Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 429 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472678
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: V čem se i Spurgeon mýlil - aneb vzepřeme se nedůslednému kalvinismu
Vloženo Středa, 13. květen 2015 @ 19:40:11 CEST Vložil: Tomas

Humor poslal Nepřihlášený

Dnes je moderní mluvit o rozhodnutí pro Krista. Slovní obraty, jako "dmítl, odpadli" apod. se dnes - v odpadlém karnálním křesťanstvu - opakovaně a nesprávně používají. Není možné se rozhodnout ani pro Krista ani proti němu, jinak by neplatilo vyvolení a vytrvalost svatých, jediný způsob, jak člověk může být spasen. I takoví muží, jako H. C. Spurgeon se občas vyjadřovali tímto matoucím způsobem:

Nemyslete si, že můžete říkat: „Náš otec je Abraham!“ Pravím vám, že Bůh může Abrahamovi stvořit děti z tohoto kamení. (Mt 3,9)

Nedomnívejte se, že vás Bůh potřebuje, aby mohl splnit to, co zaslíbil svému služebníku Abrahamovi. On může každý kámen v Jordáně učinit dědicem slávy. Nechlubte se svým původem a nemyslete, že všechno požehnání přicházejícího království musí patřit vám, protože vy jste ze semene otce víry. Bůh může učinit lepší syny z „kamene“, než z pokolení zmijího. On nikdy nemusí opravovat své evangelium podle vrtošivých lidí, žádostivých marnivé slávy, aby mohl splnit svou smlouvu. Bůh si najde lidi i v brlozích, když jeho evangelium odmítají vážení a urození. Ať žádný z nás nemyslí, když jsme pravověrní, nebo bibličtí ve výkladech, že jsme proto v Boží oblibě a že již nemusíme činit pokání. Bůh může působit i bez nás, avšak my nemůžeme nic učinit bez pokání a bez skutků, které dokazují jeho pravost. Jaké požehnání, že On může změnit kamenná srdce ve synovského ducha. Divy milosti patří jen Bohu.



http://www.reformace.cz/

V čem se zde Spurgeon mýlí:


1. 
Předně, člověk je spasen pouhou milostí skrze víru. Kdo tedy má víru, je spasen a cokoliv nad to by bylo skutkaření. Takový člověk by vypadl z milosti. Pokud by se i spasený člověk mohl rozhodnout konat dobré skutky sám od sebe, pak by měla výzva br. Spurgeona smysl. Ale takto je tato informace poněkud zavádějící.

2. 
Není možné, aby lidé "odmítali evangelium". Buď jsou vyvolení, a pak evangelium neodmítnou, nebo vyvoleni nejsou a tito lidé nikdy neuvěří, protože jsou předurčeni k záhubě. Nevyvolený člověk se ovšem pro spásu rozhodnout nemůže a pak jej nemá smysl kárat za něco, čeho není schopen.

3.
 Člověk není spasen skrze pokání, ale pokání činí již spasený člověk neboť nemůže odolat milosti. Ani v dalším životě proto není možné klást důraz na skutky, jakoby to člověk mohl nějak ovlivnit. Vše je pouze neodolatelná milost třikrát svrchovaného Boha. Pokud by člověk byl schopen konat skutky, znamenalo by to, že je lepší než jiný spasený člověk a mohl by se chlubit. Je třeba důsledně přiznat, že vyvolení se netýká jen aktu spásy, ale i celého dalšího života člověka, který je dán předem již před stvořením světa. Proto mluvíme o "vytrvalosti svatých".

Buďme proto důslední a nebojme se poukázat na omyly takových kalvinistů, jako byl Spurgeon. Je třeba zdůrazňovat pouhou milost a Boží svrchovanost: co je nad, je ze zlého. Buďme proto důslednější a nespokojme se s žádným "polovičním" kalvinismem.



"V čem se i Spurgeon mýlil - aneb vzepřeme se nedůslednému kalvinismu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 43 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: V čem se i Spurgeon mýlil - aneb vzepřeme se nedůslednému kalvinismu (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Středa, 13. květen 2015 @ 21:07:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pohled z nadhledu:
Všichni tito myslitelé, ať reformovaní nebo vyšlí z tradice, mají v podstatě pravdu. Ať si Boží cesty ke spáse vykládají jak chtějí, je to v podstatě jen jejich snaha nahlédnout Pánubohu pod pokličku a zjistit, jak to ten Všemocný dělá. Jenže ten Největší si vždy nějaký způsob najde, jak hříšníka spasit. Někoho přivede k dobrým skutkům, aby z nich měli užitek nejen jejich tvůrci, ale aby ostatní poznali Boží působení. Někdo potřebuje napřed vědět, že je spasen, aby pak dobré skutky konal. No a ti, kterým se do dobrých skutků příliš nechce, těm dá vědomí své milosti, aby se těšili alespoň z ní.

Jinak řečeno, Pánbůh si zařídí sám, jakou cestou přivede hříšníka k sobě. Největší práci však má s farizeji, kteří se ohánějí svou příkladnou svatostí podle svých představ a přitom poukazují na ty ostatní, jak to dělají špatně a jak se tím řítí do zkázy.



Re: V čem se i Spurgeon mýlil - aneb vzepřeme se nedůslednému kalvinismu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 14. květen 2015 @ 07:57:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Nedomnívejte se, že vás Bůh potřebuje, aby mohl splnit to, co zaslíbil svému služebníku Abrahamovi. On může každý kámen v Jordáně učinit dědicem slávy. Nechlubte se svým původem a nemyslete, že všechno požehnání přicházejícího království musí patřit vám, protože vy jste ze semene otce víry. Bůh může učinit lepší syny z „kamene“, než z pokolení zmijího. On nikdy nemusí opravovat své evangelium podle vrtošivých lidí, žádostivých marnivé slávy, aby mohl splnit svou smlouvu. Bůh si najde lidi i v brlozích, když jeho evangelium odmítají vážení a urození. Ať žádný z nás nemyslí, když jsme pravověrní, nebo bibličtí ve výkladech, že jsme proto v Boží oblibě a že již nemusíme činit pokání. Bůh může působit i bez nás, avšak my nemůžeme nic učinit bez pokání a bez skutků, které dokazují jeho pravost. Jaké požehnání, že On může změnit kamenná srdce ve synovského ducha. Divy milosti patří jen Bohu."...


Toto je moc hezky řečeno.


V tomto případě je snazší z článku vytáhnout to dobré, protože jinak je docela otřesnou ukázkou nepochopení křesťanství, otřesnou ukázkou bludů.


..."člověk je spasen pouhou milostí skrze víru. Kdo tedy má víru, je spasen a cokoliv nad to by bylo skutkaření."...

Jistěže se i spasený člověk rozhoduje konat dobré skutky - či naopak nekonat - není přece žádnou loutkou v rukou Boha -  a právě proto se každý člověk bude zodpovídat ze svého života před Kristovou soudnou stolicí. 
Kalvinismus tak zcela ignoruje vliv lidského rozhodnutí na přijmutí či odmítnutí milosti.
(J 12,48)
Kdo mne odmítá a nepřijímá moje slova, má svého soudce. Slovo, které jsem pověděl, to ho bude soudit v poslední den.


..."Není možné, aby lidé "odmítali evangelium". Buď jsou vyvolení, a pak evangelium neodmítnou, nebo vyvoleni nejsou a tito lidé nikdy neuvěří, protože jsou předurčeni k záhubě. Nevyvolený člověk se ovšem pro spásu rozhodnout nemůže a pak jej nemá smysl kárat za něco, čeho není schopen."... 


Každý člověk, který nemá rozum zablokovaný podobnými herezemi, se musí ptát:  Co je toto tvrzení za nesmysl, odporující přímo Božímu slovu? 
(1 Tim 2,3-4)
To je dobré a milé před Bohem, naším Zachráncem, který CHCE, ABY BYLI VŠICHNI LIDÉ ZACHRÁNĚNI a přišli k poznání pravdy.

Toto Boží slovo musí platit!
Není člověk, který by se narodil a byl dopředu Bohem předurčen k záhubě! Není takový člověk, kterému by nebyla dána možnost se zachránit. Bůh je přece spravedlivý.  Vždyť rozum máme od Boha, abychom takové věci rozpoznávali!



Re: V čem se i Spurgeon mýlil - aneb vzepřeme se nedůslednému kalvinismu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 14. květen 2015 @ 08:10:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ani v dalším životě proto není možné klást důraz na skutky, jakoby to člověk mohl nějak ovlivnit. Vše je pouze neodolatelná milost třikrát svrchovaného Boha. Pokud by člověk byl schopen konat skutky, znamenalo by to, že je lepší než jiný spasený člověk a mohl by se chlubit. Je třeba důsledně přiznat, že vyvolení se netýká jen aktu spásy, ale i celého dalšího života člověka, který je dán předem již před stvořením světa. "...




Koukám, že kalvinismus je náboženstvím těch největších lenochů, kteří sami ze svého rozhodnutí nic dělat nemusí. Všechno za ně rozhodne a udělá Bůh!  

A když "Bůh" v tom kalvinistickém vesmíru o někom rozhodne, že nebude spasen, tak spasen také nebude, ani kdyby se on sebevíc snažil konat dobré skutky, které pro něho nebeský Otec připravil od věčnosti (Ef 2,10)  - třeba až do roztrhání těla. Nic mu to nebude platné.






..." jakoby to člověk mohl nějak ovlivnit."...

Pokud člověk nemá svými rozhodnutími a svými skutky žádný vliv na průběh svého života, za co vlastně může být souzen? 

Názorná ukázka naprosto zablokované schopnosti logicky uvažovat.



Re: V čem se i Spurgeon mýlil - aneb vzepřeme se nedůslednému kalvinismu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 14. květen 2015 @ 08:21:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ani v dalším životě proto není možné klást důraz na skutky, jakoby to člověk mohl nějak ovlivnit. Vše je pouze neodolatelná milost třikrát svrchovaného Boha. Pokud by člověk byl schopen konat skutky, znamenalo by to, že je lepší než jiný spasený člověk a mohl by se chlubit. Je třeba důsledně přiznat, že vyvolení se netýká jen aktu spásy, ale i celého dalšího života člověka, který je dán předem již před stvořením světa. "...



Spurgeon byl upálen na hranici, protože věřil jinak.

Upálili ho sami kalvinisté s Kalvínem v čele.

Ale může za to vlastně ten jejich kalvinistický "třikrát svrchovaný bůh", který jim tuto "milost" upálit Spurgeona sám daroval a oni vlastně neměli jinou možnost, než ho upálit. Nemohli se rozhodnout jinak, nemohli to nijak ovlivnit svým rozhodnutím, protože to za ně už dopředu rozhodl ten jejich bůžek.

Neměli snad ani možnost se tehdy rozhodnout nezapálit hranici?



Stránka vygenerována za: 0.38 sekundy