Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 216, komentářů celkem: 429663, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 300 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

cizinec
oko
magdalena07
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116528735
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Obsah Nové smlouvy
Vloženo Čtvrtek, 27. červen 2013 @ 22:55:41 CEST Vložil: Olda

Zkušenosti poslal Nepřihlášený

Oko napsal:



Židům 8:8-13  Ale když Bůh kárá svůj lid, říká: `Hle, přicházejí dny, praví Hospodin, kdy s domem izraelským i s domem judským uzavřu smlouvu novou, ne jako byla ta smlouva, kterou jsem uzavřel s jejich otci v den, kdy jsem je vzal za ruku, abych je vyvedl ze země egyptské. Neboť oni nezůstali v mé smlouvě, a já jsem se jich zřekl, praví Hospodin.
A toto je smlouva, kterou uzavřu s domem izraelským po oněch dnech, praví Hospodin: Dám své zákony do jejich mysli a napíšu jim je na srdce. Budu jim Bohem a oni budou mým lidem.
Pak už nebude učit druh druha a bratr bratra a nebude vybízet: `Poznej Pána´, protože mě budou znát všichni, od nejmenšího až do největšího.
Slituji se nad jejich nepravostmi a na jejich hříchy už nevzpomenu.´
Když Bůh mluví o nové smlouvě, říká tím, že první je zastaralá. Co je zastaralé a vetché, blíží se zániku.


Židům 10:6-18  V zápalné oběti ani v oběti za hřích, Bože, jsi nenašel zalíbení.
Proto jsem řekl: Zde jsem, abych konal, Bože, tvou vůli, jak je o mně v tvé knize psáno.´
Předně říká: `Oběti ani dary, oběti zápalné ani oběti za hřích jsi nechtěl a nenašel jsi v nich zalíbení´ - totiž v takových, jaké se obětují podle zákona.
Potom však řekne: `Zde jsem, abych konal tvou vůli.´ Tak ruší prvé, aby ustanovil druhé.
Tou vůlí jsme posvěceni, neboť Ježíš Kristus jednou provždy obětoval své tělo.
Každý kněz stojí a koná denně bohoslužbu, znovu a znovu přináší tytéž oběti, ale ty nikdy nemohou navždy zahladit hříchy.
Kristus však přinesl za hříchy jedinou oběť, navěky usedl po pravici Boží
a hledí vstříc tomu, `až mu budou nepřátelé dáni za podnož jeho trůnu´.
Tak jedinou obětí navždy přivedl k dokonalosti ty, které posvěcuje.
Dosvědčuje nám to i Duch svatý, když říká:
`Toto je smlouva, kterou s nimi uzavřu po oněch dnech, praví Pán; dám své zákony do jejich srdce a vepíšu jim je do mysli;
na jejich hříchy a nepravosti už nikdy nevzpomenu.´
Tam, kde jsou hříchy odpuštěny, není už třeba přinášet za ně oběti.

Znamení první smlouvy se zemí:
Genesis 9:12-13  Dále Bůh řekl: "Toto je znamení smlouvy, jež kladu mezi sebe a vás i každého živého tvora, který je s vámi, pro pokolení všech věků:

Položil jsem na oblak svou duhu, aby byla znamením smlouvy mezi mnou a zemí.

Znamením Nové smlouvy je kalich a pečetí je Kristova krev:

Lukáš 22:20  A právě tak, když bylo po večeři, vzal kalich a řekl: "Tento kalich je nová smlouva zpečetěná mou krví, která se za vás prolévá."

MVII



"Obsah Nové smlouvy" | Přihlásit/Vytvořit účet | 33 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 28. červen 2013 @ 10:48:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doufám že bude Oko tak dobrý a laskavý a pokusí se Vám to vysvětlit znova. Věřím že to dokáže udělat lépe než já.



Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 28. červen 2013 @ 19:32:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko tu svojí svobodu hřešit vysvětloval několikrát, například v článku "Svoboda hřešit jako jedna strana mince."

  Je to poučné čtení, doporučuji.



Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 30. červen 2013 @ 21:56:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je až s podivem, jak snadno se člověk dostane do otroctví nějakých ujetých představ a pak ztrácí soudnost.


Svéprávnost člověka je zcela podmíněna možností člověka svobodně volit mezi dobrem a zlem.
Tedy člověk má jak svobodu si zvolit žít cnostným životem, tak má tu samou svobodu zhřešit, zvolit hřích.

Kdyby této svobody nebylo a člověk neměl svobodu hřešit, trest za hřích by se stal křivdou, protože člověk by nehřešil svobodně a dobrovolně.

Aby se vůbec nějaký skutek stal hříchem proti Bohu, je zcela podmíněn skutečností, že byl proveden ve svobodě rozhodnutí a že byl proveden dobrovolně.
Jinak by zlý skutek ani nebyl hříchem!
Chybí - li svoboda a dobrovolnost v jednání a člověk koná z nevědomosti nebo z donucení, tak nenese plnou odpovědnost za své činy - i v případě, že koná zlo.




Když jsme totiž byli v těle, vášně hříchů, probouzené skrze Zákon, působily v našich údech k plození ovoce smrti.
Nyní jsme však zproštěni Zákona, když jsme zemřeli tomu, čím jsme byli drženi, abychom sloužili Bohu v novosti Ducha a ne ve starobě litery.
Co tedy řekneme? Že Zákon je hřích? V žádném případě! Avšak hřích jsem nepoznal jinak než skrze Zákon. Vždyť ani o žádosti bych nevěděl, kdyby Zákon neříkal: "Nebudeš žádostivý!"
Hřích se pak skrze to přikázání chopil příležitosti a způsobil ve mně veškerou žádost. Bez Zákona je tedy hřích mrtev.
Já jsem pak kdysi žil bez Zákona, ale když přišlo přikázání, hřích ožil
a já jsem zemřel. A ukázalo se, že přikázání, které mělo být k životu, je mi ke smrti.
Neboť hřích, který se skrze to přikázání chopil příležitosti, mne oklamal a skrze ně mne zabil.
Zákon je tedy jistě svatý a přikázání je svaté, spravedlivé a dobré.
Stalo se mi tedy to dobré smrtí? V žádném případě! Avšak hřích, aby se ukázal hříchem, mi skrze to dobré působí smrt, aby se hřích skrze přikázání stal nadmíru hříšným.




Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy