Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pondělí, 18. květen 2015 @ 21:23:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Letmo jsem ty výroky oka přeletěl. Ale nenašel jsem nic, co by se nedalo z Písma dokázat. Dokonce nejspíš každý z jednotlivých výroků by se dal dokázat nějakou z těch početných protestantských teologií. |
Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 18. květen 2015 @ 21:37:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak to máš v hlavě stejnej maglajs jako Oko. |
]
Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 18. květen 2015 @ 22:06:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Maglajs.. :-)))) |
]
Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 18. květen 2015 @ 22:11:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gamaj, maglajs, paplajs, rumplotechna, cimpr, campr, tytydlidát, zkusí Oko další pecku dát? |
]
]
Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 18. květen 2015 @ 23:06:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale kdeže! U římských katolíků je to jinak. Je spasí smrtka v poslední hodince. A přitom stačí jen mít dobré svědomí. Koneckonců, vždyť je to náboženství smrti, tedy smrti ducha. Co čekat řk lží úplně nakonec? Lež největší a poslední. "Smrt a dobré svědomí tě spasí namísto Krista"! Nezemřeš, po smrti žiješ ihned dál! |
]
Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 19. květen 2015 @ 07:45:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."V okamžiku smrti je těžko člověku cokoliv zjeveno."... ???
(Žd 9,27) A jako je lidem uloženo jednou zemřít a potom bude soud,...
(2 Kor 5,8-10) Jsme plni důvěry a raději chceme odejít z tohoto těla a přijít domů k Pánu. Proto se i horlivě snažíme, abychom se mu líbili, ať zůstáváme doma nebo odcházíme. Neboť my všichni se musíme objevit před soudnou stolicí Kristovou, aby každý přijal odplatu za to, co vykonal v těle, ať už to bylo dobré nebo zlé.
(Ř 14,12) Každý z nás tedy sám za sebe vydá počet Bohu. ...
Ale na marné pře s vámi nyní nemám čas. Suším sena a mulčuji vinohrady.
Tak hezký den ve společenství s Bohem! |
]
Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 19. květen 2015 @ 12:24:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bože chraň před společenstvím s bohem modloslužby, s lidmi vydávající se za zástupce bohů! Bože chraň před společenstvím ducha antikrista, jehož působení se nejvíce zjevilo v padlé římské církevní nevěstce. |
]
Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: mikim v Úterý, 19. květen 2015 @ 21:28:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak jak jsem si myslel, ani s jedním veršem si se nechytl, že by kdokoliv již v okamžiku smrti dostal plné zjevení Ježíše Krista a veškeré pravdy.
Jeden soud nad věřícími probíhá již nyní, a pokud to pro ně dopadne dobře pak tito svatí mrtví vstanou k životu při 2PJK a budou společně s proměněnými svatými živými vzati do nebe, a tam na křišťálovém moři před trůnem Božím obdrží odměnu v podobě korun/y života podle toho kolik dobra vykonali na zemi. A ti pak spolu s Ježíšem budou potom soudit všechny zlé lidi a anděly, kteří budou po 1000 letech vzkříšení k poslednímu soudu a na věky odsouzeni. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 20. květen 2015 @ 07:21:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Obvyklé bláboly chilialistů - nic nového pod sluncem.
Až na jeden - trůn Boží se nachází na pláži u moře? To jsem zatím (přiznávám, že k mé ostudě) nevěděl. :-)
..." že by kdokoliv již v okamžiku smrti dostal plné zjevení Ježíše Krista a veškeré pravdy."...
Co tak zkusit třeba 1 Kor 13,8-13?
Láska nikdy nezanikne. Proroctví -- ta pominou; jazyky -- ty utichnou; poznání -- to pomine. Neboť jen částečně poznáváme a částečně prorokujeme. Když však přijde to, co je dokonalé, pomine to, co je částečné. Když jsem byl dítě, mluvil jsem jako dítě, smýšlel jsem jako dítě, uvažoval jsem jako dítě. Když jsem se stal mužem, zanechal jsem dětinských věcí. Neboť nyní vidíme jako v zrcadle, zastřeně, potom však uvidíme tváří v tvář. Nyní poznávám částečně, potom poznám důkladně, jak jsem byl také sám poznán. Nyní zůstává víra, naděje a láska, tyto tři věci. Ale největší z nich je láska. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: mikim v Středa, 20. květen 2015 @ 16:39:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko: Obvyklé bláboly chilialistů - nic nového pod sluncem. Až na jeden - trůn Boží se nachází na pláži u moře? To jsem zatím (přiznávám, že k mé ostudě) nevěděl. :-)
No ty toho ani moc nevíš, takže se není co divit...Bible o skleněném moři rozhodně nelže:
Žalmy 11:4 Hospodin jest v chrámě svatém svém, trůn Hospodinův v nebi jest; oči jeho hledí, víčka jeho zkušují synů lidských.
Zjevení Janovo 4:2 A hned byl jsem u vytržení ducha, a aj, trůn postaven byl na nebi, a na trůnu jeden seděl.
Zjevení Janovo 4:3 A ten, jenž seděl, podoben byl obličejem kameni jaspidu a sardiovi; a vůkol toho trůnu byla duha, na pohledění podobná smaragdu.
Zjevení Janovo 4:4 A okolo toho trůnu bylo stolic čtyřmecítma, a na těch stolicích viděl jsem čtyřmecítma starců sedících, oblečených v roucha bílá. A měli na hlavách svých koruny zlaté.
Zjevení Janovo 4:5 A z toho trůnu pocházelo blýskání, a hromobití, a hlasové. A sedm lamp ohnivých hořících před trůnem, jenž jsou sedm Duchů Božích.
Zjevení Janovo 4:6 A před trůnem bylo moře sklené, podobné křišťálu, a uprostřed trůnu a vůkol trůnu čtvero zvířat, plných očí zpředu i zzadu.
Zjevení Janovo 7:9 Potom pohleděl jsem, a aj, zástup veliký, kteréhož by žádný přečísti nemohl, ze všech národů a pokolení a lidí i jazyků, ani stojí před trůnem a před obličejem Beránka, oblečeni jsouce v bílé roucho, a palmy v rukou jejich.
Zjevení Janovo 14:3 A zpívali jakožto píseň novou, před trůnem, a před čtyřmi zvířaty, a před starci, a žádný nemohl se naučiti té písni, jediné těch sto čtyřidceti a čtyři tisíce, kteříž jsou koupeni z země.
Zjevení Janovo 22:1 I ukázal mi potok čistý vody živé, světlý jako křišťál, tekoucí z trůnu Božího a Beránkova.
Oko..." že by kdokoliv již v okamžiku smrti dostal plné zjevení Ježíše Krista a veškeré pravdy."...
Co tak zkusit třeba 1 Kor 13,8-13? ...Neboť nyní vidíme jako v zrcadle, zastřeně, potom však uvidíme tváří v tvář. Nyní poznávám částečně, potom poznám důkladně, jak jsem byl také sám poznán.
Oko je opět vedle, ani tento verš nehovoří o tom, že v okamžiku smrti dostane každý plné zjevení Ježíše Krista a veškeré pravdy. Ale je zde tak jako ve všech Okem uvedených veršech slovo "potom". Potom rozhodně neznamená v okamžiku smrti, ale odkazuje se zde na 2 příchod Ježíše Krista, protože v okamžiku smrti duch odchází k Bohu, který jej dal a tělo se mění v prach.
Kazatel 12:7 A navrátí se prach do země, jakž prvé byl, duch pak navrátí se k Bohu, kterýž jej dal.
Zjevení Janovo 14:13 I slyšel jsem hlas s nebe, řkoucí ke mně: Piš: Blahoslavení jsou od této chvíle mrtví, kteříž v Pánu umírají. Duch zajisté dí jim, aby odpočinuli od prací svých, nebo skutkové jejich následují jich.
1 Korintským 5:5 Vydali takového satanu k zahubení těla, aby duch spasen byl v den Pána Ježíše.
Římanům 8:11 Jestližeť pak Duch toho, kterýž vzkřísil Ježíše z mrtvých, přebývá v vás, ten, kterýž vzkřísil Krista z mrtvých, obživí i smrtelná těla vaše, pro přebývajícího Ducha jeho v vás.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 21. květen 2015 @ 07:48:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mikime, zkus si někdy toho Kazatele přečíst celého a nejlíp s komentářem od nějakého vzdělaného biblisty. Vytrhnout jednu větu z kontextu znamená podsouvat jí zcela nový význam. A právě to jsi udělal...
Kazatel popisuje marnost tohoto světa pohledem člověka z běhu času - tedy nikoli pohledem Boha z věčnosti. A z pohledu věčnosti jsou hodnoty vnímány poněkud jinak. A tak, co se jeví v běhu času jako marnost, z pohledu věčnosti může mít nám zatím skrytou hodnotu a důležitý význam..
Z pohledu běhu našeho času den Pána Ježíše, den druhého příchodu nastane při zkáze světa na konci věků - při posledním soudu.
Z pohledu věčnosti ovšem do tohoto Pánova dnu vstupujeme okamžitě ve smrti těla. Už jsem ti to jednou vysvětloval:
Existuje vysvětlení, které si v ničem neprotiřečí:
Z pohledu běhu našeho času bude vzkříšení z mrtvých jistě až při konci světa, při posledním soudu.
Zcela evidentně je zde tedy časová prodleva mezi smrtí každého z nás a okamžikem posledního soudu.
Ale náš lidský pohled není pohledem jediným!
Bůh je přece věčný, On stojí nad časem, on čas stvořil a on čas také ovládá. Smrtí těla přechází člověk do věčnosti. Ve věčnosti je docela jiné vnímání času, které přesahuje naše rozumové chápání, se kterým žádný z nás nemá osobní zkušenost. Je to, jako by se nezúčastněný pozorovatel zdálky díval na projíždějící vlak a na splašeného koně, který utíká směrem ke kolejím. Už dopředu vidí, že srážka bude nevyhnutelná... Zná tedy i budoucnost v běhu času.
Ve věčnosti je stálé prožívání přítomnosti. Ve věčnosti tedy poslední soud už jakýmsi, pro nás nepochopitelným způsobem zároveň probíhá. Rozměr běhu času zde nemá žádný význam. Ve věčnosti není žádné čekání, není žádná časová prodleva mezi smrtí těla a vzkříšením.
Proto apoštol napsal to, co napsal (Fp 1,23).
A Boží slovo musí platit! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 21. květen 2015 @ 08:08:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Zjevení Janovo 4:6 A před trůnem bylo moře sklené, podobné křišťálu, a uprostřed trůnu a vůkol trůnu čtvero zvířat, plných očí zpředu i zzadu..... - Bible o skleněném moři určitě nelže ..."...
Janovo Zjevení není ale určeno pro lidi materiálně založené, kteří si v tomto případě materialisticky představují jakýsi trůn kdesi na běhu moře. Kteří bez znalostí kontextu věrouky si vezmou do ruky Bibli a plodí ve svojí fantazii jen další a další nesmyslné hereze.
Pro lidi duchovní má toto místo ale úplně jinou návaznost a úplně jiný význam:
"Mořem" jsou tady myšleny "horní vody", které Bůh při stvoření světa oddělil od "dolních vod" na zemi. (viz Gn 1,7; Žl 104,6; )
Tímto vyjádřením se naznačuje odstup, který je mezi Janem a Boží velebností.
Toto "moře" je jako podlaha v nebi. Apoštol toto všechno vidí jen jako otevřenými dveřmi (Zj 4,1). Zjevení si nelze vykládat materialisticky a doslovně! Materiální symboly jsou zde jenom vyjádřením určité duchovní skutečnosti.
Tyto čtyři bytosti jsou andělé, řídící tento hmotný svět: oči vpředu a vzadu znamenají vševědoucnost a prozřetelnost Boží. Bez přestání vzdávají Bohu chválu pro jeho stvořitelské dílo. jejich vzhled (lev, býk, člověk, orel) představují to nejvznešenější, nejsilnější, nejmoudřejší a nejpohyblivější ze všeho tvorstva. Od sv. Ireneje v nich křesťanský svět vidí symboly čtyř evangelistů... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 21. květen 2015 @ 17:00:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na břehu moře. Věnuji Oku. Myslivec
Na břehu řvoucího moře plného lidských běd a hoře,vzájemně slyšet se již nejde, do rozbitých dveří hluchý Rozkol vejde.
Nelze v Kristu v pravdě stát, když v modluslužbě na Boha se musíš ptát, toho, co odvěkým duše vrahem, co prahem dveří samospási. Kolik za sebe sám zaplatíš, asi?
Proč hloupě platíš skutkem za to, co nelze směnit ani v zlato? Neber nyní toto slovo nadarmo, neb milost Boha ta je vždy a všude- zadarmo. Platíš za co zaplaceno dávno.
Pokud za spásu svým skutkem platíš, hatíš boží milost jistě! A na místě Boha stavitel jiný stojí, kdo spojí v tobě pravdu i lež.
Stavíce věž bábelskou samospásnou, pozlacenou každým skutkem, naplněnou smutkem z nebetyčné marnosti, ve falešné pokoře i škodolibé radosti, s podvědomou hořkostí slepců, co nenalezli Krista Cestu.
A nakonec? Nakonec slepec do moře vstoupí! Netušíce při tom zradu, nedbajíce na evangelistovu radu. Že jen v pravdě Ducha před Bohem je možné stát, že jen pro milost boží možné je se kát. že Kristus v nebi vítá, každého kdo milost Otce neodmítá, u toho kdo našel v srdci místa, pro Ježíše Krista.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 22. květen 2015 @ 07:38:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bláboly pomýleného heretika, nacházejícího se ve virtuálním světě vlastních pomýlených představ.
Činit dobré skutky,
které speciálně pro každého z nás nebeský Otec připravil v našich konkrétně prožívaných životních situacích, mají dvojí zásadní důležitost v životě člověka.
Nekonáme je proto, abychom se jimi spasili (spása je darem z milosti ze zásluh Krista), ale uskutečňujeme skrze ně ve spolupráci s Bohem naše spasení - zrajeme skrze tyto dobré skutky k dokonalosti pro nebe.
(Ef 2,8-10) Neboť jste spaseni milostí skrze víru, a to není z vás - je to Boží dar, ne na základě skutků, aby se nikdo nemohl chlubit. Jsme přece jeho dílo, stvořeni v Kristu Ježíši k dobrým skutkům, které Bůh předem připravil, abychom v nich chodili.
(Žd 13,20-21) A Bůh pokoje, který pro krev věčné smlouvy vyvedl z mrtvých našeho Pána Ježíše, toho velikého Pastýře ovcí, ať vás přivede k dokonalosti v každém dobrém skutku, abyste konali jeho vůli, když ve vás on působí to, co je v jeho očích příjemné, skrze Ježíše Krista, jemuž buď sláva na věky věků.
(Jk 2,22) Chceš však poznat, ó marný člověče, že víra bez skutků je mrtvá? Nebyl snad náš otec Abraham ospravedlněn na základě skutků, když přinesl na oltář svého syna Izáka? Vidíš, že víra působila spolu s jeho skutky a že díky těm skutkům došla víra k dokonalosti?
Dobré skutky mají tedy v tomto světě dvojí zásadní význam:
1.) Budují vnitřně samotného člověka, učí ho nezištně milovat Boha a bližní.
2.) Lidské dílo, lidská práce, skutky, které Bůh připravil pro každého z nás, přetvářejí svět k lepšímu. Činí z něj lepší místo k životu i pro ostatní. Místo trní a bodláků je kulturní krajina, těžkou práci vykonávají stroje. To vše je plodem křesťanské civilizace. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 22. květen 2015 @ 17:06:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bláboly Oka pomýleného modloslužebného heretika, nacházejícího se ve virtuálním světě vlastních pomýlených představ.
Nekonáme je proto, abychom se jimi spasili (spása je darem z milosti ze zásluh Krista), ale uskutečňujeme skrze ně ve spolupráci s Bohem naše spasení - zrajeme skrze tyto dobré skutky k dokonalosti pro nebe.
Oko, to je hrozný maglajz co tady předvádíš. Tvůj dobrý skutek pro tebe připravil Bůh? Tvůj dobrý skutek tě nespasí, ale každým svým dobrým skutkem zraješ k dokonalosti pro spásu. OKO, TO JSOU ŠÍLENÉ A KONTROVERZNÍ ŽVÁSTY!! Ve stylu jsi idiot Oko- nejsi idiot OKO! A nyní si vyber co jsi.
Napsal jsi že dobré skutky tě učiní dokonalým. Napsal jsi že nekonáš dobrý skutek pro svou spásu.
A je to s tebe katolický modloslužebníku venku! Konáš dobré skutky pro svou dokonalost! Jenže i kdyby ses na hlavu postavil, tu tvoji dokonalost ukončí smrt, a ty budeš dokonale ležet v jámě jako tvůj bratr. Tam skončí ta tvoje dokonalost, jako skončila u každého kdo si chtěl skutkem kupovat nebe!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 23. květen 2015 @ 07:37:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
(Ef 2,10) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 23. květen 2015 @ 13:33:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Haló Oko vstávej! Zde se nejedná o to Bohem připravené skutky, zde se jedná o to, že ty se chceš skrze své dobré skutky stát dokonalým, a pro svou záslužnou dokonalost být spasený!
Zde se nejedná o to Bohem připravené skutky, zde se jedná o to, že ty se chceš skrze své dobré skutky stát dokonalým, a pro svou záslužnou dokonalost být spasený!
Zde se nejedná o to Bohem připravené skutky, zde se jedná o to, že ty se chceš skrze své dobré skutky stát dokonalým, a pro svou záslužnou dokonalost být spasený!
Pro tebe speciálně 3x. Snad to bude stačit.
Žádný záslužný skutek, ani tvoje marná snaha o dokonalost tě nespasí. A to je ten tvůj maglajz v hlavě. Vezmeš svůj dobrý skutek, a následně kdoví odkud vezmeš, že se pro svůj dobrý skutek stáváš dokonalým, a nakonec si domýšlíš, že tě tvá dokonalost spasí. To je ten tvůj maglajz, který zde stále dokola, tvrdošíjně opakuješ!
Pomýleně si myslíš, že tě spasí tvoje snaha, tvoje síla. Ale je to právě tvoje pomýlená snaha a tvoje zneužitá síla, pro kterou se snažíš spásu získat záslužně. Nikdo si spásu nezaslouží Oko, nikdo! Ani ty! Tvoje pomýlená snaha o záslužnou spásu, a *****m zneužitá síla v tobě boží spásu odmítá!! Ty Oko si chceš spásu zasloužit, a ne ji v boží milosti a ZDARMA přijmout jako 2000 let hotovou věc. Dokonáno jest! Ty spásu nedokonáš Oko, ty ne!! A nemysli si Oko, že ten kdo spásu jako ty neodmítá, že ten je nějaký lenoch. Naplňovat boží vůli v Duchu pravdy je mnohdy těžší, než plnit idiotské modloslužebné návyky, návyky pro vlastní záslužnou "spásu"- jako to zcela běžně děláš ty. To ty si lenoch, modloslužebný lenoch, který se bojí pravdy Ducha. Mlátit hlavou v modloslužebně o zem, klanět se modlám, překrucovat pravdu, zatracovat nestraníky, chválit vlastní partaj, tak to umí kdejaký náboženský či politický fanatik po celém světě. A umíš to i ty! Jsi typický produkt římské církevní nevěstky. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 23. květen 2015 @ 19:05:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."..., a následně kdoví odkud vezmeš, že se pro svůj dobrý skutek stáváš dokonalým,"...
To je opravdu "maglajz"! A nevzdělanost ve věcech víry.
(Jk 2,21-22) Cožpak náš otec Abraham nebyl ospravedlněn ze skutků, když na oltáři obětoval svého syna Izáka? Vidíš, že víra působila spolu s jeho skutky a že v těch skutcích se stala víra dokonalou.
Soudí-li se moudrý s hlupákem, ať se hněvá či žertuje, klidu nedojde. (Přís 29,9).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 25. květen 2015 @ 18:09:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nechal jsem tě ty katolický modloslužebníku pár dnů vydejchat.
U tebe stálá klasika Oko, používáš boží slovo jako toaletní papír. Najdeš si v písmu slovo hlupák, a pak verš použiješ a spláchneš do toho svého maglajzu.
Na Abrahamově příkladu se nauč v pravdě Ducha přijmout jeden velmi důležitý pojem. OSPRAVEDLNĚNÍ. Abraham nekonal ZÁSLUŽNÉ SKUTKY jako je konáš běžně ty, ty modloslužebníku. Abraham by se nemodlil k mrtvým a neklaněl se sochám a obrazům. Bůh Abrahama OSPRAVEDLNIL, a to je možné pouze V MILOSTI BOŽÍ.
A zapamatuj si. Víra je víc než skutek! Ve víře je spása, ve skutcích není. Ty však používáš Jakubův list, abys dokazoval svůj životní omyl- SAMOSPÁSNÉ ZÁSLUŽNÉ SKUTKY! Ano ty pod tlakem písma přiznáváš, že skutky tě nespasí, ale hned jedním dechem dodáváš, že svými skutky zraješ pro nebeskou dokonalost. Takže zde kydáš takový ten klasický řk maglajz, ve stylu je jen jedna hlava církve, ALE jsou i hlavy další. Žádný skutek tě nespasí, ALE dokonalost vznikající ze skutků ano. To jsou ty tvoje řk lži. V modlitbách se modlíš k Bohu a zároveň i mrtvým. Boha jedním nádechem chválíš a výdechem urážíš. A proto tě Bůh neslyší Oko, a ty se musíš spoléhat na svou sílu a samospásné skutky, a v písmu hledáš verše kterými bys svou duchovní bídu obhájil. Spása totiž tkví v boží milosti, ne ve skutcích. A boží milost má jen ten, kdo Boha neuráží modloslužbou! A ty Oko modloslužebník jsi! A k tomu ještě řk fanatik. Tvrdil jsi zde sám o sobě že máš Krista právo! A dal jsi za toto své "právo" ještě vykřičník. Vypatlanče! Co ty si vůbec o sobě myslíš, že máš na Krista právo? A kdo ti ho dal?! Ten tvůj papežský antikrist? Nesnášíš lidi co chodí v Duchu, antikrist je již natolik prodchl, že máš sobecky rád jenom sám sebe. To jde na tvém samolibém a prolhaném cancání dobře vidět. Doma ti tvoje kydy za ty roky už nikdo nebere, tak katolicizuješ na GS.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 26. květen 2015 @ 09:37:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Víra je víc než skutek! Ve víře je spása, ve skutcích není. "...
No, to je zase maglajz z choré hlavy!
A co za víru měli ti, kteří dali žíznivému napít a hladovému najíst? ( Mt 25,31-46)
Apoštol Pavel učí, že ... Proroctví -- ta pominou; jazyky -- ty utichnou; poznání -- to pomine. Neboť jen částečně poznáváme a částečně prorokujeme. Když však přijde to, co je dokonalé, pomine to, co je částečné. Když
jsem byl dítě, mluvil jsem jako dítě, smýšlel jsem jako dítě, uvažoval
jsem jako dítě. Když jsem se stal mužem, zanechal jsem dětinských věcí. Neboť nyní vidíme jako v zrcadle, zastřeně, potom však uvidíme tváří v tvář. Nyní poznávám částečně, potom poznám důkladně, jak jsem byl také sám poznán. Nyní zůstává víra, naděje a láska, tyto tři věci. Ale největší z nich je láska.
Opravdová láska je činná skutečnost naplněná skutky, nikoli jakýsi prázdný cit v nečinnosti.
Dále apoštol učí, že i samotné spasení že je Boží SKUTEK.
Nejsme tedy zachráněni samotnou vírou - ve víře není spása, ale jenom skrze víru je spása - takže doopravdy jsme spaseni až Boží MILOSTÍ, jsme zachráněni Božím SKUTKEM jeho lásky.
(Ef 2,8) Neboť jste zachráněni milostí skrze víru; a ta záchrana není z vás -- je to Boží dar;
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 27. květen 2015 @ 22:28:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ve víře je spása, ve skutcích ne. Víra je dar udělený boží milostí. U tebe je víra fanatické náboženské přesvědčení! Nemáš víru Krista, jsi oběť antikrista!
A nyní čelem vzad, a je to na chvilku zase boží milost co tě spasí, což ti tady a to nejenom já neustále opakujeme. Před několika dny to zase byly spásné záslužné skutky, kterými zraješ pro nebe. Dokonalý jsi Oko- idiot. A toho s tebe udělala padlá římská nevěstka. |
]
Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: luteran v Úterý, 19. květen 2015 @ 12:42:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já si kromě toho říkám, proč by měl pohan, který "prožil svůj život podle hlasu svědomí", nakonec "s radostí přijmout Krista" za svého Zachránce? Nebude si spíš myslet, že jelikož prožil svůj život dost dobře, Zachránce nepotřebuje? Čím ho Kristus osloví, jakožto Lékař nemocných? <p>Jinak řečeno, pokud by se měl někomu Kristus zjevovat, někoho oslovit a naplnit radostí "v okamžiku smrti", nebyl by to spíš někdo, koho za života svědomí hryzalo a obviňovalo? |
]
Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Úterý, 19. květen 2015 @ 21:36:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Okův výrok chápu tak, jak ho sám oko vysvětlil. Když člověk zemře, tak se setká s vládcem všehomíra, tedy podle evangelií s Kristem. Je úplně jedno, jestli předtím Krista znal či ne, žil dobře či ne. Výrok je tedy o setkání.
Význam výroků druhého člověka pochopíme jen tehdy, uvažujeme-li upřímně o tom, jak to ten člověk vlastně myslel. Je to pro naše dobro, alespoň nebudeme tak náchylní k soudu. Ale podle zkušenosti vím, že to není jednoduché. My totiž raději soudíme, než bychom přemýšleli nebo chápali bližního. |
]
Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 20. květen 2015 @ 07:39:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."proč by měl pohan, který "prožil svůj život podle hlasu svědomí", nakonec "s radostí přijmout Krista" za svého Zachránce?"...
Ahoj Luteráne. Toto není ani tak o rozdílech mezi vírou katolíků a vírou protestantů. Jsem přesvědčen, že i tvoji souvěrci by ti to vysvětlili nějak podobně, jako to činím nyní já.
Člověk je podobný Bohu v tom, že touží po lásce. Touží ať vědomě či nevědomky po bytí ve vztahu lásky. Člověk sám touží milovat a chce být milován.
(Ř 14,7-12) Nikdo z nás přece nežije sám sobě a nikdo sám sobě neumírá. Žijeme-li totiž, žijeme Pánu a umíráme-li, umíráme Pánu. Ať už tedy žijeme nebo umíráme, patříme Pánu. Vždyť proto také Kristus zemřel a vstal z mrtvých a ožil, aby byl Pánem mrtvých i živých. Ty pak, proč soudíš svého bratra? Anebo ty, proč pohrdáš svým bratrem? Všichni se přece postavíme před Kristovou soudnou stolicí. Vždyť je napsáno: "Jakože jsem živ, praví Pán, skloní se přede mnou každé koleno a každý jazyk vzdá chválu Bohu." A tak každý z nás bude sám za sebe skládat účet Bohu.
I spravedlivý pohan má tuto touhu po lásce a vyjadřuje ji skutky milosrdenství(Mt 25) - žíznivému dá napít, hladovému najíst, nemocného navštíví ...
V okamžiku smrti těla se každý člověk setkává s Kristem a Bůh mu otevírá oči - seznamuje ho s pravdivou skutečností: ukazuje mu v celé nádheře velikost své lásky k němu. Spravedlivý pohan, který po celý život podvědomě toužil milovat a být milován- a kterému je odhalena v plné nádheře tato skutečnost Boží lásky - jenom s nadšením vykročí směrem ke Kristu. Směrem k absolutní lásce. Nemůže jinak, to by zradil sám sebe, své dosavadní životní směřování.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: luteran v Středa, 20. květen 2015 @ 10:37:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky Oko, za reakci. Však já tu taky na nějaký rozdíl ve víře katolíků a protestantů nenarážím. Čistě jsem se zajímal, proč TY to vidíš tak, jak to vidíš...Přiznávám ale, že to vidím jinak, asi proto, že znám jiného Krista? Jak jsi napsal, touhu po lásce a přijetí mají všichni lidé (člověk obecně). Je to přirozená, Bohem daná lidská potřeba. Avšak Kristus, jak jej znám já, svou láskou oslovuje a radostí naplňuje spíše ty, kdo poznali, že sami potřebují jeho lásku a odpuštění a milost, protože ji v sobě nenalézají - ví, že nežili vždy v souladu se svým svědomím (či v souladu se Zákonem do té míry, do jaké jim byl zjeven).Navíc, myslíš Oko, že existuje vůbec nějaký pohan, který žil svůj život dokonale podle hlasu svého svědomí? Neměl nikdy výčitky? Neměl nikdy černé svědomí? Nikdy ho nehryzalo, neobviňovalo? Nejsou ti milosrdní v Matoušovi 25 nakonec lidé, co sami potřebovali milosrdenství a věděli to, spíše než lidé, co žili správně podle svého svědomí? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: luteran v Středa, 20. květen 2015 @ 10:40:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zhuštěněji a výstižněji: "Komu se málo odpouští, málo miluje." Vidíš tu spojitost? Chápeš, o co mi jde? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 21. květen 2015 @ 07:34:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nemyslím si, že známe každý snad jiného Krista, ale jeden z nás ho zná asi o něco důvěrněji. Ale nechci zde evokovat situaci chlapečků na písku, kteří se přou o to, který táta by tátu toho druhého přepral.
Ani Abrahám nežil v každém okamžiku svého života podle Boží vůle. Zplození Izmaela s otrokyní nebylo přece Boží vůlí - ale Bůh přesto i tento Abrahámův skutek pojal do svého plánu se světem. Všichni do jisté míry hřešíme, všichni se někdy zachováme proti Božím záměrům. Když tedy hovořím o spravedlivém pohanovi, hovořím v těchto intencích. Hovořím o základním životním postoji pohana v úsilí o spravedlnost - i když v jednotlivostech člověk někdy selhává. V případě zbloudění hovořím o vytrvalém úsilí znovu nacházet správný směr. To je život pohana podle svědomí.
Je samozřejmé, že není srovnatelná kvalita života s darem živé víry s kvalitou života spravedlivého pohana. Ale to především i Bůh velmi dobře ví. Kdo více dostal, od toho ale bude i více požadováno. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: luteran v Čtvrtek, 21. květen 2015 @ 14:11:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jo, uznávám, zní to hezky, s tím (skoro)spravedlivým pohanem a tou jeho upřímnou snahou ... tož, uvidíme, jak to s ním nakonec bude.Před pár lety jsem se za takového spravedlivého pohana sám považoval... než se Ježíš smiloval, rozsvítil náhle světlo a já spatřil, kolik krys pobíhá v domě...Ať nás tedy nic neodradí od toho, abychom i dnes šli a hlásali spásu z milosti v Kristu i těmto hypotetickým "spravedlivým" pohanům.I já jsem dodnes rád, že se tehdy takový "hlasatel novosti v Kristu" v mé blízkosti našel... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 21. květen 2015 @ 18:46:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Dobře napsané, luteráne. Taky jsem dnes vděčný křesťanům za to, že mi přinesli evangelium.
Když se vrátím k těm pohanům a naproti tomu lidem z náboženství: Z toho, jak znám "spravedlivé" pohany, tak mi připadá, že pohané spíše dělají dobré věci (když už je dělají) z určitého enthusiasmu, dobroty srdce a nezištně: Pomáhají druhým, aby těm druhým pomohli.
Lidé v náboženství "dobré věci" dělají často pro to, co tu náboženští aktivisté popisují "aby se člověk dostal do nebe", "aby si potvrdil, dokázal, upevnil svoji víru" a podobně. Tedy spíše ze sobeckých důvodů.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 21. květen 2015 @ 19:58:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Křesťanští" náboženští fanatici titulují titulem pohan každého, kdo odmítá přijmout jejich specifické náboženství. Působení Ducha je v lidech kteří se nehlásí k žádnému náboženství velmi hojné. To že se tito lidé nehlásí k žádnému náboženství neznamená, že jsou to pohani. Boží milost v nich pracuje stejně jako v každém. Bůh nikomu nestraní, ani nikomu pro jeho členství v nějaké náboženské organizaci nenadržuje. Před Bohem jsme si všichni rovni. Pojem "spravedlivý pohan" je nesmysl, který ukazuje na náboženský fanatismus. Spravedliví se stáváme pro boží milost. A když je tedy někdo spravedlivý, tak v něm boží milost působí, a působí jak? No přece v Duchu! Takže jak můžeme nazvat pohanem někoho, ve kterém Duch již působí? Mezi "pohany" lze najít víc spravedlivých, než mezi náboženskými fanatiky, hlásící se ke své stranické víře, a dělicí svět na "my a oni". My "správně" věřící a "oni" pohani a zrádci strany. "Pohan" je potencionální straník, tak proč mu nepřiznat spravedlnost, ale zrádce strany je zatracenec horší pohana. Tak to funguje v politice i náboženství. Tak to funguje tam, kde vládne nějaký ...ismus. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: luteran v Čtvrtek, 21. květen 2015 @ 22:43:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | jo jo, ja nemam rad tohle predcasne deleni, kdyz koukol a psenice jsou si kolikrat desne podobne...
ale zeptam se k tomu odkazu - z ceho prosimte usuzujes, ze jde o soud nevericich? nejsou snad vsechny narody = vsichni lide? a koho se tykaji predesla slova v podobenstvi o hrivnach?
opet- ptam se, abych lepe porozumel /Pismu i lidem/, nejde mi o spory 👍 |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 22. květen 2015 @ 07:17:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | ale zeptam se k tomu odkazu - z ceho prosimte usuzujes, ze jde o soud nevericich?
Ahoj Luteráne.
Já bych spíše řekl "neznajících" než "nevěřících". Když někdo něco nezná, tak bych ho nazval "neznající". Když někdo něco zná, ale nevěří tomu, tak je "nevěřící".
Usuzuji z reakce těch lidí:
...Tehdy mu spravedliví odpovědí: ‚Pane, kdy jsme tě spatřili hladového a dali jsme ti najíst, ... ...Tu mu odpovědí i oni: ‚Pane, kdy jsme tě spatřili hladového, žíznivého, ...
Ta reakce nevypadá na to, že by to byli "věřící", kteří dělají svoje skutky účelově kvůli své víře, "aby si svou víru potvrdili skutky" a "aby se dostali do nebe". Nevypadá ani na reakci křesťanů, kteří pro Pána žili život a Pána Ježíše znali.
Navíc tam Pán Ježíš říká:
...cokoliv jste učinili jednomu z těchto mých nejmenších bratří, mně jste učinili. ...cokoliv jste neučinili jednomu z těchto nejmenších, ani mně jste neučinili.
Mluví tam tedy o další skupině, ke které vztahuje skutky těch prvních i druhých "neznajících".
Nejsou snad vsechny narody = vsichni lide?
Všichni lidé tam určitě budou. Pokud jde o soud, tak je na více místech písma vidět, že jsou na soudu "všichni lidé, kteří nepřišli s Ježíšem". Když se podíváš na jiná místa v písmu, jsou tam u soudu často dvě skupiny: Lidé, co přišli s Ježíšem a lidé, kteří se dostali až na ten soud, viz například zjevení, Jakub a další místa. Pavel také jasně na několika místech píše, že ten, kdo umře v Pánu, bude s Pánem, že se těší, že bude s Pánem a podobně.
a koho se tykaji predesla slova v podobenstvi o hrivnach?
Ty bych řekl, že se týkají "znajících".
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 22. květen 2015 @ 16:51:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je tvůj náboženský pohled Cizinče, na kterém se nic nezmění, ani když alibisticky vyměníš slovo "nevěřící" za slovo "neznající".
A zapamatuj si- člověk může být spravedlivý jen když koná boží vůli. Spravedlnost je vždy krok napřed před skutkem. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oko (Skóre: 1) Vložil: luteran v Pondělí, 25. květen 2015 @ 13:09:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj! Trochu s odstupem času, ale přeci bych si dovolil reagovat.
Na mě tyhle verše prostě působí jako obraz soudu všech lidí, věřících, nevěřících, znalých i neznalých. "Všichni přece staneme před soudnou stolicí Boží", říká Pavel křesťanům v Římě. A v textu Pán Ježíš sám říká, že přijde "se svými svatými anděly", aby zasednul k soudu, ne se svým svatým lidem...
Ad reakce lidí-ovcí. Já v nich prostě vidím křesťany. Oni tu neříkají, že Krista neznají, ale že ho neviděli, když něco dělali pro druhé. Nikdy neviděli Kristovu fyzickou tvář, ale "ač ho neviděli, milovali ho" (1 Pe 1). Jsou "požehnaní mého Otce", a kdo je "zahrnut vším požehnáním v nebeských věcech"? Proto také měli Kristův charakter vůči těm nejmenším a opovrženým z Ježíšových bratrů.
Celé to Ježíš vypráví jako učební lekci svým učedníkům - aby ve službě těm nejmenším bratrům (nejsou zmíněni všichni křesťané jako nějaká nová skupina, ale jen ti nejmenší!) viděli službu Jemu. Kdo z Krista-neznalých by takto nezištně pomáhal opovrženým a ubohým? Navíc křesťanům? A byli by to neznalí-Krista, když sloužili křesťanům, od kterých se mohli o Kristu dozvědět? To mi prostě nesedí...
Proč ale ten jejich údiv? Že by pokora před Králem, který před nimi je v celé své slávě a nádheře? Vezmi si, že se tam objevíš a Král bude pochvalně mluvit o tvých činech pro Něho. Postavíš se snad a řekneš, "No jasně, že jsem to všechno dělal pro Tebe. Tak doufám, že to oceníš!"? Asi ne. Vždyť tvá pravice nevěděla, co dělala levice.
Což souvisí s celým oddílem v Matoušově evangeliu, který Ježíš věnuje poslednímu soudu. Neříká to jen tak nikomu, ale jako lekci svým učedníkům: Aby měli olej v lampách víry jako moudré panny, aby užívali svěřené hřivny jako dobrý a věrný služebník, aby nepřehlíželi hladovějící, žíznící, nahé, nemocné, vězněné a nuzné ze svých bratrů, ale pečovali o ně jako o svého Pána. I tito jsou totiž součástí Jeho těla, Jeho údy, které možná "pokládáme za méně čestné, ale prokazujeme jim zvláštní čest, a neslušné slušněji zahalujeme". K čemu by jim a nám byla lekce o lidech, kteří nikdy o Ježíši neslyšeli? |
]
|
|