Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 429 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472838
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Prázdná fráze a hrozný omyl
Vloženo Pátek, 16. září 2011 @ 09:03:11 CEST Vložil: Olda

Zkušenosti poslal cizinec

   Často mne tu poslední dobou překvapovalo, jak moc otevřeně se tu staví lidé proti tomu, když něco napíšeme o Ježíši Kristu, o tom, že Ježíš je Pán a patří mu náš život a že je potřeba se rozhodnout pro Ježíše, ne jen rozhodovat. Je zvláštní, že se někomu ježí vlasy hrůzou kdykoliv napíšeme něco o našem rozhodnutí pro Ježíše, o tom, co k tomu rozhodnutí vedlo či o tom, jak na něj Ježíš odpověděl a uvedeme k tomu místa z písma svatého, kterým jsme uvěřili.

   Teď nedávno jsem se o víře bavil s naší babičkou. Babička je evangelička jako poleno, dcera pana faráře, který z upřímného přesvědčení přešel z Jednoty Bratrské k evangelíkům.

   Babička celého srdce nesnáší DD a nemůže ani slyšet jeho jméno a miluje JZD a nedá na něj dopustit. Křesťani jsou pro ní všichni pitomci a blbci a používá i drsnější vyjádření.

   Povídali jsme si o hudbě v církvi. Babička projevila svým drsným způsobem, který tu doslova nemohu uvést, velkou nespokojenost s hudbou, kterou používáme v církvi.

   "A ta vaše muzika, to je teda pitomost! Jak takhle můžete zpívat?" Zeptala se babička.

   "A co je na ní tak hrozného, babi?"

   Přemýšlel jsem, co odpoví.

   Jestli jí vadí hlasitá hudba či co? 130 dB varhany a zvony zaplavující lidi posvátnou atmosférou a tvořící prostředí pro emoce jako v mnoha velkých kostelech nemáme, hrajeme skoro akusticky. Nebo že při zpěvu v církvi stojíme a nesedíme, jako v ČCE? Nebo že máme jednoduché a přímočaré texty, tak jako je naše víra v Ježíše? Že některým písním říkáme 'chvály' a ne 'písně'?

   "Ne, ne. To ne."  odpovídala babička.

   "Tak co ti teda vlastně vadí?" Ptám se.

   "Tyhle věci mi nevadí. Ale to, jak pořád dokola zpíváte 'Ježíš je Pán' tak to to se mi ježí vlasy! To nemůžu vydržet!"

****************

   Vzpomněl jsem si na některé diskuze a články tady, ve kterých narážím na stejný postoj..

   A taky trochu na dobu, kdy jsem se o Ježíši Kristu a o tom, že On je Pán a že pro mnohé lidi není jen nějaký doplněk folklóru jejich víry, ale Ježíš je pro ně všechno, dověděl prvně v životě. A na první křesťanskou písničku, kterou jsem slyšel a opravdu vnímal:

[: Je dokonáno, Ježiš je vítěz!
Satan je poražen, Ježíš zlomil smrti moc.
Ježíš je Pán, ó, haleluja,
Ježíš je Král, kraluje na věky!:]

[: Ježíš je Pán, Ježíš je Pán,
Ježíš je Pán, Ježíš je Pán,
Ježíš je Pán, Ježíš je Pán,
v našem národě.:]

[: Haleluja, haleluja,
haleluja, haleluja,
haleluja, haleluja,
Sláva Ježíši!:]

   Je to zvláštní, ale při ní mi tenkrát vlasy hrůzou na hlavě nevstávaly. Ani z haleluja, ani z toho, že Ježíš je Pán. Možná to bylo proto, že už pár týdnů před tím mi naskákala dostatečná vyrážka z Ježíšů a své jsem si tak užil a že jsem vlastně Boha hledal a nebyl jsem už v pozici, kdy bych se mu jen vzpíral. Ale stejně ta slova "Ježíš je Pán" pro mne tehdy byla jen prázdnou frází, které jsem nerozuměl, nijak se netýkala mého života.

   O pár měsíců později jsem Ježíši uvěřil a začal jsem brát vážně jeho slova. Zpočátku jen z části, samozřejmě, nesměle jsem se odvážil věřit některým věcem, které Ježíš řekl. Vzpomínám si, jak jsem po prázdninách přišel na nové společenství (ŘK, samozřejmě), na kterých jsme se na kolejích scházeli a začal trochu povídat o tom, čemu Ježíši věřím. A v tu chvíli jsem byl svými spolubratřími ze společenství identifikován jako evangelík...

   Ještě o pár měsíců později, kdy jsem se ocitnul na konci svého života, vzpomínám na tu chvíli, kdy jsem se rozhodoval, co s tím životem vlastně provedu. I tehdy už jsem věřil mnoha slovům Ježíše, ale těm o životě a smrti, o hříchu a soudu, o milosti a záchraně jsem nevěřil. Nevěřil jsem, že když člověk vydá život Ježíši, že to něco může změnit, nevěřil jsem ani "na znovuzrození" z Ducha, ani "na spasení" v Ježíši. A už vůbec ne, že by nějaké vyznání mohlo cokoliv změnit.

   Ale nakonec mi stejně více rozumných možností na výběr nezbylo, tak jsem jednoho dne řekl: "Ježíši jsi Pán i nad mým životem". Snad jsem to ještě tenkrát říkal jako prázdnou frázi. Ale od té doby už to nebyla prázdná fráze.


****************

   Nedivím se, že pro lidi, kteří svůj život nikdy pod Ježíše Krista nepoddali, jsou slova "Ježíš je Pán" jen pár písmenek, něco jako konstatování "voda je mokrá". Pro lidi ze všelijakých náboženství jsou ta slova pohoršením, iritují je, ježí se jim vlasy.


   Je zvláštní, že i tady jsou takoví lidé. Lidé, pro které je poddat život pod Ježíše "nezodpovědné" či "odmítnutí odpovědnosti za život". Pokud tu cokoliv píšeme z křes´tanského života, tak je pro ně stále dokola jeden problém, který nemůžou ustát, neustále do něj musí rýt, oponovat: To, že Ježíš je Pán, že jsme se pro Něj rozhodli, že jsme Jemu vydali svůj život, že už nepatříme sami sobě ale Jemu, že už nežijeme pro sebe, ale pro Něj je pro takového člověka nepřípustné.

   Když napíšeme, že jsme poznali Boží soud a zjistili, že člověk je docela zkažený hříchem a nic na něm není dobrého a zaslouží peklo, tak je to jen "vyprázdněná fráze", hřích bagatelizují a tvrdí, že člověk je vlastně docela dobrý. Když napíšeme, že nepatříme sami sobě, ale Ježíši Kristu, odpoví že je to jen prázdná fráze. Když napíšeme, že Ježíš je Pán a On rozhoduje o našem životě a ne pan Náhoda s paní Smrtí jako v evolučním náboženství, popadne je zděšení z takové vyprázdněné fráze.

   Když napíšu, že Ježíš je Pán, že srdcem se věří ke spravedlnosti a ústy vyznání se děje ke spasení, odpoví, že to je hrozný omyl. Když napíšu, že v Ježíši Kristu je spasení, které jsme přijali, přesvědčuje mne, že nic takového v písmu jistě není a že mám opustit mojí víru v Ježíše.


****************

   Ježíš je Pán. On nás zachránil. Skrze něj jsme přijali spasení. Bez jeho oběti na kříži bych šel do pekla. Odmítl jsem hrát ruskou ruletu o okamžik Smrti. Kdybych oběť Ježíše nepřijal, a Ježíši Kristu život nevydal, jsem už dávno v pekle. Díky Bohu jsem vyznal nad svým životem, že Ježíš je Pán a byl jsem zachráněn, tak jak o tom svědčí písmo.


   Také se vám ježí vlasy jako Okovi, když to napíšu? Zní vám to jako "vyprázdněné fráze" a "hrozný omyl", "alibistický přístup k životu" či "odmítnutí odpovědnosti"?   


   To, že jsem svůj život vydal Ježíši je pro mne přijetí odpovědnosti za život. Odvrácení se od hazardu, který jsem dříve hrál s tak velkým Božím darem, kterým život člověka je. Teprve, když jsem byl Ježíšem zachráněn pro život, mohl jsem vůbec přijmout nějakou odpovědnost: Do té doby to nebylo možné, protože jsem byl zcela zaneprázdněn neustálým potvrzováním své víry a na nějakou odpovědnost nebyl čas.

   Když celý život patří Ježíši Kristu, nemusí si člověk nic potvrzovat a dokazovat, ale může život v Boží milosti v klidu žít a věřit Bohu v tom, co zaslíbil a poslouchat to, co Bůh říká.

   Bůh pak jedná v našich životech, potvrzuje svoje slovo a z toho Božího potvrzení Slovu pak roste naše víra.


"Prázdná fráze a hrozný omyl" | Přihlásit/Vytvořit účet | 63 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Prázdná fráze a hrozný omyl (Skóre: 1)
Vložil: Kojard v Pátek, 16. září 2011 @ 10:14:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji, moc hezké.
Mně vztávají vlasy hrůzou ani ne tak z toho, že někdo vydá život Kristu,ale spíše z toho, jak to prezentuje. To není tvůj případ. Ale mnoho bratř to říká způsobem, jako by po uvěření a vydání svěho života Kristu, už nic nemuseli. Jako by nemuseli vyjít z Chaldejského Uru, jako by nemuseli jít navštrívit Alžbětu, či nasytit hladového. Jsem ospravedlněn vírou a vlastně je hotovo.
Ježíč za mě dokonal oběť, takže já už nemusím obětovat nic. Když člověk vydá život kristu, tak ho ta hlavní práce teprve čeká
Kojard



Re: Prázdná fráze a hrozný omyl (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 16. září 2011 @ 10:55:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestliže dáváte své babičce jakýmkoliv způsobem najevo že jako evangelička a dcera faráře není křesťanka a přesto se k Vám hlásí a má Vás ráda tak doufám že jí to Pánbůh přičte k dobru. Říká se že každé dítě je pro rodiče stupínkem do Nebe ale řekl bych že jako vnuk vydáte přinejmenším za schodišťové rameno. :o))))))))))))))))
Pokud se kdokoliv opravdu drží Ježíše tak se mi vlasy rozhodně neježí, i když se k nám nehlásí a prožívá svůj vztah trochu jinak. Tu písničku bych si s chutí zazpíval také, takových máme plné zpěvníky z poslední doby, z vlastní tvorby i od ekumenických bratří. Napadají mne ale tři důvody proč se babičce nemusí líbit. Pravděpodobně to bude v hudbě nebo v duchu těch kteří jí zpívají. Jestliže opravdu jako spolčo neuznáváte 98% procent křesťanů za křesťany (katolíky, pravoslavné, evangelíky a kdo ví koho ještě) tak se tam může snadno vloudit nějaký falešný podtón. Svatý Prokop prý svého času důkladně přeměřil svou opatskou berlou mladého mnicha který zpíval dobrou píseň za doprovodu varhan hlasem který všem připadal andělský. Jenom proto že vycítil pýchu toho mladíka která v tom byla slyšet a andělská rozhodně nebyla. Nebo ta hudba prostě není její styl na který je zvyklá, nebo jí to opakování, rytmus a tóny podvědomě připomíná určitou magii zvuku, ať už je to pravda nebo ne. Jako první to začali používat veřejně a hromadně Beatles. Jejich fanynky se neválely s jekotem po zemi proto že by měli tak sladké hlásky. Určité tóny a rytmus například vyvolávají agresivitu, ospalost, pláč..............Křesťanský rock třeba sice  neodmítám ale moje parketa to zrovna není a také bych byl nedůvěřivý kdyby to poslouchal můj syn nebo vnuk a prověřil bych si autory i interprety.
Pozdravujte svou babičku a popřejte jí pevné nervy. Moc by mě nepřekvapilo zjištění že se za Vás vytrvale modlí.
Jedna věc mi ale vrtá hlavou. Je to JZD jednotné zemědělské družstvo a co je to DD ?




Re: Prázdná fráze a hrozný omyl (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pátek, 16. září 2011 @ 11:36:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinec
„Je zvláštní, že se někomu ježí vlasy hrůzou kdykoliv napíšeme něco o našem rozhodnutí pro Ježíše, o tom, co k tomu rozhodnutí vedlo či o tom, jak na něj Ježíš odpověděl a uvedeme k tomu místa z písma svatého, kterým jsme uvěřili.“
Martino komentář:
Co se divíte a právě vy. Voláte Pane, Pane, ale Ježíš vás nezná, protože jste se zachovali jako ti, kteří přijímají Krista jen podle svého osobního a podle vlastních potřeb, vymodelovaného učení. Jste muž drzý a hloupý, když se znovu a znovu odvoláváte jen na Písmo sv. a neznáte ho.
Cítíte se uraženě? Zbytečně! Svatý apoštol Pavel píše jasně a srozumitelně, že se máte držet zdravých slov Pána Ježíše a náboženského učení! Vy toto ignorujete a pak zde citově pláčete a vykřikujete do světa, jak je vám ubližováno. Kdyby, jste si netropili z Krista žerty, pak byste Písmo sv. vnímali jako celek a ne jako vánočku, ze které si budete podle chuti vyzobávat rozinky. Vysmíváte se zde na GS Katechismu a Magisteriu, protože jste v Písmu sv. dosud nečetli,ani slova jako např:
„ Přikazujeme vám z moci, kterou nám svěřil Kristus.“ Vy Cizinče, byste jako odpadlík měl hluboce zpytovat svoji nevíru, proč jste zradil Spasitele. Až si na toto poctivě odpovíte, pak se možná obrátíte. Zatím jste jako vymlácená sláma.



Re: Prázdná fráze a hrozný omyl (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Pátek, 16. září 2011 @ 13:41:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Cizinče,

výborný článek, s chutí jsem ho přečetla. Nemám, s čím bych polemizovala. Vnímám stejně to, co popisuješ. Rozhodně není pro mě fráze "vydala jsem život Kristu", "Ježíš je jediným Pánem mého života" ap.

Jen doplním - když člověk věří Kristu, rád pro Něj pracuje ve smyslu přivádění dalších lidí do Jeho ovčince. Rád slouží ostatním tak, jako by to dělal i Ježíš. Není pro něj zatěžko jít navštívit nemocného do nemocnice, není pro něj problém věnovat se odsouzeným. To jsou skutky lásky, které z víry vyplývají, ale kterými si spásu nezajistíme. To tady taky občas někdo nechápe.

Je dobře, že jsi to sem vložil. Komentáře hulvátů a ignorantů přehlédni, je pod tvoji úroveň s nimi diskutovat. Sami se odsuzují tím, co tady pravidelně zvracejí.

Díky!

Irena



Re: Prázdná fráze a hrozný omyl (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 16. září 2011 @ 14:28:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku. Pěkný článeček.

Když píšeš, že babička nemá ráda DD, co že to vlastně nesnáší? Napadlo mě pár věcí (Dan Drápal, dary Ducha ...), ale nic mi nepasuje k tomu JZD:-)

To, co píšeš, u mě tedy nevyvolává pocity, které bych mohl vyjádřit slovy Oka, protože s tím souhlasím. Jen si nejsem jistý, jestli do nich náhodou nevčítám něco, co tam není. Když třeba píšeš: "člověk je docela zkažený hříchem a nic na něm není dobrého," myslíš to jako nadsázku? Já ano - každý z nás byl stvořen k obrazu Boha a cosi dobrého v nás je. 



Re: Prázdná fráze a hrozný omyl (Skóre: 1)
Vložil: eol v Pátek, 16. září 2011 @ 23:56:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče, domníváte se skutečně, že obrácený křesťan má pomlouvat svou babičku? Navíc takto ošklivě, veřejně a naprosto zbytečně? I zde by snad bylo vhodné myslet na Cti otce svého....... podmínka, že jsou vzorní tam není. Jinak - hodně křesťanů používá ono Haleluje a podobně jako vatu, ne opravdovou chválu. Nahrazuje tím chvíle, kdy neví, co dále říci. Pro posluchače to potom vyznívá spíše jako rouhání než jako chvála. Nu, každý se budeme zodpovídat za sebe a jen Pán ví, co má každý z nás v srdci. Ještě jedna zkušenost. Obrácený křesťan s oním neutuchajícím Haleluja za každou větou měl něco doložit na úřad. Znali jsme se jen od vidění, byl z jiné církve. Po mé přímluvě, že je to křesťan, že rozhodně splní své slovo, se čekalo. Termín k vyřízení úřadem se blížil ke konci. Všichni zpocení strachy z průšvihu a naštvaní na mě. Nezbylo než křesťana začít shánět. Na poslední chvíli tedy přišel. Doložil doklad, položil ruku na mou a řekl Ježíš tě miluje. V tu chvíli mi neovladatelně proběhlo hlavou - vlez mi na záda. Žel. Křesťan vesele a nadšen odcházel, mi byla hanba před ostatními. Ani slovo omluvy za způsobené problémy, za nesplnění slibu, nic, jen veselá tvář a ono nadšené prohlášení, které vyznělo vůči ostatním destruktivně. Toto jen jako jedno z nedobrých zkušeností s těmito křestany. Na vysvětlení, proč se někomu mohou ježit chlupy, když slyší stále dokola Ježíš je Pán, ale ten, kdo to říká, chová se tak, jako by mu Ježíš Pánem nebyl. Neznamená to, že ostatní křesťané nemají stejně chyby. Nedejde se mýlit - píšete, že máte všechny křesťany rád. Z vašeho příspěvku zní falešný tón, o kterém věřím, sám nevíte. I v mém srdci byl - a nebylo snadné ho rozpoznat. Usvědčili mě právě ti "studení" křesťané, kteří neměli rádi halasné pokřikování a poskakováni, když se ukázalo, že mnoho z nich poznalo Ježíše ještě podivuhodnějším způsobem než já a jejich svědectví je bezpočet - jen jsou tiší a nenápadní, takže pro divočejší povahy působí mrtvě. Ježíš je Pán - to není jen pár slov bezhlavě užívaných milujícími křesťany, to je i pár slov pro ty, kteří jejich mnohé užívání mají opravdu ze srdce, ale i pro ty, kteří jejich používání váží, aniž by to znamenalo, že obrácení, pokání a Boží blízkost nepoznali. Ne každý, kdo si myslí, že je křesťan jím je, ale ne vždy my to rozeznáme.



Re: Prázdná fráze a hrozný omyl (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 17. září 2011 @ 10:51:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to smutné, ale bohužel některá vyjádření  věřících, mohou na ostatní působit jako fráze.

Vzpomínám si, jak po roce 89 v našem městečku jeden věřící si na auto dal reklamu s podobným obsahem, který zde ani nechci napsat. Bohužel jeho osobní život dokazoval něco jiného.

Je dobře, když se ve sborečku zpívají písně o Pánu Ježíši. Zcela jinak však toto zapůsobí, pokud by se takové písně zpívaly někde na náměstí v rámci agitace do církve. Je to zvláštní. bohužel na některé lidi to působí divně a spíše odpudí. V kostele či ve shromáždění je to naopak přirozené.


Chceme-li, aby lidé uvěřili v Ježíše, pak asi nejlepší způsob jsou činy služby a náš osobní život. Lidé u nás už poznali tolik agitací, že prostě nemají důvěru.


Ježíš bohužel je pojem, který byl a je hodně a moc zprofanován.


V roce 1991 jsem v dolní části Václavského náměstí spatřil nějakého mladého Američana, který na pódiu fanaticky hovořil o Ježíši a o Bohu. Student vedle to překládal. Zastavil jsem se a chvíli sledoval. Ne, to se nedalo poslouchat. Strašný fanatický projev. Lidé procházeli kolem a asi si mysleli svoje.  Docela mi to přišlo líto. Mladý Američan si myslel, že náš národ ateistů přivede k Ježíši, ale spíše to působilo odpudivě.


A podobných případů bylo mnoho. Po roce 89 na jedné straně nadšení, ale pak lidí vystřízliví a začnou porovnávat slova se skutečností. Tady se hodně promarnilo a mne samotného hodně věcí zklamalo.

               

Dělat Pánu Ježíši reklamu podobně jako na zboží či světské služby, je asi ďábelský nástroj. Článek však nekritizuji, je pěkný a zajímavý.



1„Až přijde Syn člověka ve své slávě a s ním všichni andělé, posadí se na trůnu své slávy. 32Všechny národy budou shromážděny před ním a on je oddělí jedny od druhých, jako pastýř odděluje ovce od kozlů. 33Ovce postaví po své pravici, ale kozly po levici. 34Král tehdy řekne těm po své pravici: ‚Pojďte, vy požehnaní mého Otce, přijměte za dědictví Království, které je pro vás připraveno od stvoření světa. 35Neboť jsem hladověl a dali jste mi najíst, měl jsem žízeň a dali jste mi napít, byl jsem cizincem a přijali jste mě, 36byl jsem nahý a oblékli jste mě, byl jsem nemocný a navštívili jste mě, byl jsem ve vězení a přišli jste za mnou.‘
37Tehdy mu ti spravedliví odpoví: ‚Pane, kdy jsme tě viděli hladového a dali ti najíst anebo žíznivého a dali ti napít? 38Kdy jsme tě viděli jako cizince a přijali tě anebo nahého a oblékli tě? 39Kdy jsme tě viděli nemocného anebo v žaláři a přišli jsme k tobě?‘ 40Král jim odpoví: ‚Amen, říkám vám, že cokoli jste udělali pro nejmenšího z těchto mých bratrů, to jste udělali pro mě.‘
41Těm po své levici tehdy řekne: ‚Jděte ode mě, vy proklatí, do věčného ohně, který je připraven pro ďábla a jeho anděly! 42Neboť jsem hladověl, a nedali jste mi najíst, měl jsem žízeň, a nedali jste mi napít. 43Byl jsem cizincem, a nepřijali jste mě, byl jsem nahý, a neoblékli jste mě, nemocný a ve vězení, a nenavštívili jste mě.‘
44Tehdy mu odpoví: ‚Pane, kdy jsme tě viděli hladového nebo žíznivého nebo jako cizince nebo nahého nebo nemocného nebo ve vězení, a neposloužili ti?‘ 45Poví jim: ‚Amen, říkám vám, že cokoli jste neudělali pro nejmenšího z nich, to jste neudělali pro mě.‘ 46Takoví tedy půjdou do věčných muk, ale spravedliví do věčného života.“













Re: Prázdná fráze a hrozný omyl (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 17. září 2011 @ 13:44:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Nedivím se, že pro lidi, kteří svůj život nikdy pod Ježíše Krista nepoddali, jsou slova "Ježíš je Pán" jen pár písmenek"...

Vzývání Ježíšova jména je v pravoslaví metodou modlitby hesychasmu.
9.záží jsem pod článkem: Pravoslavní: katolíci se odklonili ..." vložil tento komentář:

Nedovedu si představit, proč by někdo z ŘKC měl proti hesychasmu jakékoli námitky, když kontemplujeme naprosto stejným způsobem.


To naopak vy, různí evangelikálové a evangelíci, nazýváte takový způsob modlitby mantrou!





Osobně se mi ježí vlasy z čehosi docela jiného. Vysvětloval jsem to v článku "Přijmout odpovědnost za svůj život."

Asi jsi dost pozorně nečetl:
Tady jsem si uvědomil, co všechno se dá mylně považovat za křesťanství.
Takový na první pohled hezký a pobožný výrok: "Dal jsem svůj život a své spasení na starost Kristu, protože jsem si uvědomil, že kdyby to mělo záviset na mě, nikdy bych spasen nebyl.
"


Co je vlastně na takovém výroku mylné?
Je to celý alibistický přístup k životu, odmítnutí odpovědnosti. Je to zaštiťování se nepravdivou vyprázdněnou frází, ze které ta první plovina je v pořádku - ta druhá polovina ji však neguje.
Je to odmítání křesťanské dospělosti, odmítání skutečnosti, že jednou budeme souzeni za to, co jsme my (nikoli Kristus) udělali v těle - ať už to bylo dobré, nebo zlé
(2 Kor 5,10).



Ty zde argumentuješ jen s tou prní polovinou a o té druhé (o alibistickém odmítnutí vlastní odpovědnosti za svůj život) jsi taktně pomlčel.
Zkus si přečíst můj článek ještě jednou - a teď už prosím pozorněji. Abys opravdu pochopil, z čeho se nám opravdu mohou ježit vlasy.

Jinak Toníku hezký den. Jsem zrovna v Litoměřicích, včera neteř se synovcem přijali svátost křesťanské dospělosti - biřmování.



Re: Prázdná fráze a hrozný omyl (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Neděle, 18. září 2011 @ 23:37:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...a nikdo nemůže říci "Ježíš je Pán," jedině v Duchu Svatém. (1K 12,3)

Když člověk "na vlastní kůži" nepozná tu duchovní skutečnost, že Ježíš je Pán, tak má s tím do určité míry asi problém... Přirozenému člověku (1K 2,14) to v lepším případě nic neřekne, to je jasné. A vtip je v tom, že se to nikomu slovy vysvětlit nedá, pokud Duch svatý tu živou mrtvolu, hluchou a slepou vůči duchovním věcem, nevzkřísí...




Stránka vygenerována za: 0.61 sekundy