Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 238, komentářů celkem: 429554, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 451 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116478535
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Bude se historie opakovat?
Vloženo Pondělí, 24. srpen 2015 @ 11:16:23 CEST Vložil: Tomas

Ekumenismus poslal oko

V jakém to světě budou žít naši vnuci?


Na každého z nás nějakým způsobem doléhá nastalá situace v Evropě, vyvolávající nejednu vrásku na čele.

Máme smíšené pocity.
Na straně jedné nám naše křesťanská víra velí podělit se s nuznými, pomáhat poutníkům v nouzi.
Vždyť i Svatá rodina byli takovými imigranty v Egyptě!

Na straně druhé všechny národy Evropy, které jsou zaplavovány stovkami tisích přistěhovalců, cítí v nich ohrožení své identity. Politici jsou v tom naprosto bezradní, většinou i nevzdělaní a nemající ani potuchy, co se vlastně doopravdy děje.


Rád bych zde poukázal na příčiny tohoto stavu ze svého pohledu.
Domnívám se, že hlavní problém dnešního stavu je v nás samotných, v opuštění způsobu života víry předků.

Od jednoho faráře v Rakousku jsem měl možnost slyšet o situaci místní církve.
Mnozí "věřící" se k církvi chovají jako k supermarketu. Přijdou "nakoupit" - křest, první svaté přijímání, biřmování, svatbu - pohřeb.
Jinak si žijí sami pro sebe a církev v jejich životech v podstatě nehraje roli. Nežijí svátostným životem, žijí jako pohané.
Samozřejmě ne všichni.
V každé farnosti je i určité zdravé jádro církve, žijící svátostným životem - křesťané opravdoví i svým životem. Otázkou je, zda už jejich početní poměr neklesl pod úroveň oněch biblických "deseti spravedlivých" v Sodomě.

Dneska v té farnosti mají aktuálně stanové městečko stovek imigrantů a místní nemají obavy o to, že jejich krajina bude do budoucna zaplevelena arabštinou znějící z věží minaretů, že jejich vnuci budou islamizováni. To je jako praktické ateisty ani tak netrápí.
Mají však obavy z ohrožení vlastních sociálních jistot zatíženého systému sociálních dávek a mají také obavy z násilného islámského extrémismu.

Tato situace  je obdobná ve všech státech západní Evropy.



Kdysi ve starověku i středověku existovala mocná říše Východu, střed celého východního křesťanství v Konstantinopoli, s tehdy největším křesťanským chrámem na světě - chrámem  "Hagia Sofia" (chrám Boží moudrosti). V jedenáctém století však nastal rozkol východní církve s církví západní a nastoupila poprvé mezikonfesijní nenávist. Křesťanství tehdy přestalo do značné míry být ve světě tím, čím být mělo - hlasatelem Boží lásky v Kristu.
Historickým důsledkem tak bylo oslabení křesťanského světa a v r. 1453 tento stav vyvrcholil dobytím Konstantinopole islamizovanými Turky. Od té doby se stala Konstantinopol islámským Istanbulem až do dnešních časů. Z původní početně mocné církve východního pravoslaví zůstal dneska jen nepatrný zbytek.

Císař Konstantinopole, vědom si islámské hrozby, usiloval o odstranění schizmatu do té míry, že podepsal s papežem návrat východní církve pod pravomoc Říma - ale po jeho návratu biskupové v Konstantinopoli toto prohlásili za neplatné a označili západní církev za heretiky. To zpečetilo osud Konstantinopole, která tímto zůstala proti Turkům víceméně osamocena. Největší křesťanský chrám na světě se stal islámskou mešitou.

Turci by však ani tak nedobyli Konstantinopol vlastními silami, ale dobyli jej pomoci křesťanských technologií - obrovskými děly uherského inženýra Urbana. (Ten je nejdříve nabídl císaři v Konstantinopoli, ale ten si je nekoupil).

Tak si uvědomuji, že i Usáma Bil Ládin prohlásil, že si od nás koupí provaz, na kterém nás oběsí!
Taktika islámu zůstává nezměněna.
Jenom ta "děla, či provazy" dostávají časem jinou podobu. V dnešní době jsou oním "provazem" naše vlastní demokratické zákony a náš sociální systém - obojí pocházející z křesťanského dědictví. Ale hlavní příčinou je nesvornost mezi námi. Nesvornost konfesí, dokonce i nenávist - ne nepodobná sebevražedné nenávisti Konstantinopolských patriarchů proti Římu.
I dneska je Západ rozdělen na množství křesťanských konfesí, i dnes mezi nimi bují mnohdy stejná nenávist.
Tato nesvornost plodí rozplizlost víry křesťanů, plodí odpad k bezvěrectví, ke konzumnímu způsobu života. A ten dále plodí demografickou krizi, kterou islámské země rozhodně netrpí.
Muslimům tedy stačí jen trpělivě počkat, až národy Evropy vymřou samy od sebe. A až potomci imigrantů přečíslí původní obyvatelstvo, převezmou moc pomocí našich vlastních demokratických zákonů.


Mnohdy nám římskokatolíkům vyčítáte lpění na tradicích.
Rád bych zde připomněl jednu z křesťanských tradic - společnou modlitbu církve při zvonění "klekání". Ráno, na poledne a večer, když naši předkové uslyšeli hlas zvonu, zastavili se v práci, smekli, a modlitbou "Anděl Páně" děkovali Bohu za spásu světa. Kolik z vás, co se stále považujete za křesťany, to dneska ještě dělá?
Pro muslimy není problémem jejich povinných pět modliteb denně, a pro nás je to problém?
Vím, že někteří z vás jste alergičtí na modlitbu "Zdrávas" - (i když je součástí Božího slova) - a nechci po vás, abyste se do ní nutili. Ale my římskokatolíci, ti žijící opravdově s Kristem,  jsme v dnešních dobách svoji tradici rozšířili o modlitbu Páně "Otče náš..." za křesťanský charakter Evropy.

Vy všichni jinověrci, kdo nemáte v srdci nenávist, přidejte se k nám touto modlitbou s tímto úmyslem, kdykoli uslyšíte hlas zvonu.
Dokážeme  - li se v tomto sjednotit, Bůh nás, ani naše děti nenechá zahynout v pekle islámu! Modlete se s vědomím, že spolu s vámi se modlí všichni ti, kdo doufají v Krista. Navzdory všem mezikonfesijním rozdílům ve víře, statisíce lidí se v jeden okamžik zastaví a prosí Boha za společnou věc. Třikrát denně!.


(Mt 18,19-20)
Říkám vám také, že pokud se dva z vás na zemi shodnou ohledně čehokoli, za co by prosili, stane se jim to od mého nebeského Otce.

Neboť kdekoli se shromáždí dva nebo tři v mém jménu, tam jsem já uprostřed nich."



"Bude se historie opakovat?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 53 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Bude se historie opakovat? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 24. srpen 2015 @ 13:04:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale my římskokatolíci, ti žijící opravdově s Kristem,  jsme v dnešních dobách svoji tradici rozšířili o modlitbu Páně "Otče náš..." za křesťanský charakter Evropy. ...

nerozumiem ako sa dá modlitbou ,,Otče náš,, modliť za kresťanský charakter Europy... modlitba ,,Otče náš,, je modlitba kresťana k Bohu napr. za príchod Božieho kráľovstva, každodenný chlieb...odpustenie vín...atď... nebolo by lepšie za kresťanský charakter Europy sa modliť vlastnými slovami ???

ivanp



Re: Bude se historie opakovat? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 24. srpen 2015 @ 20:37:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
V každé farnosti je i určité zdravé jádro církve, žijící svátostným životem - křesťané opravdoví i svým životem. Otázkou je, zda už jejich početní poměr neklesl pod úroveň oněch biblických "deseti spravedlivých" v Sodomě.

  Vidíš, Stando. To je dobře, že sis vaši situaci po letech uvědomil. Když ti tu vaši docela stejnou situaci popisovali před lety křesťané, bouřil ses a tvářil, že to není pravda. Když jsem tu psal o tom, co jsem v ŘKC zažil, oponoval jsi seč jsi měl síly jakoby to nebylo pravda.


Mnozí "věřící" se k církvi chovají jako k supermarketu. Přijdou "nakoupit" - křest, první svaté přijímání, biřmování, svatbu - pohřeb. 

  A jak se prosímtě stane, že přijdou "nakoupit" křest, první svaté přijímání, biřmování, svatbu - pohřeb? Copak to jde? Nebo přijdou nakoupit, ale nepovede se jim to?


Křesťanství tehdy přestalo do značné míry být ve světě tím, čím být mělo - hlasatelem Boží lásky v Kristu.

  Ale vůbec ne. Křesťanství nikdy nepřestalo být hlasatelem Boží lásky v Kristu a jeho náhražka ve formě náboženství, která se navzájem hádá a křesťany pronásleduje, stejně jako židy a mnohé další, jím nikdy nebyla. Nemohla tedy přestat být něčím, čím nikdy nebyla.


I dneska je Západ rozdělen na množství křesťanských konfesí, i dnes mezi nimi bují mnohdy stejná nenávist.
Tato nesvornost plodí rozplizlost víry křesťanů, plodí odpad k bezvěrectví, ke konzumnímu způsobu života. 

  Nemám tu zkušenost. Spíše naopak: Vaše vzájemné hádky, pronásledování, proklínání a následné divadelní tanečky křesťany moc nezajímají, nestarají se o ně, natož aby je to vedlo ke konzumnímu způsobu života. Křesťané se straní vašich hádek a spíše se starají o to, jak nést evangelium světu. Třeba i muslimům, kteří sem přicházejí a kterým je možné svobodně nést Ježíše. Nebo jak pomoci křesťankým uprchlíkům ze Sýrie. Křesťané mají také obvykle hodně dětí (na naše poměry).

  Křesťané totiž nejednají podle toho, co vidí ve světě, svět není jejich vzor.


Pro muslimy není problémem jejich povinných pět modliteb denně, a pro nás je to problém?

  V čem se vlastně váš přístup liší od muslimů? V tom, že se modlíte třikrát denně a oni pětkrát?



Re: Bude se historie opakovat? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pondělí, 24. srpen 2015 @ 22:49:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všichni rozumní lidé se asi shodnou v názoru, že v Evropě se projevila krize z nedostatku identity. Kdyby totiž ta identita zde byla, migranti by měli obavu sem přijít, neboť by zákonitě o svou identitu přišli. Takže dnes bez obav mohou přicházet a svou identitu si uchovat. Neboť obyvatelstvo Evropy je tak vyprázdněné a přehlušené materialismem a hédonismem, že žádnou vlastní identitu nemá.

Ale modliteb není nikdy dost. Asi jsme se dříve málo modlili, kdy lidé kolem svou ientitu prodávali za mísu šošovice.



Stránka vygenerována za: 0.50 sekundy