Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 463 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116485829
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: Tunelovaný Ježíš
Vloženo Středa, 13. duben 2011 @ 18:29:51 CEST Vložil: Stepan

Studijní materiály poslal Nepřihlášený

nová kniha o subjektivním chápání evangelia

Publikace Tunelovaný Ježíš postupně prochází 9 psychologických typů osobnosti, popisuje jejich základní charakteristiky a snaží se ukázat, jak přirozený lidský temperament ovlivňuje schopnost přijímat zjevené biblické pravdy. Můžeme tak mluvit o jednostranných vnitřních šablonách, které si ve vztahu k Pánu Bohu vytváříme. Pokud to tak děláme, Ježíše samotného tím vyprazdňujeme, vykrádáme, nebo jak se dnes moderně říká tunelujeme. Cílem této knihy je uvedené tendence rozpoznat a následně je překonat.

Židé se jednou Ježíše ptali: A kdo vlastně jsi? (J 8,25)

Paradoxem zůstává, že Pána Ježíše si představujeme tak trochu po svém. Občas v jeho jménu dokonce docházíme k úplně protichůdným závěrům. Vezměme například tak závažnou věc, jako je trest smrti. Nejde jen o svědomí společnosti. Jde o život a smrt. Jen těžko byste hledali větší téma. Křesťané v Americe vám většinou řeknou: „Právě proto, že jsme křesťané, jsme pro trest smrti. Ježíš nás učil spravedlnosti.“ Křesťané v Evropě to vyjádří jinak: „Právě proto, že jsme křesťané, jsme proti trestu smrti. Ježíš nás učil milosrdenství.“ Co na to říct? Jak je možné, že s Biblí v ruce a v Ježíšově docházíme k tak protichůdným závěrům? Je snad Ježíš za mořem jiný než v Evropě? Jaký vlastně skutečně je a jakým způsobem ho poznáváme? A jak jej poznávám já? Jak v jeho jménu reaguji ve spleti vlastního života, života své rodiny, svého sboru, společnosti a celé církve?
Malé děti někdy reagují roztomile. Dáte jim chleba se salámem, salámek snědí a chleba vám vrátí. Když jim řeknete, že se to nedělá, slíbí vám, že se polepší. Další den jim chleba se salámem připravíte znovu, a ono se to zase opakuje. Salám zmizí a chleba vám zůstane. Biblický text a dílo samotného Pána Ježíše Krista mají v sobě mnoho pochoutek, řeklo by se až lahůdek. Ovšem sám Ježíš kázal i nepříjemné věci, které mu chceme vracet jako něco, co nám nechutná. Není těžké si vytvořit vlastní obraz Boha. Něco si z něj vzít a něco vyplivnout, vybrat si z něj jen tolik, co sám uznám za vhodné. Otázka však zní, zda to, čemu a komu věřím, odpovídá celému pohledu Písma. Nebo snad i my máme sklony si z Božího slova vybírat jen to, co nám ve víře připadá logické nebo nám vnitřně zachutná?
Naše osobní přirozené vnímání nás v poznávání Hospodina omezuje. O to víc je třeba se zabývat zvěstí evangelia a pěstovat zdravé biblické smýšlení. Sami v sobě totiž podléháme stereotypním vzorcům prožívání, cítění i myšlení, které nám komplikují přijímat zvěst o našem Spasiteli a Pánu ve vší biblické plnosti. Ono se pak může stát, že autoritou, kterou milujeme a které podřizujeme svůj život, není Kristus sám, nýbrž pouze jakási omezená představa, jakou jsme si o něm vytvořili ve své fantazii. Tolik křesťanů to dělá místo toho, aby se drželi skutečného Ježíše. Spokojí se s vlastními prožitky, místo aby poctivě zkoumali Bibli. Pokud v sobě takto ustrneme, Ježíše samotného tím vykrádáme, vyprazdňujeme, nebo jak se dnes moderně říká, tunelujeme.
Co je víc? Kristus sám, nebo Kristus, kterého jsem si vymodeloval ve svém nitru? Kdo je skutečný a živý Bůh a kdo je jen jeho karikatura? Je Ježíš, ve kterého já věřím, skutečným Ježíšem? Je skutečně tím, kterého zjevuje Boží slovo? Nebo jsem si ho trochu upravil, nebo snad dokonce v něčem ochočil?
Mezi Ježíšem skutečným a tím virtuálním může být propastný rozdíl. Ten první je Spasitel světa, Král králů a Pán pánů. Ten druhý je vykradený, chcete-li upravený pán našich vlastních představ a přání. Má-li se do našeho života vejít, pak už to není ten svrchovaný Král, nýbrž bůh námi zcenzurovaný, upravený a ochočený tak, aby byl i naší tělesné přirozenosti a svévoli přijatelný. Je to Bůh, který nemá změnit nás, nýbrž bůh, kterého měníme my. Je to lidsky opracovaný Ježíš, kterého si vytváříme podle svých ambicí a osobních potřeb. Proto je vytunelovaný.
                                                                      
Další podrobnosti na:


Podobná témata

Studijní materiály

"Tunelovaný Ježíš" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy