Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 179, komentářů celkem: 429680, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 275 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Willy
ivanp
rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116550938
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Co se stalo s pokáním?
Vloženo Úterý, 16. srpen 2011 @ 21:24:39 CEST Vložil: Olda

Kritika bludů poslal Nepřihlášený

Na internetové televizi se můžeme přesvědčit, jak jeden mediálně známý kazatel říká, že s hříšníky nemáme mluvit o hříchu. Na jistých kurzech se dokonce musí vést uvolněná diskuse, aby se tam hříšník cítil dobře. Jinde - zdá se - evangelista tvrdí, že zřejmě nevěřící - hříšní lidé jsou po jeho modlitbě naplněni Duchem svatým. Proč jsme tak nelaskaví a zlí, že nemocného neinformujeme o jeho nemoci, hříchu? Proč lidi nevedeme k pokání z jejich mrtvých skutků? Není to sobecké a pokrytecké? Ta jejich nemoc je sice smrtelná, ale léčitelná. Každý člověk zhřešil, žije si podle své vůle a jeho cesta je lemována svévolí, zlem a skutky vzpoury vůči Bohu. Hříšník tuto cestu potřebuje opustit, obrátit se a činit pokání. Ano, je to bolestivé a stojí to člověka vše. Člověk musí zapřít sám sebe, vzít kříž a následovat svého Vykupitele. Proč už se o tom nemluví? Vždyť výsledkem je radost, smíření s Bohem a věčný život!

Myslím, že hlavním důvodem je to, že sami nežijeme to, co bychom měli hlásat. Možná máme i strach z odmítnutí a kritiky. Dále je to převrácený pohled na evangelizaci, která je měřena počtem obrácených a kdo by dnes chtěl být neúspěšným. Má otázka ovšem zní, „jak a k čemu obrácených“? K našemu životnímu stylu, učení nebo světovému názoru? Nebo jde o nájem otroků k realizaci vizí našich vůdců? Pokud nezvěstujeme pokání, pak to rozhodně není obrácení ke Kristu.

V čem se tedy liší evangelium první církve od evangelia současnosti?

  • První církev volala hříšníky k pokání. Dnešní církev volá klenty k zlepšení kvality života.
  • První církev volala k zapření sebe sama. Dnešní volá k rozvinutí svých schopností a úspěšnému životu.
  • První církev uctívala Krista, ta dnešní často uctívá růst.
  • První církev volala k následování Krista. Ta dnešní vede často k následování vizí svých vůdců.
  • První církev byla oddělena od světa. Ta dnešní chce svět přetvářet a měnit.
  • První církev volala k obecenství. Dnešní církev vede k začlenění člověka do systému.
Jinými slovy křesťan první církve zde byl pouze poutníkem, hostem, který vše trpělivě snášel a svým životem i slovy volal k následování. Nezajímal se příliš o politiku, a proto byl schopen se podřídit každému zřízení a bylo-li třeba, postavil se na obranu víry třeba až za cenu svého života. Dnešní křesťan je zabydlen zde, na zemi. Věří v pokrok a chce zemi pozvedat a měnit. Vládcům se nepodřizuje, ale poučuje je. Evangelium je mu politickým programem, který aktivně vnáší do společnosti.
  • První křesťani s radostí přihlíželi, když přicházeli o majetek. Dnešní křesťani vytvářejí lobby za navrácení svého, obávám se, že často i fiktivního majetku.
  • První křesťani byli pronásledování, zostuzování a pomlouváni. Dnešní křesťani se v médiích sami vychvalují a mluví o své společenské nenahraditelnosti.
  • Dříve se pravost víry projevila ve zkouškách a posvěcení. Dnes se pravost víry měří často až esoterickými prožitky.
  • První církev očekávala příchod Krista, soud a vzkříšení z mrtvých. Dnešní církev očekává probuzení, vliv na společnosti a převzetí politické moci.
I když jistě nelze paušalizovat a brány pekelné církev nepřemohou, zdá se, že za nějaký čas budou církve plné lidí, kteří budou věřit a žít úplně jinak, než bibličtí křesťani. Budou schopní, vlivní, úspěšní… zřejmě mladí, s vizí. Budou cílevědomí a budou realizovat vizi svého pastora. Budou mít vliv v médiích ad. Ale budou tito lidé opravdu znovuzrozeni z vody a z Ducha, kteří ponesou svůj kříž a následovat Beránka kamkoliv půjde? Rozumějte, nevolám po neúspěchu, poraženosti a jakémusi kvazikřesťanskému outsiderství. Sám si vážím vzdělání, dovedností, znalostí a schopností. Důležité ovšem bude, zda jsou cílem a jak s nimi bude naloženo.

A tak, čekáš, milý křesťane svého Pána, nové nebe a novou Zemi nebo je tvým cílem život tady a teď, zabydlel jsi se zde a je to místo tvé kariéry a rozvoje tvých schopností? Už ti někdo řekl, že jsi úplná nula a nenapravitelný hříšník a že vše, co máš, jsi dostal. Že tvé schopnosti bez tvého zlomeného srdce jsou pro Boha nepoužitelné? Že ve světě budeš mít soužení. Už ti někdo řekl, že pokud tě lidé chválí a dobře o tobě mluví, pak běda tobě? Víš o tom, že máš mít druhého za důstojnějšího sebe a že se nemáš nechat ovládat ctižádostí. Víš o tom, že tvůj Pán je žárlivě milující a že si nárokuje nejen část tvého výdělku, ale veškerý tvůj čas, veškeré tvé finance, ano, i tvé zaměstnání, službu a v neposlední řadě celou tvojí rodinu?

Už ti někdo řekl, že příjemné pocity při muzice a skákání nemusí být z Ducha svatého? Pohorší tě, když si Bůh bude nárokovat i způsob tvého oblečení nebo je pro tebe, milý postmoderní kazateli, vytahané tričko s rukou v kapse svatá uniforma přátelského evangelia? Už jsi svůj slovník sterilizoval od slov hřích, kříž, pokání, zapření, poslušnost… abys náhodou nepřišel o posluchače? Trávíš čas na Písmem nebo nad vůdcovskými manuály zbohatlých amerických manažerů takykřesťanů?

Tnto článek jistě není o všech, kéž by ani o většině dnešních církví. Po celém světě můžeme vidět zástupy věrných křesťanů. Mluví ale o reálném a hrozícím trendu. Obávám se, že až se církve budou plnit ctižádostivými lidmi, ulovenými na moderní aktivity nebo okultismus v křesťanském rouchu, budou mnozí mluvit o Probuzení poslední doby.

"Co se stalo s pokáním?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 10 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Co se stalo s pokáním? (Skóre: 1)
Vložil: quercus v Úterý, 16. srpen 2011 @ 22:06:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Snad jde jen o perspektivu, úhel pohledu. Třeba je to jen nedorozumění. Líbilo by se jako nepřihlášenému zasilateli článku jako vzor misijní kázání pátera Koniáše, jak je nastylizoval Jirásek v Temnu? Pro kontrast: Kdo spočítá, kolik sborů má na přední stěně modlitebny "Bůh láska jest"?



Před mnoha lety jsem četl "Plná slávy" od Bruce Marshalla. Už si z toho nepamatuju skoro nic, jen dvě scény, ale ty se k článku myslím docela hodí.

1. Rozdíl mezi reakcí dvou duchovních na dotírání prostitutek. Pastor: "Dnes ne, milé dítě". Velebníček: "Budeš hořet jak věchet, couro". (Moje otázka: Kdo z těch dvou hlasatelů evangelia jí zvěstoval to pravé evangelium, aby se vůbec mohla o své obrácení zajímat. A potřebovala vůbec obrácení vykořisťovaná a zneužívaná šlapka?)

2. Starej námořník se na smrtelné posteli zpovídá, a farář ho nemůže přimět, aby svých sexuálních prohřešků litoval, prostě to souložení v přístavech po dlouhé cestě na moři bylo moc krásný, a tak toho litovat nemůže, to by nebyla upřímná lítost. Farář se ho po delší debatě, kdy mu zdůrazňuje všechny aspekty a následky jeho nekajícnosti, nakonec zeptá, zda lituje toho, že nemůže litovat - a když námořník přisvědčí, tak to farář bere jako skutečné pokání.





Re: Co se stalo s pokáním? (Skóre: 1)
Vložil: joker v Středa, 17. srpen 2011 @ 12:34:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
<joke>Pokud hledáte dokonalou církev, navštivte brněnské Wesleyány. Díky přítomnosti Aleše France máte jistotu, že nic z toho, co neustále napadá, nepotkáte. Tam je vše v pořádku.</joke>




Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy