Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 434 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465105
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Kazatel CB, Olin Kadlec, o Mariánském sloupu
Vloženo Čtvrtek, 21. červen 2012 @ 21:35:50 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Mariánský sloup žádný problém nepředstavuje. Jediným skutečným problémem jsou vztahy k němu. Například nacionalisticky motivovaný vandalismus: ten je na dlažbě dosud dokumentován.

Ale ani ten už není problém. Tak jediný problém je, že ten nápad, že by tam zase stál, provokuje v českých protestantech to horší co v nich je. Nesnášenlivost. A mrzačení vlastních dějin, které se v církvi úporně drží. Například čeští mučedníci zde popravení: byli to mučedníci, pravda, ale než se jimi stali byli to rebelové. Popraveni byli pro tu rebelii. Taky nebojovali za náboženskou svobodu, to je vyložený podvod, protože tu v té době nechtěl nikdo


Katolíci chtěli zemi pokatoličtit, protestanti poprotestanštit. Status quo už nikomu nevyhovoval. Katolíci bohužel vyhráli... ale to je minulost. Když v minulosti poměrně nedávné pan Šaloun postavil Husův pomník, napsal na něj připomenuté "pravdy každému přejte", což bylo kolem roku 1900 aktuální. Že sami žáci a následovníci upáleného mistra pravdy nepřáli nikomu - to byla beznadějně stará historie, kterou ten pomník překryl. Úplně stejně je dávno dějinami překryt nesporný fakt, že mariánský sloup, jako mnoho jiných barokních soch, symbolizovalo pokatoličtění země.

Dnes už je to jen barokní socha. Fakt je, že ta socha na tom místě chybí, původně M. Jan mluvil k ní. Pokud má ta socha nějaký historický příběh - tak je to právě příběh vestfálského míru. Ten znamenal pro Evropu vysvobození ne jen z jedné války, ale změnu paradigmatu. Tu změnu dobově nepřijal ani Řím, ani protestanti jako Komenský. Já, po staletích tu změnu oceňuji:" již nikdy náboženskou válku" - to je poselství vestfálského míru a o tom může dialog mezi sochami Jana Husa a P. Marie mluvit i k dnešní generaci.



Podobná témata

Katolicismus

"Kazatel CB, Olin Kadlec, o Mariánském sloupu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 9 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kazatel CB, Olin Kadlec, o Mariánském sloupu (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 22. červen 2012 @ 21:36:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

  • Růžové brýle charismatické: Tajemství Velkého Bratra
  • Růžové brýle charismatické: Velká ekumenická loupež
  • Růžové brýle charismatické: Prvni ekumenicka pulnočni
  • Růžové býle charismatické: Jak sme robili rajony v kostele
  • Růžové brýle charismatické: První ekumenická brigáda
  • Růžové brýle charismatické: Ekumenickej fond budoucnosti
  • Růžové brýle charismatické: Ekumenickým agitátorem snadno a rychle
  • Růžové brýle charismatické: Strategickej brajnstormink
  • Růžové brýle charismatické: Rekognoskace ekumenickýho terénu
  • Růžové brýle charismatické: Ekumenický školení mužstva
  • Růžové brýle charismatické: Mlčení tridentskejch jehňátek
  • Růžové brýle charismatické: Eucharistie je základ
  • Růžové brýle charismatické: Copak je charismatik nějakej protestant?
  • Růžové brýle charismatické: Chvála sprostoty a vulgarit




  • Re: Kazatel CB, Olin Kadlec, o Mariánském sloupu (Skóre: 1)
    Vložil: reformovany v Pátek, 22. červen 2012 @ 21:43:37 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    Připadalo mi, že právě sem se hodí dát odkazy na humorné články xveivodama, neboť na tehdejšího diskutéra Olina také vtipně pamatuje :-).

    Nicméně odkazy přepastované vcelku nefungují - asi je třeba je vkládat po jednom. Tak alespoň jeden níže a koho to zaujme, klikne na autora a přečte další:

    Růžové brýle charismatické: Mlčení tridentskejch jehňátek










    Re: Kazatel CB, Olin Kadlec, o Mariánském sloupu (Skóre: 1)
    Vložil: Lu v Pátek, 22. červen 2012 @ 23:07:49 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    dialog mezi sochami Jana Husa a P. Marie mluvit i k dnešní generaci.

    Sochy si povídají zpravidla v pohádkách nebo v hororech. Dialog Spejbla s Hurvínkem ;-)



    překlad článku Olína Kadlece do češtiny (Skóre: 1)
    Vložil: Farel (ierax@seznam.cz) v Sobota, 23. červen 2012 @ 00:59:26 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Atomová bomba žádný problém nepředstavuje, problémem je jen uran, nebo plutonium uvnitř. Například můj názor na popravu čtyřiadvaceti českých pánů je, že se k nim češi nechovali vůbec slušně.

    Nacionlistický vandalismus ale není problém. A zde není patrné čeho se vyjádření týká, jestli sloupu nebo nacionálního vandalismu. Sloup si samozřejmě o stání přímo říká, ale může mu svým svislým postojem konkurovat i nacionální socialismus ? Povokovat, jak se zdá mohou oba. Ale co to jenom může být, co je v českých protestantech provokováno. Nesnášenlivost ? Netroufám si ani pomyslet. Je to mrzačení vlastních dějin. A v tomto místě není patrné jestli těch literárních, nebo těch orwelovsky skutečných. Nevím sice jak a které se v církvi drží, ale asi nějak jo, když to říká Olín.

    Např čeští mučedníci. Tuhle tu někdo psal, že to byli ze značné části Němci, či minimálné kosmopolité a teda potažmo jen sympatizanti, kteří obětovali svůj život pro určitou ideu, kterou bych viděl spíš jako kulturnosociálněnáboženskynárodní. Tedy že kutlura a sociální postavení je určovalo více a nábožencka nacionální méně, leč dohromady to byla hybná síla jejich oběti.

     Z třetího odstavce čiší, že to byli tedyprotestanti a katolíci ji mzatli tipec   http://www.horice.org/cz/kultura/dalsi-pametihodnosti/husuv-pomnik/   na prvním pomníku nikdo nikomu pravdy nepřál teprve pražácí měli štígro, těm jí přáli. Ale přáli jim to až vo patnác let dýl, než jak píše VOlín (tedy 1915).

    Dál pak Olín píše, že následovnící nepřáli pravdy nikomu, nenapsal ale, že jí nepřáli nikomu i nenásledovníci. Já vím je to matoucí, ale je to tak jak píše, kladní padouši byli záporní hrdinové a záporní hrdinové byli kladní padouši. Prisámbaču je to tak. Ale jedni byli kladnější to vim určitě, jen si te%d nevzpomínám který.

    A tady vopravdu nevím jestli to byla beznadějně stará historie, já bych to viděl jinak: jednak historie je vo pár set letech nazad a tadyto je necelejch sto let. A pak tedy nechci kecat, nevim co je pod tím pomníkem, ale že by překryl zrovna tuhle, jak řiká beznadějně starou hostorii, to se mi vážně nezdá. Je to sice velký, ale něco tak beznadějně velkýho jako je ta zmíněná historie, se mi nezdá, že by to překrylo.

    A pak dál je ještě překryt fakt. A tady zase nevím jestli nesporný (no vážně někdo by to moh napadnout. Já bych si tak jistej nebyl.). Ale dál, tady bych teda Olínovi dal zapravdu, že ty katolíci to tady tím barokem zasvinili celkem slušně, ale de vo to, jestli to lidem nebylo jedno, a to si myslím že bylo, a proto na to dojeli amaj tady bolševika v trojobalu. Tyhle d uchovní anal Lízy mně celekm vyčerpávaj.

    Poslední vodstavec vyžaduje vyjádření zvící aspoň stejné plochy jako je tato. Tak i když skoro pochybuji, že takový blábol napsal sám velký Olin, se k tomu budu muset (ač nechtě) ještě někdy (kvůliví tomuhle vodstavci) vrátit.

    Joe



    Re: Kazatel CB, Olin Kadlec, o Mariánském sloupu (Skóre: 1)
    Vložil: Klumonuk v Sobota, 23. červen 2012 @ 14:17:22 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    A co třeba na Staromák instalovat panoptikum. Viz: http://www.youtube.com/watch?v=W5AYEjroyfw

    Zazněl by hlas dud, flétny a varhan, Královna nebes by pak vždy dala příkaz k upálení Husova pomníku, a všichni turisté by museli před Sochou padnout na kolena. Samozřejmě nešlo by o uctívání, ale jen o klanění. K uctívání by zde byla instalována proměněná hostie. 



    Re: Kazatel CB, Olin Kadlec, o Mariánském sloupu (Skóre: 1)
    Vložil: Pastýř v Pondělí, 25. červen 2012 @ 13:03:12 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Připadá mi to, jako by se Olin inspiroval tímto článkem, ale zřejmě nikoliv:  http://www.apologet.cz/?q=articles/category/26-s-nadsazkou/id/457-prohlaseni-k-vystavbe-marianskeho-sloupu-v-praze



    napsal to skutečně Olin Kadlec? (Skóre: 1)
    Vložil: informator v Středa, 27. červen 2012 @ 16:16:54 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Napsal tento paskvil skutečně Olin Kadlec?

    Článek je nepodepsaný, do GS ho vložil Nepřihlášený, schází odkaz na zdroj...



    Re: Kazatel CB, Olin Kadlec, o Mariánském sloupu (Skóre: 1)
    Vložil: poutnick v Pondělí, 02. červenec 2012 @ 11:56:02 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    S některými detaily sice tak úplně nesouhlasím - nicméně před kazatelem Olinem Kadlecem v úctě smekám. Myslím že urazil velký kus cesty.



    Stránka vygenerována za: 0.16 sekundy