Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 495 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116491937
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Kristus ukřižovaný - jádro Evangelia
Vloženo Čtvrtek, 05. květen 2016 @ 10:19:52 CEST Vložil: Tomas

Kázání poslal gregorios777

Učení Kristovo - Evangelium: 

»Známoť vám pak činím, bratří, evangelium, kteréž jsem zvěstoval vám, kteréž jste i přijali, v němž i stojíte, 2  Skrze kteréž i spasení béřete, kterak kázal jsem vám, pamatujete-li, leč byste nadarmo uvěřili.
3  Vydal jsem zajisté vám nejprve to, což jsem i vzal, že Kristus umřel za hříchy naše podle Písem,
4  A že jest pohřben a že vstal z mrtvých třetího dne podle Písem.
« [1Kor 15,1-4]

Význam smrti a vzkříšení Krista ozřejmuje apoštol Pavel v listě Římanům. V pasáži 3,19-5,11 se zabývá tím, co pro nás vykonala Kristova krev (odpuštění hříchů), pasáž 5,12-5,21 se zabývá dědičným hříchem, kapitola 6 nám ukazuje, co pro nás vykonal Kristův kříž (odstranění starého člověka-Adama), kapitola 7 ukazuje dopad tohoto faktu ve vztahu k zákonu (jsme mrtvi zákonu) a kapitola 8 ukazuje vítězné důsledky předchozích kapitol (Kristus v nás skrze svého Ducha naplňuje spravedlnost zákona).

Toto učení, které bylo za dob apoštolských běžné, je již nyní tak neznámé, že se může jevit jako "tajné." Věřící neznají ani rozsah odpuštění hříchů (Kristus JEDNOU obětí vyřešil VŠECHNY hříchy věřících, včetně budoucích - ostatně v okamžiku Kristovy smrti byla drtivá většina hříchů budoucích. Ovšem i přesto spáchaný hřích musíme vyznat), ani důsledky Kristovy smrti jako posledního Adama a Jeho vzkříšení jako druhého člověka. (náš starý člověk spoluukřižován s Kristem a nový člověk - nové stvoření spolu s Kristem vzkříšeno. Nyní už žiji ne já, ale Kristus - má spása. On nepřišel zákon zrušit, ale NAPLNIT. A to nejen sám za sebe, když byl na zemi v těle, ale i za nás, když v nás nyní žije (Ř 8,4).

To je hrubý souhrn Kristova učení. Fakta, která se stala Kristovou smrtí a vzkříšením. Znovuzrozený věřící, který toto učení přijme a věří mu a stojí na něm, tak, že nad ním neustále rozjímá a zabývá se jím, také brzo zakusí jeho Realitu (Pravdu). Ne proto, že by si tím jakousi sugescí tuto realitu sám vytvořil, ale protože toto JE Kristem vykonaná a deklarovaná realita. Věříme ne něčemu, co není, ale tomu co JE skutečností.

Pavel o tom mluví, když o předtím popisované pravdě v Ř6 píše:

»Ale díka Bohu, že byvše služebníci hřícha, uposlechli jste z srdce způsobu učení toho, v kteréž uvedeni jste. 18  Vysvobozeni jsouce pak od hříchu, učiněni jste služebníci spravedlnosti.« [Ř 6,17-18]

Volně přeložené za pomoci řečtiny: Předtím jste sloužili hříchu, nyní jste z čistého srdce uposlechli tento odevzdaný typ (formu, charakter, obsah) učení. 

Mimochodem - podobné učení nenalezneme v žádném ďáblem vymyšleném náboženství - dokonce ani ve falešném křesťanství. 

Takže kdo toto Kristovo učení přijme, okusí, že v Duchu je smrt jeho starého člověka a vzkříšení jeho nového člověka a z toho vyplývající nový život z Ducha (resp. Kristus v něm žijící a vítězící).


"Kristus ukřižovaný - jádro Evangelia" | Přihlásit/Vytvořit účet | 117 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kristus ukřižovaný - jádro Evangelia (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 05. květen 2016 @ 17:38:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ano nový život z nového ducha -ducha svatého, kterého vylil jediný Bůh.



Re: Kristus ukřižovaný - jádro Evangelia (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Čtvrtek, 05. květen 2016 @ 18:47:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Učení Kristovo?  Mesiáše? Njn. to je učení pro židy... co s tím pohan?
Evangelium, slovo bez "šmrncu"...
starý člověk není slovo pro důchodce? nový život z ducha, ten kdo oplodňuje??




Re: Kristus ukřižovaný - jádro Evangelia (Skóre: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 05. květen 2016 @ 19:58:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hrubý souhrn učení Mesiáše Ježíše pro židy Židy, apoštolů Mesiáše Ježíše Krista pro židy Židy a pohany Židy nebo apoštola Pavla o Ježíši Kristu pro Židy z pohanů, či nežidy pohany? Učení zemřelého Krista Ježíše, z hrobu vstalého Ježíše nebo vzkříšeného Krista z mrtvých? Tele



Re: Kristus ukřižovaný - jádro Evangelia (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik (Křesťané ze mě udělali ateistu) v Čtvrtek, 05. květen 2016 @ 20:18:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu, já už jsem pochopil, proč používáš kralický překlad Bible. To je jedna z tvých snah po exkluzivitě. On ten spitfire měl v lecčem pravdu, když tě popisoval. Je to sice parchant, ale i parchant může mít trefné poznámky. Ty toužíš předvádět divadlo. Dělat dojem, ohromovat. K tomu jsi biblický fundamentalista. A takových vás tu je více na GS. Willy, Bylina, Cizinec a další jména si hned nevybavím. Prakticky každý druhý tady. Většina tu chodí čechrat své křesťanské peří. A proto tady moc nejsi. Máš tu konkurenci. Raději chodíš na KD, tam jsi král, viď? I když tam do tebe rýpají, tak tam můžeš být za toho exkluzivního. Tady jsi jen jeden z mnoha VIP křesťanů. 

Schválně, jaké je pořadí ve znovuzrozenosti, kristovskosti a dalších těch vašich soutěžích? Myslím pořadí, co se týká nicků tady na GS? Na KD tam jsi jednička. Ale tady? Tady ti šlapou na paty, viď? Tak utíkáš tam...



Re: Kristus ukřižovaný - jádro Evangelia (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 06. květen 2016 @ 07:21:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co říkáš tomuhle vidění od zakladatelky adventistů:


Ve svatyni svatých jsem viděla truhlu; byla shora i po stranách z jemného zlata. Na každém konci truhly stál jeden překrásný cherubín, který měl nad ní rozprostřena svá křídla. Jejich obličeje byly obráceny k sobě, a hleděli dolů na truhlu. Mezi anděly byla zlatá kadidelnice. Shora na truhle, kde stáli andělé, byla patrná překrásná zářící sláva, jež vypadala jako trůn, na kterém přebývá Bůh. Pán Ježíš stál u truhly a když modlitby svatých k Němu vystupovaly, začal se z kadidelnice šířit dým kadidla a On přinášel v oběť jejich modlitby s dýmem kadidla svému Otci. V truhle bylo zlaté vědro s mannou, hůl Aronova, která vykvetla a kamenné desky, složené jako kniha. Pán Ježíš rozevřel tyto desky a já jsem uviděla Desatero přikázání, napsané prstem Božím. Na jedné desce byla čtyři, na druhé šest. Ta čtyři na první desce zářila jasněji než těch ostatních šest, ale čtvrté, sobotní přikázání se skvělo nad všechna ostatní. Sobota má výsadní postavení, neboť má být zachovávána svatému Božímu jménu na počest. Viděla jsem, jaká sláva je připisována sobotě - kolem ní byl vidět nádherný zářící kruh. Viděla jsem, že sobotní přikázání nebylo přibito na kříž. Kdyby tomu tak bylo, pak by to platilo rovněž i pro ostatní devatero přikázání a my bychom je mohli zrovna tak dobře všechna porušovat jako to čtvrté. Viděla jsem, že Bůh nezměnil sobotu, protože On se nikdy nemění. Avšak bylo to papežství, které ji změnilo ze sedmého na první den týdne, protože ono mění časy i zákony.


Pána Ježíše si nevšimne. A pak Desatero bylo na deskách z obou stran, čili čtyři stránky textu.
 
A zmizel ukřižovaný Pán Ježíš ?????????




Re: Kristus ukřižovaný - jádro Evangelia (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 06. květen 2016 @ 08:53:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
POKRAČUJI V TÉMATU:


Starý člověk (Adam) má odjakživa své "náboženské potřeby." A satan mu je odjakživa ochotně naplňuje - jen když ho odvedou od toho, kterého se skutečně děsí - od Krista. Proto satan inspiroval všemožná tzv. "světová náboženství." 
Když potom ve svůj čas přišel Kristus, který na kříži zvítězil na satanem a začal budovat svoji Církev, téměř okamžitě přišel satan s nabídkou falešného podvrhu, kterým se snažil z víry v Krista udělat modifikované židovství, které je opět orientováno na udržení starého náboženského člověka (Adama) při životě. Dokud starý člověk bude ve věřících stále žít, nemusí se satan ničeho obávat. Starý člověk totiž není schopen přijmout, že víra v Krista skutečně znamená výměnu Adamova života za Život Kristův a že Kristus a jen Kristus ve věřícím skutečně žije. Takové tvrzení je pro něj pohoršením (řec. skandalón - mravně urážející, pobuřující).


»Myť pak kážeme Krista ukřižovaného, Židům zajisté pohoršení, a Řekům bláznovství,« [1Kor 1,23]

Pro Židy a židokřesťany žijící ve starém člověku a pod zákonem je to pohoršující tvrzení a pro intelektuálně založené Řeky (pohany) je to bláznovské tvrzení. Ale pro povolané je to Boží moc a Boží moudrost. 

Ježíš Kristus je Cesta, Pravda i Život. A věřící jsou srostlí s Kristem a byli s Ním srostlí i na Jeho Cestě, když procházel smrtí na kříži, hrobem, ve kterém nechal starého člověka, vzkříšením a až k nanebevstoupení. Čím prošel Kristus, tím s Ním prošli i věřící. 

Nyní je Kristus posazen na Nebeském trůnu a my v Něm jsme tam opět s Ním. Jsme s Ním jeden duch (1Kor 6,17), tvoříme s Ním jedno duchovní Tělo, čili Jeho duch je rozšířen v nás a tak jsme jeden duch. Co prožil On, prožil i náš duch. 

»Když jsme my ještě mrtví byli v hříších, obživil nás spolu s Kristem, jehož milostí jste spaseni,
6  A spolu s ním vzkřísil, i posadil na nebesích v Kristu Ježíši,
« [Ef 2,5-6]

Samozřejmě - i věřící vedení ve správném učení, když jsou ještě maličcí, i když ve skutečnosti nejsou pod zákonem, žijí tak, že se to tak jeví, že pod zákonem jsou (tím musíme projít všichni). Jsou dědicové Krista, avšak i přesto to dědictví ještě plně neužívají, protože ho dostanou až ke svým duchovním osmnáctinám, tedy v dospělosti. Do té doby jsou pod správci a ochránci - jsou vyučováni a vedeni jinými, dospělými Kristovci. Ti je připravují, aby věděli, co vlastně dostanou. 

»A když Kristovi jste, tedy símě Abrahamovo jste, a podle zaslíbení dědicové.
Pravímť pak, že pokudž dědic maličký jest, nic není rozdílný od služebníka, jsa pánem všeho,
2  Ale pod ochráncemi a správcemi jest až do času uloženého od otce.
3  Tak i my, když jsme byli maličcí, pod živly světa byli jsme v službu podrobeni.
« [Ga 3,29-4,3]

Ochránci a správci, starší sboru je učí, jak se dědictví ujmout. Nejprve o něm musí něco VĚDĚT:

»To vědouce, že starý člověk náš s ním spolu ukřižován jest, aby bylo umrtveno tělo hřícha, abychom již potom nesloužili hříchu.« [Ř 6,6]


Jen vědět ale nestačí. Věřící se v souladu s Pravdou musí "počítat" za mrtvé hříchu a živé Bohu:


»Tak i vy za to mějte, že jste zemřeli zajisté hříchu, ale živi jste Bohu v Kristu Ježíši, Pánu našem.« [Ř 6,11]

Slovo zde použité - "mějte za to", (logizomai) je slovo používané v účetnictví. Znamená "počítejte se""mějte za to""hodnoťte se", "považujte se".

Musí se to stát naší trvalou součástí, ve dne v noci se musíme zabývat touto úžasnou pravdou, tímto úžasným jádrem Kristova učení. (Protože to je CENTRUM víry. Kříž je centrum). Modlit se ji, děkovat za to Pánu, vyznávat to, rozjímat o tom, prostě zůstávat v Pravdě, v Kristu, v Jeho Slově.

Ve svůj čas se tato skutečnost při nás naplní skrze ZJEVENÍ od Boha:


»Tedy řekl Ježíš těm Židům, kteříž uvěřili jemu: Jestliže vy zůstanete v řeči mé, právě učedlníci moji budete. 32  A poznáte pravdu, a pravda vás vysvobodí.« [Jan 8,31-32]


Proto je potřeba modlit se jednu z nejdůležitějších modliteb pro věřící za sebe i za druhé:

»Nepřestávám díků činiti z vás, zmínku čině o vás na modlitbách svých:
17  Aby Bůh Pána našeho Jezukrista, Otec slávy, dal vám Ducha moudrosti a zjevení, v poznání jeho,
18  A tak osvícené oči mysli vaší, abyste věděli, která by byla naděje povolání jeho a jaké bohatství slávy dědictví jeho v svatých,
« [Ef 1,16-18]

Potřebujeme, aby nám Bůh dal Ducha moudrosti a zjevení, abychom se skrze zjevení od Boha ujali našeho úžasného dědictví - Krista. 

Do té doby (ale i potom) musíme zůstávat v Kristu, to jest v tom postavení, do kterého nás uvedl cestou kříže: tedy Adam spoluukřižován s Kristem a pohřben, nový člověk vzkříšen a žije v nás Kristus. Nikdy se nesmíme vidět mimo toto postavení:

»Zůstaňtež ve mně, a já v vás. Jakož ratolest nemůže nésti ovoce sama od sebe, nezůstala-li by při kmenu, takž ani vy, leč zůstanete ve mně.
5  Já jsem vinný kmen a vy ratolesti. Kdo zůstává ve mně, a já v něm, ten nese ovoce mnohé; nebo beze mne nic nemůžete učiniti.
6  Nezůstal-li by kdo ve mně, vyvržen bude ven jako ratolest, a uschneť, a sberouť ty ratolesti a na oheň uvrhou a shoříť.
7  Zůstanete-li ve mně, a slova má zůstanou-liť v vás, což byste koli chtěli, proste, a staneť se vám.
« [Jan 15,4-7]


Toto platí pro správně vedené věřící. Dnes je však většina i znovuzrozených věřících vedena nezdravým učením. Snaží se sloužit Bohu ve starém člověku, Adamovi. A Adam je Bohem umístěn pod zákon. Takže čím více se v Adamovi snažíme líbit se Bohu, tím horší to s námi je. Pak prožíváme to, co známe všichni a co popisuje Pavel v Ř 7:

»Vímť zajisté, že nepřebývá ve mně, (to jest v těle mém), dobré. Nebo chtění hotové mám, ale vykonati dobrého, tohoť nenalézám. 19  Nebo nečiním toho dobrého, což chci, ale činím to zlé, čehož nechci.« [Ř 7,18-19]

Příčina proč je dnes Boží lid veden nesprávně byla známa už za proroka Ozeáše:

Kněží selhali ve svém učitelském úřadu:

»6  Vyhlazen bude lid můj pro neumění (= pro nedostatek poznání) Poněvadž jsi ty pohrdl uměním (poznáním) i tebou pohrdnu, abys mi kněžství nekonal; a že jsi zapomněl na zákon Boha svého, já také zapomenu se na syny tvé.« [Oz 4,6]


Jediné řešení, jak se vymanit z pod zákona (a tedy i z pod hříchu) je smrt Adama. A ta se stala v Kristu. A místo Adama nastoupil Kristus. A ten zaručeně zvládne naplnit spravedlnost zákona v nás. Trochu bude brzděn naší vlastní nedokonalostí, ale ta se bude stále zmenšovat. 

Toto píši, aby Boží děti ze srdce uposlechly tento typ učení, odevzdaného Kristem a apoštoly (Ř 6,17).



Re: Kristus ukřižovaný - jádro Evangelia (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik (Křesťané ze mě udělali ateistu) v Pátek, 06. květen 2016 @ 22:38:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zázraky. 






Re: Kristus ukřižovaný - jádro Evangelia (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Sobota, 07. květen 2016 @ 10:07:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kristus ukřižovaný - jádro Evangelia, Amen
ještě správně pochopit ta slova co znamenaji, myslím si že ještě nikdo z nás to cele, nepochopil plně.



Re: Kristus ukřižovaný - jádro Evangelia (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 07. květen 2016 @ 21:00:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
POKRAČOVÁNÍ: Takže věřit Evangeliu znamená věřit nejen v smrt a vzkříšení Krista, ale i v naši smrt a vzkříšení v Něm (R6). Ve smrt našeho starého člověka a ve vzkříšení nového stvoření. Máme se počítat za jako takové. Což je víra. Boží Slovo je Pravda a my věříme této Pravdě jako hotovému a dokonanému FAKTU.

To však není všechno. Cesta pokračuje dál. Jako maličcí v Kristu jsme podrobeni živlům světa (Ga 4,2), dosud jsme v otroctví hříchu, smrti a satana a jeho knizactev. Rozumějme dobre. Ve skutečnosti nejsme, ale doposud jsme tuto skutečnost nepoznali zjevením. Teprve ve věku mládenců následuje skutečné vítězství nad tím zlostnikem (1Jan 2,13). Což se rovná Nanebevstoupení v Kristu do pozice autority, vysoce nad každé knizactvo, panstvo a mocnost satana, které nás dosud zotrocovalo, když jsme byli maličcí (Ga 4,2). Teprve od této chvíle máme pravomoc a moc konat mocné zázračné skutky ve jménu Krista, pokud On v nás bude chtít.



Řekl bych, že nejúžasnější kapitola Písma ke Římanům 6. Protože popisuje důsledky nejúžasnějšího činu ve Vesmíru.





Stránka vygenerována za: 0.63 sekundy