s Bohem.

Posvěcení se týká naší duše, neboli duševního života. Jen když žijeme posvěcený život, prožíváme Boží pokoj.

A konečně se dostaneme k vykoupení, které se týká našeho těla.---- 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Proč to tak dělíš?  Vždyť Bůh pokoje ,nás posvěcuje cele:  našeho ducha ,duši i tělo!

 

 



Stránka vygenerována za: 0.53 sekundy