Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 239, komentářů celkem: 429555, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 509 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479440
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Paula White, duchovní pastorka Donalda Trumpa,
Vloženo Pátek, 13. listopad 2020 @ 10:25:56 CET Vložil: Tomas

Charismatici poslal Nepřihlášený

je vskutku zvláštní dáma. Znovuzrozená letniční křesťanka, kazatelka, členka několika církví a televangelistka kritizovaná za finanční machinace a hereze. Je dvakrát rozvedená a spekulovalo se dokonce, že měla poměr s Benny Hinnem. Hlásá evangelium prosperity a jak uvádí profesor teologie Michael Horton, tvrdí, že Kristus zemřel na kříži nikoli kvůli odpuštění hříchů, ale kvůli záchraně lidí před finančními potížemi.





Viz: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/paula-white-televangelistka-spojene-staty-pastorka-donald-trump-bily-dum-cirkev.A191107_111332_zahranicni_kha




 Zde je video, na němž se modlí za volební vítězství Donalda Trumpa: https://blisty.cz/art/101739-fanaticka-a-kluk-s-novinami.html


"Paula White, duchovní pastorka Donalda Trumpa," | Přihlásit/Vytvořit účet | 185 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Paula White, duchovní pastorka Donalda Trumpa, (Skóre: 1)
Vložil: Neprihlaseny v Pátek, 13. listopad 2020 @ 18:26:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všichni přece hlásáte evangelium prosperity, bobci. Akorát ti chytřejší chřesťani tu prosperitu hlásají už za tohoto života. Ti hloupější chřesťani prosperitu odkládají až na posmrtný život. Prý co oko nevidělo a ucho neslyšelo a půl království k tomu. 



7) Izaiáš 52 a 53 kapitola ( DRUHÁ ČÁST) (Skóre: 1)
Vložil: badstudent v Pondělí, 21. prosinec 2020 @ 23:14:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Homosexualita

Dnes již konečně není homosexualita považována za nemoc ale za lidskou přirozenost. Církev po celá tisíciletí bojovala proti homosexualitě, přesto lze v evangeliích nalézt zmínky, které vykreslují Ježíše jako osobu, která se straní žen, zahoří láskou k mládenci a nemá problém s ležením na jednom lůžku v objetí s milovaným učedníkem, či se nebrání vroucímu polibku od dalšího učedníka. Pojďme se nyní společně podívat na tato kontroverzní místa.

Stranění se žen:

Ježíš považoval muže, kteří obcovali s ženami za poskvrněné: Zjevení 14,4 To jsou ti, kteří se neposkvrnili se ženami, jsou to panici.
Ježíš se distancuje od skutečnosti, že by měla být blahoslavena žena, která ho porodila: Luk 11,27 Stalo se, když toto říkal, že jedna žena ze zástupu pozvedla hlas a řekla mu: „Blahoslavené lůno, které tě nosilo, a prsa, z nichž jsi sál!“ Ale on řekl: „Spíše jsou blahoslavení ti, kteří slyší Boží slovo a zachovávají je.“
Ježíš se po vzkříšení brání tomu, aby se ho dotkla žena. Jan 20,17 nedotýkej se mne dosud jsem nevystoupil k otci. Muži se ho ale mohou dotýkat: Lukáš 24,39: Dotkněte se mne a podívejte se: duch nemá maso a kosti, jako to vidíte na mně.“ 
Ježíš odmítal pomoc ženě. Je otázkou, zda to bylo pouze proto, že nebyla židovkou, anebo v tom hrál roli i výše zmíněný odpor k ženám, které muže mohou poskvrnit. Matouš 15,22 vyšla nějaká kananejská žena a křičela: „Smiluj se nade mnou, Pane, Synu Davidův! Mou dceru zle trápí démon. “ Ale on jí neodpověděl ani slovo. I přistoupili k němu jeho učedníci a prosili ho: „ Pošli ji pryč, vždyť za námi křičí!“ On řekl: „ Byl jsem poslán jen ke ztraceným ovcím z domu Izraele.“ Ona však přišla, klaněla se mu a říkala: „Pane, pomoz mi!“ On odpověděl: „Není správné vzít chléb dětem a hodit jej psům. “

Ježíš se zamiloval do mládence

Marek popisuje setkání Ježíše s mládencem, který Ježíši řekl, že dodržuje všechna přikázání zákona.
Marek dále píše v 10,20 : On mu řekl: „Učiteli, toto všechno zachovávám od svého mládí.“ Ježíš na něho pohlédl, zamiloval si ho a řekl mu... Jaká byla reakce Ježíše o které jsme četli? Pohlédl na něho a zamiloval si ho. To nebyl obyčejný pohled, Ježíš se do něj zamiloval. Když tento příběh přepisoval z Marka neznámý pisatel Matouše, tak hned věděl, že je tu velký problém, aby čtenář i nadále Ježíše považovat za heterosexuála a tak celou zmínku o pohledu a zamilovaném Ježíši z příběhu raději vymazal.
Matouš 19,20 „To všechno zachovávám od svého mládí. Co mi ještě schází?“ Ježíš mu řekl... Stejně se této události zalekl pisatel Lukáše, který před námi Ježíšovo zamilování také úspěšně vyzmizíkoval.
Lukáš 18,21 On řekl: „To všechno zachovávám od svého mládí.“ Když to Ježíš uslyšel, řekl mu... Jen diky Markovu evangeliu, tak máme možnost dozvědět se o tom, že Ježíš zahořel láskou k tomuto mládenci.

Jídáš vroucně líbá Ježíše

Matouš 26,48 Ten, který ho zrazoval, s nimi domluvil znamení: „Je to ten, kterého políbím; toho se zmocněte.“ A hned přistoupil k Ježíšovi a řekl: „Buď zdráv, Rabbi,“ a vroucně ho políbil. Všimněme si té formulace: “vroucně ho políbil”. Ježíš neprotestoval, neřekl Jidášovi. “Proč mě tak vroucně líbáš, tohle přece spolu neděláme.” Nikoliv, zřejmě se často líbali a Jidáš úmyslně vybral líbání jako znamení, které bude tak běžné a přirozené, aby Ježíš nepojal žádné podezření a opět neuprchl.


Setníkův sluha

Matouš 8,5 Když vešel do Kafarnaum, přistoupil k němu jeden setník a prosil ho: „Pane, můj sluha leží doma ochrnutý a hrozně trpí.“ Ježíš mu řekl: „Já přijdu a uzdravím ho. “ Setník však odpověděl: „Pane, nejsem hoden, abys vstoupil pod mou střechu; ale řekni jen slovo, a můj sluha bude uzdraven. Stejný příběh popisuje i Lukáš v 7,2 Otrok nějakého setníka, který byl setníkovi vzácný, byl na smrt nemocen. Když setník uslyšel o Ježíšovi, poslal k němu židovské starší a žádal ho, aby přišel a zachránil jeho otroka. Ti přišli k Ježíšovi a naléhavě ho prosili: „Je hoden, abys mu to prokázal; neboť miluje náš národ, i synagogu nám sám vystavěl.“ V Matoušovi je k označení sluhy použito slovo “pais” k označení otroků bylo ale většinou používáno slovo doulos. Slovo pais znamená mládenec, dítě, syn ale může označovat také milence. Někteří teologové navrhují v tomto příběhu možnost, že se jednalo o otroka, který byl současně setníkovým milencem. Kromě již zmíněného slova pais tomu nasvědčují skutečnosti, že nebylo zvykem, aby se majitel takto staral o otroka a navíc je zde velmi zdůrazněno že byl pro setníka vzácný. Pokud byl mezi setníkem a jeho sluhou skutečně milenecký vztah, potom lze pozitivně nahlížet na to, že Ježíš setníka za tento vztah neplísnil, ale otroka údajně uzdravil.


Nahý mládenec

Marek 14,51 Šel s ním nějaký mladík, který měl přes nahé tělo přehozený lněný šat, i zmocnili se ho. On tam však zanechal lněný šat a utekl od nich nahý.  Opět zvláštní místo. Při zatýkání Ježíše se kromě učedníků objevuje na scéně neznámý mladík. Dvakrát je zde zmíněno že byl nahý. Poprvé je napsáno, že měl na nahém těle lněný šat. Proč je to zde napsáno? Přece každý člověk je pod oblečením nahý. Bylo to nějaký zvláštní znak tohoto mládence? Pohyboval se v blízkosti Ježíše často nahý? Měl na sobě šat jen jako něco nepatřičného “navíc”? Nevíme. Mládenec při útěku zanechává svůj šat a utíká pryč nahý. Byl Ježíš také příznivec nudismu?

Milovaný učedník

Petr ve Skutcích 10,34 káže : Petr otevřel ústa a řekl: „Opravdu nyní chápu, že Bůh nikomu nestraní,
Toto Petrovo kázání však neodpovídá realitě protože v životě Ježíše byl jeden učedník, o kterém je několikrát speciálně napsáno, že ho Ježíš miloval:
Jan 13,23 Jeden z jeho učedníků, kterého Ježíš miloval, spočíval u stolu v Ježíšově náručí. Na toho Šimon Petr kývl, aby zjistil, kdo je ten, o kom mluví. On se naklonil k Ježíšovým prsům  Jan 21,20 Petr se obrátil a viděl, jak za ním jde učedník, kterého Ježíš miloval a který ležel při večeři na jeho prsou a zeptal se: "Pane, kdo tě zradí?" Takže si to rozeberme:
1)Byl to učedník kterého Ježíš miloval
2)Spočíval u stolu v Ježíšově náručí
3)Ležel na jeho prsou
4)naklonil se k Ježíšovým prsům
Skutečně to máme chápat jako běžné heterosexuální chování? Pokud vám některý kazatel bude tvrdit, že ano, potom buďto výše zmíněné verše nečte, anebo má klapky na očích. Stačí zde uvést, že toto téma bylo tak výbušné pro ostatní evangelisty, že ze svých evangelií vymazali jakoukoliv zmínku, která by mohla Ježíšovu fyzickou lásku k tomuto učedníkovi připomenout. V Matouši, Markovi a Lukáši se nedočteme jediné slovo o milovaném učedníku, nic o tom, že s ním ležel na jednom lůžku. Nic o tom, že ležel v náručí Ježíše na jeho prsou.
Ježíš tak miloval tohoto svého učedníka, že i na kříži myslel na něj a “adoptoval” ho do své rodiny. Spojil svého milovaného učedníka se svou matkou Jan 19,26 Když Ježíš uviděl svou matku a učedníka, kterého miloval, jak tu stojí, řekl matce: „Ženo, hle, tvůj syn.“ Pak řekl tomu učedníkovi: „Hle, tvá matka.“ A od té hodiny si ji ten učedník vzal k sobě

Ježíš toužil po polibku od farizea

V Lukáš 7,45 čteme: Nepolíbil jsi mne, ale ona od té chvíle, co jsem vešel, nepřestala vroucně líbat mé nohy. Ježíš zde vyčítá farizeovi,že ho při vítání nepolíbil.

Foot fetiš milování nohou.

Jan nám popisuje Ježíše jako člověka, který má zvláštní zálibu v mytí nohou. V Jan 13,4 čteme: vstal od večeře a odložil své šaty, vzal lněné plátno a přepásal se. Potom nalil do umyvadla vodu a začal učedníkům umývat nohy a utírat je plátnem, kterým byl přepásán Přestože se toto mytí nohou událo při poslední večeři, tak tři evangelisté tuto zmínku o Ježíšově zálibě ze svých evangelií vymazali. Možná jim byla nepříjemná ? Zmiňuje se o ní obsáhle pouze Jan.


Po tomto exkursu po Ježíšových nemocech se nyní již vrátíme zpět k Izaiáši

h)Iza 53, 3 jako někdo, před nímž člověk skryje tvář 
V evangeliích nečteme o tom, že Židé skrývali tvář před Ježíšem. Naopak, je tam psáno, že to byl Ježíš kdo se skrýval a utíkal: Jan 8,59: Ježíš se však ukryl v zástupu a vyšel z chrámu. Jan 12,36 To Ježíš pověděl, odešel a skryl se před nimi.

ch)Iza 53,3 všemi opovržený,
Tento verš opět nehovoří o Ježíši, ale o Izraeli. Ježíš si podle evangelií užil ode všech slávu:
Lukáš 5,26 Všech se zmocnil úžas a oslavovali Boha; byli naplněni bázní a říkali: „Dnes jsme uviděli neobyčejné věci.“ Marek 2,12: takže tím byli všichni ohromeni, oslavovali Boha a říkali: „ Něco takového jsme ještě nikdy neviděli.“ Lukáš 11,27: Stalo se, když toto říkal, že jedna žena ze zástupu pozvedla hlas a řekla mu: „Blahoslavené lůno, které tě nosilo, a prsa, z nichž jsi sál!“ Jan 12,13: Vzali palmové ratolesti, vyšli mu vstříc a volali: „Hosanna, požehnaný, jenž přichází ve jménu Pána, král Izraele.“


i)Iza 53,3 takže jsme si ho nevážili.
Ježíš si užil slávu i od svých učedníků. Opět toto místo není napsáno o něm. Luk 24,19 Oni mu řekli: „To s Ježíšem Nazaretským, který byl muž prorok mocný v činu i slově před Bohem i přede vším lidem; jak ho velekněží a naši vládci vydali k odsouzení na smrt a ukřižovali ho. My jsme však doufali, že on je ten, který má vykoupit Izrael.

j)Iza 53,4-5 je napsáno : Jenže to byly naše nemoci, které snášel, a naše bolesti, které nesl
Na toto místo se odvolává Matouš 8,16: Když nastal večer, přinesli k němu mnoho démonizovaných; i vyhnal duchy slovem a všechny nemocné uzdravil, aby se naplnilo, co bylo řečeno skrze proroka Izaiáše: ‚On sám naše slabosti vzal a nemoci nesl.‘ 
Matouš se pokouší vyhnání démonů a uzdravení která Ježíš údajně činil, interpretovat jako naplnění slov Izaiáše. V Izaiáši ale není vůbec nic napsáno o vymítání démonů. Je tam jen psáno, že prorok snášel jejich nemoci. Také v Izaiáši není nic napsáno o tom, že by měl prorok uzdravovat nemoci . Je tam jen napsáno že bolesti nesl. Z předchozích veršů je zřejmé že prorok mluví o Izraeli. Proroci často označují ponížení a protivenství jako rány a nemoci viz Jer 10,19 Jer 30,17 a 33,6 Pláč 2,13 Oze 6,1

k)Iza 53,4 že je zasažen a ubit Bohem a zkrušen.
Kdyby byl Ježíš Bůh jak by jako Bůh mohl sám sebe ubít? Pokud Izaiáš píše o Izraeli je to v souladu se Starým zákonem, kde často Bůh bil svůj lid. 2 Samuelova 24,17 Když David uviděl anděla, který pobíjel lid, řekl Hospodinu: Hle, já jsem zhřešil, já jsem spáchal zlo.

l) Iza 53,3 a my jsme si o něm mysleli, že je zasažen a ubit Bohem
Zatímco Izaiáš tvrdí, že je prorok ubit Bohem, tak ve Skutcích 2,23 čteme o Ježíši něco jiného: tohoto muže, vydaného podle ustanoveného úradku a předzvědění Božího, jste skrze ruce bezbožníků přibili na kříž a odstranili.  Sk 2,36 Ať tedy všechen dům Izraele s jistotou ví, že Bůh učinil toho Ježíše, kterého jste vy ukřižovali, i Pánem i Mesiášem.  Vidíme, že apoštolové byli přesvědčeni a kázali o tom, že za smrt Ježíše mohou židé a nikoliv Bůh.


m)Iza 53,5 Ale on byl proboden za naše přestoupení, zdeptán za naše provinění,
Slovo překládané jako “proboden” nebo v jiných překladech “zraněn” je hebrejské slovo Chalal, které znamená probodnut nebo znesvěcen. Podívejme se na další výskyt tohoto slova v proroctví Izaiáše a sledujme, jak ho překladatelé přeložili do češtiny:
Iza 23,9 Hospodin zástupů to rozhodl, aby znesvětil pýchu všech slavných, aby zlehčil všechny vážené země. Iza 43,28 Proto jsem znesvětil knížata svatyně, vydal jsem Jákoba do klatby a Izraele ke zhanobení. Iza 47,6 Rozhněval jsem se na svůj lid, znesvětil jsem své dědictví a vydal jsem je do tvé ruky; Iza 48,11 Kvůli sobě, kvůli sobě samému to učiním, vždyť jak může být mé jméno znesvěcováno? Iza 51,9 Což jsi to nebyla ty, která jsi rozrazila obludu a probodla draka? (Český studijní překlad) (nebyls to ty, kdo rozdrtil netvora kdo tehdy toho draka udolal? Překlad 21 století) Iza 56,2 Blahoslavený je člověk, který to činí, a lidský syn, který se toho drží; který zachovává sobotu před znesvěcením Iza 56,6 aby byli jeho otroky, kteří všichni zachovávají sobotu před znesvěcením
Vzhledem k tomu, že oba dva překlady tohoto slova jsou možné, bude vždy jen na překladateli jaký význam použije. V Septuagintě-řeckém překladu Starého zákona který vznikal od 3 do 1 století před n.l. je toto slovo přeloženo jako zraněn. Po vzniku křesťanství začali křesťané v tomto verši vidět domnělé proroctví o probodnutí Krista na kříži. Proto začali používat v některých překladech také výraz probodnut, který do té doby nebyl používán. Pokud se však zamyslíme nad kontextem verše Izaiáš 53,5 tak zjistíme, že překládat toto slovo jako probodnut se jeví jako nemístné. Proč by něčí přestoupení měla přivodit někomu jinému probodnutí? Takový překlad je tedy spíše výkladem, či projekcí křesťanského příběhu do tohoto verše. Pokud by zde slovo chalal bylo přeloženo jako znesvěcen potom by verš dával smysl. Hřích nebo přestoupení ve starozákonním pojetí přináší člověku znesvěcení.


n)Iza 53,7 Byl zdrcen, ale pokořil se a neotevřel ústa: jako beránek vedený na porážku a jako ovce před střihači byl němý, ústa neotevřel.
Je zde dvakrát zdůrazněno že prorok neotevřel ústa
To se ale v případě Ježíše nestalo. Před veleknězem Ježíš otevřel ústa a hájil se:
Jan 18,20 Ježíš mu odpověděl: „Já jsem mluvil k světu veřejně; učil jsem vždy v synagoze a v chrámě, kde se scházejí všichni Židé, a nic jsem neříkal tajně. Proč se ptáš mne? Zeptej se těch, kteří slyšeli, co jsem jim pověděl; hle, tito vědí, co jsem řekl.“ Když to řekl, jeden strážce, který stál poblíž, dal Ježíšovi ránu se slovy: „Takto odpovídáš veleknězi?“ Ježíš mu odpověděl: „Jestliže jsem promluvil zle, vydej svědectví o tom zlém; jestliže však správně, proč mě biješ?
Před Pilátem také Ježíš otevřel ústa: Jan 18,33 Zavolal si Ježíše a řekl mu: „Ty jsi král Židů?“ Ježíš odpověděl: „To říkáš sám od sebe, nebo ti to o mně řekli jiní?“ Pilát odpověděl: „Jsem snad já Žid? Tvůj národ a velekněží mi tě vydali. Co jsi učinil?“ Ježíš odpověděl: „Mé království není z tohoto světa; kdyby mé království bylo z tohoto světa, moji strážci by bojovali, abych nebyl vydán Židům; ale mé království není odtud.“ Pilát mu řekl: „Jsi tedy král?“ Ježíš odpověděl: „Ty říkáš, že jsem král. Já jsem se proto narodil a proto jsem přišel na svět, abych vydal svědectví pravdě. Každý, kdo je z pravdy, slyší můj hlas.“
Ani na kříži Ježíš nemlčel Matouš 27,46 Kolem deváté hodiny zvolal Ježíš silným hlasem: „Eli, Eli, lema sabachthani?“ To jest: ‚Můj Bože, můj Bože, proč jsi mne opustil?‘ Lukáš 23,43 Ježíš mu řekl: „Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji. “ Vidíme, že Ježíš při každé příležitosti při ukřižování otevřel svá ůsta a mluvil, proto slovo v Izaiáši 53,7 není napsáno o něm.

o)Iza 53,8 kdo se bude zabývat jeho údělem?
Prorok zde vykresluje úpadek do zapomenutí. Naproti tomu zvěst o Ježíši má dodnes mnoho stoupenců, kteří se zabývají jeho údělem. Proto ani tato část proroctví není o Ježíši.

p) Iza 53,9 A určili mu hrob mezi ničemy, ale byl s bohatým ve své smrti, protože se nedopustil násilí a v jeho ústech nebylo lsti.
Opět nic z tohoto slova Ježíš nenaplnil. Ježíš podle evangelií nebyl pohřben mezi ničemy. (Ačkoliv vzhledem k tomu, že Římané těla zločinců ponechávali pro výstrahu viset na kříži až do naprostého rozkladu, tak nelze vyloučit že jeho kosti nakonec skončili ve společném hrobě pro další ukřižované zločince. Příběh s pohřbem a hrobem je nejspíš až Markův literární výtvor který měl překrýt krutou realitu toho, co se stalo s ukřižovaným tělem Ježíše.) A Ježíš také nebyl ve své smrti s bohatým. Evangelisté naproti tomu popisují zrcadlově zcela opačný příběh. Ježíš umírá mezi zločinci a je uložen po smrti v hrobě bohatého.

q) Iza 53,9 Protože se nedopustil násilí
Opět další verš z kterého je vidět, že prorok vůbec nemluví o Ježíši. O Ježíšově násilné povaze se i přes úporné zmizíkování padělatelů dochovalo v evangeliích dostatek důkazů:
Jan 2,15: I udělal z provazů bič a všechny je z chrámu i s ovcemi a dobytkem vyhnal, mince penězoměnců vysypal a stoly převrátil. 
Podle dnešních zákonů se Ježíš dopustil výtržnictví, ničení cizího majetku a omezování osobní svobody
Lukáš 22,36 Řekl jim: „Ale nyní, kdo má měšec, vezmi jej, stejně tak i mošnu, a kdo nemá, prodej svůj plášť a kup meč. Zde máme výzvu k nedovolenému ozbrojování.
Výzvy k násilí Mat 18,6 „Kdo by však svedl k hříchu jednoho z těchto maličkých, kteří věří ve mne, pro toho by bylo lépe, aby mu na krk pověsili velký mlýnský kámen a potopili ho do mořské hlubiny. 
Marek 9,42 „Ale pro toho, kdo by svedl k hříchu jednoho z těchto maličkých, kteří věří ve mne, by bylo mnohem lepší, kdyby mu přivázali velký mlýnský kámen na krk a hodili ho do moře. 
Matouš 10,34 „Nemyslete si, že jsem přišel uvést na zem pokoj; nepřišel jsem uvést pokoj, ale meč. 
Schvalování bytí otroků Lukáš 12,47 Ten otrok, který znal vůli svého Pána, a přece všechno nepřipravil a neudělal podle jeho vůle, bude velmi zbit.
Lukáš 19,  Avšak ty mé nepřátele, kteří nechtěli, abych nad nimi kraloval, přiveďte sem a přede mnou je pobijte.‘“ Ježíš schvaluje zabíjení nepřátel jako přijatelný trest.

Zajímavé také je, že když měl Petr citoval tento verš z Izaiáše 53,9 v 1 Petr 2,22 tak verš z Izaiáše kreativně přepsal na: On ‚se nedopustil hříchu, ani lest nebyla nalezena v jeho ústech‘. Petr toto místo přetvořil a slovo násilí nahradil slovem hřích. Bylo to proto, že dobře věděl že se Ježíš dopustil násilí?

r)Iza 53,9 v jeho ústech nebylo lsti
Výše v tomto vlákně jsme se již tímto tvrzením podrobně zabývali a závěr byl jednoznačný. Ježíš nebyl člověk, který se nedopustil lsti.


s)Iza 53,10 Hospodin si přál zdeptat ho nemocí
V evangeliích nic nečteme o tom, že by Bůh deptal Ježíše nemocí. Ano, při našem zkoumání, jsme nalezli některé zmínky o projevech nemocí, které zřejmě Ježíš měl.Tyto projevy jsou v příbězích vždy zmíněny jen okrajově, avšak anonymní autoří evangelií žádnou konkrétní nemoc Ježíše nejmenují. Také by byl v případě Ježíše neřešitelný rébus, jak by Bůh mohl zdeptat sám sebe. Opět je zde věrohodnější výklad, že se zde hovoří o Izraeli.

t)Iza 53,10 Když položí svou duši jako oběť za vinu
Izaiáš zde píše o oběti duše, nikoliv o obětování těla. O Ježíši však evangelisté tvrdí, že obětoval své tělo. Židům 10,10: V této vůli jsme posvěceni skrze oběť těla Ježíše Krista jednou provždy.

u)Iza 53,10 uvidí potomstvo,
Opět Izaiáš hovoří o Izraeli. Ježíš nebyl ženatý a proto po sobě nezanechal žádné potomky.

v) Iza 53,10 prodlouží své dny,
Bůh zde zaslibuje Izraeli dlouhověkost. Myšlenka dlouhověkosti by se Ježíši jistě nezamlouvala, jelikož by v podání kazatelů měl být nesmrtelný, tak zaslíbená dlouhověkost v Izaiáši by pro něj byla krokem zpět. Naštěstí to na prodloužení věku u Ježíše vůbec nevypadalo, ba právě naopak dožil se jen asi 33 let. Jistě by místo Izaiáše bylo příhodnější pro život Ježíše slovo v Žalmu 55:23 :
Ty je, Bože, svrhneš do jámy zkázy. Člověk krvelačný a podlý se nedožije ani poloviny svých dnů. Vypadá to,že toto slovo Ježíš naplnil, neboť se dožil jen poloviny dnů.


w)Iza 53,10 Hospodinovo přání se jeho prostřednictvím zdaří.
Izraeli je zde zaslíben Boží zdar. Naproti tomu Ježíše zdar nepotkal, chtěl kralovat v Jeruzalémě ale to se mu nepodařilo. Ježíš je nyní již jen historickou postavou, o které se píše v zaprášených knihách, vedle dalších proroků jako byl Buddha nebo Mohamed.

x)Iza 53,12 s nespočetnými bude dělit kořist,
Izraeli je tu zaslíbeno materiální prosperita. Kdyby se tu psalo o Ježíši, tak by to znamenalo, že přišel o své údajné božství a je jen jeden z mnoha lidí, kteří budou stát ve frontě při dělbě kořisti.
Také je to v rozporu s tvrzením v 1 Korintským 15,28 A až mu podřídí všechno, pak i sám Syn se podřídí tomu, jenž mu podřídil všechno, aby byl Bůh všechno ve všem. Je zde uvedeno, že Ježíš vše podloží Bohu pod nohy. V Izaiáši je ale prorokováno jen, že se bude Izrael s mnohými dělit o kořist. Opět toto místo neprorokuje nic o Ježíši.

y)Iza 53, 12 On odnesl hřích mnohých
Opět toto slovo neplatí o Ježíši- on nezemřel dobrovolně za cizí hříchy, on nesl spravedlivý trest za své hříchy jako byla výtržnost v chrámě a ničení cizího majetku.
Matouš 26,39: „Můj Otče, je-li to možné, ať mne mine tento kalich. Avšak ne jak já chci, ale jak chceš ty.
Ani slovo tu nečteme, že by Ježíš myslel na hříšníky, za které údajně jde umřít na kříž. Nikoliv, prosí jen za sebe, ať ho mine kalich. Kdyby mu tehdy někdo řekl, jak bude díky učedníkům po své smrti zbožštěn a vyvyšován jako Bůh, asi by ho to přivedlo k úžasu.


Z tohoto obsáhlého výčtu veršů je zřejmé, že proroctví Izaiáše v 52 a 53 kapitole nehovoří o Ježíši z Nazareta. Budiž zde řečeno, že jsem také dlouhá léta věřil tvrzením různých vykladačů Bible, že každá věta zde popisuje život Ježíše. Byla to však ve skutečnosti jen slepá víra, která při kritickém zkoumání uvedených veršů neobstojí.



Stránka vygenerována za: 1.27 sekundy