Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 273, komentářů celkem: 429608, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 442 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

Willy
magdalena07
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116508725
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Přijměte Ducha svatého!
Vloženo Čtvrtek, 25. květen 2017 @ 01:29:47 CEST Vložil: Tomas

Úvod do křesťanství poslal oko

Na otázku jak se přijímá Duch svatý prakticky byla následující odpověď: dodržováním dvou největších přikázání.

Opravdu to tak funguje, že kdo dodržuje tato dvě přikázání, už přijímá zároveň i Ducha svatého?


Proč by Svatý duch nenaplnil toho, který jej miluje ?

Zkusme si to tedy rozebrat na příkladu apoštolů:

Milovali apoštolové Boha a své bližní? Já si myslím, že v podstatě ano, že milovali. Ježíš si přece nevybral za apoštoly žádné bezvěrce.
Cílem Ježíšova poslání mimo jiné také bylo, aby se Duch svatý vylil na všechny lidi světa.
Ježíš dal také apoštolům moc Ducha svatého vyhánět zlé duchy a uzdravovat každou nemoc (Mt 10,1).

Potíž ale byla v tom, že oni byli malověrní, že nebyli schopni Ducha svatého plně přijmout. A proto při vyhánění zlých duchů nebyli plně úspěšní. Přijmout totiž Ducha svatého nejde ihned, k tomu je třeba často dlouhého duchovního zrání - než se člověk dokáže cele Bohu odevzdat k dispozici. Sám člověk svými lidskými silami toho ani není schopen - není sám schopen přijmout Ducha svatého, ani kdyby se samou láskou a obětavostí třeba i rozkrájel - potřebuje k přijetí nutně i pomoc a spolupráci toho samotného Ducha svatého.

Se svým probodeným srdcem na kříži vylil Ježíš Ducha svatého na celý svět. Potíž je ale v tom, že lidé ho nepřijali - nepřijali ho tehdy dokonce ještě ani Ježíšovi učedníci. Proto hned ta první věc, kterou Ježíš po svém zmrtvýchvstání udělal, byla znovu prosba směrem k učedníkům, aby oni přijali Ducha svatého.

Ani zdaleka tedy nestačí jen milovat Boha a bližní ( i mezi farizeji byli přece takoví lidé! - J 1,46) k tomu, aby člověk přijal Ducha svatého.

Potřeba další zásah Boha:
(J 20,19-23)
A když byl večer téhož dne, toho prvního dne týdne, a tam , kde se učedníci shromáždili, byly zavřené dveře kvůli strachu před Židy, přišel Ježíš, postavil se doprostřed a řekl jim: "Pokoj vám."

A když to řekl, ukázal jim své ruce i bok. A když učedníci uviděli Pána, zaradovali se.
Ježíš jim tedy znovu řekl: "Pokoj vám. Jako mě poslal Otec, i já posílám vás."
A když to pověděl, dechl a řekl jim: "Přijměte Ducha Svatého.
Komukoli odpustíte hříchy, těm jsou odpuštěny; komukoli je zadržíte, těm jsou zadrženy."


"Pokoj vám"  (šalom)  -  To není jen tak obyčejné pozdravení! Je to přání, aby se veškerá Boží láska a dobrota, veškeré Boží dary a požehnání vylilo na toho dotyčného člověka.

"Dechl na ně" (ruach)  -  Toto slovo (ruach - duch i dech je v hebrejštině jedno a to samé) je v celém Novém zákoně použito jen jednou (na tomto místě), ve Starém zákoně pak v tomto samém smyslu jen při stvoření člověka, kdy vdechnutím ducha do člověka (Gn 2,7) Bůh stvořil korunu stvoření, kvalitativně odlišnou do zvířat (Gn 2,20) a pak při oživení suchých kostí (Ez 37,5).

(Toto slovo "ruach" je ve SZ ještě i na dalších místech - ale tam už zase v trochu jiném významu - jako Boží síla, působící v prorocích a pod.).


Když totiž Bůh dechne svého ducha (ruach), tvoří kvalitativně nového tvora.

Už jste na někoho dechli? A stalo se něco?

Proč Ježíš dechl na apoštoly? Co kvalitativně nového se s nimi stalo?
V tom okamžiku se narodili znovu - byli Bohem zrozeni do Božích dětí. Jejich "metamorfóza" z člověka přirozeného do Božího dítěte byla ukončena. Spolu s Kristem umírali ve strachu za zavřenými dveřmi, spolu s Kristem byly pohřbeny veškeré jejich životní naděje na Boží království - a při setkání se vzkříšeným Kristem je Ježíš svým dechem vzkřísil do nového života Božích dětí. Až tehdy byli Bohem uschopněni přijmout Ducha svatého - a stejně ani to ještě nestačilo, potřebovali ještě další čas duchovního zrání na modlitbách (Sk 1,14) až do Letnic. Až na Letnice apoštolové konečně přijali Ducha svatého!



Není to tedy nic snadného přijmout Ducha svatého či co snad na člověka přichází nějak automaticky, jen když člověk "miluje" Boha a bližní.

Křest do Pánova jména (Mt 28,19) je právě takovou "metamorfózou", kdy spolu s Kristem umírá člověk přirozený a rodí se (vzkříšeno spolu s Kristem) Boží dítě (Kol 2,8-14).
Na každého z nás ve křtu Ježíš takto "dechl" a stali jsme se také Božími dětmi. I my jsme byli Bohem uschopněni přijmout Ducha svatého - ale ani nám se to nepodařilo ihned, ale až po delším duchovním zrání - nebo snad u některého ještě ani vůbec ne!

Je tedy rozdíl mezi tím, že Bůh svého Ducha dává komu sám chce a rozdíl v tom, zda tohoto Ducha člověk skutečně také přijme. Většinou mezi těmito dvěma událostmi bývá určitá časová prodleva, kdy člověk duchovně dozrává.

Nejenom Ježíšovi učedníci, ale také pohané u Kornélia, na které byl Duch svatý také vylit, pro jeho přijetí potřebovali nejdřív  "Ježíšův dech", totiž stát se Božími dětmi. Proto je apoštol Petr přikázal hned pokřtít (Sk 10,44-48).


Podmínkou nutnou pro přijetí Ducha svatého je stát se Božím dítětem, skrze Krista se narodit znovu z vody a z Ducha ve křtu.
Křest je tak darem od Boha, ale vůbec ještě neznamená, že jsme tím už přijali Ducha svatého! Dostat dar - a přijmout dar - to jsou dvě naprosto různé věci.

A teď se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu, co je ještě z pohledu vztahu člověka k Bohu a bližním další základní podmínkou pro přijetí Ducha svatého:

"Přijměte Ducha Svatého.
Komukoli odpustíte hříchy, těm jsou odpuštěny; komukoli je zadržíte, těm jsou zadrženy."

Není možno přijmout Ducha svatého, aniž bychom napřed neodpustili všechny křivdy na nás spáchané.
To je podmínka, která je lidmi zhusta přehlížena.
Takové odpuštění z naší strany však znamená dokonalou amnestii pro každého zločince, i kdyby nám třeba znásilnil či zabil dítě. To žádný z nás nedokáže hned - většinou je třeba k tomu dozrát časem. Ale jinak neodpuštění doléhá i na nás, na oběti cizího hříchu a doslova nás dusí, živí v nás nenávist. Nenávist je opakem lásky.  A naše neodpuštění může bránit dokonce i obrácení toho hříšníka.
Odpouštět křivdy na nás páchané je tedy životní nutností pro udržení naší kvality života!

"Přijměte Ducha svatého!" | Přihlásit/Vytvořit účet | 415 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Přijměte Ducha svatého! (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 19. červen 2017 @ 07:45:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Stando.

  Včera jsem byl na biřmování mé neteře. Kněz i pan biskup tam hodně mluvili o letnicích, o tom, jak učedníci přijali Ducha svatého o letnicích, a v promluvě říkal: 'Těchto 14 mladých lidí dnes přijme Ducha svatého'.

  Jak se tobě stalo, že jsi o biřmování Ducha svatého nepřijal a trvalo ti to přijetí Ducha svatého tak dlouho (i když tedy nevíme, jak dlouho ti to trvalo)?

  Toník



Re: Přijměte Ducha svatého! (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 16. červen 2017 @ 08:16:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Stando.

  O Duchu svatém, kterého měli přijmout ti, kteří v něho uvěřili, říkal Pán ježíš:

"Žízní-li kdo, ať přijde ke mně a pije. Kdo věří ve mne, jak praví Písmo, řeky živé vody poplynou z jeho nitra!"

  A tak to opravdu je. Když někdo věří Ježíši a přijme Ducha svatého, 
proudí z jeho nitra řeky živé vody, přesně, jak to Ježíš řekl.


  Jak to bylo s tebou? 


  Psal jsi, že jsi přijal Ducha svatého.

  Když ty jsi přijal Ducha svatého, proudily z tvého nitra řeky živé vody?

  Pokud ano, jak ty "řeky živé vody" vypadaly, jak se prakticky v realitě 
projevovaly ty "řeky živé vody"?

  Toník



Re: Přijměte Ducha svatého! (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 09. červen 2017 @ 10:14:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Stando.

  Ještě jednou za článek i diskuzi. Dobře ukazuje na skutečnou situaci ve které se nacházíš, co žiješ. Jsem rád, že jsi upřímný a máš odvahu projevit se jasně k tématu.


  Když přijali se učedníci znovuzrodili se skze to nepomíjející 
a navěky zůstávající Boží slovo, které se stalo ve chvíli, 
kdy ho Pán Ježíš říkal, bylo to v jejich životě prakticky vidět. 
Modlili se, zůstávali svorně v jednotě pospolu, poslouchali v 
A to vysvětlovali lidem, kterých se před tím báli, lidem, 
kteří se jim dokonce posmívali. Lidem, kteří před tím poslali 
Pána ježíše na smrt. Následně pak podrobně popisují, 
jak se změnil jejich život, co přijetí Ducha svatého 
a naplění jím pro ně znamenalo. Šli do světa, přinášeli evangelium 
spasení Pána Ježíše, uzdravovali, vyháněli démony, křísili mrtvé, 
vysvobozovali lidi. A neměli problém tu změnu popsat nebo 
o ní svědčit, dokonce až před králi, před přáteli i nepřáteli. 
Jejich slovo bylo jasné ano ano, ne ne, vyjadřovali se jasně a přímo.


  Tvoje chování je hodně jiné. 

  Položil jsem ti tu k tématu pár jednoduchých otázek, jiné otázky 
ti položili další lidé. Otázky jsi dlouho ignoroval, uhýbal, neodpovídal.
Některé jednoduché otázky jsi ignoroval úplně. Běžné otázky, na které 
odpoví snadno kdokoliv od prvních křesťanů až podnes, neodpovídáš. 
Místo toho si utíkal od tématu, vymýšlel různé pomluvy, lži o diskutujících, 
a v tomto tématu jsi tento tvůj způsob "diskuze" předvedl extra hodně, 
A to nejsem tvůj nepřítel: Normálně se s tebou bavím, ptám se a odpovídám na tvoje příspěvky.

  Při svém uhýbání od tématu jsi schopen i zapřít dogmata ŘKC! (A je poměrně jedno, 
zda dogmata jen neznáš, jako jsi neznal pravisla sněmů, nebo je znáš a zapíráš - 
oboje ukazuje na to, co za ducha jsi přijal, když tu machruješ na druhé). 
O tom, že označuješ jasná slova písma či písmo samo tu za "hereze" 
jindy za "omyly" ani nemluvě. K tomu tvá vyjádření typu: 
"Jakou má cenu se bavit s takto umíněně zaseknutým hlupákem?"...


  Tolik křiváctví, uhýbání, pomluv, urážek u jednoho tématu jsi hodně dlouho nepředvedl.


  Suma sumárum, Stando.

  Určitě jsi nějakého ducha přijal. 

  Když jsi ale "přijímal přijímal" toho ducha, co jsi přijal, tak to zcela jistě nebyl Duch svatý, 
o kterém se píše v písmu, ale byl to docela jiný duch. Podle toho, jak se tu projevuje 
skrze tebe ten duch v diskuzích, tak to byl duch lží a klamu, křivých pomluv a zbabělého uhýbání, 
duch urážek a nestoudné drzosti.

  Toník



Re: Přijměte Ducha svatého! (Skóre: 1)
Vložil: alicetaylor v Čtvrtek, 01. červen 2017 @ 10:02:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Thank you for sharing valuable information. Nice post. I enjoyed reading this post.





Re: Přijměte Ducha svatého! (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pondělí, 29. květen 2017 @ 21:31:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zde oko cituje přesně Písmo, přičemž závěry činí z textů, které si vybral.

Ale již tento výběr obsahuje protimluv, který závěry zpochybňuje: Jak píše oko a praví biblické texty, "Bůh svého Ducha dává komu sám chce". Oko však podle textů Písma vyvozuje, že je k přijetí Ducha zapotřebí splnit několik podmínek - skrze Krista se narodit znovu z vody a z Ducha ve křtu.

Pokud tohle oko tvrdí, říká naprosto zřetelně, že Bůh je ve svém rozhodování omezen lidským jednáním - pokud člověk nesplní uvedené podmínky, Bůh si nemůže dát svého Ducha komu chce.

Další protimluv je ještě horší. Oko píše, že není možno přijmout Ducha, pokud člověk napřed neodpustí všechny křivdy na něm spáchané. Je to nejen nelogické tvrzení opět omezující Boží svrchovanost. Ale nelogické i tím, že k odpuštění je člověk vyzýván, až když je ovlivněn Duchem samým, tedy v okově mluvě, když již Ducha má. Člověk bez Ducha nemůže odpouštět, když sám neví, že by odpouštět měl a proč by to měl dělat a pokud již něco uzná, je to pakatel z toho, co mu dá k odpouštění poznat samotný Duch. Tedy bez předchozího působení Ducha si člověk odpuštění ani neumí představit. Tato skutečnost je potvrzena bezpočetnými svědectvími, kdy teprve poznáním Ducha si třeba zločinec nebo násilník uvědomí, kolik zla napáchal.

Oko tedy jen potvrzuje známou skutečnost, že texty Písma lze odůvodnit prakticky cokoliv. Proto se je tolik různých teologických náhledů a tedy i církví.

K tomu bych chtěl upozornit na jedno vysvětlení, s nímž přišel židovský učenec známý pod přezdívkou Maimonides (12. stol.). Z židovských Písem vyčetl, že o Bohu lze mluvit pouze negativně, neboť žádným pozitivním vyjádřením nelze vyjádřit Boží velikost. Další učenci v této tzv. "negativní teologii" našli logické chyby, nicméně skutečností zůstává důležitý závěr: Teologie jako taková vždy produkuje a bude produkovat rozporuplné až nesmyslné závěry. K poznání Boha není zapotřebí žádná teologie, pokud se člověk nechce dostat do rozporů v poznání Boha.

Zdalipak jste si všimli, jak hovořil Bůh s Mojžíšem:

[Exodus 3:6]
A (Bůh) pokračoval: „Já jsem Bůh tvého otce, Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův.“ Mojžíš si zakryl tvář, neboť se bál na Boha pohledět.

Tady je vidět, že Bůh neřekl "Já jsem Bůh tvého otce, Abrahámův, Izákův a Jákobův", ale řekl že je Bohem pro každého jednotlivě, tedy Bohem pro každého jednotlivce jiným, podle toho, jak ho tito jednotlivci poznali a znají.

To je jen důkaz správnosti Maimonidovy negativní teologie a rovněž důkaz toho, že Bůh jedná s každým jednotlivcem zvlášť jako s originálním individuem. A také to dokazuje, že sjednocování Boží velikosti pod nějakou teologií je nebetyčný nesmysl, neboť každý člověk - jinak řečeno - má svou teologii, kterou mu vytvořil sám Bůh.




Re: Přijměte Ducha svatého! (Skóre: 1)
Vložil: tele v Sobota, 27. květen 2017 @ 11:25:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stando,  .... :)

když Ješua 'vstal z mrtvých a povstal z hrobu', dechl na své učedníky a řekl přijměte 'ruach ha-kodeš (ducha svatého) ... a pak ještě cosi doplnil zásadně důležitého.

Ty tedy máš za to, že 'ducha posvěcení' tehdy 'nepřijali' ?? Zvláštní, něco jako taková manthra, o které jsi psal Dzehenutimu .... přijímám, přijímám, přijímám, přijímám nebo přijal jsem, přijal jsem, přijal jsem, přijal jsem  ... také to máte v ŘKC ???

Nevím o tom :) že by v den 'darování Tóry' učedníci 'přijali' ruach ha-kodeš ... :) ... opravdu ne, nevím o tom ... ale 'přijímači 'signálu' rozhodně byli ;)



Re: Přijměte Ducha svatého! (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 27. květen 2017 @ 10:55:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nazdar Oko, pėkný článek ve kterém ses zaměřil na obšírné vysvětlování jak Ducha přijmout. Dobře ti rozumím, smýšlel jsem kdysi úplně stejně. Ve tvém článku vidím velmi závadný postoj k DS. Nevíš zatím o něm. Naučili tě to již v dětství. Nemodlíme se k Duchu svatému, modlíme se v Duchu svatém. Modlitby při mši jsou zaměřené k něčemu co je v ně tebe, někde externě neznámo kde. Přitom správná modlitba v Duchu vychází interně z nás a my se modlíme v tom koho máme a koho známe. Modlíme se v Jeho pravdě a vůli.
Mám k Tobě otázku. Kolikrát jsi DS v životě přijįmal, a kolikrát odešel neznámo kam? Neomlouvej si to tím, že vane kudy chce, to bys Jeho působení špatně chápal. Ty sám jsi v jednom komentáři přiznal, že DS v nás působí i před tím než Ho přijmeme. Ano, je tomu skutečně tak. Působení DS v nás poznáme zpětně až poté co si zamilujeme pravdu DS. Poté nám DS dá v pravdě poznat i to jak v nás působil v době, kdy jsme nebyli schopní Jeho pravdu unést, a tedy ani poznat.
Přijetí Ducha svatēho se neděje z v ně nás do nás, děje se v nás, děje se tam kde v nás již dávno působí, děje se tam kde nám ukázal svou pravdu, a děje se vždy v lásce k pravdě.

Otázka přijetí DS není vübec důležitá. Důležité je v pravdě poznat působení Ducha svatého v nás. Duch k nám nepřicházī, On již zde 2000 let dávno je a mocně působí v lidech, ne vně lidí.



Re: Přijměte Ducha svatého! (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 27. květen 2017 @ 08:00:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Stando, když už nechceš odpovědět na pár praktických otázek k tématu článku a vyhýbáš se jim, zajímala by mne odpověď na jinou jednoduchou otázku.

  To, co popisuješ v článku, je o události biřmování, kterou jsi prodělal v mládí, nebo popisuješ nějakou jinou událost, nebo popisuješ nějaký dlouhodobý proces?



Re: Přijměte Ducha svatého! (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 26. květen 2017 @ 11:45:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

Proč Ježíš dechl na apoštoly? Co kvalitativně nového se s nimi stalo? 
V tom okamžiku se narodili znovu - byli Bohem zrozeni do Božích dětí. Jejich "metamorfóza" z člověka přirozeného do Božího dítěte byla ukončena. 

  Ahoj Stando.

  Trochu odběhnu od tématu článku, protože o tomto jsme se bavili historicky vícekrát. 

  Jak jsi na tuhle informaci přišel? Kde jsi zjistil, že se učedníci v tom okamžiku narodili znovu? 

  Je to už konečná verze při tvém vývoji myšlenek a nápadů?


  Když jsme se na dané téma bavili před léty a položil jsem ti jednoduchou otázku kdy se znovuzrodili první křesťané, ve kterém okamžiku, tak jsi psal, že znovuzrození učedníků byl proces, který trval od pozvání do vzkříšení. Když jsem se tě zeptal, kdy už tedy byl Petr docela znovuzrozený, neodpověděl jsi.

  Když jsme si pak psali na dané téma později a já jsem jasně uváděl, kdy a jak se první učedníci znovuzrodili, těžce jsi tehdy oponoval. Oponoval jsi dokonce i tehdy, když jsem ti citoval slova papeže k tématu (dokonce i papež tehdy věděl, kdy se učedníci znovuzrodili). Oponoval jsi pak ještě mnohokrát, když jsem poukazoval na znovuzrození prvních učedníků, tak jasně popsané na několika místech v písmu.


  Teď už píšeš o jednom konkrétním okamžiku, který nastal o poznání později, než vzkříšení. A píšeš to, co jsem ti léta psal a čemu jsi oponoval.

  Co způsobilo, že jsi změnil názor? Odkud máš tento tvůj nový názor?

  Toník



Re: Přijměte Ducha svatého! (Skóre: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 25. květen 2017 @ 11:20:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Standóóó ...

přijmout 'ducha svatého  není co mít 'svatého ducha' :)
Duch svatý působí v nás k posvěcení našeho ducha.
Už jsem to psal vícekrát. I z evangelií v návaznosti na Skutky apoštolské lze prokázat, že věřící byli 'naplněni' duchem svatým několikrát. Stále se jím màme 'plnit'.

Tvůj článek je tak neskutečně složitě 'podmínkový', že realitu 'posvěcení ke svatosti' příliš nevystihuje. Věřící přeci 'přijali' dar ducha svatého a mají ho 'následovat v poslušnosti'. No a nemusí, ač jej i 'přijali'.

I ty lidské podmínky ... až budeš svatý, přijmeš svatého ducha ...?? Née.



Re: Přijměte Ducha svatého! (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Čtvrtek, 25. květen 2017 @ 11:54:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Len by som doplnil,že pred prijatím Ducha svetého je
bezpodmienečne nutne zbaviť sa ducha katolicizmu.



Re: Přijměte Ducha svatého! (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 25. květen 2017 @ 09:13:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ano samozřejmě k přijetí a poznání jediného Boha patří křest. Proto jsem již dávno psal, že není křest jako křest. A když tedy píšeš, že je podmínkou....co tedy když je křest prováděn nebiblicky ???  A co teprve ti co věří na nějaké tři individuální fyzické osoby Boha...mohou ho takoví milovat když jej ani neznají ???





Re: Přijměte Ducha svatého! (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 25. květen 2017 @ 07:19:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Stando, to píšeš o něčem, co znáš a co jsi zažil, píšeš praxi?

  Splnil jsi ty sám všechny ty tvé "podmínky", které jsou nutné k přijetí Ducha svatého? Už jsi dostatečně dorostl, už jsi odpustil naprosto všem a dozrál si časem?

  Už jsi přijal Ducha svatého? 

  Pokud ano, kdy a jak se to stalo? Co všechno jsi pro to musel udělat? Jak se prakticky projevilo to, že jsi přijal Ducha svatého?

  Pokud jsi Ducha svatého nepřijal, tak co ti ještě brání? Kdy plánuješ, že to bude?



Stránka vygenerována za: 3.18 sekundy