Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 427 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472727
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Která církev je ta pravá?
Vloženo Neděle, 13. říjen 2013 @ 15:26:33 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

Se zájmem čtu příspěvky na Grano Salis. Přátelé, trápí mě, že je tolik církví - rozumějte těch s "malým c". Která je ta pravá?

Které učení je nejblíže Kristu? Některé odlišnosti jsou zásadní, některé méně. Každá si hájí své argumenty a někdy se zdá, že je docela snadné je obhájit... Něco se nalistuje v Bibli a... ono to tam je. Mám v tom ale zmatek.

Která církev? Jaké máte zkušenosti? A myslíte si, že Pán Bůh hodnotí lidi podle toho, zda se hlásí ke katolické církvi nebo k protestantismu?

Občas zaslechnu názor, kdy je velké množství církví přirovnáno k rozvětvenému stromu... No, já si spíš myslím, že velké množství církví (reformaci chápu, ale proč je tolik protestantských církví?) usvědčuje lidi z velkého hříchu. To dnes můžeme založit další novou církev, z jichž existujících si vzít to dobré, "osekat" bludy jiných církví... no a pak začneme páchat své omyly... Děkuji za vaše názory. Rád bych v tom měl jasno.


"Která církev je ta pravá?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 48 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Která církev je ta pravá? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 13. říjen 2013 @ 17:42:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Která církev je ta pravá?

...no predsa tá naša...

ivanp 



Re: Která církev je ta pravá? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 13. říjen 2013 @ 17:46:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
No, názory lidí ti v tomto moc nepomohou. Je třeba ve světle Písma uvidět, co o církvi zjevuje Boží Slovo.

Celým srdcem věřím, že tak jako je jedna Církev s velkým "C", tak v každém městě (Efez, Korint, Filipis, Smyrna, Pergam, Filadelfie) a tam, kde město není, tak v regionu (Galatským) je jen jedna (místní) církev. To, čemu dnes křesťané říkají církve, ve skutečnosti církve nejsou - jsou to různé denominace, a protože jsou lidským dílem, nikoli Božím, jsou mezi nimi rozdíly tak, jako jsou rozdíly mezi lidmi. Věřící v Krista jsou v Kristu jedno, tzn. smýšlejí stejně, mají jednu mysl, jedno srdce, stejnou lásku, vedou život hodný toho povolání, jímž byli povoláni; s veškerou pokorou, mírností a trpělivostí se navzájem snášejí v lásce a usilují zachovávat jednotu Ducha ve svazku pokoje. Podle toho se poznají a podle toho se pozná, že tvoří církev.

Církev s velkým "C" je univerzální Tělo Kristovo, které je vyjádřeno skrze místní církve. Tak to alespoň zjevuje Písmo Svaté. Fakt, že skutečnost v dnešním křesťanstvu tomuto biblickému modelu neodpovídá ukazuje na úpadek Církve/církví a na padlé křesťanství, které je hodně vzdálené od skutečnosti, která je v Kristu Ježíši.

Bible mluví o učení Kristovu, popř. o učení apoštolů, což je jedno a to samé učení. Apoštol Jan napsal jasně:
Každý, kdo zachází dále a nezůstává v učení Kristově, nemá Boha; kdo zůstává v učení Kristově, má i Otce i Syna.
Přichází-li někdo k vám a nepřináší toto učení, nepřijímejte ho do domu ani ho nezdravte; kdo ho zdraví, má účast na jeho zlých skutcích.

Apoštol Pavel napsal církvi Tesaloničanů v úvodu obou svých listů, že je v Bohu, našem Otci a Pánu Ježíši Kristu. To má na jedné straně hluboký význam a na druhou stranu to znamená, že pokud někdo není v Bohu Otci a v Pánu Ježíš Kristu, není církví Boží ani Kristovou.

Tož tak.



Re: Která církev je ta pravá? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 13. říjen 2013 @ 19:07:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."A myslíte si, že Pán Bůh hodnotí lidi podle toho, zda se hlásí ke katolické církvi nebo k protestantismu? "...


Bůh hodnotí lidi podle jejich skutečného chování, podle jejich skutků, nakolik jsou v souladu s jeho očekáváním. Každého z nás totiž poslal do světa s určitým záměrem a dopředu pro nás připravil životní situace, ve kterých se máme osvědčit, ve kterých máme vyrůst do osobností schopných projevovat nezištnou lásku.
(Ef 2,10)
Jsme přece jeho dílo, stvořeni v Kristu Ježíši k dobrým skutkům, které Bůh předem připravil, abychom v nich chodili.

Když se někdo narodí třeba jako budhista nebo muslim, nelze od něj očekávat, že se jen tak pro naše krásné oči stane křesťanem. Takovým lidem třeba o křesťanské víře svědčit nikoli však pobožnými jalovými řečmi, ale spravedlivými skutky života naplněnými láskou.
(Mt 5,16)
Tak nechte své světlo zářit před lidmi, ať vidí vaše dobré skutky a vzdají slávu vašemu Otci, který je v nebesích."

Nakonec ale o našem spasení rozhodne opravdu jen to, nakolik jsme svými skutky života naplnili Boží očekávání, nakolik jsme dokázali žít podle Boží režie, jak nám to nebeský Otec naplánoval.
Tedy jak jsme nakonec dozráli do stavu umět rozdávat lásku.
(Mt 25,34-40)
Potom Král řekne těm po své pravici: 'Pojďte vy, kdo jste požehnaní od mého Otce, přijměte za své dědictví to království, které je pro vás připraveno od založení světa.
Neboť jsem hladověl a vy jste mi dali najíst, měl jsem žízeň a dali jste mi napít, byl jsem cizincem a přijali jste mě.
Byl jsem nahý a oblékli jste mě, byl jsem nemocný a navštívili jste mě, byl jsem ve vězení a přišli jste za mnou.'
Tehdy mu ti spravedliví odpovědí: 'Pane, kdy jsme tě viděli hladového a nakrmili tě, anebo žíznivého a dali jsme ti napít?
Kdy jsme tě viděli jako cizince a přijali tě, anebo nahého a oblékli tě?
Kdy jsme tě viděli nemocného anebo v žaláři a přišli jsme k tobě?'
A Král jim odpoví: 'Amen, říkám vám, že cokoli jste udělali pro nejmenšího z těchto mých bratrů, to jste udělali pro mě.'


Když se někdo narodí třeba v protestantské rodině, nelze od něj jen tak očekávat, že nebude zase tíhnout k protestantismu. Víra v Krista a spoléhání na něj je však všem křesťanům společná a v tom jsme jednotní.

Na světě je sedm miliard lidí, z toho jen asi 2,5 miliardy těch, co se považují za křesťany. A kolik z nich ještě jako křesťané ani vůbec nežije!
Pokud si někdo myslí, že Bůh hodnotí lidi podle jejich příslušnosti k nějaké církvičce nebo sektě, hluboce se mýlí.
Boha zajímá jenom jedno - skutečný stav lidského srdce, nakolik je zralé pro opravdovou lásku.



Re: Která církev je ta pravá? (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Neděle, 13. říjen 2013 @ 20:05:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohle mi přijde trochu jako kdyby člověk mezi dav v hypermarketu hodil hrst mincí a radoval se z toho, jak se o ně perou ;-)Stejně jako přispěvatele nade mnou, ani já Ti tu radost neudělám. Spíš odpovím otázkami:Dnes, kdy je křesťanství rozděleno do celé řady proudů (a to ještě mlčky předpokládám, že se pravda nachází pouze v mezích křesťanství, ač si to nemyslím, ale jsme na křesťanskému fóru, že?), má vůbec smysl předpokládat, že jeden z těch proudů je "ten pravý"? Vede ta hranice "pravosti" vůbec po hranicích denominací?A za další: Kde se bere ten předpoklad, že "pravost církve", nebo i "pravost věřícího" se odvíjí od dogmat, kterým věří? Nechci se hádat, ale myslím, že ani Nový Zákon tohle moc nepodporuje - ...a budou souzeni podle svých skutků... - o teologii se tam nic moc nepíše, to je konstrukce až pozdějších staletí.



Re: Která církev je ta pravá? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 13. říjen 2013 @ 20:29:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

Která církev je ta pravá?

  Otázka zřejmě vycházející z předpokladu, že jedna jediná církev s malým "c" je jediná pravá? 

  Pokud ano, tak je celkem špatně položená otázka. "Pravých církví" je na světě velké množství. A pravá církev je ta, která patří Kristu. Je zasvěcená Ježíši Kristu. Ty, které patří lidem nebo slouží různým nebeským mocnostem jsou nepravé a nepatří Ježíši pak nejsou církve.

  Od počátku, kdy byla založena apoštoly první církev v Jeruzalémě až dodnes chodili a chodí po světě apoštolové, evangelisté i docela obyčejní křesťané a zakládali jednu církev za druhou. Když se člověk podívá do dějin, dlouho nikoho nenapadlo řešit, "která z těch církví je ta jediná pravá". Podobné uvažování je relativně novodobá novota.



Které učení je nejblíže Kristu? Některé odlišnosti jsou zásadní, některé méně. Každá si hájí své argumenty a někdy se zdá, že je docela snadné je obhájit... Něco se nalistuje v Bibli a... ono to tam je. Mám v tom ale zmatek. 

  Na tohle je jednoduchá odpověď. Učení a život Ježíše Krista je podrobně zaznamenáno v prorocích, evangeliích, skutcích a poštolů, listech apoštolů a knize Zjevení, kterou Ježíš nechal zapsat. Učení, které učil Ježíš je nejblíže Kristu. Je zajímavé zkoumat odlišnosti a zmatek různých učení, ale je mnohem lepší zkoumat učení Ježíše, přijmout ho a poslouchat ho.



A myslíte si, že Pán Bůh hodnotí lidi podle toho, zda se hlásí ke katolické církvi nebo k protestantismu? 

  Ne, to si nemyslím. A jestli ano, tak je mi jich obojích o to více líto.



To dnes můžeme založit další novou církev, z jichž existujících si vzít to dobré, "osekat" bludy jiných církví... no a pak začneme páchat své omyly...

  No, zjevně to možné je, když takto spousta "církví" vzniká a mnohé napadne, že by si takto mohli svou církev založit a poskládat svoje učení z toho, co jim na jiných církvích připadá dobré. Ale moc rozumné ani správné to není.

  Dobrý postup je ten, který je zapsaný už v bibli, hezky je vidět na příkladu apoštola Pavla. Ten se setkal s Ježíšem a byl povolaný ke službě. Pavel pak z tohoto povolání založil mnoho církví, nejspíše desítky, možná i stovky. Kupodivu ho nenapadlo nějak ořezat učení, které měly tehdejší církve a vybrat si jen to, co se mu líbí, protože by něco z učení Mojžíše, proroků nebo Ježíše považoval za omyl.



Re: Která církev je ta pravá? (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Pondělí, 14. říjen 2013 @ 09:35:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Prečo je tloľko cirkvi?

http://www.ulozto.sk/xhBxFMb/biblicke-pribehy-preco-je-tolko-cirkvi-mp3



Re: Která církev je ta pravá? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 14. říjen 2013 @ 11:29:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslíte že tady na Granu (nebo i jinde) probíhá boj mezi církvemi ? V tom případě uveďte které to jsou a o kom si myslíte že k nim patří. Spíš to vidím tak že někteří lidé napadají všechny církve a lidi dobré vůle. Jakoukoliv formu společenství, modlitby, skutku milosrdenství a shromažďování ve jménu Božím. Každého kdo nenapadá s nenávistí věřící i nevěřící. Každého kdo není arogantní a sprostý. Což se někdy snaží dokládat překroucenými a vytrženými biblickými citáty a nebo naopak tvrzením že to či ono v Bibli není. Konspirativními teoriemi ve kterých sami sobě protiřečí.

Věřím že kvalita církve je přímo uměrná jejich strachu a nenávisti, kterou vůči ní cítí.

Omlouvám se že to sem vkládám dvakrát. Předtím jsem to špatně zařadil.



Re: Která církev je ta pravá? (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Středa, 16. říjen 2013 @ 09:08:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že pokiaľ ide o to najpodstatnejšie, vieru v jedného Boha v troch osobách, vieru v Ježiša Krista ako jediného Prostredníka medzi Bohm a ľuďmi a jediného Spasiteľa, a snáď ešte v Nový zákon /plus väčšinu kníh SZ/, v tom sa zhoduje drvivá väčšina kresťanov. Pokiaľ ide však zriadenie Cirkvi, ustanovené Kristom a prostriedky k spáse, ktoré ustanovil Kristus v Duchu Svätom /sviatosti a i./, v tom je už väčšia variabilita. Hoci spravidla každý je presvedčený o správnosti svojej Cirkvi, ja si dovolím vyjadriť názor KC, ktorá je aj legitimitou kontinuálne spojená s Cirkvou prvej generácie apoštolov, pretože jej predstavitelia sú legitímnymi nástupcami apoštolov, a tento úrad /ako je to dosvedčneé už v NZ/ bol od čias apoštolov odovzdávaný vkladaním rúk a modlitbou. Práve táto apoštolská postupnosť bol najmä v prvých rozhodujúcich dobách zárukou jej jednoty /aby sa nemohol vlúdiť do cirkevného spoločenstva nejaký gnostik, sektár, heretik a pod./. Podobne ako apoštoli boli vo svojom okruhu princípom jednoty jednotlivvých cirkví, ktoré založili, a mali nad nimi patronát, tak po ich odchode princípom tejto jednoty sa stali biskupi cirkevných spopločenstiev. A podobne ako apoštol Peter bol princípom jednoty všetkých apoštolov, a tak vlastne celej Cirkvi Kristove, po ňom sa stal týmto princípom jednoty rímsky biskup a rímska cirkev, ako je to dosvedčené viacerými význačnými cirkevnými osobnosťami prvých storočí a potvrdzuje to aj prax všeobeccných koncilov, ktoré prvenstvo rímskej cirkvi a jej biskupa potvrdzujú. A hoci túto postupnosť apoštolskú majú aj cirkvi pravoslávne, ba aj východné, predsa len nástupca apoštola Petra je prítomný iba v Katolíckej Cirkvi, a to je práve rímsky biskup, pápež. Preto KC právom tvrdí, že má plnosť cirkevného zriadenia, ktoré ustanovil Kristus a zrejme aj v dôsledku toho má aj plnosť ostatných prostriedkov spásy, ktoré Kristus dal svoej Cirkvi hneď na začiatku, alebo ktoré Cirkev pochopila a prijala v Duchu Svätom, ktorého jej Kristus sľúbil: "Keď príde Duch Svätý,. vyučí vás všetkej pravde"... /Ev. Jána/. Preto sa mi páči, ako sa KC taktne vyjadrila ohľadom príslušnosti k Cirkvi Kristovej na vatikánskom koncile:

"Do spoločenstva Cirkvi sú naplno včlenení tí, ktorí majú Kristovho Ducha, prijímajú celé jej zriadenie a všetky v nej ustanovené prostriedky spásy a sú v jej viditeľnom organizme spojení s Kristom – ktorý ju spravuje prostredníctvom najvyššieho veľkňaza a biskupov –, a to zväzkami vyznania viery, sviatostí a cirkevného vedenia a spoločenstva...Cirkev vie, že z viacerých dôvodov je spojená aj s tými, ktorí sú pokrstení a poctení menom kresťan, ale nevyznávajú úplnú vieru alebo nezachovávajú jednotu spoločenstva pod vedením Petrovho nástupcu. Mnohí z nich majú totiž v úcte Sväté písmo ako pravidlo viery a života, prejavujú úprimnú náboženskú horlivosť, s láskou veria v Boha Otca všemohúceho a v Krista, Božieho Syna a Spasiteľa,29 prijali krst, ktorý ich spája s Kristom, ba uznávajú a prijímajú vo svojich cirkvách alebo cirkevných spoločenstvách aj iné sviatosti. Viacerí z nich majú aj episkopát, slávia svätú Eucharistiu a nábožne si uctievajú panenskú Bohorodičku.30 K tomu sa pripája spoločenstvo v modlitbách a iných duchovných dobrách, ba aj určité spojenie v Duchu Svätom, pretože on svojou posväcujúcou silou účinkuje aj v nich svojimi darmi a milosťami, ba podaktorým dal silu vyliať i vlastnú krv za Pána. A tak Duch vzbudzuje vo všetkých Kristových učeníkoch túžbu a úsilie o pokojné zjednotenie všetkých v jedinom ovčinci pod jedným pastierom, a to spôsobom, ktorý určil Kristus./Lumen Gentium, kap. 15 - 16/

Tým KC nechce povedať, že spasení budú iba členovia KC. Dokonca hovorí, že niekto môže byť navonok, v KC, ale v skutočnosti /v Duchu/ v nej nebude. Ale aj naopak: že niekto je formálne "mino" KC, ale v skutočnosti je v nej "v Duchu" prítomný. Napriek tomu však KC učí, že každý, kto to cíti vo svedomí, má patriť do KC. Kto vo svedomí necíti túto povinnosť a je v tom nevinne /výchova, prostredie a pod./, tak môže byť iste ospravedlnený zato a spasený. Zásadne ssi  treba uvedomiť,  že nikde nie je napísané, že spasený bude ten, kto najlepšie pozná Písmo /vtedy bol len SZ/, ale ten, kto nielen pozná, ale hlavne zachová jeho prikázania, predovšetkým o láske /k Bohu a k blížnemu, o vzájomnej láske učeníkov, ba ku všetkým, aj nepriateľom.../



Stránka vygenerována za: 0.39 sekundy