Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 444 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Syntezator

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116469855
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Očistec? Odpustky? Jak to je?
Vloženo Čtvrtek, 31. říjen 2013 @ 20:13:41 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal Milosh

Očistec a odpustky. Modlíte se za duše v očistci? A k čemu vlastně očistec je? K očištění?



Vnímám to tak, že nás očistil Ježíš. Proč tedy očistec? Přiznávám, že v těchto zásadních tématech nemám jasno. Očistec a odpustky... Vycházejí z Písma? Nebo je to blud?

"Očistec? Odpustky? Jak to je?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 236 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pátek, 01. listopad 2013 @ 07:29:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 drazí, právě dnes je vhodná doba k nákupu odpustků,

ubozí "nespasení" adepti v nebi, potřebují pomoci v utrpení v očistci!

to jestli je to biblické to tu přeci neřešíme, důležitá je tradice a peníze;

oni nás zaopatří pomažou a šup s náma do pekel očistce!

a kdo chce diskutovat, bude spochybněn;

za chvíli přijde náš OKO a spol, ten mi dá...




Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 01. listopad 2013 @ 08:06:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Na téma očistce a jeho vzniku existuje odborná historická literatura, 
např. "Zrození očistce". I na netu je možné najít výtažky, 
např. "očistec, středověký vynález". Je také možné se podívat
do katechismu ŘKC, která očistec vytvořila, případně 
na běžný pohled, který o je očistci v ŘKC.

  Očistec je přirozený produkt teologie, lidského uvažování a situace člověka,
který žije pod otroctvím hříchu a nepřijal Boží milost a rád by se "dostal do nebe".
Protože si takový člověk často uvědomuje, že se ve svém stavu do nebe nedostane,
bylo potřeba vymyslet nějaký můstek, který zařídí "jak dostat hříšného člověka do nebe, 
když do nebe se hříšný člověk dostat nemůže". 

  No a ten můstek se ukázal jako velmi výnosná záležitost, tím pádem přežil mnoho staletí,
částečně až do dnešní doby.



Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 01. listopad 2013 @ 08:43:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...očistec ako aj všetky bludné náuky majú svoj pôvod v pohanstve...tak sa do cirkvi dostalo učenie o kňažstve, očisci, bohyne matky, celibát, vzývanie svatých, blahorečenie ap....všetky tieto nezmysly sa nachádzajú v pohanských kultúrach...keďže z podstaty je RKC nereformovatelná, tak všetko platí a nič sa nedá zmeniť...blud sa ukladá na ďalší blud...

ivanp



Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 01. listopad 2013 @ 13:35:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Očistec není ani tak místem, jako spíš stavem očišťování.

Jsou hříchy ke smrti a jsou také hříchy všední, které nejsou ke smrti. Do nebe ale vůbec nic nečistého vejít nemůže. Pokud člověk zemře náhle a nestačil se těchto všedních hříchů pokáním zbavit, Boží milost mu umožní "dozrát pro nebe" - očistit se z takových hříchů nebo jejich následků.

Církev nazývá toto konečné očišťování vyvolených očistcem; to je něco úplně jiného než trest zavržených. Církev formulovala nauku víry o očistci zvláště na florentském a tridentském sněmu. Církevní tradice mluví, s odvoláním na některé texty Písma, o očistném ohni: „Co se týká některých lehkých hříchů, je třeba věřit, že před posledním soudem je očistný oheň; vždyť ten, který je pravda, říká, že jestliže se někdo rouhá Duchu svatému, nebude mu odpuštěno ani v tomto věku, ani v budoucím (Mt 12,32). Z tohoto tvrzení se odvozuje, že jisté viny mohou být odpuštěny v tomto věku, ale jiné v budoucím věku.“


Protože v církvi kráčíme ke spáse společně a navzájem si pomáháme, můžeme za za jiné modlit a vyprosit jim milost. Odpustky za zemřelé se dneska dají "koupit" výhradně modlitbou za zemřelé.



Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pátek, 01. listopad 2013 @ 17:36:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpustky boli osobné potvrdenia, ktoré sľubovali odpustenie hriechov a istotu spasenia. Tetzel ešte predbehol už aj tak nezmyselné tvrdenia, ku ktorým ho pápež oprávnil. Kázal všetkým, čo boli ochotní počúvať ho: „Odpustky sú ten najvzácnejší a najvznešenejší z Božích darov..... Poďte ku mne a ja vám dám listiny, všetky správne zapečatené, skrze ktoré môžete mať odpustené dokonca aj hriechy, ktoré sa ešte len chystáte spáchať.... Ale nielen to, odpustky sú prospešné nie len pre živých, ale aj pre mŕtvych.... Kňaz! Vznešený! Obchodník! Žena! Mladík! Panna! Či nepočujete svojich rodičov a priateľov, ktorí sú mŕtvi a ktorí kričia zo dna priepasti: ‘Trpíme tu obrovské mučenie! Aj nepatrná almužna by nás vyslobodila, vy ju môžete dať a nedáte ju!‘ " Kto by odolal Tetzelovým šikovným výzvam, ktoré sa obracali na sebectvo ako aj na lásku k rodičom? Tetzel zverejnil zoznam poplatkov za odpustenie hriechov:
Čarodejníctvo, 2 dukáty.
Mnohoženstvo, 6 dukátov.
Vražda, 8 dukátov.
Svätokrádež, 9 dukátov.
Krivá prísaha, 9 dukátov.
Ostatní predavači odpustkov. ktorí pôsobili v iných oblastiach účtovali iné sumy v závislosti od dôverčivosti ľudí. Zlato aj striebro tieklo do pápežovej pokladnice v Ríme.



Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 01. listopad 2013 @ 18:35:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V bibli je napsáno, že je lepší věřit Bohu, nežli člověku. Pokud věříš, že tě očistil od hříchu Ježíš, tak proč se ještě ptáš na něco, co povídá nějaký člověk? Je pro tebe Písmo slovo Boží? Tak věř Písmu a tak jako Ježíš na poušti odporoval satanu slovy Písma, odporuj i ty slovem Božím!



Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 03. listopad 2013 @ 12:56:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...myslím že očistec vznikol postupne z bludnej teologie zásluh človeka...v stredoveku bola spása závislá na skutkoch človeka...každý hriešnik potreboval k odpusteniu hriechov rímskeho kňaza...bez neho bol hriešnik v háji...Luther sa pred svojim obrátením aj dva-tri krát denne spovedal kňazovi a aj tak išiel večer spať zo strachom či snáď nezabudol vyznať nejaký hriech...
najlepšie by bolo pre rímskeho katolíka sa vyspovedať a potom hneď zomrieť...lebo čo keď...
ten kto pozná písmo vie že nás chráni Božia moc a Duch svatý...ak sme v Kristu sme zároveň stále očisťovaný i keď nie imúnny od hriechu...to aby som sa postavil pred Krista čistý a bez úhony nie je moja snaha ani moja zbožnosť, ani výsledok rozhrešenia od rímskeho kňaza...ale je to Božia milosť, dielo Ducha sv. ktorý dokoná dielo môjho života...

predkladám niekoľko veršov ktoré dokazujú Božiu starostlivosť a  zachovanie človeka  v hodine smti...tiež je to o tom, že Boh dokáže zachovať nepoškvrneného človeka a sústavne očiťovať človeka od hriechu...aj bez rímskeho kňaza...očistec je nedôvera v písmo a dôvera v cirkev a ľudské skutky..

1 Tesalonickým 5:23  A sám Boh pokoja nech vás skrz-naskrz posvätí a pri príchode nášho Pána Ježiša Krista nech zachová vášho neporušeného ducha, dušu a telo bez úhony.

2 Tesalonickým 3:3  Ale verný je Pán, ktorý vás utvrdí a zachová od zlého...


2 Timoteovi 4:18  Pán ma zbaví všetkého zlého a zachová pre svoje nebeské kráľovstvo. Jemu sláva naveky vekov. Amen...

1 Tesalonickým 5:23  A sám Boh pokoja nech vás skrz-naskrz posvätí a pri príchode nášho Pána Ježiša Krista nech zachová vášho neporušeného ducha, dušu a telo bez úhony.

ivanp



Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1)
Vložil: timg v Pondělí, 04. listopad 2013 @ 10:00:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milosh, jak to je?  Pán Ježíš říká , " Já jsem cesta , pravda i život"  A tak to je, a tak i zůstane!

 Pak ozval se ďábel a řekl:   "ano, je cesta, ale já mýto" 





Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pondělí, 04. listopad 2013 @ 21:52:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když sleduji zdejší katolické reakce, musím říci toto: Je jasné, že tam, kde se nestaví na Základu, jímž je  Kristus,  je chyba již v základu a stavba se musí zřítit.  Proto tam Písmo není v patřičné úctě a vesele se k němu přidává, nebo z něj ubírá   jak se komu hodí , vzdor tomu, že Písmo před tím varuje. V důsledku toho mohou vzniknout i církevní nesmysly, které zde jistý politováníhodný katolický aktivista obhajuje. On dokonce nerozumí ani tomu, co sám napsal!!!

Kdesi jsem napsal, a musím zde opakovat:

Ten, kdo si toto bohatství Písma sv. uvědomuje, necítí potřebu k němu cokoli přidávat, ale jen touhu lépe mu rozumět.“

„Pokud ale opustíme oblast Písma svatého, otevře se nám NEKONEČNĚ VELKÝ ARGUMENTAČNÍ PROSTOR, v němž lze snadno dokázat oprávněnost čehokoli: např. neoprávněného přivlastnění titulu patřícího jen Bohu římským biskupem, zločinů inkvizice, genocidy albigenských, masakry hugenotů, židů a muslimů, kšeftování s odpustky, neomylnosti papežovy "ex cathedra, " konkordátu Vatikánu s Hitlerovou říší, nanebevzetí Panny Marie a dalších výmyslů.“

Řečeno jinak: opustíme-li BIBLI, opustíme tím ŘÁD a dostaneme se tak do sféry CHAOSU. Opustíme PRAVDU a dostaneme se do sféry PRAVDĚPODOBNOSTI, jakéhosi slepence biblického učení a lidských výmyslů, kde vůbec nic není jisté. V této sféře nutně vzniknou spory podle čeho / koho se má Písmo sv. vykládat. Jen BIBLE je KONSTANTNÍ, mimo Bibli je jen VARIABILITA, OBECNĚ MNOHOZNAČNOST, sloužící jen světským cílům.“

„Kol. 2:4 "Říkám to proto, aby vás nikdo neoklamal líbivými řečmi." Kraličtí příhodněji: "podobnou k pravdě řečí."“

Konec citátu.

Pokud katolík nemá poznání, že např. pouhým vyslovením  formule při mši:  „Proto prosím Matku Boží Pannu Marii, všechny anděly a svaté, aby se za mě u Boha přimlouvali“, popouzí Hospodina, který je Svatý!!!, pak ho biblickými argumenty nepřesvědčíme. Nicméně je důležité mu vydat svědectví, a ostatní ponechat na Pánu Bohu. Modleme se za katolíky, stejně jako za muslimy!

STROM SE POZNÁ PO OVOCI (Mt. 7:16).

K problému:





BA




Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 05. listopad 2013 @ 09:46:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co jste četl v Bibli o Abrahamově lůně ?




Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 05. listopad 2013 @ 11:47:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak jsem si uvědomil, že to nejdůležitější z víry katolíků o posmrtném očišťování zde ještě nezaznělo:

Zcela zásadně v tom spoléháme na Boží milosrdenství, které přece působí i bez našeho přispění, bez našich přímluv. Bůh sám odpouští hříchy, odpouští i tresty za hříchy. Likviduje a napravuje i následky zla a obrací je v dobro.



Protože však náš Bůh je sám v sobě společenstvím, i katolická víra je celá založena na prožívání společenství, na síti vzájemných vztahů lásky.
Ani andělé a svatí v nebi si nehrají někde na svém písečku bez zájmu o to, co se děje mezi námi křesťany - a v nás.
Bohu je milé, jestliže prosíme jeden za druhého. Ve skutku lásky prožíváme vztah - a náš Bůh je vztahový!



Nejdůležitějším tedy na našich modlitbách za zemřelé je to, že skrze Boha s nimi můžeme vytvářet a naplňovat vztah lásky.
To je něco nového, co Starý zákon neznal.
Je to výsadou Božích dětí, znovuzrozených obléknutím do Krista ve křtu, kteří skrze toho samého Krista mají účast i na těch, kteří ho obklopují.
My tedy pomáháme svými přímluvami za očištění duší v očistci - oni pak, až jsou v nebi u Pána, zase z vděčnosti pomáhají nám v takovém rozsahu a takovou mocí od Pána, že to ani rozumem pojmout nedokážeme.
Mají totiž už účast na Pánově trůnu, na jeho moci nad národy (Zj 2,26-28; Zj 3,21).



Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Úterý, 05. listopad 2013 @ 15:02:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak je vidět, tak zde katolíci budou donekonečna omílat své bludné teze o „lehkém“ a „těžkém hříchu“, o kterých Bible mlčí. Neberou v úvahu fakt, že mezi oběma hříchy není u Boha rozdíl, neboť jejich mzdou je smrt. (Ř. 6:23). Je hloupostí domnívat se, že, že mzdou „hříchu, který není k smrti“ (1J. 5:16,17), není smrt. Mám za to, že tento hřích „který (ještě) není k smrti“ je na samém pomezí hříchu, který už k smrti je, totiž věčného hříchu (Mar. 3:29). Dále mám za to, že ti svedení katolíci, kteří uctívají katolickou Pannu Marii (což jí nepřísluší, neboť uctívání patří jen Otci a Synu (Mt. 4:10; J. 5:23) hřeší hříchem, který ještě není k smrti (1J. 5:16,17).  Proto má ještě smysl se za ně modlit. Ti však, kteří tento kult udržují v činnosti a ostatní svádějí, hřeší již věčným hříchem (Mar. 3:29).

K článku Setkání mladých v Sýrii navzdory riziku    jsem měl tento komentář:

A´propos -  „v jejímž závěru zasvětili syrskou mládež Neposkvrněnému Srdci Panny Marie.“ Pokud jde v Bibli o zasvěcování člověka jde o zasvěcení člověka Bohu např. (4M. 6:2,4,5,6,8,12,13,21;  Lk. 2:23; 1J. 2:20, 27; Kol. 2:18,19). PŘED NEBIBLICKÝM ZASVĚCOVÁNÍM MUSÍM VAROVAT – ZASVĚCENÍ ČLOVĚKU JE CESTA PRYČ OD KRISTA!!! Někteří tento proces označují jako druhou rekatolizaci. 5.7. 1993 proběhlo ne Velehradě zasvěcení českého národa Panně Marii.“ (citát 1)



*Nefunguje enter* BA


Ještě k problému:



Rád bych, aby neupadly v zapomenutí tyto katolické perly, na které zde na GS kdosi příhodně  upozornil:



 

Já osobně jistého politováníhodného katolíka již jistou dobu neoslovuji a   nekomunikuji s ním, protože není přístupný biblickým argumentům. Když mu chybí argumenty (jak teď předvedl), je schopen mě osočit z nevzdělanosti a dokonce i z nenávisti, což už je u křesťana velmi, velmi na pováženou. Tím ale o sobě zjevuje to, co jsem o něm dosud jen tušil. Od této chvíle ho již nepovažuji za slušného člověka, a to ani podle světských měřítek. Nicméně jelikož není původcem bludů, budu se za něho modlit, protože to má smysl, jak jsem uvedl výše.

BA




Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 06. listopad 2013 @ 10:40:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takto vypadá jeden den v očistci :

http://www.fatym.com/view.php?nazevclanku=jeden-den-v-ocistci&cisloclanku=2013110019



Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 06. listopad 2013 @ 11:07:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
http://www.boziemilosrdenstvo.sk/ocistec/rozhovor_maria_simma.html



Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1)
Vložil: Pavell v Čtvrtek, 07. listopad 2013 @ 09:02:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Oko, nemám ve zvyku přeskakovat na jiná témata. Ve svých komentářích jsem to právě já co se tématu drží. Bavíme se spolu o hříchu a v rámci odpuštění o neoddělitelném následku hříchu od hříchu. Upozorňuji na to, že byť odpuštěný následek hříchu neodstraníte ihned po smrti ve smyšleném očistci ale až při vzkříšení, které teprve bude při příchodu Krista. Upozorňuji taky na to, že vzkříšení se neodehrává ihned po smrti jak tvrdíte, ale odehraje se až při příchodu Krista. Dále stále opakuji, že při příchodu Krista obdrží všichni vzkříšení nové tělo a živou duši. Lidský znovuzrozený duch který byl po smrti u Boha se opět spojí s tělem a duší. Člověk se tak opět stane lidskou bytostí, hříchem neporušenou lidskou bytostí. Lidský duch byl u Boha proto, protože se jako NOVE STVOŘENÍ zrodil již při křtu, při svém znovuzrození, obnově srdce. Je na to mnoho výrazů. Znovuzrození ducha při křtu však není obnovou těla a duše. Tyto dvě lidské bytostné složky jsou nadále smrtelné. Logicky pane Oko, žívá duše je po smrti mrtvá a ne živá. O čem by pak ta smrt byla, jen o smrti těla? Cožpak duše nehřeší a smrt se na ni nevztahuje? Pokud se vrátíme k tomu znovuzrození ducha při křtu, laskavě si všimněte, že se jedná o znovuzrození lidského ducha v Duchu svatém pro milost Krista. Však pouze znovuzrození ducha a ne znovuzrození duše i těla!
Pokud by jste však trval na neoddělitelném spojení duše a ducha, tak takových tvrzením by jste znovuzrozeného ducha pro hříchy duše při smrti zabil a smysl vašeho očistce tak bere za své.
Jak vidíte, stále se držím tématu jenž je nesmyslný očistec, a jeho nekompatibilita s božím slovem. Dále Vám taky odpovídám na Vaše otázky slušně a věcně.
Pokud něčemu z toho co píšu nerozumíte, rád Vám to vysvětlím znovu a v Kristově pokoji. Zůstávejte v Pánu.



Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 08. listopad 2013 @ 06:23:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
   Ahoj Stando.

   Odpovídám na diskuzi výše.

Četl jsi vůbec mé vysvětlení v předcházejícím komentáři o zbylé množině lidí, co potřebují očistit, nebo jen na přeskáčku něco?

  Ano, četl. 

  Uváděl jsi tam citaci na starý očistec, ve kterém se trpí tresty za hříchy. 
Já se ptal ale na zdroj ze kterého čerpáš informaci že do očistce půjdou lidé, 
kteří nemají odpuštěné lehké hříchy a ty hříchy jim budou odpuštěny v očistci. 

  Zajímalo by mne, jestli čerpáš z nějakého ŘKC učení, nebo sis tuto informaci vymyslel.

  Pokud informaci o tom, že do očistce půjdou lidé s lehkými hříchy 
a v očistci jim hříchy budou hříchy odpuštěny máš z nějakého ŘKC učení, 
zajímalo by mne odkud čerpáš.

  Pokud sis tu informaci vymyslel a je jen v tvé představě očistce, 
tak mne zajímá jak ta tvá představa vypadá.

  Chápu, že v tom máš maglajz a z nějakého důvodu nechceš přiznat to, 
co se píše v katechismu o soukromém neboli tajném soudu a oponuješ 
proti tomu. Mohl bys tedy místo opozice  odpovědět na otázky? 
Nemusíš odpovídat šedesáti větami, stačí krátce, 
ale odpovídat na otázky přímo. 

  Otázky ti zvýrazním, aby bylo jasné, na co se ptám



  1. Věříš tedy, že v okamžiku smrti bude soukromý soud, na kterém 
se rozhoduje o věčnosti, tj. nebe - očistec - peklo, tak jak to učili nás?

  2. Pokud ano, věříš, že na tom soudu se setká člověk s Ježíšem 
a o věčnosti člověka bude rozhodovat Ježíš?

  3. Pokud ano a Ježíš rozhodne, že ten člověk půjde do očistce, 
tak ten člověk ještě nevytrpěl časné tresty za hříchy a půjde do očistce, 
očistec je tedy po tomto soudu. Souhlasíš?

  4. Pokud ten člověk půjde do očistce s lehkými hříchy, tak tvoje představa 
je taková, že se člověk setká po smrti na soudu s Ježíšem, Ježíš 
mu lehké hříchy neodpustí a on na tom soudu nebude mít lítost, 
a ten člověk ještě musí do očistce, aby mu byly lehké hříchy odpuštěny?

  Nebo jak se stane, že se člověk dostane do očistce a nebude 
ještě zbaven lehkých hříchů?


  Budu rád, když místo vytáček a útoků odpovíš a napíšeš svou představu.
Chápu, že ses zamotal do své opozice a teď vidíš rudě i jednoduché otázky,
ale zkus se trochu uklidnit a odpovědět k tématu místo šermováním s tím,
že já tomu nerozumím a nečtu tvé odpovědi.


Ale můžeš mi ty zajistit, že každý takový umírající bude mít zaručen prostor pro tuto lítost a že k ní bude vírou zralý?

  Nemůžu, Stando. Ani nemám důvod. 

  Ptám se tě na tvou představu očistce v konfrontaci s katechismem KKC,
ale jinak já jsem samozřejmě křesťan, věřím Božímu slovu. 

  Křesťané nemají hříchy odpuštěné ani lítostí, ani radostí
ale díky tomu, že za ně Ježíš zemřel 
a jejich hříchy, trest i následky hříchu odnesl Ježíš na kříži. 

  Každý náš okamžik je v rukou Božích, včetně okamžiku smrti. O nás
nerozhoduje ani paní Smrt, ani paní Náhoda, ani pan Náhle, ale Ježíš.

  Ale to už jsem ti vysvětloval.

  O mrtvých (o těch co nepřešli ze smrti do života) pak věřím, 
že jejich vzkříšení nastane v poslední den a budou souzeni 
podle svých skutků. 

  Lidé, jejichž skutky svědčí o tom, že měli dobré srdce a nezištně 
pomáhali druhým "půjdou do nebe". jak o tom svědčí Ježíš nebo 
apoštol Jan ve zjevení



Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 08. listopad 2013 @ 13:28:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
... Kresťan je vierou ospravedlnený od hriechov a preto po svojej smrti nejde na Boží súd...z ospravedlnením získava večný život už tu na zemi...:

Ján 5:24  Veru, veru, hovorím vám: Kto počúva moje slovo a verí Tomu, ktorý ma poslal, má večný život a nejde na súd, ale prešiel zo smrti do života.

...po smrti kresťana bude zhodnotený život a dielo kresťana, nie jeho hriechy, pretože tie sú mu odpustené už za života v tele...

1 Korintským 3:13  každého dielo vyjde najavo; ukáže to totiž (súdny) deň, ktorý to zjaví v ohni, a sám oheň sprobuje dielo každého, aké je.
14  Ak niekomu zostane dielo, čo postavil, dostane odmenu;
15  ak niekomu dielo zhorí, utrpí škodu; sám sa síce zachráni, ale len ako cez oheň.

...očistec je výmysel podľa ktorého kresťan trpí za následky hriechu a tie sa dajú skrátiť odpustkami...písmo hovorí o tom, že kresťan je po smrti komplet očistený od všetkých hriechov...očistný oheň sa dotýka ,jeho diela,,...nie jeho hriechu...
Boh bude posudzovať pohnútky človeka, jeho vernosť, jeho ,,duchovnú stavbu,, budú zjavené všetky skryté veci srdca a na základe toho dostane odmenu...očistný oheň nemá nič z hriechom...hriech bol odpustený a prikrytý za života kresťana...odmena je iba ,,suma-sumárum,, života...akési zhodnotenie, spočítanie a výsledná kalkulácia ľudského života a hlavne odmena...

ivanp



Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 10. listopad 2013 @ 08:48:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/


  Ahoj Stando.

o relevantní důkaz z pohledu křesťana a celkem normálního 
člověka na očistec? 

  A přečteš si ho?

  Budu psát k očistci, odpustkům a souvisejícímu utrpení tak, 
jak ho znám z minulého století, nevím, jak moc se to bude 
lišit od toho, co znáte vy.



  1. Proč je očistec nesmysl.

  Očištění člověka od hříchu v realitě funguje tak, že čím je 
člověk blíž Bohu, tím více je očištěn od hříchu a čím je člověk 
dál od Boha, tím je člověk více zašpiněn hříchem. 


  Odloučení od Boha, t.j. duchovní smrt je pak absolutní trest.
Odloučení od Boha pak plodí hřích.

  Boží blízkost vysvobozuje, očišťuje, proměňuje. 



Duše v očistci se očišťují velikým steskem po Pánu Bohu 
a rozličnými časnými tresty. ... Duše při soukromém soudu 
poznaly, že jsou za trest na čas odloučeny od Boha, 
bytosti nejdokonalejší a nejkrásnější. To duše mrzí 
a naplňuje nezměrným steskem po Bohu.

  Tak to je samozřejmě totální hloupost, přesný opak křesťanství. 

  Poznal jsi Boha, jaký je, jaké to je být s Bohem. 
Přečetl sis v písmu, křesťanském učení, jaký Bůh je. 

  Jsi schopen porozumět tomu, že "očišťovat se od hříchu 
odloučením od Boha" je naprostý nesmysl?

  V dobách komunismu jsme tohle nazývali "kontrola buzeroability". 
Komunisti si vymýšleli větší a větší absurdity až totální nesmysly 
a pečlivě sledovali, kdo je schopen je absorbovat, souhlasit 
a podporovat nesmysl a kdo naopak odporuje. 


  2. Proč je očistec a související odpustky a mše za mrtvé ohavnost.

  Tohle ti nebudu psát ani tak z pohledu křesťana (kde je to 
jasné vzhledem ke křesťanskému učení - očistec a odpustky 
jsou rouháním proti Ježíši Kristu a jeho oběti na kříži), 
ale z pohledu normálního člověka.

  Když před lety Parsifal Emanuel, "Spasitel" nutně potřeboval 
ke svému spasení lidí pomoc a obral tak desítky lidí o jejich 
majetek tak, že jim nakukal legendu o jejich šťastné budoucnosti, 
bylo snad na první pohled jasné, že takové zacházení je ohavnost. 

  U očistce to takto jasné není, protože vaření žáby už dávno proběhlo. 
Lidé jsou na očistec zvyklí a je "normální", že někdo dá majetek 
na sloužení mší či kus života jako oběť za sebe či své předky. 
Děje se to tak staletí a v obrovském rozsahu.

  Kdyby ale nějaká nová menší sekta přišla s učením "dejte nám majetek 
a kus vašeho života na naše náklady a my zařídíme, že vaši předkové 
se dostanou z hrozného utrpení a odloučení od Boha k Bohu", bude to 
dvojitá ohavnost. Zajedno pro to klamání samotné, za druhé proto, 
že tahle lež je založena snad na nejhorším parazitismu, co může existovat: 
Na vztahu lidí ke svým blízkým.

  
  Druhý důvod, kterým je atmosféra utrpení a dobrovolného nesení nemocí 
a démonických posedlostí s názvem "poklad ŘKC" jsem popsal 


  Nevím tedy, zda ti můj příspěvek trochu pomůže k tomu, abys pochopil
proč očistec a věci související považuji za ohavnost a zda to pro tebe
bude relevantní důkaz, ale přeji ti, aby ses místo obhajování zamyslel, zda je někoho
možné odloučením od Boha očistit od hříchu a zda dává smysl že toto 
odloučení je možné zrušit či zkrátit tím, že někdo na zemi věnuje kus života 
(ve formě peněz nebo času) na službu namísto-Kristu .

  Toník




Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 11. listopad 2013 @ 07:55:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímalo by mne jak to vidí ostatní, ti kteří na Očistec nevěří.  Věříte že až umřete tak přijdete buď do Nebe, kde se setkáte se svými blízkými před Tváří Boží a nebo do pekla, do věčného ohně ? Pokud je mi známo tak evangelíci na Nebe a peklo vždycky věřili.




Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pondělí, 11. listopad 2013 @ 10:23:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dovoľte mi s "troškou do mlyna".

V Biblii nie je všetko, napr. slovo "Trojica", ale ani modlenie obrátené k Duchu Svätému. Cirkev preto od samého začiatku ako zdroj viery považovala aj ústne podania o tom, či Kristus a apoštoli  ohlasovali, a z čoho sa do toho, čo sa nazýva Nový zákon dostala síce významná časť, ale nie všetko. Preto nedostatok jasnsosti a jednoznačnosti vždy dopĺňala údaajmi z tohto ústneho podaania, ktoré sa dnes nazýva posvätná Tradícia. a míé to svoje opodstatnenie aj v Písme, kde sa píše, že Pán povedal, že "ešte veľa by chcel povedať, ale „keď príde Duch Svätý, vyučí vás všetkej pravde“... Cirkev premýšľala postupne v tom istom Duchu, a tak stále viac chápala /v prvých storočiach ešte nebol Nový zákon ako kánon, ale Cirekv bola vedená viacmenej autoritami ako biskupi, proroci, učitelia a pod./. Tak je to aj pokiaľ ide o cirkevné učenie ohľadom očistca. Sú znami cirkevní otcovia ako sv. Cyprián, Tertulián, Klement Alexandrijský, sv. Ján Zlatoúszy, sv. Augustín a i, ktorí toto učenie postupne objavovali - možno tak povedať - medzi slovami biblických myšlienok, či myšlienok pocchádzajúcich z ústneho apoštolského podania. Svätom

Tu sú niektoré základné výpovede  Písma týkajúce sa očistca podľa spomenutých cirkv otcov:

1/ Kniha Zjavenia 21,27: „A nevojde do neho nič nečistého...“ – t.j. do neba. No mnohí, hoci sa pred smrťou kajali, nie sú ešte celkom svätí, t.j. čistí a dokonalí v láske /egoizmus, závislosť, sklon k určitým hriechom, zvykom a pod./. Je rozdiel medzi medzi odpustením hriecha a dôsledkami, vyplývajúce z týchto hriechov. Spomeňte si ako prorok Nátan povedal kráľovi Dávidovi po jeho vyznaní svojej viny /“Zhrešil sosm voči Pánovi“/ : „Pán ti odpustil vinu“, no jednako trest od Boha za hriech nasledoval...

2/Matúš 12,32: „Ak niekto povie niečo proti Synovi človeka, odpustí sa mu to. Kto by však povedal niečo proti Duchu Svätému, tomu sa neodpustí ani v tomto veku ani v budúcom“.  – tu sa podľa cirkevných otcov hovorí o možnosti odpúšťania po smrti.

3/ Matúš 5, 25-26: „Pokonaj sa včas so svojím protivníkom, kým si s ním na ceste, aby ťa protivník nevydal sudcovi a sudca strážnikovi a aby ťa neuvrhli do väzenia. Veru hovorím ti: Nevyjdeš odtiaľ, kým nezaplatíš do ostatného haliera.“ – Podobne: Iste to nie je reč o prrobléoch väzenia, ale je to obrazná reč Krista o tom, že treba odchádzať z tohto sveta v dokonalej spravodlivosti so všetkými... Ak sa to nepodarí, bude to treba odpykať do dôsledkov potom /to väzenie v tomto prípade je očistec, kde sa to !odpyká", aby mohol človek "vyjsť"...

4/ 1 Kor 3,11-15: „Lebo nik nemôže položiť iný základ okrem toho, čo je už položený, a je ním Ježiš Kristus. Či niekto na tomto základe stavia zo zlata, striebra, drahých kameňov, dreva, sena či slamy, dielo každého vyjde najavo. Ten deň to ukáže, lebo sa zjaví v ohni a oheň preskúša dielo každého, aké je. Čie dielo, ktoré naň postavil, zostane, ten dostane odmenu. Čie dielo zhorí, ten utrpí škodu, on sa však zachráni, ale tak ako cez oheň.“ – Tu je tiež potvrdenie, že síce možno byť spasený, ale akoby „cez oheň“... Samozrejme, tu zrejme ide o osobitný oheň...

5/ 2 kniha Makabejských 12,43-44: „Potom urobili medzi mužstvom zbierku, ktorá vyniesla dvetisíc drachiem striebra. Tieto poslal do Jeruzalema, aby bola prinesená obeta za hriechy. Bol to veľmi krásny a šľachetný skutok, lebo myslel na vzkriesenie. Veď keby sa nebol nádejal, že padlí raz budú vzkriesení, bolo by bývalo zbytočné a nerozumné modliť sa za mŕtvych.” – Tu sa spomína obeta za zosnulých… Aký zmysel by mala takáto obeta, ak by nebol možnosti pomôcť im aj po smrti?... Táto stať  síce teoreticky pripúšťa aj možnosť iného vysvetlenia /ako očistca/ na základe trochu oidlišných predstáv tej doby akjo to chápeme my v KC dnes /napr. že človek bude vzkriesený až potom niekedy na konci čias a pod./, ale tu mi ide hlavne o poukázanie na skutočnosť, že už vtedy verili, že modlitby za zosnulých majú zmysel /čo sa stalo aj tradíciou v Cirkvi až dodnes.../

Teda na základe týchto 5 biblických výrokov sa v Cirkvi na západe i východe vyvinulo učenie o tom, že človek, ak nezomrel v stave dokonalej lásky, má ešte aj po smrti  možnosť sa očistiť v nej až po dokonalosti, aby mohol vojsť od neba, lebo tam "nevojde nič nečistého"...



Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pondělí, 11. listopad 2013 @ 10:38:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Len tak na doplnenie týchto biblických citátov /ktoré som uprednostil o ohľadom na mentalitu ľudí pochádzajúcich z protestantizmu.../ by som chcel pripomenúť, že v prospech náuky o očistci jesvujú ešte aj iné, mimobiblické  svedectvá.

1/ Na prvom mieste už spomenutá prax modlitieb, sv. omši za zosnulých, ktorá sa konala zo začiatku spravidla v deň výročia smrti mučeníka, či známeho kresťana...


2/Potom sa dajú nájsť aj svedectvá ľudí, ktorí prežili klinickú smrť, a aj keď najviac z nich je svedectiev o nebeských zážitkoch, potom na druhom mieste o pekelných zážitkoch, dajú sa nájsť aj zážitky ľudí, ktorým bola ukázaná nejaká forma očistca /trpiaci, no v nádeji očakávajúci vyslobodenie/. Ja som našiel dokonca aj svedectvo protestanského pastora, ktorý síce /v rozhlasovej relácii na besede/ tvtdil, že nie je pravda ako učí KC a pravoslávie o očistci /resp. o tzv. mytarstvách/ ale to, čo opisoval, bolo de facto presne to, čo nazýva KC očistcom...


3/ V KC je viacej mystikov, ktorým Boh ukázal očistec, napr. aj niektoré deti z Medžugorie, Fatimy, a  taktiež najnovšie aj Vassuly Ryden a i., v ktorých posolstvách je niekoľko ráz Ježišom vyjadrené, že láska živých členov Cirkvi, ktorou milujeme tu na zemi, Boh používa na oslobodzovanie duší z očistca /a teiež na obracanie hriešnikov/. Je to jednoducho logický dôsledok teológie Cirkvi ako "tela Kristovho", kde jeden úd pomáha druhým, a toto učenie /o zástupnom obetovaní, modlitnách a pod./ je v KC veľmi pekne rozvinuté, no protestantký svet ho viacmenej nepriznáva...



Re: Očistec? Odpustky? Jak to je? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 13. listopad 2013 @ 16:04:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak už jsme uvedli, Katolicismus učí, že zatím co Kristova smrt na kříži umožnila, aby hříchy byly odpuštěny, pardonovaný hříšník musí trpět nedefinovanou bolest či muka - neznámé intenzity a časové délky, aby se očistil a mohl do nebe. Zatím co Katolicismus připouští že je - teoreticky možné, aby se člověk očistil skrze utrpení tohoto světa a následnou smrtí, nikdo - ani papež sám neví, zda se tak stalo. A proto většina Katolíků očekává, že stráví neznámou časovou délku v očistci. Odmítnutí přijmout tuto doktrínu znamená být exkomunikován z římsko katolické církve! Jak Trent, tak i Vatikán II. mluví o těch, kteří - i když Kristus za jejich hříchy trpěl - "musí ještě za své hříchy trpět v ohni očistce."(Flannery)3 Vatikán II. dále vysvětluje svou doktrínu: "Doktrína očistce jasně demonstruje, že i když vina za hřích byla odstraněna, trest za hřích, nebo za jeho následek může zůstat, aby byl hříšník vykoupen a očištěn svým utrpením... V očistci, duše těch kteří zemřeli v Boží lásce a byly upřímně kajícné - které ale neuspokojily dostatečným pokáním za své hříchy, jsou očištěny tresty, které byly designované k očistění hříchu.4 Co znamená DOSTATEČNÁ kajícnost? TO NIKDO NEVÍ! Katolická církev ji nikdy nedefinovala. Kde Bible tvrdí, že "trest očisťuje od hříchu? NIKDE!. Idea očistce, smyšleného místa konečného očištění, byla "objevena" papežem Řehořem Velikým, v roce 593. Takový byl odpor proti přijetí této doktríny (jelikož šla přímo proti Písmu!) že to trvalo téměř 850 let, než se stala Katolickou doktrínou! Přijal ji teprve Florentinský Sněm v r. 1439. Žádná jiná doktrína nezvětšila tolik moc církve a také žádná ji nepřidala tolik příjmu! Do dnešního dne visí hrozba očistce nad Katolíky, kteří proto dávají a dávají dary církvi, aby jim pomohla - co nerychleji opustit toto místo utrpení. Řím slibuje, že člověk eventuálně bude z očistce propuštěn a vejde do nebe, pakliže všechna nařízení církve budou dodržená. Přesto však církev nebyla nikdy schopná definovat, kolik času ten či ta musí v očistci strávit a o kolik se doba muk zkracuje tím či oním darem, mší či modlitbou za duši v očistci. Je totální pošetilostí uvěřit v nějaké propuštění z utrpení církvi, která není ani schopná definovat, jak dlouho tam musí jeden strávit za každý hřích, nebo o kolik se pobyt zkracuje tím či oním rituálem, nebo sumou peněz darovanou církvi. Přes to všechno jsou církvi nabízeny dary a velké částky odkazují lidé v posledních vůlích (vzpomeňte si na Jindřicha VIII.) na mše sloužené v jejich prospěch. Tento proces se nikdy nezastaví - stále nové a nové mše je zapotřebí odsloužit. Sněm Trentský, Vatikán II. a následný "Code of Cannon Law," obsahuje mnoho složitých předpisů jak aplikovat zásluhy živých - a hlavně mše - na mrtvé k očistě jejich hříchů a ke zkrácení jejich doby pobytu v očistci: Církev nabídne Nejsvětější Svátost (oběť) za mrtvé tak, aby mrtví dostali pomoc modlitbami, a živí útěchu v naději.. Mezi mšemi za mrtvé je pohřební mše ta nejdůležitější.   SMRTELNÁ KONTRADIKCE. Jenom slepá poslušnost vůči jejich církvi, zabraňuje římským Katolíkům aby viděli že doktrína očistce obsahuje zřejmé a smrtelné kontradikce! Na jedné straně je řečeno, že Kristova oběť není dostatečná, aby dostala kohokoliv do nebe, ale jako dodatek k Jeho utrpení na kříži musí hříšník, kterému bylo odpuštěno, sám projít utrpením, aby se od svého hříchu očistil. Na druhé straně - a v jasné kontradikci je řečeno, že mše, která je opakovatelnou reprezentací Kristovy oběti, krátí - jakousi neznámou mocí - bolest a utrpení očistce. To znamená, že kdyby byl odsloužen dostatečný počet mší, hříšník by byl očištěn ode všech hříchů - bez jakékoliv bolesti a utrpení! To znamená, že vlastně nemusíme vůbec trpět, aby naše hříchy byly odpuštěny! Kdyby skutečně člověk musel trpět než se mu otevře brána nebes - potom by církev neměla co nabídnout a ztratila by hlavní zdroj svých příjmů. To stejné by bylo pravdou, kdyby Kristova oběť za hřích, jak učí Bible, postačila k očištění hříchů člověka, církev by opět byla bez příjmů. A proto, aby církevní truhlice zůstaly stále plné, Řím učí že hříšník musí být očištěn od hříchu pomocí určitých prostředků, které pouze církev může zajistit. Kristova oběť na kříži musela být nepostačující pro očištění hříchů, aby mše, za kterou církev dostává peníze, mohla být označena za prostředek, který krátí dobu v očistci a otevírá dveře do nebe. Jak neuvěřitelné: To, co nemohlo uskutečnit Kristovo utrpení na kříži, má dokončit údajné opakování tohoto utrpení na katolických oltářích!...z knihy ,, Žena jedouci na šelme,,



Stránka vygenerována za: 1.44 sekundy