Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 395 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116461935
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno
Vloženo Pátek, 05. březen 2021 @ 18:21:50 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Frantisek100

    Pavel se ve 12. kapitole v 1. epištole ke Korintským zabývá dary Ducha Svatého i problémy, které s tím souvisely. V korintském sboru došlo k jejich zneužití, především dary jazyků. Pavel jim píše, aby jejich nesprávné používání  napravil.   


  1Pokud jde o duchovní dary, bratří, nechtěl bych vás nechat v nevědomosti. 
  2Pamatujete se, že když jste byli pohané, táhlo vás to neodolatelně k němým modlám. 
 3 Proto vám zdůrazňuji, že žádný, kdo mluví z Ducha Božího, neřekne: „Ježíš buď proklet,“ a že nikdo nemůže říci: „Ježíš je Pán,“ leč v Duchu svatém.        

Pavel nechtěl, aby korintští věřící byli v nevědomí v záležitostech duchovních darů. Pavel ale také věří, že neexistují jen dary působení či projevy  Ducha Svatého. Ostatně s těmi zlými duchy měli před obrácením korintští křesťané své zkušenosti a byli jimi zotročeni. I u model se stali svědky nadpřirozených projevů, které souvisely  se zlými duchy. Pod vlivem zlých duchů se pak zbavili kontrolou a sami nad sebou  a říkali, že dělali věci, jichž si nebyli vůbec vědomi. Nyní, když jsou spaseni, chce je Pavel naučit duchovní projevy rozsuzovat, to je rozpoznat zda se jedná o dar a projev zlých duchů nebo o skutečný dar a projev Ducha Svatého.   Prubířským kamenem je výpověď o Pánu Ježíši,  jestliže někdo řekne : Ježíš buď proklet, pak si můžeme být jisti, že mluví pod vlivem démonů neboť zlí duchové se rouhají a proklínají Ježíšovo jméno. Duch Boží by nikdy nikoho nevedl k tomu, aby se takto vyjadřoval o Spasiteli, neboť úkolem Ducha Božího je vyvyšovat Pána Ježíše.     Para překlad:   

       Co se týká projevů Božího Ducha, rád bych, abyste v té věci měli jasno. Sami víte, že modly, které jste nevšedními dary uctívali, byly mrtvé a němé. Teď se však setkáváte  s lidmi,kteří o sobě prohlašují, že jejich ústy mluví Bůh, Jak si to můžete ověřit? Spolehlivým vodítkem je vždy toto: kdo pohrdá Kristem, nejedná  z pověření Božího Ducha, A naopak: za Pána prohlašuje Krista jen ten, koho k tomu vede Duch Boží.     ·  

4Jsou rozdílná obdarování, ale tentýž Duch; ·  
5rozdílné služby, ale tentýž Pán; ·  
6a rozdílná působení moci, ale tentýž Bůh, který působí všecko ve všech.        

Pavel vyjadřuje, že  existují rozdíly ve službách v církvi. Každý děláme sice jinou práci, ale nakonec nás spojuje to, že cokoliv děláme, tak činíme pro Pána Ježíše a přitom nemyslíme na sebe, ale na to, abychom byli užiteční druhým. Duchovní dary tak mohou být rozdílné, ale pocházejí od téhož jednoho Boha. Dary způsobují,  že se  někdo se jeví úspěšnější, mocnější než  jiné osoby, Pamatujme, že tato rozdílnost nebyla dána, aby jiný byl nadřízen ostatním, ale proto, že prostě Bůh má takovou moc.   Para překlad:   

  Je mnoho rozmanitých obdarování, ale Duch je jenom jeden. Způsoby služby se mohou velice různit, Pán je však stále tentýž. Duch se projevuje rozmanitě případ od případu, ale vždycky v každém  z nás, jde o dílo téhož Boha   ·  

7Každému je dán zvláštní projev Ducha ke společnému prospěchu. ·  
8Jednomu je skrze Ducha dáno slovo moudrosti, druhému slovo poznání podle téhož Ducha, ·  9někomu zase víra v témž Duchu, někomu dar uzdravování v jednom a témž Duchu, ·  
10někomu působení mocných činů, dalšímu zase proroctví, jinému rozlišování duchů, někomu dar mluvit ve vytržení, jinému dar vykládat, co to znamená. ·  
11To všechno působí jeden a týž Duch, který uděluje každému zvláštní dar, jak sám chce.        

Když působí Duch na věřícího, tak se to projevuje tak, že mu udílí nějaký dar. Žádný věřící nemůže žíct, že by neměl dar, který by mohl uplatnit,  Ty dary nejsou dány k tomu, aby věřící je využíval k předvádění nebo k sebe uspokojování, ale kvůli pomoci jiným a aby z toho mělo křestanské společenství tedy církev užitek. Pokud má někdo dar moudrosti tak je to schopnost řešit problémy, bránit víru, řešit konflikty, poskytovat praktické rady. Dar  poznání je dar sdělování nové pravdy. Víra je schopnost darovaná Bohem  k usilování, kdy věříme Bohu a chceme plnit Boží vůli.  Dar uzdravování je zázračná moc k léčení.  Božím darem je i schopnost vyhánět démony, dar proroctví souvisí s Božím zjevením, které se týkají budoucích událostí Uvedený seznam začíná moudrostí  a končí dary jazyků. Korintští ale učinili to, že  naopak vyvýšili dar uvedený jako poslední, dar jazyků.      para:       

Jím obdarovaní jednotlivci mají každý svým způsobem složit celé církvi: jednomu Boží Duch dává schopnost moudře mluvit, jinému skvěle formulovat nejhlubší myšlenky. Jednomu dává tentýž Duch víru, která působí zázraky, jinému schopnost uzdravovat a jinému schopnost velkých činů. Někdo jeho prostřednictvím dovede tlumočit Boží poselství, jiný rozlišovat,  z jakého ducha to pochází A další je obdařen schopností mluvit jinými jazylky a další schopností takovou neznámou řeč vyložit srozumitelně. To vše je dílo jednoho a téhož Ducha, který každému jednotlivci přiděluje takové obdarováním, jaké uzná za vhodné.   

 Ve 14. kapitole pokračuje.      Další kapitolou Pavel navazuje na předchozí o lásce. Přál by si, aby korintští křesťané usilovali o lásku, protože pak bude méně konfliktů a nedorozumění a  tak prospěje do sboru. Rovněž si přeje, aby dychtili po duchovních projevech a prosili o dary Ducha. Za jeden z duchovnch darů mimo lásky považuje i dar proroctví, který vyvyšuje nad dar mluvení v jazycích. Církev v Korintu potřebovala ujasnit otázku daru mluvení jazyky, protože kvůli němu docházelo k nepořádku při bohoslužbách. Mluvení v jazycích je legitimní dar, ale věřící v Korintu jej používali jako znak nadřazenosti místo, aby jím budovali duchovní jednotu.   ·  

1Držte se lásky a usilujte o duchovní dary, nejvíce o dar prorocké řeči.   ·  
2Vždyť kdo ve vytržení mluví jazyky, nemluví k lidem, nýbrž k Bohu, a nikdo mu nerozumí. Je puzen Duchem, ale to, co říká, zůstává tajemstvím.        

Pavlovi se nelíbilo mluvení jazykem, aniž by někdo vyložil, co se hovoří.  K čemu to je, když lidé tomu nerozumí.  Mohl třeba vyjadřovat i něco úžasného, ale komu to prospěje, když ostatní nerozuměli. 
   ·  3Ten však, kdo má prorocký dar, mluví k lidem pro jejich duchovní užitek, napomenutí i povzbuzení.     

Prorokování považoval Pavel za jev, který povzbuzuje, utěšuje a buduje církev. Navíc lidí tomu rozumějí, protože to slyší ve svém jazyce. Proroctví může obsahovat také předpověď budoucích událostí a jeho hlavním posláním je předávat lidem Boží slovo a tak je varovat, korigovat jejich chyby a povzbuzovat je.   ·  

4Kdo ve vytržení mluví jazyky, mluví k svému užitku, ale kdo mluví prorocky, mluví k užitku církve.   

Tady se Pavel domníval, že mluvení v jazycích má význam jen pro jednoho jedince, ale ne pro ostatní. Můžeš se tak klidně modlit doma, ale ve shromáždění to nemá užitek. Pavel tak přímo odsuzuje používání daru jazyků ve shromážděních, protože druhým to nepomáhá. Proroctví je dar, který buduje církev  a přináší na rozdíl od darů jazyků užitek všem.   ·  

5Chtěl bych, abyste všichni mluvili jazyky, ale ještě více, abyste měli prorocký dar. Neboť ten, kdo mluví prorocky, znamená víc než ten, kdo mluví ve vytržení – ledaže by jeho řeč byla vykládána, aby z toho církev měla užitek.      

Pak Pavel nějak ustupuje od kritiky darů jazyku, protože si uvědomuje, že je to také dar Ducha,  ale nelze, aby stejný dar měli všichni křesťané. Nemohou všichni mluvit v jazycích ani všichni porokovat. Když mluvit jazyky ve shromáždění, pak vždy musí být výklad, aby posluchači tomu rozuměli.   Para  překlad     

 Ať je tedy láska na prvním místě. O duchovní dary také usilujte, ale především o schopnost tlumočit Boží slovo.Když někdo mluví neznámým jazykem, mluví sice o Bohu, ale lidé z toho nic nemají, protože mu nerozumějí. jestliže však někdo promluví prorocky,posluchači to pochopí a taková slova jim pomáhají, povzbuzují a podněcují. Neznámý jazyk má význam jen pro toho, kdo jím mluví, kdežto srozumitelné poselství buduje křestanské společenství. Ne že bych vám nepřál, abyste třeba všichni mluvili cizímu jazyky, ale přednost dávám tomu. abyste Boží slovo přinášeli srozumitelně, Vždyť církev má užitek jenom z toho, čemu každý může rozumět.     ·  

6Vždyť kdybych k vám, bratří, přišel a mluvil jazyky, a nepřinesl vám žádné zjevení od Boha ani poznání ani prorocké slovo ani naučení – jaký prospěch byste z toho měli?       

Pak následuje Pavlův příklad hudebních nástrojů. Každý nástroj vydává různé tony a podle nich poznáme, co je to za nástroj. A příjemná pro nás je právě ta rozmanitost tonů. Stejně tak polnice, zní jinak když chce vyjádřit přichystání se k boji, tak to zní jasně a nejde o monotónní dlouhý zvuk. 

   ·  7Je to jako s hudebními nástroji, třeba s flétnou nebo kytarou: kdyby nevydávaly odlišné tóny, jak by bylo možno rozeznat nápěv, který se na nich hraje? ·  
8A kdyby polnice vydala neurčitý zvuk, kdo by se připravoval k bitvě?   A pokračuje dál, aby příklady aplikoval na nás jazyk     ·  
9Tak i vy: Jestliže ve vytržení nepromluvíte jasné slovo, jak se má poznat, co bylo řečeno? Budete mluvit jen do vzduchu!       Pokud je naše řeč nesrozumitelná, nikdo jí nerozumí a její užitek je srovnatelný  s mluvením do větru. 
Možná, že přináší jistý pocit uspokojení mluvčímu, ale nic nepomůže Božímu lidu   ·  
10Na světě je mnoho různých řečí a každá má svá slova. ·  
11Jestliže však neznám význam těch slov, budu pro mluvícího cizincem a on zase bude cizincem pro mne.       Existují různé způsoby komunikace mezi lidmi pomoci slov , ale nějak komunikují mezi sebou  i ostatní živočichové. Vždy je však důležité znát význam těchto slov či signálů. těžko se domluvíme s cizinci, když neznáme význam jejich slov   · 
  12Tak i vy: Když tak horlivě usilujete o duchovní dary, snažte se, abyste měli hojnost těch, které slouží růstu celé církve.     

Pavel se obrací na korintské věřící, aby usilovali o duchovní dary, které budují církev. Pavel je nechce odradit o duchovních darů, ale aby horlivě usilovali o duchovní projevy, které povedou k růstu církve.   ·  
13A proto ten, kdo mluví jazyky, nechť prosí, aby je dovedl také vykládat.      Pokud někdo mluví jazykem, má se modlit, aby také mohl vykládat. Nebo aby mohl někdo pro něj to vykládat.   14Kdybych se modlil ve vytržení, modlil by se můj duch, ale má mysl by toho nebyla účastna.     Jestliže se někdo modlí jazykem během shromáždění tak, že jeho city se vyjadřují slovy, které nikdo nepoužívá, pak je to bez užitku. Shromáždění neví, co mluví. Má to smysl?   ·  
15Co tedy? Budu se modlit ve vytržení ducha, ale budu se také modlit s vědomou myslí. Budu zpívat chvalozpěvy ve vytržení ducha, ale budu zpívat také s vědomou myslí.     

 Pavel dochází k závěru, že je v pořádku modlit se duchem, ale zároveň se má modlit tak, aby mu bylo rozumět čili  s  vědomou myslí. Totéž platí i o zpěvu.   ·  

16Kdybys děkoval Bohu ve vytržení, jak by ten, kdo do toho není zasvěcen, mohl říci Amen k tvému díkůvzdání, když nerozumí tomu, co říkáš?      Když se někdo  modlí a my mu nerozumíme, jak potom můžeme vyslovit Amen. Čemu říkáme Amen? Přítomný člověk prostě tomu nerozumí. Používejme ve shromáždění  slov, kterým je rozumět.   ·  
17Ty sice dobře vzdáváš díky, ale druhý z toho nemá žádný užitek. ·  
18Děkuji Bohu, že mám dar mluvit jazyky více než vy všichni, ·  
19ve shromáždění však – abych poučil i druhé – raději řeknu pět slov srozumitelně než tisíce slov ve vytržení.      

Pavel uměl  a naučil se několika jazykům. Takové jazykové vzdělání neměl  z nich nikdo.  To byly jazyky, že když jimi mluvil věděl, co říká  a věděl to i ten, v jehož jazyku hovořil.  Ale mluvit ve vytržení, tak jak mluvili někteří, po tom netoužil. On se nechtěl takovým darem převádět, protože takový dar by lidem nic nepřinášel.     Para překlad      

Řekněte sami: k čemu by vám bylo, kdybych mluvil jazyky pro vás nesrozumitelnými a nevyložil současně, v čem je poučení, co má smysl vzdělávací a co prorocký? Podívejte se třeba na hudební nástroj- nebo třeba harfu nebo varhany. Kdyby se rozezvučely všemi tony najednou, kdo by v tom poznal nějakou melodii? Anebo polnice: když zatroubí nezřetelně, kdo rozezná signál k boji? Stejně tak vaše řeč: není-li srozumitelná, nikomu nic nedá. Mluvíte do větru. Na světě se mluví stovkami cizích jazyků a kdo je zná, krásně se jimi dorozumí. Když ale na mne někdo mluví slovy , jejichž význam neznám, zůstaneme si navzájem cizinci. Vím, že usilujete o duchovní obdarování. Snažte se právě vyniknout právě v tom, co pomáhá budovat církev. Proto radím tomu, kdo mluví neznaným jazykem: modli se, abys uměl vyložit, co říkáš. Když někdo totiž hovoří takovým jazykem: modlí se sice jeho duch, ale bez účasti rozumu. Co s tím ? I já se chci  modlit vroucně, ale tak, abych se zároveň modlil rozumem. A když zpívám k Boží oslavě, chci ho chválit i svým rozumem. Jak by mohl posluchač připojit svůj souhlas k modlitbě, kdyby nerozuměl jejím slovům? I kdyby byla sebeupřímnější, nic  zní nemá. Jsem vděčný Bohu, že mne tímto darem obdaroval víc, než kohokoliv z vás. Přesto ve shromáždění povím raději pět srozumitelných vět, než tisíce slov nesrozumitelných,    

Rosmano, Pavel psal jasně!!  

"Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno" | Přihlásit/Vytvořit účet | 724 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 06. březen 2021 @ 07:58:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Zamyšlení nad darem mluvení jazyky je dnes zneužíváno ?

No, asi je. 
Zneužívá to tady například Honza noname. Povídá o tom, že je to blábolení.
I ty Františku to zneužíváš. Povídáš o tom, že je to žvatlání apod.
Zneužívá to plno lidí, kteří dar mluvení jazyky pomlouvají, zesměšňují, a vůbec netuší o co jde. A přitom si myslí, že snad jsou křesťané.



Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 06. březen 2021 @ 09:18:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Předně Františku :

Para překlad zahoď do koše. Jen věcí mlží a zkresluje.



/Rosmano, Pavel psal jasně!!  /


To určitě. Dobře že to víš.

Ale ty nepíšeš jasně.
Věci šmodrcháš, zkresluješ a převrácíš.



Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1)
Vložil: Neprihlaseny v Sobota, 06. březen 2021 @ 09:29:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám tzv. dar jazyků dodnes, i 6 roků po dekonverzi. Není to nic nadpřirozeného. Je to nějaká schopnost mozku. 

Názor Dr. Koukolíka: 

Vážený pane magistře,
jedná se o aktivitu řečového konektomu (neuronální sítě velkého rozsahu) obvykle ve spolupráci se sítěmi dalšími.Pokud by Vás to zajímalo blíže, nahlédněte, prosím, do kapitoly Jazyk, knížky Sociální mozek, Karolinum, 2016.

v úctě a s pozdravem,
Koukolík František


A já jsem si zapisoval ta slova a dával do translate google a 50% obsahu nenašlo nic a 50% našlo portugalštinu, španělštinu nejvíce, pak jiné jazyky. Může to být třeba tím, že jsme měli předky z té oblasti, přeneslo se to nějak epigeneticky, atd. Možností je spousta. Každé děcko se rodí na svět s univerzální schopností se naučit jakýkoli jazyk světa. Nebude to nic nadpřirozeného, spíše mozek bude umět více, než tušíme. 



Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 06. březen 2021 @ 09:47:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

/Pavel dochází k závěru, že je v pořádku modlit se duchem, ale zároveň se má modlit tak, aby mu bylo rozumět čili  s  vědomou myslí. Totéž platí i o zpěvu./


To je totální hloupost. K žádnému takovému závěru Pavel nedochází. 

Modlit se duchem a modlit se myslí se nedá zároveň.
Buď se modlí duchem, anebo se modlí myslí. 
Buď zpívá duchem, anebo zpívá myslí. Zároveň sotva.
A Pavel dělá obojí. Obojí dělá rád a s nadšením.
Někdy se modlí duchem, a někdy se modlí myslí. Někdy zpívá duchem, někdy zpívá myslí. 



Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 06. březen 2021 @ 10:01:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

/Co s tím ? I já se chci  modlit vroucně, ale tak, abych se zároveň modlil rozumem. A když zpívám k Boží oslavě, chci ho chválit i svým rozumem./


To je co za para blbost ?

Kde Pavel něco takového říká ?



Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 06. březen 2021 @ 10:22:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Rosmano, Pavel psal jasně!!  

  Františku, Pavel psal skutečně jasně, ale to, co cituješ, nejsou často slova Pavla, ale čísi výklad.   Pavel například nepsal nic o "vytržení" - to už jsem ti psal.

  V křesťanské církvi žiji asi pětadvacet let, navštívil jsem určitě desítky různých církví a nikdy jsem nezažil, že by někdo nějak zneužíval dar jazyků. S darem jazyků jsem se potakl ještě když jsem nebyl křesťanem a přijel za mnou můj spolužák Salezián a kamarádem, a ten se v jazycích modlil - ani tehdy dar jazyků nijak nezneužíval, normálně se modlil.

  Snad u letničních jsem potkal lidi, kteří se sami rozumem naučili nějaké žvatlání patlání a vyvyšovali se tím nad druhé, že to umí, že se to naučili, to snad bylo jediné. 

  Kdo měl dar jazyků, ten se nevyvyšoval - ví, že je to dar, který Bůh dává bez zásluhy.

  Jediné zneužití daru jazyků jsem zažil spíš od lidí z různých náboženství, kteří na křesťany a křesťanství kvůli daru jazyků útočí, posmívají se a podobně. Ale to je jejich věc - jen ukazují svůj vztah ke křesťanství a darům Ducha svatého, zjevují svůj stav.

  Toník



Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Sobota, 06. březen 2021 @ 19:03:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Frantisek100, na Váš výklad jsem se docela těšil. Jde vidět, že opravdu čtete, přemýšlíte, snažíte se pochopit. A je vidět, že jste pokročil, posunul se, takže z toho důvodu Vaše zamyšlení z mehobpohledu hodnotím kladně. Ale jen doufám, že se časem plně osvobodíte od toho vlivu, který je ve Vašem zamyšlení zřejmý - od toho, že stále jako letniční a charismatiční křesťané (i mezi římskými katolíky) pokládáte ten dar jazyků (řeči) za nějaké jazyky, které jinak v národech neexistují, nebo že jde o nějaké naprosto neznámé řeči duchovních bytostí (andělů). Z toho vyplývá už Váš úvod, že pohané při těch orgiích v extázi mluvili neznámou řečí. Korint byl město pohanské prostituce s otrokyněmi - prostitutkami z mnoha národů. Věc se má daleko jednodušeji, Frantisek100. Nikdy tam nešlo o takové žblebtání a mumlání, kterému by nerozuměl ten, kdo v tom nějakém z jazyků mluvil. Šlo jen o to, že v extázi opravdu nevěděli, co mluví - tedy ono vysvětlující "bude se modlit má duše, a bude se modlit i má mysl". Vyhnul jste se některým výrokům jako: "v myšlení nebuďte jako děti" či například "jazyky nejsou pro věřící, ale pro nevěřící", "když by vešel člověk prostý nebo nevěřící, což neřeknou, že blázníte", apod.

Přesto jsem potěšen, hodntím Vaši úvahu kladně, jako posun k plnému pochopení textu, a mám za to, že časem tomu porozumíte, že ono blábolení a mumlàní, které přišlo do křesťanství před jen něco přes 100 lety, niidy nebylo to, co se dělo v Korintu, ať už v pohanství nebo v křesťanství.

Držím palce. Je to docela odvaha na křesťana napsat takový výklad ;)



Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1)
Vložil: Milka v Sobota, 06. březen 2021 @ 19:04:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohl byste začít psát pohádky, nebo i nějaké příběhy,  Františku.
Máte bujnou fantazii a umíte si vymýšlet. 






Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1)
Vložil: martino v Neděle, 07. březen 2021 @ 14:36:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud někdo obdrží dar jazyků, pak rozhodně toho nezneužívá, neboť Bůh to zařídil tak, že každý dar, který nebude přijímán s věčností bude odebrán, takže jistě k žádnému zneužívání nedojde. A pokud je zde tvrzeno: Pavel se ve 12. kapitole v 1. epištole ke Korintským zabývá dary Ducha Svatého i problémy, které s tím souvisely. V korintském sboru došlo k jejich zneužití, především dary jazyků...Zjevně se jedná o věroučnou neznalost, neboť dar jazyků nespadá do sedmi darů Ducha Svatého, které člověk přijímá ve svátosti biřmování jako trvalou pečeť, dary Ducha Svatého jsou: Moudrost, rozumnost, vědění, rada, láska, zbožnost a bázeň. Samozřejmě, že dar jazyků, moc uzdravovat, prorokovat atd. je též projevem darů Ducha Svatého to je jisté, ale jedná se již o dary rozmanité, které Duch Svatý též uděluje komu chce. Ale svátost biřmování je pro věřícího darem trvalým a nesmazatelným, neboť žádná svátost se nedá zrušit. Dar jazyků, dar uzdravovat, dar prorokovat se dá odejmout každému, kdo by tohoto daru chtěl zneužívat, jak je obsahem článku. 



Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 07. březen 2021 @ 19:21:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
 Prubířským kamenem je výpověď o Pánu Ježíši,  jestliže někdo řekne : Ježíš buď proklet, pak si můžeme být jisti, že mluví pod vlivem démonů neboť zlí duchové se rouhají a proklínají Ježíšovo jméno. Duch Boží by nikdy nikoho nevedl k tomu, aby se takto vyjadřoval o Spasiteli, neboť úkolem Ducha Božího je vyvyšovat Pána Ježíše.

  To jsi hezky napsal, Františku.

  A rozumíš tedy a jakého ducha bylo všechno to zlé, co jsi tu za ta léta napsal proti Pánu Ježíši, všechny ty tvoje nadávky, sprosťárny, urážky? Co jsi napsal proti lidem, kteří mu věří, mají ho rádi, žijí pro něj?

  Pokud bys porozuměl z jakého ducha to tvoje zlé psaní bylo: Co když je ze stejného ducha i zbytek toho, co žiješ? 

  Co když tvůj odpor k darům Ducha svatého je právě z tohoto zdroje?

  Toník



Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Pondělí, 08. březen 2021 @ 18:36:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Frantisek100 úplně stačí, co nám říká o daru jazyků Písmo svaté. Zamýšlíš se nad zneužíváním tohoto daru?
Opírej se o to, co víš z Písma svatého. 



Re: Zamyšlení nad darem mluvení jazyky, které je dnes zneužíváno (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 05. duben 2021 @ 09:21:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem dlouho mluvil podobně jak kritici daru jazyků. Nakonec jsem ho dostal a teď vím, o co jde. Nejhorší na tom je, že mnozí křesťané zasvěceně mluví o tom, co nemají a vůbec tomu nerozumí. Jsem členem chválící skupiny ve sboru. Občas nás to přivede ke chválám v jazycích. Vstoupíme tím do Boží blízkosti jako nikdy jinak. Ano, modlit se dá vědomou myslí a/nebo svým duchem v cizím jazyku. Chválit se dá v jazycích (při zpěvu) a v tom případě není potřeba výklad. Všichni vědí, že jde o chválu směřovanou Bohu. Náboženský duch popouzí jinak upřímné křesťany, protože Satan a jeho kohorta nesnáší chvály v jazycích. Je to škoda, přál bych vám, abyste prožili to co já a náležitě si daru jazyků užívali. Nejde o angličtinu apod. Je to hatmatilka, které rozumí Bůh. Není to žádné "vytržení". Že jako neví co dělá apod. To je hloupost.    



Stránka vygenerována za: 5.18 sekundy