Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 210, komentářů celkem: 429657, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 274 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

cizinec
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116527903
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Úvaha o falešných Kristech
Vloženo Sobota, 01. listopad 2003 @ 21:31:47 CET Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal novykrestan

Úvaha o falešných Kristech
Úvaha o falešných Kristech a o tom jak k nám mluví a jak nás vedou. Když jsem se stal asi před půl rokem křesťanem tak mne od té doby trápí a překvapuje, co všechno se dá schovat pod jméno Ježíš Kristus. Pokusím se uvést jenom několik příkladů z historie či mé osobní zkušenosti. Ne všechny níže uvedené příklady souvisejí s křesťanstvím či jeho směry. Samozřejmě, že existují i nepraví Duchové svatí a Bohové (Otcové).

  • kosmický Kristus – Bůh je takzvaně ve všem a dá se nalézt všude – jedná se spíš o jakousi vyšš sílu, životní energii, atp(vyznávají panteistická a některé gnostická učení)

  • Ježíš Kristus antroposofie (či teosofie) – částečně biblicke křesťanství + reinkarnace + střípky různých východích a ezoterních nauk = tento jejich Kristus s vyznavači samozřejmě komunikuje – oni se k němu modlí a On odpovídá (ne přes Bibli, ale pres spoluvěřící, silným vnitřním pocitem, že toto je pravda či správné rozhodnutí a halvně vnější okolnosti dávají odpovedi). V ČR jsou na antroposofii (učení Rudolfa Steinera)založeny např. Walfdorfské školy – je tam použita metodologie p. Steinera, t.j. děti nejsou nuceny něčemu věřit, ale pouze výukový systém je založen na tom, co Steiner vytáhla z duchovního světa.

  • Ježíš Kristus mystický – vizualizace Krista v duchovním srdci či jinde – tento Kristus nám odpovídá při meditacích na naše otázky vede nás životem po tzv. duchovní/ mystické cestě/ stezce. Současně platí princip, že nic není náhoda (základní princip ezoteriky a okultních nauk). Odpovědi človek též dostává vnějšími okolnostmi. Vizualizační metody jsou klasickou součástí okultu – šamanismu a magie. Vizualizační metody, kde se nemusí používat Kristus, ale cokoli se tam objeví (člověk, zvíře, věc) jsou poměrně rozšířené – např. Silvova metoda či Zlatá mysl.

  • Ježíš promlouvající jasným vnitřním hlasem k věřícímu – tento čvtvretk toto potvrdila jedna sestra v pořadu Sauna na TV Prima. Tato sestra se stala evangeličkou v 15 letech. Když jí bylo 18 let silně na ni zapůsobilo svědectví katolického věřícího. Šla do katolického kostela a modlila se k Pánu Ježíš a dostala jasnou zprávu (vnitřní) od Ježíše, že Pana Maria je skutečne Matkou Boží a že je Matkou nebes a že se k ní mají věřící modlit. Došlo ke konverzi ke katolictví a posléze bylo splněno mnoho přímluvných modliteb k Marii.

  • Ježíš Kristus mystickokatolický – veškerá duchovní cvičení založená na vyprazdňování mysli, na vizualizaci či jinych představám vedou k určitým meditativněkomplentativním stavům, kdy onen Pán začne vést věřícího vnitřním hlasem, silnými vnitřními pocity, přes vidění, přes slyšení, přes sny, vnější okolnosti. Určitá část meditativní hudby také vede k daným stavům. Tato zklidněna mysl je obdobná stavum Alfa (snížená frekvence mozkové aktivity) kterou běžně dosahují jogíni (ti jdou ještě do nižších frekvencí), meditujici v budhismu či při určitých čínských energetických cvičeních (tai-chi, cchi-kung, falunggong, atp).

  • Ježíš Kristus pravoslavné mystiky – př. kniha Poutník vypraví o své cestě k Bohu, kdy opakováním určité křesťanské modlitby (např. Pane Ježíši Kriste, smiluj se nade mnou) – jedná se o ekvivalent opakování manter v budhismu či hindusimu – dochází také ke zklidnění mysli. Mystik je poté veden sny, vnějšími okolnostmi. Dochází ke zklidnění mysli do stavu Alfa či níže.

  • Ježíš Kristus gnoze – (hmota je podřadná). V Písmu jsou mnohá tajemstvi, která se skrývají symbolicky za textem. Gnostik dosahuje takzvaného Poznani při studiu Písma. Duchovn svět mu Pismo vysvětluje v jiných než evangelikálních souvislostech.

  • Ježíš Kristus unitářů, rosekruciánů atp. Ježíš je duchovni učitel stejné kvality jako Budha, Zarthustra, atp. Takzvanou duchovni stezkou stejně jako u gnoze stoupá mystik k Poznání. Vrcholem je u rosekruciánů osvícení = chymická svatba (podobný stav jako osvicení ve východních náboženstvích)

  • Ježíš Kristus u United Pentacostals Church (Oneness). Bůh je jeden a vyskytuje se ve třech modech jako Otec ve SZ, pote jako Ježíš a dnes jako Duch svatý.

  • Ježíš Kristus Mormonismu či Svědků Jehovových

Tento seznam není zdaleka vyčerpávající. Nejdůležitějším závěrem však je, že všichni tito Kristové své věřící nějakým způsobem vedou a může to být i přes Písmo. Někdy je jejich vedení obdobné jakým je veden v životě evangelikální věřící. Timto bych jenom chtěl upozornit evangelikální věřící hlavně na to, že je třeba si dávat velký pozor, když se dává příliš velký důraz na sny, vnější okolnosti – které mohou být často falešné a je třeba je potvrdit (např. radou dalších křesťanů, silným vnitřním přesvědčením o správnosti a samozřejmě Písmem). Existuje také vedení v životě přes tzv intuici, která by se mohla volně vyjádřit jako způsob vedení vnějšími a vnitřními okolnostmi, co je dobré dělat či nedělat, Př: někde náhodou zaslechneme odpověď na naši otázku, rychlá myšlenka nám napoví co dělat, první myšlenka – je prý vždy správná, dostane se nám do ruky správná kniha, někdo nám zavolá, sny nám něco řeknou. Toto vedení přes intuici používali vždy na své duchovní stezce různí mystici či mágové. Takže i z tohoto příkladu je zřejmé, že vnějších okolností může používat i ten Zlý. Samozřejmě Bůh jako absolutní suverén také (pro vedení svých oveček). Proto platí, že se nesmí vnější ani vnitřní okolnosti přeceňovat.

"Úvaha o falešných Kristech" | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Úvaha o falešných Kristech (Skóre: 1)
Vložil: Spuntik v Sobota, 01. listopad 2003 @ 21:47:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
tu slečnu v Sauně jsem viděl taky. Doslova řekla, že její život proměnila Panna Maria. Je to asi nějaká forma Mariánského kultu nebo co. Život člověka přece proměňuje Bůh na základě naší víry ve spasení skrze oběť Pána Ježíše. Ta slečna se mi zdála i mimo katolické řády, měla šaty jeptišky ale říkala, že vede nějaký holky, so se v ní vidí. Dost si fandila, nekriticky.



Re: Úvaha o falešných Kristech (Skóre: 1)
Vložil: Johny v Neděle, 02. listopad 2003 @ 20:35:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ono není pro nikoho jednoduché spolehivě rozpoznat, o co jde, zvlášť na první setkání. Takže se může stát, že někoho odsoudíme do role oběti klamu, ale pravda je přitom skryta nám, co jsme si tak jistí, jak jsme to hned rozpoznali. Často nám stačí, že se nám nelíbí projev založený na tom, co naše vlastní konfese nepřijímá a přitom to může být pravé a čisté. Některé věci jsou zřejmé - pantheismus, gnose a další. Učení sekt jakbysmet. Ale pořád zůstává spousta projevů, jak Bůh s lidmi skutečně komunikuje nebo je vede. O tom víme pořád velmi málo.
Takže souhlasím s autorem v jednom: s hotovými závěry zacházet velmi opatrně, ukvapenost bývá častěji na škodu než k užitku.
Spíš je potřeba se modlit za pravé poznání pro sebe i toho, s kým jsme se takto setkali.
V každém případě může takový přístup jen prospět.



Stránka vygenerována za: 0.15 sekundy