Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 447 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116470631
přístupů od 17. 10. 2001

Partnerství: Zkus se vžít do kůže Adama!
Vloženo Neděle, 10. září 2006 @ 13:34:39 CEST Vložil: Bolek

Partnerství poslal Seraphim

Zkus se vžít do kůže Adama! Bydlel jsi v Ráji a náhle jsi vyhoštěn kvůli ženské a musíš stále trpět. Jsem přesvědčen, že Adam se na Evu hrozně hněval zvláště poté, kdy se z Kaina namísto Mesiáše (semene ženy, které rozdrtí hlavu hada – Satana. Viz Gen3,15) vyklubal vrah bratra Abela. Možná víš, že když se muž na svou ženu hněvá, tak bývá fyzicky neschopný pohlavního spojení s ní. To se pravděpodobně stalo Adamovi. Jeho hněv na Evu se po smrti Abela rozhořel do obřích rozměrů. O to, aby se jeho hněv tolik rozhořel měl zájem především Satan – chtěl zabránit realizaci Božího přikázání rození dětí. Adama ovládl hněvem natolik, že se lásky i sexu k ženě zřekl.

To zřeknutí sexu trvalo jen o něco méně než 130 let, protože je psáno, že až ve věku 130 let zplodil Adam Seta (Šéta). Potom žil Adam ještě 800 let a zplodil syny a dcery. Počet těch dalších synů a dcer Bible neuvádí. Neuvádí ani to, jak často je Eva rodila, zda každý rok nebo každé dva roky nebo jinak. Viz Genesis 5,1-5; Genesis 4,25. Set zplodil prvního syna až ve svých 105 letech a pak plodil syny a dcery. (Viz Genesis 5,6) Kolik jich zplodil a jak často jeho manželka rodila není uvedeno. Proč zplodil prvního potomka až ve 105 letech, můžeme jen spekulovat. Možná se stejně jako jeho táta hněval na ženské pokolení, nebo zatím neexistovala žádná dospělá žena se kterou by se mohl oženit. První dceru Adamovu mu pravděpodobně vyfoukl starší a agresivnější bratr Kain. Kdy dospěla druhá dcera Evy nevíme. Další zajímavostí je, že teprve po narození Adamova vnuka Enóše se začalo vzývat jméno Hospodinovo (Viz Genesis 4,26). Adamovi a jeho potomkům to trvalo! Adamovi 130+105=235 let než začal vzývat jméno Hospodinovo, než začal činit pokání ze svého hříchu v Ráji. Chápu to tak, že teprve 235 letý Adam přestal svalovat všechnu vinu za vyhnání z Ráje na Boha a na Evu a Eva přestala svalovat vinu jen a pouze na hada - Satana. Manželé 235 letí konečně připustili svou osobní vinu a začali pokorně vzývat Hospodina. Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


"Zkus se vžít do kůže Adama!" | Přihlásit/Vytvořit účet | 24 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Zkus se vžít do kůže Adama! (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Neděle, 10. září 2006 @ 22:54:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K tvé logice a tvému výkladu se nebudu nyní vyjadřovat Seraphime, ale zeptám se tě: "kdy ty začneš činit pokání ze svých hříchů? A jak funguje tvé svědomí před Bohem? Co ti říká slovo Pána Ježíše: nesuďte a nebudete souzeni, neodsuzujte a nebudete odsouzeni, nezatracujte a nebudete zatraceni?"

Odsoudil jsi zde veřejně už nejméně 4 lidi a určil jsi jim místo v zatracení.

Znáš také slovo P. J. : "Z každého prázdného slova, které lidé promluví, vydají počet v den Soudu." , a také: "...podle svých slov budeš ospravedlněn a podle svých slov budeš odsouzen..." ?

Řekni nám zde tedy, jak si tyto věci chceš zodpovědět před Pánem?

jdu



NESUĎTE PODLE ZDÁNÍ, ALE SUĎTE SPRAVEDLIVÝM SOUDEM (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. září 2006 @ 00:39:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Bratře „Jdu“, psáno jest: Janovo evangelium 7. kapitola, následující verše:
19 Nedal vám Mojžíš zákon? A nikdo z vás zákon neplní. Proč mě chcete zabít?"
7,20 Zástup odpověděl: "Jsi posedlý? Kdo tě chce zabít?"
7,21 Ježíš jim na to řekl: "Jediný skutek jsem učinil, a všichni se nad tím pozastavujete.
7,22 Mojžíš vám dal obřízku - ne že by pocházela teprve od Mojžíše, je od praotců - a vy obřezáváte člověka i v sobotu.
7,23 Přijímá-li člověk v sobotu obřízku, aby byl dodržen Mojžíšův zákon, proč se na mne zlobíte, je jsem v sobotu uzdravil celého člověka?
7,24 NESUĎTE PODLE ZDÁNÍ, ALE SUĎTE SPRAVEDLIVÝM SOUDEM!" (ekumenický překlad)

7,19 Však Mojžíš dal vám zákon, a žádný z vás neplní zákona. Proč mne hledáte zamordovati?
7,20 Odpověděl zástup a řekl: Ďábelství máš. Kdo tě hledá zamordovati?
7,21 Odpověděl Ježíš a řekl jim: Jeden skutek učinil jsem, a všickni se tomu divíte.
7,22 Však Mojžíš vydal vám obřízku, (ne že by z Mojžíše byla, ale z otců), a v sobotu obřezujete člověka.
7,23 Poněvadž člověk obřízku přijímá v sobotu, aby nebyl rušen zákon Mojžíšův, [proč] se na mne hněváte, že jsem celého člověka uzdravil v sobotu?
7,24 NESUĎTE PODLE OSOBY, ALE SPRAVEDLIVÝ SOUD SUĎTE. (kralický překlad)

7,19 Mojžíš vám dal Zákon, ale nikdo z vás ho neplní. Jakým právem mne osočujete? Proč mi ukládáte o život?"
7,20 "Ty ses snad pomátl na rozumu! Copak tě chce někdo zabít? " ozvalo se z davu.
7,21 Ježíš jim řekl: "Uzdravil jsem v sobotu nemocného člověka a vyvedlo vás to z míry.
7,22-23 Přitom vy sami nepovažujete za porušení, když připadne na sobotu povinnost udělat obřízku a klidně ji vykonáte. Proč vás tedy tak rozčiluje, že jsem v sobotu vrátil člověku zdraví?
7,24 NEULPÍVEJTE NA POVRCHU, ALE PRONIKEJTE K JÁDRU VĚCI." (Slovo na cestu – tzv. volný překlad)

Bratře "Jdu", já Vaši logiku nechápu.
Nepokládám za hřích myslet si o nějakém konkrétním či abstraktním zesnulém člověku, že je v Pekle. I kdybych se mýlil a ten dotyčný v Pekle nebyl, tak jsem se neprovinil hříchem. Kdybych byl vševědoucí a na 100% bych věděl o někom, že je spasen, a přesto bych zde na Granu lhal, že je v Pekle, tak bych hřích měl. Můj úmysl, proč jsem řekl, že někdo je v Pekle, byl dobrý. Pedagogicky jsem chtěl upozornit žijící hříšníky, kteří brouzdají i na Granu Salis, aby se zalekli smrti, Pekla a učinili pokání.

Vy na rozdíl ode mě si můžete myslet, že dotyční zesnulí jsou spaseni. Ale protože nejste vševědoucí, tak pouze hádáte, stejně jako já - někdy se strefím do pravdy o posmrtném osudu zesnulého já a jindy Vy.

Podle Vaší logiky: Pokud Vy omylem věříte, že dotyční jsou spaseni, ale objektivně se mýlíte a oni jsou v Pekle, tak jste spáchal hřích, neboť jste je nesprávně soudil. Kdybyste soudil správně, nezmýlil byste se.

Pokud vím, tak pouze o tom propagátorovi homosexuality, který spáchal sebevraždu jsem napsal, že je URČITĚ v Pekle. Ano, je v Pekle URČITĚ pokud spáchal tou pistolí do spánku sebevraždu. Pokud však policie nebo novinář v jeho případě lže a on nespáchal sebevraždu, ale byl zavražděn někým jiným, pak možná STIHL učinit před svou smrtí pokání ze svého propagování homosexuality a z dalších hříchů a není zavržen. Já vycházel z toho, co jsem se dočetl ve zprávách. Věřil jsem zprávám, které nejsou neomylné. Ale to, že jsem věřil zprávám o způsobu smrti propagátora homosexuality nebyl hřích. Vy také jistě v mnoha věcech věříte zprávám od cizích neomylných lidí - a není to Váš hřích. Pokud Vás ti zpravodajci vědomě klamou, tak je to jejich hřích.

Dodám Vám pár informací, jak konkrétně zatracování vypadá. Někteří židovští rabíni kabalisté ho totiž provádějí. V červenci 2005 byl izraelský premier Ariel Šaron proklet deseti rabíny a kabbalisty obřadem Pulsa d'nura, který pochází z 15. století, kdy byl publikován v Sefer Kolbo. Píše se tam: "Jestliže byla kletba pronesena úctyhodným člověkem a dotvrzena spravedlivými muži a proti vhodnému cíli, cíl má zemřít během roku. Jestliže by byla pronesena nehodnými osobami nebo proti cíli, který nezhřešil proti lidu Izraele, kletba má mít bumerangový účinek. Zemřou ti, kteří ji vyvolali." Obřad kletby pochází nejspíše z Babylónského talmudu, z traktátu Hagiga 15a. Pulsa d'nura je také zmíněna jednou v knize Zohar (sekce 3:263c, Raya Mehemna).
V noci 6. října 1995, Avigdor Eskin, člen Gush Emunim, přednesl následující PROKLETÍ pulsa d'nura:
"Andělé zkázy ho budou bít. BUDE ZATRACEN, kdekoli půjde. Jeho duše okamžitě opustí jeho tělo... a on nebude žít déle, než měsíc. Temná bude jeho cesta a anděl Boží jej bude pronásledovat. Pohromy, jím prosazované, se nikdy nesmí zrodit, a všechny kletby známé z Tóry se proti němu použijí. Já svěřuji vám, andělé hněvu a zloby, Jicchaka, syna Rosy Rabinové, a vy můžete dusit jej a strašit jej, a honit se mu hlavou, vysušit jeho bohatství a trápit jeho myšlenky, a rozptýlit jeho mysl, že bude trvale oslaben do okamžiku, než dojde k jeho smrti. ODSUZUJI K SMRTI PROKLÍNANÉHO JICCHAKA. MUSÍ BÝT SOUZEN A ODSOUZEN, ZATRACEN!"
Rabina zavraždili během měsíce.

Mohu Vás ubezpečit drahý „Jdu“, že jsem sexuologa Jána Vrabce (viz článek: http://granosalis.cz/article.php?sid=5261 ), který spáchal 15. června 2006 sebevraždu, nikdy neproklel žádnou kletbou. Dokonce jsem si ani nepřál jeho věčné zavržení. Každému hříšníkovi i zdánlivě spravedlivému totiž ze srdce přeji, aby se alespoň v okamžiku smrti kajícně obrátil k Ježíši Kristu – jako jeden z lotrů na kříži. Jistě však chápete, že při střelbě vlastní rukou do vlastní hlavy, není obrácení časově možné – pokud došlo k sebevraždě a ne k vraždě, jak jsem vysvětlil výše.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Serafin, to si odkial zobral??? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pondělí, 11. září 2006 @ 01:05:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Serafin, kde v Biblii je napisane ze Adam sa na svoju zenu 130 rokov hneval (...) a 105 rokov vydrzal bez sexu? (((((((((( -:
A kde je napisane ze v Abelovi videl spasitela?

:-))))

Ja si myslim ze mat mnoho deti je velmi zodpovedne a krasne. Myslim ze Boh zehna mnohodetne rodiny. Ale zase si myslim ze je zbytocne vidiet priciny vsetkeho zla na zemi v manzelskych paroch z menej detmi. :-))) A urcite je zbytocne prekrucat na zaklade toho Pismo...



Re: Zkus se vžít do kůže Adama! (Skóre: 1)
Vložil: joker v Pondělí, 11. září 2006 @ 08:03:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty jo, to jsou nějaký skoro apokryfní výklady, ne?
Poslouchaj, když o tom v Bibli nic není, tak proč vo tom píšou? To si myslej, že ji to někdo věří?

Jo Seraphim, slyšel už o neplodnejch dnech? To do toho můžete bušit jak pravoslavnej a stejně se neurodí. Přemýšlejte vo tom...



Re: Zkus se vžít do kůže Adama! (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. září 2006 @ 12:10:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Souhrnná odpověď Gojimovi, Jokerovi a zajímajícím se o problematiku:
Nepřekrucuji Písmo svaté. Gojime, Ty jsi nečetl můj článek pozorně a přisuzuješ mi proto, co jsem nenapsal. Hned to vysvětlím podrobněji. Považuji za nebiblické myslet si, že Adam a jeho syn Set používali antikoncepci.
V příslušném textu Bible z doby před celosvětovou Potopou nic o používání antikoncepce není. První a jediná biblická zmínka o antikoncepci je o antikoncepci formou přerušené soulože. Je až z doby Onana, která nastala dlouho po Potopě.
Nevidím žádný důvod, proč by Adam a Set (Šét) měli používat tzv. přirozené plánování rodičovství metodou sexu pouze v neplodných dnech ženy (- odpověď Jokerovi). Vždyť na celé Zemi v té době žili jen 3 muži: Adam, Kain, Set. Jejich tehdy jediným úkolem od Boha bylo naplnit Zemi lidmi pomocí sexuálního rozmnožování.
Tehdy neexistovala zdánlivě přelidněná Evropa, ze které odcházeli emigranti do tehdy poloprázdné Ameriky za bytem a prací. Anglikánská církev a po ní se opičící všechny ostatní církve po r.1930 tvrdili, že důvodem k porušení Božího přikázání PLOĎTE A MNOŽTE SE A NAPLŇTE ZEMI je to, že Země je v Evropě zaplněná. Toto se však o současné Evropě vůbec říci nedá. Demografové v Evropě už od sedmdesátých let 20. století varují před podlidněním Evropy a následným logickým návratem do tzv. doby kamenné. Žádná církev však demografy konce 20. a počátku 21. století nevyslyšela. Všechny církve i ateisté se zarputile brání těmto současným demografům věřit. Slepě věří demografům z konce 18., z celého 19., a z počátku 20. století. Slepí vůdcové slepých!
Já věřím jako Abram (Abraham), že nemám se svou manželkou bránit početí dětí. Abram početí nebránil, a přesto se mu ze Sáry narodilo pouze 1 dítě. Proč? Protože bylo pro něj a pro Sáru vůlí Boží mít jen 1 potomka. Proč? Nevím. Zde mohu jen spekulovat, že v tak hrozně modloslužebném prostředí tehdejší doby by manželé Abramovi nebyli schopni vychovat v čisté víře více dětí a že proto jim Bůh dal jen jedno a to až v jejich stáří, kdy oba dva byli pevní a zkouškami zocelení ve víře v jediného pravého Boha.
Původně jsem si myslel, že budu skoro přesně stejný jako Abraham a Sára. Že když se svou manželkou nebudeme bránit početí, tak budeme mít jen 1 dítě. Ale máme jich šest. Z toho ryze subjektivně usuzuji, že buď nežijeme v tak modlářském prostředí jako Abraham, nebo nám Bůh dal ještě pevnější víru než měl tehdy Abraham a Sára, nebo obojí apod.
Bohu žel, musím konstatovat, že MNOZÍ SOUČASNÍ KŘESŤANÉ MAJÍ VÍRU V PŘÍLIŠ MALÉHO A NEMOHOUCÍHO BOHA, PROTO BRÁNÍ POČETÍ DĚTÍ.

Myslíte si, že po přísném trestu vyhnání z Ráje měli Adam a jeho přímí potomci odvahu se schválně protivit Bohu? Kain tu drzost možná měl - podle jeho extrémně vzpurné reakce na Boha po vraždě Abela (Viz Genesis 4,9-16). Avšak Adam a Set? To silně pochybuji.
Jedinou možnost výkladu, proč Adam několik desetiletí neplodil děti, jsem už uvedl v článku. Obrovsky se hněval na Evu a jeho pohlavní orgán proto nebyl schopen řádně fungovat.
Set se buď s žádnou dcerou svého otce 105 let nesetkal, protože buď neexistovala, nebo existovala dlouho jen jedna a na tu získal právo (či si ji vzal možná i násilím) prvorozený Kain. Nebo žena pro Seta existovala, ale Set se žen bál a hněval se na ně, když věděl, co způsobila jeho matka Adamovi – vyhnání z překrásného Ráje, prokletí celé Země a život v potu tváře.

Gojime ptal jsi se: Kde je napisane ze v Abelovi videl spasitela?
Psal jsem, že z Kaina namísto Mesiáše (semene ženy, které rozdrtí hlavu hada – Satana. Viz Gen3,15) se vyklubal vrah. Vycházel jsem z textu Genesis 4,1:
1 I poznal člověk svou ženu Evu a ta otěhotněla a porodila Kaina. Tu řekla: "Získala jsem muže, a tím Hospodina."
Verši rozumím tak, že Eva se pyšně a bludně domýšlela, věřila, že ona je tou ŽENOU z Genesis 3,15, která porodí Mesiáše a že Mesiášem (semenem ŽENY) je její prvorozený Kain. Adam této víře své ženy pravděpodobně věřil také - až do okamžiku zavraždění druhorozeného Abela Kainem. My křesťané od doby vtělení Božího Syna, který dostal jméno Ježíš Kristus víme, že tou ŽENOU je Marie panna. Jméno té ŽENY nikdo neznal, dokud se nepočal skutečný Mesiáš. První poznala jméno ŽENY ta dotyčná ŽENA. Psáno jest:
Evangelium Lukáše, 1. kapitola, následující verše:
26 Když byla Alžběta v šestém měsíci, byl anděl Gabriel poslán od Boha do Galilejského města, které se jmenuje Nazaret,
27 k panně zasnoubené muži jménem Josef, z rodu Davidova; jméno té panny bylo Maria.
28 Přistoupil k ní a řekl: "Buď zdráva, milostí zahrnutá, Pán s tebou."
29 Ona se nad těmi slovy velmi zarazila a uvažovala, co ten pozdrav znamená.
30 Anděl jí řekl: "Neboj se, Maria, vždyť jsi nalezla milost u Boha.
31 Hle, počneš a porodíš syna a dáš mu jméno Ježíš.
32 Ten bude veliký a bude nazván synem Nejvyššího a Pán Bůh mu dá trůn jeho otce Davida.
33 Na věky bude kralovat na rodem Jákobovým a jeho království nebude konce."
34 Maria řekla andělovi: "Jak se to může stát, vždyť nežiji s mužem?"
35 Anděl jí odpověděl: "Sestoupí na tebe Duch svatý a moc Nejvyššího tě zastíní; proto i tvé dítě bude svaté a bude nazváno Syn Boží.
36 Hle, i tvá příbuzná Alžběta počala ve svém stáří syna a již je v šestém měsíci, ač se o ní říkalo, že je neplodná.
37 Neboť `u Boha není nic nemožného´."
38 Maria řekla: "Hle, jsem služebnice Páně; staň se mi podle tvého slova." Anděl pak od ní odešel.

Druhým člověkem, který pravdivě odhalil jméno té ŽENY byla Alžběta, manželka kněze Zachariáše. Viz Evangelium Lukáše, 1. kapitola, následující verše:
41 Když Alžběta uslyšela Mariin pozdrav, pohnulo se dítě v jejím těle; byla naplněna Duchem svatým
42 a zvolala velikým hlasem: "Požehnaná jsi nade všechny ženy a požehnaný plod tvého těla.
43 Jak to, že ke mně přichází matka mého Pána?

Třetím člověkem, který to jméno ŽENY odhalil byl Josef, snoubenec Marie panny. Viz Evangelium Matouše, 1. kapitola, následující verše:
18 Narození Ježíšovo událo se takto: Jeho matka Maria byla zasnoubena Josefovi, ale dříve, než se sešli, shledalo se, že počala z Ducha svatého.
19 Její muž Josef byl spravedlivý a nechtěl ji vystavit hanbě; proto se rozhodl propustit ji potají.
20 Ale když pojal ten úmysl, hle, anděl Páně se mu zjevil ve snu a řekl: "Josefe, syny Davidův, neboj se přijmout Marii, svou manželku; neboť co v ní bylo počato, je z Ducha svatého.
21 Porodí syna a dáš mu jméno Ježíš; neboť on vysvobodí svůj lid z jeho hříchů."
22 To všechno se stalo, aby se splnilo, co řekl Hospodin ústy proroka:
23 `Hle, panna počne a porodí syna a dají mu jméno Immanuel´, to jest přeloženo `Bůh s námi´.
24 Když se Josef probudil ze spánku, učinil, jak mu přikázal anděl Hospodinův, a přijal svou manželku k sobě.
25 Ale nežili spolu, dokud neporodila syna, a dal mu jméno Ježíš.

Proto mám Gojime rád Marii pannu, protože ona je tou ŽENOU. Proto ji blahoslavím dle textu Lukášova evangelia, 1. kapitoly, druhé poloviny 48. verše a verše 49.:
„Hle, od této chvíle budou mne blahoslavit všechna pokolení, že se mnou učinil veliké věci ten, který je mocný. Svaté jest jeho jméno“
Blahoslavím ji přesto, že téměř všichni protestanté na Marii pannu celá staletí plijí a dokud nepřijdou k rozumu plivat budou. Skutečné Marie panny se zastávám a zastávat budu nejen proti protestantům, ale i proti těm katolíkům a pravoslavným, kteří lehkomyslně věří kdejakým zjevením údajné Marie panny tam, kde ve skutečnosti jde o geniálně zrežírovanou Satanem vyrobenou Mariinu kopii, napodobeninu. Např. údajná Marie v Megžugorji (tzv. místní Gospa), která tvrdí, že i muslimové a pohané jsou spaseni, pro mne skutečnou maminkou Ježíšovou, tou ŽENOU z Bible, není. Kristus jasně řekl, mimo jiné ve své tzv. velekněžské modlitbě, kdo spasen bude. Viz Janovo evangelium, celá 17. kapitola a zejména verše následující:
20 Neprosím však jen za ně, ale i za ty, KTEŘÍ SKRZE JEJICH SLOVO VE MNE UVĚŘÍ;
21 aby všichni byli jedno jako ty, Otče, ve mně a já v tobě, aby i oni byli v nás, aby tak svět uvěřil, že jsi mě poslal.
22 Slávu, kterou jsi mi dal, dal jsem jim, aby byli jedno, jako my jsme jedno -
23 já v nich a ty ve mně; aby byli uvedeni v dokonalost jednoty a svět aby poznal, že ty jsi mě poslal a zamiloval sis je tak jako mne.
24 OTČE, CHCI, ABY TAKÉ TI, KTERÉ JSI MI DAL, BYLI SE MNOU TAM, KDE JSEM JÁ; ať hledí na mou slávu, kterou jsi mi dal, neboť jsi mě miloval již před založením světa.
25 Spravedlivý Otče, svět tě nepoznal, ale já jsem tě poznal, a také oni poznali, že jsi mě poslal.
26 Dal jsem jim poznat tvé jméno a ještě dám poznat, aby v nich byla láska, kterou máš ke mně, a já abych byl v nich."

Kristus říkal své mamince - podle protestantů hanlivě - v Káni Galilejské a pod křížem ŽENO. Viz
Jan 2,4: Dí jí Ježíš: Co mně a tobě ŽENO? Ještě nepřišla hodina má. (kralický překlad)
Jan 19,25-26: U Ježíšova kříže stály jeho matka a sestra jeho matky, Marie Kleofášova a Marie Magdalská. Když Ježíš spatřil matku a vedle ní učedníka, kterého miloval, řekl matce: "ŽENO, hle, tvůj syn!" (ekumenický překlad)

Protestanté Bohu žel nepochopili, že Kristus apoštoly důrazně upozorňoval na to, že jeho maminka je tou ŽENOU předpověděnou v Genesis 3,14-15:
14 I řekl Hospodin Bůh hadovi: "Protožes to učinil, buď proklet, vyvržen ode všech zvířat a ode vší polní zvěře. Polezeš po břiše, po všechny dny svého života žrát budeš prach.
15 Mezi tebe a ŽENU položím nepřátelství, i mezi símě tvé a símě její. Ono ti rozdrtí hlavu a ty jemu rozdrtíš patu."
Protože víme, že Satanovi, maskovanému v Ráji v podobě hada, rozdrtil na Golgotě Kristus svou obětí hlavu, tak víme, že tou ŽENOU je na 100% jeho maminka Marie.
Gojime, prosím Tě, když čteš Bibli pros Ducha svatého o pravdivý výklad, jinak budeš stále poddán tradičně protestantským Kalvínovým výkladům, zbytečně hanícím maminku Marii. Křivdit Marii přece nechceš.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: NESUĎTE PODLE ZDÁNÍ, ALE SUĎTE SPRAVEDLIVÝM SOUDEM (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. září 2006 @ 13:17:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Omyl pana "Jdu"
Odpovídám:
Biblických důkazů, toho kdo přesně je nyní spasen a kdo přesně je nyní zavržen, máme v Bibli sice málo, ale přece jen existují.
Poslední biblická kniha Zjevení apoštola Jana některé spasené lidi popisuje. Popisuje spasené starce, spasenou maminku Ježíšovu MARII (viz Zjevení 12,1-5 a zejména verš 1.), spasené křesťanské mučedníky, spasených 144000 Izraelitů, kteří nikdy lidem nezalhali a zůstali panici.

Pán Ježíš v Evangeliu apoštola Jana říká, že JIDÁŠ tehdy ještě fyzicky žijící, je už de facto zavržen. Z toho logicky vyvozuji, že spáchal neodpustitelný hřích rouhání se Duchu svatému. Viz

Jan 17,12: "Dokud jsem byl s nimi, zachovával jsem je v tvém jménu, které jsi mi dal; ochránil jsem je, takže žádný z nich nezahynul, kromě toho, který byl zavržen, aby se naplnilo Písmo."

Hřích rouhání se Duchu svatému je tak nekonečný, že pro dotyčného neexistuje odpuštění hříchů jak za fyzického života na Zemi, tak ani v „budoucím věku,“ jak o tom také mluví Písmo. Viz

Evangelium Matouše 12,31-32:
31 Proto pravím vám, že každý hřích i rouhání bude lidem odpuštěno, ale rouhání proti Duchu svatému nebude odpuštěno.
32 I tomu, kdo by řekl slovo proti Synu člověka, bude odpuštěno; ale kdo by řekl slovo proti Duchu svatému, tomu NEBUDE ODPUŠTĚNO V TOMTO VĚKU ANI V BUDOUCÍM.

Marka 3,28-30:
28 Amen, pravím vám, že všecko bude lidem odpuštěno, hříchy i všechna možná rouhání.
29 Kdo by se však rouhal proti Duchu svatému, nemá odpuštění na věky, ale je vinen věčným hříchem."
30 Toto pravil, protože řekli: "Má nečistého ducha."

Evangelium Lukáše 12,10:
10 Každému, kdo řekne slovo proti Synu člověka, bude odpuštěno. Avšak tomu, kdo se rouhá proti Duchu svatému, odpuštěno nebude.

Dalšími na 100% zavrženými v Bibli jsou Kórach (Kóre) a spol. z doby putování Izraelců s Mojžíšem po poušti.

Pravděpodobně zavrženým je i král Šalamoun, neboť před svou smrtí usiloval popravit proroka, který ho za modloslužbu napomenul.

Kdo nezná tyto základní věci z Bible, ten nezná Písmo ani základní články křesťanské víry, i kdyby přitom dělal duchovního! Kdo věří a vyučuje lež, že Peklo je či bude liduprázdné, ten není křesťanem, ale je spiritistou.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve





Naváděl Pavel křesťany k hříchu? (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Pondělí, 11. září 2006 @ 14:55:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Seraphime,

mám k tvému uvažování malou? poznámku.

V 1.Kor 7,1-2 čtu:

7,1 Pokud jde o to, co jste psali: Je pro muže lépe, když žije bez ženy.
7,2 Abyste se však uvarovali smilstva, ať každý má svou ženu a každá svého muže.

Pavel zde píše, že z nějakých důvodů (nebudu rozebírat) je lépe pro muže, když žije bez ženy. Ale kvůli tomu, aby se lidé vyvarovali smilstva, psal, že proto má mít raději každý muž svou ženu a každá žena svého muže. Z toho mi plyne jen tolik, že psal že je skutečně lépe, aby muži neměli ženy, ale jen jako dopuštění kvůli odolání hříchu, psal ať raději muž má svou manželku. Mluvíme-li tedy o smilstvu, pak tedy raději ať muž si vezme za manželku nějakou ženu, než aby došlo ke smilstvu mimo manželský vztah.

7,6 To ovšem říkám jako ústupek, ne jako příkaz.
7,7 Přál bych si totiž, aby všichni lidé byli jako já; ale každý má od Boha svůj vlastní dar, jeden tak, druhý jinak.

Pavel o manželství a potažmo o sexu psal jako o ústupku. Navíc před tímto psal o tom, že žena má své tělo pro muže a muž pro ženu, a že manželé se navzájem sobě nemají odpírat, leda jen se vzájemným souhlasem a jen načas kvůli modlitbě. Manželský sex považoval za ústupek, aby člověk nepodlehl ďáblovu pokušení.

Pavel psal:

7,8 Svobodným a vdovám pravím, že je pro ně lépe, když zůstanou tak jako já.
7,9 Je-li jim zatěžko žít zdrženlivě, ať vstoupí v manželství, neboť je lepší žít v manželství než se trápit.

Možná mi Seraphime řekneš, že ano, Pavel jistě doporučoval žít bez ženy a tedy bez sexu, ale když již jsou manželé, mají plodit děti.

To však nikde nesleduji. Byl snad Pavel oklamán samotným ďáblem, že manželství považoval jen jako lék proti smilstvu? Anebo dokonce, že manželský sex považoval ne za příkaz, ale jen za ústupek proti ďáblovým nástrahám?

A co samotný Bůh? Je snad Bůh oklamán ďáblem? Vždyť Bůh zavíral lůna žen, aby nerodily, a ženy otěhotněly, když je otevřel. Sám Bůh by musel být oklamán ďáblem, když zavíral ženské lůno.

Písmo několikrát ukazuje na to, že zde byly ženy, které nemohly mít po dlouhou předlouhou dobu děti. Ty ženy pak považovaly narození svých dětí za to, že si je od Boha vyprosily.

Nemůže to tedy být s tím Adamem a Evou tak, že se jim prostě nemohlo narodit dítě dokud Bůh nesvolil?

V bibli nečtu, že se Adam stranil své ženy a že se na ni hněval. Ale čtu, že se Adamovi narodil v jeho 130 letech z Evy Kain.

Dále: a co tak pouvažovat nad tím, kolik bylo Adamovi let, když byl vyhnán z ráje? Víš, ani to se v Písmu nedočteš.

Další věci, když už jsme v těch apokryfních úvahách, co takhle: Měl Adam sex s Evou ještě v ráji? :o) Asi ne, poznal-li Evu ve 130 letech, a považujeme-li ono poznání za prvotní poznání Evy.

Rozhodně však Adamovi nemohlo být nula let, když byl vyhnán z ráje. Kolik mu asi tak bylo? Jak dlouho trvalo pojmenování veškeré zvěře? Jak dlouho obdělával zahradu Eden? Kdy došlo k jezení ze stromu poznání dobrého a zlého člověkem? Jak dlouho člověk jedl ze stromu života?

Bible nezná Adamovo narození, dětství, mladiství.... zná jeho dospělost. Kolik bylo Adamovi let, když byl stvořen? S ohledem na fyzický lidský věk se odpovědět nedá, ale s ohledem na to, že Písmo říká, že všech dnů Adamových bylo 930 v kterých byl živ, se dá říci prostě byl živ 930 let.

Ale víme, že s Evou byli živi už v ráji. A tak kolik let trvalo jejich přebývání v ráji? 10? 20? 50? 100? 120? Co když právě to bylo třebas 125? A když se tedy Adam nehněval na Evu před pádem, jakto že neměli děti už v ráji, když byli stvořeni jako dospělí? V ráji pro ně neplatil příkaz množení se a naplnění země?

Víš Seraphime, až mnoho otázek, až mnoho dohadů, až příliš mnoho smyšlenek!

Proč prostě jednoduše nepřijmout biblický fakt, že Adamovi bylo 130 let, když poznal Evu.

A navíc, Adamovi nemuselo být o něco méně než 130 let, když poznal Evu, ale řekněme až do tří měsíců po 130. narozeninách. :o)

Prostě, až příliš mnoho dohadů a smyšlének. Adam mohl být z ráje jen pár měsíců když Eva otěhotněla. Ale mohlo to být i sto let, než-li Bůh otevřel Evě lůno, aby otěhotněla.

Navíc tomu může být i tak, že prostě nezkušený Adam a Eva ještě nevěděli přesně, co to znamená ono krvácení, a kdy bývají ony plodné a neplodné dny, a prostě a jednoduše se do plodných dnů trefili až později. :o)))))

Ale já vím, že ty to bereš tak, že Adam poznal prvně svou ženu. Ale v tom případě by to i nadále muselo fungovat tak, že muž prvně pozná ženu a ta ihned otěhotní. :o)) Nebo tedy aspoň se to povede do tří měsíců. Ono totiž jestli počítám dobře: Adam poznal Evu (měl s ní sex) prvně ve 130letech. Ale zároveň bylo Adamovi 130let, když zplodil Kaina. Ať počítám jak počítám, muselo se jim to podařit maximálně do tří měsíců.

Ale ne takové štěstí měla Sára, Ráchel a jiné. Abrahám se snžil dlouho, ale kde nic tu nic. Jenže Písmo k Abrahamovi říká, že až Já přijdu, bude mít Sára syna. Tedy, až Bůh bude chtít.

Tak tedy. Naváděl Pavel k hříchu? A co Bůh, nehřeší sám Bůh, když dává syny až když sám chce?

No, omlouvám se za styl psaní. Nemyslím to zle. jen mě to vůbec nesedí s tím Adamovým hněvem.

Měj se dobře, Libore.

Petr Šíma



Re: Zkus se vžít do kůže Adama! Odpověď Amisrtepovi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. září 2006 @ 17:40:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Amisrtep:
V bibli nečtu, že se Adam stranil své ženy a že se na ni hněval. Ale čtu, že se Adamovi narodil v jeho 130 letech z Evy Kain.
Odpovídám:
Hrozně se mýlíš Petře. Čti z Genesis 5,3 že Adamovi se narodil v jeho 130 letech z Evy Šét a ne Kain.

Amisrtep:
Dále: a co tak pouvažovat nad tím, kolik bylo Adamovi let, když byl vyhnán z ráje? Víš, ani to se v Písmu nedočteš.
Odpovídám:
Dočteš se v Genesis 3,23 až Genesis 4,1 , že první dítě se manželům Adamovým narodilo brzy po vyhnání z Ráje.

Amisrtep:
Další věci, když už jsme v těch apokryfních úvahách, co takhle: Měl Adam sex s Evou ještě v ráji? :o) Asi ne, poznal-li Evu ve 130 letech, a považujeme-li ono poznání za prvotní poznání Evy.
Odpovídám:
Sex s Evou měl brzy po vyhnání z Ráje, dřív než ve 130 letech, neboť ještě předtím se jim narodili Kain a Abel.

Amisrtep:
Proč prostě jednoduše nepřijmout biblický fakt, že Adamovi bylo 130 let, když poznal Evu.
Odpovídám:
Protože to je nebiblické.

Odpovídal podle textu Bible, podle jejího ekumenického překladu:
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Zkus se vžít do kůže Adama! (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Pondělí, 11. září 2006 @ 17:42:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Adam byl vyhoštěn z ráje kvůli Evě? Neprovinil se on sám stejnou měrou? Jeho prvního - jakožto "hlavy" - se Hospodin táže.
Navíc - z textu Gen vyplývá, že Adam "poznal" svou ženu záhy po vyhnání z ráje. To by tedy na moc velký hněv nevypadalo.
Poněkud smělý výklad, řekl bych. Takové násilné výklady vznikají z doslovného a dopísmenechápaného výkladu Písma. Pokud to ovšem zase nemá být nějaká legrace, v tom případě je to bezvadné.
Nakonec - nepochopil jsem vůbec smysl tohoto článku. Jaký užitek mi přinese, když se vžiji do ubohého Adama?



Re: Zkus se vžít do kůže Adama! (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. září 2006 @ 20:26:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Marku2, zkuste číst pozorněji, co jsem už napsal a nebudete se zbytečně ptát na již řečené.
Adam zhřešil v časové posloupnosti jako druhý.
Souhlasím s Vámi Marku2, že z textu Gen vyplývá, že Adam "poznal" svou ženu záhy po vyhnání z ráje. To by tedy na moc velký hněv nevypadalo.
Psal jsem už: Jsem přesvědčen, že Adam se na Evu hrozně HNĚVAL ZVLÁŠTĚ POTÉ, KDY SE Z KAINA VYKLUBAL VRAH. To nebylo brzy po vyhnání z Ráje. Detaily jsem vysvětlil v komentáři Gojimovi a Jokerovi na této stránce. Čtěte.
Marku2 ptáte se: Jaký užitek mi přinese, když se vžiji do ubohého Adama?
Odpovídám: Článek byl reakcí na debatu z jiných článků, kde se mluvilo o Adamovi a antikoncepci. Já zastávám mínění, že Adam antikoncepci nepoužíval. Myslím si, že Adam se po vraždě Kaina hněval tak moc na svou ženu, která věřila, že Kain bude Mesiášem, že nebyl fyzicky schopen svou ženu oplodnit.
Kromě toho pokládám usilování o to, jak se vyhnout početí a porodu dětí za hříšné odporování Boží vůli. Mít početnou rodinu pokládám za vůli Boží.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Zkus se vžít do kůže Adama! (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Úterý, 12. září 2006 @ 08:01:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Seraphime,

hrozně moc se omlouvám!!!

Samozřejmě došlo v mé hlavě k omylu. :o))

Nepracoval jsem zrovna s biblí, a v současné době jsem poněkud roztržitý. Zapomeň, prosím, na tenhle můj úlet, školáckou chybu. Byla to chyba a omlouvám se. Jsem teď až příliš roztržitý, ale důvod po mně nechtěj znát. Ten zde nemohu uvést.

Přesto však jsem mířil spíše k něčemu jinému. Na to bych potřeboval znát tvou odpověď.

Adam měl samozřejmě ve svých 130 letech až třetího syna - Šéta.

Ale má hlavní poznámka vedla k tomuto tvému:

//To zřeknutí sexu trvalo jen o něco méně než 130 let, protože je psáno, že až ve věku 130 let zplodil Adam Seta (Šéta). //

(A zde sna aspoň dnes pouvažuji správně :o) )

Bible neuvádí jak dlouho žil Adam v ráji. Za jak dlouho po stvoření Adama byla stvořena Eva.

Ani po vyhnání z ráje není napsáno, za jak dlouho se Adamovi narodil první syn Kain. Není psáno zda to bylo ihned po vyhnání z ráje. Mohlo to být také až po několika letech. Stejně tak i narození Ábele není nijak datováno. O kolik let byl starší Kain? Nevíme.

Kain i Ábel však již asi byli dospělými muži, když došlo k bratrovraždě a Šét se narodil až po smrti Ábele, tedy ve 130 letech dnů Adamových. Ta léta se u Adama počítají od jeho stvoření, kdy byl stvořen jako snad dospělý muž.

Také ty jsi tedy udělal jakousi chybu, když jsi uvažoval, že se Adam na Evu zlobil o něco méně než 130 let.

Počítám-li skutečně, že Kain s Ábelem se narodili po sobě a když došlo k bratrovraždě byli oba dospělými, a Šét se narodil až po smrti Ábele, pak výpočet by musel být ve velice rychlém sledu asi takovýto:


Eva byla stvořena ihned po stvoření Adama a k jejich hříchu došlo ihned po stvoření Evy, řekněme vše do jednoho roku. Tedy Adamův ještě průběh prvního roku.

Ihned po vyhnání z ráje byla Eva oplodněna. Kain se narodil po devíti měsících. Ábel byl počat cca dva měsíce po narození Kaina a narodil se po Kainovi cca do 11-ti měsíců. Kain a Ábel byli dospělí, když došlo k bratrovraždě, řekněme přibližně 18. let, ale mohlo být i o nějaký rok méně. Šét se narodil po smrti Ábelově, mohlo by být ihned po ní, ale bible naznačuje, že k početí Šétově došlo až po Ábelově smrti.

Sečtu-li to, je to více než o něco méně než 130 let.

Navíc mám poznámku. Bible mezi smrtí Ábele a narození Šéta vkládá potomky Kainovi. Proč asi? Proč bible uvádí, že Adam opět poznal svou ženu až po vyčtení rodu Kainova?

Další poznámka. Bible píše, že Kain poznal svou ženu..... a ta mu porodila Enocha.....

Ty jsi však psal:

//Set zplodil prvního syna až ve svých 105 letech a pak plodil syny a dcery. (Viz Genesis 5,6) Kolik jich zplodil a jak často jeho manželka rodila není uvedeno. Proč zplodil prvního potomka až ve 105 letech, můžeme jen spekulovat. Možná se stejně jako jeho táta hněval na ženské pokolení, nebo zatím neexistovala žádná dospělá žena se kterou by se mohl oženit. První dceru Adamovu mu pravděpodobně vyfoukl starší a agresivnější bratr Kain. Kdy dospěla druhá dcera Evy nevíme. //

No nevím zda Kain vyfoukl bratru nejstarší dceru, ale vím že s ní musel odejít. Je velice pravděpodobné, že Kain byl ženat již před smrtí Ábele.

I to, že zde před narozením Šéta existovala Adamova dcera, poukazuje na to, že těch dcer klidně mohlo být i více. Dcery nejsou v bibli moc předmětné.

Ale abych nezašel tam, kam ty, prostě:

Není vůbec jasné, jak dlouho žil Adam v ráji a jak dlouho již žil, když byl z ráje vyhnán. Není vůbec známo, kolik bylo Adamovi let, když se mu narodili Kain a Ábel. A není vůbec jasné, kolik bylo dcer Adamových před narozením Šéta.

Také Kain již mohl mít před Enochem nějaké dcery.

Je zde tedy velice moc spekulací k tomu, abychom stvořili učení o nějakém hněvu Adamově na Evu.

K tomuto jsem původně mířil, ale dopustil jsem se ostudné chyby, uznávám.

Jen jsem chtěl naznačit, že moc spekuluješ. Například pokud vezmu, že se Šét narodil až poté, co Lámech zabil pacholíka, pak je zde od Kaina po Lámecha nějakých 5 generací. Vezmu-li to tedy generačně, pak 5x20 je 100 let. Zbývá 30 let pro generaci - Kain, Ábel. Tedy se může spíše jednat o mezeru mezi narozením Ábele a Šéta.

A co se týče Šéta a Énoše? Že se Šétovi narodil Enóš až ve 105-ti letech? Víš ani Šét nebyl prvorozený Adamův. A Šét nebyl náhradou za prvorozeného, ale za druhorozeného. Klidně mohl mít Šét před Enóšem jiné syny a dcery. Stejná formulace: živ byl po zplození ..., a plodil syny a dcery.... je jak u Adama tak u ostatních.

Je to moc spekulací a k ničemu. Že se Šét hněval na ženské pokolení, nebo že ještě pro něho nevyrostla žádná sestra, nebo že Adam se hněval 130 let na Evu, vše to jsou domněnky a báchorky.

Chybu jsem udělal, díky za upozornění, ale jistě jsi musel i dříve pochopit, kam mířím.

Ahoj Libore,

Petr Šíma.



Re: Zkus se vžít do kůže Adama! (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Úterý, 12. září 2006 @ 08:04:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A ještě, Libore,¨

z onoho prvního mého příspěvku zůstává jaksi v platnosti to o Pavlovi. Jak vysvětlíš to Pavlovo jednání?

Odpověděl jsi mi na mé chyby a já je uznal. Ale měl bys mi odpovědět na mé výtky ohledně Pavla, Boha, a také na tenhle a předchozí dnešní příspěvek.

Petr Šíma



Re: Zkus se vžít do kůže Adama! (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 12. září 2006 @ 17:15:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
OK Petře (Amisrtep-e), to se stává. I mistr tesař se utne.

Úvod k problematice:
Bible je knihou zcela pravdivou, bez bludů a lží, na rozdíl od knih jiných. Bůh skrze svou prozřetelnost dohlédl na to, aby do Bible, která je de facto kni*****u, byly dávány pouze pravdivé informace.
Původní Duchem svatým inspirovaný text Bible nebyl rozdělen na kapitoly a verše. Ty se začaly používat až od středověku. Kapitoly, pokud si dobře vzpomínám až od 13. století po Kristu a verše až od doby Luterovy v 16. století. Rozdělení na podkapitoly je ještě novější, obvykle až dnešní. Takže tyto ryze lidsky omylné pomocné věci, které se nalézají v biblických překladech do národních jazyků jsou většinou vhodné, ale někdy čtenáře naopak zmatou – nejsou neomylně inspirované. Ony nejsou Písmem svatým. Původní Bible byla textem nepřerušovaným čísly kapitol a jejich názvy a názvy podkapitol; byla bez číslování veršů.
Vlastní text Bible je zcela pravdivý a neomylný. Jsou zde např. 4 svatá evangelia, která zcela pravdivě popisují život, smrt a vzkříšení stejného Ježíše Krista. Při popisu se v detailech toho, co kdy a kde Pán Ježíš udělal a řekl zdánlivě na první pohled evangelia trochu liší. Je to způsobeno tím, že každé evangelium sepsal jiný člověk. Jsou to 4 pravdivá svědectví od 4 lidí, kterým Duch svatý nedovolil, aby lhali, avšak dovolil jim, aby na některé věci z života Ježíše Krista v okamžiku sepisování knihy zapomněli. Neúmyslně zapomenout není hřích a není lež. Zapomnětlivost k člověku patří, neboť i ten nejpravdomluvnější a posvěcený člověk na rozdíl od Boha je nedokonalý. Kromě toho události v evangeliích někde jsou a někde nejsou přesně časově utříděné na dny a měsíce, protože přesná časová informace nebyla důležitou. To co se tam však píše, to se přesně stalo.

Co se týče Kaina a jeho manželky, která byla dcerou Adama:
Mně to připadá, že podobně jako 4 evangelia původně napsali 4 lidé, tak prvních 5 kapitol Genesis napsalo několik lidí. Církev nechala 4 evangelia tak jak byla napsána a nebyl uznán za kanonicky neomylný žádný pokus např. Tatiánův udělat evangelium jen jedno umělým sestavováním a skládáním vět ze 4 evangelií. Mojžíš také pouze sebral ty Duchem inspirované texty, které o přednoemovské době existovaly a dal je volně vedle sebe, takže my z toho máme někdy v hlavě zmatek. Mojžíš nevytvářel uměle jeden časově přesně za sebou navazující celek. Pravdivé informace o Adamově době jsou proto v Genesis někde tzv. napřeskáčku. Ale jsou pravdivé a z toho vycházím.
Teologičtí liberálové, kteří nevěří v doslovnou inspiraci Písma svatého, se nám fundamentalistům posmívají a právě na těchto textech evangelií a začátku Genesis lživě dokazují, že Bible je hloupá a není neomylná.
Ve skutečnosti těmi hlupáky jsou právě liberálové, kteří si přejí, aby dostali informace od Boha pohodlně systematicky utříděné, čili pokrm pěkně naservírovaný na míse. Neuvědomují si však, že Adam s Evou byli vyhnáni z Ráje, a proto to naservírované není a nebude.

Adam dle Genesis 5,3-4:
3 Ve věku sto třiceti let zplodil Adam syna ke své podobě, podle svého obrazu, a dal mu jméno Šét.
4 Po zplození Šéta žil Adam ještě osm set let a zplodil syny a dcery.

Pravdivou informací je i předchozí zpráva Genesis 4,25-26:
25 I poznal opět Adam svou ženu a ta porodila syna a dala mu jméno Šét (to je Do klína vložený). Řekla: "Bůh mi vložil do klína jiného potomka místo Ábela, kterého zabil Kain."
26 Šétovi se narodil syn; dal mu jméno Enóš. Tehdy se začalo vzývat jméno Hospodinovo.

Takže když udělám souhrn těchto 2 informací, docházím k závěru, že Adam až po zplození Šéta zplodil dcery. Proto pasáž Genesis 4,17-24 chápu jako pravdivou pasáž vysvětlující život Kaina a jeho rodu jako celku. Nechápu to tak jako Ty, že by Adam měl dceru před narozením Šéta.
Informace o Kainově životě i o jeho potomcích je vložena do děje před pasáž o zplození Šéta ne kvůli tomu, že by už před narozením Šéta Adam zplodil dceru (manželku Kainovu), ale proto, že vysvětluje životopis Kaina jako jeden celek a jinde se o Kainovi už nehovoří.

Já nevěřím tomu, co není v Bibli o Adamových dcerách výslovně napsáno. Je tam PSÁNO, ŽE ADAM ZPLODIL DCERY PO ZPLOZENÍ ŠÉTA, takže věřím, že ne dříve.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Archeologie potvrzuje pravdivost Bible (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 12. září 2006 @ 22:54:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Má odpověď panu pohanovi na to co soudím o článku z Lidových novin 17. června 2006, přílohy Věda "Vědci zkoumali pravdivost bible."

Odpovídám:
V roce 2001 publikovali archeologové Izrael Finkelstein a Neil Asher Silbermann knihu Vykopaná bible, jejíž originální název zní The Bible Unearthed. Tito archeologové patří do tzv. myšlenkové školy biblických minimalistů, která se snaží zpochybnit biblické dějiny starověkého státu Izrael. Jejich nesmyslné názory v r.2005 vyvrátila Dr. Eilat Mazarová, vedoucí archeologů na Shalem Center Institute of Archaeology v Israeli. Mazarová je vnučkou vysoce uznávaného archeologa Dr. Benyamina Mazara, bývalého presidenta Hebrejské university. Stojí za to číst její knihu „The Complete Guide to the Temple Mount Excavations“
Podrobnější informace viz:
http://www.realtruth.org/articles/0403-avtb.html?gclid=CKT96eii9IYCFU5vMAodxDMAVg

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Stránka vygenerována za: 0.36 sekundy