Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 427 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476587
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset?
Vloženo Neděle, 05. duben 2015 @ 11:03:55 CEST Vložil: Tomas

Kázání poslal Nepřihlášený



Dnešní křesťanský svět omlouvá svou neposlušnost všem deseti přikázáním Božího zákona tím, že uvádí texty o dvou nových přikázáních lásky. „Miluj Pána, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí." To je největší a první přikázání. Druhé je mu podobné: ‚"Miluj svého bližního jako sebe samého." To jsou nová přikázání, která, jak tvrdí, máme dodržovat a desatero již není třeba. To je ale velký omyl, Bible hovoří jinak!Podíváme-li se do evangelií, kde jsou uvedená slova zapsána, zjistíme nejprve, že když pokládal zákoník Ježíši otázku „které přikázání je největší" chtěl tím Ježíše zkoušet. Ježíš odpověděl podle své zásady „Psáno jest" a proto neřekl nic nového, ale citoval: 5Mojžíšova 6,4-6. „Slyš, Izraeli, Pán, náš Bůh, Pán jediný jest‘ a budeš milovat Pána, svého Boha, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly". Také citoval: 3Mojžíšova 19,18 Druhé je toto: „Budeš milovat svého bližního jako sebe samého." Není jiné přikázání větší než tato. Zákoník musel Pána Ježíše pochválit, protože mluvil správně a nenachytal ho na ničem, co by nebylo zapsáno již ve Starém zákoně. Sám Ježíš Kristus to u Matouše potvrdil slovy: „Na těchto dvou přikázáních spočívá celý Zákon a Proroci."U Lukáše v 10 kapitole se zákoník ptá „Učiteli, co mám učinit, abych získal věčný život?" Ježíš se snaží přivést zákoníka na odpověď a odkazuje ho opět do písem Starého zákona. „Co je napsáno v Zákoně? Jak to tam čteš?" „ Budeš milovat Pána, svého Boha, z celého svého srdce, celou svou duší, celou svou silou a celou svou myslí, a svého bližního jako sebe samého. " Řekl mu: „Správně jsi odpověděl. To čiň a budeš živ."Často se zdá, že Starý zákon je plný nařízení, příkazů a zákazů, ale nesmíme nikdy zapomenout, že v něm nechybí láska. Bůh je stejný a nemění se, a již tenkrát chtěl, aby Izrael dodržoval deset Božích přikázání s láskou v srdci. První 4 přikázání s láskou k Bohu, dalších 6 přikázání s láskou k bližnímu.Proč tedy řekl Ježíš Kristus: „Dávám vám nové přikázání, abyste se navzájem milovali; jako miluji vás, abyste se i vy navzájem milovali."?(Jan 13,34)Izraelité té doby na lásku zcela zapomněli. Tolik se snažili aby dělali vše správně a nedělali chyby, že vůdcové národa zavedli mnoho dalších, lidských nařízení, a nutili je zachovávat celý národ. Žel na lásku ve svém srdci při tom zapomněli. Proto vyčítali Ježíši Kristu, že uzdravuje ochrnutého v sobotní den. Ale Bůh nezakázal projevovat v sobotní den milosrdenství a soucit, to lidé! Proto slova o lásce pro ně byla „nová".A když Ježíš Kristus zemřel na kříži za naše viny a dokázal tak celému lidstvu i vesmíru, že On je tím jediným milujícím Bohem. Naplnil tak zákon, který lidstvo přestoupilo svou velkou láskou k padlému lidstvu. Proto mohl apoštol Pavel napsat „naplněním Zákona jetedy láska." To Kristova smrt probudila také hlubokou lásku v Jeho následovnících. Kristova smrt pomohla pochopit celý plán spasení, který byl do té doby jen obrazně znázorňován smrtí beránků a proměnila lidské kamenné srdce v srdce plné lásky a vděčnosti. Když přemýšlíme nad tím, co pro nás Kristus udělal, nemůžeme zůstat chladnými, ale naše obrácené srdce touží vzdávat chválu Spasiteli světa a poslušností vyjádřit svou pokoru a vděčnost. „To je totiž láska k Bohu. že zachováváme jeho přikázání." (1Jan 5,3)A jestliže tedy LÁSKA K BLIŽNÍMU V PRAXI se dá vyjádřit slovy Božího desatera „ Nesesmilníš, nezabiješ, neukradneš, nepromluvíš křivého svědectví, nepožádáš, cti otce svého i matku svou" ...Římanům 13,9-10 (kral.) - Poněvadž to přikázaní: Nesesmilníš, nezabiješ, neukradneš, nepromluvíš křivého svědectví, nepožádáš, a jestli které jiné přikázaní, v tomto slovu se zavírá: Milovati budeš bližního svého jako sebe samého. Láska bližnímu zle neučiní, a protož plnost zákona jest láska.... pak LÁSKA KE SVÉMU BOHU V PRAXI se dá vyjádřit slovy: Nebudeš mít jiného Boha, nebudeš se klanět modlám, nebudeš brát jméno Boha nadarmo, pamatuj na svatý sobotní den.A pozor, historie se opakuje. Není desatero, jako desatero. Bůh má svých deset přikázání, ale lidé mají opět své nauky! Je důležité se zamyslet nad tím, koho budeme poslouchat!Skutky 5,29 - Petr a apoštolové odpověděli: „Boha je třeba poslouchat více než lidi.5Mojžíšova 11,13-18- I stane se, jestliže budete opravdu poslouchat mé příkazy, které vám dnes přikazuji, budete milovat Hospodina, svého Boha, a sloužit mu celým svým srdcem a celou svou duší, že dám vaší zemi ve svůj čas déšť podzimní i jarní a sklidíš své obilí, nové víno i svůj olej... Vložte tato má slova do svého srdce a do své duše. Přivažte si je jako znamení na ruku, ať jsou značkou mezi vašima očima.Znamení na ruce a na čele? To je jako z apokalipsy...Zjevení 14,9 - A jiný, třetí anděl je následoval a volal mocným hlasem: „Kdo se klaní šelmě a jejímu obrazu a přijímá cejch na čelo či na ruku, bude také pít z vína Božího rozhorlení.Ne náhodou Bible říká, abychom Boží příkazy spolu s láskou a poslušností k svému Bohu měli jako znamení na své ruce a na svém čele. Budeme-li na těchto místech, tedy na ruce a čele mít znamení lásky projevující se poslušností všech 10 Božích přikázání včetně sobotního dne odpočinku, nebudeme moci dostat znamení šelmy ze Zjevení Jana.Nemůžeme se tedy ptát, zda poslouchat dvě přikázání lásky, nebo 10 přikázání desatera.Dvě přikázání lásky vyjádříme v praxi svou poslušností desatera, a praktická poslušnost desatera nemůže být správná bez dvou přikázání lásky!Marek 12, 28-33 - Tu přistoupil jeden z učitelů Zákona, který je uslyšel, jak se spolu dohadují. Když uviděl, že jim Ježíš dobře odpověděl, zeptal se ho: „Které přikázání je první ze všech?" Ježíš odpověděl: „První je: ‚Slyš, Izraeli, Pán, náš Bůh, Pán jediný jest‘ a ‚budeš milovat Pána, svého Boha, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly‘. Druhé je toto: ‚ Budeš milovat svého bližního jako sebe samého.‘ Není jiné přikázání větší než tato." I řekl mu ten učitel Zákona: „Dobře, Učiteli, pravdivě jsi řekl, že je jediný a není jiného mimo něho a milovat ho z celého srdce, z celého porozumění, z celé síly a milovat bližního jako sebe je větší než všechny celopaly a oběti."5Mojžíšova 6,4-6 - Slyš, Izraeli, Hospodin je náš Bůh, Hospodin jediný. Miluj Hospodina, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou silou. Ať jsou tato slova, která ti dnes přikazuji, ve tvém srdci.3Mojžíšova 19,18 - miluj svého bližního jako sebe samého. Já jsem Hospodin.Matouš 22, 35-40 - jeden z nich, zákoník. ho chtěl zkoušet a zeptal se: „Učiteli, které přikázání je v Zákoně největší? " On mu řekl: „‚ Miluj Pána, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí.‘ To je největší a první přikázání. Druhé je mu podobné: ‚ Miluj svého bližního jako sebe samého.‘ Na těchto dvou přikázáních spočívá celý Zákon a Proroci."Jozue 22,5 (kral.) - Toliko hleďte pilně zachovávati a plniti přikázaní a zákon, kterýž přikázal vám Mojžíš, služebník Hospodinův, a milovati Hospodina Boha svého a choditi po všech cestách jeho, a zachovávajíce přikázaní jeho, přídržeti se ho, a sloužiti jemu celým srdcem svým a celou duší svou.Lukáš 10,25-28 - A hle, jeden zákoník povstal a zkoušel ho: „Učiteli, co mám učinit, abychzískal věčný život?" On mu řekl: „Co je napsáno v Zákoně? Jak to tam čteš?" On odpověděl: „ Budeš milovat Pána, svého Boha, z celého svého srdce, celou svou duší, celou svou silou a celou svou myslí, a svého bližního jako sebe samého. " Řekl mu: „Správně jsi odpověděl. To čiň a budeš živ."1Jan 2,4-5 - Kdo říká: ‚ Znám ho,‘ a jeho přikázání nezachovává, je lhář a pravda v něm není. Kdo však zachovává jeho slovo, v tom se skutečně Boží láska stala dokonalou.1Jan 2,7-8 - Milovaní, nepíšu vám nové přikázání, ale staré, které jste měli od počátku. To staré přikázání je slovo, které jste už dávno slyšeli. A opět vám píšu přikázání nové, a to je pravdivé v něm i ve vás, že tma pomíjí a to pravé světlo již svítí.2Jan 1,4-6 - Velice jsem se zaradoval, že jsem mezi tvými dětmi nalezl takové, které chodí v pravdě podle přikázání, které jsme dostali od Otce. A nyní tě prosím, paní - ne že bych ti psal nové přikázání, nýbrž to, které jsme měli od počátku -, abychom milovali jedni druhé. A to je ta láska: abychom chodili podle jeho přikázání. To je to přikázání, o kterém jste od počátku slyšeli, že v něm máte chodit.Matouš 19,16-21 - A hle, přistoupil k němu jeden člověk a řekl: „Učiteli, co dobrého mám učinit. abych obdržel věčný život?" On mu řekl: „ Proč se mě ptáš na dobré? Jeden je dobrý : Bůh. Chceš-li vstoupit do života, zachovej přikázání!" Řekl mu: „Která?" Ježíš řekl: „ Nezavraždíš, nezcizoložíš, neukradneš, nevydáš křivé svědectví, cti otce a matku, budeš milovat svého bližního jako sebe. " Mladík mu řekl: „To všechno zachovávám od svého mládí. Co mi ještě schází?" Ježíš mu řekl: „Chceš-li být dokonalý, jdi, prodej svůj majetek a dej chudým, a budeš mít poklad v nebesích; pak přijď a následuj mne."


"Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 24 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 05. duben 2015 @ 11:44:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nestačí jen zachovávat Desatero přikázání včetně soboty, čili to které bylo od počátku, to je z uvedených veršů zcela jasné a kdo by tyto verše chtěl popřít, může Bibli klidně zahodit, ale je stejně důležité mít víru i lásku Ježíšovu, bez toho nebude spasen a nebude mít právo vejít branou do Nového Jeruzaléma a brát ovoce ze stromu života. To je součást milosti, aby mohla být každému kdo uvěří v JK udělena.



Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 05. duben 2015 @ 13:16:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je tu shrnuta známá skutečnost, že milovat Boha a bližního se také projevuje plněním příkazů Desatera. Je to prostě fakt, který snad každý dokáže potvrdit.

Jenže dodržování Deasatera a dodržování přikázáni lásky k Bohu a bližním člověk jen naplňuje učení. Pouhé učení, kterému se na jiných základech učí i budhisté, do velké míry i hinduisté, základy bychom nalezli v islámu, konfuciosmu, a mnoha dalších filozofických směrech.  Je to v naprostém pořádku, neboť lidé se opravdu takto mají projevovat, aby lidmi skutečně byli.

Problém je však v tom, že nestačí jen naplňovat instrukce nějakého učení, ale plnit Boží výrok "buďte dokonalí, jako i Já jsem dokonalý". Tady nejde o dokonalost v plnění nějakých instrukcí, taky se jedná o dokonalost celkovou, tedy podle Božího vzoru. Podle vzoru Krista, obrazu Božího. Tohle nejde naplnit učením. Prováděním naučených příkazů se člověk jen podrobí těm nejzákladnějším Božím požadavkům.

Proto Bůh v Desateru nepřikazuje, nejde o imperativy. Bůh v Desateru hovoří oznamovacími větami. Snad vyjma "cti svého otce a matku", kde je náznak příkazu. Ostatní jsou prosté oznamovací věty. Zde Bůh oznamuje, že "budeš to a to činit, neboť Já to zařídím". Kdo by chtěl najít bližší teologický základ k uvedenému tvrzení, nechť si přečte nebo poslechne výklady Desatera podle prof. Beneše. Shodně to řekli i napsali mnozí jíní.

To bylo za prvé. Za druhé, Ježíš tohle dobře věděl. Když mu mladík ve výše uvedeném případě řekl, že všechna přikázání dodržuje a dodržoval, tak Ježíš hned poznal, že mladík je úplně vedle. Míjí se s Boží vůlí. Proto mu Ježíš řekl, aby rozdal svůj majetek a pak teprve Ježíše následoval.

Z hlediska učení o lásce a příkazech Desatera je to zdánlivě úplný nesmysl. Copak dokonalým může být jen chudý člověk, člověk bez majetku?

Ale Ježíš to řekl již dříve v kázání na hoře: "Blahoslavení chudí duchem, neboť jejich je království Boží."

V mladíkovi Ježíš dobře rozpoznal, že není chudý duchem. Pyšní se tím, že dodržuje veškerá přikázání, dokonce v něm Ježíš rozpoznal lásku. Ale mladíkova pýcha na svou dokonalost mu bránila být chudý duchem. Proto mu Ježíš řekl, že má majetek rozdat a stát se opravdovým chudým, aby věděl, co to chudoba je, i chudoba ducha, kdy člověk nic nemá a může se spolehnout jen na Boha a Boží moc. Jen člověk skutečně chudý vlastním duchem nebo i majetkem může okusit, co je to být v Boží přízni. Bůh chudé miluje a jejich modlitby vyslýchá, podle vztahu k chudým soudí ty ostatní.

Protože jsem se nad tím již zamýšlel, napsal jsem pro ostatní článek, který se sice primárně staví proti křesťanské nesnášenlivosti, jenže právě chudoby ducha a chudoby vůbec se dotýká. Snad těm, kdo to s Bohem myslí vážně také něco napověděl. Článek je  zde http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=2469679&mode=nested&order=0&thold=0



Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 05. duben 2015 @ 16:12:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Židé znali Desatero a snažili se ho plnit. Proč? Protože se báli trestu a mysleli si, že dodržováním Desatera si zachrání život. Vymýšleli si těžkosti například ze soboty udělali břemeno, takže Pán Ježíš musel jejich pohled na sobotu upravit do správných mezí . Jenže jsou v životě situace, kdy nerozhoduji podle Desatera, ale musím se rozhodnou na základě Zákona lásky. Mám pocit, že lidé zákonicky naladění s láskou vůbec nepočítají. Zákon  a jen zákon. Nakonec židům Desatero bylo k ničemu. Rabovali a vraždili o sto šest. Stačilo, aby jim vůdce řekl, že to chce Hospodin a basta. David si klidně zavraždí dvě stovky nepřátel a ještě jejich těla zohaví. A to vše jen kvůli královské nevěstě.

 

Proto nad zákon dává Pán Ježíš lásku. Úplně mne vyděsí, když kazatel prohlásí, že Ježíš a Jozue je skoro totéž.

 




Re: Dvě nová přikázání lásky, nebo starých deset? (Skóre: 1)
Vložil: timg v Neděle, 05. duben 2015 @ 22:05:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pán řekl, že je pánem i nad sobotou..





Stránka vygenerována za: 0.43 sekundy