Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 536 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116570045
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Žena, pacholík a drak
Vloženo Čtvrtek, 20. září 2012 @ 11:52:06 CEST Vložil: Stepan

Studijní materiály poslal legulda

„Ten pak drak stál před ženou, kteráž měla poroditi, aby jakž by porodila, syna jejího sežral.“ (Zj 12,4)

Po přečtení celé dvanácté kapitoly Zjevení ptá se asi mnohý čtenář: kdo je ta žena? Mnozí myslí, že je to církev a syn její že jsou „vítězi“, totiž ty duše, které vždy zvítězily v pokušeních. Katolíci věří, že to je Panna Maria, a proto ji také zobrazují se sluncem, měsícem a hvězdami. Maria, ačkoli blahoslavená mezi ženami, byla přece jenom obyčejnou smrtelnicí. Ona není královnou nebes. Apoštolé ji nazývají matkou, a Pán Ježíš vždy toliko ženou (J 2,1-4; 19,26). Ona byla pokornou služebnicí Boží.


Touto ženou nad každou pochybnost je Izrael. Vzpomeňme si na sen Josefův (1M 37,9.10): „Hle, opět jsem měl sen, a aj slunce a měsíc a jedenácte hvězd klanělo se mi.“ Josef byl tou dvanáctou hvězdou. Jákob ihned tento sen dobře rozluštil a domlouval synu svému, řka: „Zdaliž přijdeme já a matka tvá i bratři tvoji, abychom se klaněli před tebou až k zemi?“ Jákob viděl v těchto znameních svůj dům; i my v onom znamení vidíme „dům Jákobův“, národ Izraelský.

Tento veliký div či znamení na nebi nám věrně vyjadřuje postavení i stav toho pravého Izraele. On pracoval ku porodu. Zaslíbení dané semenu ženy (1M 3,15), které potře hlavu onomu velikému draku, bylo základem víry v Izraeli. Narození „semene“ stalo se podnětem naděje lidu Božího; ono bylo předmětem proroků a radostí žen v Izraeli, „když se člověk narodil na svět“ (J 16,21).

Od onoho okamžiku, kdy slovo bylo vyřknuto, že símě potře satanovi hlavu, stál tento před „ženou“, aby „símě“, jejího pacholíka zničil. On dělal, co mohl, jen aby ono „símě“ nepřišlo na svět. Byl to on, kníže z propasti, který způsobil, že „všeliké tělo porušilo cestu svou“ (1M 6). Jen jedna rodina nebyla stržena do oné děsné hniloby a tak stala se nositelem zaslíbení. Byl to Noe a jeho syn Sem.

Celá řada příkladů dala by se uvésti, jak satan chtěl zničiti onu linii, z níž mělo vyjíti símě. Dvakráte se pokoušel o Sáru; k tomu mu napomáhal strach Abrahamův. V Egyptě chtěl zničit všechny dítky izraelské mužského pohlaví. Farao chtěl zameziti vzrůst tohoto lidu; satanův úmysl byl však daleko vyšší: zničit mužské pohlaví a tak zamezit, aby se nenarodilo símě. V onom královském rodokmenu národa izraelského několikráte způsobil, že synové královští byli pomordováni, a tak se stalo, že jednou naděje Božího lidu izraelského spočívala po šest let na životě skrytého děcka (2Par 22,10-12). A když se narodil Pán Ježíš, to símě ženy, tu Herodes dal pomordovat všecky dítky v Betlémě. Herodes měl při tom svůj úmysl, ale satan též svůj vlastní.

Bůh vždy zmařil satanovy úmysly. Nikdy, v této věci, nedosáhl toho, co chtěl. Když byl Pán na kříži, a položen do hrobu, kámen přivalen a zapečetěn, stráž postavena, aby hlídala – tu se zdálo, jako by satan zvítězil. Kdekdo byl zklamán. I sami učedníci: Jejich naděje byly s Kristem pohřbeny. „My pak jsme se nadáli, že by on měl vykoupiti Izraele, ale nyní...“ Jako by řekli: Vše je ztraceno. Bylo tomu však naopak. Zde bylo vítězství dobyto, plány Boží zpečetěny. Semenu ženy potřena pata, ale zde dán základ pro rozdrcení hlavy satanovy. Bůh zakročil: vzkřísil Jej z mrtvých a „vytržen je syn její Bohu a k trůnu Jeho“ (Zj 3,21).

Tam je nyní Pán Ježíš. Část Jeho církve je zde na zemi. Ale jednoho dne i ona bude k němu vytržena. Bude s Kristem v slávě. Pak se zde na zemi teprve bude rozmáhati hřích a nepravost. Porušení dostoupí vrcholu. Bude zde ono „veliké soužení“, jež předpověděl Pán Ježíš. V této době bude satan svržen na zem. Na nebesích bude radost. I církev se bude radovati, nebo bude s Pánem: „Proto veselte se, nebesa, a kteří přebýváte v nich.“ Na zemi budou oni „časové přenesnadní“. „Běda pak těm, kteří přebývají na zemi a na moři, nebo ďábel sestoupil k nim, maje hněv veliký, věda, že krátký čas má“ (Zj 12,12).

Nyní satan svůj hněv soustřeďuje na církev. Když ji nemůže zničit, tak ji chce porušit. Chce ji odvésti od myšlenek a plánů Božích. A to se mu při mnohých jejích údech podařilo. Jeho přičiněním byla roztříštěna v samé „církve a církvičky“. On zatemnil mnohým věřícím její „slavnou naději“. Jaký div, že mnoho věřících nechce ani slyšet o tom, že jsme jedním tělem, spojeným s naší Hlavou na nebesích, a že jsme zde cizinci, kterým není nic do politiky a náboženství světa. Jaký div, že v mnohých shromážděních místo „krve kříže“ zvěstuje se světu skutkářství a zrak hledajících duší, místo na to, co Kristus pro ně vykonal, bývá obrácen na to, co ony mají konat pro Boha. Satan chce zastřít evangelium. To se mu daří často i tam, kde se toho věřící nejméně nadějí. Mnozí z nich se dnes spokojí už jen s tím, když se světu pobožně káže. Ó buďme na stráži, abychom nebyli oklamáni od satana. „Nebo nejsou nám myšlení jeho neznámá“ (2Kor 2,11). K naší útěše i k našemu napomenutí ať slouží slova: „Zná Pán ty, kteří jsou jeho – a odstup od nepravosti (tj. ode všeho nepravého) každý, kdo vzývá jméno Kristovo.“ Tito lidé, kteří jsou jeho, jsou jeho církví, která k Němu bude vtržena.

Satanův hněv bude potom namířen na Izraele. Proč? Bůh začal s tímto národem opět jednati. Na konci jedenácté kapitoly Zjevení vidín je na nebi chrám Boží a truhla smlouvy v něm. Bůh rozpomenul se na svůj lid jako za starodávna. Veliké procento tohoto lidu bude již v zemi svých otců, kde v nově postaveném chrámu začnou obětovati. Vše se bude schylovat k brzkému jejich obrácení. Ale dříve se ještě proti nim soustředí hněv satanův. Hodina jejich vykoupení však ještě nepřišla. Ona přijde až „obrátí zřetel k Němu, kterého jsou bodli“, a až dí: „Požehnaný, který se béře ve jménu Páně.“

Mezitím však Bůh zakročí a dá „ženě dvě křídla orlice veliké, aby letěla od tváři hada na poušť“. Tato křídla nám poukazují na rychlost. Tak rychle také utíkal Izrael z Egypta. „Sami jste viděli,“ praví Hospodin, „jak jsem vás nesl na křídlách orličích, a přivedl jsem vás k sobě“ (2M 19,4 srov. 5M 32,10-12; Ž 36,8). Tentokráte to však bude útěk z Jeruzaléma a Judstva, poněvadž zde se soustředí protivenství. Zde budou oni dva svědci zmordováni pro svědectví proti oné šelmě (Zj 11,8). Zde také nebudou moci kupovati a prodávati ti, kteří by neměli znamení šelmy, a proto Bůh způsobí zázračné zaopatření. On jim „přistrojí stůl před obličejem jejich nepřátel“. Tak jako Izrael dostal na poušti manu, tak i tato „žena“ bude na poušti živena tři a půl roku. (Čas: jeden rok; časů: dva roky; půl času: půl roku. Tato doba je přesně stanovena u Daniele 7,25; 12,7; Zj 11,2.3.)

Tehdy Bůh bude mluviti k domu izraelskému: „A vodě vás po pouští těch národů, souditi se budu s vámi tam tváří v tvář; tak jako jsem se soudil s otci vašimi na poušti země Egyptské, tak se souditi budu s vámi, praví Panovník Hospodin“ (Ez 20,35.36). Také se naplní, co povědíno je skrze proroka Ozeáše: „Protož aj, já namluvím ji, když ji uvedu na poušť; nebo mluviti budu k srdci jejímu. A dám ji vinici její od téhož místa, i údolí Achor místo dveří naděje; i bude tam zpívati jako za dnů mladosti své, totiž jako tehdáž, když vycházela ze země Egyptské“ (2,14.15). V tu dobu budou míti své konečné naplnění mnohá místa, jako Žalm 35,1-5; Izaiáš 26,20-27 aj. Pán Ježíš mluvil o tomto útěku před svým ukřižováním: „Protož, když uzříte ohavnost spuštění, předpověděnou od Daniele proroka, ana stojí na místě svatém (kdo čte, rozuměj), tehdáž ti, kteří by byli v Judstvu, nechť utekou na hory, a kdo na střeše, nesestupuj, aby něco vzal z toho svého. A kdo na poli, nevracuj se zase, aby vzal roucha svá... Protož modlete se, aby utíkání vaše nebylo v zimě aneb v svátek“ (Mt 24,15-20).

Když uvidí satan tento útěk, nebude zaháleti. „Vypustí po ženě vodu, jako řeku, aby ji řeka zachvátila“ (v. 15). Co je tou vodou míněno? Zda skutečná voda? To je docela možné. Proč by nemohl satan za ní vrhnouti vodu jako řeku? Vždyť bude činit divy a zázraky, takže „i ohni rozkazuje sestupovati z nebe na zem před obličejem lidským“ (Zj 13,13). Ale jako tenkráte moře pomohlo národu izraelskému, když šel z Egypta, a pohltilo armádu Faraonovu, tak země pomůže ženě: „Nebo otevřela země ústa svá, a pozřela řeku...“ (v. 16). Je ovšem také možné, že vodou jsou zde myšlena vojska; viz Izaiáš 8,7.8; Jer. 46,8; 47,2.

Po tomto zmaru svých úmyslů „rozhněval se drak na tu ženu, a šel bojovati s jinými ze semene jejího, kteří ostříhají přikázání Božích a mají svědectví Ježíše Krista“ (v. 17). Je vidět, že mnozí z tohoto národa zůstanou v Jeruzalémě a jinde na zemi. Proti nim bude hlavně obráceno úsilí satanovo, aby je svedl aneb zničil (viz Zj 6,9 až 7,17; 13,7.8.15 atd.).

I nás by chtěl svésti. Vždyť chtěl svésti i samotného Pána Ježíše (Lk 4). A když Ho nemohl svésti, tak Ho chtěl zničiti; to, co se nám sděluje v evangeliích (kupř. u Lk 4,29; 8,23 aj.), není ve skutečnosti nic jiného než prahnutí satanovo po usmrcení Pána Ježíše. I nás chce buď svésti do hříchu a odvrátiti od evangelia slávy Kristovy, aneb zničiti a odstraniti, nedáme-li se strhnouti k hlásání „evangelia“ lidského a vlastně jeho. Ale my máme „naději v Bohu živém, který je ochránce všech lidí, zvláště věřících“ (1Tm 4,10), a který až podnes vysílá své anděly k službě pro ty, kteří mají dědičně obdržeti spasení (Žd 1,14; Sk 5,19; 12,7). Má-li Bůh s námi na zemi ještě nějaké úmysly, tak ani vlas na hlavě naší se nezkřiví bez Jeho vůle. Bůh má ještě mnohé úmysly s Izraelem, a proto ten národ nevymírá a nesplyne s jinými národy. Proto si jej také ochrání v době onoho velikého soužení. Ke všemu tomu, co Bůh činí a dopouští, nemůžeme jinak, než zvolati: „Ó hlubokosti bohatství i moudrosti i umění Božího! Jak jsou nevyzpytatelní soudové jeho, a nevystižitelné cesty jeho“ (Ř 11,33).

Zdroj: Ze slov pravdy a lásky. Měsíčník pro dítky Boží. Vydavatel F.J. Křesina, Praha. Vydáno v lednu 1938.


Podobná témata

Studijní materiály

"Žena, pacholík a drak" | Přihlásit/Vytvořit účet | 132 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Žena, pacholík a drak (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 20. září 2012 @ 12:18:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ta žena je přeci Marie a ta křídla znamenají, že byla - jako bezhříšná - nanebevzata :-) Co to tu novotvaříš, Leguldo. Je hrozné, k čemu všemu ti protestanti dojdou bez magisteria církve pod Petrovým vedením! ;-D



Re: Žena, pacholík a drak (Skóre: 1)
Vložil: svata_tradicia (svatatradicia@jesuits.tv) v Čtvrtek, 20. září 2012 @ 12:57:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.jezuiti.sk/
stará verze - Galatským 4:26  Ale budoucí Jeruzalém je svobodný, a to je naše matka. Nová verze, Sasův přepis - Galatským 4:26  Ale Marie je svobodná, a to je naše matka.




Re: Žena, pacholík a drak (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 20. září 2012 @ 13:09:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někteří theologové usuzují že to jak Pán Ježíš říkal Panně Marii s láskou a úctou Ženo ukazuje právě na korunovaci dvanácti hvězdami a na její úlohu v dějinách spásy. Na tenhle citát, až ho svatý Jan Evangelista zapíše. I na zaslíbení dané Adamovi a Evě i jiné citáty. její úloha mimo jiné spočívá v tom že se za nás přimlouvá a že nám pomáhá Ježíše a spásu přijmout. Podpírá nás a vede abychom došli kam máme. Naše Matka a Církev je jedno a totéž. Věřím že se ten citát vztahuje k obojímu.
Při srovnání se snem Josefa Egyptského vidím jisté rozdíly. První je ten že se otec Jákob neboli Israel klaněl svému synu Josefovi, který ani nepatří do mesiánské linie.  Israelovi se tam nikdo neklaněl. Nebeská tělesa se Josefovi  klaněla, nebyl oděný sluncem, nebyl korunován hvězdami a neležel mu pod nohama měsíc jako symbol temnoty a zla. Nevidím ani důvod proč by měl být zrovna praotec Israel, Josef nebo Vyvolený národ královnou nebes. Sen se pak vyplnil, když se stal Josef správcem Egypta.
Na druhou stranu můžeme i Církev brát jako Israel. Nový a ve vyšším slova smyslu.



Re: Žena, pacholík a drak (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 20. září 2012 @ 20:57:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stále znovu se tu oprašují stará témata, stokrát probírané.

Různé "zaručené" samorostlé "výklady" - však bez kontinuity k ostatním místům Písma.


..."Apoštolé ji nazývají matkou, a Pán Ježíš vždy toliko ženou (J 2,1-4; 19,26)"...


Pán Ježíš jako milující syn jistě oslovoval Marii nejčastěji výrazem "maminko".


Prokazatelně jen dvakrát ji nazval úmyslně také výrazem "ženo"
(úplně na začátku svého veřejného působení v Káně a úplně na konci, na kříži), aby tato jeho slova mohla být zapsána pro všechny následující generace. Že ona (Maria) je Bohem přislíbenou  "ženou" z Gn 3,15 a on (její sémě) že rozdrtí hlavu satanovi, zatímco satan mu zasáhne patu (bolestná smrt na kříži).



Pokud kdokoli chce vykládat smysl různých míst Písma, musí přitom respektovat pravidla víry (regula fidei), které pro rozlišení pravého  výkladu Písma od falešného stanovili už první otcové církve. Tyto zásady jak Písmo vykládat jsou nejznámější třeba od sv. Augustina. Člověk bez těchto základních znalostí pravidel by se do výkladů Písma vůbec pouštět neměl.


Mezi pravidla víry patří zásada, že správných výkladů jednoho místa může být více. Žádný správný výklad však nikdy nesmí ve smyslu odporovat jinému místu v Písmu.


Ani Gn 3,15 není v tomto žádnou výjimkou.
V další rovině pak tato "žena" znamená také Kristovu církev. Její "semeno" jsme my, křesťané, kteří svým znovuzrozením ve křtu oblékli Krista a nyní už žijí jakpo děti světla ve společenství s Bohem. I toto je správný výklad Gn 3,15.
Však řecký překlad tím, že začíná poslední větu mužským zájmenem, připisuje toto vítězství nikoli potomstvu ženy obecně, ale jednomu ze synů "ženy"; je to počátek Mesiášského výkladu (protoevangelium).
Spolu s Mesiášem je zde zahrnuta i jeho Matka a mariologický výklad latinského překladu (ona potře) se v církvi stal tradičním. To je nám některými samouky vytýkáno jako chyba v překladu, ale je to jen vyjádřením mimořádné čistoty Marie, která Bohem obdarována nesmiřitelným nepřátelstvím ke zlu nikdy nezhřešila a vítězně spolupracovala na Božím plánu záchrany světa. Potřela hlavu satana přeneseně - skrze svého Syna Ježíše Krista. Kristus zvítězil nad satanem v zastoupení za celé lidstvo, Maria zvítězila nad satanem v rovině osobní . zůstala čistá - bez hříchu.


Smysl Zj 12,4:

V plném smyslu tato žena představuje církev, která i v nejtěžších dobách stále rodí nové děti.

Katolíci věří právě tomuto.

Je oděná sluncem (Žl 104,2) naznačuje její duchovní krásu (rovněž srovnej Ef 5,26-27);

Je přirovnávána k měsíci (srv. Pís 6,10);

Dvanáct hvězd - znamená všechny vyvolené (Boží lid ve SZ vyšel ze dvanácti patriarchů, v NZ ze dvanácti apoštolů).



Už od pradávných dob však vidí liturgie namalován v tomto verši také obraz Boží matky Marie, (duchovně) nejkrásnější mezi ženami, kterou Bůh zahrnoval nesrovnatelnými nebeskými dary více, než kteréhokoli jiného tvora - a to už od onoho okamžiku, kdy byla počata (Bohem učiněné nepřátelství mezi ženou a satanem - Gn 3,15) - to Bůh neučinil žádnému jinému člověku!


Je to tu pro mne občas docela zklamáním.
Domníval jsem se, že když mají někteří z vás na prvním místě hlavně  Bibli (sola scriptura - jedině Písmo), tak že ji máte "zmáknutou" lépe než katolíci, že se od vás dozvím věci, které mě obohatí.
Zatím často narážím jen na hrubou neznalost úplných základů, které mně, ubohému polovzdělanému katolíkovi docela vyráží dech.









Re: Žena, pacholík a drak (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 20. září 2012 @ 21:24:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko nás ide poučiť o tom ako správne vykladať písmo:
Pokud kdokoli chce vykládat smysl různých míst Písma, musí přitom respektovat pravidla víry (regula fidei)
...ale hneď popiera toto pravidlo a nasleduje rímsky, rozumej výklad katechizmu....

Spolu s Mesiášem je zde zahrnuta i jeho Matka a mariologický výklad latinského překladu (ona potře) se v církvi stal tradičním

okovi je najlepší latinský výklad a hlavne latinský preklad písma keďže ide o autorizovaný preklad písma....čo na tom že písmo bolo napísané v hebrejčine, aramejčine, gréčtine, keď rímska cirkev má latinu:

pre porovnanie niekoľko prekladov z orginálnych jazykov:
SEVP  Položím nepriateľstvo medzi teba a ženu, medzi tvoje potomstvo a jej potomstvo; ono ti rozmliaždi hlavu a ty mu schvatneš pätu.

CEP  Mezi tebe a ženu položím nepřátelství, i mezi símě tvé a símě její. Ono ti rozdrtí hlavu a ty jemu rozdrtíš patu."

KR  Nad to, nepřátelství položím mezi tebou a mezi ženou, i mezi semenem tvým a semenem jejím; ono potře tobě hlavu, a ty potřeš jemu patu.

ROH  A položím nepriateľstvo medzi tebou a medzi ženou, medzi tvojím semenom a medzi jej semenom; ono ti rozdrtí hlavu a ty mu rozdrtíš pätu.
-------------------------

z tohto účelového prekladu ktorý má zabezpečiť Máriino zbožštenie potom vyplýva podľa Oka toto:
To je nám některými samouky vytýkáno jako chyba v překladu, ale je to jen vyjádřením mimořádné čistoty Marie, která Bohem obdarována nesmiřitelným nepřátelstvím ke zlu nikdy nezhřešila a vítězně spolupracovala na Božím plánu záchrany světa.

asi nevadí že to odporuje (regula fidei),....pretože Mária tak isto podlieha hriechu ako všetci ktorý sú z Adama...za svoj hriech obetovala obeť atď...

...raz darmo vždy treba ctiť katechizmus a akýmkoľvek spôsobom zmanipulovať preklad a písmo aby nám z toho vždy vyšlo to čo hovorí katechizmus a ten tvrdí že Mária je bezhriešna, kráľovná a matka cirkvi...huráááááááá   hľadajme a nájdeme vždy iba to čo si želá ,,učiteľský úrad rímskej cirkvi,,

ivanp



Re: Žena, pacholík a drak (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 20. září 2012 @ 22:49:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky F.J.K za široký náhled.


Vidím ,že to bylo psáno bratrem v roce 1938, tedy těsně před  holokaustem...

 
---Tehdy Bůh bude mluviti k domu izraelskému: „A vodě vás po pouští těch národů, souditi se budu s vámi tam tváří v tvář; tak jako jsem se soudil s otci vašimi na poušti země Egyptské, tak se souditi budu s vámi, praví Panovník Hospodin“ (Ez 20,35.36). Také se naplní, co povědíno je skrze proroka Ozeáše: „Protož aj, já namluvím ji, když ji uvedu na poušť; nebo mluviti budu k srdci jejímu...---




Re: Žena, pacholík a drak (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 21. září 2012 @ 08:35:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dogma o nepoškvrnenom počatí Márie je len logickým vyústením neriešiteľného problému: ,,ako môže byť Mária nepoškvrnená keď jej matka bola poškvrnená????

http://www.gotquestions.org/Slovencina

Doktrína nepoškvrneného počatia vznikla z rozpakov nad tým, ako sa mohol Ježiš Kristus narodiť bezhriešny, ak bol počatý vnútri hriešnej ľudskej ženy. Táto myšlienka vyplývala z toho, že Ježiš by musel zdediť hriešnu podstatu po Márii, pokiaľ by bola hriešnica. Na rozdiel od nepoškvrneného počatia spočíva biblické riešenie tohto problému v porozumení toho, že samotný Ježiš bol zázračne uchránený pred znečistením hriechom počas toho, ako bol vnútri maternice Márie. Pokiaľ by Boh bol schopný uchrániť Máriu od hriechu, nebol by schopný uchrániť od hriechu Ježiša? Preto to, aby by bola Mária bezhriešna, nie je ani potrebné ani biblické.

Rímskokatolícka cirkev tvrdí, že nepoškvrnené počatie je nevyhnutné, pretože bez neho by bol Ježiš objektom svojej vlastnej milosti. Táto myšlienka sa zakladá na tomto – aby bol Ježiš zázračne uchránený od hriechu, čo by bol sám osebe akt milosti, znamenalo by to, že by Boh v podstate „omilostil sám seba”. Slovo milosť znamená „nezaslúženú láskavosť”. Milosť je udelenie niekomu niečo, čo si vôbec nezaslúži. Božie vykonanie zázraku uchránenia Ježiša od hriechu nie je „milosť”. Ježiš nemohol byť v žiadnom zmysle nakazený hriechom. Bol dokonalou a bezhriešnou ľudskoou podstatou spojenou s bezhriešnou božskou podstatou. Boh nemôže byť nakazený ani ovplyvnený hriechom, keďže On je dokonale svätý. Rovnaká pravda platí pre Ježiša. Na uchránenie Ježiša pred hriechom nebola potrebná „milosť”. Keďže Ježiš bol Božím vtelením, vo svojej podstate bol aj „imúnny” voči hriechu.

Preto doktrína nepoškvrneného počatia nie je ani biblická ani potrebná. Ježiš bol zázračne počatý vnútri Márie, ktorá bola v tom čase panna. To je biblický koncept narodenia z panny. Biblia ani len nenaznačuje, že by na počatí Márie bolo niečo významné. Ak podrobne preskúmame tento koncept logicky, tak aj matka Márie by musela byť nepoškvrnene počatá. Ako by mohla byť Mária počatá bez hriechu, ak by jej matka bola hriešna? To isté by sme museli tvrdiť o Máriinej babke, prababke atď. Takže na záver, nepoškrnené počatie nie je biblické učenie. Biblia učí o zázračnom panenskom počatí Ježiša Krista, nie však o nepoškvrnenom počatí Márie.

ivanp



Re: Žena, pacholík a drak (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pátek, 21. září 2012 @ 18:05:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak je vidět z komentářů, tak další příležitost pro spory mezi protestanty a katolíky. Přitom ani jedno (Marie) ani druhé (Izrael) nesedí, přinejmenším časově a kontextově.

Slušný vykladač - a slyšem jsem výklady několika znamenitých evangelikálních teologů - řekne, že si s tím nikdo neví rady. A protože se nějaký výklad vyžaduje, tak ti slušní řeknou "mohlo by to být třeba tak".



Re: Žena, pacholík a drak (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 22. září 2012 @ 13:43:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Okova logika:
Ty na to argumentuješ takto: ...",,ako môže byť Mária nepoškvrnená keď jej matka bola poškvrnená????"...
Já odpovídám:  Může. Bůh se takto rozhodl.
To ty jsi tvrdil, že nemůže a argumentuješ její matkou.  Takový argument je však zcela mimo mísu, protože kdyby měl platit, a Marie by byla hříšná, nemohl by se pak na stejném principu ani jí narodit bezhříšný syn..
.........................................................................................
...rímska logika hovorí že Mária bola bezhriešna lebo Boh rozhodol že aj jej matka bola bezhriešna....
otázka:
A ako mohla byť Máriina matka bezhriešna keď jej matka, to jest stará mama Máriina bola hriešna????....zrejme oko odpovie : Může. Bůh se takto rozhodl.....takto by sme mohli argumentovať až k Adamovi a podľa tejto logiky musel byť aj Adam bezhriešny...





Re: Žena, pacholík a drak (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 22. září 2012 @ 16:58:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Stručně řečeno: žena jsou všichni svatí všech věků a pokolení SZ i NZ. Pacholík = syn-muž jsou vítězní věřící tvořící nevěstu Kristovu a drak je jasný snad každému.

Kdysi kdosi napsal, že správné porozumění tomu, kdo je žena z 12. kapitoly knihy Zjevení, značí správné chápání celého Písma. Kdo nerozumí správně tomu, kdo je ona žena, nerozumí správně ani ostatnímu Písmu.

Tož tak.



Re: Žena, pacholík a drak (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 23. září 2012 @ 09:47:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě jeden postřeh k "bezhříšnosti" Marie. Byla Marie potomek Adama? Pokud byla, pak byla hříšnice. Všichni, kteří jsou potomci Adama, jsou hříšníci, protože Adam neuposlechl Boha a v Adamovi jsme neuposlechli Boha my všichni, protože jsme byli tehdy v jeho bedrech. 

Ř 5,19: "Neb jakož skrze neposlušenství jednoho člověka (Adama) učiněno jest mnoho hříšných, tak i skrze poslušenství jednoho spravedlivi učiněni budou mnozí."


Žd 7,9-10: "A ať tak dím, i sám Léví, kterýž desátky béře, v Abrahamovi desátky dal.
10  Nebo ještě v bedrách otce byl, když vyšel proti němu Melchisedech."

Ti, co si vymysleli, že Marie byla bezhříšná tedy musí tvrdit i to, že není potomkem Adama. Protože občanství v Adamovi znamená také občanství hříšníka.






Re: Žena, pacholík a drak (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 23. září 2012 @ 14:40:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smysl Zj 12,4:

V plném smyslu tato žena představuje církev, která i v nejtěžších dobách stále rodí nové děti.

Katolíci věří právě tomuto.

Jedná se ale pouze u tu část církve putující po této zemi.

Nevztahuje se  na část církve vítězné v nebi, nevztahuje se  na svaté Starého zákona. Nevztahuje se ani na nikoho tehdy už zemřelého.




(Zj 12,6)
A ta žena utekla na poušť, kde měla od Boha připravené místo, aby ji tam živili tisíc dvě stě šedesát dní.

Putující církev (představovaná onou ženou) bude za svého pozemského trvání vystavena stálým útokům Božích nepřátel, ale ve svém vnitřním životě bude nedosažitelná. Bůh bude pronásledované členy církve podivuhodně živit; můžeme zde myslet na eucharistii, která dá věřícím sílu vydržet všechny satanovy nápory. Člověk dokáže zvítězit nad satanem jenom tehdy, když má Krista ve svém srdci.



Dobří křesťané budou na duchovní poušti  "tisíc dvě stě šedesát dní" - t.j. po dobu pronásledování.

Abychom tomuto správně porozuměli, je třeba vnímat široké souvislosti.
Začátek 11 kapitoly Zj:
Svaté město Jeruzalém, představuje církev (srv. Zj 20,9), která bude pronásledována šelmou (tj. Římskou říší -srv. kap. 13).
Boží chrám je měřen (tzn. bude ušetřen): chrámem jsou tedy symbolyzovány ty skupiny věřících, kteří zůstanou věrni (Zj 14,1-5), odpovídající "malému zbytku u Iz 4,3.
- "Dvaačtyřicet měsíců": je to totéž, co "tisíc svě stě šedesát  dní";  Už od Daniela ("tři roky a půl") typická doba propronásledování a zkoušky (srv. Lk 4,25; Jk 5,17). Zde se tím myslí pronásledování křesťanů Římem.







Re: Žena, pacholík a drak (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 23. září 2012 @ 15:47:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Marie byla milosti plná, pokud ovšem vytrvala v dobrém do konce. Což bylo poměrně těžké, neboť Josef měl ve své tesařské dílně cirkulárku. Z vlastní zkušenosti vím, že tě může cirkulárka dokonce i zabít a to překvapivě svými 380 V. Díky Bohu, že jsem si ten den vzal boty s pořádnou gumovou podrážkou. Kdo pochopí, že jsme onou cirkulárkou neboli hříchem naprosto zabiti a potřebujem ke svému vzkříšení jenom Boží MILOST, ten jest blahoslaven.

P.s. Zastávám názor, že tou ženou je Země Izrael.



Re: Žena, pacholík a drak (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Středa, 26. září 2012 @ 07:47:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Výklad ženy oděné sluncem podle Vernona McGee

Posílám do diskuze výklad podle Vernona McGee ( 17.6.1904 - 1.12.1988 ) . Z něho zřejmě  čerpal Fr.Křesina, protože to byli součastníci ..........

Text :

Určení totožnosti této ženy je klíčem k pochopení knihy Zjevení.
(Zj12,1‑2) „A ukázalo se veliké znamení na nebi: žena oděná sluncem, s měsícem pod nohama a s korunou dvanácti hvězd kolem hlavy. Ta žena byla těhotná a křičela v bolestech, neboť přišla její hodina

Důležité je: Kdo je ta žena? Jsme obeznámeni s výkladem římské církve, podle něhož představuje pannu Marii. Protestantští vykladači jsou zrovna tak na omylu. Dnes většina z nich, podle metody Říma, interpretuje ženu jako Církev všech dob. Prakticky se této linie drží veškerá denominační literatura. Identifikačními znaky ženy jsou slunce, měsíc a hvězdy. To všechno přináleží k Izraeli, jak patrno z Josefova snu:
Měl pak (Josef) ještě jiný sen a vypravoval jej svým bratrům: »Měl jsem opět sen: Klanělo se mi slunce, měsíc a jedenáct hvězd.« To vyprávěl otci a bratrům. Otec ho okřikl: »Jaký žes to měl sen? Že i já, tvá matka a tvoji bratři přijdeme, abychom se před tebou skláněli k zemi?«“  (1M 37,9‑10)

Starý Jákob si vyložil slunce, měsíc a hvězdy tak, že zobrazují jej samého, Ráchel a Josefovy bratry. A oni se nakonec skutečně Josefovi klaněli (ačkoliv Ráchel zemřela do té doby). Ve vztahu ke Kristově narození jsme zvyklí citovat verše Iz. 9,6 a některé jiné, které se týkají té události. Ten verš má však mnohem dalekosáhlejší význam a vztahuje se výslovně na Izrael:

Neboť se nám narodí dítě, bude nám dán syn, na jehož rameni spočine vláda a bude mu dáno jméno: Divuplný rádce, Božský bohatýr, Otec věčnosti, Vládce pokoje.“ (Iz. 9,6)

Koho má Izaiáš na mysli, když říká „nám“? Církev Kristovu ? Ne, národ izraelský! Je naprosto jasné, že Izaiáš hovoří k izraelskému národu, a o dítěti mluví ne jako o Spasiteli, ale jako o vládci, panovníkovi, králi, jako o někom, kdo přijde a bude nad nimi panovat.

Nebo se nám narodí dítě, bude nám dán syn.“ Je zajímavé ‑ jako dítě se narodil, aby byl člověkem; ale jako Syn je od věčnosti

A ty, Betléme efratský, ačkoli jsi nejmenší mezi judskými rody, z tebe mi vzejde ten, jenž bude vládcem v Izraeli, jehož původ je odpradávna, ode dnů věčných.“ (Mi.5,2‑3 )

Všimněte si: narodí se v Betlémě, ale jeho původ je od věčnosti.

Byl nám DÁN. „Na jeho rameni spočine vláda“ ‑ nemluví se tu o něm jako o Spasiteli, ale jako o budoucím Králi. Uskutečnění uvidíme v knize Zjevení. „Nazváno bude jméno jeho: Předivný, Rádce, Bůh silný, Rek udatný, Otec věčnosti, Kníže pokoje.“ Dokud nepřijde, žádný mír nebude. Když panovníci tohoto světa říkají,..

"je pokoj, nic nehrozí“, tu je náhle přepadne zhouba (1Te. 5,3)

Jen Ježíš přinese mír. On je Kníže pokoje.

Pracující ku porodu“, „neboť přišla její hodina“ ‑ to je opět předobraz Izraele.
Dříve než ji přepadly porodní bolesti, porodila. Dříve než ji zachvátily porodní křeče, povila pacholíka. Kdo slyšel kdy něco takového? Kdo co takového spatřil? Což se zrodí země v jediném dni? Nebo pronárod snad bývá zplozen jedním rázem? Sotva se začala svíjet bolestí, už porodila sijónská dcera své syny.“ (Iz. 66,7‑8)

Dříve než  ženu ( Izrael) přepadly porodní bolesti ( Velké soužení, které nastane po vtržení Církve do oblak vstříc Pánu ) – povila pacholíka….. a tím je míněn Kristus

Proto ztotožňujeme ženu s izraelským národem. Jde o národ Izrael a docela určitě ne o církev všech dob. Když neztratíme hlavu a nepustíme ze zřetele, co už víme, tak nám je jasné, že ve 12 kap. Zj.Jana probíhá etapa Velkého soužení a Církev Kristova  je už v nebi. Tato žena rozhodně nepředstavuje církev všech dob. „Trápěci se“, „křičela v bolestech“. Jistě, Izrael byl a je trápen satanským antisemitismem od chvíle Kristova narození až podnes, a vlastně už i před tím, protože Satan věděl, že Kristus vzejde z tohoto národa. Vidíme, že Satanova nenávist a snaha zničit je zaměřena i proti věrnému zůstatku Izraele, který bude Boží mocí ochráněn

Nyní se nám předvádí jiná postava, ale ten zjev není skutečně vůbec nic pěkného. Je to ryšavý drak. Žádná figurka z humoristického seriálu, nic směšného na něm není. Naopak, působí velice pompézně a myslí to vážně.

Tu se ukázalo na nebi jiné znamení: Veliký ohnivý drak s deseti rohy a sedmi hlavami, a na každé hlavě měl královskou korunu. Ocasem smetl třetinu hvězd s nebe a svrhl je na zem. A drak se postavil před ženu, aby pohltil její dítě, jakmile se narodí.“ (Zj12,3‑4)
Tu se ukázalo na nebi jiné znamení.“ Všimněte si, že se nám tu ukazuje ZNAMENÍ, nesmíme je tedy brát doslovně. Říkal jsem vám už, že když Jan použije symbolu, dá jasně najevo, že je to symbol.

Ve verši 9 je ryšavý drak označen jako Satan:

A veliký drak, ten dávný had, zvaný ďábel a satan, který sváděl celý svět, byl svržen na zem a s ním i jeho andělé.“ (Zj12,9)
O totožnosti draka není jakákoliv pochybnost.V tom druhém znamení se odhaluje pravá Satanova povaha bez sebemenšího obalu:

1. Nese přívlastek veliký, protože má rozsáhlou moc. Ovládá národy světa, a nabídl je Pánu Ježíši za cenu, že se mu Pán pokloní (viz Mt4,8‑9). Být uctíván, to je Satanův konečný cíl. Jeho jsou království světa, dosud jim vládne. Tehdy to byl Řím, ale on panuje nad každým národem.

2. V jeho jméně je slovo „ryšavý (rudý)“, to proto, že byl vrahem od počátku (viz J8,44). Je bezohledný k lidskému životu. Nechápu, proč mu tak mnozí slouží


3. Je nazýván „drakem“ pro svou zlomyslnou povahu. Původně byl stvořen jako Lucifer, syn úsvitu (viz Ez28,12‑19), ale teď je souhrnem zla a hlubinou pádu. Je tou nejnebezpečnější bytostí z veškerého Božího stvoření. Je mým nepřítelem, a také tvým nepřítelem, pokud jsi Božím dítětem.

Důvodem, proč se šelma v kapitole 13 draku tolik podobá, je, že jak obnovená Římská říše, tak Antikrist jsou zmocněni a dirigováni Satanem. Řím, prostřednictvím Heroda i Piláta, usiloval zničit dítě ženy.

 „Deset rohů“ prozrazuje závěrečné rozdělení římského impéria, opanovaného Satanem, což je jeho poslední pokus o ovládnutí světa. Koruny jsou na rozích, nikoli na hlavách, neboť moc je propůjčena od Satana. Koruny představují královskou autoritu a vladařství.

„Třetina hvězd s nebe“ připomíná ohromný rozsah vzpoury v nebi, při níž třetina všech andělských zástupů následovala Satana ke své vlastní záhubě. Daniel se o tom zmiňuje v pasáži, která je podle obecného názoru velmi obtížná (viz Dn8,10; Ju6).

Drak chlapce nenávidí, protože bylo od počátku předpovězeno, že dítě způsobí Satanovi zkázu.

„Mezi tebe a ženu položím nepřátelství, i mezi símě tvé a símě její. Ono ti rozdrtí hlavu a ty jemu rozdrtíš patu.“ (1M 3,15)

Dítě ženy - Ježíš Kristus

Ona porodila dítě, syna, který má železnou berlou pást všechny národy; ale dítě bylo přeneseno k Bohu a jeho trůnu. Žena pak uprchla na poušť, kde ji Bůh připravil útočiště, aby tam o ní bylo postaráno po tisíc dvě stě šedesát dní.“
Dítě ‑ „syn“ ‑ je Kristus. Jeho totožnost s dítětem je nasnadě. Doufám, že neupadnete do omylu vidět v dítěti církev, ačkoli mnozí se toho dopustili.

Který má železnou berlou pást (spravovat) všechny národy“ se vztahuje výhradně na Krista.

Rozdrtíš je železnou holí, rozbiješ je jak nádobu z hlíny.“ (Ž 2,9)

Ve Sk4 pronásledovaní křesťané citovali Ž 2, při čemž ztotožňovali toho, „který má železnou berlou spravovat národy“, s Pánem Ježíšem Kristem.

Kristus přijde a potlačí veškeré nepřátelství, každý odpor a vzpouru na zemi. Jak to udělá? Rozdrtí je železnou holí a rozbije na kusy jako hrnčířskou nádobu. Kdyby zastánci míru a pořádku přišli s nějakým fungujícím programem, nebylo by třeba potlačovat vzpouru poněkud násilně. Ale není jiné možnosti, jak ji zlikvidovat. Jak si myslíte, že se Kristus dostane k moci v rozbouřeném světě? Dejme tomu, že by se náhle objevil v hlavním městě nějakého státu. Myslíte, že tam jsou hotovi vzdát se mu a postoupit mu svou moc? Mezi všemi je zahrnuta i moje vlast. Jsou Spojené státy připraveny podřídit se Ježíši Kristu? Řeknete‑li „ano“, budu se muset zeptat, „a proč se mu nepodřídí?“ MOHLI by se mu přece poddat už dnes. Příteli, svět je v odporu vůči němu. Možná patříte mezi obhájce míru. Nemáte rád prolévání krve, přímo nenávidíte násilí a válku ‑ což všichni nesdílíme totéž? ‑ přesto je jen jediný způsob jak vzpouru potlačit. Pán Ježíš Kristus bude vládnout.

Její dítě bylo přeneseno k Bohu a k jeho trůnu.“ Je tu odkaz na Kristovo nanebevstoupení. V evangeliích je položen důraz na Kristovu smrt. V epištolách je zdůrazňováno Kristovo zmrtvýchvstání. V knize Zjevení se klade důraz na Kristovo nanebevstoupení. Protestantismus, dokonce i fundamentalisté, ignorují nanebevstoupení Krista, a z toho vyplývá, že se příliš nezdůrazňuje současná kněžská úloha Kristova.

Po těch slovech byl před jejich zraky vzat vzhůru a oblak jim ho zastřel. A když upřeně hleděli k nebi za ním, jak odchází, hle, stáli vedle nich dva muži v bílém rouchu a řekli: »Muži z Galileje, co tu stojíte a hledíte k nebi? Tento Ježíš, který byl od vás vzat do nebe, znovu přijde právě tak, jak jste ho viděli odcházet.«“ (Sk1,9‑11)

Kniha Zjevení rozhrnuje oponu před nanebevstoupivším Kristem, Kristem oslaveným, Kristem, který v slávě znovu přichází. Kniha Zjevení spočívá na skutečnosti nanebevzetí. On je to, kdo láme pečetě, aby bylo uvedeno do chodu vše, co se od té chvíle děje. V listu Žd 12,2 nám je řečeno:

„vytrvejme... s pohledem upřeným na Ježíše, který vede naši víru od počátku až do cíle. Místo radosti, která se mu nabízela, podstoupil kříž, nedbaje na potupu; proto usedl po pravici Božího trůnu.“
Mnozí mají dojem a chápou to tak, že si teď (takříkajíc) točí palcem; ovšem jen proto tak smýšlí, že neznají Zjevení. On tam nesedí nečinně. S jeho vstoupením do nebe je spojena rozsáhlá budoucí činnost a už v současnosti kněžský úřad v zájmu církve.

Ona porodila dítě, syna.“ Jsem přesvědčen, že tím je dána i totožnost ženy. Nepochybně je to Izrael, z něhož pochází Kristus. Zatímco církev má původ v Ježíši Kristu, On pochází podle těla z Izraele. Dovolte mně znovu citovat Pavla:

Jsou to Izraelci... z nich rodem pochází Kristus.“ (Ř9,4‑5)

Jinde nám je řečeno:
„Když se však naplnil stanovený čas, poslal Bůh svého Syna, narozeného z ženy, podrobeného zákonu, aby vykoupil ty, kteří jsou zákonu podrobeni, tak abychom byli přijati za syny.“ (Ga 4,4‑5)

Podrobeného zákonu“ (kral. „učiněného pod zákonem“) ‑ jakému zákonu? Je to Mojžíšův zákon, který byl Izraeli dán. Přišel a byl „učiněn (či narozen) pod zákonem“, protože byl Izraelcem. V listu Galatským znovu čteme:

Slib byl dán Abrahamovi a »jeho potomku« nemluví se o potomcích, nýbrž o potomku: je jím Kristus.“ (Ga 3,16)

Národ ještě zdaleka neexistoval, když Bůh Abrahamovi zaslíbil, „učiním z tebe veliký národ, a prostřednictvím tohoto národa posílám potomka“ ‑ ne mnoho potomků, ale jednoho ‑ a tím je Kristus. Už jsme nahlédli do Iz9,6, kde stojí:

Neboť se nám narodí dítě, bude nám dán syn.“
„Nám“ ‑ neznamená Spojeným státům, ačkoliv se zdá, že si to někteří lidé myslí! „Nám“ ‑ to je Izraeli. Izaiáš byl Izraelita a k tomuto národu také mluvil. Jeho slova nepatřila ani církvi ani pohanům, ale Izraeli.

Žena pak uprchla na poušť, kde ji Bůh připravil útočiště.“ Až Velké soužení nabude na intensitě, v té době bude zbytek (hrstka) Izraele pod Boží ochranou. Není jasné kde, ale budou pod ochranou Nejvyššího






Stránka vygenerována za: 0.89 sekundy