Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 295 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116534277
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Proč Bůh nařizuje pokání?
Vloženo Pondělí, 27. únor 2012 @ 21:56:47 CET Vložil: Olda

Svědectví poslal Willy

Mt 3:1-3 V těch dnech přichází Jan Křtitel hlásající v judské pustině: „Čiňte pokání, neboť se přiblížilo království Nebes.“ To je ten, o němž bylo řečeno skrze proroka Izaiáše: ‚Hlas volajícího v pustině: Připravte Pánovu cestu, vyrovnávejte Jeho stezky!‘

4:17 Od té chvíle začal Ježíš hlásat a říkat: „Čiňte pokání, neboť se přiblížilo království Nebes.“

Sk 17:24-30 Bůh, který učinil svět a všechno, co je v něm, je Pánem nebe i země a nebydlí ve svatyních zhotovených rukou ani si nedává sloužit lidskýma rukama, jako by něco potřeboval; On dává všem život, dech i všechno. Učinil z jedné krve všechno lidstvo, aby přebývalo na celém povrchu země; ustanovil jim nařízená období a hranice jejich přebývání, aby hledali Boha, zda by se Jej snad mohli dotknout a nalézt Ho, a přece není od nikoho z nás daleko. Neboť‚ v Něm žijeme, pohybujeme se a jsme‘, jak to řekli i někteří z vašich básníků: ‚Vždyť jsme i Jeho rod.‘ Jsme-li tedy rodem Božím, nesmíme se domnívat, že božstvo je podobno zlatu nebo stříbru nebo kamenu, výtvoru lidské zručnosti a důmyslu. Když tedy Bůh přehlédl ty doby nevědomosti, nařizuje nyní lidem, aby všichni a všude činili pokání. Neboť ustanovil den, v němž bude spravedlivě soudit obydlený svět skrze muže, kterého k tomu určil. Všem o tom poskytl důkaz tím, že Jej vzkřísil z mrtvých.“

Služba Jana Křtitele spočívala v ohlašování přicházejícího Království nebes v Osobě jeho Krále - Pána Ježíše Krista a přípravě a Jeho příchod skrze činění pokání a křest na odpuštění hříchů.

Když vstoupil Pán Ježíš do své veřejné služby, začal hlásat to samé.

Když apoštol Pavel v Aténském Areopagu mluvil ke shromážděným Řekům, zabývajících se filozofií a náboženstvím, řekl jim jasně, že Bůh nařizuje všem lidem všude, aby činili pokání kvůli spravedlivému soudu nad obydleným světem skrze Pána Ježíše Krista coby spravedlivého Soudce, který podle zjevení Svatých Písem přichází jako Král ustanovit své Království právě skrze svůj spravedlivý soud.

Pokání je tedy nařízeno kvůli Království, aby do něho mohli lidé vstoupit a být jeho součástí.

A co tedy znamená pokání (v češtině mnohým nic neříkající slovo)?
Podle poznámky pod čarou ve studijním překladu KMS k Mt 3:2 je v pozadí hebrejské slovo šúb = obrátit se/změnit orientaci a řecky: metanoein - původně znamená „změnit myšlení/názor“. V helénské řečtině se používá také ve významu „litovat něčeho“.

Mám za to, že pokání znamená všechno výše uvedené dohromady. Prostě, když zjistím v Božím světle, že jsem si něco myslel špatně, vede mne Boží dobrota k pokání (Ř 2:4 srovnej s 2P 3:9) a přijímám od Boha milost a moc změnit své smýšlení a litovat toho neboli zarmoucení podle Boha, že jsem smýšlel špatně, tzn. jinak než Bůh. Takovéto zarmoucení podle Boha vede podle 2K 7:9-10 k pokání k záchraně, jehož nelze litovat. Neboli obracím se k Bohu, chtěje smýšlet tak, jako On. Mám-li být součástí Božího Království, pak mi vlatně nezbývá nic jiného, než mít totéž smýšlení jako Bůh (viz 1K 1:10, Fp 2:5, 3:15, 1P 4:1). Bůh ve svém Království nestrpí/nesnese nikoho, kdo smýšlí jinak, nežli On!

Podle poznámky pod čarou ke Zj 2:5 pokání znamená změnu smýšlení (srovnej s Ř 12:2) a jednání. Jde o to, že naše mysl, jako vůdčí složka naší duše určuje naše jednání, a když člověk změní své smýšlení, přichází jako následek této změny i změna jednání. Pán pěti ze sedmi sborů ve 2. a 3. kapitole knihy Zjevení nařizuje činit pokání, kvůli jejich špatnému, tj. Bohu cizímu smýšlení a jednání.

Z výše uvedeného tedy jasně vyplývá, že pokání není nějaký jednorázový akt na začátku cesty křesťana do Království, nýbrž "životní stylem" křesťana v podobě neustálé připravenosti činit pokání, kdykoliv mne Duch Svatý usvědčí z hříchu a Bůh mi tak dává milost k pokání - tedy k té žádoucí změně smýšlení a jednání, abych byl spravedlivý vůči sobě, měl pokoj s ostatními a radost v Pánu z Jeho úžasné spásy, tj. potěšení z Pána coby svého Spasitele, který je sám mou spásou. A to dohromady je Boží Království - viz Ř 14:17 v Duchu Svatém. Neboli mimo Ducha Svatého není Království Boží. Jako ani Církev není mimo Boha Otce a Pána Ježíše Krista (1Te a 2Te 1:1).

Tož tak.


"Proč Bůh nařizuje pokání?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 36 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Proč Bůh nařizuje pokání? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 27. únor 2012 @ 22:35:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
oprava:

1) ... Pána Ježíše Krista a přípravě na Jeho příchod skrze činění pokání ...
2) ... pak mi vlastně nezbývá nic jiného ...
3) ... nýbrž "životní stylem" nebo "životním stylem" ...



Re: Proč Bůh nařizuje pokání? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 28. únor 2012 @ 14:28:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím s Vámi. Jenom bych možná radši říkal nabízí, místo nařizuje.



Re: Proč Bůh nařizuje pokání? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Úterý, 28. únor 2012 @ 15:32:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokání, hříchy
píchy, píchy, umřu smíchy. Řekl člověk ze světa.

Já budu konstruktivní. Chybí tu jedna věc. A tou je? Zákon. Bez Zákona (příp. čehokoliv s touto funkcí) si nedovedu představit, jak by se ukázalo, co ještě není hřích a co už je hřích.



Re: Proč Bůh nařizuje pokání? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 28. únor 2012 @ 18:58:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh vyzývá k pokání!

Ale nic nenařizuje, dává člověku svobodně vybrat.  I se všemi důsledky pro člověka.



Re: Proč Bůh nařizuje pokání? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 28. únor 2012 @ 22:54:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Hezky napsané.

  Pokání je trvalá změna životního postoje, ne jen nějaký jednorázový sladkobolný pocit či pár bodů, co si člověk odškrtá a má "udělané pokání".





Re: Proč Bůh nařizuje pokání? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 02. březen 2012 @ 19:53:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj willy,
není pokání jako pokání..

Kdo čte Písmo a očekává na Boží zjevení, chápe co teď píšu. Ti ostatní si myslí, že je pouze jedno pokání s jednim obsahem.



Stránka vygenerována za: 0.41 sekundy