Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 240, komentářů celkem: 429556, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 540 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Danny42
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116480402
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Křesťanská nedověra
Vloženo Neděle, 17. červen 2012 @ 23:46:20 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal unshaken

Když Ježíš začal kázat v židovských synagogách, všichni hned žasli nad jeho učením (Marek 1:22). Ano, židé chodili do synagóg, poslouchali a přednášeli tam Boží slovo, opakovali si ze zákona, proroků a spisů zprávy o mocných Božích činech, zázracích a zaslíbeních svého Boha. A když přišel Ježíš, byli překvapeni, že činy, o kterých si v synagógách jen vyprávěli a které nejspíš považovali za produkt oné nádherné doby, kdy Bůh byl mezi lidem prokazatelně přítomný, tak tyto mocné činy se stávaly osobou Ježíše realitou.

 

Zato zástupům se Ježíšovo konání, spočívající v uzdravování těla a ve vyhánění démonů u duševně chorých, velmi zamlouvalo. Táhli za ním v takovém počtu s touhou po lepším zdraví, že se Ježíš před nimi musel ukrývat (Marek 1:35;45). My z dalších evangelijních textů víme proč se skrýval - Ježíš nepřišel jako pouhý zázračný léčitel. Ostatně, Ježíš byl a je obdarován takovou mocí, že mohl snadno vymýtit všechny nemoci a neduhy pro všechny lidi a na věčné časy. Ale neudělal to. Asi věděl proč.

Mezi těmito židy – návštěvníky synagog a dokonce i řečníky v nich - však byli i takoví, kteří, ač s vynikající znalostí Písma, nevěřili tomu, že ačkoliv to v Písmu bylo černé na bílém, že se to může stát skutečností a dokonce se Ježíše, toho realizátora Božích slibů, rozhodli zahubit (Marek 3:6).

Nevíra v Boží zaslíbení se však mezi vyvoleným lidem konala již mnohem dříve. O nedůvěře v Boží zaslíbení v hojnost šesti let s následujícím sedmým rokem pro odpočinek lidu a půdy a pro promíjení dluhů a osvobození hebrejských otroků nemáme příliš konkrétních zpráv. Jen že „lid hřešil proti Hospodinu“ a nechtěl dodržovat propuštění otroků na svobodu (Jeremiáš 34:11). Přitom Izraelitům Bůh zřetelně oznámil: „Budete-li dodržovat má ustanovení, bude se vám dobře dařit“ (třeba Deuteronomium 10:13). A oni nevěřili – lze pochybovat, že Bohu nevěřili proto, aby se jim dobře nedařilo. Přesto nevěřili.

Ale nemusíme chodit do minulosti. Chodíme do kostelů nebo do shromáždění. Slyšíme tam z Písma o mocných Božích činech včetně zázračných uzdravení. Již když to slyšíme, tak si v duchu říkáme: „Krásné, ale nám se to neděje. To bylo tenkrát, když byl Ježíš přítomen na zemi.“ V lepším případě ještě přidáme: „To se splní až v budoucím Božím království.“

Dokonce v bohoslužebné, dokonale propracované liturgii největší církevní denominace, věřící odříkávají:

Pane, nejsem hoden, abys vešel pod mou střechu, ale řekni jen slovo, a má duše bude uzdravena.“

Jenže, Písmo hovoří v podobném textu o setníkovi, který žádal od Ježíše uzdravení těla ochrnutého sluhy - „... ale řekni jen slovo, a můj sluha bude uzdraven“ (Matouš 8:8). Zase nevíra. Nebudeme se přece ztrapňovat, když tak často prosíme Boha o uzdravení, ale nic se nekoná, takže se bez doktorů stejně neobejdeme. Pro jistotu budeme hovořit o uzdravení duše, to se nedá exaktně ověřit a přinejhorším řekneme, že „člověk je živou duší“, tedy tělem i duchem dohromady.

Přiznejme si, nevěříme. Určitě co se týká uzdravování.
Někdy k tomu máme pádné důvody. Například rozšiřujeme do prostředí takové látky, jejichž jedna molekula mezi biliónem molekul přirozeného prostředí dokáže zdegenerovat naše DNA, takže přirozená ochrana daná Bohem na to nestačí. Nebo se lidé modlili, aby na ně za války nespadla bomba a ona stejně spadla. Vždyť jak by mohla nespadnout, když propracovaný kobercový nálet nemohl vynechat ani metr čtvereční bombardovaného území. Takže rozumný člověk si vlastní zavinění dokáže uvědomit a dobře ví, že za nemocemi, zkázou a většinou zla stojí ten, kterého může spatřit v zrcadle.

U Boha je také důležité kolektivní zavinění. Jeremiáš byl určitě ctnostný Boží muž a přesto musel nést úděl svého nevěrného lidu. Tak i my musíme nést prokletí Adama a Evy, jakkoliv se nám zdá, že my v tom jsme nevinně a na jejich místě bychom se zachovali jinak. Málokdo si položí otázku: Kdo to ví?

Jenže Pán Ježíš k nám hovoří úplně jinak. A svá slova dotvrdil mocnými skutky.

Zde je uvedeno jen několik veršů – těch je mnohem více – kde Ježíš zachraňuje pro víru v něho:

[Matouš 9:22] Ježíš se obrátil a spatřiv ji, řekl: "Buď dobré mysli, dcero, tvá víra tě zachránila." A od té hodiny byla ta žena zdráva.

[Matouš 15:28] Tu jí Ježíš řekl: "Ženo, tvá víra je veliká; staň se ti tak, jak chceš." A od té hodiny byla její dcera zdráva.

Všimněme si, a je to i u jiných textů, Ježíš zachraňuje pro víru a neptá se, co bylo příčinou nemoci. Důvody nebo příčiny onemocnění nejsou pro Ježíše důležité. Ježíš prostě jedná a neptá se kdo a co a proč.

A Pán Ježíš nás nabádá jasně a zřetelně, přímo natvrdo:

[Marek 11:22] Ježíš jim odpověděl: "Mějte víru v Boha! Amen, pravím vám, že kdo řekne této hoře: 'Zdvihni se a vrhni do moře' - a nebude pochybovat, ale bude věřit, že se stane, co říká, bude to mít. Proto vám pravím: Věřte, že všecko, oč v modlitbě poprosíte, je vám dáno a budete to mít.

Matouš Ježíšův výrok ještě zpřesňuje, když se ho učedníci ptají, proč se jim nezdařilo uzdravení náměsíčného chlapce:

[Matouš 17:20] On jim řekl: "Pro vaši malověrnost! Amen, pravím vám, budete-li mít víru jako zrnko hořčice, řeknete této hoře: 'Přejdi odtud tam', a přejde; a nic vám nebude nemožné."

Jakže? Ježíš říká, že k přenášení hory postačuje malinkatá víra jako je malinké hořčičné zrnko? A co se tedy bude dít, když budeme mít víru opravdovou a velkou?

Pán Ježíš nám také řekl, že si máme nést svůj kříž. Co tím myslel? Všeobecně se soudí, že tím křížem myslel utrpení. Moudrý bratr ve víře mě poučil, že „nést kříž“ znamená nést úděl, který jsem si sám dobrovolně vybral. Kříž je to, co nesu dobrovolně pro Krista a přitom jsem se tak rozhodl, i když jsem to nést nemusel. To však nejsou nemoci, ty si nevolíme dobrovolně. Myslím, že je to jinak. I nemoc mohu nést jako kříž, když Boha požádám, aby ze mně ten kříž sňal a on tak neučiní. Jako apoštol Pavel se svým ostnem. Prosil a nedostal – a pak ho nesl pro Krista.

Ježíš nás poučuje dále v podobenství o nespravedlivém soudci (Lukáš 18:2-8).
Vždyť nám říká:

[Lukáš 18:6-8] A Pán řekl: "Všimněte si, co praví ten nespravedlivý soudce! Což teprve Bůh! Nezjedná on právo svým vyvoleným, kteří k němu dnem i nocí volají, i když jim s pomocí prodlévá? Ujišťuji vás, že se jich brzo zastane. Ale nalezne Syn člověka víru na zemi, až přijde?"

Rozumíme našemu Pánu dobře? Vždyť my jsme ti, kdo nemají víru a myslí si, že svými nářky a prosbami Boha obtěžují – vždyť stejně nic nedostanou. Vždyť být zdravý je podle práva, vždyť Bůh slíbil „bude se vám dobře dařit“. Pokolení nevěřící a nevěrné!

A ještě jeden naprosto zřetelný Ježíšův výrok:

[Lukáš 11:9-13] A tak vám pravím: Proste, a bude vám dáno; hledejte, a naleznete; tlučte, a bude vám otevřeno. Neboť každý, kdo prosí, dostává, a kdo hledá, nalézá, a kdo tluče, tomu bude otevřeno. Což je mezi vámi otec, který by dal svému synu hada, když ho prosí o rybu? Nebo by mu dal štíra, když ho prosí o vejce? Jestliže tedy vy, ač jste zlí, umíte svým dětem dávat dobré dary, čím spíše váš Otec z nebe dá Ducha svatého těm, kdo ho o to prosí!"

Není to zde znovu a natvrdo pro nás zatvrzelé a nechápavé?

Když jdeme do sboru nebo do kostela, ale může to být i každým okamžikem našeho života, neneseme žádná zvířata k obětování. Neseme své vlastní životy jako naší oběť. A od dárce života dostáváme živou vodu.
Nikdo jiný nám život nedokáže dát, ani jej udržet. Každý z nás zabil spoustu much, ale z těch desítek miliard lidí, co zde byli a jsou, ani jeden nedokázal jedinou mouchu oživit. To jen evoluční pomatenci tvrdí, že z mrtvé hmoty vznikl život, když se jakýmsi nepravděpodobnými fyzikálně chemickými procesy vytvořila základní struktura života – buňka. Když jim však řeknete, ať si nějakou mrtvou buňku vezmou a dají ji život (jenom z pokožky člověka denně odpadne několik miliard odumřelých buněk), tak vás odbudou, zatímco by tímto podali důkaz pravdivosti svých teorií.

A my zde máme takového úžasného Boha – dárce života - a nevěříme mu, že nás může uzdravit, byť třeba zázrakem. S tím bychom měli něco dělat. Prosme tedy v hluboké víře. Změňme svůj úděl. Dá-li Pán, naši prosbu splní. Ale prosme a věřme. S naprostou důvěrou a bez pochybností.

A ještě citát na závěr:

[Jakubův 4:2] Chcete mít, ale nemáte. Ubíjíte a nevražíte, ale ničeho nemůžete dosáhnout. Sváříte se a bojujete - a nic nemáte, protože neprosíte.


Podobná témata

Zamyšlení

"Křesťanská nedověra" | Přihlásit/Vytvořit účet | 28 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 18. červen 2012 @ 11:27:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Představa že prosíme o uzdravení duše proto abychom si to nemohli na rozdíl od těla ověřit zní docela legračně. Těžko se to vysvětluje ale v tuhle chvíli prostě o tělo nejde. Vyjadřujeme tím nejhlubší pokoru těsně před přijetím svátostného Krista a prosíme aby nás na to Bůh připravil, aby nám uzdravil duši. O tělesné zdraví při mši obvykle neprosíme, pokud není celá obětovaná za uzdravení určité osoby, což se moc často nedělá. Za uzdravení těla prosíme spíš v rámci soukromé zbožnosti mimo kostel. Najdou se i tací kteří za uzdravení neprosí, místo toho prosí o trpělivost v nemoci nebo dokonce prosí Boha o kříž a o další a větší utrpení. Za utrpení děkují a chválí Boha, tak jako to dělali (např. svatý Pavel) a dodnes dělají mnozí mučedníci pro víru. Čas od času také přicházejí do kostela nemocní a kněz je maže olejem (viz Skutky apoštolů). Říkáme tomu Svátost nemocných.



Re: Křesťanská nedověra (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 21. červen 2012 @ 08:50:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  To je těžké.

  Nás třeba učili, že tahle moc k uzdravení a vysvobození od démonů byla určená jen pro první generaci křesťanů v prvním století a později už se v historii nevyskytovala a pokud ano, tak vyjímečně, "za devatero horami a devatero řekami, před dávnými a dávnými časy". I dějiny společenství, ve kterém jsem žil, tomu odpovídaly.

  K tomu si ještě připočti to, že jsme si mysleli, že "nést kříž" znamená nevzpírat se nemocem, posedlostem a jiným úkladům Zlého, ale nést je. Výsledkem bylo to, že místo boha, který nakládá tak hrozné a přetěžké rámě, utíkali jsme se k někomu, kdo by ho mohl trochu ovlivnit v náš prospěch.


  Uvažování v tomhle stylu, navíc hojně rozšířené po celé společnosti, se obvykle nezmění ze dne na den tak, aby člověk uvěřil té zprávě o Ježíši Kristu a moci, která je v něm.  I v téhle věci je potřeba pokání, změna smýšlení, která může trvat i léta, než člověk přijme Boží slovo na dané téma.

  Navíc mnoho lidí nevidělo Boží zázraky, Boží moc v akci. A ani nějaká svědectví o tom, co se dělo "za devatero horami před dávnými časy" takové lidi neovlivní. Potřebují vidět zázrak u sebe doma, ve své rodině, ve svém životě. Proto také Ježíš poslal svoje učedníky v moci Ducha svatého, ne jen ve slovu.

  Z vlastní zkušenosti bych se tedy na lidi nedíval svrchu, že mají nedověru.



 


 




Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy