Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 432 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463452
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: BLUD KALVINISMU
Vloženo Úterý, 05. únor 2019 @ 23:55:16 CET Vložil: Tomas

Služba bližním poslal BohemianAnonymus

Rád bych zde ukázal na učení, které bere lidem naději. Tím učením je kalvinismus. Pokusím se zde ukázat rozdíl mezi biblickým a kalvinistickým učením. Bible nás učí, že Kristus je Spasitelem světa, nikoli toliko vyvolených (J. 4:42; 1J. 4:14). Kalvinismus toto popírá, neboť učí, že existují dvě skupiny lidí: Bohem předem vyvolených a lidí Bohem a předem bez příčiny zavržených. Tím popírá Boží spravedlnost (5M. 32:4 aj.). Kalvinismus tedy hlásá omezenost Spasitelovy oběti, tj. že Spasitel zemřel pouze za některé, tedy vyvolené, což ale znamená, že z tohoto hlediska je Jeho oběť nedokonalá!!! Kdo však Bohu něco upírá, je pod Božím soudem; Bůh mu odejme jeho díl ze stromu života a ze svatého města (Zj. 22:19).


I. Některé výroky Písma, kterými operují kalvinisté

A) Výroky o žalářníkovi
V Písmu je obsažen princip: nejdřív víra - potom spasení. Kalvinisté tento princip obrací, následkem čehož minimálně tento výrok Písma ztrácí smysl:

Sk. 16:31 "A oni řekli: Uvěř v Pána Ježíše, a budeš zachráněn ty i tvůj dům."

Pokud byl takto osloven vyvolený, pak tento výrok nemá smysl, neboť vyvolený je už předem spasen.
Pokud byl takto osloven zavržený, pak tento výrok také nemá smysl, neboť zavržený je předem zavržen a nemůže na tom nic změnit. 

B) Výroky o přicházení ke Kristu
J. 6:44 "Nikdo nemůže přijít ke mně, jestliže ho nepřitáhne Otec, který mne poslal;"
J. 6:37 "Každý, koho mi Otec dává, přijde ke mně, a kdo ke mně přichází, jistě nevyženu ven."

Komu to Spasitel praví? Učedníkům? Nikoli - ale Židům!!! Spasitel zde vyjádřil naprosto nový, revoluční fakt, že od této doby již není možná spása skrze Hospodina - ale jen skrze Krista, který je cestou, Pravdou a Životem a jedinými Dveřmi vedoucími k Otci (J. 10:9; J. 14:6). Jen Spasitel odpouští hříchy (Mt. 9:2; Lk. 5:20; Lk. 7:48). Od této chvíle je židovská bohoslužba (vzdor stále ještě stojícímu chrámu) již mrtvá a funguje jen formálně. Židy milující Boha posílá Otec k Synu (J. 6:44). Vzdor tomu mnozí z učedníků od Pána odešli (J. 6:66). Měli svobodnou vůli, avšak nevytrvali (Mt. 24:13). Spasitel vyzýval své učedníky k tomu, aby Ho následovali (např. Mt. 16:24) - nevyzývá k následování Hospodina!

Po Spasitelově vítězství na kříži nepřitahuje už Otec - ale Syn

J. 12:32 "A já, až budu vyvýšen ze země, přitáhnu všechny k sobě."

TOTO TAJEMSTVÍ JE KALVINISMU NEZNÁMÉ!!!

II. Jistota spasení v kalvinismu

Kalvinista věří, že je vyvolen, tedy předem spasen. Avšak podle čeho pozná, že byl Bohem vyvolen? Takové poznání se naprosto vymyká lidským možnostem. Toto poznání může člověku sdělit jedině Bůh; je to tedy otázka výhradně Božího zjevení. Ale kde v Písmu čteme o tom, že by Bůh toto člověku sdělil? 

Ř. 11:34 "Kdo poznal Pánovu mysl a kdo se stal jeho rádcem?" (1Kor. 2:16)

Riziku selhání byl vystaven i apoštol Pavel: 
1Kor. 9:26,27 "Já tedy běžím, ne jako bez cíle, zápasím pěstmi, ne jako bych tloukl do vzduchu, (28) ale zasazuji dobře mířené rány svému tělu a podrobuji je, abych se snad - jiným hlásaje - sám nestal tím, kdo se neosvědčil."

Na tomto světě ani spasení apoštola Pavla nebylo definitivně dosaženo

Fp. 2:12,13 "Ne, že bych již toho dosáhl, anebo byl už dokonalý; usilovně však běžím, abych se opravdu zmocnil toho, k čemu se i mne zmocnil Kristus Ježíš. (28) Bratři, já si nemyslím, že jsem se již toho zmocnil; jedno však činím: zapomínaje na to, co je za mnou a natahuje se po tom, co je přede mnou."

Spasení nelze ztratit; Bůh nás drží aniž by jakkoli omezil naši svobodu a pokud se jeho ruky nepustíme, budeme zachráněni

J. 10:27,28 "Mé ovce slyší můj hlas, já je znám, jdou za mnou (28) a já jim dávám život věčný, nezahynou na věčnost a nikdo je nevytrhne z mé ruky."
Mt. 24:13 "Ten však, kdo vytrvá do konce, bude zachráněn."


III. Boží spravedlnost - biblický pohled

Bůh nikoho nepředurčil k zahynutí, protože nemá zalíbení ve smrti bezbožného, chce, aby všichni dospěli k pokání (Ez. 33:11; 2Pt. 3:9). Pozváni na svatbu byli všichni (Mt. 22:1-14). Ti, kteří pozvání odmítli a ti, kteří se na svatbu sice dostavili, ale bez svatebního oblečení, si musí následky přičíst sami sobě.
Bůh stvořil člověka ke svému obrazu (1M. 1:16,27). Proč by část stvoření Bůh bezdůvodně ničil??? Kdyby Bůh bezdůvodně kohokoli zavrhl, byla by tím popřena Jeho spravedlnost. Vždyť Bůh miloval CELÝ svět - nikoli jen jeho část, proto poslal Syna, aby spasil celý svět - tedy Bůh nikoho PŘEDEM NEZAVRHL (J. 3:16)!!!

Nikde v Písmu nečtu o tom, že Otec některého člověka nevyvolil a tím ho zanechal bez pomoci v hříchu a následně zavrhl. Jaký by mělo smysl člověka stvořit a pak ho bez příčiny zavrhnout?? Je snad Bůh nesmyslný? ROZHODNĚ NE!!! Z Písma víme, že Bůh nemá zalíbení ve smrti bezbožného, ale chce, aby všichni dospěli k pokání (Ez. 33:11; 2Pt. 3:9; Lk. 19:10).

Proto jsou v Písmu časté výzvy k obrácení, či odvrácení se od cest zlých (Iz. 30:15; 45:22; Jr. 35:15; Ez. 14:6; 18:30; Sk. 2:38; 3:19). Na rozhodnutí člověka tedy záleží!!! Pokud by kalvinistický koncept spasení byl pravdivý, tyto (i jiné) výroky by ztratily smysl.
To všechno znamená, že člověk nebude spasen automaticky, ale jen za podmínek, které stanovil Bůh. Pro svoji záchranu musí člověk něco udělat - musí přijmout ROZHODNUTÍ, že tyto podmínky, tedy Boží vůli přijímá a chce v ní i vytrvat. (Mt. 10:22).

Pro ty, kteří přijmou Boží pozvání (Mt. 11:28), pak platí:

2Tm. 2:5 "A stejně i ten, kdo závodí, nebývá ověnčen, nezávodí-li podle pravidel."
Mt. 10:22 "Kdo však vytrvá až do konce, bude zachráněn."

Nestačí jen dobře běžet - je třeba i doběhnout! Jinak dopadneme jako Démas (2Tm. 4:10).
Každý jednou, nebo vícekrát v životě uslyší Boží hlas. Písmo nás nabádá k tomu, abychom se vůči tomuto hlasu nezatvrzovali:¨
Žd. 3:7,8 "Proto, jak praví Duch Svatý: jestliže DNES uslyšíte jeho hlas, (8) nezatvrzujte svá srdce . . ." (Žd. 3:15; 4:7).

IV. Boží spravedlnost - kalvinistický pohled

"Smíření"
"Bůh ve své milosti rozhodl, že konkrétní neměnný počet lidí a andělů získá věčný život. Ostatní ponechal Bůh v jejich hříších, za které budou spravedlivě odsouzeni, čímž na nich Bůh zjeví svou dokonalou spravedlnost."
Ef 1,4-5.11; 1Tm 5,21; Mt  35,41; Ř 6,23

Můj komentář: Bůh tedy BEZDŮVODNĚ ponechal nevyvolené bez pomoci, napospas vlastním hříchům a tím je vlastně zavrhl. Touto tezí je flagrantně popřena Boží spravedlnost. Totální konflikt s Ez. 33:11; 2Pt. 3:9; Mt. 22:1-14.

V. Rozsah Spasitelovy oběti - biblický pohled

J. 3:16,17 "neboť Bůh tak miluje svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný. (17) Vždyť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby svět odsoudil, ale aby byl svět skrze něj zachráněn."

"miluje svět" - celý svět - nikoli jen vyvolené!!!

1J. 4:14 "A my jsme viděli a dosvědčujeme, že Otec poslal Syna, Zachránce světa."
1Tm. 4:10 "proto se namáháme a zápasíme, že máme naději v živém Bohu, který je ZACHRÁNCEM VŠECH LIDÍ, zvláště věřících."

Vykoupil Spasitel svou obětí pouze svou církev?
NIKOLI!!!

2Pt. 2:1 "V lidu se však také objevovali falešní proroci, jako i mezi vámi budou lživí učitelé, kteří budou tajně zavádět zhoubná kacířství a Panovníka, který je vykoupil, budou zapírat."

VI. Rozsah Spasitelovy oběti - kalvinistický pohled

"Konkrétní smíření"
"Kristovo vykupující dílo bylo určeno jen pro záchranu vyvolených, aby jim skutečně zajistilo, nikoli umožnilo spásu. Svou smrtí zástupně vytrpěl trest za hřích jistých, konkrétních hříšníků. Kromě očištění od hříchů, Kristovo vykoupení zajistilo Jeho lidu vše nutné k záchraně, včetně víry, která je s Ním spojuje. Duch svatý účinně uděluje dar víry všem, za které Kristus zemřel, čímž zaručuje jejich spásu."
Mt 1,21; Ř 5,12-21; Ř 3:21-26; Ef 2,8-10; Tt 3,5-6; Fp 1,6; J 10,11-30; J 17,6-12; Ř 8,28-30; J 6,44; Sk 20,28

"Cena za ospravedlnění"
"Svou poslušností, která Ho vedla až ke smrti na kříži, Ježíš Kristus dokonale zaplatil cenu za hříchy všech, kdo uvěří a budou ospravedlněni. Svou obětí plně uspokojil všechny požadavky Boží spravedlnosti vůči těmto hříšníkům. Ospravedlnění vyvolených je dílem Boží milosti, protože nikdo si nezaslouží být zachráněn."
Žd 10,1,14; Ř 3,19-31; Iz 53; Ef 2,1-10; Ř 5 18,19

"Vnější povolání"
"Kázání evangelia všem bez výjimky je tím, co nazýváme vnějším, nebo také všeobecným Božím povoláním. Bůh chce, aby všichni uvěřili v Ježíše Krista, a to i přesto, že pro všechny nezajistil odpuštění hříchů. Tomuto vnějšímu povolání je možné vzdorovat a ti, kteří směřují k záhubě mu skutečně vzdorují. takoví nepatří mezi vyvolené a nikdy neuvěří evangeliu."
J 3,16; Sk 17,29-31; Mt 22,1-14; Mt 23,37-39; 1Tm 2,3-7; 2Pt 3,1-9; 1K 2,14; Ř 9,10-24

Můj komentář: Zde jde o tezi omezené Spasitelovy oběti. Pakliže se Kristova oběť v kalvinistickém pojetí  vztahuje jen na některé lidi, pak nemůže být dokonalá. Je-li spasení omezené, tedy existuje-li jen pro někoho, pak nutně vzniká otázka, pro koho je vlastně určeno!!! Bůh sice chce . . . ale nezajistil . . . Rozpor mezi vůlí a schopností ji realizovat!!! Podle tohoto kalvinistického konceptu Bůh není všemohoucí.

VII. Spasení - biblický pohled

Písmem jsem vyzýváni k realizaci svého spasení

Fp. 2:12 " . . . s bázní a chvěním uvádějte ve skutečnost svoji záchranu " 
(činný rod - musíme něco udělat)
není psáno:
" s bázní a chvěním bude uskutečňována vaše záchrana" 
(trpný rod - někdo koná za nás)

A podobně:
Mt. 7:13 "Vejděte těsnou branou, . . ."
a nikoli: "Budete vejiti, protaženi či protahováni těsnou branou. 

Každý člověk je vystaven ROZHODNUTÍ, kterému nelze UNIKNOUT. Na nás tedy je, zda se proti Božímu hlasu (Žd. 3: 7,8 níže) zatvrdíme, či nikoli. Anebo zda Kristovu pozvání "Pojďte ke mně všichni (Mt. 11:28) vyhovíme, či nikoliv.

Kristus se nikam nedobývá; když uslyšíme jeho hlas, je jen na nás, zda se mu otevřeme

Žd. 3:7,8 "Proto, jak praví Duch Svatý: Jestliže DNES uslyšíte  jeho hlas (8) nezatvrzujte svá srdce . . ."
Zj. 3:20 "Hle, stojím u dveří a tluču; kdo by uslyšel můj hlas a otevřel dveře, k tomu vejdu a budu s ním večeřet a on se mnou."

Všichni jsme vyzýváni k neseni kříže a následování Krista (Mt. 16:24; J. 21:19, 22) - a nikoli k úvahám o vyvolení, které je známo jen Bohu! Písmo z principu přesahuje jakoukoli církevní doktrínu. Anebo jinak: Žádná církevní doktrína nemůže adekvátně reflektovat Písmo.  

VIII. Spasení v kalvinismu

"Účinná milost"
1) " . . vnitřní pozvání, které je určeno pouze vyvoleným, nelze odmítnout, vždy působí proměnu hříšníka. Duch svatý, prostřednictvím této zvláštní, vnitřní výzvy, NEODOLATELNĚ přitahuje hříšníky ke Kristu."

"Ospravedlnění skrze víru"
2) "Bůh ospravedlňuje zadarmo, tzn. že prohlašuje spravedlivými všechny ty, které k sobě NEODOLATELNĚ povolává."

"Zaručený růst"
3) "Věřící mohou na nějakou dobu upadnout do hříchu, ale nakonec budou činit pokání a obnoví své společenství s Otcem."
Ř 6; Ř 8,1-17; Fp 1,3-6; 1J 9-11; Mt 13,1-23; Žd 10,14; Zj 2,7

Můj komentář: Kde je v Písmu užit termín "Vnitřní pozvání"??? Jaká "vnitřní výzva" je zprostředkovatelem mezi Duchem Svatým a hříšníkem??? Duch svatý tedy nemůže působit na hříšníka přímo a potřebuje k tomu jakéhosi prostředníka, jakousi "vnitřní výzvu"???

Kalvinistický text si můžeme v prvním přiblížení představit tak, že Duch Svatý, tedy lokomotiva, NEODOLATELNĚ  táhne hříšníka v připojeném vagónu, ze kterého nelze vystoupit, do domovské stanice, kterou je Kristus. Vagon může jet pouze tam, kam ho táhne lokomotiva, stejnou rychlostí jako lokomotiva, anebo stát, stojí-li lokomotiva. Jinou svobodu vagon i cestující v něm nemá. 

Jak si vysvětlit tuto kalvinistickou formulaci (3)?

"Věřící mohou na nějakou dobu upadnout do hříchu, ale nakonec budou činit pokání a obnoví své společenství s Otcem."

KDE TOTO V PÍSMU ČTEME???

Je-li vyvolený Duchem Svatým NEODOLATELNĚ tažen ke Kristu,jak praví formulace (1,2), jak by pak mohl vyvolený upadnout do hříchu??? Jestliže však zhřešit může, jak tvrdí formulace (3), pak kalvinista musí nutně připustit, že byl Duchem Svatým NEODOLATELNĚ přitažen ke hříchu - což je nejen rouhání proti Duchu Svatému, ale i kolosální NESMYSL.
V takovém pojetí je hřích zlehčen - neboť Duch Svatý vyvoleného přitáhne NEODOLATELNĚ VŽDY ZPĚT!!! ke Kristu. A to je BLUD!!! Fakt, že máme s bázní a chvěním realizovat své spasení (Fp. 2:12) se do kalvinistického konceptu vůbec nehodí!!!

IX. Závěr

Kalvinismus je ve své podstatě fatalismus s křesťanským nátěrem. Vyvolený směřuje nezadržitelně ke svému spasení - zatímco zavržený směřuje neodolatelně ke své záhubě - ať už dělá cokoli.
Je stejně zhoubné uvěřit tomu, že jsem předem vyvolen, stejně jako tomu, že jsem předem zavržen, protože obojí vede ke smrti. Kalvinismus vede ke smrti - je to falešné evangelium.

Kalvinistické texty jsou označeny kurzívou a lze do nich nahlédnout na adrese: 
BA


"BLUD KALVINISMU" | Přihlásit/Vytvořit účet | 113 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: BLUD KALVINISMU (Skóre: 0)
Vložil: Nepřihlášený v Středa, 06. únor 2019 @ 07:42:28 CET
Kalvinista věří, že je vyvolen, tedy předem spasen.

  A opravdu kalvinisté věří, že jsou předem spaseni? Je to nějak obecné, časté, že by věřili, že jsou vyvolení?

  S jedním kalvinistou jsem se zde bavil, ale ten nevěděl, jestli je ten vyvolený nebo nevyvolený - porozuměl jsem mu tak, že jestli je či není vyvolený se dozví po smrti. Což mi tedy přijde, že bude trochu pozdě na to, aby mělo nějaký smysl se to dozvědět.



Re: BLUD KALVINISMU (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 06. únor 2019 @ 20:34:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>Komu to Spasitel praví? Učedníkům? Nikoli - ale Židům!!! Spasitel zde vyjádřil naprosto nový, revoluční fakt, že od této doby již není možná spása skrze Hospodina - ale jen skrze Krista, který je cestou, Pravdou a Životem a jedinými Dveřmi vedoucími k Otci (J. 10:9; J. 14:6). Jen Spasitel odpouští hříchy (Mt. 9:2; Lk. 5:20; Lk. 7:48). Od této chvíle je židovská bohoslužba (vzdor stále ještě stojícímu chrámu) již mrtvá a funguje jen formálně. Židy milující Boha posílá Otec k Synu (J. 6:44). Vzdor tomu mnozí z učedníků od Pána odešli (J. 6:66). Měli svobodnou vůli, avšak nevytrvali (Mt. 24:13).Spasitel vyzýval své učedníky k tomu, aby Ho následovali (např. Mt. 16:24) - nevyzývá k následování Hospodina!<<

Hm. Dobré to vědíť.
Však Moše Jisrael před takovými varoval.

Dt 13
1 [www.obohu.cz]Všechno, co vám přikazuji, bedlivě konati budete, ničeho k tomu nepřidáš, aniž co z toho ujmeš.  2 [www.obohu.cz]Vyvstane-li ve středu tvém prorok nebo a udá tobě znamení nebo zázrak  3 [www.obohu.cz]a dostaví-li se znamení a zázrak, o němž k tobě mluvil řka: "Pojďme za bohy cizími, kterých neznáš, a služme jim!", 4 [www.obohu.cz]neposlechneš slov proroka toho nebo snílka snů toho, neboť zkouší vás Hospodin, Bůh váš, aby poznal, zdali (vskutku) milujete Hospodina, Boha svého, celým srdcem svým a celou duší svou. 5 [www.obohu.cz]Hospodina, Boha svého, budete následovat a budete ho míti ve zbožné úctě a příkazů jeho ostříhati a hlasu jeho poslouchati a jemu sloužiti a k němu lnouti. 6 [www.obohu.cz]Onen prorok však nebo snílek snů usmrcen budiž, neboť mluvil zvrácenost o Hospodinu, Bohu vašem, - který vás vyvedl ze země egyptské a vykoupil té z domu otroctví, - aby tě svedl s cesty, po které kráčeti přikázal tobě Hospodin, Bůh tvůj; a tak vypleníš zlo ze svého středu.



Re: BLUD KALVINISMU (Skóre: 1)
Vložil: Milka v Čtvrtek, 07. únor 2019 @ 19:59:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 BohemianAnonymus

Spasitel vyzýval své učedníky k tomu, aby Ho následovali (např. Mt. 16:24) - nevyzývá k následování Hospodina!

Po Spasitelově vítězství na kříži nepřitahuje už Otec - ale Syn


Přemýšlel jsi, než jsi něco takového napsal???!!!
Uvědomuješ si, co jsi vůbec napsal????!!!

A to chceš být učitelem? 
Čeho? V zápalu proti kalvinismu píšeš nesmysly. 



Re: BLUD KALVINISMU (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 08. únor 2019 @ 16:23:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
podľa mňa dosť povchno zavádzajúci komentár... iba som ho letmo prešiel... navodzuje dojem že Boh je povinný zachraňovať človeka, čo typická črta antikalvinizmu. namiesto milosti povinnosť Boha zachrániť človeka... žeby záchrana od hriechu bolo základné ľudské právo? 

J. 6:44 "Nikdo nemůže přijít ke mně, jestliže ho nepřitáhne Otec, který mne poslal;"
J. 6:37 "Každý, koho mi Otec dává, přijde ke mně, a kdo ke mně přichází, jistě nevyženu ven."
Komu to Spasitel praví? Učedníkům? Nikoli - ale Židům!!!
no rozhodne ten text platí všeobecne, aj pre učeníkov a pre nás pohanov... učeníci si nezvolili demokraticky Krista, ale Kristus si ich vyvolil.
---------------------------------------
Nikde v Písmu nečtu o tom, že Otec některého člověka nevyvolil a tím ho zanechal bez pomoci v hříchu a následně zavrhl. Jaký by mělo smysl člověka stvořit a pak ho bez příčiny zavrhnout?? Je snad Bůh nesmyslný? ROZHODNĚ NE!!!
ja čítam v písme o faraonovi ktorého Boh zatvrdil...Rímskym 9:18  Tak teda: nad kým chce, sa zmilúva, a koho chce, zatvrdzuje.
Boh má právo kohokoľvek zavrhnúť pre jeho hriech a nedať mu milosť...
Rímskym 9:21  Či hrnčiar nemá moc nad hlinou, aby z tej istej hmoty sformoval jednu nádobu ku cti, druhú ku hanbe?
---------------------------------
neviem ako sa antikalvinizmus vysporiada napr. s ,,posadnutým v Gadare,, ktorý sa rúhal Kristovi, vôbec nestál o milosť a spásu a napriek tomu, proti jeho vôli ho Kristus oslobodil... žiadna demokracia, nevyvolil si Krista, a bol zachránený.




Re: BLUD KALVINISMU (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Čtvrtek, 21. únor 2019 @ 10:33:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Článek s výtahem mých komentářů je možné najít  ZDE. [notabene.granosalis.cz]
BA



Re: BLUD KALVINISMU (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Čtvrtek, 14. březen 2019 @ 08:24:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O tom, že u Boha neexistují předem vyvolení a zavržení nás informuje Písmo. 

Bůh nikomu nestraní!!!

5M. 10:17 "Vždyť Hospodin, váš Bůh, je Bohem bohů a Pánem pánů, Bohem velkým, mocným a hrozným, který nikomu nestraní a nepřijímá úplatek,"

Sk. 10:34 "Petr otevřel ústa a řekl: Opravdu nyní chápu, že Bůh nikomu nestraní,"

Ř. 2:11 "U Boha není přijímání osob."

JIŽ TĚMITO TEXTY JE KALVINISMUS VYVRÁCEN.
BA



Re: BLUD KALVINISMU (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Sobota, 16. březen 2019 @ 12:29:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Těm, kteří se ve své pýše domnívají, že jsou  předem vyvolení, zachránění, spasení, říká Písmo toto:

1Pt. 5:5 "Bůh se staví proti pyšným, ale pokorným dává milost." (SP)

1Kor. 10:12 "A tak KDO SI MYSLÍ, že stojí, AŤ HLEDÍ, ABY NEPADL." (SP)
BA



Re: BLUD KALVINISMU (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 15. květen 2019 @ 14:02:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám za to, že čistý kalvinismus je polo blud. Je však na něm hodně pravdy. Nepočítá ale se všemi biblickými výpověďmi a proto se ve výsledku míjí s Pravdou. Protože Písma jsou nesnadná k vyrozumění, obsahují množství nejrůznějších nuancí a porozumět mohou jen ti, kterým bylo dáno Boha milovat. Ti jsou od Něj vyučeni. Je to tedy pouze na základě MILOSTI

Jak známo, Bůh postupuje podle předem daného plánu, který vytyčil již před ustanovením světa. Podle tohoto plánu jsou všechny budoucí Boží děti předzvěděné a ve svém čase povolané. Jsou tedy předem vyvolené (Ef 1,4-5) k synovství. 

Pokud je takový Boží dědic maličký, je pod ochránci a správci. Kromě smrti těla a zákazu vstupu do Tisícíletého Království se mu nemůže nic stát, ani kdyby neposlouchal Boha. Jestliže však dospěje a ujme se svého dědictví v Kristu plně (což je dnes naprosto neobvyklé), ocitá se v úplně jiné situaci z hlediska odpovědnosti vůči Bohu. A to v situaci satana a jeho andělů, kteří nakonec s konečnou platností padli, protože nadobro opustili svůj svatý příbytek. O tom píše list Judův. 

V něm také vidíme (Ju 4), že není pravdou, že nikdo nebyl předem určen k zatracení. Byl. Byl to satan, jeho andělé, falešní učitelé kážící kardinální bludy a ti, jen dosáhli osvobození od poskvrn a odpočinutí, poznali plně Boha a nakonec ho přesto nadobro opustili (2Pt 2,20-22// Žd 10, 26-29// Žd 6, 3-8). Pohrdli svým plným synovstvím.

Kalvinismus, ale ani arminianismus dále nepočítá s NÁRODY (ethnos), tedy POHANY, kteří budou mít účast jak v Tisíciletém Království, tak na Věčnosti. Soud národů (pohanů), kteří přežijí velké soužení je popsán v Mt 25,31-46. Tam se nejedná o soud věřících, ale nevěřících. Ti jsou souzeni před trůnem velebnosti, věřící budou souzeni jinde - před soudnou stolicí Kristovou (béma). Tito pohané, protože nebyli Bohem vyvoleni k Božímu synovství budou souzeni pouze podle skutků. Konkrétně podle prokázaného milosrdenství vůči Ježíšovým nejmenším bratrům (tady vidíme, že oni těmi bratry nebyli). A protože víme, že podle Jakuba 2,13 milosrdenství vítězí i nad soudem, tak pohané, kteří v životě prokazovali milosrdenství, NEBUDOU ZATRACENI, přestože byli nevěřící (protože k tomu ani nebyli povoláni). Bůh prostě posoudí jejich relativní "jakost" a sezná, že přece jen nejsou hodni vyhození do odpadu (ohnivé jezero). Lépe řečeno, hodni by byli, jako my všichni ale On je přesto nezatratí. Jak je psáno: "Bůh se má k milosrdným milosrdně." Ani ve SZ nezahubil národy, kteří se k Izraeli chovaly dobře...

Jedinou výjimkou, pokud jde o pohany, je, když někdo slyšel Evangelim, byl mu kázán Kristus (ale pozor - v Duchu svatém seslaném z Nebe - 1Pt 1,12, což dnes není jen tak...), kazatelem, který byl Duchem poslán na správné místo a ve správný čas a mluvil Boží Slova v Duchu. (Ne že mu někdo mluvil o Kristu bez Pomazání, sám ze sebe ho pouze "informoval"). Takový pohan bude zatracen, protože odmítl Krista. Příklad - kdyby komorník (Sk 8,26-30) odmítl Filipovo kázání (a ten byl k němu přímo poslán Duchem), propadl by zatracení, tak, jako ti, kterým ve Skutcích 13,46 kázali Pavel a Barnabáš (a to i přesto, že posluchači nebyli předurčeni k věčnému životu). K tomu se váže Slovo: "Kdo neuvěří, bude zatracen."

Takže kalvinismus má své mezery - ovšem daleko menší, než arminianismus. Ten je úplně mimo Boží mísu...






Stránka vygenerována za: 0.97 sekundy