Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 466 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116485744
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Osidlo je protrženo
Vloženo Sobota, 27. říjen 2012 @ 21:23:25 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

„Unikli jsme jako ptáče z osidla lovců. Osidlo je protrženo, unikli jsme (Žalm 124:7).

Představ si malé ptáče chycené do lovcovy sítě. Bezmocně leží, jeho srdéčko tluče strachy a svými křídly se snaží dostat ze sítě – bez úspěchu. Čím více zápasí, tím více je otlučeno. Ustrašené ptáče začíná křičet a pištět, ale nedokáže uniknout. Je vydané na milost lovce.

Milovaný, to ptáče jsi ty – chycený do sítě hříchu! A lovcem je ďábel, ten zlý. Položil svou past a chytil tě do ní.

Nyní uvažuj o tom chyceném ptáčkovi. Jak by se mohl osvobodit svou vlastní silou? Když bude zápasit, aby protrhl síť, ještě více se do ní zamotá. Dokonce si může i polámat křídlo nebo vykrvácet. Nemůže se sám osvobodit.

Nejsme to snad my, kdo je chycen do hříchu? Činíme sliby Bohu. Bojujeme a křičíme, pokoušíme se osvobodit z našich pout.

Ztratili jsme však svobodu a zůstáváme chyceni!

Uvažuj znovu o tom chyceném ptáčkovi. V noci jde lovec spát a sní o tom zvláštním ptáčkovi. Nemůže spát a touží, aby již byl zítřek a on se mohl jít podívat, jestli ho chytil.

Když přijde lovec k osidlu, vidí, že spadlo a je vzrušený očekáváním. Čeká, že uvidí v síti vyčerpaného, krvácejícího, vyděšeného, polomrtvého ptáčka, avšak světe div se, když prozkoumá síť, vidí, že je protržena. Ptáček odletěl!

Nacházíme toho ptáčka usazeného na větvi stromu vysoko na Boží hoře. Je volný a jeho zranění jsou uzdravena – protože Pán přišel a protrhl síť!

Ten ptáček si říká: „Nebýt Pána – kdyby si ke mně nepospíšil – byl bych sněden. Ale Bůh protrhl síť a vytrhl mne z toho osidla!“
Osidlo je protrženo – a my jsme unikli!

David Wilkerson


Velice poučná je 7 kapitola listu do Říma a počátek 8 kap. Pokusím se vám svými slovy napsat několik základních faktů, které vyplývají z textu.

Dokud nebyl Zákon, byl sice hřích na světě, ale jeho moc byla omezená. „Ale hřích bych nepoznal, kdyby nebylo zákona. Vždyť bych neznal žádostivost, kdyby zákon neřekl: ,Nepožádáš!“ … bez zákona je totiž hřích mrtev.“ Jinak řečeno, moc hříchu je umocněna zákonem. Zákon hříchu a smrti má stále stejnou moc nad každým člověkem, pokud se pokouší zákonem řídit.

Přiznává to i apoštol Pavel v této 7 kapitole. Dokud se Pavel i po svém obrácení pokoušel žít v souladu se zákonem, vždy prohrál. Od 14 verše píše Pavel o svých vlastních zkušenostech. A klíčem k pochopení jeho uvažování jsou jeho poslední slova 7 kapitoly:

„A tak tentýž já sloužím svou mysli zákonu Božímu, ale svým jednáním zákonu hříchu.“

Toto nejsou slova neobráceného člověka, ale apoštola Pavla předtím, než pochopil, že jedině Zákon Ducha dokáže křesťana osvobodit o zákona hříchu a smrti. A co vám říká výše uvedený text Davida Wilkersona?

Osidlo – lovcova síť čerpá svou moc ze zákona hříchu a smrti. Dokud se pokoušíte touto síti proniknout vlastní silou, jste odsouzení k nezdaru. Ale jakmile si všimnete, že touto síti již někdo pronikl a udělal v ní díru, máte vyhráno. Můžete z této sítě vyletět a už se více o ni nestarat. Verš 8,1: „… zákon Ducha vede k životu v Kristu Ježíši…“ 8,4: …aby spravedlnost požadovaná zákonem byla naplněna v nás, kteří se neřídíme svou vůli, nýbrž vůli Ducha.“

„Nyní však není žádného odsouzení pro ty, kteří jsou v Kristu Ježíši,…a řídí se vůli Ducha.“


Ještě dodatek. Lovec je tady stále, síť stále existuje, ovšem je v ní díra, což se dá přijmout pouze vírou. A pouze vírou se dá tato síť opustit.


Podobná témata

Zamyšlení

"Osidlo je protrženo" | Přihlásit/Vytvořit účet | 22 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Osidlo je protrženo (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 28. říjen 2012 @ 16:39:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Apoštol Pavel neměl vůbec na mysli dualismus v podobě lovec - oběť, jak leonete píšeš. Například (je to v 7. kap. vícekrát)

[Římanům 7:20] Jestliže však činím to, co nechci, nedělám to já, ale hřích, který ve mně přebývá.

Pavel naprosto jasně a zřetelně popisuje moc zákona Ducha života, který potřel a v úplnosti nahradil zákon hříchu a smrti. Jeden zákon tedy vystřídal druhý. Nejde tedy o to, že bychom byli sváděni nějakou vnější silou k hříchu, ale hřích je zakotven přímo v nás.

Ani trochu v Pavlových textech není uvedeno, že bychom se přijetím Ducha stali bezhříšnými v tělech, ale přijetím zákona Ducha života jsou hříchy těla díky Kristu umrtvovány spolu s tělem:

[Římanům 8:9,10] Přebývá-li však ve vás Boží Duch, pak nežijete v těle, ale v Duchu. Kdo nemá Kristova Ducha, ten není jeho. Je-li Kristus ve vás, pak je sice tělo kvůli hříchu mrtvé, ale duch žije díky spravedlnosti.

Texty lze jednoduše shrnout:

a) Zákon hříchu a smrti je nahrazen zákonem Ducha života
b) Naše těla se stávají duchovními
c) Těla jsou podle zákona hříchu a smrti mrtvá, ale my mrtví nejsme, neboť jsme díky Kristu oživeni v Duchu.

Dále nejsme povinni žít podle těla, ale máme moc umrtvovat naše skutky těla (včetně hříchů) pomocí námi přijatého a Bohem darovaného Ducha života:

[Římanům 8:12,13] Nuže, bratři, nejsme nikterak povinni žít podle těla. Žijete-li podle těla, zemřete; umrtvujete-li skutky těla Duchem, budete žít.








Re: Osidlo je protrženo (Skóre: 1)
Vložil: twig v Neděle, 28. říjen 2012 @ 19:03:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mne to prirovnanie od Wilkersona príde pomerne nevydarené. Osídlo je smrť. Hriech v nás spôsobuje, že sa z nej nevieme vymaniť a jedine obeť tela Pána Ježiša dáva chytenému vtáčaťu silu vzlietnuť a vymaniť sa zo smrti - lebo tú za nás podstúpil Ten Milovaný. Kým je vtáča otrokom hriechu, súc pod zákonom, je slabé a nemá šancu uniknúť istej smrti. Akonáhle sa ocitne pod milosťou, jeho sila pramení v Bohu a ono vzlietne a uniká. Sem-tam mu hrozí, že sa znova do nejakého osídla zapletie a keď padá, veľmi dobre pozná tú slabosť a hľadá pomoc a zdroj sily v tom Jedinom, kto mu ju môže poskytnúť a aj poskytne - lebo Jeho vernosť a láska je večná. Za každé zachránené vtáča zaplatil vlastným životom - osídlo už nemá nárok väzniť Jeho vykúpených a zachránených.

A lovcami sú všetci falošní záchrancovia, ktorí miesto skutočnej slobody poskytnú chyteným vtáčencom pobyt v ZOO - kŕmia ich, poskytujú domnelú ochranu, ale o slobode môžu takto uväznené vtáčence akurát tak snívať..



Re: Osidlo je protrženo (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 31. říjen 2012 @ 11:15:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
leonete,

přečetl jsem článek i debatu pod ním a nevím, proč jsi sem tento článek vlastně dal a co jsi jím chtěl vyjádřit? Často tu zdůrazňuješ potřebu rozumět tomu, komu, kdy, jak a proč byla ta která Boží Slova určena. V tomto případě mi to poněkud uniká, jestli to tam tedy je.

Pověsil si sem jakousi evangelizační promluvu Davida Wilkersona z kdovíjaké doby, kdovíkomu, kdovíproč bez toho, že bys objasnil proč a co jsi tím chtěl sdělit, co z toho vyplývá pro nás dnes a tady. Srovnání se 7. a 8. kapitolou listu Římanům postrádá přímou souvislost a nepřímá se dá také jen těžko vyčíst. Mám za to, že by to chtělo více světla a praktického vy/použití toho, co napsal apoštol Pavel, na základě vlastních zkušeností.

Tož tak.



Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy