Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 238, komentářů celkem: 429573, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 630 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
oko
rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116496752
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: O křtu nemluvňat
Vloženo Čtvrtek, 21. červen 2012 @ 21:35:19 CEST Vložil: Stepan

Ekumenismus poslal Nepřihlášený

Čteme v Písmu, že celé domácnosti byly pokřtěny a tudíž musily tam býti také malé dítky. Tak zní jeden z důkazů, na nichž křest nemluvňat spočívá a jimi se zpravidla odůvodňuje.

Ve Slově Božím se připomínají tři domácnosti, které byly pokřtěny. Byla to domácnost Lydiina (Skutk. 16, 15 ), žalářníkova z Filipis (Skutk. 16, 33 ) a konečně Štěpánova (1. Kor. 1, 16 ). K potvrzení tohoto důkazu je potřeba především zjistit, zda i v domácnostech právě jmenovaných nějaká nemluvňata skutečně byla a potom, že byla též pokřtěna. O domácnosti Štěpána je známo, že byla prvotinami kázání v Achai, a že se dala v službu svatým (I. Kor. 16, 15 ). Je otázkou, zda se mohly i děti v službu svatým vydati? - Zda-li Slovo Boží nás nepoučuje jak žalářník veselil se, že se vším domem svým a uvěřil Bohu ? (Skut. 16, 34 ), neboť všechněm v jeho domě bylo zvěstováno evangelium. Je to možné, aby Pavel kázal o obrácení nemluvňátkům v peřinkách a aby tato uvěřila ? Domácnost Lydina bývá jako důkaz křtu nemluvňat uváděna nejčastěji. Avšak i v tomto případě jest nutno dokázat :


l.) že Lydia byla nebo bývala vdána; 

2.) že měla dítky, a že některé z nich byly nemluvňaty; 

3.) že je sebou měla při cestě do Filipis *) a 

4.) že tyto dítky byly skutečně pokřtěny. Toto všecko se nedá dokázati - jsou to samé domněnky - a každý přeci připustí, že k průkazu a potvrzení, že křest nemluvňat jest skutečně učením Písma, tak musí býti pevných a silných důkazů a ne pouhé předpoklady a domněnky.Kdesi se udál jeden následující veselý příběh : Jeden milovník křtu dětí ujišťoval, že v domácnosti žalářníka musela býti nemluvňátka. Ne, odvětil někdo, ta tam rozhodně nebyla, poněvadž nejmladší ze všech jeho dětí byla dcera 18 let stará. Kde jste to našel? , pravil ten první ostře . A kde jste to našel Vy, že tam byly malé dítky? Já jsem to hádal. Ale já také! - Pamatujme si, že Slovo Boží nedává žádného místa k dohadování a nebo k domněnkám, abychom na nich zakládali nějaké učení. Mnozí z Korintských slyšavše, uvěřili a pokřtěni byli (Skut. 18, 8 ). A toto jest Božím pořádkem až dosud ! Slyšení, uvěření a pak teprve křest.Mnozí ujišťují, že křest zaujal místo obřízky. Písmo však na žádném místě tak nepraví. Naopak, čteme v knihách, že někteří věřící, byvše pokřtěni, byli potom donucováni věřícími z židovstva, aby se dodatečné obřezovali (Skutk. 15 ). Kdyby křest skutečně zaujímal místo obřízky, tedy by mohly a měly býti křtěny děti pouze mužského pohlaví (1. Mojž. 17, 12 ). Kdyby býval křest ustanoven na místo obřízky, tedy by domácí služebníci křesťané mohli býti křtěni, ať již uvěřili neb nikoli (2. Mojž. 12, 44 ). - Jestliže však křest skutečně zaujal místa obřízky, pak celé toto přirovnání poukazuje toliko na křest věřících. Neboť jestliže dítko, jsoucí pod zákonem rovná se dítku pod milostí, tedy jedině dítky v Kristu mají býti křtěny. Dítkem v Kristu nebo-li dítkem Božím je ten, kdo se znovuzrodil. Dítkem národa Izraelského byl (je) každý, kdo se v Izraeli narodil. Jako narození a přirozený život musily předcházeti obřízce, tak narození (znovuzrození) a duchovní život musí předcházeti křtu.V jednom katechismu, vydaném návodem Říma, jsou dány následující pokyny : Jestliže by ti protestant nabízel náboženskou knihu a vychvaloval by ti Bibli až do nebe, napadaje při tom pravdy naší svaté víry a našich křesťanských obřadů pod záminkou, že o těchto věcech Bible ničeho neví, otaž se jej, kde on v Bibli nalezl, že jest správným křtíti malé dítky, což oni právě tak činí jako my, ačkoli to v Bibli také není, nikde přikázáno .Často slyšíme námitku : Ale vždyť Slovo Boží křtíti nemluvňat nezapovídá. K tomu odpovídáme otázkou: Zapovídá snad Slovo Boží výslovně křtění zvonů, jež provádí církev římsko-katolická? . Ve Slovu Božím máme právě tolik důkazů pro křest zvonů, jako pro křest dítek! 

Podobná témata

Ekumenismus

"O křtu nemluvňat" | Přihlásit/Vytvořit účet | 167 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: O křtu nemluvňat (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 22. červen 2012 @ 08:42:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zase jeden, co se stydí podepsat.
A oprávněně!

Jen snůška hloupostí - dohadování a doměnek.



A ostudné neznalosti Božího slova:

..."Mnozí ujišťují, že křest zaujal místo obřízky. Písmo však na žádném místě tak nepraví."...



Ale naopak Písmo to praví docela jasně!

Křest je totiž Kristovou duchovní obřízkou srdce.
Křtem se stáváme duchovními potomky Abrahámovými, národem vyvolených.
Křtem jsme naroubováni na ušlechtilou olivu, na vyvolený národ potomků Abraháma podle těla.


(Kol 2,9-14)
Neboť v něm přebývá veškerá plnost Božství tělesně;
a tak jste naplněni v Tom, který je hlavou každé vlády a mocnosti.
V něm jste také obřezáni obřízkou, jež nebyla učiněna rukama, ale svlečením těla hříchů skrze obřezání Kristovo.
Spolu s ním jste pohřbeni křtem, jímž jste také spolu s ním vzkříšeni skrze víru v moc Boha, který ho vzkřísil z mrtvých.
I vás, mrtvé v hříších a neobřízce vašeho těla, spolu s ním obživil, když vám odpustil všechny hříchy
a smazal ten soupis ustanovení, jenž byl proti nám a byl nám nepřátelský. Odstranil ho z cesty tím, že ho přibil ke kříži.


(Ř 9,6-8)
... Neboť ne všichni, kdo pocházejí z Izraele, jsou Izrael.
Také ne proto, že jsou símě Abrahamovo, jsou všichni jeho dětmi, ale: "Tvé símě bude povoláno v Izákovi."
To jest: Božími dětmi nejsou děti těla, ale za símě se počítají děti zaslíbení.


(Ř 11,16-24)
Jsou-li totiž svaté prvotiny, je svaté i těsto. A je-li svatý kořen, jsou svaté i větve.
Jestliže pak jsou některé větve vylomeny a ty, planá oliva, jsi byl naroubován mezi ně a stal ses spoluúčastníkem kořene a tučnosti olivy,
nechlub se proti těm větvím. Pokud se však vychloubáš, pamatuj, že ne ty neseš kořen, ale kořen tebe.
Řekneš tedy: "Ty větve byly vylomeny, abych já byl naroubován."
Dobře; nevěrou byly vylomeny, ty však stojíš vírou. Nebuď namyšlený, ale boj se.
Jestliže totiž Bůh neušetřil přirozené větve, věz, že by neušetřil ani tebe.
Pohleď tedy na Boží laskavost i přísnost: k těm, kteří padli, přísnost, ale k tobě laskavost, budeš-li ovšem v té laskavosti zůstávat. Jinak budeš vyťat i ty.
Oni pak také budou naroubováni, pokud nezůstanou v nevěře; Bůh je přece schopen naroubovat je znovu.
Vždyť jestliže jsi ty byl vyťat z přirozeně plané olivy a proti přirozenosti naroubován do ušlechtilé olivy, čím spíše budou ti, kteří jsou přirozenými větvemi, naroubováni do své vlastní olivy?






Re: O křtu nemluvňat (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 22. červen 2012 @ 09:33:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není to jen umělé vymýšlení problémů tam kde žádné nejsou   ? Protestanti křtí svoje děti prostě proto že tak činí Církev od prvopočátku. Ani jsem si neuvědomoval že je to dokonce zdokumentované už v Bibli. Považuji to také za jeden z nekonečného množství důvodů proč  nám náš Pán Ježíš Kristus ustanovil a daroval Církev a proč se stal její Hlavou. Proč posílal apoštoly, učedníky a misionáře všeho druhu, proč je dál posílá a proč se o nás dnem i nocí stará. Proč nám nedává jen posílat Bible poštou. Také nám říkal že děti odhánět nemáme, ale že máme být sami jako děti. Jinak do království nevejdeme.  Představa dětského křtu také uvádí v zuřivost a zoufalství Boží nepřátele všeho druhu. Není těžké se setkat na netu ani v reálu s názorem že to není fér, nebo že je to dokonce jedno z největších zvěrstev proti lidskosti. Křtít děti a vyprávět jim o Bohu. Že by měl člověk počkat až se samy svobodně rozhodnou. Zrovnatak dobře můžeme čekat až si řeknou co chtějí jíst, nebo jakým jazykem by chtěly začít mluvit.

Víru malých dětí bych kromě toho nepodceňoval. Před časem v USA jeden muž couval s autem a jeho malá dcerka mu vběhla přímo pod kola. To auto bylo velké, plně naložené a najelo na její tělíčko tak že se naklonilo a ten člověk musel popojet  aby jí vyprostil. V nemocnici zjistili že má pár škrábanců a nějakou modřinu. Večer před tím se stala zvláštní věc. Poprvé v životě sama poprosila svého otce aby se s ní pomodlil ke strážnému andělu. Ani nevím ke které patří církvi. Té holčičce byl rok a půl.

Věřím že na víru svých rodičů a farníků může být dítě nějakým způsobem napojené snad ještě dřív než se narodí.




Re: O křtu nemluvňat (Skóre: 1)
Vložil: joker (www.klicnik.eu) v Pátek, 22. červen 2012 @ 10:31:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opět tu máme příspěvek nejodvážnějšího a nejhorlivějšího přispěvatele. Milí administrátoři, myslím si, že byste měli více péče věnovat tomu, aby odtud zmizely zbaběle nepodepsané příspěvky. Stejná pravidla jako pro komentáře by snad mohla platit i pro zveřejňování článků. 

A teď k obsahu. Vůbec se nedivím bratrancům katolíkům, že se jim to nelíbí. Pokud křtí nemluvňata, která se pro křest nemohla vědomě rozhodnout na základě slyšení a víry, pak je to samozřejmě z jejich pohledu útok na jejich náboženství. Osobně věřím, že křest následuje po uvěření, nikdy ne naopak. Proto i víra, že si pro dítě pojistím šťastnou budoucnost tím, že ho pokropím v kojeneckém věku, je vírou planou.



Re: O křtu nemluvňat (Skóre: 1)
Vložil: icko v Pátek, 22. červen 2012 @ 15:29:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Apoštol Pavol hovorí, že spasení sme najprv kúpeľom znovuzrodenia a potom obnovení skrze Ducha Svätého (Títovi 3, 4-7). Krst je tu z rozkazu pána Ježiša: „Choďte teda, čiňte mi učeníkmi všetky národy, krstiac ich v meno Otca i Syna i Ducha Svätého a učiac ich zachovávať všetko, čokoľvek som vám prikázal.“ Vidíme poradie najprv krstiť, a potom vyučovať. NIE naopak: najprv vyučovať, až potom, po zložení „skúšky“ a splnení podmienky, napr. hovorenia jazykmi, krstiť. Kladenie podmienok je v rozpore s princípom reformácie „Sola Gratia“, čiže jedine milosťou, nie vlastnými zásluhami a skutkami sme spasení.

Apoštol Peter nabáda ľudí, aby sa dali pokrstiť a prijali dar Ducha Svätého, lebo: „...iste vám platí to zasľúbenie, aj vašim deťom a všetkým, ktorí sú ďaleko, ktorýchkoľvek povolá Pán, náš Boh.“ (Skutky 2, 38-39).

Peter tiež hovorí, že voda „...aj vás zachraňuje teraz v podobe krstu, ktorý nie je obmytím telesnej nečistoty, ale prosbou o dobré svedomie pred Bohom skrze vzkriesenie Ježiša Krista...“ (1.Petra 3, 21).

Ako si teda dnešní prebudenci nárokujú odopierať krst deťom veriacich rodičov, alebo tvrdiť, že krst v detstve je neplatný? Podľa dogmatického napodobňovania udalostí zaznamenaných v Skutkoch apoštolov, by potom ani krst v bazéne nebol platný, platil by len krst vo vodách Jordánu.  

Viera môže rásť, vieru možno stratiť, dokonca aj znova nájsť (bude sa krst opakovať ??).  Kto z ľudí odmeria vieru, dostatočnú na to, aby sa niekto už mohol dať pokrstiť, alebo ešte nie? Sú na to nejaké testy?



Re: O křtu nemluvňat (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 22. červen 2012 @ 19:20:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...je tu aj iný problém... a to zástupná viera....môžu napr. rodičia veriť za dieťa?...akú autoritu dal Boh rodičom?

A hľa, priniesli k Nemu ochrnutého, ktorý ležal na nosidlách. Keď Ježiš videl ich vieru, povedal ochrnutému: Dúfaj, synu, odpúšťajú sa ti hriechy.Matúš 9:
Ježiš odpustil hriechy porazenému na základe viery jeho priateľov...nemôžu mať rodičia vieru namiesto svojich detí?

ap. Pavel hovorí o deťoch že sú ,,svätí,,...to znamená že sú kresťania, pretože výraz svätí v písme znamená kresťan...
1 Korintským 7:14  Lebo neveriaci muž sa posväcuje v žene a neveriaca žena posväcuje sa v bratovi; veď ináč vaše deti boli by nečisté, a predsa sú sväté.

ak sú deti ,,sväté,, to znamená že sú kresťania nemali by byť pokrstené aj bez viery...???????

...ja som sa svojich detí nikdy nepýtal na to či chcú ísť do školy, či sa chcú naučiť písať a čítať...jednoducho v autorite rodiča som ich dal do školy...
...tak isto som sa svojich detí nepýtal na to či chcú byť kresťanmi alebo nechcú nedal som im na výber, ale som ako rodič rozhodolže budú kresťanmi a tomu zodpovedala aj naša rodičovská výchova...nedal som im do ruky alkohol a cigarety nech to vyskúšajú a nech sa sami rozhodnú či to chcú...

teraz keď sú moje deti dospelé sami sa rozhodli pre Krista...ale v ich detstve som ja ako rodič zobral autoritu ktorú mi dal Boh a rozhodol som za nich aj keď nemali vieru...

ivanp



Re: O křtu nemluvňat (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 24. červen 2012 @ 09:59:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Křest miminek a křest dospělého člověka je přece rozdíl. Ten první nemá s tím biblickým nic moc společného. Myslím, že je to církevní obřad, kterým se rodiče a ostatní příbuzní zavazují, že nového človíčka povedou ve víře v Boha  a vychovají z něho člena církve.Na tom není nic špatného, ba naopak. Všechny to nějak zavazuje péčí o výchovu ducha tohoto dítěte. A lidé také věří, že Bůh toto vidí a dítě ochrání a také povede k růstu. My nevíme všechno a nevíme, jaké duchovní síly zde působí i na dítě. A jde o to, aby dítě uvěřilo v Boha a vše pochopilo pak Duchem.  


        Biblický křest je vlastní rozhodnutí, že chci přijmout Ježíše do srdce, že jsem pochopil svůj duchovní stav a symbolicky ponořením ve vodě chci smýt ze sebe hřích a obléci Krista. Je to velká duchovní změna, duchovní svatba, největší slib Bohu. Činím tak před svědky. A pro tohle se člověk musí rozhodnout sám, nedá se to vnutit. Děti v době puberty jsou někdy schopné toto už chápat a rozhodnout se. Někdo se tak rozhodne skoro na konci života a někdo to nestihne. V jaké církvi se mám pokřtít? Zvláště, když v některých církvích je slib u křtu spojen s určitým závazkem vůči své církvi ?


     Ten křest v prvotní církvi nebyl spojen se žádným členstvím v nějaké náboženské organizaci a to bylo jedině správné.


               Nejsem biblicky pokřtěn, protože chci být křesťanem v ekumenickém smyslu a ne třeba i fanatickým členem nějaké organizace, která jiné církve odsuzuje, kritizuje nebo s nimi dokonce válčí ( jak bylo už v minulosti ).  Ostatně lotr na kříži nebyl pokřtěn a Ježíš ho vzal do nebe.        


        Rozhodující než samotný křest je to, co cítím, a jakou smlouvu vědomě učiním s Bohem.


Křest není věda, je to i duchovní proces. První křesťané přece neznali toho tolik,  co známe dnes my. Prostě apoštolové lidem sdělili, kdo byl Ježíš a proč umřel, a že je v nás hřích, který brání spojení s Bohem a ničí nás. Lidé něco už vnitřně cítili, ale nyní už měli jasněji.  Určitě působil Duch Boží, lidé prostě pochopili pokřtít se jako svoji  touhu, protože  prožili obrácení, prostě něco jak veřejný slib Bohu před svědky…   A když člověk něco slíbí veřejně, pak to má i větší sílu než slíbit něco beze svědků jen v duchu.


                                                                              Hezký den František




Satanova služebnice (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 25. červen 2012 @ 10:34:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Re: Re: O křtu nemluvňat (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pátek, 22. červen 2012 @ 10:26:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
lidičky,
udělali jste si katolickou tradici, tak jí vnucujete, kde se jen dá!
Křest je spojený s pokáním a vědomím, to děti nemají a kmotrové, ti se těší akorát na křtiny a žranici s tím spojenou!
Tak tu nepodporujte laskavě šlendrián a bezbožné vymýšlení, už je to fakt trapné
 

Martino
Lidičky, co vám to  Helenka kváká za Satanské učení a ještě drze zvrací na Církev? Copak zde není nikdo křesťan, aby jí nakopal diskusně zadek? Vždyť ona se vědomě a dobrovolně snaží všechny křesťany vnímat za blbce, jen proto, že ona je daleko od Boha a nezná ani Písmo sv. To je opravdu velmi, velmi trapné.
Apoštol svatý Petr o Letnicích
Obraťte se a každý z vás ať přijme křest ve jménu Ježíše Krista na odpuštění svých hříchů, a dostanete dar Ducha svatého. Neboť to zaslíbení platí vám a vašim dětem i všem daleko široko, které si povolá Pán, náš Bůh. (Sk 2,38-39)



Re: O křtu nemluvňat (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 25. červen 2012 @ 11:23:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K čemu jsou dobré diskuze o 100krát oddiskutovávaných tématech?  Vždyť stejně zase se ukáže pravidlo: že "já" či co věří jak "já" a ti druzí buď lžou, nebo nemluví pravdu. Proč investuje čas na diskuzi když v podstatě nereagujete na slova nepřihlášeného ale na to co již tady víckrát zaznělo? Nebo je tady snad někdo kdo se o tom baví s tím nepřihlášeným? 



Re: O křtu nemluvňat (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Úterý, 26. červen 2012 @ 22:29:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co si o krste deti mysli papez?

Nakonec zbývá otázka – jenom slůvko – o křtu dětí. Je správné je křtít anebo je zapotřebí nejprve katechumenátu, aby bylo možné dojít k opravdu uskutečněnému křtu? A další otázkou, která se stále klade: „Můžeme uložit dítěti, jaké náboženství má žít anebo nikoli? Nemáme dát onomu dítěti možnost volby?“.
 Tyto otázky prozrazují, že v křesťanské víře už nespatřujeme nový život, pravý život, nýbrž jenom určitou volbu mezi jinými volbami, a také jakousi tíži, která by se neměla někomu ukládat bez jeho souhlasu.
 Realita je jiná. Život sám je nám dán, aniž bychom si mohli vybrat, zda chceme žít či nikoli; nikoho se nelze zeptat: „chceš se narodit nebo ne?“ Život samotný je nám nutně dáván bez předchozího souhlasu, je nám darován a nemůžeme se předem rozhodnout, zda „chci žít anebo ne“. Pravá otázka ovšem zní: „Je správné přivést někoho na svět, když se jej nelze předem zeptat, zda chce či nikoli? Je možné skutečně anticipovat život, dát život, aniž by dotyčný měl možnost se rozhodnout?“
 Řekl bych, že je to možné a správné jedině, pokud spolu s životem můžeme dát také záruku, že život se všemi problémy světa je dobrý, že je dobré žít. Pokud existuje záruka, že tento život je dobrý, je Bohem chráněn a je opravdovým darem. Jedině anticipace smyslu opravňuje anticipaci života. A proto křest jako záruka Božího dobra, jako anticipace smyslu, přitakání Bohu, jenž tento život chrání, ospravedlňuje také anticipaci života.
 Křest dětí proto není proti svobodě; je nezbytné jej udělit, aby byl ospravedlněn - jinak také diskutabilní - dar života. Jedině život, který je v rukou Božích, v rukou Krista, ponořený ve jménu Trojjediného Boha, je zajisté dobrem, které je možno dát bez skrupulí. Tak jsme vděčni Bohu, který nám daroval tento dar a daroval nám sebe sama. Jsme zváni žít dar křtu skutečně jako cestu jak ve zříkání, tak přitakávání, a to stále větším přitakáváním Bohu. Tak budeme žít dobře.


http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=16592


odstavce su odo mna.



Re: O křtu nemluvňat (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Středa, 27. červen 2012 @ 11:52:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svátost křtu, jak jej chápe a praktikuje KC, je opět něco, co katoličtí hltaví vlci zdeformovali a zneužili ve svůj prospěch jako nástroj na ovládání lidí ve svůj prospěch. S pravou duc*****stí to nemá vůbec nic společného. Je to jen formální, obřadnický akt, jeden z automatismů (ex opere operato), o němž se prohlašuje, že působí sám o sobě jako nějaká kouzelnická formulka či zaklínadlo. A protože musí uznat, že tento obřad ve většině případů nemá žádný vliv na obrácení (či znovuzrození, což KC neuznává nebo ztotožňuje s pokropením miminka) člověka, museli "pro jistotu" ještě vymyslit institut očistce, kam se dostane každý v KC pokřtěný. Je to dobře vykoumáno ve prospěch oné lidské organizace, zvané KC,  která z toho i hmotně profituje. 

Katolíci okopírovali od židů starozákonní akt obřízky, o níž se židé domnívali, že jenom toto vnější znamení dostačuje k tomu, aby byli ospravedlnění před Bohem a zaručilo jim jeho přízeň a přijetí. Na tento omyl upozorňovali už starozákonní proroci a musel to zopakovat i apoštol Pavel, že nejdůležitější je obřízka srdce, k níž může dojít jen spoluprací s myslí člověka, čehož samozřejmě nemluvně není schopno.

Písmo říká, že kdo uvěří a pokřtí se, ten spasen bude. (Mk. 16,16). Nejdříve, víra, potom křest, nikoliv naopak. Nikde se neříká, že budeme spaseni na základě přání babičky nebo kmotra. Kolik po světě běhá  pohanů, pokřtěných v KC a dalších liberálních církvích? 





Stránka vygenerována za: 0.95 sekundy