|
Právě je 202 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116527354 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost...
Vloženo Sobota, 13. únor 2016 @ 19:40:17 CET Vložil: Tomas |
poslal gregorios777 Momentálně naše generace v Evropě a v Americe či Austrálii a Japonsku žije celkem poklidný život, v dostatku a bez nějakého velkého utrpení.
Při pomyšlení na Jobovu zbožnost i v utrpení mě jímá stud. Při pomyšlení na to, jak v mnohém padám, se pro mě Job stává velkou motivací ke svatosti.
Job byl ve své době nejzbožnější člověk na zemi. Byl spravedlivý, jak jen člověk může být. Satan přišel k Bohu a zpochybnil Jobovu zbožnost a obvinil ho z toho, že Job je zbožný, protože mu z toho plynou výhody. Bůh jej i jeho majetek ohradil svojí ochrannou hradbou a satan se k němu nemohl ani přiblížit. Bůh mu ve všem žehnal. Ať mu tedy Bůh vše odejme a pozná, že Job byl zbožný jen proto, že šlo o směnný obchod...
Aby Bůh dokázal satanovi, že Jobova zbožnost je ryzí, odebral Jobovi ochrannou hradbu jeho majetku a rodiny. Job během několika okamžiků přišel o všechno: o majetek, zvířata, služebníky a dokonce i o děti. Přesto i v takovémto utrpení svou zbožnost a spravedlnost neztratil a neřekl nic, čím by protestoval vůči Bohu, protože věděl, že Bůh Vševládce je odpovědný za tuto situaci. Nerozuměl tomu, co se děje, protože se ničím proti Bohu neprovinil, ale přesto za to Bohu ještě v podstatě poděkoval.
Pak přišel satan znovu a řekl Bohu, že Jobova situace ještě není tak strašná, aby se musel rouhat Bohu. Žádal na Bohu, aby odňal ochrannou hradbu kolem Joba samotného. Stalo se - zůstala pouze ochranná hradba pro Jobův život a Job byl raněn tak velkým fyzickým utrpením skrze nemoci, že to nejměkčí, co našel a v čemž by mohl sedět, byl popel. Utrpení, které si asi nikdo z nás nedokáže představit. A i tehdy si zachoval zbožnost a spravedlnost. Dokonce i jeho žena mu radila:"Zlořeč Bohu a zemři."
Kolik z nás by v podobné situaci reptalo či dokonce klelo? Vždyť my si tu žijeme svůj evropský rozmazlený život a i tak v mnohém padáme. Stydím se a mojí touhou je být jako Job i ve zkoušce utrpení, natož pak nyní, v životě v požehnání.
|
Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 14. únor 2016 @ 20:45:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | No, Gregu, řekl sis o to sám. Pak dej vědět, jak jsi obstál. Kéž je to k Boží slávě. |
|
|
Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Neděle, 14. únor 2016 @ 10:23:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Kniha Job jako "souhrn moudrosti dávných věků", zrealizovaný "divadelním představením" hlavních hrdinů a komparzu... A 'udělaný' tak dobře že, i dnes oslovuje věřící (svými kulisami?) (Zde se realizuje 'pozorovatelníkův' pohled na to že ,jsou dobří,hodní,spravedliví lidé ,a na druhou stranu zlí, nespravedliví a lživí věřící...)
|
Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 14. únor 2016 @ 12:59:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Job byl reálný muž a vše co je zde uvedeno se 100% stalo, takže žádný souhrn moudrostí starých věků a podobné nesmysly jak někteří tvrdí.
Např. přednáška o Jobovi od A. Krakoliniga s překladem je zde:
|
]
Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Neděle, 14. únor 2016 @ 19:24:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 'závidím' ti tvou jistotu toho co se 100% stalo. ovšem to nic nemění na tom že, rozhovor mezi Bohem a satanem nikdo neslyšel... |
]
Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Neděle, 14. únor 2016 @ 20:37:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stvoření světa taky nikdo z lidí neviděl a taky je zapsáno v Bibli. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Neděle, 14. únor 2016 @ 20:49:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...a? pro mne to není stvoření světa, teda popis jeho stvoření...jen pohled žida na dějiny svého národa... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Neděle, 14. únor 2016 @ 23:11:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já věřím celé Bibli. Ovšem má to za následek, že mi Bůh Starého zákona přijde jako jiný než Ježíš. Tvrdý, brutální Otec, který dělá na lidi zkoušky a kterému ujíždějí nervy a hodný, soucitný, trpělivý Syn.
A potom vidím rozdíly i mezi Ježíšem a Pavlem i když už menší, jemnější než mezi Ježíšem a Bohem SZ. Křesťané mě ovšem přesvědčují horem dolem, že to je totéž a že to je navzájem kompatibilní. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Pondělí, 15. únor 2016 @ 20:19:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | taky 'věřím bibli', jen ne tak jak si přejí druzí :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Pondělí, 15. únor 2016 @ 22:50:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přání druhých mi nevadí, pokud to není jen primitivní ideologický tlak. Ostatně pravda se nemusí prosazovat silou. Pravda by měla vyhrát sama o sobě jako lepší argument. Mnohokrát se mi stalo, že jsem dal někomu zapravdu, ale nikdy ne pod tlakem. Však ani Ježíš netlačil svoji pravdu bagrem a nejel za ním parní válec. Škoda, že mnozí křesťané sami sebe posadili do kabiny bagru a parního válce. Asi mají pocit, že louka, po které se takto projedou, bude mít zdravější kytky... |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 16. únor 2016 @ 09:30:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jo jo, potrefená husa. Takže já nemusím psát konkrétně, stačí obecně a on se v tom fakt najde přesně ten, koho se to týká. Čili je to pro mě vyznamenání. Popisuji velmi výstižně a přesně poruchy lidí. Ale místo sebereflexe ten blbeček akorát pojezdí louku tam a zpátky a má pocit, že popošel k nebi :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnos (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 16. únor 2016 @ 13:15:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Opět jsi se nezapomněl pochválit. Ale oslavuješ jen svou ubohost. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbo (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 16. únor 2016 @ 13:55:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dobře. Zavoláme ještě tvého kamaráda Myslivce, aby bylo vyjádření dvou nejvíce znovuzrozených kristovců na GS kompletní. Tak šup, zavolej ho... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 17. únor 2016 @ 09:27:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, to už je opravdu křeč. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jo (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Středa, 17. únor 2016 @ 09:56:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nepřišel ti na pomoc. Co budeš dělat? |
]
|
|
Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Sobota, 13. únor 2016 @ 20:30:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Je zajímavé, jak na různé lidi působí stejná věc různě. Tebe jímá při pomyšlení na Jóba stud, mě zase demotivace. Když pomyslím nato, že Jób byl ze všech nejzbožnější a jakým životem žil, představuji si 2.nejzbožnějšího v pořadí a říkám si, jestli natom ten N°2 nakonec nebyl lépe a říkám si, že slavné ničeho příliš (Kaz 7, 15+) platí i pro svatost, spíš než aby mě Jóbova svatost hnala stát se ještě svatějším. Vždyť Jóbova svatost ani nestačila na záchranu jeho dětí (Ez 14, 20).
Nejvíc mě ale dojímá Jóbův konec. Sice to vypadá, že konec dobrý=všechno dobré, ale čím víc se nad tím zamýšlím, tím víc mi to vychází, že Jób na celé věci tratil (Jb 42,11+). Nepřu se s moudrými o tom, že by byl Bůh schopen odplatit člověku i jeho poslední den (Sír 11,26). Otázkou je, k čemu to ale bude?! Jak moc si tu odplatu člověk ten poslední den užije (2S 19,35). Je to sice hezké, že má dáti=dal, ale reálný dopad může být také veškerý žádný. Proto také moc nevěřím na pie in the sky, mimochodem i ten Barzilaj, na něhož jsem se odkazoval si svůj pie mohl užít už zaživa (2 S 19,33).
Zpět k Jóbovi. Sice se dozvíme, že se Jóbovi začalo opět dařit, a že v době své smrti natom byl lépe než na začátku. Nicméně se nedozvíme, jak dynamicky se vzmáhal. Mohl se na úroveň z kap. 1 během chvíle, ale také až ke konci. Jestli měl růst Jóbova majetku průběh lineární, exponenciální, logaritmický či jakýkoliv jiný, nevíme. Co si ale můžeme domýšlet, tak že člověk jako Jób z 1. kapitoly nemusel řešit existenční starosti a byl dostatečně materiálně zabezpečen nato, aby mohl konzumovat čehokoliv dle libosti. Limitem jeho spotřeby byl pouze čas, který by chtěl strávit spotřebou svého majetku; nikoliv jeho velikost. Tedy jestli by měl majetku dvojnásobně, trojnásobně či desetinonásobně nemělo na jeho skutečnou životní úroveň vliv. Jednoduše Jób z Jb 42,12 nemohl utrácet víc než Jób z Jb 1.3. Takže i když Jób nominálně získal, tak reálně ztratil; ano, ztratil ty roky, než jeho majetek narostl do stavu, aby mohl realizovat svou spotřebu z Jb 1.
-------
P.S.: V Jb 2,9 se objevuje slavná věta Jóbovy ženy, "zlořeč Bohu a zemři". Nicméně, co jsem viděl, tak originál žádnou výzvu k zlořečení neosahuje; spíš by se mělo překládat jako "řekni si Bohu a zemři.".
|
Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Sobota, 13. únor 2016 @ 22:48:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://pistis.webnode.cz | ...originál žádnou výzvu k zlořečení neobsahuje; spíš by se mělo překládat jako "řekni si Bohu a zemři.".
Originál (vattomer lo išto odcha mahhazik betummatecha barech elohim vamut:) obsahuje výraz pro požehnání b-r-k, který za jistých okolností ale může opravdu zcela jednoznačně znamenat zlořečení, viz např. Job 1,5 + 1.11 (uznej laskavě, že v těchto verších těžko přeložíš slova od kořene b-r-k jako "žehnali", či "žehnat"):
Jb 1:5: I stávalo se, když proběhly dny hostiny, že Jób pro ně posílal a posvěcoval je, vstával časně ráno a přinášel zápalné oběti podle počtu jich všech; neboť Jób říkal: Moji synové možná zhřešili a ve svém srdci zlořečili Bohu. Takto činil Jób po všechny dny.
1,5: vajihi ki hikkifu jeme hammište vajjišlahh ijjov
vajikaddešem vehiškim babboker veheela olot mispar kullam ki amar ijjov
ulaj hhateu vanaj uverachu elohim bilvavam kacha jaase ijjov
kol-hajjamim:
Jb 1:11: Avšak vztáhni nyní svou ruku a zasáhni vše, co má; určitě ti bude do tváře zlořečit.
1,11: veulam šelahh-na jadecha vega bechol-ašer-lo im-lo al-panecha jevaracheka: |
]
Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Neděle, 14. únor 2016 @ 01:16:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky za odkaz i za zatím nejlogičtejší vysvětlení, proč by mělo být borech přeloženo jako zlořečení (Kraličtí i Pavlík tak překládají).
Nicméně, zkusme si představit Jb 1:11: Avšak vztáhni nyní svou ruku a zasáhni vše, co má; určitě ti bude do tváře dobrořečit. Když pominu, že tak to má má milovaná LXX, tak to nezní vůbec pitomně. Buď to může znít jako ironie v přímé řeči ...uvidíš, jak ti bude dobrořečit :P, případně to může předjímat Jóbovo pokrytectví pud sebezáchovy. ...do tváře ti bude dobrořečit. V každém případě to smysl dává i s dobrořečením.
Jb 1:5:
I stávalo se, když proběhly dny hostiny, že Jób pro ně posílal a
posvěcoval je, vstával časně ráno a přinášel zápalné oběti podle počtu
jich všech; neboť Jób říkal: Moji synové možná zhřešili a ve svém srdci dobrořečili Bohu. Takto činil Jób po všechny dny Jestli se nepletu Biblická hebrejština příliš nepoužívá spojky odporovacího poměru (ale, avšak, nýbrž, leč, nicméně, ačkoliv...), zatímco modernější (nejen ivrit) ano. Neumím hebrejsky, slyšel jsem to, neručím zato. Takže věta Moji synové možná zhřešili a ve svém srdci dobrořečili Bohu by se mohla dneska překládat jako Moji synové možná zhřešili ale ve svém srdci dobrořečili Bohu. spíš než Moji synové možná zhřešili a ve svém srdci zlořečili Bohu.
Řekni si i mně, zcela objektivně, zda-li můj kreativní překlad sedí do kontextu vyprávění, případně vypadá formálně správněji, než možnost, že by borech znamenalo dobrořečení i zlořečení v závislosti na okolnostech.
|
]
Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Neděle, 14. únor 2016 @ 16:46:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://pistis.webnode.cz | Ta možnost tu určitě je - Satan to mohl myslet ironicky, synové Joba mohli (nevědomě) zhřešit, i když v srdci dobrořečili Bohu, a Jobova žena mohla klidně říci "žehnej Bohu, a zemři"! Ale ta druhá (že b-r-k je zde jakýmsi eufemismem pro přepsání pohoršujícího výrazu) taky... :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Neděle, 14. únor 2016 @ 17:12:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://pistis.webnode.cz | LXX opravdu má v Job 1,11 žehnat (εὐλογήσει), ale v Job 1,5 je "οι υιοι μου εν τη διανοια αυτων κακα ενενοησαν προς θεον"...
|
]
|
|
Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Sobota, 13. únor 2016 @ 21:11:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | No, pro mě je to otřesný příběh. Bůh si povídá se satanem jako s kámošem, ten ho vyhecuje, že beztak Boha poslouchá jen proto, že mu Bůh přeje a žehná. Tak mu Bůh říká, klidně si ho vyzkoušej, je tvůj, akorát nesáhni na něho. Tak satan Jobovi zabije všecky děcka, přivede k bankrotu a Job se drží, tak zase Bůh pokecá se satanem jako s kámošem, vidíš, drží se ten můj chlapík. Satan mu řekne, však jo, bo jsi mi zatím nedovolil mu sáhnout na zdraví. Bůh řekne satanovi, dělej si s ním, co chceš, kromě smrti, takže satan uvrhne na Joba choroby, že Job si škrábe rány střepem. Sotva žije. Proklíná den, kdy se narodil, kéž by se nikdy nenarodil. Jeho manželka mu radí, ať Boha prokleje. To jediné Jób neudělá. A za to ho Bůh odmění, že mu pak dá nová děcka. Děcka za děcka. Nevadí, jedeme dál. Na ty staré zapomeň, však sis udělal nové. Taky hezké, ne? A prachy jsem ti taky dal a ještě více než předtím. Hlavně, že jsem vyhrál sázku se satanem....
|
Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Sobota, 13. únor 2016 @ 21:25:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jeho manželka mu radí, ať Boha prokleje.
Jb 2,9 alla eipon ti rema eis Kyrion (tedy řekni tvé slovo k Pánu) Kde je tam něco o proklínání?!
|
]
Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Sobota, 13. únor 2016 @ 21:32:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nebudu slovíčkařit. Prostě Jób se ovládl a svoji bolest, hněv zaměřil na den, kdy se narodil. Ale přímo explicitně Boha nejmenoval. Tím, že se Jób ovládl, to Bůh uznal jako že vyhrál sázku se satanem. |
]
Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Sobota, 13. únor 2016 @ 21:44:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vůbec Starý zákon mi jen komplikuje víru. Kdyby byl jen NZ, bylo by to mnohem lepší. Nejvíce mě demotivují ty nachytávky, zkoušky. Nachytávku na Adama s Evou, zda pojedí ze zakázaného stromu. Zkouška na Abraháma, zda je schopen zabít syna Izáka, Zkouška na Jóba, zda vydrží s nervama, když přijde o komplet všecko (kromě manželky). Takové zkoušky dělá milující Otec? To snad neee... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Sobota, 13. únor 2016 @ 23:13:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nachytávku na Adama s Evou, zda pojedí ze zakázaného stromu. Buh je spravedlivý. Ve vesmíru byly v době stvořeni člověka dvě strany. Adam s Evou si museli vybrat na čí straně budou. A v ramci spravedlnosti misel Buh dát satanovi příležitpost pokoušet Adama a Evu. A všímni si že Buh satana omezil pouze na jeden strom na v cele zahradě Eden.
Zkouška na Abraháma, zda je schopen zabít syna Izáka. Buh má být na prvním místě v životě. Abraham prokázal že u něho je Buh na prvním místě v životě. Ježíš položil svůj život za nás. Prostuduj si kolik lidí křestanu položilo za svou víru v ježíše život po Ježíšově smrti v prvních stoletích a co Hus atd.
Takové zkoušky dělá milující Otec? To snad neee... Lidé padli do hříchu. Co dokáže udělat hříšnz člověk víš žiješ v tom světě. Pokud by tvůj syn doma kradl tvé peníze a byl by mnohokrát v base, tomu se říká recidivista. Potom by tvůj syn přišel za tebou a řekl by ti že už s tím skončil uvěřil bys jen jeho slovum nebo by sis ho nějak vyzkoušel než bys ho přijal do vlastního domu???
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 14. únor 2016 @ 07:57:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pozorovatelnik píše:
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Neděle, 14. únor 2016 @ 10:55:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Adam by odolal, nepadl by a tím pádem by byl spasitel lidstva on a všichni by k němu vzhlíželi. Co to meleš kdyby Adam odolal tak by lidstvo nepotřebovalo spasitele. V nebi odolali satanovym svodum 2třetiny andělu k těmto andělum vzhlížíme jako ke spasitelum koho čeho??? Adam by byl pouze stejný jako nepadlí andělé nic vic. Pád Adama a Evy, podobně jako všechno, bylo v Božím plánu a muselo k němu dojít. Neznáš Boha!!! Buh měl i variantu kdyby Adam nepadl!!!A nepodsouvej Bohu že se něco muselo stát!! Kdyby to tak bylo nemohl bych si o Bohu myslet že je láska a spravedlivý protože řešení by bylo skrze utrpení některých stvořených bytostí co stejně nebudou spaseny. Buh dal Adamovi svobodnou vuli aby si vybral a musel mít řešení pro obě situace tedy i pro situaci že Adam ve zkoušce obstojí. Pokud by tomu tak nebylo Buh by sám porušil základní princip vlády ve vesmíru a to na základě svobodné vule a lásky. Pokud by tohle udělal porušil by vlastní zákon a Buh by ZHŘEŠIL. Pokud muselo dojít k pádu Adama v Božím plánu tak tvrdíš že Buh porušil základní princip vlády ve vesmíru a to princip svobody takže ty tvrdíš že Buh zhřešil??? Pokud je to pravda tak proč Ježíš umíral na kříži když můžeme porušovat zákony Boží k čemu to divadla na kříži??? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. únor 2016 @ 06:29:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hirali píše:
///Neznáš Boha!!! Buh měl i variantu kdyby Adam nepadl!!!A nepodsouvej Bohu že se něco muselo stát!! Kdyby to tak bylo nemohl bych si o Bohu myslet že je láska a spravedlivý protože řešení by bylo skrze utrpení některých stvořených bytostí co stejně nebudou spaseny. ///
Tvůj "bůh" vlastně není Bůh, protože neví, co se stane a ani to dokonce neurčuje. Je jen pozorovatel a nevládne, protože vládne člověk a jeho svobodná vůle. Kdyby jsi přemýšlel, zjistil by jsi, že je nemožné, aby existovaly dvě svobodné vůle vedle sebe. Takže - svobodnou vůli tu nemá nikdo jiný, než Bůh. My máme pouze svobodu volby a to ještě v situacích, do kterých nás skrze vnější okolnosti postavil Bůh. A Tím nás determinoval. Tak prosím nebuš směšný. A pochop, že člověk má pouze svobodu volby.
Takže - protože Bůh má svůj plán, který se do puntíku naplňuje, tak mohu vědět, že celé dějiny, to, co se stalo až do této se*****y, je přesně dění podle Božího plánu vzniklého ještě před ustanovením světa. Bůh naprojektoval svět ještě před jeho vznikem. A teď činí vše, tak, jak naprojektoval.
|
]
Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: Karels v Sobota, 13. únor 2016 @ 21:33:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Promiňte, že skáču do řeči v tomhle dialogu, ale napsal jsem na to článek:
Hebrejské slovo, jenž vyslovila Jobova manželka, je slovo ברך [barech], což je přeloženo jako „zlořeč“, ale už latinská Vulgáta překládá ono hebrejské slovo ברך
[barech] latinským slovem „benedic.“ Celá pasáž zní v latině „benedic
Deo“. Přeloženo z latinského textu to, ale pro změnu znamená – „dobře
mluv o Bohu, chval Boha, žehnej, dobrořeč Bohu“
Řecká Septuaginta,
LXX se raději rozhodla problému vyhnout úplně: „αλλα ειπον τι ρημα εις κυριον“ – což se z řečtiny dá přeložit následovně: „mluv slovo k Hospodinu“ .
Tady můžeme zvolnit v našem „úprku“ a zrekapitulovat, kolika
možnostmi se dá přeložit pasáž z biblické knihy Job 2:9, přesněji
imperativ slovesa ברך [barech]:
1. zlořeč – to je tradiční překlad snad ve všech Biblích
2. žehnej – tak se to pokusily přeložit alespoň některé Bible, určitě je to čtení ve Vulgátě
3. mluv slovo k Hospodinu – tak se pokusila o překlad SeptuagintaProč je tady možnost tolikerého překladu? Když jsem nahlédl do slovníku, dozvěděl jsem se, že slovo ברך [barech] je v tomto konkrétním případě eufemismus. Pro zlořečení, prokletí bývá obvykle v hebrejštině užito jiné slovo.
V tomto případě měl asi pisatel knihy Job strach napsat výraz
označující prokletí, zlořečení vůči Bohu! Tak tam užil jiný výraz s
původně opačným významem. Je tady ještě jedna možnost výkladu této
lingvistické záhady. Pisatel knihy Job užívá slovo ברך
[barech] s možnostmi překladu žehnat, zlořečit zcela záměrně, zcela
úmyslně! Proč by to dělal, proč by si dával takovou práci? Domnívám se, a
je to můj názor, že svatopisec chtěl tímto způsobem zdůraznit
pomatenost manželky Joba, zřejmě chtěl zdůraznit její nepochopení a
bláhovost.
Jobova žena, která není ve Svatých
textech Bible ani uvedena jménem, se naprosto neorientuje v duchovní
situaci svého manžela Joba. Jobova manželka mu radí zlořeč, žehnej!
Pisatel biblické knihy Job nám možná tímto způsobem chce naznačit, že
Jobova manželka byla tak duchovně „dezorientovaná“, že by stejně vůbec
nepomohla svému muži, ať už by řekla cokoliv.
|
]
Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Neděle, 14. únor 2016 @ 01:00:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky za obsáhlý hebraistický rozbor, mám tu jen 2 poznámky:
1) Myšlenka, že pisatel knihy Jób použil v přímé řeči slovo barech, i když paní Jóbová ne, otvírá Pandořinu skříňku, a to, že kdybychom tuto myšlenku připustili (Cimrmanův krok stranou), tak by padla téze, že Bible (ať už hebrejská či řecká) je slovo od slova hotová pravda. Dál nemusím psát
2) Paní Jóbová, stejně jako Chana, paní Tóbitová, mi přijdou jako praktické, ne vyloženě hloupé, pragmatické a do určité míry materialisticky založené ženy, stojící pevně nohama na zemi. Nejsou bezbožné, nicméně nenadřazují svatost osobnímu prospěchu či prospěchu rodiny. Tím vším (nejen svým pohlavím) představují téměř dokonalou antitezi duchovního učence či náboženského profesionála s hlavou v oblacích. A možná právě proto jsou tyto manželky světců v komentářích shazovány a sráženy víc, než by vyplývalo z prostého chápání textu.
|
]
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. únor 2016 @ 06:35:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mikael píše:
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pondělí, 15. únor 2016 @ 18:57:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V čem je Erasmův Textus Receptus hodnověrnější než jiné řecké starověké rukopisy Nového Zákona? Zejména mě zajímá, proč by měl být autentičtější než ten řecký text, který používá Byzantská (výjiměnčně mě prosím neomlacujte toto označení o hlavu, i když bych si to zasloužil) církev. Pochopitelně, "argumenty", že už jen proto, že tento text používá cézaropapistická entita je dost pádným důvodem, abychom používali jiné, vynechme. Taktéž "argumenty", že Kraličtí by jistě použili ten nejlepší dostupný pramen. I když osobně věřím tomu, že je to pravda, tak ani to není argument.
A potom bych rád věděl, jak je prokázána spojitost Textu Receptu s exultanty z Pelly. Nic o tom nevím, a textovou kritiku pro dělnické kádry v rozsahu max. půl odstavce by jistě ocenili i jiní.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Pondělí, 15. únor 2016 @ 21:23:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://pistis.webnode.cz | Vskutku, i mne by zajímalo, proč je katolický humanista Erasmus protestanty tak nekriticky přijímán, bez ohledu na tato fakta:
"Erasmus se rozhodl vydat řecký text Nového zákona jako první, a protože
současně se připravovalo vydání řecké bible i ve Španělsku (Komplutenská polyglota),
pracoval pod časovým tlakem. I když se biblickým textem zabýval už
dříve, své vydání zpracoval za několik měsíců. Měl přitom k dispozici 6
poměrně pozdních rukopisů z 11.–15. století, které patřily k tzv.
byzantské textové tradici, jež se používá ve východních církvích.
Všechny byly neúplné, takže pro evangelia měl Erasmus k dispozici dva,
pro knihu Zjevení jen jeden text. Protože v něm posledních pět veršů
chybělo, přeložil je zpětně z latiny." (Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Textus_receptus)
Jestliže někomu nevadí nade vší pochybnost prokázané vsuvky v TR, je na místě otázka, jestli nemilují své náboženství víc, než pravdu! Jinak řečeno jestli nejsou tak trochu (trochu více!) bigotní... :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 16. únor 2016 @ 09:21:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Eleazar píše:
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 16. únor 2016 @ 09:14:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mikael píše:
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Úterý, 16. únor 2016 @ 20:20:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://pistis.webnode.cz |
---///Zdroj: TEXTOLOGIE NOVÉHO ZÁKONA ///
Komu jsou poplatné tyto stránky?---
Jsou poplatné historické pravdě, faktům, realitě, skutečnosti!! Vše, co uvádějí, je možné snadno ověřit!
Komu jsou však poplatné ty odkazy od tebe? Sektě adventistů, pomateným sobotářům, kteří překrucujíí Bibli, jak jen můžou!
S takovými odkazy se jdi vycpat - jakoupak mají cenu? :-))))))))))))
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnos (Skóre: 1) Vložil: mikim v Středa, 17. únor 2016 @ 16:07:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...Sektě adventistů, pomateným sobotářům, kteří překrucujíí Bibli, jak jen můžou!
Dokaž šašku, že kdokoliv z adventistů překrucuje Bibli, akorát děláš ze sebe machra. Co je na těch odkazech, které ti dal špatného? V čem se mýlí? To už jsi nenapsal. S takovými kecmi se jdi vycpat "odborníku"! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbo (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Středa, 17. únor 2016 @ 19:42:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://pistis.webnode.cz |
"Dokaž šašku, že kdokoliv z adventistů překrucuje Bibli, akorát děláš ze sebe machra."
Milý kašpárku, nic takového nemusím dokazovat, neb už to přede mnou dostatečně dokázali jiní, viz např. tyto odlazy:
1. Falešný peníz
2. Adventismus
3. Biblické studie
Nač tedy nosit dříví do tak velkého lesa? :-D
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu (Skóre: 1) Vložil: mikim v Středa, 17. únor 2016 @ 21:13:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To jsou totální nesmysly a výmysly milionkrát vyvrácené, prostě se nechytáš... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jo (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Středa, 17. únor 2016 @ 22:25:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://pistis.webnode.cz | Kým jsou vyvrácené? A kde? :-D
Snad ne dokonce tebou? Tak začni - vyvracej! Dokaž, že to jsou nesmysly... :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: mikim v Středa, 17. únor 2016 @ 16:11:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ty odkazy jsou správné, jen málo křesťanů na celém světě se věnuje překrouceným Biblím, díky za bratra Veitha, že o tom informuje, abychom nenaletěli také moderním zfalšovaným Novým zákonům. To falšování není "jen omylem díky opisovačům", věřím, že je to záměrné!!! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: mikim v Středa, 17. únor 2016 @ 16:02:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Textus receptus ikdyž není 100%, je určítě dokonalejší, protože vychází z Majoritního textu (90% dochovaného textu), který se s ním shoduje, narozdíl od Minoritního textu, který je obsažen pouze ve Vatikánském a Sinajském kodexu, a které tvoří pouze 5% ze všech dochovaných textů na celém světě a jsou plné chyb a vynechaných textů, a které dnes využívá valná většina moderních Biblí v překladu NZ a tím nás svádějí na zcestí.
Všechny informace o tom najdeš shrnuté najdeš zpracovány zde:
|
]
Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Sobota, 13. únor 2016 @ 22:56:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://pistis.webnode.cz | Neuvádíš zde hebrejský originál, nýbrž překlad do řečtiny LXX! A překladatelé LXX se nejspíš báli napsat "zlořeč Bohu", aby snad někdo neslovíčkařil a nemohl říct, že v Písmu je výzva k proklínání Boha... :-)
|
]
Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. únor 2016 @ 06:22:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pozorovatelnik píše:
///No, pro mě je to otřesný příběh. Bůh si povídá se satanem jako s kámošem, ten ho vyhecuje, že beztak Boha poslouchá jen proto, že mu Bůh přeje a žehná.///
Zapomínáš, že Bůh je Dárce života i smrti. A proto může dělat věci, za které my, kdybychom je dělali budeme potrestáni... |
]
Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 15. únor 2016 @ 08:08:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." A proto může dělat věci, za které my, kdybychom je dělali budeme potrestáni..."...
NIKOLIV. BŮH JE DOBRÝ A NIC NEDĚLÁ PROTI SVÉ PŘIROZENOSTI BÝT DOBRÝM.
(2 Tim 2,13)
Jsme-li nevěrní, on zůstává věrný, neboť nemůže zapřít sám sebe.
|
]
Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 15. únor 2016 @ 09:07:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ve verši který cituješ se píše o věrnosti Boha, ne o boží dobrotě.
Bůh je tvořitelem dobra i zla, proto chvála Bohu, že je víc než je dobrý, že je vůči dobru i zlu- nanejvýš spravedlivý.
Bůh je věrný, a věrně svou spravedlnost zachovává a vždy drží své slovo. |
]
Re: Re: Re: Re: Stydím se při pomyšlení na Jobovu zbožnost... (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 16. únor 2016 @ 08:22:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko píše:
|
]
|
|
|
|