Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 238, komentářů celkem: 429554, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 442 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116478882
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Křest a vyznané hříchy a křest na kříži
Vloženo Pondělí, 23. únor 2015 @ 08:33:36 CET Vložil: Tomas

Kázání poslal Frantisek100

Janovi Křtitelovi uložil Bůh zvláštní úkol. Sám Jan všemu nerozuměl, ale plnil to, co mu Bůh uložil. Mohl se třeba oženit, založit rodinu a dělat rodičům radost, dát jim vnoučata, ale z Jana se stane z našeho pohledu podivín. Ostatně jako podivíni připadali vždy téměř všichni proroci. Jan začne nosit podivné oblečení a jí zvláštní stavu a káže něco neobvyklého. Žije v pustině, na poušti. A právě tato výjimečnost není samoúčelná. Jan káže a ukazuje na příchod někoho mocného, který bude křtít Duchem Svatým a ohněm.

A co Jan ještě dělá kromě kázání?



Mat.3,5

 

„Tehdy vycházel k němu celý Jeruzalém i Judsko i celé okolí Jordánu, vyznávali své hříchy a dávali se od něho v řece Jordánu pokřtít“

 

Co tyto lidi   tam  táhne k němu na poušť? Všimněme si, že Jan nejde za nimi, ale oni jdou k němu. K člověku, který tak divně vypadá. Co je tak tedy na něm přitahuje? Svědomí? Šli by za ním lidé dnes ?

Svědomí bohužel mnozí dnes ani nemají. Ale tyhle lidi něco tíží. Tíží je vědomí vlastních hříchů. Potřebují je nějak ze sebe dostat, potřebují si ulevit, potřebují je vyznat. Je to spousta lidí, kteří jdou za Janem.  Proč? Vždyť to není Ježíš, o kterém ještě nemají tušení.

Jan je křtí ve vodě, ale také zvěstuje, že tohle není vše.

 

Mat. 3,11

   „Já vás křtím vodou k pokání; ale ten, který přichází za mnou, je silnější než já – nejsem hoden ani toho, abych mu zouval obuv; on vás bude křtít Duchem svatým a ohněm“

 

Křtí je k pokání. Není to odpuštění hříchu, ale k pokání. Tedy příprava na to nejdůležitější, co teprve přijde. Jan a ani voda nemůže odpustit hříchy. Nemají žádnou magickou moc k odpuštění.

 

V Mk 1,4 čteme:

 

„To se stalo, když Jan Křtitel vystoupil na poušti a kázal: „Čiňte pokání a dejte se pokřtít na odpuštění hříchů.“

 

Čili co je Janův křest ve vodě? Vyznat hříchy a nechat se pokřtít na odpuštění hříchu. Je to příprava  na toho, kdo tu moc odpouštět hříchy má. K Pánu Ježíši přece můžeme přistoupit jedině kající.

 

Jaké je tedy poslání Jana Křtitele? Probudit v lidech svědomí a potřebu odpuštění hříchu.

 

A on tuto potřebu dál probouzí svým kázáním i pokřtěním   ve vodě. Voda symbolizuje očištění, zbavení se špíny. Ale bohužel jen té fyzické vnější špíny, ale ne té duchovní. Kdo se  nechal pokřtít, tak tím veřejně vyjadřoval touhu po zbavení hříchu  i odpuštění. Takové to veřejné vyjádření pokání a touhy po odpuštění Bohem.

Jan křtí, ale sám neví, jak to může Bůh udělat, aby lidem odpustil hříchy. Určitě mu to vrtalo hlavou stejně jako nás.  A pak se stane zvláštní událost. Přichází k němu sám Pán Ježíš, aby se nechal od něho pokřtít. Jan v něm poznává toho Božího Beránka, který snímá hříchy světa. Ale proč by se On měl nechat pokřtít? On přece je bez hříchu. Beránek bez hříchu. Ale slyší z úst Pána Ježíše:

 

Mat. 3,15

 

Ježíš mu odpověděl: „Připusť to nyní; neboť tak je třeba, abychom naplnili všecko, co Bůh žádá.“ Tu mu Jan již nebránil.

 

            Jan nechápe , ale podvolí se a pokřtí Pána Ježíše. Pak se stane něco úžasného.

Během Ježíšova křtu se otevřou nebesa  a Duch Svatý  v podobě holubice sestupuje na Ježíše  a hlas mluví: Mt 3.17

„A z nebe promluvil hlas: „Toto je můj milovaný Syn, jehož jsem si vyvolil.“

Teď už Jan ví, že Duchem Svatým bude křtít Pán Ježíš.

 

V Janovi ,33:

 „A já jsem stále nevěděl, kdo to je, ale ten, který mě poslal křtít vodou, mi řekl: ‚Na koho spatříš sestupovat Ducha a zůstávat na něm, to je ten, který křtí Duchem svatým.‘

 

 

Ale proč se nechává křtít ve vodě? Jaký to má smysl? Možná tak se ptá sám sebe i Jan. Ale pak si vzpomíná, že Pán Ježíš řekl, aby se naplnila veškerá  spravedlnost.

Beránek, který snímá hříchy světa, ale jak to udělá   a jaký význam má jeho pokřtění ve vodě, ačkoliv je přece čistý?

 

Jan  to jistě pochopil a pochopíme to i my.

 

Ponořme do špinavé vodu čistou houbu! Co se stane? Nasaje do sebe špínu a je po čistotě. Tak nějak je to symbolicky vyjádřeno ponořením Pána Ježíš  do vody, kde před tím hříšní lidé symbolicky odložili své hříchy Tyto hříchy bere tento Beránek na sebe, aby  je na kříži zničil a naplnil spravedlnost. Beránek je na hříchu zabit i s hříchy, které nepochází od něho, ale byly moje, tvoje vaše…  Už chápete???

 

Ale pozor!!! To nejsou všechny hříchy světa, ale ty, co byly smyty do vody, čili vyznané.
 
A bacha. I Ty moje vyznané. Ne takové, co zapírám.

 

Ježíš vstoupil do vody při svém křtu, aby nasál naše   vyznané hříchy a přinesl je pak na kříž.

 

A co se ještě děje na kříži ?

 

V Luk 12,50 čteme:

 

„Křtem mám být pokřtěn, a jak je mi úzko, dokud se nedokoná!“

 

 

 

Z jakého křtu   je Pánu Ježíši úzko? Kdy bylo Pánu Ježíši úzko a modlil se? Nevzpomínáte na jeho poslední noc?

 

Přemýšlejme   tedy o kříži a modleme se dál…!!! A děkujme a děkujme!!!

 

Hezký den František.

 

 

 


"Křest a vyznané hříchy a křest na kříži" | Přihlásit/Vytvořit účet | 62 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Křest a vyznané hříchy a křest na kříži (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 26. únor 2015 @ 18:46:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Ale pozor!!! To nejsou všechny hříchy světa, ale ty, co byly smyty do vody, čili vyznané. A bacha. I Ty moje vyznané. Ne takové, co zapírám. Ježíš vstoupil do vody při svém křtu, aby nasál naše vyznané hříchy a přinesl je pak na kříž.|

  Františku, a co se stane s těmi hříchy, které zapíráš a které nepřinesl Ježíš na kříž, když je vyznáš?

  Nechá se v tu chvíli Ježíš znovu pokřtít a vyleze znovu s tím nevyznaným hříchem na kříž?



Re: Křest a vyznané hříchy a křest na kříži (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Středa, 25. únor 2015 @ 19:03:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lukáš nás zpravuje ve svém evangeliu:

[Lukáš 3:21,22] Když se všechen lid dával křtít a když byl pokřtěn i Ježíš a modlil se, otevřelo se nebe  a Duch svatý sestoupil na něj v tělesné podobě jako holubice a z nebe se ozval hlas: „Ty jsi můj milovaný Syn, tebe jsem si vyvolil."

Lukáš však popsal pozdější Ježíšova slova na téma křest takto:

[Lukáš 12:50] Křtem mám být pokřtěn, a jak je mi úzko, dokud se nedokoná!

Tak byl Ježíš Janem Křtitelem pokřtěn nebo ne? Nebo zapomněl snad Ježíš na Janův křest? Nebo je snad křest vodou, který dal Jan, a křest Duchem svatým, který dal Pánbůh, nedostatečný?

Přemýšlej křesťane! Použij nápovědu:

[Lukáš 3:16] Na to Jan všem řekl: „Já vás křtím vodou. Přichází však někdo silnější než já; nejsem ani hoden, abych rozvázal řemínek jeho obuvi; on vás bude křtít Duchem svatým a ohněm.

Když to rozluštíme, jsa pokřtěni vodou a Duchem svatým, čeká nás křest přetavením v ohni, jak píší starozákonní proroci, nebo jsme již ohněm prošli?

Nu což, Boží lid má stále o čem přemýšlet. Víra je totiž z rozumu.




Re: Křest a vyznané hříchy a křest na kříži (Skóre: 1)
Vložil: Laura67 v Středa, 25. únor 2015 @ 07:29:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jan Křtitel byl od mateřského luna naplněn Duchem Svatým Lukáš 1:15-17 Neboť bude veliký před Pánem, vína a opojného nápoje se nenapije a již od lůna své matky bude naplněn Duchem Svatým. 16A mnohé ze synů Izraele obrátí k Pánu, jejich Bohu. 17A sám půjde před ním v duchu a moci Eliášově, aby obrátil srdce otců k dětem a neposlušné k smýšlení spravedlivých a přichystal Pánu připravený lid.“Žil tak jak Ho vedl DS. 



Re: Křest a vyznané hříchy a křest na kříži (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 25. únor 2015 @ 08:28:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na poušti jsou přes den nesnesitelná vedra a v noci zas třeba i mrzne.

Mohér (velbloudí srst) je nejenom jemná a přijemná na nošení, ale je také tím nejvhodnějším materiálem na oděv do takového prostředí pouště. Má totiž vynikající tepelně izolační vlastnosti: chrání jak před horkem, tak i před chladem.
Je to tedy předně velmi praktický oděv do pouště.




Mít kobylky za pokrm nebylo v Janově době žádnou zvláštností.

Kobylky se chytaly do zvláštních sítí, sušily, mlely a z této "mouky" se potom pekly velice výživné placky. Byl to běžný pokrm tehdejších obyvatel pouště, poněvadž obilí na poušti pěstovat nemohli. Byl to také jediný způsob, jak v poušti přežít. Sezónně pak poušť nabízela také med od divokých včel.


Lukáš tedy ve svém evangeliu jenom vypovídá o prosté skutečnosti, že Jan žil  na poušti a že tam žil  tehhdejším obvyklým způsobem života lidí z pouště.



Re: Křest a vyznané hříchy a křest na kříži (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 23. únor 2015 @ 08:56:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moc hezké zamyšlení!

Není to lepší, než se stále brodit v bahně nenávisti poukazováním na hříchy druhých?  Kdy se i sám člověk chtě nechtě sám nakonec také zamaže?





..."Jan začne nosit podivné oblečení "...


(Mt 3,4)
Sám Jan pak měl na sobě oděv z velbloudí srsti a kolem beder kožený pás a jeho potravou byly kobylky a med divokých včel.

Na to jsou různé roviny pohledu.
Obecné smýšlení většiny dnešních lidí je to, že Jan se oblékal  až výstředně stroze, "sparťansky" - něco třeba jako dnešní bezdomovec či poustevník v hrubé pytlovině. Opak je pravdou.



Abychom pochopili tehdejší skutečnost (tedy pravdu), třeba si uvědomit, že z velbloudí srsti se až dodnes vyrábí mohér, který se řadí mezi nejdražší a nejjakostnější vlny na světě.

Nosit tedy oděv z velbloudí srsti si ani tehdy nemohl dovolit kdejaký chudák - bylo to to nejlepší a nejkvalitnější oblečení, co v té době vůbec měli. Takový oděv nosili jen kultivovaní a vzdělaní lidé z vyšší třídy, kteří si to mohli dovolit.
Jan tedy nebyl docela určitě žádný špinavý žebrák v roztrhaných cárech, zanedbávající svůj zevnějšek, ale kultivovaný vzdělaný mladý muž, vědomý si svého mimořádného poslání v dějinách spásy..






Re: Křest a vyznané hříchy a křest na kříži (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 23. únor 2015 @ 09:11:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když se narodil Spasitel zjevil se anděl pastýřům. Byla to převeliká událost která se mezi lidem celé roky tradovala. 
Ježíš i Jan dospívali a po mnoha letech začíná Jan působit jako Jan Křtitel. Lidé si ještě pamatovali na ohromné svědectví pastýřů, ke kterým mluvil nebeský anděl. Jan byl Kristův předvoj, posel před Jeho tváří. Svým veřejným vystoupením navazuje na andělské poselství lidem. Vždyť to poselství bylo- Narodil se vám Spasitel! Něco takového muselo v lidech živit velkou naději. Jan Křtitel na tuto naději navazuje. Křtí lidi, kteří v narozeného Spasitele věří. První křty vůbec, jsou křty na základě víry v narozeného Spasitele. 
Jan Křtitel nepatřil tomuto světu, byl vně tohoto světa. Světa se stranil a žil v ústraní. Byl to největší člověk, který se kdy narodil. To o něm řekl sám Kristus. Tento největší z lidí řekl: Já vás křtím vodou, po mě přichází ten, který vás bude křtít ohněm Ducha svatého. Za času Jana křtil Jan vodou, a nyní křtí Kristus Duchem. Jan Křtitel byl pod přímým vlivem Ducha. V pravdě Ducha rozpoznal koho má pokřtít ve víře ve Spasitele, a kdo je plemenem zmije.
A tuto pravdu Ducha hledejte. Když ji přestanete odmítat, dá se Vám poznat. Tato pravda je vždy kolem, všude a zdarma. Jen se proti ní musí přestat lidská zvůle stavět.



Re: Křest a vyznané hříchy a křest na kříži (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 23. únor 2015 @ 10:06:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Položili jste si někdy otázku, koho že to vlastně Jan křtil? Kde se tak náhle vzal křest a proč takový zájem o něj?
V Písmu na to není přímá odpověď. Na základě znalosti zvěsti evangelia to lze smysluplně odvodit. 
Lidé(SZ) po zjevení anděla- Narodil se vám Spasitel, žili ve velké víře a naději v Něho. Ta zvěst se rozšířila jako blesk a po třicet let v lidech žila a šířila se ústním podáním. Je třeba si uvědomit, že v této třicetileté SZ době od narození Krista po působení Jana, nebylo žádné  NZ Písmo, jenom naděje. A lidé se svou naději a víruo v narozeného Spasitele přichází svou víru vyznat k Janu Křtiteli. A ten jejich víru potvrzuje křtem. 
Teologicky se dá říct, že: Když se narodil Spasitel- narodila se i víra.

Třicetiletá doba naděje ve Spasitele, mnohém symbolizuje dnešní dobu v naději ve vzkříšeného Krista.

Dnešní křest není jiný než ten Janův, je jen obsáhlejší. Zkuste prosím v Duchu pravdy ve křtu rozpoznat víru ve Spasitele, jako u pastýřů, a víru ve vzkříšeného Krista, jako u apoštolů. Je to jedna víra, hluboká a bohatá. Znát její duchovní obsah se navěky vyplatí. Ten obsah odhaluje tajemství křtu, a křtění ve Jménu do Jména božího.



Re: Křest a vyznané hříchy a křest na kříži (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 23. únor 2015 @ 10:53:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můj soukromý názor je ten že většina lidí v první fázi vyhledávala svatého Jana především kvůli senzaci a připadá mi že to naznačuje i on sám. Že to neměli předem všechno promyšlené, dřív než ho uviděli a uslyšeli. Prostě se šli podívat jak vypadá poustevníka asketa výstředně oděný jen dekou z velbloudí srsti který dokázal přežít dlouhá léta bez lidí a bez pomoci v místní polopoušti. O kterém se říká že mluví bez obalu, nešetří ani mocné tohoto světa a naplňuje stará proroctví.
Pokud by chtěl někdo tvrdit že křest vodou již v dnešní době není třeba tak bych ho rád upozornil na to že křtít vodou církev nikdy nepřestala. Ani po Janově smrti ani po Kristově vzkříšení z mrtvých.

Napadá mne i několik možností jak mohlo být naplněno to že je svatý Jan největší z těch kteří se zrodili z ženy a nebo z Ženy aniž by platilo to k čemu se to někteří lidé pokoušejí zneužít ale ponechám si je pro sebe.



Stránka vygenerována za: 0.43 sekundy