Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 254, komentářů celkem: 429589, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 469 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Syntezator
rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116500470
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: O Duchu svatém
Vloženo Středa, 11. květen 2005 @ 11:29:56 CEST Vložil: karels

Žhavá témata Posílám vám bratři a sestry materiál, který mně přišel včera. Je to výběr z pohledů bratří na Ducha svatého. Jsou to nertodoxní pohledy, které přesto stojí za shlédnutí.

Otázka Ducha   Walter Kasper: Dogma pod Božím slovem   „Příští Ducha a příští Kristovo je pro apoštola Jana prakticky totéž, neboť v parakletovi přichází Ježíš sám. Vyvýšený a oslavený Kristus je PNEUMA  a  LOGOS Písem. Boží plán spásy nás tedy vede „od Pána jako těla k Pánu jako pneumatu“.   „Těžkosti, které se objevují, pramení z nepřítomnosti rozvinuté teologie o Duchu svatém v západní teologii. Správná teologie by měla ukázat Ducha jako Ducha Kristova – Gal.4,6; Fil.1,19; I.Petr.1,11 – jako způsob existence a vyzařující moc Pána v církvi a v křesťanech – II.Kor.3,17.“   Watchman Nee: „Jestliže před vstupem někoho do sboru vymáháme od něho něco jiného než to, že ho Pán přijal, pak jsme sektou.“ (normální život církve)   Duch svatý je Duch Otce i Syna. (D.p.2/1988) Duch vzkříšeného Krista. (Kueng, Křes.revue 6/1982)   „Duch je moc Božího života, která byla činně přítomná v Ježíšovi samém a on ji prostřednictvím svého života, smrti a vzkříšení dává svým učedníkům. Duch svatý je Duchem Kristovým a v Duchu je sám Kristus přítomen svému lidu.“ (Křes.revue 1/89, Alasda.Heron)   „Duch svatý je ten, který působí, že Kristus, který odešel, NYNÍ a NAVŽDY  PŘICHÁZÍ  NOVÝM  ZPŮSOBEM“. (Benda, D.p.12/1988)   W.Panenberg: Glaube und Wirklichkeit, 1975 – „Starý zákon úzce spojoval Božího ducha s větrem a bouří. Tak se začíná zpráva o stvoření tím, že Boží duch uvedl do pohybu vody praoceánu. Ezechiel viděl Boha jako Sturmwind (37.kap.).“   V Novém zákoně patří Duch k úzkému spojení se zmrtvýchvstalým Kristem a přítomnost Ducha nemá být izolována od Krista. „odem“ se vrací k Bohu (Kaz.12,7)   „Nicejsko-cařihradské“ vyznání říká, že Duch svatý vychází jen od Otce. Z toho plyne, že principem božství není celá trojice, nýbrž jen sám Otec.“ Augustin vnáší dodatek, že Duch vychází také od Syna. (Teologická revue CČSH 7-8/1985)   V Pastýři Hermově je Kristus podřízen Otci, jakkoli má před stvořením přednost.  Logos je s Duchem postaven na jednu rovinu: Praexistentního Ducha svatého, který stvořil stvoření, Bůh nechal sestoupit do těla jež vyvolil. I Kalvín měl k trojiční tradici rezervované stanovisko. Niceum není psáno v biblických pojmech, nýbrž v řeckých pojmech filosofických.   Tertullián byl prohlášen církví v roce 195 za heretika. Bible trinitární nauku neobsahuje. Chybným pojetím trojiční nauky přispěla křesťanská teologie ke vzniku ateismu! Podle Nového zákona je Duch svatý Bůh sám, totožný s Duchem Kristovým.   V trinitologii existuje tradicí nám předaný pojmový zmatek. (Trtík,Trojiční teologie,1984)   Karel Sýkora  

"O Duchu svatém" | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: O Duchu svatém (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 11. květen 2005 @ 11:38:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak co bratře pastýři,

ještě si myslíš, že jsem se svým názorem osamocený? A že svádím upřímně hledající na scestí? Pokud je svádím já, tito výše jmenování, už ty "upřímně hledající" sváděli dávno přede mnou!

S pozdravem Karel Sýkora



Re: O Duchu svatém (Skóre: 1)
Vložil: Kuato v Pátek, 13. květen 2005 @ 10:50:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážení přátelé.

Dostane-li se mi před oči podobný článek jako je tento, vždy mě přepadá tísnivý pocit za vás všechny, kteří jste nuceni nosit takovéto naukové břemeno, ve kterém se dá těžko orientovat a které namísto radosti ze zkoumání Písem přináší spíše filosofické uspokojení nebo tíživou řadu nejasností. Přitom se z Bible můžete dočíst, že je to Duch Boží, který otevírá srdce, mysl a oči a který dává porozumět tomu, co nám Bůh chce sdělit. Kdo je veden Duchem Božím, nepotřebuje přeci více než Písmo svaté.

Nastíním Vám svůj pohled na Ducha svatého:

Na počátku své nám známé činnosti vytvořil Bůh prostor nazvaný nebe a prostor nazvaný země. Nebe vytvořil pro život duchů a zemi pro život lidí. Jako prvního živého tvora vytvořil Bůh ducha zvaného Slovo do prostoru nebe. Tento Duch je věrným obrazem Božím - kromě omezení života v prostoru a času, protože má svůj počátek. Vše ostatní Bůh vytvořil skrze tohoto svého jediného narozeného Syna. Domnívám se, že to vše ostatní vytvořil vlastně Syn podle návodu Otce. Mohli bychom tedy Syna nazývat Bohem prostoru a času. Bůh dal zřejmě Synovi veškerou moc k uspořádání všech věcí na nebi i na zemi. Jako první byla Bohem vytvořena organizace Duchů. Pomocí Duchů pak Bůh skrze Syna vytvořil vše na zemi včetně člověka.

Když potom přišel Satan s touhou po bohorovnosti, přestal nastavovat své srdce světlu od Boha, jímž je láska. Vstoupil do tmy vlastní představy o spravedlnosti a svedl na svoji stranu část andělů. Společně pak tvoří množinu andělů, kterou můžeme nazvat zlá nebesa.

Ostatní andělé, kteří se Bohu nezpronevěřili a věrně mu slouží, tvoří množinu svatých (tj. čistých) duchů = Duch svatý. To jsou ti andělé, které přislíbil poslat Ježíš Kristus jako pomocníky všem, kteří ho chtějí následovat. Tito andělé pak působí na srdce člověka, toužícího po uzdravení, aby ho přetvořili do podoby Boží. (Samozřejmě jde o uzdravení i podobu duchovní.)




Stránka vygenerována za: 0.15 sekundy