|
Právě je 274 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: cizinec oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116527903 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: Úvaha o falešných Kristech
Vloženo Sobota, 01. listopad 2003 @ 21:31:47 CET Vložil: Bolek |
poslal novykrestan Úvaha o falešných Kristech
Úvaha o falešných Kristech a o tom jak k nám mluví a jak nás vedou.
Když jsem se stal asi před půl rokem křesťanem tak mne od té doby trápí
a překvapuje, co všechno se dá schovat pod jméno Ježíš Kristus. Pokusím
se uvést jenom několik příkladů z historie či mé osobní zkušenosti. Ne
všechny níže uvedené příklady souvisejí s křesťanstvím či jeho směry.
Samozřejmě, že existují i nepraví Duchové svatí a Bohové (Otcové).
- kosmický Kristus – Bůh je takzvaně ve všem a dá se nalézt všude
– jedná se spíš o jakousi vyšš sílu, životní energii, atp(vyznávají
panteistická a některé gnostická učení)
- Ježíš Kristus antroposofie (či teosofie) – částečně biblicke
křesťanství + reinkarnace + střípky různých východích a ezoterních
nauk = tento jejich Kristus s vyznavači samozřejmě komunikuje – oni
se k němu modlí a On odpovídá (ne přes Bibli, ale pres spoluvěřící,
silným vnitřním pocitem, že toto je pravda či správné rozhodnutí
a halvně vnější okolnosti dávají odpovedi). V ČR jsou na
antroposofii (učení Rudolfa Steinera)založeny např. Walfdorfské školy
– je tam použita metodologie p. Steinera, t.j. děti nejsou nuceny něčemu
věřit, ale pouze výukový systém je založen na tom, co Steiner vytáhla
z duchovního světa.
- Ježíš Kristus mystický – vizualizace Krista v duchovním srdci
či jinde – tento Kristus nám odpovídá při meditacích na naše otázky
vede nás životem po tzv. duchovní/ mystické cestě/ stezce. Současně
platí princip, že nic není náhoda (základní princip ezoteriky a
okultních nauk). Odpovědi človek též dostává vnějšími
okolnostmi. Vizualizační metody jsou klasickou součástí okultu –
šamanismu a magie. Vizualizační metody, kde se nemusí používat
Kristus, ale cokoli se tam objeví (člověk, zvíře, věc) jsou poměrně
rozšířené – např. Silvova metoda či Zlatá mysl.
- Ježíš promlouvající jasným vnitřním hlasem k věřícímu –
tento čvtvretk toto potvrdila jedna sestra v pořadu Sauna na TV Prima.
Tato sestra se stala evangeličkou v 15 letech. Když jí bylo 18 let
silně na ni zapůsobilo svědectví katolického věřícího. Šla do
katolického kostela a modlila se k Pánu Ježíš a dostala jasnou zprávu
(vnitřní) od Ježíše, že Pana Maria je skutečne Matkou Boží a že
je Matkou nebes a že se k ní mají věřící modlit. Došlo ke
konverzi ke katolictví a posléze bylo splněno mnoho přímluvných
modliteb k Marii.
- Ježíš Kristus mystickokatolický – veškerá duchovní cvičení
založená na vyprazdňování mysli, na vizualizaci či jinych představám
vedou k určitým meditativněkomplentativním stavům, kdy onen Pán začne
vést věřícího vnitřním hlasem, silnými vnitřními pocity, přes
vidění, přes slyšení, přes sny, vnější okolnosti. Určitá část
meditativní hudby také vede k daným stavům. Tato zklidněna mysl je
obdobná stavum Alfa (snížená frekvence mozkové aktivity) kterou běžně
dosahují jogíni (ti jdou ještě do nižších frekvencí), meditujici
v budhismu či při určitých čínských energetických cvičeních (tai-chi,
cchi-kung, falunggong, atp).
- Ježíš Kristus pravoslavné mystiky – př. kniha Poutník vypraví
o své cestě k Bohu, kdy opakováním určité křesťanské modlitby
(např. Pane Ježíši Kriste, smiluj se nade mnou) – jedná se o
ekvivalent opakování manter v budhismu či hindusimu – dochází také
ke zklidnění mysli. Mystik je poté veden sny, vnějšími okolnostmi.
Dochází ke zklidnění mysli do stavu Alfa či níže.
- Ježíš Kristus gnoze – (hmota je podřadná). V Písmu jsou mnohá
tajemstvi, která se skrývají symbolicky za textem. Gnostik dosahuje
takzvaného Poznani při studiu Písma. Duchovn svět mu Pismo vysvětluje
v jiných než evangelikálních souvislostech.
- Ježíš Kristus unitářů, rosekruciánů atp. Ježíš je duchovni
učitel stejné kvality jako Budha, Zarthustra, atp. Takzvanou duchovni
stezkou stejně jako u gnoze stoupá mystik k Poznání. Vrcholem je u
rosekruciánů osvícení = chymická svatba (podobný stav jako osvicení
ve východních náboženstvích)
- Ježíš Kristus u United Pentacostals Church (Oneness). Bůh je jeden
a vyskytuje se ve třech modech jako Otec ve SZ, pote jako Ježíš a
dnes jako Duch svatý.
- Ježíš Kristus Mormonismu či Svědků Jehovových
Tento seznam není zdaleka vyčerpávající. Nejdůležitějším závěrem
však je, že všichni tito Kristové své věřící nějakým způsobem vedou
a může to být i přes Písmo. Někdy je jejich vedení obdobné jakým je
veden v životě evangelikální věřící.
Timto bych jenom chtěl upozornit evangelikální věřící hlavně na to,
že je třeba si dávat velký pozor, když se dává příliš velký důraz na
sny, vnější okolnosti – které mohou být často falešné a je třeba je
potvrdit (např. radou dalších křesťanů, silným vnitřním přesvědčením
o správnosti a samozřejmě Písmem).
Existuje také vedení v životě přes tzv intuici, která by se mohla volně
vyjádřit jako způsob vedení vnějšími a vnitřními okolnostmi, co je dobré
dělat či nedělat, Př: někde náhodou zaslechneme odpověď na naši otázku,
rychlá myšlenka nám napoví co dělat, první myšlenka – je prý vždy správná,
dostane se nám do ruky správná kniha, někdo nám zavolá, sny nám něco řeknou.
Toto vedení přes intuici používali vždy na své duchovní stezce různí
mystici či mágové. Takže i z tohoto příkladu je zřejmé, že vnějších
okolností může používat i ten Zlý. Samozřejmě Bůh jako absolutní suverén
také (pro vedení svých oveček). Proto platí, že se nesmí vnější ani
vnitřní okolnosti přeceňovat.
|
Re: Úvaha o falešných Kristech (Skóre: 1) Vložil: Spuntik v Sobota, 01. listopad 2003 @ 21:47:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | tu slečnu v Sauně jsem viděl taky. Doslova řekla, že její život proměnila Panna Maria. Je to asi nějaká forma Mariánského kultu nebo co. Život člověka přece proměňuje Bůh na základě naší víry ve spasení skrze oběť Pána Ježíše. Ta slečna se mi zdála i mimo katolické řády, měla šaty jeptišky ale říkala, že vede nějaký holky, so se v ní vidí. Dost si fandila, nekriticky. |
|
|
Re: Úvaha o falešných Kristech (Skóre: 1) Vložil: Johny v Neděle, 02. listopad 2003 @ 20:35:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ono není pro nikoho jednoduché spolehivě rozpoznat, o co jde, zvlášť na první setkání. Takže se může stát, že někoho odsoudíme do role oběti klamu, ale pravda je přitom skryta nám, co jsme si tak jistí, jak jsme to hned rozpoznali. Často nám stačí, že se nám nelíbí projev založený na tom, co naše vlastní konfese nepřijímá a přitom to může být pravé a čisté. Některé věci jsou zřejmé - pantheismus, gnose a další. Učení sekt jakbysmet. Ale pořád zůstává spousta projevů, jak Bůh s lidmi skutečně komunikuje nebo je vede. O tom víme pořád velmi málo.
Takže souhlasím s autorem v jednom: s hotovými závěry zacházet velmi opatrně, ukvapenost bývá častěji na škodu než k užitku.
Spíš je potřeba se modlit za pravé poznání pro sebe i toho, s kým jsme se takto setkali.
V každém případě může takový přístup jen prospět. |
|
|
|
|