poslal Gregorios777
Tyto řádky jsou určeny pouze pro ty, kteří chtějí naplnit Pánova Slova o posvěcení,
o nesení kříže a následování Jeho.
Nejsou určena pro ty, kteří stojí o zemské věci.
Jádro a podstata zbožnosti je obsažena v
Jakubově verši 1,26-27.
Je to tedy láska Boží, zachování sebe sama
neposkvrněnými od světa a nasazení uzdy
na svůj jazyk, tak abychom mluvili pouze
to, co v nás mluví Duch svatý.
Posvěcení je tedy důležitou součástí našich životů. Posvěcení je zachovat se neposkvrněnými od světa.
Je to věc, která se dnes už mezi křesťany moc nenosí.
Naše posvěcení je spojeno s oltářem, což
je symbol kříže - sebeobětování.
2Moj 29,27:"Cokoli dotkne se oltáře, posvěceno bude."
A také Mt 23,19:"Oltář posvěcuje dar."
Jinými slovy to říká Ř 12,1-2:
"abyste vydávali těla svá, v obět živou, svatou.... a nepřipodobňujte se světu tomuto.... abyste zkusili, jaká by byla Boží vůle dobrá, libá a dokonalá."
To je popis posvěcení - sebeobětování se na oltáři kříže.
1Tes 4,3:"Ta je zajisté vůle Boží, totiž posvěcení vaše..."
Vůlí Boží pro nás je tedy posvěcení a také
skrze posvěcení můžeme poznat konkrétní Boží vůli pro nás.
Posvěcený, svatý znamená ODDĚLENÝ, v tomto případě od světa.
Písmo tomu také říká ZÁPALNÁ OBĚŤ.
Pro zápalnou oběť bylo třeba nasekat dřevo,
což poukazuje na dřevo kříže.
Bez kříže není zápalu, ale pouze světem rozředěná náboženskost, taková např., jakou
nám ukazují média v křesťanských pořadech
a v pořadech o náboženství.
Buďte si jisti, že pravé evangelium se do TV nedostane.Ono by tam ani nešlo.
Proto Pán Ježíš říká, že je již Jeho příchodem přiložena sekera ke KOŘENI stromu.
Strom je starý člověk a kořen starého člověka
je naše JÁ, naše duše, my sami.
Sekera zde symbolizuje kříž.
Pán zde říká, že bez oběti kříže nemůžeme nést pravé ovoce Ducha. ( Mt 3,10 )
Ř 15,16 říká, že OBĚŤ pohanů má být posvěcená skrze Ducha svatého.
To ukazuje že posvěcení skrze kříž je Boží vůlí od začátku naší víry.
Žd 10,10 říká, že jsme posvěceni v našem postavení před Bohem skrze obětování těla Ježíše Krista.
Pro naše vlastní subjektivní posvěcení
je však třeba také obětování NAŠEHO těla
na kříži, aby náš stav odpovídal našemu postavení.
1Tim 2,15 říká, že "vdova bude spasena, zůstane-li ve víře, v lásce a v POSVĚCENÍ."
A to neplatí pouze pro vdovy, ale pro všechny.
1Tes 4,3 říká, že opakem posvěcení je NEČISTOTA.
Žd 10,14: bez posvěcení nemůžeme být učiněni
dokonalými.
V příštím díle se zaměřím na naše posvěcení
v praxi.