Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 270 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116535652
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Potřeboval Bůh, aby člověk vraždil?
Vloženo Pondělí, 10. červen 2013 @ 07:07:45 CEST Vložil: Olda

Žhavá témata poslal Nepřihlášený

V Bibli, a to ve SZ,  je mnoho krutosti. Páchá ji člověk a dovolává se Boží vůle či Božího příkazu. David, dokud byl jen pastýřem, dokázat psát krásné žalmy. Jakmile se stal bojovníkem, choval se jako masový vrah, který dokonce mrtvoly nepřátel zohyzďoval. Jako král byl manželce nevěrný a manžela své milenky nechal poslat na smrt. Jozue nechal vyhladit například obyvatele Jericha. Prý na příkaz Boha. Genocida národa, kterou provádí člověk. Vraždí děti, ženy, těhotné ženy… Proč?
 

 



 
Nedivím se tomu, že krutost Izraelců se jim vrátila. Ostatně lidé v tom měli inspiraci z Bible.
 

Potřeboval Bůh, aby člověk vraždil?  Jaký to mělo smysl?

 

Děsí mne, s jakou lhostejností křesťané tyto pasáže ze SZ přecházejí a vůbec se nad tím nepozastavují. Pokud dostane Bibli do rukou nevěřící a bohužel se seznámí s těmito pasážemi, nedivím se, že ho to odradí.

 

Jak to tedy ve skutečnosti bylo ? Co je mýtus a co je pravda? Jaký je odkaz takových pasáží pro nás?

 

Nečerpali lidé při páchání zla inspiraci právě z těchto pasáží ? Někteří největší zločinci minulého století prošli přece křesťanskou výchovou.

 

Proč je toto téma tabu a úmyslně se omlouvá ?

 

Mají snad věřící strach zeptat se, co je pravda a co je mýtus?
 
Vysvětlete to někdo !!!
 
Nejde o to, abychom ublížili víře, ale naopak jí posílili.
 
Všechna dosavadní vysvětlení, která toto jednání obhajovala, mne neuspokojila
 

 

 

 

 

 


"Potřeboval Bůh, aby člověk vraždil?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 48 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Potřeboval Bůh, aby člověk vraždil? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 10. červen 2013 @ 09:13:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud chce někdo žít v pravdě tak musí mimo jiné i sám chtít a nesnažit se pravdu zatemňovat a brát druhým. Člověku který nechce se toho moc vysvětlit nedá.




Re: Potřeboval Bůh, aby člověk vraždil? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 10. červen 2013 @ 10:42:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Potřeboval Bůh, aby člověk vraždil?

1. Ta otázka je špatně položená a zavádějící, protože skrytě podsouvá Bohu nekalé úmysly.

2. Jelikož se týká Boha a Jeho jednání, měla by být položena především a na prvním místě Bohu.

3. Je  tu jistota, že pokud na otázku Bůh odpoví, Jeho vysvětlení bude pravda, která by měla tazatele uspokojit.



Re: Potřeboval Bůh, aby člověk vraždil? (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pondělí, 10. červen 2013 @ 13:12:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím si, že pokud chce člověk nalézt správnou odpověď na tuto otázku, musí napřed najít správné odpovědi na jiné otázky: 1) jaký je rozdíl mezi vraždou a zabitím 2) proč vůbec smrt vstoupila do života lidí 3) jestli je nějaký rozdíl mezi tím, když ukončí něčí život Bůh a tím, když ho ukončí člověk na Boží pokyn 4) Kdo stanovil, že člověk má právo na život, když mzdou za hřích je smrt 5) Kdo zemřel za mě, abych tou věčnou smrtí nezemřel já Kdo nalezne správné odpovědi na tyto otázky, už si nebude klást tu z toho příspěvku.



Re: Potřeboval Bůh, aby člověk vraždil? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 10. červen 2013 @ 16:57:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takové otázky může klást pouze tazatel, který není zplozený z Boha. To znamená ateista, nebo neznovuzrozený věřící. Bůh Adama varoval, co se stane, pokud pojí ze stromu poznání dobrého a zlého. Následkem bude smrt v životě člověka. A zakrátko byla, když Kain zabil Ábele. Později se dovídáme, že život lidí byl tak zly, že ho musel Hospodin vyhubit potopou.
Proč bylo tolik krutosti v životě Izraelského národa? Na vině je samotný Izraelský lid. Poté, co byli z milosti Boží vyvedení z Egypta, se od Hospodina odvrátili a chtěli žít podle Zákona. Následky jsou popisovány ve Starém Zákoně.
Je mi velice smutno, když i dnes v době milostivého léta Božího vidím lidi, kteří i teď chtějí žít podle Zákona aniž si uvědomují, jaké tragické následky měl tento princip života v Izraeli.

Právě kvůli tomu, aby byli lidé a i křesťané varováni, jsou tyto události popisovány v Bibli. Bůh aby lidi varoval, nechal tyto věci zaznamenat.



Re: Potřeboval Bůh, aby člověk vraždil? (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Pondělí, 10. červen 2013 @ 19:54:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavé otázky!


Začnu také dotazem, když Bůh spustil potopu a vyvraždil všechny kromě Noemovy rodiny, byl krutý masový vrah bez lásky?


Vše co popisuje Mojžíš se zakládá na pravdě, ač chceme či nikoliv. Vyvražďování na příkaz Boha byla povinnost a příkaz, který když nevykonali tak jak měli, byl to hřích. Divné, že jo?


1 Samuelova 15:13  A když přišel Samuel k Saulovi, řekl jemu Saul: Požehnaný ty od Hospodina, vyplnil jsem slovo Hospodinovo.
14  Samuel pak řekl: Jaké pak jest to bečení ovcí těch v uších mých, a řvání volů, kteréž já slyším?
15  Odpověděl Saul: Od Amalechitských přihnali je; nebo zachoval lid, což nejlepšího bylo z bravů a skotů, aby to obětoval Hospodinu Bohu tvému, ostatek pak jsme zahladili jako proklaté.
16  I řekl Samuel Saulovi: Dopusť, ať oznámím tobě, co jest mi mluvil Hospodin noci této. Dí jemu: Oznam.
17  Tedy řekl Samuel: Zdali jsi nebyl maličký sám u sebe? A předce učiněn jsi hlavou pokolení Izraelských, a pomazal tě Hospodin za krále nad Izraelem.
18  A poslal tě Hospodin na cestu a řekl tobě: Jdi, zahub jako proklaté hříšníky ty Amalechitské, a bojuj proti nim, dokudž byste nevyhladili jich.
19  Pročež jsi tedy neuposlechl hlasu Hospodinova, ale obrátil jsi se k loupeži, a učinils zlou věc před očima Hospodinovýma?
20  Odpověděl Saul Samuelovi: Však jsem uposlechl hlasu Hospodinova, a šel jsem cestou, kterouž poslal mne Hospodin, a přivedl jsem Agaga krále Amalechitského, i Amalechitské jako proklaté vyhubil jsem.
21  Ale lid vzal z loupeží bravy a skoty přední z věcí proklatých, k obětování Hospodinu Bohu tvému v Galgala.
22  I řekl Samuel: Zdaliž líbost takovou má Hospodin v zápalích a v obětech, jako když se poslušenství koná hlasu Hospodinova? Aj, poslouchati lépe jest, nežli obětovati, a ku poslušenství státi, nežli tuk skopců přinášeti.
23  Nebo zpoura jest takový hřích jako čarodějnictví, a přestoupiti přikázaní jako modlářství a obrazové. Poněvadž jsi pak zavrhl řeč Hospodinovu, i on také zavrhl tě, abys nebyl králem.
24  Tedy řekl Saul Samuelovi: Zhřešil jsem, že jsem přestoupil rozkaz Hospodinův a slova tvá, nebo jsem se bál lidu, a povolil jsem hlasu jejich.


Při potopě Bůh provedl sám co uznal za vhodné, při putování Izraelitů a později v zaslíbené zemi měl v ruce nástroj své pomsty modloslužebníkům a zároveň test poslušnosti vyvoleného lidu, Izraele. Máme o sobě (lidech) vysoké mínění a falešný humanismus nám diktuje být milosrdnější než samotný Bůh. Ale musíme si uvědomit, že Bůh to může vidět úplně jinak. Už jenom z příběhu Saule je vidět, že život neznaboha a modláře neměl u Boha žádnou cenu a byli ohavností před Jeho tváří. Dále si musíme uvědomit, že On je dárcem života, ale i Ten, kdo o tom životě rozhoduje. Ježíš Kristus přinesl poselství lásky a mnoho lidí to pochopilo tak, že Bůh je láska a tak nemohl, nemůže člověka trestat smrtí. Je to tragický omyl, Bůh je především Spravedlnost a kdo nehledá záchranu v Jeho Synu dopadne stejně jako Kananejci. Copak NZ nepíše


Židům 10:26  Nebo jestliže bychom dobrovolně hřešili po přijetí známosti pravdy, nezůstávalo by již více oběti za hříchy,
27  Ale hrozné nějaké očekáváni soudu, a ohně prudká pálivost, kterýž žráti má protivníky.
28  Kdož by koli pohrdal Zákonem Mojžíšovým, bez lítosti pode dvěma neb třmi svědky umírá.
29  Což se vám zdá, jak přísnějšího trestání hoden jest ten, kdož by Syna Božího pošlapával a krev smlouvy, kterouž byl posvěcen, za nehodnou drahého vážení by měl, a duchu milosti potupu učinil?
30  Známeť zajisté toho, jenž řekl: Mně pomsta, já odplatím, praví Pán. A opět: Pán souditi bude lid svůj.
31  Hroznéť jest upadnouti v ruce Boha živého.

David byl jenom takový člověk jako ty nebo já. Uklouzl, zhřešil, cizoložil, vraždil a pak litoval. Ačkoliv je to drsný příběh o "mocných", kteří si myslí, že mohou všechno činit bez trestu, je zároveň krásný v tom, jak Bůh mu to nechal "vypapat", že si trest stanovil sám. Doplatilo na tom dítě, které bylo počaté v hříchu. David ovšem mělo něco čeho si Bůh u něho považoval, bezmeznou víru Bohu a upřímnost.


Národ Izraelský je trestán ne za krutosti, které páchal na příkaz Boha (pokud to byla jejich svévole, byl to samozřejmě hřích), ale za ukřižování Spasitele, když křičeli:

Matouš 27:22  Dí jim Pilát: Co pak učiním s Ježíšem, jenž slove Kristus? Řekli mu všickni: Ukřižován buď.
23  Vladař pak řekl: I což jest zlého učinil? Oni pak více volali, řkouce: Ukřižován buď.
24  A vida Pilát, že by nic neprospěl, ale že by větší rozbroj byl, vzav vodu, umyl ruce před lidem, řka: Čist jsem já od krve spravedlivého tohoto. Vy vizte.
25  A odpověděv všecken lid, řekl: Krev jeho na nás i na naše syny.


Toto jejich přání se jim plní až do dnešních dnů.


Ano, někteří se mohou odvolávat na SZ pro obhajobu vraždění pro vyšší zájmy jako obrana vlasti, spravedlivá válka atd. Pravdou je, že pro věřícího křesťana neexistuje ŽÁDNÝ DŮVOD pro vraždění, tím méně náboženský! Nežijeme ve SZ a nejsme nástrojem pomsty Boha. Bůh říká:

Římanům 12:19  Ne sami sebe mstíce, nejmilejší, ale dejte místo hněvu; nebo psáno jest: Mně pomsta, já odplatím, praví Pán.
20  A protož lační-li nepřítel tvůj, nakrm jej, a žízní-li, dej mu píti. Nebo to učině, uhlí řeřavé shrneš na hlavu jeho.
21  Nedej se přemoci zlému, ale přemáhej v dobrém zlé.

Apoštol je sám příkladem pro nás. Když byl v nevěře vraždil, pronásledoval následovatelé Krista, po obracení se úplně změnil a stačí číst jeho dopisy.

rastan




Re: Potřeboval Bůh, aby člověk vraždil? (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pondělí, 10. červen 2013 @ 21:02:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dlouho jsem tomu také nerozumněl, než mi Pán ukázal verš 1M 15:16. Nechal izrael v Egyptě, protože dával naději k pokání i Amorejcům. Nevyužili ji. Kolik lidí dnes nevyužije doby milosti! Myslíte si někdo, že jejich konec bude jiný? Kdo si troufne obžalovat Boha z existence druhé smrti? Je to Bůh, který může za to, že máme za nic oběť Pána Ježíše Krista? Bůh si nelibuje ve smrti svévolníka. Mzdou hřícha je smrt. Vrahem není ani Bůh, ani člověk, ale hřích. Existuje i hřích, který se nazývá vražda, pak je člověk vrahem.
Přemýšlejme raději o těch, kteří DNES nevyužívají času milosti. Amorejci měli 430let. Kolik jich máme ještě my dnes? Noc pokročila den se přiblížil.



Re: Potřeboval Bůh, aby člověk vraždil? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 11. červen 2013 @ 12:17:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Jaký to mělo smysl?

Jak to tedy ve skutečnosti bylo ? Co je mýtus a co je pravda? Jaký je odkaz takových pasáží pro nás?

Ahoj Františku, ještě jednou jsem se podíval na tvůj článek a debatu pod ním a přišla mi taková jedna zásadní věc ohledně toho, jak si Bůh použil Izrael v teou zmínšných pasážích a na jiných místech SZ.
Z lidského pohledu to bylo jistě zlé a kruté, ale z Božího pohledu to bylo vykonání Boží spravedlnosti. To byl smysl těch událostí, které jsou ve SZ pravdivě popsány, jak se skutečně staly. Odkaz takových pasáží je ukázat jasně Boží nenávist ke zlu, hříchu a k modlářství, protože obojí ničí Boží lid i lidi obecně. Dalším odkazem je vyjádření Boží spravedlnosti a odsouzení těchto věcí. A to všechno by mělo vést k opravdové bázni před Bohem, uznání Boží spravedlnosti, přijetí Božího soudu nad těmito věcmi a přiznání Boží svrchovanosti a práva naložit s těmito věcmi a lidmi, kteří je nechtějí opustit, podle Boží spravedlnosti, stejně jako práva použít si k tomu, koho a co chce Bůh.

Pokud v minulosi došlo ke zneužití Božího jména či inspirování se těmito událostmi k páchání zla zlými lidmi, kteří neznali Boha a neměli Boží bázeň, s tím přece Svatý a Spravedlivý Bůh nemá nic společného a jen to ukazuje na lidskou zkaženost a nenapravitelnost, tzn. neschopnost se změnit bez zásahu Boží milosti.

O tom, Kdo a jaký Bůh je, vydal živé svědectví Boží Syn - Kristus, který přišel plný milosti a pravdy, ne aby svět odsoudil, ale aby byl svět skrze Něho zachráněn. Kdo však Jeho záchranu odmítá a nevěří, je již odsouzen, protože neuvěřil ve jméno jediného Syna Božího. Bude odsouzen nejen Bohem, ale dokonce svými vlastními slovy - a to tak, že spravedlivě a bude vědět, že se jedná o spravedlivý soud spravedlivého svatého Boha.

Tož tak.



Re: Odporný a zlý je samotný nadpis (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 11. červen 2013 @ 16:50:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tahleta snaha je možná skoro tak stará jako Nový zákon. Postavit ho do zdánlivého rozporu se starým. Myslím že to také nějak souvisí s gnosticismem, už si to moc nepamatuji. Zdánlivé rozpory mezi Otcem a Synem se snažili vymýšlet svého času farizejové, kdekoliv se náš Pán Ježíš Kristus objevil.

Dovoluji si ale navrhnout každému člověku dobré vůle který věří v Boha abychom zbytečně nekrmili bestii a nedopouštěli se rouhání vůči našemu nebeskému Otci a nebrali Jeho svaté Jméno nadarmo. Abychom si dobře rozmysleli  jak a jestli vůbec budeme reagovat a vysvětlovat něco o spravedlnosti a milosrdenství těm kteří o to nestojí.




Re: Potřeboval Bůh, aby člověk vraždil? (Skóre: 1)
Vložil: Marpefi v Úterý, 11. červen 2013 @ 20:49:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.zivot-nazory.blog.cz
Ahoj Františku,

rozumím Tvým dotazům a také tomu, že naše lidské já "bolí" přijmout představu o tom, že by Bůh mohl něco takového dělat. Nevím, možná je to tím, že zdůrazňujeme více Boží lásku a zatemňujeme Boží spravedlnost, svatost a suverenitu.

Nedávno jsem si musel projít procesem "pochopení" či přijmutí i této Boží stránky. Chystám se k tomu sepsat více (škoda, že to ještě nemám, aby Ti to třeba posloužilo)...

Napadá mě však v kostce toto - pokud máš problémy s tím, že by Bůh přikázal ukončit někomu život (který ostatně On dal a má na to svrchované právo), jak potom můžeš v Boha křesťanství věřit? Určitě víš, co je hlavní zvěstí...láska, naděje v Ježíši Kristu - ale i nepředstavitelně hrozný soud a místo "kde bude pláč a skřípění zubů"...PEKLO! Ať bude mít jakoukoliv podobu či charakter, jistě se mu mnoho věcí (možná vůbec nic) tady na Zemi nemůže podobat!

Pokud tedy Ježíš, který se na věčnou záhubu odvolával, mluvil o lásce i odsouzení, proč bychom měli odmítat pasáže starého zákona, které troufám si říct, že jsou velmi slabým odvarem toho, co bude zavržené čekat po smrti? V konečném důsledku jsou slova Ježíše možná daleko bolestivější, než jakákoliv "drsná" stránka ze zákona starého...

Co tím chci říct? Pokud odmítáš myšlenku, že by Bůh mohl někomu vzít život (ne svévolně - nýbrž v rámci spravedlivého soudu), pak rovnou zavrhni i myšlenku soudu a věčného zatracení, které je s Ježíšovým učením pevně spjato! Věřím, že skutečnost, kdy Bůh někomu vezme život je pouze urychlení toho, co jej stejně jednou čeká. Důležitým aspektem je skutečnost, že se na život často díváme téměř výhradně jen očima tohoto života (nejsem výjimkou, proto nekritizuju, ale konstatuju)...to znamená, že je pro nás tragédií, když někdo zemře...jenže to zemřem stejně..dříve či později. A troufám si říci, že je jedno, kdy to bude...to nejdůležitější je, kde budeme trávit věčnost - tedy smíření s Bohem. Pro někoho tedy může být smrt dítěte tragédií (a samozřejmě pro mě také!), jenže optikou věčnosti lze na to všechno pohlížet tak, že ty děti byly uchráněny od věčného zatracení (většina křesťanů věří, že děti "jdou do nebe", protože nenesou odpovědnost za své činy).

Proto s trochou nadsázky lze říct, že vyhlazení národa (zkaženého, hříšného) je nejen zastavením "kvasu" hříchu, ale také možná záchranou těch dětí, které by za několik let vyrostly, zabíjely by své vlastní děti a obětovávali modlám...

Na tuto problematiku se lze dívat z mnoha úhlů pohledu, výše uvedené je jen velmi zkráceně napsáno (a asi i nedokonale, tak to ber s rezervou). Ale věřím, že přijmutím každé stránky starého zákona neubíráme nic na Boží lásce ani spravedlnosti. Doporučuju k tomuto tématu také knihu Kauza víra, kde jsou podobné pasáže podrobněji rozebírány.

Přikládám také obecnější článek na toto téma:
http://www.buh-krestanstvi.cz/news/je-bible-nemravna-a-urazliva-kniha-/

Požehnaný den a Boží moudrost v hledání pravdy.

Petr




Re: Potřeboval Bůh, aby člověk vraždil? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Středa, 12. červen 2013 @ 05:16:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
víš Františku, BŮH je svrchovaný, všechno má pod kontrolou, ON všechno řídí, i tvůj nádech a výdech, když, teď, jak to čteš, se rozčiluješ.A tak, tě vedu k pokání za tvé názory na JEHO SLOVO, které nám ve SVÉ milosti nechal zapsát, abychom nešli tam, kam všichni patříme.



Re: Potřeboval Bůh, aby člověk vraždil? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 15. červen 2013 @ 13:44:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Dnes jsem četl v 9. kapitole knihy Zjevení, závěrečné knize NZ a celé Bible tuto pasáž:

12První ‚běda‘ pominulo; hle, ještě dvoje ‚běda‘ přichází potom.
13Zatroubil šestý anděl. Uslyšel jsem jakýsi hlas ze čtyř rohů zlatého oltáře, který je před Bohem.
14Ten řekl šestému andělu, který měl polnici: „Rozvaž ty čtyři anděly, kteří jsou svázáni při veliké řece Eufratu.“
15Tu byli rozvázáni ti čtyři andělé, připravení k hodině, dni, měsíci a roku, aby zabili třetinu lidí.
16Vojska jejich jízdy měla dvě stě miliónů mužů - uslyšel jsem jejich počet.
17A takto jsem ve vidění spatřil koně a ty, kteří na nich seděli: hrudní pancíře měli ohnivé, hyacintové a sírově žluté; hlavy koní jako hlavy lvů, z jejich tlam vychází oheň, dým a síra.
18Těmito třemi ranami byla zabita třetina lidí: ohněm, dýmem a sírou, která vycházela z jejich tlam.
19Neboť moc koní je v jejich tlamách a v jejich ocasech; jejich ocasy jsou podobné hadům: mají hlavy a těmi škodí.
20Ale ostatní lidé, kteří nebyli těmito ranami zabiti, se neodvrátili od skutků svých rukou: nepřestali se klanět démonům a modlám ze zlata, stříbra, mědi, kamene i dřeva, které nemohou ani vidět ani slyšet ani chodit;
21neodvrátili se od svých vražd ani od svých čárů, od svého smilstva ani od svých krádeží.


Nevím, kolik bude žít na zemi lidí, až se toto stane, ale dejme tomu, že to bude 9 miiard; tzn. že 3 miliardy lidí budou zabity - Božími anděly. Troufá si někdo říci např. že na to Bůh nemá právo nebo že Bůh je nespravedlivý, krutý a zlý? Já tedy ne. Bůh je Soudce, ne my! A Boží soud je vždy a za všech okolností spravedlivý.

Tož tak.



Re: Potřeboval Bůh, aby člověk vraždil? (Skóre: 1)
Vložil: hobo23 v Středa, 12. únor 2014 @ 02:11:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že není tak těžké odpovědět na otázku proč židé tolik používali zabíjení ve Starém Zákoně. Dokud lidé žili v pravěku v malých tlupách, tak měli hlavně starost o to vůbec nějak přežít v drsné přírodě a na zabíjení příslušníků téhož plemene neměli energii, ani to nemělo smysl. Pak vznikly velké civilizace - Sumer, Egypt, Asýrie a další, počet lidí narůstal a začal být nedostatek zdrojů.

Tehdy začaly kruté boje mezi národy. Vznikaly první náboženství stejně kruté jako tehdejší totalitní civilizace. Začalo být běžné obětování zvířat, lidí, zotročování atd... Aztékové zabíjeli ročně desetisíc lidí jako oběť Bohům. Izrael vznikl na středním východě uprostřed těchto civilizačních hrůz. Náboženství Izraele bylo inspirováno okolními náboženstvími. Pak začalo být vzýváno "Jméno Hospodinovo" a Izrael se oproti ostatním národům a náboženstvím vymezil - začal přísně trestat uctívání jiných bohů a obětování dětí, které bylo v okolních kultech běžné. Krutosti, které viděli okolo považovali za normál - dokazuje to Abraham, který bez mrknutí oka konal přípravy na rituální vraždu dítěte.

Pokud chtěl Izrael na Středním Východě přežít, musel být o něco krutější než sousedi. Jinak by tehdejší Kanaan neovládl. Podobně předci Čechů také nepoužívali výhradně mírové metody když obsazovali Čechy. A jak postupovali němečtí katolíci proti Polabským  Slovanům ? Několik století kontinuální systematické genocidy úplně stejné jako v Kanaanu.

Kdyby bylo náboženství Izraele tolerantní a mírumilovné, tak by Izrael nepřežil tehdejší krutou dobu. Je to stejné jako za 2. světové války, spojenci by Hitlera neporazili čistě mírumilovnými prostředky. O morálku ve Starém Zákoně nejde, je to mýtus ze staré doby ukazující jaké tehdy na Středním východě panovaly poměry, je to ideologie vládnoucí Izraelské elity - Lévijců.

Ježíš je jedna z mála sympatických osob ve Starém Zákoně - minimálně kvůli tomu, že nikoho nezabil a měl rád děti.

Ironií je, že z židovského monoteismu zmutovaly dvě agresivnější a úspěšnější odrůdy monoteismu - porovnejte si počty židů, muslimů a křesťanů, které Izraeli jeho krutosti vrátily i s úroky v pogromech.

Nevěřícímu přijde Starý Zákon krutý, protože ho poměřuje lidskou morálkou, která považuje zabíjení neozbrojených civilistů jako zločin. Bible nepovažuje zabíjení civilistů za zločin, ani zotročování lidí. Bible považuje za nemorální nevěřit v Boha nebo věřit v jiné Bohy. A pokud Bůh přikáže zabít, potom je nemorální nezabíjet. Zní to pro nevěřící uši zvráceně, ale je to tak.

Jestli krutosti v bibli inspirovaly Hitlera a jiné ? Tihle zločinci zabíjet chtěli z vnitřních pohnutek a i kdyby byla bible mírumilovná kniha, našli by si inspiraci jinde. Osobně si myslím, že křesťané nejsou nijak nadšeni z toho, že musejí formálně s krutostmi páchané v Kanaanu souhlasit a moc se na toto téma bavit nechtějí. V bibli je dost jiných pasáží, které naopak násilí odmítají a na tom křesťanství staví. Postoj církve je asi takovýto - takzvané krutosti tam jsou to ano, není ale snadné je správně pochopit. Starý Zákon je potřeba chápat z perspektivy boží milosti a pochopit hloubku lidského hříchu.

Bůh nechal Kanaance pozabíjet protože hodně hřešili a trestal malé děti za hříchy rodičů a provedl to rukou Izraelců. Bůh je svrchovaný a my ho nemůžeme kritizovat. Kdo by chtěl zpochybnit bibli a tvrdit že je to jinak ten skončí v pekle, nebo může být ukamenován, protože Bůh trestá hříchy tvrdě. Z náboženského hlediska to logiku má.

Potměšilí ateisté jako Dawkins by namítli, že vírou lze ospravedlnit sebevětší darebáctví - z určitého úhlu pohledu mají pravdu. Ateismus je to poslední, co bych si na tomto místě dovolil propagovat, ale pochopení historických souvislostí které vznik bible doprovázely nikomu uškodit nemůže.




Stránka vygenerována za: 0.51 sekundy