Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 231, komentářů celkem: 429547, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 426 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116466917
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: I Bůh dělá chyby.
Vloženo Sobota, 24. srpen 2013 @ 21:03:01 CEST Vložil: Olda

Zkušenosti poslal Nepřihlášený

Genesis 6:5-8  I viděl Hospodin, jak se na zemi rozmnožila zlovůle člověka a že každý výtvor jeho mysli i srdce je v každé chvíli jen zlý.Litoval, že na zemi učinil člověka, a trápil se ve svém srdci.Řekl: "Člověka, kterého jsem stvořil, smetu z povrchu země, člověka i zvířata, plazy i nebeské ptactvo, neboť lituji, že jsem je učinil."Ale Noe našel u Hospodina milost.

K napsání tohoto článku jsem byl inspirován Františkových dilematickým pohledem na „nelidského“ biblického Boha SZ a milujícího Boha NZ. Dilemat to skutečně je. Dnešní křesťané jsou inspirovaní Kristovou láskou a Jeho obětí, a tak se těžko přijímá obraz zabíjejícího a surového SZ Boha. To pak některé křesťany jako v případě Františka vede k odmítnutí takového krutého božího obrazu. Pochopitelně. S láskou jakou nám ukázal Kristus, se to neslučuje. Považuji to za správný postoj, který ukazuje na to, že František přijal a pochopil Kristovu lásku správně.

Obhájci boží..
Jiné křesťany, zase tato konfrontace dobrého a zlého Boha vede k tomu, že se začnou stavět do role božích obhájců a zlé boží skutky obhajují. Kdysi jsem se do role božího obhájce stavěl taky. Pak jsem pochopil, že je to chyba a velká opovážlivost. Bůh si své skutky ať už dobré nebo zle musí obhájit sám. Člověk jako tvor nemůže ani nedokáže obhajovat Boha tvořitele dobra i zla.

Je třeba si uvědomit..
  Byl to Bůh, který vydal celé lidstvo zmaru a smrti pro hřích jednoho člověka. Byl to Bůh, co si sám sobě přiznal chybu a litoval, trápil se nad tím, že učinil člověka. Byl to Bůh, který bez možnosti svobodné volby umožňoval dalším a dalším generacím rodit se jako hříšní do hříšného beznadějného světa. Byl to Bůh, který skoro celé hříšné lidstvo vyhladil potopou. Jen pár lidí našlo tehdy u tohoto zabíjejícího Boha milost. A od té doby se na vztahu člověka a Boha nic nezměnilo. Od potopy je vztah hříšného člověka k Bohu vždy jen na základě milosti, zrovna tak jako u Noeho.  Bůh totiž lituje stále, že člověka učinil. A bude litovat do doby, než bude vše obnoveno a hřích bude zahlazený. Pak Jeho důvod lítosti pomine a pomine i lidská bída. Kdyby totiž Bůh nelitoval, když vidí všechnu tu hrůzu, kterou dopustil On i člověk, neměl by lásku.

Život v nemilosti.. Do příchodu Krista, byl každý, kdo byl u Boha v nemilosti na tom stejně jako lidé, které Bůh zahubil potopou. Starozákonní Bůh je Bohem tvrdě trestajícím. K vykonání svých trestů Bůh užíval živlů, duchů dobrých a zlých, a dokonce i lidí. Tak to prostě bylo a žádný boží obhájce na tom nic nezmění. Je to tvrdý obraz SZ Boha, a tak Ho i vyvolený národ tehdy viděl a přijal. Izraelský národ když se v některých historických etapách odvrátil od Hospodina, byl ze všech národů trestán nejvíce. Izraelité měli své mesiášské představy ovlivněné tvrdostí SZ Boha, zrovna tak, jak mají dnešní křesťané své představy o Bohu ovlivněné láskou Krista. Nepřipouští si možnost, že Bůh vůči všem kdož jsou u něj v nemilosti prostě takový- je. Respektive do příchodu Krista byl. Ostatně strašení zlým a trestajícím Bohem, je jedna se smutných a doufejme, že i uzavřených kapitol náboženské historie. Inspirace Kristovou láskou a bázeň před Bohem je zatím ta nejlepší cesta pro každého, kdo chce ve víře Boha poznat v současném vztahu milosti.

Ochutnávka a oboustranná lítost..
 Pak přišel Bůh na svět. Přišel ochutnat to, co musí každý smrtelný člověk prožívat. Bůh sám ochutnal tu beznaději žití, lidskou bídu a osamocenost při smrti. Snad tehdy sám uznal, že to se svou tvrdostí vůči lidstvu pro hřích jednoho člověka přepískl a zařídil všechno tak, aby pro jednoho člověka bylo zase celé lidstvo spaseno. To je jistě spravedlivé. Nikdo tak již nemůže vůči Bohu namítnout, že se do tohoto hnusného světa bez možnosti spásy narodit nechtěl. Bůh se slitoval nad lidstvem a dal mu spasitele. A byli a jsou zde lidé milující pravdu, co se slitovávají nad božím Synem a ve víře přijímají jeho spasitelnou oběť. Lítost nad božím Synem je jedno z tajemství víry. Bez této lítosti není přijetí daru víry možné, a ani následně není možná lítost nad hříchy vlastními. Milost a lítost. To jsou dva nutné aspekty, za které dostáváme dar víry. Ve svém Synu dal Bůh lidstvu velká zaslíbení, které přijímáme ve víře. Tyto zaslíbení jsou motivací pro naši naději.

Boha jsme soudili a k smrti jsme ho odsoudili..píše se v jedné básni.
Bůh sám se nechal lidstvem odsoudit k smrti, tak jako On smrti vydal skoro každého z lidí. Tento zápas má již vyrovnané skóre. Zabili jsme Boha našeho Stvořitele, zabili jsme Boha co nás všechny vydal smrti 1:1. Boží Syn tak svou obětí usmířil svého Otce s lidstvem a pozor, obráceně jako Syn člověka usmířil lidstvo s Bohem. Františku pro tu lásku, kterou nám Kristus přinesl, můžeš jako člověk odpustit třeba mě, někomu jinému, sobě, ale můžeš jako člověk odpustit i tomu hroznému trestajícímu Bohu. To všechno Láska Božího Syna obsáhne. Vždyť Bůh sám za to co na člověka dopustil, a hlavně taky za to čeho se člověk dopustil, umřel v mukách na kříži. Odpuštění v Kristově lásce je neskutečně hluboké. Podle toho jak jsem lásku Krista přijal já, usuzuji, že tím, že za nás Bůh na kříži umřel, tak tím se celému lidstvu dostatečně omluvil za to, jak se jako Hospodin k lidstvu ve své trestající prchlivosti choval a zároveň celé hříšné lidstvo tímto aktem spasil. Spása je nyní jako ovoce v rajské zahradě. Stačí jen přijít ke stromu života ke Kristu a tento rajský plod si utrhnout.

Jediný a zcela jedinečný prostředník.. Bůh sám okusil ten náš hříšný svět a změnil svůj tvrdý postoj k lidstvu. Postavil mezi Sebe a lidstvo svého Syna jako prostředníka. Boží Syn od svého nanebevstoupení velmi zmírňuje Boží hněv a Bůh způsobem, jakým trestal lidstvo ve starozákonní době, již netrestá. Obraz Boží se tak radikálně mění. Lidstvo se až do závěrečných apokalyptických trestů nemusí bát usmířeného Boha. Lidstvo se nyní musí bát samo sebe a své inklinace ke zlému. A tak se hříšné lidstvo od časů ukřižování Krista pod duchovním vlivem knížete světa, satana ve své podstatě trestá samo. I Kristus byl ukřižován pro mocný duchovní vliv knížete světa. Všechny ty války, holocausty, náboženské represe jsou lidské vynálezy, vynálezy postavené na lidském hříchu a inspirované satanem. Bůh se na to dívá a nijak nezasahuje. Dívá se všechny ty vraždy zrovna tak, jako se díval na vraždu svého Syna. Nečekejme od Něho pomoc, když se přiblíží čas naší smrti. Nepomohl ani svému Synu. Tak tomu musí být. Jinak by boží trest dopadl na všechny hříšné a zhřešili všichni.

Lepší půlka..
Boží slovo nás inspiruje k tomu, abychom v Kristu našli lásku a nechali se touto láskou proměnit. Proměnit a tím se zcela odcizit tomuto světu plného vražd, a nepravosti. Láska Kristova nás dovede zpět do Otcova domu a umožní nám obnovit náš vztah k Bohu. Vztah, který již nebude jen na základě milosti, ale na základě ryzího přátelství. Bůh pak přestane litovat, že nás stvořil a setře nám z tváří každou slzu. Bůh vše stvoří nové a staré bude zapomenuto. Boží Syn nakonec předá svoji moc zpět do rukou Otce a tím se obnova završí.  Do té doby se však musíme mít velmi na pozoru, abychom neupadli do Boží nemilosti a nebyli tak navěky odloučeni od Boží lásky. To jak je Bůh hrozný, si můžeme přečíst ve SZ i v knize ZJ. Bůh je hrozný i milující. A kdo miluje pravdu, ten vybere si tu Jeho lepší půlku.

MVII


"I Bůh dělá chyby." | Přihlásit/Vytvořit účet | 84 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: I Bůh dělá chyby. (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 24. srpen 2013 @ 22:11:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toť opravdový literární skvost. Nyní jen zbývá přepsat modlitbu "Otče náš":

"...a odpusť nám naše viny, jakož i my jsme odpustili viny Tvé..."

Ještě, že autor ví, zřejmě lépe než Bůh, co je dobré a zlé. Možná, že kdyby byl u stvoření, mohl Pánu Bohu poradit, jak se těch chyb vyvarovat.



Re: I Bůh dělá chyby. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Sobota, 24. srpen 2013 @ 22:40:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
v Bibli je na vice mistech napsáno že Buh je dokonalý a svatý. Kdybych měl přijat že i Buh dělá chyby: co když Buh zjistí že spasení člověka je chyba co potom???  

JAK POTOM MUŽEŠ VĚŘIT ŽE TĚ JEŽÍŠ SPASÍ??? CO KDYŽ SI TO BUH S TÍM SPASENÍM ROZMYSLÍ???

Kde máš potom jistotu života věčného celý život se budeš namáhat věřit uctívat Boha a nakonec možná marně.

Pokud takhle smýšlíš o Bohu mužeš to rovnou zabalit a žít život ateisty.

Celé evangelium je postaveni na tom že Buh je SVATÝ ,DOKONALÝ A STÁLE STEJNÝ!!! CO JEDNOU ŘEKNE TAK PLATÍ, CO SLÍBÍ TO DODRŽÍ.

ANI NEVÍM NA KOLIKA MÍSTECH BIBLE JE TOHLE ZDURAZNOVÁNO JE JICH MNOHO.


TY PATŘÍŠ MEZI LIDI CO Z BIBLE BEROU JEN NĚCO, TO CO SE JIM HODÍ.


Je tady buh (s malým-  b) který je omylný a mění názory JE TO SATAN 


Tvuj příspěvek obsahuje dost pravdy ale bohužel smíchané se lží!!!!

A míchat pravdu se lží v tom je STAN MISTR


Buh nestvořil zlo!!! Zlo pochází z hříchu a hřích se oběvil u satana který pro svou dokonalost a krásu začal byt pyšný a začala se u něho oběvovat nepravost,o tom se v Bibli píše přečti si o tom.





Re: I Bůh dělá chyby. (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Sobota, 24. srpen 2013 @ 22:48:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
4. Moj 23,19 Bůh není člověk, aby lhal, ani lidský syn, aby litoval. Zdali řekne, a neučiní, promluví, a nedodrží?



Re: I Bůh dělá chyby. (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 25. srpen 2013 @ 09:43:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepatřím k těm, který by obviňoval Boha. Pouze nevěřím, že Izraelci jednali podle Božích pokynů. Rabování a ponecháni si panen nemá nic společného  s Božím trestem.

Něco jiného jsou možná Boží Proroci a něco jiného ti, kteří nařizovali vraždění  rabování jménem Boha.


Člověka může skutečně zachránit jen Boží milost. A milostivý Bůh nemůže být ten, kdo nařizuje rabování a vraždění. Je tu ještě prostor pro Satana. A ten se pozná právě podle takových činů.





Re: I Bůh dělá chyby. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 25. srpen 2013 @ 12:42:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Motto (citace z článku): "Starozákonní Bůh je Bohem tvrdě trestajícím."

Je to však nesmysl.

Ale vysvětlení v článku je velmi přitažlivé a líbivé. Zvláště je vhodné pro člověka, který má antropocentrický pohled na Boha, tedy že Bůh je tady proto, aby miloval lidi a byl jim ve všem k dispozici. A byl tak hloupý, že když člověka stvořil a dal mu poznat dobro a zlo, tak nedokázal předpovědět (přestože je nadčasový), jak se lidé zachovají. Ale na rozdíl od pohledu Marciona, který oddělil krutého starozákonního Boha od novozákonního Boha milujícího, je popis uvedený v článku přece jen alespoň monoteistický.

Jenže je to jinak. Bůh je opravdu tentýž dnes a jaký byl ve starozákonní době. Ostatně, jinak by šlo o logický nesmysl, pokud je Bůh mimo čas a prostor, tedy pokud je přinejmenším nadčasový. 

Protože jsme jako lidé obrazy Božími, tak můžeme antropomorfně popsat Boží pocity jako třeba "lituji", "trápím se" a podobně. Jsou to ale nejen antropomorfismy, ale skutečné Boží emoce přenesené do času a prostoru. Kdyby u Boha neexistovaly, neměli bychom je ani my.

Pamatuj, že žiješ v čase. A jen Duch Boží tě přenese do věčnosti. (Slyšel jsem od jednoho teologa, že právě z toho důvodu "věčnosti" se náš budoucí stav změní také v bezčasový.) Ale Bůh zůstane stále týž, jaký byl i v minulosti: Plný lásky.



Re: I Bůh dělá chyby. (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Neděle, 25. srpen 2013 @ 18:29:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tímto příspěvkem se jako s celkem zrovna neztotožňuji. Je to směs biblické pravdy o Bohu a domněnek a závěrů, které jsou Bibli naprosto cizí; možná inspirované New Age a snad i Hnutím Víry....

Bůh si sám přiznal chybu?
Bůh uznal, že přepískl když tvrdě trestal lid?
Člověk může odpustit tomu hroznému Bohu za jeho tvrdé skutky, tresty?
Pán Ježíš Kristus zemřel také za skutky Boha, tedy za to, co na Bůh na člověka dopustil?
Bůh se lidstvu skrze kříž omluvil za to vše, co dopustil ve své trestající prchlivosti?
Bůh již netrestá nevěřící lidstvo, tento hříšný svět?
Bůh již od doby kříže nezasahuje do lidských dějin, na vše se jen nečinně dívá?
Bůh má tedy lepší půlku a horší půlku?




Re: I Bůh dělá chyby. (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Neděle, 25. srpen 2013 @ 20:48:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je tenhle verš chyba v Bibli???


Leviticus 5:11  Jestliže jeho prostředky nestačí na dvě hrdličky nebo dvě holoubata, přinese jako svůj obětní dar za hřích, kterým zhřešil, jako oběť za hřích, desetinu éfy jemné mouky. Nevyleje na ni olej ani na ni nedá kadidlo, neboť je to oběť za hřích.

Pokud si přečtu verše v Bibli pod a nad tímto veršem tak mi z toho vychází že Izraelci měli za určitých okolností odpuštění hříchu bez prolití krve!!


S touto možností jsem se ještě nesetkal a nikde o tom neslyšel váš názor???




Re: I Bůh dělá chyby. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 26. srpen 2013 @ 01:37:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bohu, který dělá chyby, nelze věřit:-( Sotva se však mýlil Ten, který si nás vyvolil již před založením světa...  

František100 lásku k pravdě nepřijal, Boha nezná, neboť nechápe, co je hřích v Božích očích a proto věří tomu, čemu věří - líbivým lžím. Láska na úkor pravdy a spravedlnosti je nicotná atrapa a past na vrtkavou duši. 
A povstanou falešní kristové a svedou mnohé...



Re: I Bůh dělá chyby. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 26. srpen 2013 @ 09:38:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Představa že by se Bůh měl obhajovat je zrůdná a směšná zároveň a nebezpečná je i myšlenka  že bychom Ho mohli obhajovat my. My můžeme spíš svědčit o nekonečné Boží lásce, dobrotě a slitování.

Stavět proti sobě Nový a Starý zákon je jedna z nejstarších a nejodpornějších herezí.  Možná by bylo lepší kdyby se ten kdo o sobě tvrdí jak ctí a miluje Ježíše Krista také všimnul toho co říká o našem Otci a Stvořiteli, než aby neplodně přemítal o dílčích událostech ze starozákonní doby. Pán Ježíš Kristus je dokonalým obrazem Otce. Kdo viděl Jeho viděl i Otce. Historická zkušenost říká že největší hrůza na světě nastávala když se někdo svévolně posadil na místo Boha a soudil ve své pýše.

Ten kdo proti sobě staví Starý a Nový zákon obvykle nebere v potaz věčnou a Boží spravedlnost a uvažuje jen v mezích tohoto světa. Přitom ale platí že kdo život ztratí ten ho zachrání a naopak. Podle svědectví blahoslavené Kateřiny Emmerichové byli zachráněni i někteří hříšníci z vln světové potopy, kteří svých hříchů litovali až ve vodě a Kristus je při vzkříšení uvedl do své slávy.

 




Stránka vygenerována za: 0.56 sekundy