Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 437 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116471010
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Hnutí New Age
Vloženo Sobota, 16. červenec 2005 @ 12:27:24 CEST Vložil: Bolek

Přednáška poslal Lutrik

Hnutí New Age - úvodní poznámky  Hnutí New Age (Nový věk, též Nový aeón) vzniklo ze sílicí potřeby reflektovat postmodernistické zklamání nad vědou a pokrokem i nad monolitní nepružností tradičních světonázorových systémů vycházejících z objektivní povahy skutečnosti bez vazby na okamžité osobní vnitřní štěstí člověka. Souvisí s komplexním uvědoměním si jedinečnosti lidského stvoření (existence) a možnosti přeměnit člověka i dnešní svět na něco lepšího. Pokouší se spojit nejnovější poznatky přírodních věd s tradicemi spiritualismu (ten přisuzuje psychice netělesnou podstatu a předpokládá její posmrtné trvání ve světě duchů).

Vychází přitom z představy, že člověk je svým způsobem bohem, že lidské je součástí božího. Výsledkem poznání "boha v nás" je potom moc nad vším (ovládnutí sebe i vesmíru). A díky tomu nemusíme (my lidé) být spoutáni vnější a objektivní realitou (duchovní či fyzickou), spíše můžeme "tvořit svou vlastní realitu". Svým lákavým přístupem začíná hnutí New Age konkurovat nejen sekulárnímu humanismu (racionalismu, atheismu, skepticismu), ale také tradičním monoteistickým náboženstvím (židovství, křesťanství či islámu). Ambicí tohoto hnutí je totiž také se stát novou globální ideologií, která nachází pro stále více jednotnější lidstvo (proces globalizace) společný jmenovatel, jenž by neměl nedostatky historicky a lokálně podmíněných myšlenkových směrů a mohl vytvářet celostní poznání světa a naší civilizace v něm. Proto se hnutí New Age zaměřuje na určité splynutí různých náboženských konfesí a světonázorových proudů Východu i Západu (taoismus, zen-buddhismus, liberální křesťanství atd.), jak to mimo jiné zaznělo i na prvním pražském setkání intelektuálů FÓRUM 2000 v září 1997 (druhé setkání proběhlo v říjnu 1998, třetí v říjnu 1999, čtvrté v říjnu 2000 a páté proběhlo v říjnu 2001). Východiska, vznik a vývoj hnutí Hnutí New Age nevzniká z ničeho, má svoji prehistorii. Inspiraci nachází již v různých kryptokulturních proudech pozdního středověku a novověku jako např. v templářství, rosenkruciánství, svobodném zednářství či novopohanství (neopaganismu), které zase nacházely inspiraci ve starších duchovních proudech Východu, mezi indickým hinduismem, perským manicheismem (kosmický konflikt mezi Světlem a Temnotou, zakladatel Mání žil v letech 216 - 277), súfismem (mystickým směrem v rámci islámu) a především gnosticismem (gnóze), rozšířeném na sklonku starověku (zejména ve 2. století naší éry - po Kristu) v christianizujícím se helénském světě (blíže viz např. Hutin, S.- Tajné společnosti, edice Vědět víc, Victoria Publishing, Praha 1995). Hlavní předchůdkyní hnutí New Age se však jeví Theosofická společnost, angl. Theosophical Society (z řeckého theos - bůh a sophia - moudrost), která byla založena (H. P. Blavatskou, H. S. Olcottem a W. Q. Judgem) v New Yorku v roce 1875 s cílem poznávat pomocí vědomí božskou podstatu světa. Tento směr spojuje západní esoterická (tj. vnitřní, tajná, přístupná pouze zasvěcencům) učení, okultismus, astrologii, mysticismus - Jacob Böhme (1575 - 1624), Samuel Swedenborg (1688 - 1772), William Blake (1757 - 1827), kabalu, čarodějnictví atd. s východním luciferstvím, hinduismem, buddhismem (prvky jógy, karmy, reinkarnace, pěstování meditace, vyslovování manter), bahá'ismem atd. Předpokladem je zde existence univerzální gnóze - božské archaické moudrosti, jež se šířila od dob vrcholné antiky a zachovala se u zasvěcenců všech kultur (tvořících tzv. řetěz zasvěcenců), např. inspirovala názory skupiny amerických myslitelů, transcendentalistů z roku 1836 - Henry David Thoreau (1817 - 1862), unitář Ralph Waldo Emerson (1803 - 1882): "Víra se zakládá na přijetí důkazů o duchu, nevíra tkví v jejich popírání" a další. Helena Petrovna Blavatská (1831 - 1891), jedna ze tří zakladatelů Teosofické společnosti, je rovněž známá jako autorka dvousvazkové knihy Tajné učení ("The Secret Doctrine"), kde mimo jiné popisuje mystické předurčení árijců (údajně potomků obyvatel bájné Atlantidy) k pozdvižení Nového věku. Obecně mystická východiska hnutí New Age pak rozpracovala její následovnice Anne Wood Besantová (1847 - 1933), která rovněž přichází s myšlenkou příchodu "nového Spasitele světa" (původně mylně ztotožňovaného s Indem Jiddou Krišnamurtim). Třetí předsedkyně společnosti Alice Ann Baileyová (1880 - 1949) prý již přišla s konkrétním plánem k uskutečnění nového řádu světa (údajně ji zjeveného tzv. Mistrem moudrosti, osvíceným Tibeťanem Djawai Khulem). V roce 1922 zakládá v New Yorku Lucifer Publishing Company (nyní Lucis Trust) rozšiřující její spisy. Její nejznámější dílem je kniha Kristův návrat ("The Return of Christ"), která vyšla v roce 1948. Historický Kristus podle ní nemá žádnou důležitost. Kristus je idea (souhrn vibrací), jež se může vtělit v různých zjeveních - Buddha, Hermes, Zarathustra, Ježíš, Mání atd. Brzy se znovu vtělí, aby lidem zjevil, jak se mohou spasit (zachránit) vlastní silou. Prozatím autorka nabízí celou řadu různých způsobů zasvěcení a meditací, kterými lze tohoto sebevykoupení dosáhnout. Obzvláště věří v sílu "Všeobecného dne modliteb", kdy se všichni příznivci sjednotí v témž okamžiku ve společné modlitbě a kdy budou moci díky vrcholnému společnému soustředění ovlivnit běh světa. S Theosofickou společností úzce spolupracovali také takoví legendární mystici jako byl Němec Rudolf Steiner (1861 - 1925), zakladatel vlastní Antroposofické společnosti (1913, řecky anthropos = člověk, sophia = moudrost) a tvůrce speciální pedagogické metody – waldorfské pedagogiky, tzv. Waldorfské školy (1919), usilující o plný rozvoj člověka již od dětství, a který mimo jiné učil, že vývoj člověka je nesen, usměrňován a podněcován bytostmi vyšších duchovních hierarchií a probíhá v rámci velkého vývojového panoramatu s několikanásobnou inkarnací naší planety s oddělenými kosmickými stavy, označujícími sestup od ryzí duc*****sti až k našemu dnešnímu hmotnému stavu a teprve ve 4. Velkém cyklu zemského vývoje (v době atlantské) mělo dojít ke spojení duchovní bytosti člověka (jeho já) s pozemskou tělesností; a dále Gruzínec Grigorij Ivanovič Gurdijev (narozen prý v roce 1870, zemřel 1949), tvůrce vlastní teorie o člověku a světě - úkolem člověka je co nejvíce zvýšit a zlepšit psychickou energii, kterou uvolňuje, práce, diskuse, hudba, tanec, objevování vlastního já má člověku umožnit překonat přirozenou lenost, sklon k odpočinku a k nicnedělání a dosahovat plného rozvoje svých sil, existuje pak sedm stupňů vývojového žebříčku člověka - instinktivní člověk, emotivní člověk, intelektuální člověk, přechodový člověk, integrovaný člověk, uvědomělý člověk a úplný, celý člověk, působil mimo jiné v Institutu pro rozvoj člověka ve Fontainebleau (Francie). Hnutí New Age se mělo údajně nejprve formovat podle tajného plánu svých zakladatelů, kteří v první fázi měli získávat tajné zasvěcence a připravovat svou organizaci. Veřejně ovšem působí pouze střediska životního stylu - např. Esalen Institut v Kalifornii (1937) či Findhorn Community ve Skotsku (zahrada ducha - pěstování rostlin při respektování hlasů rostlinných duchů, zvaných "deva", 1962) či školicí osvětová střediska - Lucis Trust, Arkan School nebo Open centrum v USA (1984). Znám je i Wrekin Trust (sira George Travelyana) - šířící myšlenky léčitelství, mystiky a filozofie - a také poutní středisko stoupenců New Age ve Velké Británii - Glastonbury (místo kosmické síly spojované s legendou o svatém Grálu, za další místo kosmické síly se považuje např. Cluny ve Francii). Množství propagačních nebo poradenských středisek se pak odhaduje na čtyřicet až padesát tisíc, navíc knihkupectví a stánky s knihami nabízejí více než osmnáct tisíc titulů literatury Nového věku. K propagaci myšlenek New Age slouží i umělecké galerie, kavárny a čajovny. Struktura hnutí New Age je tedy hlavně spojena s široce rozprostřenými sítěmi hnutí, což zvyšuje její pružnost a odolnost proti zásahům zvenčí. Na základě svoji struktury a vypracovaných hlavních zásad potom hnutí New Age všemi prostředky šíří zejména povědomí o nutnosti Nového věku a nástupu Věku Vodnáře. Do povědomí širší veřejnosti hnutí vstoupilo koncem 60. let v USA, a to v určité návaznosti na hnutí hippies a vlnu nové opoziční kultury (antikultury) mládeže (Timothy Leary, Allen Gisberg, hnutí Flower Power, kult nenásilí, volné lásky, drog a hudby). Do zcela veřejné fáze vstupuje hnutí New Age rokem 1975, kdy počíná šířit svůj světský program sjednocení světa - ekonomiky, politiky i kultury. Za kultovní knihy hnutí New Age se považují především následující knihy - kniha Marylin Fergusonové - "The Aquarian Conspiracy", Vodnářské spiknutí (Boston, J. P. Tarcher, 1980) a kniha Fritjofa Capry "The Turning Point - science, society and the rising culture", Bod zvratu - věda, společnost a vzcházející, vynořující se kultura (Glasgow, Collins, 1982). Pro své ideály chce hnutí získat nejen sympatie široké veřejnosti, ale i podporu čelných osobností vědy, kultury, politiky, hospodářství – např. představitelů různých celosvětových organizací jako jsou OSN, UNESCO, Světová rada církví (WCC, World Council of Churches), Římský klub (Club of Rome), Svobodní zednáři, Ilumináti, Lion´s kluby, Rotary kluby či PEN kluby atd. Současně má probíhat příprava pro vystoupení "nového Spasitele", Lorda Maytreye (Pána Maytreye). Maytrey (Maitrea, Maitreja) čili "Laskavý" je buddhistický výraz Buddhu budoucnosti, který hnutí New Age převzalo (Buddha znamená v sanskrtu Probuzený a v mahájanovém buddhismu se v budoucnosti očekávaný Buddha jmenuje Bódhisattva Maitréja). V současnosti jsou prvky hnutí New Age prakticky všudypřítomnou součástí západní kultury. Prakticky všude lze narazit na hnutím New Age využívanou symboliku - kruh (symbol nekonečna a koloběhu znovuzrození), trojúhelník (jako začátek všech tvarů, symbol trojice jevů značících božský rámec života - zrození, život a smrt; rovnostranný trojúhelník pak jako symbol božství), pyramidu (symbol života, nesmrtelnosti a duchovního obrození, pyramida spojuje v sobě trojúhelník i čtverec - symbol čtyř stran vesmíru), duhu v obráceném pořadí barev (symbol mostu mezi lidskou duší a "velkým duchem vesmíru"), magické číslo 666 (6 je číslo člověka, 666 potom v pojetí hnutí New Age symbol dokonalého lidství) či svastiku (dávný indogermánský symbol štěstí, možné jsou i jiné výklady - symbol slunce, pramen života a plodnosti, symbol blesku jako projevu božího hněvu; obrácená svastika pak je symbolem destrukce). Hnutí má údajně na světě kolem čtvrt miliardy skutečných stoupenců. V USA prý 4,5 milionů, v SRN 780 tisíc, ve Velké Británii 900 tisíc, v Itálii 1 milión, ve Francii 560 tisíc, v bývalém Československu odhady činily asi 70 tisíc příznivců (rok 1990) atd. V současně době vychází u nás např. časopis pro Nový věk Baraka (baraka - arabsky znamená charizma čili zvláštní milostí Bohem danou schopnost blahodárného působení cestami, které přesahují možnosti lidských sil), jenž lze nalézt i na síti Internetu (http/modrysvet.codalan.cz/w-baraka/). Z nových a moderních prvků hledají aktivisté New Age oporu například ve feminismu (včetně feministické teologie a kultu matky Země - bohyně Země a přírody Gáia), v idejích Teilharda de Chardina (bod Omega), ale spřízněnce nacházejí i mezi homosexuály, u mírových iniciativ, ekologických hnutí (ekosofie), novodobého spiritismu (jehož počátky jsou spojeny s rokem 1848), satanismu (Anton La Vey), mezi vyznavači šamanismu (Carlos Castaneda) i dalších forem čarodějnictví (druidismus, Wicca, vudu, černé magie), mezi stoupenci hnutí za sexuální osvobození (podporovaným také Wilhelmem Reichem, tvůrcem speciální psychiatrické metody, jež se nazývá terapie orgasmu nebo také vegetoterapie), ufologie a kultu E.T., scientologie čili dianetiky (Lafayette Ronald Hubbard), self - psychologie (Abraham H. Maslow, Carl R. Rogers), transpersonální psychologie (Stanislav Grof), synergetiky (princip sebeorganizace univerza) či participativní ekonomie (J. Vanek, G. Hodgson - princip nečistoty požadující, aby celková struktura hospodářství byla heterogenní, přestože v ní může dominovat jeden typ ekonomické organizace) atd. - srovnej Naisbitt, J. a Aburdenová, P. - "Megatrendy 2000, desať nových smerov na deväťdesiate roky", Bradlo, Bratislava 1992, kap. 7 a 9. Hnutí New Age tak představuje zastřešující označení pro celou řadu lidí, organizací, akcí, praktik a myšlenek. Lidé, kteří se ztotožňují s hnutím New Age, jsou mu oddáni a jsou do něho zapojeni na různém stupni (ideové sympatie, účast na konkrétních akcích, členství v různých skupinách, sdruženích i agenturách, zasvěcenci). Přes rozmanitost jeho podob lze v hnutí New Age abstrahovat několik klíčových principů, které představují jeho základní světový názor. Sedm principů New Age : 1. Jednota světa - holismus čili "všechno je jedno" ("all is one"), všechno je součástí kosmické síly, neosobní boží energie čisté lásky, "jsme jedna láska, jsme jedno", protiklad dobra a zla, rozumu a víry, boha a člověka pak neexistuje (tím se ovšem otevírají dveře pro etický relativismus). 2. Jednota poznání - různé víry a znalosti tvoří jen různé cesty ke stejnému cíli, je třeba slučovat zdánlivě protichůdné pohledy a pracovat na kritické synkrezi (sjednocení názorů) světových náboženství, "Všechna náboženství se sejdou na vrcholu Boží pyramidy" (Teilhard de Chardin). 3. Vláda ducha - svět je iluzí (mája), hříčkou čistého ducha, je ovládaný (sedmistupňovou) Planetární Hierarchií duchovních Mistrů, Mistrů moudrosti : jde o duchovní bytosti (duchové přírody, starší i noví bohové, tzv. Velké bílé bratrstvo) a o duchem navštívené osvícence - ilumináty (např. prostřednictvím tzv. duchovní komunikace, tj. přenášení informací z neviditelného světa skrze média, ang. channeling). 4. Nový věk - nevyhnutelný příchod nové epochy (nového aeónu), který přinese obnovu harmonie, splynutí lidského světa s čistým duchem a návrat k němu všech, kteří se zbavili všech starých duchovních spoutaností. 5. Pozitivní myšlení - skrytá schopnost člověka spojit se v podvědomí či nadvědomí s vesmírnou energií, využít jádro boží přirozenosti obsažené v něm samém. 6. Luciferská iniciace - dosažení schopnosti jednotlivce k bodu, který je vstupní branou k dokonalosti Nového věku, využívá se přitom různých rituálních technik (pohanské kulty, např. keltského náboženství - blíže Molyneaux, B. L. - "Tajemné kulty a rituály", Knižní klub, k.s. ve spolupráci s nakladatelstvím Práh, Praha 1996), životosprávy (makrobiotika), meditací (soustředění se slabikami mantry) atd., lidé díky tomu mohou dosáhnout vyšší úroveň vibrací a současný Homo sapiens se může přeměnit na Homo universalis či na Homo noeticus (poznávající z nitra duše). 7. Vize záchrany světa - nástrojem příchodu Nového věku je celosvětové rozšíření osvíceného vědomí spojující postmoderní vědecké poznání s duchovním otevřením se, všelidská tzv. velká invokace (vzývání) pak umocní "mentální silové pole", díky kterému v čele duchovní hierarchie stane "nový Spasitel". Smyslem činnosti New Age je údajně nastolit jednotné světové uspořádání, jednotné světové náboženství New Age (závazné pro všechny) a jednotný ekonomický, sociální a politický světový pořádek (řád). Národní státy mají ustoupit jednotné Světové říši (Sigurdsson) či Celozemskému Univerzálnímu Státu (Ján Maliarik). V něm bude pak ustanovena celosvětová vláda s ministerstvy pro rozvoj vědomí, kulturní integritu, světovou harmonii a pro nesmrtelnost. Křesťanství a jiná náboženství se stanou součástí jednotného světového náboženství New Age. Dojde rovněž ke splynutí vědy a světového náboženství New Age (snad na bázi nového procesně-genetického, paměťového paradigmatu vědy, hypotézy o skryté, implicitní paměti všech přírodních i společenských procesů, viz Král, M. – „Kam směřuje civilizace?“, Filosofia, FÚ AV ČR, Praha 1998, str. 125). Na uvedené cestě ke "světové jednotě" se mimo jiné předpokládá zavedení mezinárodního univerzálního úvěrového systému, jednotného světového daňového systému, uznání nutnosti celosvětové kontroly biologické otázky, včetně určování hustoty obyvatelstva a zdravotnictví (biologická otázka se má řešit mimo jiné pomocí plánovaného rodičovství, legalizace umělého přerušení těhotenství, povolení genetické manipulace, umělého oplodnění a také euthanasie; též zřízením celosvětové centrály pro distribuci potravin), zaručení celosvětového minima svobody a životní úrovně pro každého jednotlivce (v tomto požadavku někteří vidí stopy socialistického myšlení, světového socialismu), zavedení celosvětově platné povinnosti vojenské služby k obranným účelům atd. Praxe a myšlenky propagované hnutím New Age : Školství - popularizace jógy, meditace, experimentálních způsobů učení, "holistická výchova", "integrační vzdělávání" a tzv. globální vzdělávání (global education) - propagace vize celosvětové politické jednoty, kosmopolitního světového názoru, multikulturní společnosti, morální a náboženské rovnocennosti všech národů, "boj s nacionalistickými a morálními přežitky", obhajoba náboženské synkreze, kritika křesťanství a západního způsobu života. Podnikání - nabídka kurzů pro "rozvoj lidského potenciálu" (Forum - dříve Erhard Seminars Training=Erhardovy výcvikové semináře=hnutí est; Transformační technologie; Pramen života=Lifespring; Aktualizace; Kognitives Problemlösungtraining; Neuro liguistic programm – v České republice Neurolingvistické programování čili NLP), využívajících možností vizualizace (představivosti), pozitivního ujišťování, východních forem meditace a jiných "psychotechnik" (např. pod rouškou "snížení stresu"). Zdravotnictví - propagace tzv. celostního uzdravování (zabývat se člověkem jako celkem, nejen léčit dílčí symptomy), léčení pomocí krystalů, čtení z aury, čtení z ruky, akupunktury, akupresury, chiropraxe, vegetariánské stravy, homeopatie, aromaterapie, transcendentální meditace, biologické zpětné vazby, hypnózy, holotropního dýchání, vzpomínání na minulé životy a dalších praktik "mystické" medicíny. Umění - zejména hudba New Age, v tom meditativní či mystická hudba New Age (údajně působící změny ve vědomí), progresivní hudba New Age (stimulující, ale nerušivý účinek), "křesťanská" hudba New Age (inspirace křesťanskými náměty), dále tzv. video vize (filmy typu Hvězdných válek - Star Wars či seriály typu Star Trek) nebo fantastická a sci - fi literatura. Věk Vodnáře Všechny cíle hnutí New Age mají být dosaženy v tzv. Věku Vodnáře. Pojem Věk Vodnáře pochází z astrologie. Z astrologického hlediska vždy asi po dvou tisící letech se Slunce dostává při jarní rovnodennosti do jiného souhvězdí zvířetníku (precese), a právě z této skutečnosti odvozují astrologové názor, že s měnícím se souhvězdím zvířetníku se mění i osud naší planety Země. Astrologicky má každé znamení trvat zhruba 2150 let (jde vlastně o jeden měsíc tzv. platónského roku, čítajícího přibližně 25700 let). Na počátku světa (asi 4300 let před Kristem) vládlo znamení Býka, pak znamení Berana (přibližně od roku 2300 před Kristem), poté nastoupilo znamení Ryb (150 let před Kristem) a přišel věk křesťanství (v prvních stoletích našeho letopočtu - po Kristu používali křesťané jako svůj symbol rybu a sv. Petr byl např. rybářem, souhvězdí Ryb je dále symbolem Palestiny čili Izraele a Ryba či obecně řečeno život ve vodě reprezentuje též život vůbec) a nyní jde o přechod ze znamení Ryb (Pisces) do znamení Vodnáře (Aquarius), kdy zaniká křesťanství a Vodnář vylévá na svět proudy vody, které jsou symbolem nového ducha. V roce 1979 např. i Miloš Forman opěvuje Věk Vodnáře ve své filmové verzi slavného brodwayského muzikálu J. Rado, G. Ragniho, G. Mac Dermota „Hair“ - Vlasy z roku 1968 (tento muzikál se od roku 1997 hraje i v Praze). Tento nový duch má pak vést lidi pomocí meditací, jógy a jiných psychotechnik k "rozšířenému vědomí" a toto "osvícené vědomí" ("globální vědomí") je posléze uschopní vést život bez těžkostí a problémů pod vládou duchovních Mistrů a Lorda Maytreye, "Mesiáše" New Age. Ve světě pak zavládne konečně trvalý mír, pravá láska a pevná jednota. Bude obnovena i harmonie s přírodou. Zkrátka skutečně přijde Nový věk, Nová doba. Nástup Věku Vodnáře se dříve situoval do různých let - 1950, 1962, 1967, 1997, 2062, 2154 či dokonce až 2377, nakonec však stoupenci hnutí New Age oslavili (i v Praze) "příchod" Věku Vodnáře dne 23. 1. 1997, a to v souvislosti se zvláštním postavením planety Saturnu (planeta židovského národa), planety Jupitera (planeta králů) a planety Uranu (Uranos - řecký bůh nebe, vzduchu, první vládce bohů před Kronosem a Diem) v jedné linii. Vstup do Nového věku mají sice provázet kolem roku 2000 určité dramatické změny a chaos - přírodní katastrofy (sopečné výbuchy, povodně, velké požáry), válečné konflikty, sociální revoluce, politické převraty (srovnej s publikací Gordonová, A.; Suzuki, D. - Jde o přežití, Baroko & Fox, Beroun 1994 a s publikací Brzezinski, Z. - Bez kontroly, s podtitulem chaos v předvečer 21. století, Victoria Publishing, Praha 1993), ovšem poměrně velmi brzy se pak má svět naplnit (právě prostřednictvím hnutí New Age) světlem poznání a celkovou harmonií. Dokonce již počínaje samotným rokem 2000 snad může být nastolen "ráj, tisícileté království" Nového věku. Takže se máme na co těšit, přestože zatím možná prožíváme nelehké chvíle. Další literatura : Clifford Bishop - Lidský duch a sexualita (magie, tradice, současnost), Knižní klub ve spolupráci s nakladatelstvím Práh, Praha 1997 William Blake - umělec, mystik a básník, Svět poznání, č. 35/1998 Ivan Březina - Poslové úsvitu (o čem se nedá mluvit, o tom je třeba mlčet), Reflex, č.50/1997 Richard Cavendish - Dějiny magie, Odeon - nakladatelství krásné literatury a umění, Praha 1994 J. B. Čerňak - Tajné spoločnosti, nakladateľstvo Pravda, Bratislava 1990 Erich von Däniken - Soudný den dávno nastal (očekávání Mesiáše a mimozemšťané), Knižní klub a Baronet, Praha 1996 Jiří Dolejš - New Age (několik poznámek k novému fenoménu), ÚHP ČR, Praha 1993 Otmar Doležal, Růžena Hermanová - Idea vodnářského věku, nakladatelství Jiří Alman, Brno 1997 John Drake - Oltáře neznámým bohům, příloha Katolického týdeníku Perspektivy, číslo 2, únor 2000, Katolický týdeník, č. 9/2000 Ronald Enroth a další - Za novými světy (průvodce sektami a novými náboženstvími), Návrat domů, Praha 1998 Douglas R. Groothuis - Tváří v tvář New Age, Návrat domů, Praha 1995 James Harpur - Atlas posvátných míst (místa, kde se nebe stýká se zemí), Knižní klub, Praha 1995 Steven Hassan – Jak čelit psychické manipulaci zhoubných kultů, Nakladatelství Tomáše Janečka, Brno 1994 Petr Holub - Konec světa se blíží .... možná už je za námi, Respekt, č. 1 - 2/1998 Louis Charpentier - Tajný pravěk Evropy, edice Kamarád, Práce, Praha 1992 Kardinál Godfried Danneels - Kristus nebo Vodnář? Pastýřský list, Karmelitánské nakladatelství, Kostelní Vydří 1993 Tom Kay - Kdy přijde kometa, proroctví nového tisíciletí, Knižní klub, Praha 1998 Martle Langleyová, John Butterworth, John Allan - Víry a vyznání (náboženství, sekty a paranormální jevy), Slovart, Bratislava 1993 Michel Lacroix a další - Co hlásá New Age, studijní texty Centra Aletti, nakladatelství Refugium Velehrad - Roma, Velehrad 2000 C. Scott Littleton - Moudrost východu (ilustrovaný průvodce po východních náboženstvím a filozofiích), Knižní klub a Balios, Praha 1998 James Lovelock - Gaia živoucí planeta, Edice Kolumbus, Mladá fronta a MŽP, Praha 1994 Dušan Lužný - Nová náboženská hnutí, Masarykova univerzita, Brno 1997 Helena Pavlicová a kol. - Sborník : judaismus - křesťanství - - islám, Mladá fronta, Praha 1994 Alessandro Olivieri Pennesi - Kristus podle New Age (Kritická analýza), Matice cyrilometodějská, s. r. o., Olomouc 2000 Nancy R. Pearcyová, Charles B. Thaxton - Duše vědy (proměny ve vztahu vědy a náboženství), Návrat domů, Praha 1997 William Raeper, Linda Smithová - Úvod do světa idejí (náboženství a filozofie v minulosti a současnosti), Vyšehrad, Praha 1994 Luděk Rychetník - Spirituální globalizace - zpráva o osobní zkušenosti, příspěvek na seminář hnutí Křesťan a Práce, Velehrad 26. - 28. 3. 1999 James W. Sire - Za novými světy (průvodce světovými názory), Návrat, Praha 1993 Josef Sudbrack - Mystika, Karmelitánské nakladatelství, Kostelní Vydří 1995 Josef Šmajs - Ohrožená kultura (od revoluční ontologie k ekologické politice), nakladatelství Hynek ve spolupráci s nakladatelstvím Dobromysl, druhé, rozšířené vydání, Praha 1997 Josef Šmajs - Drama evoluce (fragment evoluční ontologie), nakladatelství Hynek, Praha 2000 A. P. Tycho- Tak mnoho cest. Příručka o náboženství, sektách, New Age a nových duchovních směrech, Spolek moravských nakladatelů, Olomouc 2001 Zdeněk Vojtíšek - Netradiční náboženství u nás, Dinger, s. r. o., Praha 1998 Bohumil Vurm - Tajné dějiny Evropy 1 (od Atlantidy po vrcholný středověk), Emitent ve spolupráci s Knižním klubem, k. s., Praha 1998 Bohumil Vurm - Tajné dějiny Evropy 2 (od renesance po XIX. století), Emitent ve spolupráci s Knižním klubem, k. s., Praha 1999 Bohumil Vurm - Tajné dějiny Evropy 3 (XX. Století), Emitent ve spolupráci s Knižním klubem, k. s., Praha 2000 Kenneth R. Wade – Tajemství New Age, Advent Orion, Praha 1996 Richard Weissager - Sexuální vztahy a svobodná společnost, TAP, Praha 1996 Nostradamus a jiní (předpovědi do roku 2000), vydavateľstvo Tiny, spol. s r.o., Bratislava 1995 Helena Petrovna Blavatská (1831 - 1891). Život a dílo zakladatelky teosofického hnutí, PRAGMA, Praha 1997 se zvolením Textes Théosophiques, Paris 1991 Kniha o náboženstvích (hodnoty společné lidem všech dob), Jacqueline Vallon (editor), Albatros, Praha 1993 Lexikon náboženských hnutí, sekt a duchovních společenství, sestavil F. R. Hrabal, CAD PRESS, Bratislava 1998 Ing. Stanislav Heczko, Ph.D.


"Hnutí New Age" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy