Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 419 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463590
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Obnova, obrácení - nebo znovuzrození?
Vloženo Sobota, 25. prosinec 2010 @ 13:41:32 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal oko

Znovuzrození je darem od Boha, ke kterému člověk nepřidává své zásluhy.


Dopředu předesílám, že účelem tohoto článku není kohokoli o čemsi přesvědčovat. Pochopil jsem, že to je stejně nemožné. Chci jenom objasnit své vidění, své chápání světa, katolické vnímání víry, protože mnozí o něm máte stále dost zkreslené představy ...


Z Písma se lze dozvědět, že člověk se má znovuzrodit skrze vodu a Ducha svatého (J 3,5), že v okamžiku znovuzrození jsou člověku za Kristovy zásluhy odpuštěny všechny dosavadní hříchy (1 Pt 2,24), člověk dále může chodit v novotě života ( ale že žije, žije Bohu. Ř 6,10;) , už jako dítě Boží. Můžeme se dočíst, že Kristova prolitá krev (ponoření do Kristovy smrti) smývá naše hříchy, že jsme pokřtěni do Kristovy smrti, skrze křest pohřbeni do Kristovy smrti - a kdo zemřel, je ospravedlněn od hříchu (Ř 6,2-7).

Tímto křtem je zároveň uzavřena smlouva mezi Bohem a člověkem (Ř 11,26-27).
Stěžejním obsahem této smlouvy je odpuštění našich hříchů (usmíření skrze Kristovu oběť)- tím je umožněno i vše následující - znovuzrození, přijmutí daru věčného života, život dítěte Božího i konečné spasení na věčnosti po skončení našeho života pozemského.


Většina katolíků bývá pokřtěna už jako miminka.
Smlouvu s Bohem tedy uzavřel za ně někdo jiný, jeho zákonní zástupci před Bohem i lidmi. To je v souladu s přirozeným Božím řádem. Rodič rozhoduje i o tom, co bude jeho dítě jíst, jak se obleče, volí jeho žiovtní prostor. Pokud dítě dědí majetek, rodič se před zákonem stává správcem dědictví až do plnoletosti dítěte.
Bůh tedy s námi vstupuje do smlouvy jako první, dříve než začneme chápat.
Dělal to i u dětí vyvoleného národa. Taky s nimi vstupoval do smlouvy osmého dne po narození, při tělesné obřízce.


Takový křesťan už vyrůstá přirozeně jako Boží dítě a když postupně začíná chápat svět okolo sebe, rodiče mu vyprávějí o milujícím Bohu, ale hlavně vidí účinek oné lásky, který se odráží ve vzájemném vztahu rodičů i jejich vztahu k němu, tak samo začne poznávat Boha vlastní zkušeností. V životě pak přicházejí chvíle, kdy se člověk z vlastní vůle a touhy rozhodne přimknout se k Bohu pevněji a sám, vlastním rozhodnutím tak obnovuje (třeba i nevědomky) znovu svůj křestní slib.


Někteří z vás popisují tuto zkušenost a nazývají ji znovuzrozením.
Ale v mých očích je to vlastně jen obnova křestního slibu - a je jen užitečné, když nezůstane jen při obnově jedné. Obnovovat se potřebujeme neustále a Bůh to s námi učiní s radostí. Stačí o to prosit.
To je taky odpovědí na to, kde ŘKC učí o jakémsi dospělém přimknutí se k Bohu (Ř 13,11-12; 1 Kor 13,11);


Obnova je ovocem obrácení k Bohu a pokání nad dosavadním životem. U nikoho z nás není otázka, zda je vůbec čeho litovat, ale do jaké míry se náš život odlišuje od původního Božího záměru, k čemu nás stvořil. Každý z nás mívá v životě chvilky, kdy žije naplano, zbytečně. Kdy ke své vlastní škodě opouští Boží společnost. Nezbývá, než usilovat o to, aby takových chvilek bylo co nejméně.
Obnovujeme nejen svůj křestní slib, ale máme v ŘKC možnost každoročně obnovovat třeba i slib manželský.


Písmo vyzývá k neustálé obnově, k pokání a obrácení (Ř 12,2; Tt 3,5-7).  - abychom se, ospravedlněni jeho milostí, stali dědici v naději věčného života.

Lidský život je o svobodné volbě. Volba je možná jedině za předpokladu, že existuje více možností. Volba života s Bohem je tedy jednou z možných voleb. Právem namítáte, že mnozí, kteří byli kdysi jako miminka pokřtěni, žijí dneska jako pohané. Ale toto se může přece stát i u člověka pokřtěného v dospělosti!
Lidský život je málokdy obrazem jediného zlomu, jediného obrácení k Bohu. Růst ve víře předpokládá takové obnovování svého vztahu k Bohu nepřetržitě. Čím blíže je člověk Bohu, tím více pociťuje svou hříšnost, tím nutkavěji pociťuje potřebu neustálé obnovy.



"Obnova, obrácení - nebo znovuzrození?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 190 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Obnova, obrácení - nebo znovuzrození? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 15:49:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj Oko...

píšeš:  abychom se, ospravedlněni jeho milostí, stali dědici v naději věčného života.
 
na doplnenie:
Rim 8,24  ...Lebo v nádeji sme boli spasení. Ale nádej, ktorú vidíme (splnenú), nie je nádej. Veď čo niekto vidí, načo by sa tomu aj nádejal?

spasený sme vo viere, v istote....už teraz sme spasení...

1 Ján 5:13  Toto som napísal vám, veriacim v meno Syna Božieho, aby ste vedeli, že máte večný život.

ivanp



Re: Obnova, obrácení - nebo znovuzrození? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 17:26:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čím blíže je člověk Bohu, tím více pociťuje svou hříšnost, tím nutkavěji pociťuje potřebu neustálé obnovy.

Znovuzrodit znamená narodit se do JINÉ rodiny ! Původně byl můj tatínek Adam a maminka Eva. TEĎ je můj otec Josef a maminka Marie ( vím, každé podobenství trochu kulhá ;-)

Můj otec byl železničář, kdykoliv jsem se přibližoval k železnici, prožíval jsem hrdost. Tady to je tak trochu moje, tady tomu trochu rozumím.
Kdybych se narodil znovu, znovuzrodil se, a vyskytnul se třeba v rodině pana Klause, kdykoliv bych se přibližoval k Pražskému hradu, říkal bych si: Tady jsem tak trochu doma, tady pracuje můj tatínek.



Re: Obnova, obrácení - nebo znovuzrození? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 18:59:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Někteří z vás popisují tuto zkušenost a nazývají ji znovuzrozením. Ale v mých očích je to vlastně jen obnova křestního slibu - a je jen užitečné, když nezůstane jen při obnově jedné. Obnovovat se potřebujeme neustále a Bůh to s námi učiní s radostí. Stačí o to prosit.

  No, myslím, že to, že římští katolíci si pletou tyhle věci a nazývají obnovu křestního slibu znovuzrozením či něco podobného je zbytečný zmatek. Proč zbytečně plést pojmy? Jaký k tomu máš důvod to takhle stále dokola plést a mást tím celkem jednoduchou situaci?

  V životě jsem zažil mnohokrát obnovu křestního slibu, taky jsem zažil období, kdy jsem chtěl být blíž Bohu, určitě jsem zažil mnohokrát zpověď o které mluvíš v souvislosti s odkazy na katechismus na "dospělost", zažil jsem všelijaké duchovní obnovy či různé davové duševní euforie na různých poutních či esoterických místech.

  Ale tyhle zkušenosti se dají jen těžko srovnávat s chvílí, kdy se člověk setká s Bohem, kdy se Bůh člověku dává poznat, kdy člověk poznává svoji hříšnost a ztracenost ve světě a kdy přijme oběť Ježíše a je zachráněn od smrti. Tyhle věci nemůže plést dohromady někdo, kdo je zažil.



  Právem namítáte, že mnozí, kteří byli kdysi jako miminka pokřtěni, žijí dneska jako pohané. Ale toto se může přece stát i u člověka pokřtěného v dospělosti!

  Právě proto je potřeba, aby byl pádný důvod k tomu křtít člověka ve vodě. Tohle namítám často já, protože je to na první pohled křiklavý rozpor slov a reality. Je to stále stejná nelogika v tvé argumentaci. Zopakuji ti tvůj velmi kvalitní výrok:

To, co se na člověku trvale změní zásluhou Kristovy oběti, není vidět očima. To, co až začne skutečně být vidět očima, je až ovoce této změny.

  A k tomu dotaz: Když není vidět ovoce, nastala ta trvalá změna z Kristovy oběti?

 
Podle mne je svědectví Ježíše a apoštolů jasné: Pokud není vidět ovoce (pro přesnost: minimálně dlouhodobě není vidět), žádná změna nenastala, celé to je pak podvod, záměrný omyl, nebo třeba citová euforie či něco podobného. Tohle je velmi, velmi důležitý základ vědět: Pokud není vidět ovoce, tak nenastala změna, která ovoce podkládá, nenastalo to připojení k opravdovému kmeni, nenastalo žádné znovuzrození. Takový člověk nemá žádnou víru, která je schopna ho spasit a pokud si to myslí, jen si "lže ko kapsy", jak to ty hezky píšeš. V tomhle je svědectí třeba Jakuba a Judy natolik jednoznačné, že ho snad ani není možné vyložit jinak. (No, snad jen náboženští lidé jsou schopni ho převrátit do formy "když trochu změníš své vnější chování a zrovna se trefíš do smrti budeš spasen")


Lidský život je málokdy obrazem jediného zlomu, jediného obrácení k Bohu.

  Opravdu? Možná u vás?

  Mnoho lidí svědčí o tom, že před přijetím Krista je Bůh k sobě vedl různým způsobem nebo že slyšeli častější svědectví o životě s Bohem a o Ježíši. Ale znám také celkem dost lidí, kteří se k Bohu obrátili třeba po prvním svědectví nebo po velmi krátké době. Ale ať už trvalo obrácení člověka dlouhou či kratší dobu, stejně jednou musí přijít rozhodný okamžik, kdy si člověk volí: Buď na Boží nabídku odpoví a vydá život Bohu, nebo si dál žije po svém.



Re: Obnova, obrácení - nebo znovuzrození? (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Neděle, 26. prosinec 2010 @ 12:09:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
zase vyzdvihuješ tělesný křest, ale na ten mnohem, mnohem důležitější - duchovní křest ohněm a Duchem svatým zapomínáš.
To je pravý křest a ne pokropení dítěte, které nemá rozum a nemůže "svobodně" se rozhodnout pro Boha.
Dej Bůh, aby si tohle pochopil, protože v tom evidentně tápete a stále jste uváděni do těchto nebiblických bludů vaší prohnilou církví, která sama potřebuje nutně obnovu, reformaci a hlavně Pána Ježíše.
Kdo má uši, slyš!



Re: Obnova, obrácení - nebo znovuzrození? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 26. prosinec 2010 @ 13:53:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko, už jsem se tě na to ptal jednou, zkusím znovu.

  Řekl bych, že znovuzrození, nové narození či jak se to jen nazve, je snad nejdůležitější věc. Jistě se shodneme alespoň na tom, že je to počátek věčného života. Ponechme teď stranou tvůj zmatek s tím, jestli je věčný život opravdu věčný, nebo jen dočasný či nějak střídavý, věnujme se tomu počátku samotnému.

  V písmu je popsáno několik příběhů lidí: Příběhy apoštolů, Marie a některých dalších žen, příběh Filipa...

Mohl bys prosím popsat nějaký okamžik, kdy se třeba Petr narodil znovu? O Petrovi je v písmu několik desítek příběhů z jeho života. Proč tam není jeho křest, ta nejdůležitější událost, ten přelom?

  Fakt ti nepřijde nápadné, že je velmi, velmi podrobně popisováno, jak bylo zvěstováno slovo, jak lidé uvěřili, co se pak stalo s jejich životem a křest je vždy jen jako jednoznačná a samozřejmá zmíňka, nic víc?



Re: Obnova, obrácení - nebo znovuzrození? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 26. prosinec 2010 @ 21:48:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Oko, přejí ti hezké vánoční svátky.
K tvým úvahám mě pouze napadá, že jsi nikdy pořádně nečetl 3 kap. evang. Jana. Nemůžu jinak, než ti doporučit tuto kapitolu číst nejméně 20 krát. Dát si menši pauzu a znovu číst. Pak si začni dělat výpisky klíčových slov, pojmů a myšlenek. Většina lidí totiž ztroskotá na povrchním čtení a vsugerovaným výkladům jiných.
Až příliš mnoho lidí si neuvědomuje a nechce uvědomit slovo Boha živého, když byl na zemi v těle: Matouš 16,17: ..."Blahoslavený jsi, Šimone Jonášův, protože ti to nezjevilo tělo a krev (to znamená nějaký člověk), ale můj OTEC, který je v nebesích."  Do toho zapadá slovo Nikodéma Jan 3,4-5: Jak se může člověk narodit, když je starý? Nemůže podruhé vstoupit do lůna své matky a narodit se. 
Nikodém to chápal ihned a bez problému. Nebo-li není v moci člověka se narodit znovu (podruhé), proč to nechápeš ty a jiní? Verš 8: Vítr vane, kam chce, a slyšíš jeho zvuk, ale nevíš, odkud přichází a kam jde. Tak je to s každým, kdo se narodil z Ducha.
Všimni si, že Ježíš mu neřekl: dej se pokřtít...ale začal mu vykládat jak Mojžíš vyvýšil hada na poušti, atd....Jemně naváděl Nikodéma k tomu, aby se zamyslel nad Božím slovem a uvažoval nad jeho smyslem. Víra je tedy ze slyšení zvěsti a zvěst skrze slyšené slovo Boží, Víra vždy musí předcházet znovuzrození.
Takže Bibli do ruky, někde v ústraní, kde tě nebude nikdo rušit a čti tu 3 kap. Jana.



Re: Obnova, obrácení - nebo znovuzrození? (Skóre: 1)
Vložil: salom v Pondělí, 27. prosinec 2010 @ 10:04:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Oko rodice te muzou vest k vire v nabozenstvi od miminka,tak jak vedou rodice muslimove ,ortodoxni zide,hinduiste,Rkc a tdl. Ale bez vnitrniho zrozeni (narozeni) je jim to houby platne..No a tak se hleda "zlata" stredni cesta ,at se vsichni verici z ruznych "duchovnich smeru" muzou narodit do clovekem vytvorene ekumeny.. Aby tak konecne zavladl universalni pokoj a jednota po tolika letech nabozenskych valek .     falesna jednota utvorena clovekem bez Krista .



Re: Obnova, obrácení - nebo znovuzrození? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 27. prosinec 2010 @ 10:43:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Oko, ještě se vrátím k jedné věci, kterou jsi nekomentoval.

1. Výrok:
Bůh změní srdce člověka, ale nikde není psáno, že tento proces je okamžitý. Srdce malého dítěte přece potřebuje svůj čas na dozrání. V ovzduší lásky rodičů a sourozenců má k tomu ideální podmínky.

2. Výrok:
Nové narození je v okamžiku křtu.


  Dříve si tvrdil, že ta výměna srdce je v jednom okamžiku, křest. Pak jsi zase tvdrdil, že žádná výměna srdce a ducha není, že je to jen obraz či přirovnání. Tady ses do toho nějak zamotal a není úplně jasné, co si myslíš. Připomenu, co je Nová smlouva v Kristu Ježíši:

Tak praví Panovník Hospodin: ...Dám vám nové srdce a do nitra vám vložím nového ducha. Vezmu vám z těla srdce z kamene a dám vám srdce z masa. Vložím vám do nitra svého Ducha a způsobím, abyste se řídili mými pravidly, dodržovali mé zákony a jednali podle nich.

  To je nejzákladovější základ Nové smlouvy, to první, co se děje. Připomenu proč se to děje:

Z nitra lidského srdce totiž vycházejí zlé myšlenky, cizoložství, smilnění, vraždy, krádeže, lakomství, ničemnost, lest, nestydatost, závist, urážky, pýcha, bláznivost. Všechny tyto zlé věci vycházejí z nitra a pošpiňují člověka.

  Pokud z lidského srdce vychází tyto věci a člověk proti tomu musí bojovat nebo se s tím smířit, je výsledek jasný: Peklo. Člověk nepřemůže to, co vychází z jeho srdce a pokud ano, tak jen ti silní, vyjímeční a namachrovní se silnou vůlí a jen na chvíli a s obrovskou námahou. Proto bylo potřeba učinit tu základní změnu, vyměnit tohle srdce a dát srdce nové, ze kterého vychází místo těchto věcí život.

  To není otázka zrání, ale otázka kvality. Dobré srdce je dobré ať je nezralé, nebo zralé, stejně tak zlé. Písmo na mnoha místech svědčí o tom, že není možné, aby ze srdce vycházela život i smrt zároveň, například:

Chrlí snad pramen ze stejného ústí sladkou i hořkou vodu? Může snad, bratři moji, fíkovník nést olivy nebo vinná réva fíky? Tak také
žádný pramen nevydává slanou i sladkou vodu.



  Shodneme se tedy na tom? Je to tak, bereš tato místa písma vážně, rozumíš jim stejně? Pokud ano, tak je podstatné to, kdy se mění lidské srdce z kamenného na masité, kdy se mění to, co ze srdce vychází a co proměňuje nezadržitelně lidský život: Buď k věčnému životu, nebo ke smrti v pekle. Kdy se stává člověk křesťanem a je z pekla zachráněn.

  My to víme. Mě se tahle věc, kdy se začal proměňovat můj život, stala před dvaceti lety, ve chvíli, kterou jsi nedávno popsal - ve chvíli, kdy jsem Krista učinil Pánem svého života.


  Jak to tedy je u vás? Jak to máš ty? Co vychází a vycházelo z tvého srdce? Je to život, nebo cizoložství, lakomství a závist? Pokud je to život, odkdy vychází? Od mala? Nebo tě Bůh proměňoval postupně, že nejdřív vycházela závist, krádeže a když si se hodně snažil a bojoval, začal vycházet občas život?



Re: Obnova, obrácení - nebo znovuzrození? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Neděle, 02. leden 2011 @ 18:23:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

— Varování před ochabnutím
11  O tom by bylo mnoho co mluvit, ale je těžké vám to vyložit, protože nejste ochotni slyšet.
12  Za takovou dobu už byste měli být sami učiteli, a zatím opět potřebujete, aby vás někdo učil abecedě Boží řeči; potřebujete mléko, ne hutný pokrm.
13  Každý, kdo potřebuje mléko, protože nepřivykl slovu spravedlnosti, je jako nemluvně.
14  Hutný pokrm je pro vyspělé, pro ty, kdo mají cvičením své smysly vypěstovány tak, že rozeznají dobré od špatného.
 
1 Proto nezůstávejme již u počátečního učení o Kristu, ale směřujme k dospělosti. Nevracejme se k základním článkům o pokání z mrtvých skutků, o víře v Boha,
k učení o křtu a vzkládání rukou, o vzkříšení z mrtvých a o posledním soudu.
Budeme moci jít dále, když to Bůh dovolí.
4  Kdo byli už jednou osvíceni a okusili nebeského daru, kdo se stali účastníky Ducha svatého
5  a zakusili pravdivost Božího slova i moc budoucího věku,
6  a pak odpadli, s těmi není možno znovu začínat a vést je k pokání, protože znovu křižují Božího Syna a uvádějí ho v posměch. 


/Židům 5,11-14 a Židům 6,1-6/



Stránka vygenerována za: 1.34 sekundy