Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 252, komentářů celkem: 429587, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 468 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

oko
rosmano
ivanp
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116499445
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Virtuální křesťan.
Vloženo Středa, 09. únor 2011 @ 16:53:10 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal oko

Svět iluzí a svět opravdový.

  Každý z nás je přesvědčen o tom, že právě ta jeho křesťanská víra je skutečně čistá a bez herezí a že se usiluje žít opravdově jako křesťan, podle vůle Boží. Přesto při vzájemném srovnávání vidíme, jak rozdílné jsou věci, kterým věříme. Ty věci, které podstatnou měrou utváří náš další život z víry. 
Rád bych poukázal na to, jak je snadné upadnout do života ve lži, do života virtuálního jako ve hře na počítači, do života, který s tím opravdovým nemá nic společného. Kdo bývá vtažen dovnitř takové hry, už jen s obtížemi rozeznává skutečnost od zdání. Bývá přesvědčen o realitě toho, co prožívá. Už se vžil do života kohosi jiného, svého uměle vytvořeného „Avatara“, skrze něhož naplňuje život svých neuskutečněných snů. 
Taková uměle vytvořená postava mívá všechny znaky dokonalosti: bezhříšnost, neomylnost při výkladu Písma v Duchu svatém, mluví naprosto běžně jazyky, na nemocné vzkládá ruce a oni jsou uzdravováni – dokonce už je i spasen a pobývá na nebesích!
A všechno to si dokáže doložit vhodně vytrženými úryvky Písma, bez porozumění jejich skutečného smyslu, bez respektování souvislosti textů. Co je napsáno v Písmu, je přece neomylné a musí to tedy být skutečností! Kdo pochybuje, je bezvěrec, satan.
Jenže Písmo, neoživené opravdovým Duchem, zůstává jen mrtvou literou.
Když vidím tu dokonalost takových postav v různých hrách, jak obratně přeskakují každou překážku, bojují vítězně s každou přesilou a vládnou silou přímo nadlidskou – hned se mi vynořuje obraz těch, kteří je ve skutečnosti ovládají pouhým kliknutím klávesnice: neduživí hoši se skoliózou páteře, kteří v tělocviku nesvedou udělat stojku nebo kotoul, neudrží se na laně ani na tyči (natož aby vylezli ke stropu), protože mají příliš slabé ruce a obézní těžká břicha. Kteří ani neumí vylézt na strom - a kdyby se jim to i náhodou s pomocí žebříku podařilo, tak budou mít závratě.

Takto neslavně to vypadá s mnoha dětmi naší doby, které žijí své životy mimo svá těla, ve virtuálním světě dokonalých postav, které si sami stvořili a se kterými se ztotožňují. 
A což teprve takový „Avatar“  oblasti duchovní!
Když člověk přijme za skutečnost to, co by si přál (a přání bývá otcem myšlenky), tak má už pouhou vírou odpuštěny všechny hříchy, pouhou vírou se znovuzrozuje do křesťana a křest k tomu ani vůbec nepotřebuje, obejde se i bez církve a vytvoří si církev svou, o které bude s veškerou vážností tvrdit, že ona jediná je tou pravou následnicí církve apoštolů, zatímco všechny ostatní církve už dávno uhnuly do herezí.
V tomto virtuálním duchovním světě ovšem neplatí pravidla pro skutečný život. Naprosto v něm nepochodíte s logickou argumentací.
„Avatar“ si s ní snadno poradí: obejde ji, přeskočí, uteče, v nejhorším případě má v záloze další „životy“.

Člověk by si myslel, že se snad v tichosti poučí a poopraví své názory.
Ale jen se otřepe, jen „vtáhne žloutek“, znovu vyrazí se stejnými argumenty, jak jeho spásu už nic nemůže ohrozit a jak se znovuzrodil mimo křest. A já své vysvětlování mohu už jenom buď vzdát jako marné, nebo začít znovu. Pak jsem ovšem zase označen za „katolický gramofon“.

Snad se na mě Toník nebude zlobit, když pro ukázku použiji kousek naší vzájemné konverzace zde. I když budu mluvit o Toníkovi, platí to obecně. Jde mi o podstatu problému, nikoli o vyjádření ke konkrétnímu člověku.

Oko říká: Nejdřív musí být pohřeb starého člověka, až následně logicky může natat vzkříšení člověka nového. A pohřeb se děje až ve křtu. Vzkříšení nového člověka tedy nemůže nastat dříve, než bude ten starý člověk mrtev, než ho zabiješ a pohřbíš obmytím v Kristově krvi, která jediná odpouští hříchy. Vzkříšení může nastat jedině až po pohřbu!!.
Není to tak těžké pochopit, ale pro některé z vás je to těžké přijmout. Vzhledem k vašim dosavadním náboženským představám je to pro vás evidentně nestravitelné sousto. Lpíte na nich, protože jsou snadné a líbivé, i když ve smyslu naprosto zjevně odporují zdravému rozumu. Ten se dá obalamutit neustálým omíláním zažitých frází o už ničím neohrozitelné jistotě vaší spásy a pod., které vytržené z původní souvislosti zahlušují a zatemňují zdravý úsudek a nedovolují přijmout ty místa v Písmu, které vaše naivní představy boří.
Cizinec odpovídá: To je teda konstrukce. Starého člověka nemusí nikdo zabíjet, ten je pro Boha mrtvý jak jen člověk může mrtvý být. Jen člověk, který nerozumí pohřbu by na pohřbu zabíjel nebožtíka. A člověk, který takto uvažuje, si dovoluje psát o zdravém selském rozumu. Nepřeháněj, oko. Škoda, že ses nezamyslel o tom, co jsem ti psal, o tom, jak to bylo s Kristem na kříži a v hrobě, když nesl všechny hříchy světa. Jestli šel do hrobu nějaký starý Ježíš a vzkříšen byl nějaký docela jiný nový Ježíš. Nebo jestli při potopě byli pohřbeni ti lidé v arše a pak Bůh stvořil nového Noeho.
Odbočuji poznámkou: Jistěže byl vzkříšen už docela jiný Ježíš - Kristus vítězný, s oslaveným tělem.
I starý člověk, pohřbený ve křtu do Krista, obléká Krista a znovuzrozuje se, je vzkříšen už jako jiný - jako dítě Boží s darem věčného života.
Je naprosto zřejmé, že se nelze znovuzrodit před křtem už pouhým uvěřením! Naše hříchy nesmývá naše víra, ještě ani její vyznání, ale až Kristova krev.

Oko dále říká: Toníku, tvé myšlení se ubírá po zajímavých stezkách. Je to pro mě velmi poučné – a také skličující, protože ti zjevně nemohu pomoci. Takže my jsme vlastně s Kristem ukřižovali mrtvolu! Proč však ještě dávat mrtvolu na kříž, dokážeš mi to prosím vysvětlit? Proč ještě umlčovat a křižovat mrtvolu? Apoštol Pavel naopak učí, že starého člověka je potřeba umlčet, aby už nesloužil hříchu, je potřeba ho UKŘIŽOVAT! Zaživa! Na tomto Kristově kříži zemře starý člověk a znovuzrodí se člověk nový - čisté dítě Boží, bez hříchu.
(Ř 6,6-8)
Víme přece, že náš starý člověk byl ukřižován s ním, aby bylo umlčeno hříšné tělo, abychom již dále nesloužili hříchu. Neboť kdo zemřel, je ospravedlněn od hříchu. Jestliže jsme tedy s Kristem zemřeli, věříme, že s ním také budeme žít.

Vyvstává otázka: nerozumí ani apoštol Pavel pohřbu, že na něm křižuje starého člověka? Cožpak nevíte, že tento starý člověk, přibitý ve křtu na Kristův kříž, je právě oním našim dlužním úpisem, který Kristus přibije na kříž? (Kol 2,14).

Zde Toník s překvapením zjistil, že o ukřižování starého člověka ve křtu učí samotný apoštol Pavel.
A že se to vůbec neshoduje s jeho dosavadní podobou víry o znovuzrození mimo křest. Navíc že ten náš „starý člověk“ nebyl zas taková mrtvola, aby nemohl páchat zlo. Pokud byste čekali, že teď logicky půjde do sebe a poopraví své názory, jste naprosto vedle.
Zde se totiž Toníkův „Avatar“ odmlčel. Zřejmě přešel na jiný level, aby ochránil všechno to, čemu dosud věřil.

A já jsem si uvědomil proč.
Člověk nemiluje zmatek v duši, má rád jasno. Zvláště v otázkách víry. Toníkova životní zkušenost se dostala do rozporu s Písmem. Toník ví, že Písmo nelže, ale také ví, že jeho významné setkání s Kristem před léty bylo opravdové. Důkazem je, že změnil své způsoby a od té doby věnuje plněji život Kristu. O tom nemám důvod pochybovat.

Problém je jinde.
Bůh tak člověka miluje, že se dotýká lidského srdce, vzbuzuje touhu - když ho pak člověk zavolá, odpoví. Vstupuje s ním do vztahu. A to nejen u křesťana, ale i u žida, jehovisty, či muslima. Každý člověk může prožívat živý vztah s Bohem – chybou je, když z toho pak zpětně vyvozuje pravost podoby své víry.
Čím více se totiž vzdalujeme skutečnému Ježíšovu učení, tím je omezována pouze plnost prožívání naší víry, nikoli intenzita jejího prožívání! Máme zástupy křesťanů různých vyznání, máme zástupy židů i muslimů, kteří jsou ve svém vztahu k Bohu opravdoví, usilují žít podle jeho řádu a jsou přesvědčeni o pravosti své víry. Zkušenost živého vztahu s Bohem tedy ještě není žádným potvrzením pravosti učení! A to si málokdo z nás uvědomuje.
Musíme se naučit tuto svou zkušenost vlastního prožívání vztahu dokázat oddělit a svou podobu víry podrobovat nezávisle zkoumání Ducha i rozumu. Naučme se otevírat Písmo častěji – a vždy milujme a respektujme pravdu – padni, komu padni
Považoval bych za obrovský posun, kdybychom se už konečně dokázali sjednotit na tom, co Písmo skutečně říká, že pokud žijeme, nejsme ještě spaseni věčnou spásou, že jsme zatím jen vykoupeni (spaseni s podmínkou vytrvání v dobrém) zachráněni od života vyhnanců z ráje do života uznaných Božích dětí, dědiců věčného života. Že tento dar věčného života si sebou ale musíme přinést na Kristův soud, že vlastnictví tohoto daru je stále ohrožováno každým závažným hříchem. 
Kdybychom se už konečně dokázali sjednotit, že křesťan se nemůže do života na tomto světě znovuzrodit nijak jinak, než skrze přibití starého člověka ve křtu na Kristův kříž.
Někteří se vysmíváte, jak pořád zdůrazňuji důležitost žít dobrým životem, nazýváte to skutkařením. Ovšem nezpochybnitelnou pravdou je, že Kristus kudy chodil, tudy dobře činil – a rovněž tak nezpochybnitelné je, že je naším nedostižným vzorem v chování křesťana! Zrovna tak Písmo (pro mnohé z vás autorita nejvyšší) ke konání dobrých skutků přímo vybízí (2 Kor 9,8;Žd 10,24; Žd 13,21; 1 Pt 2,12;) - a na mnoha dalších místech.
Stoupnout si před zrcadlo a dokázat se na sebe kriticky podívat, není ovšem nijak jednoduché. Pokud toto alespoň některé z vás osloví, pak se možná takový virtuální hráč jednou snad probudí, zvedne se ze židle a „půjde raději na hřiště, nebo do lesa,“ půjde prostě žít svůj život doopravdy
A to je docela jistě ta skutečná, nejskutečnější Boží vůle, ke které nás sám Duch svatý vybízí.
Odmítejme líbivost a snadnost virtuálních světů. Zvolme cestu strmou a úzkou, často trnitou, ale cestu nesmírně krásnou. A což teprve ten výhled, který nás na vrcholu čeká! Jeho krása bude úměrná námaze, kterou nyní podstupujeme. Nemá stejnou cenu výhled do krajiny pro člověka, který se s námahou vyšplhá na horu a člověka, který na ni pohodlně vyjede lanovkou.


Podobná témata

Katolicismus

"Virtuální křesťan." | Přihlásit/Vytvořit účet | 308 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Virtuální křesťan. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 09. únor 2011 @ 17:39:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko oko,
kéž ti je Bůh milostivý a zachrání tě z tvého hrozného bloudění a temnoty. Jinak ti už nebude pomoci.








Re: Virtuální křesťan. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Středa, 09. únor 2011 @ 18:38:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,to víš že si o Tebe děláme starosti.

V jedné písni ( Píseň o jablku) se zpívá :  ..a tma je jak tér,lepí se na duši,nedá mi spát...



Re: Virtuální křesťan. (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 09. únor 2011 @ 18:40:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Proč se nezeptáš "Panny Marie", jak to všechno je, a nezjevíš nám její vůli pro nás? :-o

Hned bude po problému... :-)




Re: Virtuální křesťan. (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 09. únor 2011 @ 19:21:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Matouš 24,24  Neboť vyvstanou lžimesiášové a lžiproroci a budou předvádět veliká znamení a zázraky, že by svedli i vyvolené, kdyby to bylo možné.

A už je to tady!

oko, kdo ti dává sílu k těm nadlidským výkonům?

Ještě kopeš za Babylon? Za chvíli končí přestupové termíny.



Re: Virtuální křesťan. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 09. únor 2011 @ 19:32:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
     Druhých víru zpochybňuješ, zpochybňuješ ji podobně i sobě? Jak víš, že zrovna tvá víra není virtuální realitou? Jak víš, že vše co jsi napsal není o tobě? Jako třeba i takto - Člověk (i Oko) nemiluje zmatek v duši, má rád jasno -- Když člověk (i Oko) přijme za skutečnost to, co by si přál -- Každý člověk (i Oko) může prožívat živý vztah s Bohem – chybou je, když z toho (i Oko) pak zpětně vyvozuje pravost podoby své víry....a pak napíše článek s názvem Virtuální křesťan. -- Naučme se otevírat Písmo častěji – a vždy milujme a respektujme pravdu – padni, komu padni a to i v otázkách učení církve.

.....Zkušenost živého vztahu s Bohem tedy ještě není žádným potvrzením pravosti učení!.....

     Zkušenost vztahu s Bohem je zkušenosti dotyčného a ty do toho vztahu nemůžeš vstoupit.

.....Kdybychom se už konečně dokázali sjednotit,......

     Zajímavé je, že když sjednocení tak jen pod vlastním praporem :-)

.....Stoupnout si před zrcadlo a dokázat se na sebe kriticky podívat....

     Já si stoupl a není to pěkný pohled.

......Pokud toto alespoň některé z vás osloví, pak se možná takový virtuální hráč jednou snad probudí....

      I pro Oka to platí.



Re: Virtuální křesťan. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 09. únor 2011 @ 20:14:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Římanům 6,6: To vědouce, (tady není napsáno - to věříce) že starý člověk náš s ním spolu ukřižován jest, aby bylo umrtveno tělo hřícha, abychom již potom nesloužili hříchu.
Mám na tebe jen jednu otázku, víš kdy byl ukřižován Ježíš Krisus?
Jestli to nevíš, tak aspoň věř, že před necelými dvěma tisíci léty. Pável říka, že náš starý člověk byl ukřižován dříve, než jsme se narodili, a ty se stále domníváš, že jsi ukřižován až tě pokřtí. Kdy začneš věřit aspoň tělesně Božímu slovu?



Re: Virtuální křesťan. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 09. únor 2011 @ 20:47:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko, díky za článek a námahu. Jsem rád, že jsi mne mohl použít jako příklad.

  Důvod svého odmlčení k danému tématu jsem vysvětlil nedávno. Kdyby se na situaci něco změnilo a o téma ses začal zajímat diskuzně na úrovní argumentů a rozhovoru a ne jen jednosměrně propagandisticky, můžeme někdy diskutovat.



Re: Virtuální křesťan. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 09. únor 2011 @ 20:53:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj Oko...

...znova dokazuješ že nemaš pokoj v duši...stále potrebuješ niekomu niečo dokazovať...nazvyme to ,,katolícky komplex,,...
znovu píšeš bludy:
,,Je naprosto zřejmé, že se nelze znovuzrodit před křtem už pouhým uvěřením! Naše hříchy nesmývá naše víra, ještě ani její vyznání, ale až Kristova krev.,,

...tak napríklad jedným z adeptov na ospravedlnenie iba z viery je Abrahám, ktorý bol ospravedlnený z viery a až potom vykročil z Uru chaldejského
- skús sa nadýchnuť a pomaly prečítať :Rímskym 4:2  
Lebo ak Abrahám bol ospravedlnený zo skutkov, má sa čím chváliť, ale nie pred Bohom.
3  Veď čo hovorí Písmo? Abrahám uveril a počítalo sa mu to za spravodlivosť.
4  Ale tomu, kto skutky vykonáva, tomu sa mzda nepočíta z milosti, ale z podlžnosti.
5  Kto však nekoná skutky, ale verí v Toho, ktorý ospravedlňuje bezbožného, tomu sa jeho viera počíta za spravodlivosť.

- kedy bol Abrahám ospravedlnený? zaškrtni správnu odpoveď
a)...keď uveril a ešte sedel doma v Úre choldejskom
b)...keď vykročil z Úru...

- skús porozmýšľať kedy bol Zacheus ospravedlnený...vtedy keď vyznal hriech alebo vtedy keď vyrovnal podlžnosti:

Lukáš 19:8  Ale Zacheus vstal a povedal Pánovi: Ajhľa, Pane, polovicu majetku dávam chudobným, a ak som niekoho oklamal v niečom, vraciam to štvornásobne.
9  I riekol mu Ježiš: Dnes sa stalo spasenie tomuto domu, pretože aj on je synom Abrahámovým.

- ktoré skutky musel urobiť lotor na kríži aby platilo jeho spasenie?...uveď konkrétne...
- čítaj skutky ap. ...na základe akých skutkov boli denne zachraňovaní ľudia?...ako mohol Boh prehlásiť o niekom že je zachránení a pritom nestihol urobiť žiadny dobrý skutok?

Skutky 2:47  chválili Boha a boli obľúbení u všetkého ľudu. A Pán pridával na každý deň tých, ktorí boli zachránení.

Oko, my kresťania na rozdiel od teba ... vieme, že sme prešli zo smrti do života... 1 Ján 3:14
maj sa...

ivanp



Re: Virtuální křesťan. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 09. únor 2011 @ 22:06:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
oko,

toto je skutečný příběh, nic virtuálního, dokazující, že lžeš!

Sk 10:34-48 Petr otevřel ústa a řekl: „Opravdu nyní chápu, že Bůh nikomu nestraní/není přijímač osob, ale v každém národě je mu milý/přijatelný/vítaný ten, kdo se ho bojí a činí spravedlnost. To je slovo, které poslal synům Izraele, když zvěstoval pokoj skrze Ježíše Krista — on je Pánem všech. Vy sami víte o tom, co se dálo po celém Judsku, počínajíc Galileou, po křtu, který hlásal Jan. Jak Bůh pomazal Duchem Svatým a mocí Ježíše, toho z Nazareta, jenž procházel zemí, činil dobře a uzdravoval všechny, kteří trpěli pod mocí Ďábla, protože Bůh byl s ním. My jsme svědky všeho, co učinil v té krajině Židů a v Jeruzalémě. A oni Ho pověsili na dřevo a zabili. Bůh Jej však třetího dne probudil a dal mu zjevit se; ne všemu lidu, ale svědkům předem Bohem určeným, nám, kteří jsme s Ním po Jeho vzkříšení/vstání z mrtvých jedli a pili. A nařídil nám, abychom lidu vyhlásili a dosvědčili, že On je ten Bohem ustanovený soudce živých i mrtvých. Jemu všichni proroci vydávají svědectví, že skrze Jeho jméno přijme odpuštění hříchů každý, kdo v něho věří.“ Ještě když Petr říkal tato slova, padl Duch Svatý na všechny, kteří tu řeč/to slovo slyšeli. A věřící ze Židů, kteří přišli s Petrem, byli ohromeni nad tím, že i na pohany byl vylit dar Ducha Svatého, neboť je slyšeli mluvit jazyky a velebit Boha. Potom Petr prohlásil: „Může někdo odepřít vodu, aby nebyli pokřtěni ti, kteří přijali Ducha Svatého tak jako my?“ A nařídil, aby byli pokřtěni ve jménu Ježíše Krista.

Tož tak.

willy



Re: Virtuální křesťan. (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Čtvrtek, 10. únor 2011 @ 06:27:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
     Oko, u článku Pouhou vírou jsme toho o křtu a znovuzrození probrali dost. Jelikož i zde je stěžejní křest a znovuzrození a abychom se tedy dostali dál tak ještě k tomuto co jsi u článku Pouhou vírou napsal (06. únor 2011 @ 20:03:53) (jinak myslím, že by byl k tvému článku vhodný antičlánek s názvem Pouhým křtem, ale to jen tak naokraj :-)): 

.....Ve smyslu Písmo učí, že (víra vzchází z hlásání a hlásání se děje Kristovým slovem (Ř 10,16)) - tedy bez víry není možné křtít. Víra, vzešlá z hlásání slova je nezbytnou podmínkou pro udělení křtu.

U křtu miminka působí zástupně víra rodičů, kmotrů a celé církve, která miminko přijímá do společenství. Podle úplně stejného principu, jako bylo možno obřezávat chlapce vyvoleného národa už osmý den po narození. I zde víra rodičů a izraelského společenství zastupovala osobní víru obřezávaného.
....


    Tvrdíš, že při křtu dochází k znovuzrození, člověk se stává součásti Boží rodiny, Božím dítětem. U miminek chybí jejích víra, tak to nahrazujete zástupnou vírou rodičů. Miminko je tedy synem Božím a to díky křtu a víry rodiče. Miminko roste, přijde čas, kdy by mohlo i samo vyznat víru, ale ejhle, nemá zájem. Oko, je tento člověk stále Božím dítětem? A zůstane jím po celý život i když nikdy neuvěří? Je víra rodiče stále zástupná? 



Pouhou vírou se znovuzrozuje do křesťana - Re: Virtuální křesťan. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 10. únor 2011 @ 12:03:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  Rád bych se zeptal lidí, kteří se znovuzrodili, na pár otázek. Budu vděčný, když mi věnujete trochu času.

Oko napsal: ... pouhou vírou se znovuzrozuje do křesťana..

  1. Prosím, je tady někdo, kdo se "znovuzrodil" pouhou vírou do křesťana?
  2. Pokud ano, popsali byste, jak to "znovuzrození" pouhou vírou vypadalo?
  3. Pokud ano, popsali byste účinky toho "znovuzrození" pouhou vírou?

  Díky
  Toník



Re: Virtuální křesťan. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 10. únor 2011 @ 13:03:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...myslím že tu prebieha ten istý boj ako v prvej cirkvi...apoštol Pavel mal čo robiť aby vybojoval boj proti židokresťanom, ktorí okrem viery kládli ďalšie podmienky spásy a to napr. obriezku, skutky,zákon...
 
náš OKO je na strane židokresťanov a dokiaľ bude rímskym katolíkom tak inak to ani nebude...zvyknime si...

oko píše:
,,U Abraháma víra působila spolu se skutky a díky skutkům došla dokonalosti. ,,

...a tu je pes zakopaný...podľa oko ,,U Abraháma víra působila spolu se skutky,, a to je satanská lož...písmo jasne svedčí o tom, že Abrahám bol ospravedlnený bez skutkov , ,,žiadna kombinácia viera a skutky,, už tam na začiatku keď sa mu zjavil Boh a ho povolal bol Abrahám  ospravedlnený, zachránený, znovuzrodený...už vtedy keď uveril a niučinil žiadny skutok...Toto je evanjelium a toto do nepríčetnosti pohoršovalo židov a bolo bláznovstvom pohanom a to dnes nemôžu stráviť rímsky katolíci...

...je jasné že rímsky katolicizmus je sviatostné náboženstvo a náboženstvo skutkov, kde cirkev pomocou vyrtuálnych úkonov vedie človeka od narodenia po hrob a výsledok je ten, že keď človek umiera tak nevie na čom je...

...tu sú kľúčové verše ktoré písal Pavel tým ktorí kombinovali ospravedlnenie vierou so skutkami...

Rímskym 4:2  Lebo ak Abrahám bol ospravedlnený zo skutkov, má sa čím chváliť, ale nie pred Bohom.
3  Veď čo hovorí Písmo? Abrahám uveril a počítalo sa mu to za spravodlivosť.
4  Ale tomu, kto skutky vykonáva, tomu sa mzda nepočíta z milosti, ale z podlžnosti.
5  Kto však nekoná skutky, ale verí v Toho, ktorý ospravedlňuje bezbožného,
tomu sa jeho viera počíta za spravodlivosť.
20  O zasľúbení Božom nezapochyboval v nevere, ale utvrdil sa vo viere, vzdával Bohu slávu
21  a pevne bol presvedčený, že Ten, kto dal zasľúbenie, môže ho aj uskutočniť.
22  Preto sa mu to počítalo za spravodlivosť.


...ešte raz. Abrahám sedel doma v stane na zadku a bol ospravedlnený...

ivanp



Re: Virtuální křesťan. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 10. únor 2011 @ 17:04:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
---Naučme se otevírat Písmo častěji – a vždy milujme a respektujme pravdu – padni, komu padni. ---

Oko, to jsou zbytečně silácké řeči z tvé strany. Skoro jako někteří zkorumpovaní ministři či premiér Nečas.

Byť bychom ti nastokrát doložili pravdu Písma na všelijaké věci, ty se zachováš podobně jako oni - nepadni komu nepadni



Re: Virtuální křesťan. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 10. únor 2011 @ 19:26:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...prosil by som Oka aby odpovedal na otázku:

Abrahám bol ospravedlnený v Úru chaldejskom, alebo 
Abrahám bol ospravedlnený až v kanaánskej zemi...

...to je kľúčová vec....písmo dáva jasnú odpoveď...buď platí jedno, alebo druhé...

P.S.
oko, to slovo že niekomu nebude odpustené v tomto ani budúcom veku nehovorí o očisci, ale o tom že existujú mimozemšťania...teraz je rad na tebe aby si mi dokázal že nemám pravdu...

ivanp



Re: Virtuální křesťan. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 10. únor 2011 @ 20:09:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Staňo.

Každý z nás je přesvědčen o tom, že právě ta jeho křesťanská víra je skutečně čistá a bez herezí a že se usiluje žít opravdově jako křesťan, podle vůle Boží.

Jsem-li jeden z vás, pak je mezi námi aspoň jeden, který si to absolutně nemyslí. Už jsem to tu přece napsal mockrát, ale nevěřím, že něčí víra (včetně mé vlastní) je čistá a prosta bludů. Jediný problém s mou vírou mám v tom, že jaksi zatím nevidím všechny ty bludy a hereze, kterým věřím. Usiluju žít ýivot podle Boží vůle, ale současně vidím, že příliš často klopýtám a takovému životu se zpronevěřuju.

Nechci zbytečně rýpat, ale neomylnost při výkladu je v tvém případě tak trochu střelba do vlastních řad, ne? (viz Katechismus KC).

------

Přiznávám, že tomu sporu s Toníkem moc nerozumím. To, co píšeš ty, mi tedy přijde jako celkem normální a běžná věc, i když připouštím, že v této souvislosti mi docela uniká smysl "přibíjení na kříž novorozenců". Leč respektuji praxi rané církve a neodporuji jí.

S tím Písmem to máš složité. Nemyslím si, že je tu moc lidí, kteří ho vědomě překrucují, aby se jim hodilo do krámu. Nezlob se na mě, Staňo, ale ty sám jsi vinen tím, že nerespektuješ Bibli ve stylu "padni, komu padni." Nadřadíš současnou římskokatolickou nauku nad text Bible i nad tradici prvních x století. Věř mi nebo ne, ale myslím, že je to správné. Bible je svědectvím o setkání s Bohem a ne sbírkou zákonů.



Re: Virtuální křesťan. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 10. únor 2011 @ 20:43:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...myslím že sme sa pohli trochu ďalej: Oko na moju otázku kedy bol Abrahám ospravedlnený, či vtedy keď sedel doma, alebo vtedy keď vykročil odpovedá:

,,Abrahám byl tedy před Bohem poprvé ospravedlněn svým vyjítím z Cháranu.
Víra působící spolu se skutky, to je to "pravé ořechové" také pro křesťana!,,

...podľa oka Abrahám bol ospravedlnený ,,vyjítim z Cháranu,,...
písmo hovorí:
Rímskym 4:2  Lebo ak Abrahám bol ospravedlnený zo skutkov, má sa čím chváliť, ale nie pred Bohom.
3  Veď čo hovorí Písmo? Abrahám uveril a počítalo sa mu to za spravodlivosť.

 Abrahám uveril Bohu, nikde nešiel, neurobil žiadny skutok a Boh ho ospravedlnil....
...To súhlasí z učením nového zákona...Ježiš často povedal.,,tvoja viera ťa uzdravila, zachránila,,apoštolovia viedli ľudí k viere v Krista a tá viera bez akéhokoľvek následného skutky zachraňovala ľudí...napr. Zacheus bol zachránený a až potom konal skutky...Saul pred Damaškom bol najprv ospravedlnený a až potom sa stal apoštolom pohanov...samozrejme že po ospravedlnení z hriechu nasleduje poslušný život a skutky...ale nikdy nie naopak alebo súčasne...

Rímskym 4:5  Kto však nekoná skutky, ale verí v Toho, ktorý ospravedlňuje bezbožného, tomu sa jeho viera počíta za spravodlivosť.
toto je evanjelium: najprv ospravedlnený z viery a až potom poslušnosť a skutky...

Rímskym 4:13  Lebo zasľúbenie, že bude dedičom sveta, sa Abrahámovi alebo jeho potomstvu nedostalo zo zákona, ale zo spravodlivosti viery.
...bez skutku, z viery prijal zasľúbenie...

Rímskym 4:21  a pevne bol presvedčený, že Ten, kto dal zasľúbenie, môže ho aj uskutočniť.
22  Preto
sa mu to počítalo za spravodlivosť.
23  A nielen kvôli nemu bolo napísané, že sa mu počítalo,
24  ale aj kvôli nám, ktorým sa má počítať ako veriacim v Toho, ktorý vzkriesil z mŕtvych Ježiša, nášho Pána,
25  vydaného pre naše hriechy a vzkrieseného na naše ospravedlnenie.

Rímskym 5:1  A tak ospravedlnení z viery máme pokoj s Bohom skrze svojho Pána Ježiša Krista.

...a tak sme aj my ospravedlnený, tým istým spôsobom ako aj Abrahám...
...znovu ten istý princíp. viera v Boha bez akéhokoľvek skutku ospravedlňuje....skutky sú len potvrdením ospravedlnenia...

Oko nemá pravdu, keď tvrdí, že ospravedlnení sme vierou a skutkami...skutky sú len dôsledkom, potvrdením môjho spasenia, ale na začiatku je viera...má to aj svoju logiku, veď ospravedlnený sme z milosti...ak niekto získa milosť, to znamená že všetko mu je odpustené a nemusí nič splácať, ani konať...z vďačnosti potom koná dobré skutky...

ivanp




Re: Virtuální křesťan. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Čtvrtek, 10. únor 2011 @ 22:06:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Oko. Díky za inspirační článek. Obavám se, že většina negativní příspěvků je napsána proto, že jseš katolík. Tady již je takové klima, že katolíci jsou ti špatní, blbě se vyjadřují, píšou samé lží apod.

Myslím si, že chápu co jsi chtěl v tomto článku vyjádřit. To co Augustin vyznal, že nepokojné je lidské srdce dokud nespočine v Pánu.Je to otázka vztahu a jak každý vztah i tento roste a vyvíjí se není to jen stabilní konstanta. Děkují ti za něj. Ahoj a shalom.



Re: Virtuální oko. (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pátek, 11. únor 2011 @ 17:42:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,
opravdu myslíš ,že  neustálé podrývání víry křesťanům a zpochybňování dokonalé spásy v Ježíši Kristu, je vytrvávání v dobrém?




Re: Virtuální křesťan. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 11. únor 2011 @ 20:23:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přiznám se, že jsem tvůj článek nečetl celý, nebylo to ani nutné. Docela si dokážu jako bývalý ateista domyslet co v něm píšeš. Rozum, inteligence a tělesné smýšlení.

Za ten rok a půl, co tě tady čtu, už vím dost na to, aby jsi mě něčím překvapil.

Ale co tě nikdy nenapadlo, to Bůh připravil těm, kdo milují to slavné příští jeho. Na lidskou mysl (tady musíš zahrnout ty všechny, co se narodili "pouze" s těla) nikdy nepřišlo, lidské oči nikdy něviděli, a lidské ucho nikdy neslyšelo.

Není divu, že nerozumíš, nechápeš a stále se domníváš, že spasení je závislé na tom, jestli vytrváš až do konce, lidská mysl pouze tělesná to nemůže nikdy pochopit, že spasení z víry je trvalá věc, nezávislá na naších skutcích, protože to je Boží mysl v praxi. To nevymyslel člověk, a ani nemohl, neboť to je to, co vymyslel Bůh pro své děti. Jen Boží děti vědí, že jsou Boží děti. Nikdo jiný z lidí to nedokáže rozeznat, pokud mu to není dáno od Boha.
Víš ty vůbec proč Ježíš kudy chodil tak dobře činil? Protože musel naplnit Zákon! Což ostatně my, kteří jsem zemřeli s Kristem na kříži, už nemusíme.



Re: Virtuální křesťan (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pátek, 11. únor 2011 @ 20:35:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
                                                  
----Považoval bych za obrovský posun, kdybychom se už konečně dokázali sjednotit na tom, co Písmo skutečně říká, že pokud žijeme, nejsme ještě spaseni věčnou spásou---


                         
                                                   Je podivuhodné sledovat cestu hada po skále!




Izajáš 45,17  Izrael je spasen Hospodinem spásou věčnou. Stydět a hanbit se nebudete navěky, nikdy.






Stránka vygenerována za: 1.34 sekundy