Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 218, komentářů celkem: 429665, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 276 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116529711
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE
Vloženo Sobota, 29. duben 2017 @ 00:52:13 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal BohemianAnonymus



Mt. 12:39,40 "On jim však odpověděl: Pokolení zlé a cizoložné vyhledává znamení, ale znamení mu nebude dáno, kromě znamení proroka Jonáše. (40) Vždyť jako byl Jonáš v břiše velké ryby tři dny a tři noci, tak bude Syn člověka tři dny a tři noci v srdci země."

 
(všechny citáty, pokud není uvedeno jinak jsou ze SP)

Není zde řečeno, že Syn člověka bude tři dna a tři noci v hrobě - nýbrž "v srdci země", v nitru země, což je široký pojem zahrnující i hrob. 

A pokud jde o den, tak "den", tj jedno otočení země kolem své osy (siderický den) dělili Židé na den i noc po 12 hodinách, (Mt. 20:1-12; J. 11:9). Hodiny se počítaly od jitra, tedy přibližně od šesté hodiny. Poledne tedy bylo hodinou šestou, a naše třetí hodina odpoledne hodinou devátou. Židovský den začínal východem první hvězdy, tedy večerem (Mt. 28:1), což znamená, že od pátečního večera již začínal den sobotní, tj. sváteční. Z textů Písma vyplývá, že se popisované události udály v čase kratším než 3x24 hodin, tzn. že "den" i "noc" mohly znamenat jak její plnou délku (12 hodin), tak i její časově blíže neurčenou část. To potvrzuje i Dr. Col, který se ve svém překladu NZ v poznámkách vztahujících se k Mt. 12:38-40 praví: "Výraz tři dny a tři noci" je třeba brát ve smyslu židovského počítání. Židé počítali konec nebo začátek dne za celý den."

Pokusme si zrekapitulovat ony 3 nejdůležitější dny v dějinách lidstva:

1 den-Pátek: Od odpoledních hodin přibližně do večerní 18 hodiny byl Spasitel již v hrobě. Večerem, tedy asi od 18 hodin, začínala židovská sobota, svátky Pesach, kdy bylo zakázáno pohřbívat, proto musel být pohřeb vykonán rychle.

Lk. 23:44-46 "Bylo již okolo šesté hodiny; tu nastala tma až do deváté hodiny, (45) protože se zatmělo slunce. Opona svatyně se uprostřed roztrhla. (46) A Ježíš zvolal mocným hlasem: Otče, do tvých rukou odevzdávám svého ducha. A když to řekl, vydechl naposled."

Josef, člen rady z židovského města Arimatie, udělal toto:

Lk. 23:52-54 "Ten přišel k Pilátovi a vyžádal si Ježíšovo tělo. (53) Sňal je, zavinul do plátna a položil do hrobky vytesané ve skále, kde ještě nikdo nebyl pochován. (54) Byl den přípravy a nastávala sobota."


2 den-Sobota: po celý den, tedy přibližně od 6 do 18 hodin byl Spasitel v hrobě.


3 den-Neděle: v hrobě byl Spasitel pouze část nedělního jitra, po dobu časově blíže neurčenou. Pak byl vzkříšen, setkal se s Marií Magdalskou a učedníky:

Mt. 28:1,2,5,6 "Po sobotě, když už svítalo na první den týdne přišla Marie Magdalská a ta druhá Marie, aby se podívaly na hrob. (2) A hle, nastalo veliké zemětřesení, neboť Pánův anděl sestoupil s nebe, přistoupil, odvalil kámen a posadil se na něm. (5) Anděl promluvil k ženám: Vy se nebojte. Vždyť vím, že hledáte Ježíše, toho ukřižovaného. (6) Není zde, neboť byl vzkříšen, jak řekl. . "

J. 20:17 "Ježíš jí řekl: Nedrž se mne (BK) nedotýkejž se), neboť jsem ještě nevystoupil ke svému  Otci."

J. 20:19 "Když byl večer téhož dne, prvního v týdnu a učedníci byli ze strachu před Židy [shromážděni] za zavřenými dveřmi, přišel Ježíš, postavil s doprostřed a řekl jim: Pokoj vám."


1 noc z Pátku na Sobotu: celou noc, přibližně od večerní 18 hodiny do 6 hodiny ranní sobotního dne byl Spasitel v hrobě. 

2 noc ze Soboty na Neděli: celou noc byl Spasitel stále v hrobě.

3 noc z Neděle na Pondělí: od večerních hodin neděle do časově neurčených hodin dne pondělního, byl již vzkříšený Spasitel svým obživeným Duchem (1Pt. 3:18,19) v "srdci země". (též Mt. 12:39,40).

Víme, že Spasitel od nedělního rána již nebyl v hrobě, protože byl vzkříšen. Setkal se s Marií Magdalskou a učedníky. Teď mu ještě zbýval poslední úkol: sestoupit se svým Duchem do "srdce země" - do podsvětí. Řada vykladačů vidí mezi hrobem a podsvětím kontinuitu.

Pojem "srdce země" zahrnuje i peklo, tedy něco, co je "uvnitř" - z Písma víme, že Dátan a Abíram sestoupili zaživa do pekla - podsvětí (4M. 16:30n). Jsem přesvědčen o tom, že až do Spasitelova  vítězství na kříži existovala vedle sebe dvě části podsvětí: jedno pro spravedlivé a druhé pro bezbožné, navzájem oddělené nepřekročitelnou propastí. Je zajímavé, že Lazar nebyl po smrti přenesen k Bohu, ale do nižších světů - klína Abrahamova (Lk. 16:19n), odkud si ho spolu s ostatními zástupy spravedlivých všech věků vzal náš Spasitel po svém vzkříšení k sobě do nebe.

Je vidět, že ani  starozákonní svatí nemohli předstoupit před Hospodinovu tvář, Který je třikrát svatý (Iz. 6:3). Od pádu člověka do hříchu (1M. 3) je celé lidstvo v zajetí hříchu a čekalo/čeká na vysvobození, které kůže přinést jen Kristus. 

Prof. Erich Sauer vidí problém takto:

Erich Sauer: SVÍTÁNÍ SPÁSY SVĚTA  7 kapitola: Životní cesta Zákona 
A. Starozákonní společenství s Bohem (str. 114)

"Základem mozaické obětní služby tudíž není jenom shlazení, nýbrž smíření, nikoliv pouhá odplata v rámci soudcovské spravedlnosti, nýbrž relativní obnovení společenství vykupující láskou. To usmíření však umožňuje mozaická oběť "přikrytím" hříchu. Odejmout hřích sice nemůže, "neboť nemožné jest, aby krev býků a kozlů shladila hříchy(Žd. 10,4.11) - to může jen a jen oběť Kristova (Žd. 9,26) ale z hlediska Golgoty může přikrýt hříchy spáchané v důsledku lidské slabosti tak, aby je Bůh neměl na očích. To byl její úkol - ve vztahu ke kříži - i její síla." 

Poznámka autora pod čarou: 

Všude tam, kde se ve Starém Zákonu našich Biblí vyskytují slova "shladit, odpustit", je v hebrejské verzi použito slovesa "kaphar", tj. "přikrýt přetřením", "zakrýt" (totéž slovo jako v 1M. 6,14). Z téhož kmene je odvozeno i slovo "kapporeth", vlastně něco (hříchy) k "přikrytí", tj. slitovnice. Str. 114.

Pro hříchy spáchané úmyslně a po zralé úvaze, tedy pro hříchy vědomé a chtěné, hříchy spáchané "se zdviženou paží", měla Stará smlouva jen ukamenování (4M. 15,30 doslovně; 3M. 24,10-23). Str. 114,115.

Mozaická oběť -  str. 118

Poznámka redakce pod čarou:

Mozaická oběť - Mozaika představuje nějaký obraz, složený např. z různobarevných kaménků. Různé starozákonní oběti byly obrazem té jedinečné oběti Pána Ježíše Krista.

Konec citátu.

TRIUMFÁLNÍ PRŮVOD KRISTŮV:

Ef. 4:9 "Co jiného znamená vystoupil, než že nejdříve sestoupil do nejnižších částí země?"
Ef. 4:8 "Proto praví: Vystoupil do výše, odvedl s sebou zajatce a dal dary lidem."

1Pt. 3:18,19 "Vždyť i Kristus jednou provždy trpěl za hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby nás přivedl k Bohu. V těle byl sice usmrcen, ale v Duchu obživen (19) V něm také přišel a vyhlásil zvěst duchům ve vězení."
Sk. 2:27 "neboť nezanecháš moji duši v podsvětí, aniž dáš Svatému svému uvidět zkázu." (Sk. 13:35).

Spasitel svým Duchem přivedl zástupy spravedlivých všech věků kteří žili před Ním, a tudíž nemohli Jeho oběť přijmout, z části podsvětí jim vyhrazeného na nebesa, tzn. že Spasitel svou oběť velkoryse vztáhl i na ně. Text (Ef. 4:8) praví, že Spasitel vystoupil do výše, odvedl zajatce a dal jim dary. Jak jsem již napsal, od pádu člověka do hříchu (1M. 3) je celé lidstvo v zajetí hříchu a čekalo/čeká na vysvobození, které může přinést jen Kristus.  A tím velikým darem je spasení (Ef. 2:8,9). 

Aby se naplnila Písma, tak tito starozákonní spravedliví společně se spravedlivými ze všech národů vešli k Otci do nebe jedinými Dveřmi, jimiž je Kristus sám (J. 10,7,9)!!!

KOLOSÁLNÍ!!!

A pro nás pak platí:

J. 5:23 "aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce. Kdo nectí Syna, nectí Otce, který ho poslal." 

KRISTUS JE SPOLEČNÝM JMENOVATELEM VŠEHO - VYJMA OTCE!!!

Tedy pro toho kdo nectí Syna, je Bůh naprosto NEPŘÍSTUPNÝ.


BA





"ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE" | Přihlásit/Vytvořit účet | 48 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: timg v Středa, 03. květen 2017 @ 12:20:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
-----KRISTUS JE SPOLEČNÝM JMENOVATELEM VŠEHO - VYJMA OTCE!!!----

    Proč - "vyjma Otce"? 

J 8,24  Proto jsem vám řekl, že zemřete ve svých hříších. Jestliže neuvěříte, že já to jsem, zemřete ve svých hříších.“



Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Středa, 03. květen 2017 @ 09:54:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doplněný článek je možné nalézt zde.
BA




Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Úterý, 02. květen 2017 @ 07:22:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)

J. 5:23 "aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce. Kdo nectí Syna, nectí Otce, který ho poslal." ....

Otec a Syn jsou jedním Svatým Duchem.



Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 30. duben 2017 @ 12:23:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Kdo nectí syna, nectí Otce, který ho poslal." To je citát z Janova evangelia, který zde a v jiných verších předkládá jedinečnost a nezastupitelnost víry v Ježíše Krista.

Trochu upravené to mají muslimové, avšak místo Ježíše je nutné ctít Proroka Muhammada.¨

Ovšem poslední výrok autora, že "kdo nectí Syna, je Bůh naprosto nepřístupný" nemá s tím předchozím uvedeným veršem žádnou logickou souvislost. Jde o ctění, nikoliv odmítání.  I k odmítání by bylo zapotřebí odkázat se na verše jiné. I ty však by byly pouze náboženskou ideologií a ještě k tomu vytrženou z kontextu, neboť Bůh je přístupný vždy a každému ať chce nebo nechce. Když Bůh řekl "Jsem který jsem" vyjádřil zřetelně že je jsoucnem, bytím, zkrátka existuje pro všechno bytí, tedy pro život. Kdo tedy žije, je spjat s Bohem ať se mu to líbí nebo ne. Má tedy možnost se s Bohem setkat. Bůh se dává dokonce poznat i těmi, kteří ho nehledají.



Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 29. duben 2017 @ 10:07:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podobenství o Lazarovi vyjadřuje tehdejší situaci docela pravdivě.
Žádný z lidí SZ sebevíc svatých se nemohl dostat za své zásluhy do nebe - všichni potřebovali Mesiáše, který by jim nebe otevřel. Zatím čekali spravedliví v šeolu( v "lůně Abrahámově") a nespravedliví (ti, kteří neuposlechli, když Boží trpělivost vyčkávala)  - ti trpěli "v plamenech".



Kristus na kříži odevzdal svého "ducha života" od Boha zpátky nebeskému Otci - tedy tělesně zemřel.
Jak popisuje žalm 104:

(Žl 104,24-30)
Jak mnohá jsou tvá díla, Hospodine! Všechna jsi je moudře učinil. Země je plná tvých tvorů.  Hle moře, velké a široširé -- tam se toho hýbe! Bezpočet živočichů malých i velikých.  Plují tam lodě -- i livjátán, kterého jsi vytvořil, aby ses z něj radoval.  Ti všichni vzhlížejí k tobě, že jim dáš potravu ve svůj čas.  Dáváš jim, a oni si berou, otvíráš svou ruku a sytí se dobrem.   Když skryješ svou tvář, děsí se, když jim odejmeš ducha, hynou a navracejí se v prach.   Když posíláš svého ducha, jsou stvořeni. Tak obnovuješ tvář země.

Kristus ovšem zemřel jako každý jiný člověk jenom tělesně, jeho lidský duch (nesmrtelná lidská duše, jeho osobnost, jeho Já) se odebral jako každý jiný zemřelý člověk před ním do místa mrtvých (šeol, hádes, peklo, vězení, lůno Abrahámovo - všechno jsou to výrazy pro jednu a tutéž věc). Zde všem lidem oznámil otevření vězení a vyvedl všechny spravedlivé SZ k nebeskému Otci. Kristus tedy správně popisuje, že všichni zemřelí SZ byli při vědomí, že byli schopni spolu i hovořit. Že dokonce měli i povědomí o tom, co se děje jejich blízkým ve světě (boháč se zde přimlouval za své bratry).


(1 Pt 3,18-20)

Vždyť i Kristus jednou provždy trpěl za hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby vás přivedl k Bohu. V těle byl sice usmrcen, ale v Duchu obživen.  V něm také přišel a vyhlásil zvěst duchům ve vězeníkteří kdysi neuposlechli, když Boží trpělivost ve dnech Noemových vyčkávala, zatímco byl stavěn koráb, v němž jen několik, to jest osm duší, bylo zachráněno skrze vodu....


Zde je odpověď na spekulace, co se stane s člověkem, když jeho tělo zemře. Nebude v nevědomosti (kómatu) až do konce světa, nýbrž při plném vědomí se hned setká s Kristem...

Proto se apoštol Pavel na toto setkání tak těší, že se nemůže dočkat. Kdyby bylo pravdou, že má být jenom v jakémsi dlouhém stavu bezvědomí podobající se spánku až do konce světa- pak by logicky vůbec nebylo kam spěchat.



Re: ZNAMENÍ PROROKA JONÁŠE (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Sobota, 29. duben 2017 @ 04:08:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Daniel slyšel od Hospodina:
Daniel 12:13
Ty však vytrvej až do konce. Potom odpočineš, ale v poslední den vstaneš, abys přijal odplatu."  

Bible jasně říká, že odplata - tedy nebe nebo peklo přichází až v poslední den, nikoli hned po smrti.

Potvrzuje to i kniha skutků, kdy píše o Davidovi:

Skutky 2:34
David přece nevystoupil do nebe, ale sám říká: ‚Hospodin řekl mému Pánu: Seď po mé pravici,

Možná informace z textu - David v nebi ještě není v době knihy skutků.

To vše protože platí, že mrtví nevnímají vůbec nic jak je psáno:
Kazatel 9:5
Živí totiž vědí, že musejí zemřít, mrtví však nevědí vůbec nic. Žádné odplaty se už nedočkají, i pouhá vzpomínka na ně zanikla.

Proto také se již mrtvému člověku zdá, že neuběhnul žádný čas od jeho smrti, protože stejně jako člověk spící, nebi člověk v bezvědomí nevnímá čas, to je také důvod proč Pavel psal takto:
:Filipenským 1:22-24
Zůstanu-li naživu v tomto těle, znamená to pro mě plodnou práci. Proto nevím, čemu dát přednost, neboť mě přitahuje obojí. Mám touhu odejít a být s Kristem, což je zdaleka nejlepší; zůstat v tomto těle je ale potřebnější kvůli vám.

Smrtí by se z jeho pohledu přenesl až do doby vzkříšení během jedné se*****y a byl by již s Pánem. A to celé nám potvrzuje kniha Tesalonickým jež myšlenkou jedné její části je i ujištění, že do nebe nikdo nikoho nepřejde, ale všichni do něj vstoupí současně až v poslední den.

Všimněte si že Pavel, když místní věřící uklidňuje (  oni se totiž báli toho že mrtví co se nedočkali Ježíšova příchodu budou mít smůlu a v nebi nebudou), říká "všichni SPOLEČNĚ půjdou do nebe",  nikoli "v nebi již mrtví jsou".

1. Tessalonicenským 4:15-17
Máme pro vás slovo od Pána: My, kdo se dožijeme Pánova příchodu, nepředejdeme ty, kdo zesnuli. Ozve se burcující povel, hlas archanděla a Boží polnice, sám Pán sestoupí z nebe a tehdy jako první vstanou mrtví v Kristu. My živí budeme spolu s nimi uchváceni do oblak vstříc Pánu; potom už budeme s Pánem navždycky.

Pokud se v Bibli mluví o živící mrtvých, tak jen v souvislosti se spiritismem - kde se nedomnívám že jde o skutečně mrtvé, nýbrž o padlé anděly s jejich podobou.
Dále se jedná o podobenství, které neslouží pro popis jak to se smrtí je, ale pro vyjádření myšlenky poselství (viz Lazar). - u deseti panen je nám také jasné, že do nebe nepůjde nějakých konkrétních deset dívek, ale chápeme to poselství. U Lazara bychom neměli dělat výjimku a nedělat z něj popis nebe.
A nakonec tu je kniha Zjevení, která stejně jako podobenství je o myšlenkách a symbolech vyjadřující určitý fakt, či poselství ( také chápeme, že zde nebude doslovná příšera - šelma, ale jedná se o symbol - stejně tak je na tom obraz duši pod oltářem).

Jedinkrát, kdy se s živými mrtvými opravdu setkáváme je u těch kteří byli vzkříšení - Mojžíš, nebo nikdy nezemřeli - Enoch, Eliáš.



Stránka vygenerována za: 0.50 sekundy