Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 160, komentářů celkem: 429686, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 547 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

oko
martino

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116575390
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Tělo nic neznamená ...
Vloženo Pátek, 15. listopad 2013 @ 19:21:54 CET Vložil: Olda

O Bibli poslal oko

Jan 6:63  Co dává život, je Duch, tělo samo nic neznamená. Slova, která jsem k vám mluvil, jsou Duch a jsou život.

Stále dokola se zde setkávám s nepochopením skutečného významu těchto slov, které vytrženy z kontextu zcela deformují smysl tohoto místa v Písmu.

Kdo máte tedy zájem, otevřete si pro vlastní srovnání Písmo šesté kapitoly Janova evangelia.


Smysl místa v Písmu  J 6,63:

Je potřeba se kvůli návaznosti vrátit trochu nazpět, od verše 32:
Mana, kterou dal Mojžíš, nebyla pravý nebeský chléb, ale jen předobraz pravého chleba z nebe, který přichází od Otce (předobraz živého Syna); ten chléb dává ne život tělesný, ale duchovní, a to všem lidem, židům i pohanům.
Neboť chléb Boží je ten, kdo sestupuje s nebe a dává život světu.

V 34; "Dávej nám" - prosí podobně, jako Samaritánka (J 4,15), protože stále ještě nechápou, že Ježíš má na mysli pokrm především pro duchovní život, nikoli jen pokrm pro fungování těla.

V 45; Proroci předpověděli, že v mesiášské době se dostane všem Božího poučení. Ten, kdo dbá na tento Otcův hlas (projevený kázáním Jana Křtitele i Ježíše samotného) nutně tím bude přiveden ke Kristu.

V 49-50; Židé ve v. 31 vychvalovali manu. Ale Kristus Pán jim připomíná, že mana neměla tu sílu, aby udržela život těm, kdo ji jedli; avšak chléb, který dá on, bude poskytovat život navždycky. Myslí tím na život milosti a věčné slávy, který duše dostane z eucharistie. I do našeho těla  však nejsvětější svátost vkládá zárodek nesmrtelnosti a slavného vzkříšení.

V 51; Co řekl Ježíš o chlebu života, obrací teď sám na sebe; On je ten pravý chléb pro duši: sestoupil s nebe, aby nás poučil o Bohu a jeho tělo a krev budou podány jako oběť za spásu světa (51-58).

Slovo "tělo" ("sarx"  s významem člověk z masa a kostí), kterého užil svatopisec také (J 1,14), naznačuje vztah mezi eucharistií  a vtělením: člověk se živí Slovem, které se stalo člověkem.

V 54; Z těchto slov neplyne, že by bylo naprosto nutné přijímat pod obojí způsobou; vždyť celý Kristus je jak pod způsobou chleba, tak i pod způsobou vína.

Ježíš ustanovil Nejsvětější svátost pod dvojí způsobou proto, že eucharistie je nejenom svátost, ale i oběť; a právě k eucharistické oběti je třeba symbolického oddělení krve od těla, aby se tak znázornila Spasitelova smrt na kříži, jediná oběť v Novém zákoně, která se tajemně a nekrvavým způsobem zpřítomňuje na našich oltářích při každé mši svaté.
Přijímání pod obojí způsobou také plněji vyjadřuje svátostné znamení eucharistické hostiny, a proto se v některých případech dává tomuto způsobu přednost.

V 57; Eucharistie dává věřícím život, který má Syn od Otce.

A dostáváme se k verši 6:63:  Co dává život, je Duch, tělo samo nic neznamená. Slova, která jsem k vám mluvil, jsou Duch a jsou život.

"Tělo" zde znamená totéž, co nízký a hmotný způsob myšlení, kdežto "duch" způsob myšlení, pokud je vedeno a řízeno vírou v Boží moc a moudrost.

Pak je smysl verše tento:
"Vy těmto mým slovům rozumíte příliš hmotně, jako by mé tělo mělo být rozděleno na kusy, až jej budete jíst;
 
Nikoli! Moje slova mají smysl vyšší a vznešený!

Abyste jim porozuměli, musíte se povznést nad smysly a hmotu
".

Právě takto rozumět tomuto místu v Písmu nás naučili apoštolové, takto si to v církvi neustále předáváme.


"Tělo nic neznamená ..." | Přihlásit/Vytvořit účet | 229 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Tělo nic neznamená ... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 15. listopad 2013 @ 20:34:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
"Tělo" zde znamená totéž, co nízký a hmotný způsob myšlení, kdežto "duch" způsob myšlení, pokud je vedeno a řízeno vírou v Boží moc a moudrost.
  

  Velmi hezky vyjádřeno. Snad to dojde lidem, kteří mají 
o tom vzácném křesťanském tajemství nízký a hmotný způsob myšlení
a nerozumí, že křesťanství není o hmotě, ale o Duchu a Slovu.



  Teď k jiné věci, Stando.

Myslí tím na život milosti a věčné slávy, který duše dostane z eucharistie.

  S eucharistií mám celkem velké zkušenosti. Přijal jsem 
eucharistii mnohokrát a život mi nepřinesla ani jednou. 
Čím to mohlo být, Stando? Je to tím, že se u mne nepovedla 
ta svátost křtu jako miminka, nebo to bylo tím, že faráři, 
ke kterým jsem chodil k přijímání, neměli tu moc na proměňování?
Nebo to byl jiný důvod? Jak zdůvodňuje ŘKC to, že lidé,
kteří přijdou k eucharistii a přijmou jí, nedostanou ten život,
o kterém písmo tak jasně svědčí?





Re: Tělo nic neznamená ... (Skóre: 1)
Vložil: Pavell v Pátek, 15. listopad 2013 @ 20:56:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Oko, jak může člověk obhajující vulgaritu a zatracování satanským slovem, zároveň vykládat boží slovo? Jakem duchu je pak takový výklad?




Re: Tělo nic neznamená ... (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 15. listopad 2013 @ 22:09:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ján 6:35  Riekol im Ježiš: Ja som chlieb života; kto prichádza ku mne, nikdy nebude lačnieť, a kto verí vo mňa, nikdy nebude žízniť.

...tu je odpoveď na to čo znamená jesť pravý pokrm....a čo znamená piť pravý nápoj...

... kto prichádza ku mne,  =  jesť pravý pokrm
...a kto verí vo mňa, =  piť pravý nápoj

...prichádzať...a veriť...to je duchovný pokrm...o oplatke a víne v tomto texte nič nie je...

písmo sa vykladá písmom, nikdy nie rímskym katechizmom...

P.S.
... Americký rímskokatolícky kňaz Chiniqui začiatkom minulého storočia opisuje hrôzostrašnoúsmevnú situáciu, ktorá nastala v kostole, keď premenenú hostiu zožral potkan. To tak naštrbilo jeho detinsky úprimnú vieru, že mu v ušiach naliehavo zaznelo:
»Nebuď viacej kňazom boha, ktorého môžeš stvoriť vlastnými rukami a ktorého môže zožrať potkan!« A tak páter Chiniqui s dvoma tisíckami svojich farníkov konvertoval do presbyteriánskej cirkvi.
ivanp




Re: Tělo nic neznamená ... (Skóre: 1)
Vložil: Pavell v Pátek, 15. listopad 2013 @ 23:46:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážení diskutující, přenáším tato slova pana Oko z jednoho jeho komentáře v minulém článku.






Re: Tělo nic neznamená ... (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 16. listopad 2013 @ 07:46:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Záměrem tohoto článku bylo nabídnutí pomoci těm, kteří se (na základu mylného pochopení místa v Písmu) mylně domnívají, že lidské tělo není důležité, že lidské tělo nic neznamená.

Skutečnost je úplně jiná: Lidské tělo totiž znamená velmi mnoho.



Re: Tělo nic neznamená ... (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 16. listopad 2013 @ 08:21:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...rímska terminologia je úplne scestná...

...rímsko-katolícky pojem ,,prijať Krista,, znamená zjesť oplatku (bez vína)...mnohí katolíci vyznávajú že ,,prijali Krista,,....v skutočnosti zjedli kus chleba (mnohokrát bez pokánia)...

biblický pojem ,,prijať Krista,, znamená učiniť Ho Pánom svojho života...je to čisto duchovná záležitosť, ktorá nemá nič spoločné z jedením a pitím...
Ale tým, čo Ho prijali, dal moc stať sa deťmi Božími, tým, čo veria v Jeho meno, Ján 1:12

ivanp





Re: Tělo nic neznamená ... (Skóre: 1)
Vložil: Pavell v Sobota, 16. listopad 2013 @ 12:51:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážení diskutující, byl jsem symbolicky pokřtěný vodou, ale při tomto křtu jsem se na duchu neznovuzrodil. Pak nastal čas, kdy mne přesně dle slov Jana Křtitele pokřtil Kristus ohněm Ducha. To, že mne Kristus takto pokřtil, jsem zde v diskusi vyznal. A co následovalo? Lživé tvrzení ze strany katolíků, že nejsem pokřtěný vodou, že nejsem pokřtěný vůbec. Jsem pokřtěný vodou i Duchem a to si račte vážení katolíci zapamatovat! 
Upírat křest a znovuzrození v Duchu svatém je velká špatnost. Nedělejte to prosím. Jinak Vám bude naměřeno tak, jak měříte jiným.



Tělo nic neznamená ??? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 16. listopad 2013 @ 19:33:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smyslem lidského bytí na tomto světě je zjevovat ve stvoření svým hmotným tělem Boha.


Pokud by člověk neměl hmotné tělo, ztratila by jeho existence ve světě svůj smysl. Až tak moc je lidské tělo důležité.


A kdyby lidské tělo nic neznamenalo, Kristus by se nemusel vtělit právě do takového (nic neznamenajícího???) hmotného těla, nemusel by podstoupit tu bolestnou a potupnou smrt na kříži. Pak by ale nebylo ani vykoupení lidstva, nebyla by jeho záchrana pro věčnost.








Pro zájemce o hlubší porozumění této problematiky nabízím knihu JP II. "Teologie těla", vydavatelství Paulínky a k dostání v Karmelitánském nakladatelství.



Re: Tělo nic neznamená ... (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 17. listopad 2013 @ 12:24:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smysl Janova vyjádření Kristovy promluvy je zřejmý snad každému, kdo se nad výše zmíněnými verši zamyslí a nevytrhává jednotlivosti z kontextu.


Problém, proč vzniká nedorozumnění mezi chápáním slov z Janova evangelia a se souvislostí s Večeří Pána, resp. s transubstanciací obsažené v eucharistii, je v nepochopení, co nám vlastně autor Janova evangelia a autoři synoptických textů chtěli vyjádřit.


Pokusím se problém objasnit, nevylučuji však, že ze strany katolíků a možná i protestantů mohou vzniknout výhrady.


Předně si musíme uvědomit, kdo k nám promlouvá: V Janově evangeliu psal dlouho po Ježíšově ukřižování buď samotný apoštol Jan nebo jeho jmenovec  - biskup žijící v diaspoře (podle některých badatelů). V Janově evangeliu jasně a bezpochybně hovoří Kristus, duchovní osoba s nesmírnou mocí Ducha proměny člověka. Tedy nikoliv smrtelný Ježíš z Nazareta, ale Boží duchovní osoba. Ježíš z Nazareta, jak je zachycen synoptiky, nám zase předkládá řeč pro naše lidská těla, tedy schránku Božího chrámu, do které Bůh teprve vstupuje. Hovoří k nám jako ke smrtelným lidem a jako smrtelným lidem určuje, co máme činit na památku pozemského působení ztělesněného (hmatatelného, smrtelného, atd.) Božího obrazu v našem časoprostoru.


Podle tohoto porozumnění nelze duchovní řeč Krista v Janovi nikterak spojovat s ustavením vzpomínkové Večeře, či s dogmatem eucharistie s transubstanciací. Pro eucharistii je naprosto nutné hledat základ v synopticích, přesněji v pozemském působení Ježíše. Hledat odůvodnění eucharistie v Janovi je jako míchat hrušky s jabkama.


Chci zdůraznit, že výše uvedená úvaha se týká pouze odůvodnění eucharistie. Protože když tuto úvahu rozvineme dále, musíme dojít k závěru, že pokud jako osoba s duchovním hmotným tělem žijeme v Božím království, můžeme symbolickou Večeři opravdu prožít jako splynutí s Kristovým tělem (a Jeho na zemi prolitou krví? - to nevím). Na to nesmíme zapomenout, neboť pak by nejspíš všichni mystici nebo katoličtí duchovní a mnozí katolíci o svých zážitcích při eucharistii lhali. Čemuž rozumný člověk nemůže věřit.




Re: Tělo nic neznamená ... (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 18. listopad 2013 @ 09:56:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen. Zaplať Pánbůh za stručné a srozumitelné vysvětlení.



Re: Tělo nic neznamená ... (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Středa, 20. listopad 2013 @ 05:19:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cituji z článku Oka " .....mana neměla tu sílu, aby udržela život těm, kdo ji jedli; avšak chléb, který dá on, bude poskytovat život navždycky. Myslí tím na život milosti a věčné slávy, který duše dostane z eucharistie. I do našeho těla  však nejsvětější svátost vkládá zárodek nesmrtelnosti a slavného vzkříšení "
 
Duše od Boha z eucharistie nedostane nic  !  Duše dostane věčný život a poznání Boha tím, že se znovu narodí duch člověka vírou v Ježíšovu oběť na Golgotě . Kde čteš v Bibli o eucharistii ? Bible tohle slovo nezná a nikde nemluví o transsubstanciaci kterou provede kněz při pozdvihování. To je výmysl ŘKC  , který s výkladem Jan 6 kap. nemá nic společného. Ježíš určitě nemyslel, aby ho na místě košerovali , pili Jeho krev a jedli Jeho maso ( "sarx" ) . Myslel to tak, že se stává duchovním pokrmem a nápojem protože přišel Boží Syn v těle ( "sarx") na tuto zem, aby jsme my byli živi z Jeho slova ( myslím tím celé Bible, nejen z Jan 6 kapitoly ) 




Re: Tělo nic neznamená ... (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 20. listopad 2013 @ 12:47:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
problém rímskeho chápania skutočnej premeny chleba na skutočného hmotného Krista je v protiklade z textom Skutky 1:11
Tento Ježiš, ktorý vám bol vzatý do neba, príde zase tak, ako ste Ho videli odchádzať do neba.

,,tento Ježiš,, znamená Ježiš v tele...odišiel v tele a posadil sa na pravicu...namiesto Ježiša ,,v tele,, bol daný Ježiš v Duchu...Ježiš v tele sa zjaví až pri druhom príchode...preto premenený chlieb nemôže byť skutočný hmotný Kristus s telom a dušou...

to isté platí aj o Matúš 24:26  Preto, ak by vám povedali: Ajhľa, je na púšti, nevychádzajte! Ajhľa, je v komorách - neverte.

ak by vám rímsky katolíci tvrdili že Kristus v chlebe je skutočný Kristus v tele, neverte...

ivanp



Re: Tělo nic neznamená ... (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 21. listopad 2013 @ 09:11:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyby doslova platilo (vytržené z kontextu) to, že tělo nic neznamená, mělo by to dopady na lidstvo přímo strašlivé.


V důsledku by to znamenalo, že člověk nic neznamená!


(Gn 6,3)
Hospodin však řekl: „Můj duch se nebude člověkem věčně zaneprazdňovat. Vždyť je jen tělo. Ať je jeho dnů sto dvacet let.“



Re: Tělo nic neznamená ... (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 21. listopad 2013 @ 14:48:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Důležité je abychom při hlásání Nové smlouvy nezapomínali především sami na sebe. Abychom o eucharistické svátosti jenom nemluvili a necítili se přitom povznesení nad ostatní. Přistupovat ke zpovědi a ke svatému přijímání jen jednou do roka jak nám ukládá povinnost je málo. Je dobré chodit ke zpovědi každý měsíc, 12x do roka. Nejlépe před prvním pátkem a nebo před první sobotou v měsíci.  Blahoslavený Jan Pavel II. který žil životem světce chodil ke zpovědi každou sobotu, jednou týdně. Eucharistického Krista můžeme a máme přijímat co nejčastěji. Nejenom v neděli.  Ženich zve k hostině každý den, respektive několikrát denně.  Přistoupit ke svatému přijímání můžeme maximálně 2x za den. Pod podmínkou že se zúčastníme té druhé mše od začátku až do konce a pozorně nasloucháme zvlášť biblickému čtení a homilii.

Někteří světci nepřijímali po dlouhá léta žádnou jinou potravu než Eucharistii a přesto zůstávali naživu dokud je k sobě Bůh nezavolal. Jednou z nich byla blahoslavená Anna Kateřina Emmerichová. Která také nosila na svém těle Kristova stigmata. Kterou se marně snažili po dlouho dobu usvědčit hrubým a neurvalým způsobem z podvodu úředníci a lékaři Napoleonova bratra Jeromeho, kterého  si musela proti své vůli vzít ubohá princezna německého státu ve kterém světice žila. Který ten stát přivedl k bankrotu a zavíral kláštery.




Re: Tělo nic neznamená ... (Skóre: 1)
Vložil: Bumerang v Pondělí, 25. listopad 2013 @ 06:49:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko v Neděle, 24. listopad 2013 @ 19:48:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) Po celá 20. léta 13. stol. docházelo z zakládání univerzit po celé Evropě. Byly to: v r. 1220 Salamanca ve Španělsku; 1222 Bologna, Padova, Mont Peliere, Neapol;1256 – 1257 Sorbona v Paříži; Oxford a Cambridge; 1348 Karlova univerzita; 1364 Krakov; 1365 Vídeň; 1367 Pešť; 1386 Heidelberg; 1388 Kolín nad Rýnem; 1410 Lipsko. Na všech těchto univerzitách vyučovali římskokatoličtí duchovní, zvláště z žebravých řádů. Ovocem scholastického myšlení bylo pak svobodné projevení jakéhokoliv osobního názoru, označované v pojmu "akademická svoboda".- pouze u katolické elity!

Zákaz čtení Bible ve Francii – „Ve snaze rozšířit své panství nad křesťanstvem se papežství pokusilo vnutit bohoslužbu v latinském jazyce také národům, jimž tento jazyk není běžný. … Papež Jan VIII. v roce 879 ve svém listu Metodějovi zakázal používání slovanského jazyka při mši. A českému knížeti Vratislavovi v roce 1080 na jeho žádost o povolení slovanské bohoslužby Řehoř VIII. odpověděl, že žádosti nemůže vyhovět, neboť se Všemohoucímu Bohu zlíbilo, aby Písmo svaté zůstalo neznámé, aby snad neupadlo v opovržení, kdyby bylo všem známo, nebo aby nesvádělo k bludům, kdyby je prostí lidé nesprávně pochopili. Když však ve 12. století dostali valdenští Písmo svaté ve své mateřštině a s novou horlivostí je četli a mezi lidem rozšiřovali, napsal papež Inocenc III. ve svém listu biskupu z Met v roce 1199, že požadavek číst Písmo svaté a povzbuzovat k jeho studiu nelze sice zamítat, ba nutno ho spíše doporučovat, přesto však čtení Písma nelze trpět, pokud se děje na tajných shromážděních. … V roce 1229 vydal pak koncil v Toulouse zákaz, že laikům není dovoleno vlastnit knihy Starého a Nového zákona, leda by někdo chtěl mít žaltář nebo breviář nebo hodinky svaté Marie k cvičení v pobožnosti, avšak ani tyto nesmějí být přeloženy do obecných jazyků. … Vlastnit knihy Starého a Nového zákona v románských jazycích zakázala laikům městská rada v Tarragoně v roce 1234. Kdo takové má, musí je do osmi dnů po uveřejnění tohoto nařízení odevzdat biskupovi, aby byly spáleny: kdo tak neučiní, bude pokládán za podezřelého z kacířství, ať je to klerik nebo laik. … V roce 1486 prohlásil arcibiskup z Mohuče, že německý jazyk není vhodný pro vyjádření hlubokých náboženských pravd.



Stránka vygenerována za: 1.31 sekundy