Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 247, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 528 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116484494
přístupů od 17. 10. 2001

Partnerství: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu
Vloženo Úterý, 08. srpen 2006 @ 00:18:35 CEST Vložil: Bolek

Partnerství poslal Seraphim

Vyjádření Rady CB k problematice předmanželského a mimomanželského sexu Uvědomujeme si, že vlivem etického relativismu prostupujícího naší společností, jsme jako křesťané vystaveni velikému tlaku v oblasti sexu v tom smyslu, že předmanželský či mimomanželský sex se pro mnoho lidí stal normálním. Určité tendence relativizovat mimomanželský sex jako hřích vnímáme i v církvi. Při stanovování etických norem v této oblasti chceme vycházet z Písma. 1. Sex ve smyslu tělesného spojení mezi mužem a ženou, stanovil do manželství Bůh ve svém slově, nejedná se tedy o výmysl církve. Viz např. texty: Lv 20, 10; Př 7, 5-27; Řím 7, 2-3; 1 Kor 6, 16-19; 7, 8-9.

2. V obecnějším smyslu starozákonní význam slova "smilnit" znamená modloslužbu - tedy zpronevěru se Boží smlouvě (Jr 3,8.9; Ez 23, 37. 43; Oz 2,2-13). Protože manželství je určitým druhem smlouvy uzavřeným mezi mužem a ženou před Bohem a lidmi, chápeme mimomanželský sex jako porušení manželské smlouvy. 3. Na několika místech Písma se srovnává sexuální spojení mimo manželství s odpadnutím od Boha (Iz 1, 21; Jr 2, 20; 3, 1-20; Ez 23; Oz 4,12). Uvedené texty vnímáme jako zdůraznění vážnosti sexuálního spojení mimo manželství. 4. Věříme, že manželstvím na sebe muž či žena bere závazek, kterým druhému sděluje, že vztah s ním chce budovat v dobrém i ve zlém (1 Kor 7, 10; Ef 6, 31-33). Tento kontext je pro lidskou sexualitu lepší než pohled na sex jako na hru nebo jako na pouhé vyjádření vzájemné přitažlivosti. Jakkoli slovo závazek může znít nepopulárně, považujeme jej za jeden ze základních pilířů lásky. 5. Věříme, že ovládání tužeb není ničím degradujícím. Otázka je spíše opačná - zda ten, kdo není schopen ovládat svůj chtíč, je schopen, se ovládat v manželství, kde jsou periody, kdy sex není možný. 6. Odmítáme tvrzení, "že je třeba si před manželstvím prozkoušet, zda si sedneme v posteli". Chození chápeme jako jedinečnou možnost sbližování se po duchovní a duševní stránce. Sex se potom stává určitým završením těchto dvou aspektů osobnosti. Pochopitelně nemusí hned od začátku manželství dojít k dokonalému souladu, nicméně právě proto, že se máme rádi se i nesoulad dá proměnit v soulad a radost a to mnohem spíš, než když po pár neúspěších budu mít sex s jiným, jinou. Naopak, vyzkoušení, zda nám to půjde v posteli, může přerušit zdravý vývoj vztahu, který předpokládá posloupnost duchovního poznávání, přátelství, bližšího vztahu, který až v manželství vrcholí tělesným spojením. 7. Věříme, že sexuálním spojením druhému dávám i kus své duše. Bible zná pro sexuální spojení muže a ženy výraz "stát se jedním tělem" nebo "poznat se". Obojí evokuje hluboké spojení na všech rovinách osobnosti. Toto hluboké vzájemné oddání se, nelze rozdávat kde komu nebo jen proto, že jsem se zamiloval. 8. Víme, že překonávat sexuální pud není snadné, že sexualita patří k nejsilnějším pudům v člověku. Nicméně argument "že je to silnější než já" není argumentem proč něco dělat nebo nedělat. Křesťanství není o následování svých instinktů, ale o dání instinktů do jistých hranic. 9. Vztahy založené především na sexu nemohou vydržet, protože když vyprchá tělesná přitažlivost, zmizí i láska. 10. Věrnost a sex v manželství je ochranou i před pohlavními chorobami. Tento argument ale většinou uznávají až ti, kdo nějakou pohlavní chorobou trpí. Argument, že kondom nás ochrání, je absurdní v tom smyslu, že není příliš mnoho lidí, kteří by i s kondomem dobrovolně měli pohlavní styk s člověkem nakaženým např. nemocí AIDS. 11. Zkušenosti mnohých znovuzrozených křesťanů ukazují, že vydržet se sexem do manželství nebo zachovat si vzájemnou věrnost celý život je možné (možné vždy neznamená jednoduché). Navíc věrnost v manželství či zdrženlivost před svatbou jejich vztah nijak negativně nepoznamenaly. Pravdou je opak. 12. Nechceme odsuzovat ty, kteří v sexuální oblasti zhřešili, ale zdůraznit, že Pán Bůh odpouští každý hřích - i v oblasti sexu. Cesta k odpuštění nicméně není v relativizování hříchu, ale skrze pokání.


"Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 39 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 08. srpen 2006 @ 00:29:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Ve svetle techto uvah je potreba rozlisovat sex predmanzelsky a manzelskou neveru (coz by podle uvedeneho kontextu spis odpovidalo spjeni "mimomanzelsky sex"). Evidentne, je-li manzelstvi smlouvou, tak predmanzelsky sex nemuze byt jejim porusenim.

Kazdopadne opozici mnoha zakonicky uvazujicich cirkevnich predstavitelu vuci predmanzelskemu sexu jsem nikdy moc nechapal. Smilstvo je jiste hrich - v tom smyslu, ze smilstvo je vlastne modlosluzba, jak se pise vyse - je to klaneni se sexu jako takovemu. Pokud ale mezi lidmi panuje cista a nefalsovana laska, pak nevidim duvod, proc by na sex potrebovali mit povoleni pana farare nebo bumazku z uradu: "Vsechno mohu v Kristu, ktery mi dava silu." Fp 4:13

(Ostatne tataz argumentace plati i pro sex a manzelstvi mezi osobami stejneho pohlavi...)

Aviaf



Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Úterý, 08. srpen 2006 @ 11:32:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všem přátelům předmanželského sexu je třeba připomenout, že uzavření manželství není jen cár papíru s razítkem od faráře nebo MÚ.

Manželská smlouva má i právní rozměr. Chrání ženu, (do)nositelku nového života i dítě, které ze sexuálního vztahu může potenciálně vzejít.

Manželská smlouva chrání matku i dítě, jejich práva, která jim náš právní řád zaručuje a zakládá vznik právní odpovědnosti muže a ženy za výchovu a péči o případné dítě. Z tohoto pohledu je manželská smlouva před Hospodinem i před lidmi velmi důležitým a nepřehlédnutelným předpokladem pro "bezpečný sex" mezi mužem a ženou.

Sexuální hrátky bez této smlouvy jsou nepochybně "nebezpečným sexem", chcete-li hříchem, vůči tomu slabšímu z dvojice - ženě, i vůči dítěti, které může z nich vzejít, jsou útěkem od odpovědnosti, zakládají do vztahu nejistotu právní i společenskou a v neposlední řadě jsou špatným příkladem pro jiné páry a ohrožují pověst církve, sboru a křesťanů.



Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Úterý, 08. srpen 2006 @ 12:37:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Taky považuju stanovisko Cb za moudré a biblické a plně se s ním ztotožňuju. Je mi jasné, že v dnešním světě, kdy se potlačování nějakých pudů nenosí, se nesetká s pochopením. Osobně se domnívám, že když se člověk už před manželstvím naučí něco, oč moc stojí, odložit či na čas obětovat, je to velký přínos pro manželství a život vůbec... Mnohé vztahy (a i kvůli sexu ukvapeně uzavřená manželství) ztroskotávají na tom, že lidé nechtějí čekat, až rozmotají spletitý chomáč neporozumění v manželství a jdou cestou nejlacinějšího a nejjednoduššího řešení- cizoložstva. Umět čekat se ale vyplatí.



Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 08. srpen 2006 @ 13:44:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Zaprve je treba mit na pameti, ze smilstvo a cizolozstvi jsou dve ruzne veci. Viz zde.

Cizolozstvi je hrichem, protoze je porusenim slibu pred lidmi a pred Bohem. To je ostatne i smyslem svatby: ten slib. Jiste, ma nejake pravni dusledky atd., ale ten daleko nejdulezitejsi aspekt je prave verejny slib tech dvou lidi, ze je to naveky, ze spolu budou v dobrem i zlem apod. A ten slib musi byt uprimny, jinak je to cizolozstvi.

Nekteri lide se vezmou pro prachy, ackoli lasky mezi nimi mnoho neni. Jsou cisty pred Panem? Naprosto ne!
Nekteri lidi se berou z takovy ty hormonalne-sexualne vasne, ktera se dostavuje vzdycky na zacatku kazdyho vztahu. Jsou z obliga? Naprosto ne!
Jsou lidi, kteri se i vzali z lasky, ale pak se jim to pokazilo a zustavaj spolu jen kuli decku, i kdyz puvodni cit uz vyprchal a treba si dokonce lezou na nervy. Jsou bez hrichu? Naprosto ne!

Vsichni jsou to cizoloznici, prestoze jsou sezdani.

Protoze, jak Pan pravi v Mt 5:27-30, delitkem mezi cizolozstvim a cistym vztahem neni vyhoveni litere zakona, ale NAS VZTAH K PARTNEROVI. Pokud jsme k partnerovi/partnerce ztratili tu uctu, respekt a lasku, jichz je hoden/hodna a jez jsme si slibili, pak CIZOLOZIME a zadnej oficialni dokument nas z toho nevyseka.

A proc se tedy VE VSECH cirkvich tak baziruje na oficialitach v tomhle smeru? Protoze ty oficiality se dobre umravnujou. Dobre se to kazni.

A ted ke smilstvu.

Smilstvo je formou modlosluzby: jen si ty SZ pasaze, ktere CB uvadi v bode 2, schvalne najdete. To je na tom vsem prave nejdulezitejsi. I v NZ, kde treba Pavel mluvi o smilstvu (viz R 1:24-28), mluvi o nem v souvislosti s modlosluzbou.

Je to proto, ze sex k modlosluzbe svadi docela lehce. Mnoho lidi soulozi jen kvuli rychlymu uspokojeni, a nikoli aby vyjadrili svou lasku k partnerovi. Casto vlastne vyjadrujou jen lasku sami k sobe. Klanej se rozkosi nebo vlastnimu sexualnimu umu, nebo si udelali modlu z poctu partneru a pocitaj zarezy na posteli. Ve vsech tech pripadech vzdavaji cest necemu jinemu nez je Buh. A – opet – TO je na tom to spatny, nikoli pravni stav partneru (svobodny/zenat, svobodna/vdana).

Proto cela ta teze o zakazu predmanzelskeho sexu je nejen nebiblicka, ale je padla na hlavu a vlastne v konecnym dusledku modlosluzebna.

Podle oponentu predmanzelskeho sexu mohu se svou partnerkou UZ PRED SVATBOU delat temer cokoli.
Muzu s ni mit treba spolecny finance? Samolitr, Bible to nezakazuje.
Muzu ji psat intimni lyricke milostne basne? Co hrdlo raci.
Muzu ji sverovat svoje nejduvernejsi tajemstvi, nejvnitrnejsi strachy, nejhlubsi radosti? Jen do toho!

Neexistuje ZADNA oblast sblizovani mezi lidmi, v niz by nam Bible neco zakazovala.

KROME: zasouvani penisu do vaginy – tvrdi oponenti predmanzelskeho sexu – tam je potreba pockat. Copak to neni skandalni? A jeste skandalnejsi je proto tvrzeni treba CB v bode 6, ze prej prave soulozenim “manzelstvi vrcholi.” Svata prostoto! Tady to mate cerny na bilym: svatba jako povoleni k soulozi!

Prave tenhle postoj je tou modlosluzbou, pred kterou varuje kazdej vers o smilstvu: sex je tu povysen na tak nedostiznou pozici mezi vsim lidskym konanim, ze stoji i nad vsemi druhy sblizovani duchovniho ci emocionalniho!

Je mi na bliti z toho, ze cirkevnici mnohdy nehnou ani prstem, kdyz nejakej celnej clen sboru doma mlati zenu – no, jo, ale kdyz von kazdou nedeli sedi v prvnich radach a minulej rok vyznamne prispel na opravu strechy! Za to kdyz se dva mlady lidi po dlouhy dobe chozeni sestehujou, tak je hned ohen na strese.

Copak to Jezis v Kazani na hore jasne nerika?
Kaslete na zakon, pokud nemate cisty srdce. Budete akorat pokrytci.
A kaslete na zakon, pokud ciste srdce mate, protoze cistota srdce je prave MNOHEM dulezitejsi nez dodrzovani nejakejch strnulejch predpisu.

A treba me kamenujte.

Aviaf




Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 08. srpen 2006 @ 14:57:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikdy by mne nenapadlo, že ohledně věcí, které jsou křesťanům známé po staletí a které jsou po staletí praktikované, se zde rozvine debata. Dokonce je mi i divné, že na tak jasné věci je třeba vydat stanovisko. Samozřejmě s obsahem stanoviska souhlasím.

Stejně tak je mi divné, že křesťané nejen obhajují smilstvo, ale třeba věří, že jsou z opice... (i když tím by se to mohlo vysvětlit - opice si zadá s kdekým a žádný papír k tomu nepotřebuje :-).

Pastýř




Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 08. srpen 2006 @ 19:01:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Slovo Boží - V.Mojžíšova - Deuteronomium 22,20-29:
20 Jestliže však byla ta řeč pravdivá a u té dívky nebylo shledáno, že je panna,
21 tedy vyvedou dívku ke vchodu do domu jejího otce, mužové jejího města ji ukamenují a zemře, neboť tím, že smilnila v domě svého otce, dopustila se v Izraeli hanebnosti. Tak odstraníš zlo ze svého středu.
22 Když bude přistižen muž, že ležel s vdanou ženou, oba zemřou: muž, který ležel se ženou, i ta žena. Tak odstraníš zlo z Izraele.
23 Když dívku, pannu zasnoubenou muži, najde nějaký muž v městě a bude s ní ležet,
24 vyvedete oba dva k bráně toho města, ukamenujete je a zemřou: dívka proto, že v městě nekřičela, a muž proto, že ponížil ženu svého bližního. Tak odstraníš zlo ze svého středu.
25 Jestliže nalezne muž zasnoubenou dívku na poli a zmocní se jí a bude s ní ležet, zemře jenom ten muž, který s ní ležel.
26 Dívce neuděláš nic. Dívka se nedopustila hříchu hodného smrti. Je to podobný případ, jako když někdo povstane proti svému bližnímu a zabije ho.
27 Vždyť ji našel na poli, zasnoubená dívka křičela, ale nebyl tu nikdo, kdo by ji zachránil.
28 Když najde muž dívku, pannu, která není zasnoubena, a chytí ji, bude s ní ležet a budou přistiženi,
29 muž, který s ní ležel, dá otci té dívky padesát šekelů stříbra. Stane se jeho ženou, protože ji ponížil. Po celý svůj život ji nesmí propustit.

Z Bohem neomylně inspirovaného textu jednoznačně vyplývá, že sexem před manželstvím muž ženu PONÍŽIL. Ponížení ženy není Boží vůlí.

Oline, píšeš, že se Ti líbí obojí - vyjádření Rady CB proti předmanželskému sexu a současně i vyjádření Aviafa, který napsal: Pokud ale mezi lidmi panuje cista a nefalsovana laska, pak nevidim duvod, proc by na sex potrebovali mit povoleni pana farare nebo bumazku z uradu: "Vsechno mohu v Kristu, ktery mi dava silu." Fp 4:13

Oline, mluvíš stylem farizeů a zákoníků, který Tvému i mému Pánu Ježíši Kristu tak vadil. On chtěl, abychom se vyjadřovali jednoznačně: Ano, ano nebo ne, ne. Oline, bývalý předsedo KMS, Ty opravdu schvaluješ takovéto anarchisticky nekřesťanské názory, Aviafem anarchisticky zneužité biblické verše? Pokud ano, pak odpadáváš od Krista docela rychle. Že by Tě inspiroval Jidášův příklad? Už jednou jsem Tě varoval. Jidáš je a navěky bude na tom ve věčně trvajícím Pekle nejhůř, neboť pohrdl Boží láskou nejvíce. Nechtěl bych být v jeho kůži. Ty snad jo?
Odpověz, nemáš-li strach

Aviafe, o Tobě a Tobě podobných je v bezbludném Novém zákoně celá 1 kniha - List Judův. To se divíš, co?
List Judův
1 Juda, služebník Ježíše Krista, bratr Jakubův, těm, kdo jsou povoláni, milováni Bohem Otcem a zachováni pro Ježíše Krista:
2 Milosrdenství, pokoj a láska ať se vám rozhojní!
3 Milovaní, velmi jsem si přál psát vám o našem společném spasení, ale teď pokládám za nutné napomenout vás, abyste zápasili o víru, jednou provždy odevzdanou Božímu lidu.
4 Vloudili se totiž mezi vás někteří bezbožní lidé, zapsaní už dávno k odsouzení, kteří zaměňují milost našeho Boha v nezřízenost a zapírají jediného vládce a našeho Pána Ježíše Krista.
5 Chci vám však připomenout, třebaže to všechno již dávno víte, že Hospodin sice vysvobodil lid z egyptské země, potom však zahubil ty, kteří neuvěřili.
6 Také anděly, kteří si nezachovali své vznešené postavení, ale opustili určené místo, drží ve věčných poutech v temnotě pro veliký den soudu.
7 Podobně jako oni i Sodoma, Gomora a okolní města se oddaly smilstvu, propadly zvrhlosti, a jsou nám výstražným příkladem trestu věčného ohně.
8 Podobně i tito blouznivci poskvrňují své tělo, žádnou autoritu neuznávají, nadpozemským mocnostem se rouhají.
9 A přece sám archanděl Michael, když se přel s ďáblem o Mojžíšovo tělo, neosmělil se vynést nad ním zatracující soud, ale řekl: Potrestej tě Hospodin.
10 Tito však se rouhají tomu, co neznají; a co pudem jako nerozumná zvířata znají, v tom propadají zhoubě.
11 Běda jim, neboť se dali cestou Kainovou a jako Balaám se nechali svést úplatkem a jako Kore zahynuli pro svou vzpouru.
12 Ti jsou úskalím vašeho bratrského stolování, když s vámi hodují bez bázně před Bohem a jsou jako pastýři, kteří pasou sami sebe. Jsou jako mraky bez deště, hnané větrem, podzimní stromy bez ovoce, dvakrát mrtvé a vykořeněné,
13 divoké vlny mořské, vyvrhující své vlastní hanebnosti, bludné hvězdy, jimž navěky je připravena nejčernější tma.
14 Prorokoval také o nich Henoch, sedmý od Adama: Hle, přichází Pán s desetitisíci svých svatých,
15 aby vykonal soud nade všemi a usvědčil všechny bezbožné z jejich skutků, které kdy ve své bezbožnosti spáchali, i ze všech zpupných řečí, které ti hříšníci mluvili proti němu.
16 Vzpouzejí se a odporují Božímu vedení a žijí si podle svých vášní, jejich ústa mluví nadutě a lichotí lidem pro svůj prospěch.
17 Ale vy, milovaní, pamatujte na to, co předpověděli apoštolové Pána našeho Ježíše Krista,
18 neboť vám říkali, že v posledním čase přijdou posměvači, žijící bezbožně podle svých vášní.
19 To jsou ti původci roztržek; jsou pudoví a nemají Ducha Božího.
20 Ale vy, milovaní, budujte svůj život na přesvaté víře, modlete se v Duchu svatém,
21 uchovejte se v lásce Boží a očekávejte milosrdenství našeho Pána Ježíše Krista k věčnému životu.
22 S těmi, kdo pochybují, mějte slitování;
23 zachraňujte je z hořícího ohně. Mějte slitování i nad jinými, ale s obezřetností, ať se vám oškliví i jejich plášť, poskvrněný hříchem.
24 Tomu pak, který má moc uchránit vás před pádem a postavit neposkvrněné a v radosti před tvář své slávy,
25 jedinému Bohu, který nás spasil skrze Ježíše Krista, našeho Pána, buď sláva, velebnost, vláda i moc přede vším časem i nyní i po všecky věky. Amen.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Mimo hru (Skóre: 1)
Vložil: rive v Úterý, 08. srpen 2006 @ 19:13:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zkušenost říká, že články s touto jsou často posílány na diskusní servry právě kvůli komentářům - mnohdy se stává, že ten kdo článek poslal ( i třeba obsahově správný) je rovněž hlavní autorem dlouhých velmi kontroverzních ( provokujících) komentářů. A toto téma mohu říct patří mezi velmi oblíbené pro ty, kdo chtějí provokovat. Jasným znakem provokatérů (zdrobněle „kecalové“) je, že to co srdceryvně hájí, vlastně tak jak to hájí ( slovník, myšlenky, biblické citace) a proč to hájí ( záměr srdce), to vlastně zcela popírají.

Náhoda?

1. Serapin jako autor je nový nick na granu

2. A ještě jedna zajímavost „v noci“ za pár minut ( to bych si nestihla ani přečíst ten článek) už dokáže pohotově delším komentářem komentovat obsah článku zrovna ten, který je rovněž ten hlavní dlouhosáhlý provokativní komentátor.

rive


Libí se mi některé argumenty, které uvádějí někteří komentátoři – jenže kecal– je tu proto, aby kecal, to je jeho role a nové správné argumenty ho inspirují k dalším kecům, no holt kecal.
(Serepin a Aviaf jsou prostě keckové (kecka synononymum slova nebrát vážně)




Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 09. srpen 2006 @ 00:04:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Aviafe, 3.8.2006 jsi psal: Osobne se priznam, ze s liberalnimi teology povetsinou souhlasim…I nadale si myslim, ze Bible je Bozi slovo, ale zmenil jsem svuj nazor na to, jak vyznamny byl pri jejim vzniku lidsky faktor.
Odpovídám:
Kdo zná současné liberální teology, tak ví, že mají věrouku a morálku zcela odlišnou od učení fyzicky vzkříšeného Božího Syna Ježíše Krista. Jsou to pyšní intelektuálové, kteří ve své nadutosti veřejně i skrytě podporují a propagují homosexualitu, bisexualitu, incest (někteří i pedofilii), rozvody, život na hromádce - sex bez manželství. Všechny či některé tyto věci i sami praktikují. Současně vychvalují apoštola Jidáše a odmítají věřit v existenci věčně trvajícího Pekla naplněného mnoha hříšníky. Aviafe, Ty moc dobře víš, že ani jeden současný liberální teolog nevěří, že Bible je neomylné, bezbludné, Duchem svatým inspirované Boží slovo. Ty počítáš s tím, že mnozí lidé na Granu tyto věci o liberální teologii neví. Chováš se k nim nečestně, když je uspáváš svým zdánlivým pravověřím pomocí věty „nadale si myslim, ze Bible je Bozi slovo“. Současně se nestydíš chvástat, že s liberálními teology povětšinou souhlasíš. Prosím Tě, přestaň pro začátek alespoň lhát, když už se stylizuješ do role křesťana.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Rada Církve bratrské k problematice předmanželského a mimomanželského sexu (Skóre: 1)
Vložil: Yodock (ota@tcx.cz) v Středa, 09. srpen 2006 @ 23:55:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
9. Vztahy založené především na sexu nemohou vydržet, protože když vyprchá tělesná přitažlivost, zmizí i láska.

10. Věrnost a sex v manželství je ochranou i před pohlavními chorobami. Tento argument ale většinou uznávají až ti, kdo nějakou pohlavní chorobou trpí. Argument, že kondom nás ochrání, je absurdní v tom smyslu, že není příliš mnoho lidí, kteří by i s kondomem dobrovolně měli pohlavní styk s člověkem nakaženým např. nemocí AIDS.

K mnohému se již vyjádřili jiní, tak jenom k těmto bodům. Ad 9. - Znám ve svém okolí poměrně dost vztahů kde vztah založený původně na sexu přešel ve velmi kvalitní partnerské soužití, prostě proto, že se spolu Ti dva naučili žít. Takže to jde, ale není to ideál. K bodu 10. Je to pustá demagogie - kondom před nákazou AIDS a většinou poh. chorob ochrání. To, že má někdo obavy z pohl. styku s osobou nakaženou v současné době nevyléčitelnou nemocí není nic divného. Ale argumentace typu člověk i chráněný kondomem má obavy, tak se zákonitě nakazí je zavádějící. Mrzí mě, že se něco takovéo vyskytlo v jinak perfektním příspěvku



[Chybí předmět] (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 11. srpen 2006 @ 23:32:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aviaf:
Omlouvám se. Kdo má tušit, že serafím bezdůvodně změnil nick na serapin.
Takže kecka jsem asi já, nevím asi.

------------------------------------------------

Jako protiváhu k některým komentářům posílám adresu, kde je možno si přečíst zamyšlení na téma:

"Předmanželský sex - ano či ne?"

http://casopis.bloudil.cz/view.php?cisloclanku=2004110901

rive



Stránka vygenerována za: 0.36 sekundy