|
Právě je 456 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116501062 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Jan Křtitel a naše doba
Vloženo Pátek, 13. leden 2006 @ 21:42:43 CET Vložil: Bolek |
poslal Ferda
EDITORIAL
O působení sv. Jana Křtitele nacházíme zprávy u všech
evangelistů. Z jeho vystoupení je zřejmé, že Boží Syn se před zahájením svého
veřejného života nespokojuje s tím, co už je o jeho příchodu z dřívějších dob a
knih obecně známo, ale posílá bezprostředně před sebou ještě zvláštního posla,
aby jasně oznámil, že nadešla doba příchodu Mesiáše, který ho poslal před
sebou, aby mu připravil cestu.
Ze zachovalých úryvků Janova kázání víme, že
nikoho nešetřil, nikomu nelichotil a nikomu se nepodbízel. Jeho hlásání se nese
spíše v duchu nesmlouvavé přísnosti. Neskrývá, že s příchodem Božího království
je spojeno i vážné varování těm, kteří tuto skutečnost nechtějí vzít na vědomí.
Slova o připravené sekeře a pálení plev nikoho nenechávají v té věci na
pochybách. Vladař od něho slyší dokonce nekompromisní slova: „Není ti
dovoleno…“ Jan vystupuje v duchu a v tradici starozákonních poroků. Plní své
poslání důsledně bez ohledu na to, co mu to vynese. Nezanechal nám žádnou
zprávu o tom, jakým způsobem se dověděl o svém poslání a o tom, co má hlásat a
dělat, ale nepochybně jeho vystoupení předcházelo zcela konkrétní povolání,
které se asi nelišilo od způsobu, jakým byli povolání patriarchové sv. Josef a
sv. Zachariáš a jakým byla o svém poslání informována svatá Panna z Nazareta.
Reakce na jeho kázání je značně rozdílná.
Panovník odpoví tak, že proti němu použije svou moc: dá proroka nejdříve uvěznit
a nakonec popravit. Náboženští předáci vystupují ze sebevědomé pozice, že jich
samotných se jeho výzvy netýkají, ale pokládají za svou povinnost ho především
„legitimovat“: „Kdo jsi? Jak to, že křtíš?“ Jeho odpověď je výmluvná: Nevšímejte
si mne, ale toho, který přichází za mnou. Je větší než já!
Jen
prostí lidé v hojném počtu záhy z jeho vystupování a z jeho způsobu života
pochopili, že jeho poselství je třeba brát vážně, a vzali je za své, a to je
také přimělo k zásadní otázce: Co máme dělat? Reakce podobné těmto „vzorcům chování“ se zachovaly až
do dnešní doby.
Ať už
si to připouštíme nebo ne, Pán je blízko a měli bychom mu připravit cestu.
Pro
první křesťanské obce je příznačné, jak živě měli stále před očima Kristův opětovný
příchod a jak podle toho usměrňovali svůj život bez ohledu na to, jak měli k té
době ještě daleko. Oč více musíme na slíbený Pánův příchod myslet my, a to
nejen proto, že už skutečně uplynulo mnoho času, ale protože jsme již svědky všech
těch příznaků, které sám Pán označil za znamení konce časů: povstaly národy
proti národům, na mnoha místech je hlad a zemětřesení. Lidé se zrazují a jeden
druhého nenávidí, jsou bezradní nad hukotem a příbojem moře. Vystoupily zástupy
falešných proroků. Hřích se rozmohl nevídaným způsobem a navíc se tváří, jako
by ani hříchem nebyl.
Tak
jako před prvním příchodem i nyní jsou to nejen tyto předem ohlášené příznaky,
ale také varovné hlasy proroků, které naléhavě vyzývají k bdělosti, pokání a
obrácení. A opět jsou to především prostí lidé, kteří tyto prorocké hlasy
pozorně vnímají a následují. Především díky jejich neodbytné vytrvalosti nezůstávají
tato prorocká poselství odsunuta stranou a nepovšimnuta. To, co by mělo být očekávaným
a vítaným poselstvím z nebe, abychom „pozvedli hlavu a radovali se, že se blíží
naše vykoupení“, zůstává však namnoze jen tolerovaným projevem lidové zbožnosti.
Dále platí Janovy postesky: „Ačkoliv Pán vykonal tolik znamení, neuvěřili v něho.“
„Pane, kdo uvěřil tomu, co jsme hlásali, komu se zjevila moc Páně?“ A přitom
nic není tak naléhavé jako potřeba velkého obrácení.
Velice
nám záleželo na tom, aby preambule evropské ústavy obsahovala zmínku o Bohu a o
křesťanských kořenech Evropy. Vůbec nás přitom nenapadlo, že hlavní problém
ústavy není v tom, co prohlašuje, ale v tom, co tato ústava ve skutečnosti umožňuje
a podporuje. Byly doby, kdy Evropa, tehdy křesťanská, vysílala hlasatele Kristova
evangelia do celého světa. Nyní táž Evropa vysílá zcela jiné apoštoly, kteří za
podpory nesmírných finančních prostředků jdou do misijních zemí hlásat
antievangelium „reproduktivního zdraví“, což je krycí název pro zákonem chráněnou
likvidaci nenarozeného života. Pokud bychom si mysleli, že se jedná o akci zapřisáhlých
nevěrců, byli bychom na velkém omylu. Za tímto počinem stojí také tzv.
„Katolíci pro svobodnou volbu“ (CFFC). Jejich základní deviza je novodobou
variantou lži hada z ráje: „Nemorální je dnes to, co učí tradiční katolická
morálka. Když nás bude většina, i Bůh musí ustoupit!“ Aby i věřícím ženám
„usnadnili“ rozhodnutí k potratu, vymysleli k tomu dokonce zvláštní obřady s
modlitbami, zpěvem a požehnáním. I v tradičně katolickém Bavorsku, kde vládnou
tzv. křesťanští demokraté, se prosazuje tento nový duch. Ministerstvo odpovědné
za výchovu mládeže organizuje přímo náborovou kampaň, která má učinit
homosexualitu samozřejmou a přitažlivou již pro děti a mládež, aby prý nikdo
nebyl diskriminován. Vše pod heslem „Jsme tu pro tebe“, „Můžete být »homo«, jen
když chcete“. Diskriminováni budou nadále naopak ti, kteří se tomuto duchu
nechtějí přizpůsobit. Máme ještě čekat, že se Antikrist teprve objeví v osobní
podobě? Zdá se, že už si našel lepší a účinnější způsob jak se uplatnit a
prosadit svůj vliv. Ty, kteří ještě věrně slouží Bohu, chtějí jejich vlastní
souvěrci všemožně usvědčit, že jsou ve službách lidem nebezpečného
fundamentalismu a nesnášenlivosti, tedy ve službách zla, a tak je umlčet, aby měli
volný prostor pro plánovité šíření zkázy do lidských duší.
Pod
zorným úhlem nadcházejícího konce se radikálně mění pořadí hodnot a pod tímto
zorným úhlem je třeba znovu číst prorocká poselství z různých míst zjevení.
Ptáte se: „Co máme dělat?“ To je závažná otázka: Máme v této rozhodující chvíli
usilovat o to, abychom s těmi, kteří svým jednáním hrubě urážejí Boží
svrchovanost a svatost a masově zabíjejí Boha v lidských duších, za každou cenu
dobře vycházeli, nebo je naší povinností říct jednoznačně vhod či nevhod ze střech
domů: „Zadržte.
Obraťte se, dokud je čas. Je jen jeden Bůh svrchovaný a nejvýš svatý, a ten,
kterého poslal, aby nás zachránil, jeho Syn Ježíš Kristus, který vás nekonečně
miluje a který přijde ve slávě a moci, aby vykonal spravedlnost. Před ním se
skloňte, dokud je čas milosrdenství!“ ? Učení nám řeknou jako Janovi: Co si to dovolujete?
Mocní nás budou za to likvidovat. Kdo má uši k slyšení, uslyší. Při konečném zúčtování
půjde o víc než jen o to, zda jsme dali hladovým najíst a žíznivým napít. Hlad
a žízeň má také ještě závažnější duchovní podobu: Budeme voláni k odpovědnosti
za ty, které jsme mohli zachránit, a nezachránili: „Uslyšíš-li slovo z mých úst
a nebudeš domlouvat bezbožnému, aby se odvrátil od svého chování, on zemře pro
svou nepravost, ale jeho krev budu vymáhat z tvé ruky.“ (Ez 33,9)
S čas.Světlo-Editorial-------------změnil název a vložil
Ferda
|
Re: Jan Křtitel a naše doba (Skóre: 1) Vložil: Standa v Sobota, 14. leden 2006 @ 15:12:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Děkuji Ti bratře Ferdo za výborný článek. Má svou vysokou úroveň a hloubku.
_____________________________________
Doba druhého příchodu pána Ježíše je opravdu velmi blízko. Před několika dny jsem viděl na jednom televizním kanále jak si dávají mladí lidé nastřelovat nad palec ruky chip, aby mohli mít automaticky zabezpečen svůj počítač. Když je to možné u počítačů, jistě to najde uplatnění i u bankovních automatů, osobních aut, v lékařství atd. O zneužití tohoto chipu u policie, armádě se raději nebudu zmiňovat. Závěrem bych chtěl poznamenat, že mladí lidé v této reportáži byli tímto chipem nadšeni a jen se usmívali. Prý jde lehce odstranit a nic člověku nedělá. Jako křesťané víme kdo bude mít na ruce a čele znamení šelmy. Bratře Ferdo, myslím si že se naplňuje proroctví a doba příchodu našeho pána a spasitele je opravdu blízko. Přeji Ti hodně zdraví a Božího požehnání. Standa.
|
Re: Jan Křtitel a naše doba (Skóre: 1) Vložil: noname v Sobota, 14. leden 2006 @ 21:20:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Stando.
"Doba druhého příchodu pána Ježíše je opravdu velmi blízko."
Tato víra provází lidstvo už několik tisíciletí. Vždy byli kazatelé kteří tvrdili, že už nastává ten čas.
Většinou argumentovali Písmem a přesto se jejich proroctví ukázalo jako falešné. Možná by šel použít výrok Písma, kdy se učedníci ptají "Pane kdy nastane ten den"? A On jim říká to není vaše věc, ten den kromě Otce nezná nikdo.
Určitě tě teď napadne množství dalších výroků, kde se v Písmu píše o znameních, která budou tomuto času předcházet. Všem generacím se zdálo, že je to právě teď.
Myslím si, že znát "určený čas" a snažit se jej vyčíst, hledat, prorokovat není naše věc. Tato slova jsou spíše varováním a výzvou žít tak, aby ten den mohl přijít kdykoliv.
Dobrým příkladem, kam falešná proroctví vedou mohou být Jehovisti alespoň co se týče věrohodnosti.
Oba víme, že ten den jednou určitě nastane. Co ale nevím k čemu je dobré, hádat kdy ?
S přáním pokoje Honza. |
]
Re: Jan Křtitel a naše doba (Skóre: 1) Vložil: vogel v Sobota, 14. leden 2006 @ 22:33:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ano a jakákoliv inteligentnější čtečka RFID čipů jim to přečte a jejich veškerá tajemství a zabezpečení je hádej kde? a když mu dám na ruku silnější elektromagnet, tak je po chipu.
nechápu, co pořád máte s těmi chipy. jestli to chcete spojit se znamením šelmy, tak moc kombinujete Bibli s technikou, proč je vám proti mysli představa, že všichni budou mít naprosto stejnou vypálenou, nebo vytetovanou značku, říkejme jí Š, a kdo nebnude mít toto Š na ruce eventuálně na čele, tak nikde nic nedostane? přijdeš do obchodu, nemáš na ruce (čele) Š, a máš smůlu nic ti neprodají, i kdybys měl plnou peněženku, přijdeš do práce, nemáš na ruce (čele) Š nikde tě nezaměstnají. navíc, když si přečtete knihu Zjevení, tak zjistíte, že pasáž s cejchem Šelmy je až po sérii gigantických katastrof, ve kterých zemře více než třetina lidí na zemi, tak proč pro všechno na světě předpokládáte, že technika, technologie, komunikace, inženýrské sítě, elektrárny atd... a výrobní kapacity které vyrábějí potřebné komponenty pro chipování zůstanou nedotčeny? |
]
Re: Jan Křtitel a naše doba, pro Noname a Vogel (Skóre: 1) Vložil: Standa v Pondělí, 16. leden 2006 @ 05:20:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Děkuji Vám oběma za odpovědi! Je mi velmi dobře známa skutečnost odkazu Zjevení. Nikde a nikomu jsem netvrdil, že pán Ježíš přijde v pevně stanovený den nebo rok. O tom datu nevědí ani andělé nebeští. O něm ví jenom pán Bůh. A je to tak správné. Je ale dovoleno zajímat se o věci, které 2. příchodu předcházejí. Tímto se totiž jen utvrzuje naše víra a potvrzuje slovo Boží. Myslím si, že chipový systém bude hrát velmi důležitou roli při identifikaci lidí a bude mít velmi dominantní postavení při kontrole lidí a jejich možnosti nakupování a prodávání. Vím, že se přímo o čipu v Písmu nehovoří, ale je to jedna z možností, která se mi zdá velmi pravděpodobná. V poslední době jsem se přesvědčil, že tento názor zastává více lidí
(viz. např. přednášky Jiřího Nováka na TWR). Srdečně Vás zdraví Standa.
|
]
|
|
Re: Jan Křtitel a naše doba (Skóre: 1) Vložil: Nemesis v Pondělí, 16. leden 2006 @ 10:33:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Co se týká čipů, nebo jakých koli viditelných předmětů, mám dojem, že Bohu by vadily jen v případě, že by samy osobě symbolizovaly vzpouru proti Bohu. Třeba jménem, nebo něčím fyzickým. Jinak mám za to, že lze považat možnost čistě symbolického významu ( myšlení - čelo, činy - ruka), které se samozřejmě budou projevovat určitými činy a názory, za také přijatelný výklad. Jak to bude snad poznáme časem. |
Re: Jan Křtitel a naše doba (Skóre: 1) Vložil: Standa v Pondělí, 16. leden 2006 @ 10:47:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Někde jsem četl článek, že dnešní technika umožňuje implantaci chipu i do hlavy. Obsah paměti čipu lze přenést i do mozku. Rozumím tomu tak, že to co umí chip dokáže následně i člověk. Pokud ten článek byl pravdivý a nebyl jen novinářskou kachnou znamená to pro lidstvo velkou výzvu a zároveň i varování. Standa.
|
]
Re: Jan Křtitel a naše doba (Skóre: 1) Vložil: noname v Pondělí, 16. leden 2006 @ 14:02:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Stando, znamení šelmy je podle mě spíš stav duše. Zcela vědomě a dobrovolně se dát do služeb zla. V této souvislosti mě napadají jiné diskuze které zde probíhají např. předurčení, a Boží milosrdenství, odpuštění atd.
Technika samozřejmě může sloužit i škodit to záleží na nás ale souvislosti které Ty uvádíš pokládám za příliš odvážné. Otevřel jsi knihu Zjevení, její výklad a porozumění obsahu je na rozsáhlou diskuzi. Už třeba proto, že bývá často zneužívána k různým falešným proroctvím, ale i jinak. Možná se k tomu někdy dostaneme.
S přáním pokoje Honza. |
]
|
|
|
|