Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 238, komentářů celkem: 429554, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 442 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116478294
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě
Vloženo Sobota, 25. únor 2012 @ 13:57:52 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

Následující materiály jsou staré téměř 20 let. Bylo to v době, kdy papežem byl Jan Pavel II a hlavním teologem KC kardinál Ratzinger, dnešní papež. V té době, kdy ještě nebyl rozšířen internet, mi nebyla známa apostaze bývalého papeže, která se děla v r. 1986 v Assisi. Televize bývalého totalitního režimutěmto věcem nevěnovala žádnou pozornost, takže tehdejší papež se mohl jevit jako kladná postava, hlavně tím, že se mu přiznává zásluha na svrhnutí komunismu v Evropě. Dnes je třeba v pohledu na směřování KC směrem k New Age a odvěké snaze zlikvidovat či pohltit církve založené na biblickém učení tento názor přehodnotit. Materiál vznikl jako reakce na nové výklady křesťanského kréda dle Ratzingera.



Vážený pan Dr. Miroslav Vlk arcibiskup pražský
Hradčanské nám. PRAHA 1
Valašské Meziříčí 29.4.1992  

Věc: Nové výklady křesťanského kréda  

Vážený pane arcibiskupe, Zdravím Vás s přáním lásky a pokoje v Pánu Ježíši Kristu. Předně bych se měl představit. Píše Vám věřící intelektuál pozdně středního věku, technik s nevýznamným společenským postavením. Nepatřím sice do Vaší církve, ale do jedné pro­testantské větve /Církev bratrská/, avšak problém, na který jsem narazil ve Vaší církvi se mi zdá natolik závažný a obecný, že si, zaslouží pozornost celé křestanské církve, která jak doufám, může být jen jedna. Vážím si Vašeho ekumenismu a tolerantního přístupu k jiným křesťanským denominacím a proto mohu doufat, že mou snahu projevenou v tomto dopise a přiložených materiálech nebudete hodnotit jako útok na katolickou církev, ale jako upřímnou obavu o její budoucnost a tím i možné dopady na celé křesťanstvo. Vím, že mé obavy jsou možná zbytečné a není v mé kompetenci se o tyto věci starat, neboť jak víme, církev Kristova /ta neviditelná, nikoliv nějaká její konkrétní instituční forma/ je v rukou Božích a brány pekelné ji nepřemohou, nicméně to, na co jsem v poslední době narazil, mnou otřáslo natolik, že jsem na rozpacích, zda takovouto nauku mohu ještě nazývat křesťanskou.

V poslední době jsem se podrobněji zabýval studiem hnutí New Age a objevuji nápadnou shodu některých prvků tohoto učení s novými výklady kréda, které v katolické církvi nehlásá nějaký outsider, ale, sám prefekt kongregace pro nauku víry se schválením papeže. Zde si skutečně musím klást otázku: Kam kráčíš, církvi? Bude existovat jedno světové náboženství?  Bude to guláš z vlažného křesťanství, spekulace, vědy, psychotroniky, okultizmu, theosofie, budhismu a hinduismu? Uvedené výklady se tomu silně přibližují a vezmeme-li v úvahu, že v kato­lické církvi se zahnízdil i okultizmus, pak snad zbývá už jen přistoupit na učení o reinkarnaci.

V příloze Vám zasílám stručný výtah nových výkladů kréda, zpracovaný dle Ratzingerova Úvodu do křestanství. Materiály mám od mého katolického souseda, který snad v dobré snaze církvi prospět, se je snaží rozšiřovat. Nelenil jsem a vypůjčil jsem si uvedenou publikaci a zjištuji, že se skutečně jedná o citace z tého knížky. Dovolil jsem si na to zareagovat svým vlastním komentářem. Snažil jsem se použít k obhajobě toho nejlepšího, co má každý křestan mít k dispozici a co by měl znát a používat, totiž Božího slova. Můj vlastní komentář k tomu je myslím už nadbytečný a přiznávám se, že mnohdy v důsledku citových pohnutek až příliš kousavý. Omlouvám se Vám za tento tón v něm obsažený. Vzhledem k tomu, že na pracovišti přicházím do styku s aktivně věřícími katolíky a přes různost názorů se v tom základním shodujeme, takováto interpretace křasťanství je pro mne nepřijatelná a na této věroučné bázi by byla další spolu­práce sotva možná. Vzhledem k tomu, že i Vaši věřící se cítí zmateni a nejisti a dosud větší autoritou než Písmo svaté je jim autorita církve, bylo by dobré, kdybyste se k této otázce - nových výkla­dů kréda - mohl prostřednictvím Vašich teologů vyjádřit. Myslím si, že žádný rozumný a upřímný člověk nemůže trvale žít ve stavu schizofrenie mysli, nemůže věřit dvěma proti­chůdným pravdám najednou. A řešení, o které se nové výklady pokouší, je právě to řešení schizofrenující, ani ryba ani rak. Bible nemůže současně mít a nemít pravdu, je-li skutečně Božím slovem. Nebo se ve Vaší církvi připouští, že semtam něco může být pravda a semtam něco lež nebo pohanský mýtus? Takováto nerozhodnost bude možná i důvodem toho, že mnozí lidé houfně opouštějí řady Vaší církve. Její "obnova“ na bázi spekulativních domněnek a racionalizace víry není řešením, ale zavádí ji na scestí a může být její katastrofou. Duchovní “dospělost“ může být jedině výsledkem působení Ducha svatého, který otevírá porozumění Písmu a aplikace poznané pravdy v praxi, nikoliv naše spekulace.

Přeji Vám ve vašem úřadě mnoho zdaru, vyprošují ode Pána Boží moudrost a pro celou, nejen Vaši, církev skuteč­nou duchovní obnovu Duchem Svatým skrze živé Boží Slovo. Budu se těšit na nějaké stanovisko k zaslaným materiálům.  

Výsledná odpověď děkana KTF UK Volfa z 27.5.1992: Všechno je v naprostém pořádku, Ratzinger je ten nejlepší teolog KC, i když je přiznávána i (ještě horší) liberální teologie v KC.  

Teologie „Svatého Otce“ pro 21. století. (materiál od katolického věřícího z r. 1992)

ÚVAHA  NAD RATZINGEROVÝM ÚVODEM DO KŘESŤANSTVÍ
/studijní materiál určený ke konzultacím / Poznámky :
- Teolog a univerzitní profesor Josef Ratzinger je prefektem kongregace pro nauku víry. Koncem minulého roku ho papež ve funkci opět potvrdil.
-Chápání a ztotožnění se s jeho výkladem považuji za víru duchovní dospělosti .
- Teologické výklady créda -' dogmat - jsou přijatelné pro kriticky smýšlející věřící dnešní doby. V soužití /v kontaktu/ s ateistickým prostředím dávají vážnost a reespekt křestanskému postoji ve filosofické a náboženské orientaci.  
-V běžném duchovním působení kněze - učitele mezi věřícími, si však výklady budou vyžadovat trpělivý přístup a úměrnou interpretaci v dané situaci. Uvedení v život a do chápání prostých lidí si vyžádá delší období - je to teologie XXI. století.
- Myslím si ale, že ztotožnění se s novým výkladem, créda - dogmat - věřícího ve svém vědomí méně váže na církev jako dříve. Ve své víře duchovní dospělosti se obejde bez pravidel­ného uctívání Boha ve společných modlitbách a bohoslužbách.
- Má-li zůstat křestanský postoj ve společnosti nadále „solí země“, je pro překonání krize uplatňování Ratzingerovy fundamentalistiky potřebné a důležité.  Prezentaci křestanského postoje v tradiční podobě již nebere vážně stále více lidí v křestanských regionech západní civilizace.  

Příklady nových výkladů :
1. JEŽÍŠ svým životem z Otce je svědkem Božím /str.34/.. znamená totální službu a sebeobětování pro člověka. Tato láska je spojení člověka s Bohem /148/. V něm se moc lásky ukázala silnější než smrt. /113/. Důležitější než nauka a činy Ježíšovy je chápání, že jeho osoba je naukou/131/. Ježíš je bytí od Ty-Otce a bytí pro Vy-lidi. Víra má podstatu jen v bezpodmíněné lásce /134/. Ježíš učinil další krok ve vývoji - průlom z omezenosti lidského bytí /157/. Víra v jeho druhý příchod je představa, že dějiny mají smysl, že budoucí pokolení - završení v bodu omega dosáhne sjednocení skrze ducha /221/  

2. Představa NAROZENÍ Z PANNY MARIE vypovídá, že Ježíš jako splněná naděje Izraele nezůstala uchráněna vlivu pohanských mýtů. Toto symbolum třeba považovat za nový počátek uprosřed dějin  /188/

3.Výklad DĚDIČNÉHO HŘÍCHU vychází ze společenské propojenosti lidí mezi sebou a s dějinami /165/ .

4. Nauka VYKOUPENÍ A SMYSLU KŘÍŽE v definitivní podobě promyslel Anseln z Cantenburry r. 1033/scholastika/ jako dokonalý božsko- lidský právní systém. S takovým výkladem je nutno se rozejít. Vykoupení podle Pavla je třeba chápat nově - jako konečný cíl, jež lidstvo vě svém pohybu dosáhne v bodě omega. Nevztahuje se na osamělý úděl člověka. /151, 153/  

5. Slova o NANEBEVSTOUPENÍ a SESTOUPENÍ DO PEKEL představují naší kriticky laděné generaci obraz světa o třech poschodích, který my nazýváme mýtický. Nanebevstoupení chápeme, že Bůh a člověk vstupují v jednotu. Nebe může být darováno člověku jen jako naplněná láska. Peklo, existenee v definitivním zamítnutí „bytí pro“ je dimenze lidské přirozenosti, její propast, do níž se noří.  Kristus, "nový Adam", chtěl tuto hloubku nést s námi /113,214,215/  

6. Pavlovy obrazy o VZKŘÍŠENÍ se nám staly cizí. Nově jsme objevili nedělitelnost člověka. Vzkříšení neznamená navrácení těla duši po mezičase. Vzkříšení se realizuje tím, že člověk vstupuje do Božího poznání lásky a uvědomuje si, že je milován Bohem /242,248/.  

7. KŘESŤANSKÁ VÍRA není pohled na minulé události ani na věčnost, ale pohleded dopředu - naděje /162/...Nejsme křesťany, že dojdeme spásy, ale proto že křestanská služba má smysl a je nutná /165/.•. Křesťanství neznamená spásu izolovaného jedince. Křestanství má smysl v rovině celku/166/.

8. KŘESŤAN  je spíše ten, kdo ví, že žije z toho, čím je obdarován. Ví, že veškerá spravedlnost je v tom, aby se sám stal dárcem/174/. (zvýrazněno mnou)  

Quo vadis velká církvi?- směr NEW AGE ? (Moje rakce na výklady)  
Koncepce religiozity pró XXI. století - duchovní dospělost nebo odpadlictví od víry ? Budhismus nebo křestanství ?  

2.Petr 2:1 - "Bývali pak i falešní proroci v lidu, jakož i mezi vámi budou falešní učitelé, kteříž chytře uvedou sekty zatracení, i toho Pána, kterýž je vykoupil, zapírajíce, uvodíce na sebe rychlé zahynuti ."
Efez. 4:14 - "Abychom již více nebyli dětmi, zmítajíce a točící se každým větrem učení v neustavičnosti lidské, v chytrosti k oklamávání lstivému "
Efez. 4:18 - "Zatemněni v rozumu, odcizeni jsouce od života Božího pro neznámost, kteráž jest v nich ze zatvrzení srdce jejich“

Může nějaký liberální teolog opravovat boží proroky, apoštoly či samotného Ježíše Krista a tím i Písmo Svaté? Jak se může takový člověk nazývat křesťanem, být kardinálem a dokonce teologem /hlavním/ největší „křesťanské“ církve ? Takováto koncepce křestanství bude znamenat : - snahu přizpůsobit se duchu světa, jeho myšlení. Je to pokus udržet lidi v církvi za každou cenu, zabránění houfnému opouštění církve sekularizovanými členy. To není řešení, ale, přímo katastrofa. Je to útok na samotnou podstatu křesťanství, největší odpadlictví v historii. O co církvi jde ? O politickou moc a tím o co největší členskou základnu nebo o spasení hříšníků ?

Tim. 12:2  -  "a nepřipodobňujte se světu tomuto, ale proměňte se obnovením mysli své“ - ústup z pozic Písma sv., liberální interpretace Bible, nadřazení lidského rozumu nad Písmo, racionalizace víry, spekulace místo Bible.
1. Kor. 2:12-14 - My pak nepřijali jsme ducha světa, ale Ducha toho, kterýž jest z Boha, abychom věděli, které věci od Boha jsou darovány nám. O nichž mluvíme ne těmi slovy, jimž lidská moudrost učí, ale kte­rýmž vyučuje Duch Svatý, duchovním to, což duchovního přivlastňujíce“Ale tělesný člověk nechápe těch věcí, aniž jich může poznat,, neboť ony duchovně mají rozsuzová­ny býti"
1. Kor. 1:19 -  "Neboť psáno jest : Zahladím moudrost moudrých a opatrnost opatrných zavrhnu " /Iz.29:14/ - opuštění konceptu osobní spásy a individuální zodpovědnosti za život- ignoruje se Kristova zásluha na spáse jednotlivce v jeho smrti a vzkříšení /vykoupení/ a nahrazuje se evolucí ducha společnosti /sebevykoupení/.

K čemu by pak byla Kristova oběť? . Tento"božsko-lidský" právní systém nevymyslel Anselm z Cantenburry, ale sám Bůh již po pádu člověka ho předpověděl. Předpovědělo ho mnoho starozákonních proroků i sám Ježíš Kristus.  Narození z Panny není žádný pohanský mýtus, je snad bible sbírkou pohanských mýtů?

Gen. 3:15  - "Nadto položím nepřátelství mezi tebou a mezi ženou, mezi semenem tvým a semenem jejím, ono potře tobě hlavu, ty jemu patu "  /adresováno Satanu. Tím "semenem ženy". t.j.  bez lidského otce je Ježíš Kristus / Viz tež Iz.7:l4
2.Petr.1:20,21 "..žádného proroctví Písma svatého výklad nezáleží na rozumu lidském, neboť nikdy z lidské vůle nevyšlo proroctví, ale duchem Svatým puzeni jsouce, mluvili svatí Boží lidé“
Mat. -2.0:28  - " Jako i Syn člověka nepřišel" aby jemu slouženo bylo, ale aby on sloužil a dal život svůj na vykoupení za mnohé“ /slova Ježíše/ - „odmytologizování „ pojmů nebe, peklo, poslední soud.

Chybí ve srovnání s budhismem jen učení o převtělování, ale ve smyslu evoluční teorie se začíná prosazovat i tento názor. Když všichni lidé mají být spaseni /jednou/, nestihnou za jeden život udělat tolik dobrých skutků, aby mohli být „sjednoceni“ s Bohem.
Žd.8 9,27-8 -A jakož lidem uloženo jednou zemříti a potom bude soud. A tak i Kristus jednou jest obětován k shlazení, hříchů mnohých lidí, podruhé pak bez hříchu ukáže se těm, kdo,ho čekají k spasení
2. Kor. 5:10 - "Všichni my zajisté ukázati se musíme před soudnou stolicí Kristovou, aby přijal jeden každý odplatu za to, což skrze tělol působil, podle toho, jakž čí práce byla, buďto v dobrém, nebo ve zlém“
Žid. 9:22 -  ". A téměř všechno podle zákona krví očištováno bývá, ale bez krve vylití nebývá odpuštění vin". -ztrátu osobnosti v posmrtné existenci, splynutí individua s absolutnem či nějakou světovou všeduší, což je příklon k orientálním náboženstvím - budhismu.

Povede to k etické anarchii lidstva, už dnes značně pokročilé, na př. dokonce někteří katoličtí biskupové dnes posvěcují homosexuální vztahy. Láska jako láska ? Kde je nějaký řád a zákonnost, kde je spravedlnost? Láska bez spravedlnosti a pravdy je paskvil. Takovou lásku Ježíš neučil, i když miloval i velké hříšníky. Ježíš nepřišel, aby zrušil zákon, zákon stále platí.  Ježíš přišel, aby nás ze zlořečenství zákona vykoupil.
Mat. 24:37  - " Ale jakož bylo za dnů Noe /morální rozklad/,tak bude i příchod Syna člověka".
1. Kor.6:9  -  "Zdaliž nevíte, že nespravedliví dědictví krá­lovství božího nedosáhnou ? Nemylte se však, ani smilníci, ani modláři, ani cizoložníci, ani zženštilí, ani samcoložníci /homosexuálové/, království božího nedojdou" - povede to k náboženskému synkretizmu, jednotnému světovému náboženství, kde Ježíš Kristus zaujímá jen stejné postavení mezi ostatními náboženskými vůdci či učiteli /Kristus jako nauka/, na úrovni s Budhou, Krišnou, Mohamedem atd., popírá se jeho božský majestát a jeho divy jsou simulovány psychickými triky či probuzením okultních schopností člověka, biblí zakázaných. /mocné dílo podvodu-čarodějnictví/, zcela se ignoruje jeho spasitelná úloha pro jednotlivce.

Mat. 13:22 -  "Neboť povstanou falešní Kristové a falešní proroci a budou činit divy a zázraky k svedení byť možné bylo, také i vyvolených." - ideologie velmi příbuzná nacistickému učení o nadčlověku či komunistickému kolektivizmu, případně kombinaci obou. Ztrácí se lidské individuum. Lidská společnost se skládá z jednotlivců, a pokud budou špatní jednotlivci /neobrácení, neznovuzrození z Ducha sv. / bude špatná i společnost. Žádná kolektivní spása neexistuje, stejně jako kolektivní vina, pouze individuální. Nic nenasvědčuje tomu, že by hřích ze světa zmizel evolucí, /viz dnešní světovou scénu/ . Příslušnost k nějaké církvi nikoho automaticky nespasí. Bez pokání a víry v Kristovu zástupnou smrt a vzkříšení není odpuštění hříchů ani věčný život. A jestli o ten panu kardinálu nejde, je to jeho věc, ale pak ať si neříká křesťan, ale odstěhuje se raději do Tibetu. Vnitřní proměna člověka bez víry v Krista a bez Ducha svatého je pouhá tautologie, nikdo to sám ze své vlastní vůle nesvede. A dále je třeba se sytit Božím slovem, ne nějakými spekulacemi.

Sk. 3,l9 - " Protož čiňte pokání a obraťte se, aby byli shlazeni hříchové vaši..."
Řím. 6:23 -"Neboť odplata za hřích je smrt, ale milost Boží jest život věčný v Kristu Ježíši, Pánu našem.
Jan 3.3  - "Odpověděl mu Ježíš: Amen, amen pravím tobě, nenarodí-li se kdo znovu, nemůže viděti království Božího. .
l.Petr. .1:23- "Znovuzrozeni jsouce ne z porušitelného semene, ale z neporušitelného, totiž skrze Živé Slovo Boží a zůstávající na věky.
l.Petr. 2:2 - "Jakožto nyní zrozená nemluvňátka, mléka beze lsti, to jest Božího slova, žádostiví buďte, aby jste ním rostli. - tato interpretace křesťanství plně zapadá do konceptu hnutí New Age, falešného spiritualismu.

Je to příprava pro zjevení se antikrista. Usiluje o jednotnou ideologii, jednotnou vládu, jednotnou ekonomiku, morální anarchii, falešné divy, okultizmus či psychotroniku, falešní Kristové, nová totalita, apokalypsa největších rozměrů /Mat. 24 kap. / Tento vývoj bible předpo­vídá pro závěr lidských dějin. Nikdo přesně neví, kdy to bude, ale určitě ne až za 5 miliard let, jak se utěšují evolucionisté. Z běhu světových dějin, obrazu společnosti a zejména z dějin židovského národa je možné na leccos usuzovat, ale bude to překvapení jak pro svět, tak pro vlažné křestany /Mat.25,1-13/ .Vzkříšení bude ke konci věků zajisté pro všechny, ale pak bude následovat soud, žádná kolektivní spása pro všechny. Jak může papež něco takového připustit? Nezná bibli nebo ji nechápe? Zapadá to ovšem do konceptu běhu dějin prorokovaných Písmem svatým, a to je dalším důkazem že Bible je pravdivá kniha. Pro jednotlivce bude důležité, aby neztratil osobní víru.

Lk.18:8 -  „Ale když přijde Syn člověka, zdali nalezne víru na zemi ?" Odpovědnost těch v čele, aby nesváděli lidi bludy bude značná. „První budou poslední a poslední první“ /Lk.13:30/. Tak to dopadá, když se staví na člověku /humanismus/ a ne na Bohu /na Jeho Slovu/ Jer.17:5  " Takto praví Hospodin: Zlořečený muž ten, který doufá v člověka a kterýž klade tělo za rámě své, od Hospodina pak odstupuje srdce jeho."
Citáty z Bible Kralické

Níže uvádím v přiložené tabulce stručnou charakteristiku hlavních náboženství.

Stručná charakteristika hlavních náboženství
   
Divoši, animisti:
Duchové jsou, dobří a zlí. Usmiřování duchů, okultismus, fetišismus. Uctívání přírody a živlů. Kult mrtvých.

Pohané: Mnohobožství, dobří i zlí bohové se rodí i umírají. Různé úkony na usmíření bohů. Kněžský úřad. Okultismus, fetišismus. Kult mrtvých. Automatismy. Orient: Reinkarnace. Relativizace dobra a zla. Zákon karmy. Evoluce duše. Konečný cíl: splynutí s neosobním božstvím.

Židé:
Bůh je jeden, Stvořirel všeho. Ježíš není Mesiáš a Bůh. Andělé a satan jsou stvořené bytosti. Část andělů a satan v opozici k Bohu, je mu však podřízen . Abraham –praotec víry v jednoho Boha. Židé jsou vyvolený národ, Mojžíš je zprostředkovatel zákona a kultu. Sabat. Zákaz zobrazování Boha. Dosud čekají na Mesiáše – svého politického osvoboditele. Očišťování od hříchů skrze kult zvířecích obětí prováděných kněžími - skončil po rozboření chrámu v r.70, dnes jen čtení z Písma a liturgické zpěvy. Židovská mystika. Zákonictví.

Islám: Bůh je jeden (Alláh), praotcem víry Abraham. Moslimové jsou potomci Abrahámova levobočka Izmaele. Ježíš byl jen prorok, ukřižován nebyl. Mohamed je největší prorok, údajně vzat za živa do nebe. Peklo a nebe je. Do nebe přijdou jen Mohamedání, dodržující pět příkazů- víra v Allaha a Mohameda, Ramadán, pouť do Mekky, 5x denně modlitby, almužny. Negativa: Svatá válka - džihad, mnohoženství, zahalování žen, nerovnoprávnost pohlaví. Snaha o islamizaci světa. Terorismus.

Islámské Písmo-Korán
: Nekonzistentní výtržky z Bible (Starý a Nový zákon), domyšlenosti a výhružky jinověrcům (nemuslimům).

Křesťané společně-základ kreda Navazují na židovství, doplněné učením Ježíše a apoštolů. (Nový zákon-nová smlouva) Bůh je jeden, avšak trojjediný (Otec, Syn, Duch). Praotcem víry je Abraham. Ježíš je člověk i Bůh v jedné osobě, narozený nadpřirozeným způsobem (bez lidského otce) z židovské dívky (panny) Marie a jedné podstaty s Bohem Otcem. Je to židům slíbený Mesiáš (kterého nepoznali a nepřijali), jediný člověk, který naplnil zákon. Jeho smrt na kříži byla poslední a nutnou obětí pro smíření s Bohem-Otcem. Zaslíbení (o Mesiáši), dané židům, bylo rozšířeno na všechny lidi (i pohany). Je však chápáno soterologicky (spása pro nebe). Nebe, peklo, andělé, démoni a Satan existují. Život (duchovní) smrtí nekončí. Předpokladem spásy (záchrany od věčné smrti) je víra v zástupnou Kristovu oběť. Kristus po ukřižování vstal z mrtvých, byl vzat do nebe a opět se na zemi vrátí. Všichni budou vzkříšeni k poslednímu soudu. 

Římský katolicismus: Základ původně společný. Bible však není zárukou pravdy a smí být vykládána jen papežem a klérem. Papež je neomylný náměstek Krista. Není spásy mimo KC. Ke spáse je nutný křest v KC (stačí jako novorozeně), praktikování svátostí a dobré skutky bez konečné jistoty.

Mimobiblické indoktrinace: Papež, očistec, svatí patroni, Mariánský kult, odpustky, uctívání relikvií, sochy a obrazy (Marie, svatých, Ježíše), apoštolská posloupnost, kněžský úřad, hierarchie kléru, celibát kněží, kláštery, růženec, poutě a procesí, sedm svátostí, mše a oltář (symbolické opakování Kristovy oběti s transsubstanciací), zpověď, modlitby za mrtvé, automatismy-(ex opere operato), kult mrtvých, mystika, fetišismus, pověrčivost, mariánská zjevení, okultismus. Symbioza s židovstvím a pohanstvím. Tradice má větší váhu než Písmo. Kontinuální mimobiblická indoktrinace – víra v  evoluci (i člověka). Nejnověji: Rovnocennost všech náboženství. Kristus jen jako nauka. Redefinice a ignorování významu Kristovy oběti.  (Duch Assisi – New Age). Přínosy: Rozvoj umění, školství, architektůry, kultůry a udržování morálky. Charitativní činnost, péče o nemocné (špitály). Negativní historie: Symbioza trůnu a oltáře, inkvizice, proklínání a likvidace jinověrců, upalování, křižáctví, simonie (svatokupectví), války o papežství, zpátečnictví, neochota k reformám a nepřiznání omylů. Nekalý zákulisní boj o moc.

Protestantismus
: Základ společný. Teologie založena jen na biblickém kánonu. Ke spáse stačí víra v Krista. Modlitby jen k Bohu a Kristu. Neexistuje kněžský úřad, skončil Kristovou obětí. Svátosti dvě: Křest a Večeře Páně bez víry v transsubstanciaci. Větší důraz na zvěst (kázání), než na ustálenou liturgii (litanie a rituály). Skutky jako důsledek spasitelné víry, ne naopak. Existuje mnoho denominací s nevýznamnými odchylkami a důrazy. Jednoduchá symbolika bez obrazů a soch. Všeobecné kněžství věřících. Vliv na civilizaci: Rozvoj vědních disciplin, průmyslová revoluce, prosazení demokracie. Racionalismus.

Sekty
: Od všeho něco. Poznávací znak-neexistuje víra v Ježíše Krista jako smírce s Bohem nebo nestačí ke spáse.


"Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě" | Přihlásit/Vytvořit účet | 37 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 25. únor 2012 @ 16:40:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


V kapitolce "protestantismus" chybí mnoho jeho úchylek od Božího zjevení v Písmech, které jsou stejně závažné jako u katolicismu.

Je to např. vytvoření obrovského množství denominačních sektářských organizací. Existence stejné hierarchie jako v ŘKC, pouze pod jinými názvy (pastor, reverend apod.).

Úplně stejná infikace duchem pohanství a New Age a čarodějnictvím skrze tzv. Hnutí víry, které nevěří v Krista, ale které má VÍRU VE VÍRU, kterou může manipulovat Bohem podle libostia podle svých lidských žádostí. Což je čiré čarodějnictví.

Káže prosperitu a zdraví.

Dále je zde zřejmá infikace kultem "jáství", kdy člověk měl prý pro Boha obrovskou hodnotu a Bůh si ho tak vážil, že kvůli němu poslal svého Syna na smrt. Vše je zaměřeno na člověka. Člověk je zde centrem všeho.

Už neplatí, že Syn Boží přišel pro člověka, protože byl jen ztracený hříšník hodný pouze smrti, který potřeboval Boží Milost.

Evangelium je tak úplně převrácené na ruby. Je zde jasný vliv psychologie, kterou Hnutí víry vneslo mezi své příznivce. Káže se sebeláska a sebeúcta, navzdory Kristově Slově o tom, že naše kvůli našemu "já" musíme nést svůj kříž a že naše "já" bylo ukřižováno.

Ženy v tomto Hnutí jakož i u jiných letničních běžně vyučují muže a tak se z nich stávají čarodějnice typu Jezábel ze SZ a ze Zjevení 2,20-23.

Boží Slovo se ztrácí v moři relativismu a plularity. Subjektivním zkušenostem a zjevením je přikládán vyšší význam, než obektivním pravdám Písem.

Atd. atd.











Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 26. únor 2012 @ 08:59:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak by jinak mohlo dopadnout hodnocení člověka, který o něčem "volačo počul" a sám se už pasoval za "kvalifikovaného odborníka?"

Jako bych se já pokusil komentovat fotbalový zápas, nevěda, co je to ofsid.


Když povytrháváš příklady z kontextu, samozřejmě mohou osamoceně vytvořit docela jiný obraz. I citujíce Písmo, mohu takto prohlásit: "Boha není!"



" Důležitější než nauka a činy Ježíšovy je chápání, že jeho osoba je naukou"

Jistěže, nauka, ani činy Ježíšovy nikoho nespasí, pokud on nepřijme osobu Ježíše přímo do svého srdce.


..."Nově jsme objevili nedělitelnost člověka. Vzkříšení neznamená navrácení těla duši po mezičase. Vzkříšení se realizuje tím, že člověk vstupuje do Božího poznání lásky a uvědomuje si, že je milován Bohem."...


Vrácení těla duši po mezičase je pohled pozemský, pohled v čase.
Je to nezpochybnitelný časový úsek mezi smrtí těla a posledním soudem na konci věků, kdy bude vzkříšení těla. Tento časový úsek se neustále s každou další generací zkracuje. Ale jen z pohledu člověka žijícího!

Z pohledu věčnosti však není plynutí času tak, jak ho známe.
Z pohledu věčnosti se každý člověk hned po smrti setkává s Kristem (prochází jeho soudem - skládá účet) a když je spasen, je už s Kristem v nebi ve věčné blaženosti, kde mu nic nechybí. Člověk je duší v těle, kdyby byla v nebi jen duše, člověk by nebyl úplný, nemohl by být plně šťastný, cosi by mu pořád chybělo. Takový stav je v nebi nemyslitelný. Z toho logicky vyplývá, že spasený člověk v nebi už přebývá v oslaveném těle. Že tedy jeho osbní soud po smrti těla je zároveń už jaksi (pro lidský rozum nepředstavitelně) i zároveň soudem na konci věků (na věčnosti čas ztrácí svůj rozměr a je jen přítomnost). Vždyť dva posmrtné soudy (jeden hned po smrti a druhý na konci věků  - Zj) nemají žádné opodstatnění a byly by duplicitní. Z pohledu věčnosti je jen jeden soud.


..."KŘESŤANSKÁ VÍRA není pohled na minulé události ani na věčnost, ale pohleded dopředu - naděje" ...

(Ř 5,1-5)
Když jsme tedy ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána, Ježíše Krista,
skrze něhož také máme vírou přístup k této milosti, ve které stojíme a chlubíme se v naději Boží slávy.
A nejen to, ale chlubíme se i souženími, neboť víme, že soužení působí vytrvalost,
vytrvalost spolehlivost a spolehlivost naději.
A naděje nezahanbuje; neboť v našich srdcích je rozlita Boží láska skrze Ducha Svatého, který nám byl dán.

(Ř 15,12)
A znovu Izaiáš říká: "Přijde kořen Isajův, jenž povstane, aby vládl národům; v něj složí národy svou naději."



...Nejsme křesťany, že dojdeme spásy, ale proto že křestanská služba má smysl a je nutná .•. Křesťanství neznamená spásu izolovaného jedince. Křestanství má smysl v rovině celku"...


Křesťanství není jen o vztahu člověk - Bůh, ale tento vztah se transformuje do vztahů k žijícím bližním i k andělům a svatým v nebi. Křesťanství je plnost vztahů sdílení lásky, žádná chudoba.





Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Pondělí, 27. únor 2012 @ 13:07:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dotaz pro adminy:

Děkuji za částečné přeformátování a z znovunačtení příspěvku.
Nelze přesunout původní nepřehledný příspěvek do koše, jak si to přál ze zcela jiných pohnutek "taky diskutér" Querkus, aby to nebylo zbytečně duplicitní a veškerou diskuzi (včetně starých příspěvků) přesunout pod tuto verzi? Někdo diskutuje ke staré  verzi a někdo k verzi po úpravě.

Diskutujícím:

Přál bych si, aby diskuze byla skutečně věcná, neodbíhající od tohoto vážného tématu k jiným věcem. Děkuji.



Re: Nové výklady křesťanského kréda - po úpravě (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 27. únor 2012 @ 16:30:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem moc rád že nás Bůh vyslyšel a dal nám za Svatého otce právě kardinála Ratzingera. Pevného a zároveň laskavého člověka hluboké víry. Neznám nikoho kdo by byl pro tohle povolání vhodnější.




Pas beránky mé (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Pondělí, 27. únor 2012 @ 17:49:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Benedikt XVI. drží v rukou Petrovy klíče a pase beránky. Nebojme se, Kristus vede církev, kterou ustanovil, On je její hlavou a je stále s námi.
Aleluja.



Stránka vygenerována za: 0.39 sekundy