Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 574 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116494464
přístupů od 17. 10. 2001

Grano Salis: Je to ztráta času?
Vloženo Středa, 12. leden 2011 @ 12:30:03 CET Vložil: Olda

Grano Salis poslal oko

Malé zamyšlení.

V poslední době se mně neustále vrací pocit marnosti ztrácet čas zde na Granu. Jsou tu vůbec lidé se snahou vyrůst ve víře, nebo jen sebestřední a sebejistí ješitové, bez schopnosti sebereflexe? Co vlastně brání i člověku zjevně inteligentnímu pochopit a hlavně přijat někdy i naprosté jednoduché základy křesťanské víry?

Pokusím se některým z vás nastavit zrcadlo a nebudu si brát servítky. Kdybych to neudělal adresně, nikdo by totiž mé výhrady na sebe nevztáhl. Pokud se tak alespoň někdo zamyslí nad tím, jak ho vidí ti druzí, snad nebude má práce úplně marná. 


Cizinec – Toník, Rosmano, Willy a i někteří další
o sobě prohlašují, že už mají věčnou spásu jistou, že tuto „starost“ přenechali Kristu. Což zní sice náramně vznešeně, ale v důsledku to vůbec není učením apoštolů.
Naopak je to v přímém rozporu listu Židům 9,27-28.

A jako je lidem uloženo jednou zemřít, a potom přijde soud, tak byl i Kristus jednou obětován, aby vzal na sebe hříchy mnohých, a těm, kdo ho očekávají, se podruhé ukáže bez hříchu, aby je spasil.

Také to přímo odporuje listu Římanům 8,24,25.

Byli jsme totiž spaseni nadějí. Avšak naděje, která je zjevná, není naděje. (Vždyť proč by někdo doufal v to, co vidí?) Doufáme-li však v to, co nevidíme, pak to vytrvale očekáváme.

Každý žijící, který o sobě tvrdí, že už má věčnou spásu jistou, tvrdí přesný opak, než učí apoštolové, než je napsáno v Písmu.
(1 Kor 9,27;).
Raději své tělo tužím a podrobuji do služby, abych snad, když kážu druhým, nebyl sám vyřazen.
(1 Kor 10,12)
Proto ať ten, kdo se domnívá, že stojí, dá pozor, aby nepadl.

Výše jmenovaní totiž nerozlišují spásu na tomto světě (o které skutečně Písmo také mluví) ve smyslu záchrany vykoupením, znovuzrozením křesťana ve křtu, přijetím daru věčného života od spasení po naší smrti do nebeské blaženosti.

Tato záchrana v tomto světě skrze víru a křest do nového života, tato spása je ovšem teprve počátkem naší cesty k Bohu, nikoli už dosaženým cílem.
Celým svým životem, tím jak ho prožijeme, totiž určujeme, zda skutečně jednou také dosáhneme i cíle své víry – spasení duší.
Nikoli spasení jen své duše - my jsme odpovědní i za své blízké a za společenství, ve kterém žijeme.

Nepokoušejte si namluvit, že se cosi změnilo jen tím, že jste se veřejně a hlasitě ve společenství vám podobných pobožnůstkářských blouznivců přihlásili ke Kristu a že už není vaše starost, jak svůj další život prožíváte.

Taková víra se může stát jen duchovní masturbací, bude působit, jako virtuální placebo.
Bůh přece každého z nás postavil na naše místa v životě, zasadil nás do svého plánu se světem. A očekává od nás, že svůj díl práce zde na zemi také uděláme, že svět se každým z nás stane o kousek lepším. Proto velice záleží i na našich skutcích, které teprve dávají naší víře skutečný život a smysl.

Od jednoho bludu se pak odvíjejí bludy další,
totiž že křesťan se nezrodí ve křtu, ale jaksi jinak dopředu, už svým uvěřením.
Přesto, že Písmo říká zcela jasně, že teprve ponořením do Kristovy smrti jsou nám hříchy odpuštěny a rodíme se bezhříšní do novosti života Božích dětí.
Že náš dlužní úpis hříchů je až v tomto okamžiku přibit na kříž a uzavřena Nová smlouva o odpuštění hříchů a daru věčného života.
Že teprve v okamžiku křtu oblékáme Krista a stáváme se skutečnými křesťany.

Těmito lidmi je nám všem ostatním také podsouvána jakási modloslužba oblaku svědků – svatých, kteří jsou spolu s Kristem v nebi a mají podíl na jeho slávě. My však svaté ctíme a jen Bohu se klaníme.

Kristova církev je obrovským orchestrem spolupráce lásky svatých v nebi (církve oslavené) s církví putující na zemi  k oslavě Boha. 
Putující církev na zemi pak je podhoubím, ze kterého vyrůstají stále další a další svatí a rozšiřují tak neustále oblak svědků kolem Krista. Podhoubí pak vždycky tvoří se svými živými plody jednotu. I my jsme tak podobně duchovně svázáni s oblakem svědků - skrze Krista. A bude tomu tak mezi křesťany tohoto světa a svatými v nebi stále, až do konce světa.

Tento oblak svědků je to první vzkříšení svatých (Zj 20,6), kteří už nyní zažívají účast na Kristově slávě a moci ( Zj 2,26; Zj 3,21).
Svatí v nebi nejsou vůbec lhostejní k dění na tomto světě – a ani z principu být lhostejní nemohou. Láska k nám jim žádnou netečnost nedovolí.

Dalším projevem duchovního placeba bývá u těchto zmatených lidí častá praxe vzkládání rukou s následným "uzdravením".
Bůh jistě může uzdravit prostřednictvím kohokoli, ale Duch svatý nemívá společenství s hříchem v člověku (Ř 8,8). 
Proto v Písmu podle apoštolského učení neuzdravuje kdekdo, ale povolávají se „starší“ - v křesťanské dospělosti.
Ti se nad nemocným modlí, vzkládají na něho ruce a mažou posvátným olejem (Jk 5,14).
Být starším znamená osvědčit se ve víře, přijat způsob života Krista a apoštolů v modlitbě a postu. (Mt 4,2; Mk 2,20; Sk 10,30; Sk 13,2)

Jen si sáhněte do svědomí, kolik z vás žije takovým způsobem života, jak často se kdo z vás postí!
Zda naplňujete apoštolovu výzvu k neustálé modlitbě! (12 Tes 5,17)
Přesto jak rád každý hoví své ješitnosti, že prý skrze něho Bůh uzdravuje!


Nemohu zde ještě vynechat Leoneta.
I když věkem zjevně nepatří už k žádným mladíkům, jeho projevy odpovídají zastydlé pubertě. Dokonce, jak jsem pochopil, tak nějaký čas dělal kdesi i jakéhosi duchovního „guru“, než ho jeho ovečky vyštípaly. Byl to nutně logický následek  jeho nevyspělosti ve víře, sebestřednosti a ješitnosti:
Víc vam již o tom nenapíšu, neboť nejse zralí a schopní to snést.“.

Srovnejme tento jeho výrok s řečí apoštola Pavla: (1 Kor 9,19-23)
Ačkoli jsem totiž svobodný ode všech, vydal jsem se všem za otroka, abych jich co nejvíce získal. A tak jsem pro Židy jako Žid, abych získal Židy; pro ty pod Zákonem jsem jako pod Zákonem, abych získal ty pod Zákonem. Pro ty bez Zákona jsem jako bez Zákona (i když pro Boha nejsem bez Zákona, ale v Zákoně pro Krista), abych získal ty bez Zákona. Pro slabé jsem jako slabý, abych získal slabé: všem jsem se stal vším, abych jakkoli aspoň některé zachránil. A toto činím kvůli evangeliu, abych byl jeho spoluúčastníkem.


Didymos a Helena.
- jsou věřící v jednoho Boha v jedné osobě.
Didymos se jeví ještě jako mladý, s potenciálem růstu, snad svůj omyl někdy pochopí.
Helena je naopak vyzrálá a vzdělaná.
Zde je pro mě záhadou, co ji blokuje, aby si poctivě zodpověděla na otázku, jak by mohl člověk vstupovat do vztahu s "jednoosobovým bohem", aniž by mu tím přidával kvalitu vztahovosti, kterou  "Bůh v jedné osobě"  sám v sobě nutně mít nemůže.



Rád bych věřil, že všechny tyto vaše omyly jsou jen jakýmsi mezistupněm vašeho duchovního růstu k Bohu, že snad jednou dostanete dar poznání čisté víry – i když to pro mnohé bude třeba znamenat dnes  pro vás zatím ještě nepřijatelnou představu návratu do katolické církve.


"Je to ztráta času?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 155 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je to ztráta času? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Středa, 12. leden 2011 @ 13:35:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, prosím tě,
odpovídám otázkou a to otázkou zdánlivě mimo.
Před časem jsi psal o malém Kryštofovi, který byl postižen vážnou nemocí.
Jak je to s ním dnes ?



Re: Je to ztráta času? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Středa, 12. leden 2011 @ 13:51:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mily oko, nebola to strata casu, ze sem pises. Si velmi vzdelany a naozaj vyznavas pravu Kristovu vieru . Na jednu vec si ale pozabudol. To svetlo Ducha Svateho mas ty, ale napr. ti vyssie spominani ho este z nejakeho dovodu nedostali.Ty zasievas, s Bozou pomocou, ale Boh dava vyklicit a rást semenu pravej viery A je len a len na nom, kedy to bude, ze sa dany clovek obrati.Pre ludsku logiku,  je nepochopitelne, ze protestanti a bludiaci nie su schopni pochopit pravdu  Ducha Svateho.Ale to su tajomne Bozie cesty. Musis sa pripravit na roky a desatrocia vysvetlovania pravej nauky a dany clovek sa moze obratit az na smrtelnej posteli. Niekedy ale plati, nehadzte perly pred svine a nedavajte psom svate veci. Proste musis ratat s tym, ze niektori,aj ked si to nepriznaju sa nechcu obratit.Vidim u niektorych aj narusenu psychiku, ktora nie je schopna prijat argumenty.Velmi ucinny apostolat, je tichy apostolat, ked utrpenia, ktore mas, obetujes, za bludiacich. No ale je tu aj moznost, ze si tu vykonal, co si mal,a Boh ta chce mat teraz niekde inde. Ak grano narusuje tvoj pokoj, ak zanedbavas kvoli granu vztah s Bohom, treba sa poradit pri spovedi a popripade tu cinnost ukoncit.Ja to vidim tak, ze si nemas, co vycitat, vzdy si bol korektny, ale naozaj tu moze byt aj moznost, ze z nejakeho tajomneho dovodu ta tu Pan uz nechce mat a nepozehnava tvoje dielo. Casto sa to stavalo mnohym misionarom, ze nech sa snazili kolko chceli, museli ist z danej krajiny prec, alebo niekedy az po desatrociach sa dostavili prve uspechy. Ved aj v Biblii sa pise, ze Duch zabranil tusim sv. Pavlovi hlasat niekde evanjelium a poslal ich inde. Naozaj neviem, ktory z tychto pripadov pre teba  plati. Na to ti odpovie dobry spovednik. Rozhodne by si sa mal tejto veci s nim poradit, aby si nakoniec nekrizil tajomne Bozie plany s tebou i s ostatnymi ludmi.



Re: Je to ztráta času? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 12. leden 2011 @ 14:21:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stejně jako betma ,vidím v článku narušenou psychiku...a čtu o pocitu výlučnosti ,nadřazenosti a lidské pýchy četně ducha antikrista.


      ----Cizinec – Toník, Rosmano, Willy a i někteří další
        o sobě prohlašují, že už mají věčnou spásu jistou, že tuto „starost“ přenechali Kristu.----

Židům 12,2  s pohledem upřeným na Ježíše, který vede naši víru od počátku až do cíle. Místo radosti, která se mu nabízela, podstoupil kříž, nedbaje na potupu; proto usedl po pravici Božího trůnu.

       ----- Didymos a Helena.
               - jsou věřící v jednoho Boha v jedné osobě.
----

1. Timoteovi 2,5  Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš,
 

         -------"Bůh v jedné osobě"  sám v sobě nutně mít nemůže.-----

2. Jan 7  Do světa vyšlo mnoho těch, kteří vás svádějí, neboť nevyznávají, že Ježíš Kristus přišel v těle; kdo takto učí, je svůdce a antikrist.



Re: Je to ztráta času? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 12. leden 2011 @ 14:37:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...asi tak nejak sa prejavoval Saul pred svojim obrátením....Bol to horlivec, ale za nesprávnu vec...Napriek tomu vidím že v OKOvi to hlodá...niečo vo vnútri mu nahlodáva jeho samospasiteľnú vieru...Nedajú mu pokoj tie protestantské otázky a snaží sa ich prehlušiť ... Je to nespokojná duša a stále má potrebu niekomu dokazovať že on má pravdu. Myslím že Oko je úprimný človek a ak to takto pôjde ďalej možno aj on sa stane kresťanom...Vidím že Boh na ňom pracuje ...

Lukáš 22:32   A ty časom, OKO až sa obrátiš, utvrdzuj svojich bratov.

ivanp



Re: Je to ztráta času? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 12. leden 2011 @ 15:27:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Díky za čest že ses rozhodl vyjmenovat mne mezi těmi, kteří píší něco jiného než ty.

Nepokoušejte si namluvit, že se cosi změnilo jen tím, že jste se veřejně a hlasitě ve společenství vám podobných pobožnůstkářských blouznivců přihlásili ke Kristu a že už není vaše starost, jak svůj další život prožíváte.

  Hezký výrok. Přidám si duchovní masturbaci k "prázdné frázi" a ostatním hláškám, kterými jsi nazval Římanům 10 kapitolu.

  Pokud by tě to zajímalo, tak já jsem Ježíše Krista jako Pána svého života vyznal uprostřed římskokatolického společenství. Myslím, že je od tebe dost sprosté nazvat je "pobožnůstkářskými blouznivci", byli to velmi slušní lidé. I když na Svatou horu jezdili také a samozřejmě věřili zjevením z Medjugorje.


  K jádru tvého článku. Zkus si přečíst místa písma, která jsi uvedl, pozorně, slovo od slova. Zkus číst, co v nich je napsáno a nečíst to, co si tam domýšlíš.

  A teď si představ, že i těm místům písma, které jsi uvedl, věříme a bereme je velmi vážně. Že opravdu věříme, že když apoštol píše: "A jako je lidem uloženo jednou zemřít, a potom přijde soud, tak byl i Kristus jednou obětován, aby vzal na sebe hříchy mnohých, a těm, kdo ho očekávají, se podruhé ukáže bez hříchu, aby je spasil." tak je to pravda a skutečně se to stane.



  Co vlastně brání i člověku zjevně inteligentnímu pochopit a hlavně přijat někdy i naprosté jednoduché základy křesťanské víry?

  No, to je zajímavá otázka. Co člověku bránilo přijmout ty naprosté základy křesťanské víry, evangelium Ježíše Krista, člověk pochopí až když ty základy přijme. Do té doby ani nevidí, že ty základy ještě  nepřijal. Přijetí těch základů je pro něj totiž skandálně povrchní vyprázdněná fráze, duchovní masturbace a hrozný omyl.



Re: Je to ztráta času? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 12. leden 2011 @ 17:31:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
       V poslední době se mně neustále vrací pocit marnosti ztrácet čas....Ale ne to jsem jen použil tvá slova, když už mám podobný pocit. Ale hůl nad tebou nelámu. Pravdou je, že jsem tady asi kratší chvíli, jak na GS, tak na světě, tak jsem stále plný optimismu :-)

.......Co vlastně brání i člověku zjevně inteligentnímu pochopit......

       Já si dávám otázku, co vlastně brání tobě pochopit, že se můžeš mýlit, že pravdu mohou mít ti druzí?

       Jen v náznacích:  

"zemřít, a potom přijde soud" -  "kdo slyší mé slovo a věří tomu, kdo mne poslal, má věčný život a nejde na soud, ale přešel ze smrti do života." Jinak, proč by měl být souzen ten, jenž je Bohem očištěn?

"abych snad, když kážu druhým, nebyl sám vyřazen" Také se tam píše něco o odměně, spása je odměna? Za co? Spása je záchrana.

"už není vaše starost, jak svůj další život prožíváte" Cizinec tu napsal pěkný článek (Životní motivace), nevím proč z nás stále děláš něco co nejsme.

"My však svaté ctíme a jen Bohu se klaníme." Už jsem to napsal jinde, ale zopakuji. Nesoustředit se na Bránu nebes, skrze kterou na svět vstoupil Bůh, ale na Toho, kdo skrze ní vstoupil. Jak v praxi vypadá rozdíl mezi uctívat a klanět se?



       



Re: Je to ztráta času? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 12. leden 2011 @ 17:39:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko
Já bych Ti chtěla poděkovat. Mnoho jsem se ze čtení tvých komentářů poučila a mnoho věcí jsem si dala do souvislostí.
Ať Ti Hospodin náš Otec žehná, ať tě chrání, ať všude kam jdeš před Tebou posílá své anděly.
Díky
Jaela



Re: Je to ztráta času? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 12. leden 2011 @ 18:52:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý oko,

já být tebou tak bych neházel flintu do žita. Vždyť i z římských katolíků se mohou stát nádherní , spasení Boží lidé. A velice užiteční. Například zde cizinec - Toník. Nebo i další. Teď tuto neděli jsme měli v našem sboru takové velké výroční shromáždění, pozván byl ke službě slovem bratr Pokorný z Českého Těšína - bývalý katolík, dokonce myslím bývalý katolický farář, ještě hodně mladý. Jeho služba byla náramně dobrá. Až mi srdce plesalo, jakou moudrost mu dal Bůh, aby zvěstoval jeho samotného, jeho charakter, jeho Boží srdce, a to s pokorou bázní a mocí. Mnoho lidí se kterými jsem mluvil toto slovo velmi pozitivně zasáhlo. Takže hlavu vzhůru. Odhoď nebiblické věci a cele se vydej Ježíši, který má moc z tebe učinit svůj nádherný nástroj k Boží slávě.




Re: Je to ztráta času? (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Středa, 12. leden 2011 @ 19:23:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
jsem potěšen, že jsem na tvé seznamu. Také doufám, že jednoho krásného dne pochopíš,že ŘKC je lidská organizace, která nevede ke Kristu.Čím více budu růst, tím více půjdu proti ŘKC.
Věřím v Boha v jedné Osobě ( i když to není u kalvinistů zrovna obvyklé). Proč bych nevěřil? Vždyť tak učí Písmo svaté a běda mi, kdybych mu nevěřil.Tak mne naučil Duch Svatý.O Hospodinovi věřím, že je Duch. řekl to sám Pán Ježíš:
  • Jan  4:24     Bůh je Duch a ti, kdo ho uctívají, mají tak činit v Duchu a v pravdě.“
Duch Svatý, jak už z titulu, jména vyplývá taktéž Duchem.
Toto jest víra má ve které chci zemřít. Nikdy nebudu členem ŘKC.
Ale určitě tím neztrácíš čas.Jen piš dál.




Re: Je to ztráta času? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 12. leden 2011 @ 22:24:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
oko,

sám za sebe a možná i za Toníka, Rosmana a některé další mohu říct jenom tolik, že pokud se nám budeš snažit naši spásu nějak zpochybnit nebo vzít, pak je to opravdu ztráta času, poněvadž narozdíl od tebe víme, Komu jsme uvěřili, Komu patříme a co plná a věčná spása je. Víme také, že není cílem, nýbrž prostředkem pro Boha, aby při/v nás, s námi a skrze nás všechny znovuzrozené věřící Boží děti/ratolesti/údy Těla Kristova uskutečnil Boží věčný záměr a naplnil svůj Boží plán.

Cílem naší víry je spasení našich duší, ale plná/věčná spása zahrnující našeho ducha, duši i tělo je Božím opatřením, aby to, co v Božím plánu při stvoření první člověk Adam svým pádem pokazil, Bůh zase skrze posledního Adama - Pána Ježíše Krista napravil tím, že všechny problémy a překážky pro naplnění Božího plánu odstranil. Chvála Pánu! Sláva Bohu. Amen.

Tož tak.

willy



Re: Je to ztráta času? (Skóre: 1)
Vložil: maws v Čtvrtek, 13. leden 2011 @ 08:23:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý oko,

přemýšlím, proč pociťuješ marnost svého psaní a proč různým nickům vyčítáš jejich reakce na své texty...

Myslím, že každému slovu, které sem dáváš, poctivě věříš, s upřímným přesvědčením, promýšlíš je a pečlivě dohledáváš v Bibli.

Každá mince má dvě strany. Se zajímavým pohledem Ti ukazuje jednu z mnoha cest betma.

Nabídnu Ti další možný pohled.
Grano je nekatolický prostor. Nedá se tedy od uživatelů očekávat, že budou mít pochopení pro "cizí" texty - a že je budou s nadšením přijímat. Navíc - pokud třeba mají ke katolictví vyhraněný postoj - a pevně věří svým tradicím. Je dost pravděpodobné, že je zraňují slova, která jejich víru zpochybňují. Určitě je uráží přesvědčování o tom, jak žijí v omylu či bludu.

Obávám se, ale jsou-li karty rozloženy takto, asi těžko dojde ke klidné hře. Obě strany vidí toho druhého jako tápajícího, ješitu nebo zabedněnce.

Diskutovat lze jen s tím, kdo má o diskuzi zájem. A je tenká hranice, která dělí diskuzi od protivného poučování. Do té jeden sklouzne, ani neví jak.

Člověk se snadno stane závislým. Na čemkoliv. Diskuzní fóra nevyjímaje.

Povídání si, vysvětlování a uvádění na pravou míru to, co je v mých očích mylně chápáno, se může stát závislostí par exellence.

Nutkavá potřeba reagovat na každý podnět, vede psavce ke každodennímu virtuálnímu životu, je natolik ponořen do písmenek, že ztrácí odstup a nadhled.
Hekticky se snaží vysvětlovat ještě víc - a časem přijde vyhoření. Zpětná vazba nefunguje, jak čekal. A přitom se tolik snažil!

Vinu vidí na těch druhých.  Ale chyba nemusí být na diskutujících, nýbrž ve formě.

Věnovat mnoho času lidem vzdáleným často škodí našim nejbližším - a potažmo i nám samým. Někdy nás "práce pro druhé, pro ty potřebné" odvádí od nás samotných, od našeho duchovního života.

Mám zkušenost, že v soukromé poště debata dostává jiný rozměr a lidé se mohou posunout dál. Nebývá v ní tolik vyhrocený postoj poučujícího a poučovaného. Naprosto vždycky je lepší víc se za druhého modlit než ho bez modlitby přesvědčovat o správné cestě.

Ráda si sem chodím číst názory dvou nicků, do Tvé debaty jsem vstoupila jaksi navíc.
Budu doufat, že moje slova nevezmeš ve zlém nebo jako útočná. Ber je jen jako jeden pohled z mnoha.

Přeji Ti hezký den.






Re: Je to ztráta času? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 13. leden 2011 @ 08:47:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Oko, jsem potěšen tvým nedobrovolným konstatováním, že mě nemůžeš vynechat. Očividně ti ležím v žaludku jako těžký kámen. Přiznám se, že přesně tohle jsem měl mimoděk za svůj hlavní cíl při tobě. Když už cituješ 1 Kor. Tak bys neměl vynechat, komu a proč psal to, co psal. Tak se totiž dělá správný biblický výklad, ovšem to vás u katolíků neučí. Takže 1 Kor. 3,1-4: A já, bratři, nemohl jsem vám mluviti jako duchovním, ale jako tělesným, jako maličkým v Kristu. Mlékem jsem vás živil, a ne pokrmem; nebo jste ještě nemohli, ano i nyní ještě nemůžete. Ještě zajisté tělesní jste. Nebo poněvadž je mezi vámi nenávist, svárové a různice, zda ještě tělesní nejste, a podle člověka nechodíte? Nebo když někdo říká: Já jsem Pavlův (protestanti a evangelici), jiný pak: Já Apolův (katolíci), zdaliž nejste tělesní? A Židům 5,11-14: O kterémž mnoho by se mělo mluvit, a to nesnadných věci k vyprávění, ale vy jste nezpůsobných uší. Nebo měvše býti v tak dlouhém času mistři, opět potřebujete učeni býti prvním počátkům výmluvností Božích, a učiněni jste mléka potřebující, a ne pokrmu hrubšího. Kdožkoli zajisté mléka se drží, nechápá slova spravedlnosti: nebo nemluvně jest. Ale dokonalých jest hrubý pokrm, totiž těch, kteří pro zvyklost mají smysly způsobené k rozeznání dobrého a zlého.
Tolik jen k tomu co jsi napsal. To místo, z 1 Kor. Které jsi citoval, má souvislost s kázáním evangelia, ale to přece nemá nic společného s těmi našimi diskusemi. My si jeden, druhému nemusíme kázat evangelium, aspoň ty tvrdíš, že už ho nepotřebuješ. Ale tohle tvé typické vytržení verše ze souvislostí mě už nepřekvapuje. Na to jsme si už u tebe „zvykli“.




Re: Je to ztráta času? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 13. leden 2011 @ 12:59:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
-----Rád bych věřil, že všechny tyto vaše omyly jsou jen jakýmsi mezistupněm vašeho duchovního růstu k Bohu, že snad jednou dostanete dar poznání čisté víry – i když to pro mnohé bude třeba znamenat dnes  pro vás zatím ještě nepřijatelnou představu návratu do katolické církve.----



Jak krásně píše br. Ferda o narcismu,a to
o narcismu lidských organizací ,tak osobním...Pevně věřím, že mnozí by raději volili smrt,než aby se nechali připravit o spásu a měli vejít do Babylónu plného ďáblů...

  
Galatským 4,17  Oni se o vás horlivě ucházejí, ale nemyslí to dobře; chtějí vás připravit o spásu a strhnout vás na svou stranu.
                                                                                                                                                                                                                  Amen.



Re: Je to ztráta času? (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Čtvrtek, 13. leden 2011 @ 15:31:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo a za "víru" bez jistoty spásy bych nedal ani zlámanou grešli.




Re: Je to ztráta času? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 13. leden 2011 @ 16:06:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj oko.

  Říkal jsem si, že je to na zvláštní článek, ale to vždycky trvá, než ho někdo uveřejní, tak ti odpovím takhle v diskuzi.

  Vezmu to popořadě:

1. Spasení od soudu, smrti a pekla

Cizinec o sobě prohlašují, že už mají věčnou spásu jistou, že tuto „starost“ přenechali Kristu. Což zní sice náramně vznešeně, ale v důsledku to vůbec není učením apoštolů.

  Na toto téma jsme se delší dobu bavili a věci jsme ti velmi podrobně vysvětlovali. Ve smlouvě se partneři vzájemně doplňují a každý dělá to, co je jeho role. Ve smlouve s Bohem v Kristu nás Ježíš zachránil od soudu, smrti a pekla, svou stranu smlouvy splnil, my jsme mu vydali život a naším úkolem je ho poslouchat a žít pro něj, tak jako on vydal život nám. Věříme písmu, vytrvale očekáváme příchod Ježíše Krista a velmi, velmi věříme, že se těm, kteří ho očekávají, ukáže, aby je spasil.

Výše jmenovaní totiž nerozlišují spásu na tomto světě (o které skutečně Písmo také mluví) ve smyslu záchrany vykoupením, znovuzrozením křesťana ve křtu, přijetím daru věčného života od spasení po naší smrti do nebeské blaženosti.

  Ano, to jsi napsal správně, nic takového nerozlišujeme. Nemáme šest až osm různých spasení. Je jedno spasení, které jsme přijali z milosti: spasení v Ježíši Kristu, spasení ze smrti do života. Nepotřebujeme víc spasení, než to, které je v Ježíši Kristu. Není víc, než spasení v ježíši Kristu.

2. Nepokoušejte si namluvit, že se cosi změnilo

Nepokoušejte si namluvit, že se cosi změnilo jen tím, že jste se veřejně a hlasitě ve společenství vám podobných pobožnůstkářských blouznivců přihlásili ke Kristu...

  Z místa, kde se lidé hlásí k Ježíši Kristu, prchají pobožnůstkářští blouznivci seč mají síly. Jinak v tomhle tě velmi rád poslechnu a nebudu si namlouvat, že když jsem se přihlásil ke Kristu, že se něco změnilo. Nemusím si to namlouvat, byla by to zbytečná práce.

3. "už není vaše starost, jak svůj další život prožíváte"

  ...jste se přihlásili ke Kristu a že už není vaše starost, jak svůj další život prožíváte.

  Napsal jsem tu hodně věcí, ale v životě bych nenapsal takovou kravinu, že "už není moje starost, jak svůj další život prožívám". Zajímalo by mne, kde jsi tuhle myšlenku vzal? Taková hloupost by mne ani nenapadla a nepsal jsem jí tady. A pokud mohu sledovat co píšou ostatní, tak jsi nevzpomínám, že by něco takového psali.

  Pokud tě tedy napadá něco ve stylu: "Pokud je člověk Ježíšem spasen od smrti a pekla už není jeho starost, jak svůj další život prožije", přečti si prosím článek "Životní motivace", kde podobné hlouposti podrobně rozebírám. Pokud budeš mít zájem, rozeberu podrobně i toto téma.

4. "Duchovní masturbace"

Taková víra se může stát jen duchovní masturbací, bude působit, jako virtuální placebo.

  No, to ano, v tom máš pravdu. Pokud tě napadají takové věci, nebo pokud někdo žije "křesťanství", ve kterém se za jeho život nic nezměnilo, žije ve společenství "pobožnůstkářských blouznivců" a pokouší se namluvit si, že se něco změnilo, i když to není nijak v jeho životě vidět, tak já bych to nazval asi jinak, než "duchovní masturbace". Ale i bych s tebou souhlasit, že ten pojem je na takový stav docela výstižný.

  Takové křesťanství je náhražka skutečné Boží moci a skutečné životní změny, který je v Kristu.


Bůh přece každého z nás postavil na naše místa v životě, zasadil nás do svého plánu se světem. A očekává od nás, že svůj díl práce zde na zemi také uděláme, že svět se každým z nás stane o kousek lepším. Proto velice záleží i na našich skutcích, které teprve dávají naší víře skutečný život a smysl.

  Moc hezky napsané, díky. Tak to platí o lidech, kteří svůj život Ježíši vydali a chápu to docela stejně.

5. Odpuštění hříchů

Přesto, že Písmo říká zcela jasně, že teprve ponořením do Kristovy smrti jsou nám hříchy odpuštěny a rodíme se bezhříšní do novosti života Božích dětí.

  Písmo říká zcela jasně, že Bůh nám hříchy odpustil v Ježíši Kristu, který přišel na svět, aby hříšné spasil a povedlo se mu to. A to není "prázdná fráze", oko.


6. Modloslužba
Těmito lidmi je nám všem ostatním také podsouvána jakási modloslužba oblaku svědků – svatých, kteří jsou spolu s Kristem v nebi a mají podíl na jeho slávě. My však svaté ctíme a jen Bohu se klaníme.

  Mnou tedy jistě ne. Já tady jen svědčím o tom, co jsme žili: Jak jsme sloužili různým "panenkám marjím", "jezulátkům", korunovali je, převlékali, nosili na nosítkách a líbali jejich šatičky a věřili andělům světla, kteří v různých jménech přicházeli, dávali nám různé kousky kovu pro záchranu života a ochranu zdraví a slibovali záchranu světa, zmanipulování Boha a odpuštění hříchů. Věci popisuju velmi jasně, otevřeně, tak jak se děly a nikomu nic nepodsouvám.


7. Vzkládání rukou a uzdravení nemocných
Dalším projevem duchovního placeba bývá u těchto zmatených lidí častá praxe vzkládání rukou s následným "uzdravením".

  Tohle není projevem duchovního placeba, které jsme žili jako ŘK, když jsme si představovali, že nás násilné polití v kostele znovuzrodilo i když se nic nezměnilo, to bude nějaký omyl, oko.

  Součástí víry v Ježíše Krista je také zvláštní věc: Moc a autorita nad špatnými věcmi. Ta moc má různé úrovně a každý křesťan má minimálně jednu základní úrověň téhle moci: moc pro uzdravení svého vlastního života a nejbližších lidí okolo sebe, své rodiny. Toto chování křesťanů je popsané v písmu:

Jděte do celého světa a kažte evangelium všemu stvoření. Kdo uvěří a pokřtí se, bude spasen, ale kdo neuvěří, bude odsouzen. Ty, kdo uvěří, pak budou provázet tato znamení: v mém jménu budou vymítat démony, budou mluvit v nových jazycích, budou brát hady, a kdyby vypili něco jedovatého, nijak jim to neublíží; budou vkládat ruce na nemocné a bude jim dobře.

  Pak existuje ještě jiná úroveň Boží moci, a to je vystrojení ke službě druhým lidem, kdy někteří lidé dostávají autoritu/moc sloužit i lidem mimo okruh své působnosti.

Není vaše věc znát časy nebo doby, které Otec uložil ve své moci; ale přijmete moc Ducha Svatého přicházejícího na vás a budete mi svědky v Jeruzalémě, v celém Judsku i v Samaří a až do posledních končin země

  Ducha svatého Bůh neudílí na základě skutků člověka, ale na základě své milosti a víry v Ježíše Krista. Duchovní dary nesouvisí se zralostí člověka, nebo obvykle naopak než píšeš, duchovní dary jsou potřeba pro růst a zralost člověka. Nejdřív jsou tedy duchovní dary, pak je růst a pak zralost. Ducham svatým jsou často pokřtěna křesťanská miminka, lidé, kteří patří Kristu pár hodin, dnů nebo týdnů a pak se duchovní dary učí používat (viz článek Uzdravení). Je naším velikým štěstím a požehnáním, že Boha nemáme zavřeného do flaštičky oleje, ale že Bůh sám u nás rozhoduje o tom, kdy, jak a komu rozdá svoje dary.

  Pak je ještě jiná úroveň, a to je autorita starších v církvi, která s tou předchozí souvisí.

Je někdo z vás nemocný? Ať zavolá starší sboru a ať se za něj modlí a pomažou ho olejem v Pánově jménu. Modlitba víry uzdraví nemocného, Pán ho pozdvihne, a jestliže se dopustil hříchů, bude mu odpuštěno.

  Být starší jistě znamená to, co je v písmu: Mít dobře vedenou rodinu, věřící děti a ženu tak aby bylo vidět že dotyčný je schopen vést i církev, osvědčit se dlouhodobě ve víře v Ježíše Krista v dobrých časech i těžkostech, projít se ctí životními boji, být příkladem ostatním.

  Modlitby za nemocné s následným uzdravením jsou běžnou a odvěkou součástí křesťanské církve. Tam, kde je duchovní placebo, jsou jen ty modlitby a lidé tam mohou prasknout vzteky, že někde jinde nejsou jen ty modlitby. Místo toho, aby se radovali z Boží milosti, kterou jiní lidé v Bohu zažívají.

  A mohu-li ti radit osobně, buď ve vlastním zájmu v tomto tématu velmi, velmi opatrný ve svých hodnoceních.

8. Sáhněte si do svědomí

Jen si sáhněte do svědomí, kolik z vás žije takovým způsobem života, jak často se kdo z vás postí!
Zda naplňujete apoštolovu výzvu k neustálé modlitbě! (12 Tes 5,17)
Přesto jak rád každý hoví své ješitnosti, že prý skrze něho Bůh uzdravuje!

  Už jsem psal, že Boží milost není za odměnu.

  Jinak v tomhle máš pravdu. I já se můžu podívat do svého života. Nepostím se tak často, jak bych mohl a budu to muset změnit, děkuji za dobrou připomínku. Neprobojoval jsem ještě všechno, co jsem v životě měl. Alegoricky to popisuju v článku Zahrada.

  Na druhou stranu se už skoro dvacet let modlím neustále a ještě pořád mám Bohu co říci a ještě pořád má on co říci mne.


  Rád bych věřil, že omyly o druhých lidech, ve kterých žiješ a které si získal z nějakých falešných představ o nás nahlédneš a nebudeš už opakovat  nesmysly typu "není vaše starost, jak svůj další život prožíváte".

  Toník



Re: Je to ztráta času? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pondělí, 17. leden 2011 @ 16:59:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V poslední době se mně neustále vrací pocit marnosti ztrácet čas zde na Granu

Osobne si myslím,že máš pravdu ,prestaň strácať čas, urobíš tým láskavosť veľa
veriacim.
Začni sa venovať zahrádke ako Pamplon,tam budeš aspoň trochu užitočný.



Stránka vygenerována za: 0.84 sekundy